Tulokset 1:stä 6:een 6:sta
  1. #1
    Pahoittelut jos tälläinen ketju on jo olemassa.(en pikaisella hakemisella löytänyt)

    Elikkä kyseessä 98vm zx9r jossa lähinnä 2 vaihde joskus myös 3 hyppi pois päältä alle 5000rpm kierroksilla.
    Nyt on kone halkastu pöydälle ja vaihde rattaat näyttää olevan hyvässä kunnossa joten osaisko joku viisaampi kertoa miltä huonokuntoinen vaihde haarukka/rumpu näyttää?? Tai jos jollakin ollut samaa ongelmaa niin mistä vika löytynyt.
  2. #2
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Katothan niitä rattaiden sivussa olevia sormia ja koloja, ei rattaan hampaita? Mun ymmärtääkseni noiden pyöristyminen ja kulahtaminen aiheuttaa vaihteen hyppimisen pois.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  3. #3
    En kyllä sivusta niinkään hoksannut katsoa.. Pitää vielä katsoa myös sivusta. Kiitti vinkistä!
  4. #4
    kyllä ne ovat ne sormet ja kolot mikä tuon homman tekee, joskus vaihteensiirtäjä on taipunut tai kulunut jolloin nuo sormet/kolot ei mene loppuunsaakka ja siksi pomppaa pois
  5. #5
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Lähes poikkeuksetta kyseisen ongelman aiheuttaa rattaiden kytkentähämpaat, jotka kuluvat pyöreiksi. Eli vaihteen kytkentä ei enää pidä. Silloin myös siirtäjähaarukka saattaa vaurioitua kun vaihde pomppaa pois päältä jolloin ratas osuu haarukkaan. Rattaan "normaalit" hampaat ei yleensä juurikaan kulu, ellei vaihteistossa ole pyörinyt irtonaisia osia. Muista uusia myös laatikon kaikki lukkorenkaat, pari hajonnutta vaihteistoa olen nähnyt pettäneen lukkorenkaan takia.

    Tuossa huono kuva kuluneista kytkentähampaista: http://www.dansmc.com/dogs.jpg

    Haarukan kyljistä näkee ihan silmällä miten ratas on siihen hakannut. Itse olen noita haarukaoita uusinut, jos niissä näkyy kovasti lyöntijälkeä. Joskus haarukoista on irronnut ihan paloja tai lastuja, jollon haarukka ilman muuta vaihtoon..


    - T -
    The Lakkivaari


    Yamaha R6



  6.  
  7. #6
    No niin nyt on tarkasteltu vaihteistoa lähemmin ja olihan sieltä kytkentähampaita kulunut ja yhdessä haarukassa myös jälkiä osumasta. Kiitoksia vaan vinkeistä