Sivu: 4 / 37:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2345614 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 91:stä 120:een 1083:sta
  1. #91
    Lainaa Mika91 kirjoitti Katso viesti
    Mulla on A2 kortti jonka ajoin hyllylle, lykkäätyynkö nyt iso A tuon ajokiellon keston verran. Vai lasketaanko silti kortin saamisesta?
    Onko pitkäkin ajokielto?
    Kai se A pysyy kanssa hyllyllä.
    Ei kai tuossa muuten järkeä olisi, että A:lla pääsee kaahailemaan liikenteeseen, vaikka vanhalla kortilla on ajokielto.
    Pekka
  2. #92
    Ilmeisesti kysymys oli että lykkääntyykö tuo 2 vuoden aika joka pitää olla A2 kortilla alla ennen isoon A:han siirtymistä tuon ajokiellon verran vai onko rullaako tuo 2 vuotta edelleen vaikka kortti hyllyllä onkin. En osaa tuohon vastata. Helpointa varmaankin soittaa johonkin ja kysäistä.
    Respect is not given, it is taken!

    Suzuki GSX 1300R Hayabusa Turbo 2005
    EX. Kawasaki ZX-6R 2003
  3. #93
    Onko se hyllyllä kortitta-ajon takia? Jos kyllä, niin siitä päivästä alkaen kun kuponki vietiin olet vuoden verran "suorituskiellossa", eli sulle ei myönnetä ajokorttilupaa. Jos muusta syystä, niin lupaa ei myönnetä niin pitkään kuin olet ajokiellossa.
    Viimeksi muokannut: Ratt; 12.02.2014 klo 21:07.
  4. #94
    Lainaa juu-zo kirjoitti Katso viesti
    Ilmeisesti kysymys oli että lykkääntyykö tuo 2 vuoden aika joka pitää olla A2 kortilla alla ennen isoon A:han siirtymistä tuon ajokiellon verran vai onko rullaako tuo 2 vuotta edelleen vaikka kortti hyllyllä onkin. En osaa tuohon vastata. Helpointa varmaankin soittaa johonkin ja kysäistä.
    No niinhän toi kai oli. Paras soittaa vaikka Ajovarmaan tai Trafiin.
    Pekka
  5. #95
    Tarvii joo kysäistä. Kysäisen varmaan tuosta tutusta autokoulusta facebookin kautta. 8 viikkoa tosiaan hyllylä kun pääsi tulemaan 3 Sakkoa vuodessa. Juuri tuosta kyse että lykkääntyykö ison A:n saaminen tämän takia. En mie ilman korttia ole vielä ehtinyt ajelemaan kun 3.päivä Ajokieltoa menossa. Kerron sit teilläkin kun tiedän
    Viimeksi muokannut: Mika91; 13.02.2014 klo 00:01.
    Yamaha FZR600 -93 3HE
    Exät:Honda VFR750F RC36, Honda NX650, Yamaha TDM850, Skyteam st50 72cc, Suzuki RF900R, Kawasaki GPZ550, Sachs X-road, Honda CBR125R, Honda CB350S, Honda CB450S,Yamaha Fzr600 "fighter", Helkama Ax
  6. #96
    Moottoriöljyn viskositeettiä pohdiskelen. Pyöräni muuttumassa ratapyöräksi talven aikana. Kadulla menty 10w40 öljyillä. Olisko järkevää vaihtaa viskositeettiä esim. 20w50 kun kerran kuormitus lisääntyy varmistaakseni öljykalvon kestävyyden korkeammissa lämpötiloissa. Minkä paksuisia öljyjä ratapyörissä yleensä käytetään?
  7. #97
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Öljypumppu saa voimansa melkein suoraan kampiakselilta, kun nappaat kierrokset sinne 10 000 kiekkaan niin se pumppu painaa sitä öljyä kyllä täysin riittävästi sinne laakerin ja akselin väliin. Vähemmän sitä voitelua on pienillä kierroksilla. En tiedä onko kaikissa, mutta ainakin mun vanhassa RF:ssä on jäähdytinnesteellä toimiva öljynjäähdytin jotta ei pitäis öljyjen kiehua. Eli pointti on jättää se öljyn miettiminen koneen suunnitelleelle insinöörille joka on mitoittanut viskositeetit, pumpun tehon ja välykset sopiviksi kyseiselle moottorille. Tietty jos otat flektin pois painosyystä, niin on syytä varikolla tarkkailla ettei lämmöt nouse liikaa.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  8. #98
    Kävin eilen Lidlissä ja ostin kypärähupun vitosella ja totesin sen niin hyväksi että piti tänään hakea toinen
    Kysymys kuuluu oletteko kokeilleet ketjurasvaa joka oli myös kaupan? Tais olla 3.99e.. sellanen pikkupurkki joka mahtuis hyvin reissuun...
    R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
    Arjen adventuristi
  9. #99
    Kuinka usein maalataan alkuperäiskatteiden päälle uutta maalia, vai onko oletus se, että ne ovat jotain Kiinasta tilattuja tarvikemuoveja? Onko niihin luottaminen?

    Olisi yksi itseäni kovastikin kiinnostava pyörä kiikarissa, mutta nykyinenkään omistaja ei tiedä, ovatko katteet alkuperäiset vaiko jotkin muut. Vaikuttaako tämä paljonkin jälleenmyyntiarvoon? Ostaisitko sinä tässä tilanteessa pyörän, joka kaikilta muilta osa-alueiltaan sekä hinnaltaan olisi loistohankinta?

    Maalausjälki ainakin minulle lähetetyissä kuvissa on osoittautunut hyväksi.

    Kiitän!
  10. #100
    Minkä ikäisestä ja hintaisesta pyörästä on kysymys?
    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
  11. #101
    Lainaa Goofy S kirjoitti Katso viesti
    Minkä ikäisestä ja hintaisesta pyörästä on kysymys?
    Vuoden -07 Kilokikseristä on kyse. Hintaa reilu kuutisen tonnia.

    Eivätköhän halukkaat löydä sitten kyseisen pyörän myös nettimotosta!
  12. #102
    Onko kellään kokemusta noista ebayssa kaupattavista, kiinalaisista säädettävistä jarru-/kytkinkahvoista ? Tekeekö mitään ?

    Kyse siis tälläisistä kikkareista http://www.ebay.de/itm/Folding-Exten...item2a35eace80
    1199S Panigale
  13. #103
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Makke kirjoitti Katso viesti
    Kuinka usein maalataan alkuperäiskatteiden päälle uutta maalia, vai onko oletus se, että ne ovat jotain Kiinasta tilattuja tarvikemuoveja? Onko niihin luottaminen?

    Olisi yksi itseäni kovastikin kiinnostava pyörä kiikarissa, mutta nykyinenkään omistaja ei tiedä, ovatko katteet alkuperäiset vaiko jotkin muut. Vaikuttaako tämä paljonkin jälleenmyyntiarvoon? Ostaisitko sinä tässä tilanteessa pyörän, joka kaikilta muilta osa-alueiltaan sekä hinnaltaan olisi loistohankinta?

    Maalausjälki ainakin minulle lähetetyissä kuvissa on osoittautunut hyväksi.

    Kiitän!
    Katteiden taustapuolella olevat merkinnät voivat auttaa selvittämään onko kyse OEM muoveista.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  14. #104
    Lainaa Makke kirjoitti Katso viesti
    Kuinka usein maalataan alkuperäiskatteiden päälle uutta maalia, vai onko oletus se, että ne ovat jotain Kiinasta tilattuja tarvikemuoveja? Onko niihin luottaminen?

    Olisi yksi itseäni kovastikin kiinnostava pyörä kiikarissa, mutta nykyinenkään omistaja ei tiedä, ovatko katteet alkuperäiset vaiko jotkin muut. Vaikuttaako tämä paljonkin jälleenmyyntiarvoon? Ostaisitko sinä tässä tilanteessa pyörän, joka kaikilta muilta osa-alueiltaan sekä hinnaltaan olisi loistohankinta?

    Maalausjälki ainakin minulle lähetetyissä kuvissa on osoittautunut hyväksi.

    Kiitän!
    Yleensähän pyörä ylimaalataan sen jälkeen kun sillä ollaan kontattu ja kaaduttu yhden tai useamman kerran. Ylimaalaus (ainakin minun silmissä) laskee pyörän hintaa reippaasti. Itse en ostaisi ylimaalattua pyörää, koska normiväreissä olevia (=kaatumattomia) on luultavasti myös tarjolla. Kaatuminen ei luonnollisestikaan tee pyörästä automaattisesti huonoa ostosta, mutta jos kaatumattomia on suunnilleen samaan rahaan saatavilla, valkkaisin itse semmoisen.

    Valokuvasta et voi arvioida maalauksen laatua. Kuvan saa näyttämään ihan miltä kuvaaja itse haluaa.
  15. #105
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Peltsii kirjoitti Katso viesti
    Onko kellään kokemusta noista ebayssa kaupattavista, kiinalaisista säädettävistä jarru-/kytkinkahvoista ? Tekeekö mitään ?

    Kyse siis tälläisistä kikkareista http://www.ebay.de/itm/Folding-Exten...item2a35eace80
    2wheels on paljon käytetty kauppa, josta noita Kiinan kahvoja hankitaan. Moni on ollut tyytyväinen. Viimeksi tuttu osti sieltä 05 FZ1-S:ään kahvat, ja ne menivät heittämällä paikalleen.

    Vaikeata vastata Ebaysta ostettuihin, kun kauppakumppani voi vaihdella. Samoissa hinnoissa tuntuisi tuo 2wheels ainakin olevan tuon esimerkin kanssa.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  16. #106
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    Yleensähän pyörä ylimaalataan sen jälkeen kun sillä ollaan kontattu ja kaaduttu yhden tai useamman kerran. Ylimaalaus (ainakin minun silmissä) laskee pyörän hintaa reippaasti. Itse en ostaisi ylimaalattua pyörää, koska normiväreissä olevia (=kaatumattomia) on luultavasti myös tarjolla. Kaatuminen ei luonnollisestikaan tee pyörästä automaattisesti huonoa ostosta, mutta jos kaatumattomia on suunnilleen samaan rahaan saatavilla, valkkaisin itse semmoisen.

    Valokuvasta et voi arvioida maalauksen laatua. Kuvan saa näyttämään ihan miltä kuvaaja itse haluaa.
    Riippuu siitä, onko ylimaalaus tehty konttaamisen seurauksena, vaiko onko pyörästä vain tehty "itsensä näköinen".
    Samalla tavalla itse suhtaudun kaikkiin matkan aikana hävitettyihin alkuperäisosiin, turkasen kallista ja työlästä palauttaa tehtaan kuntoon. Eli hinnasta pois alkuperäisasuun palauttamisen hinta, jos ei näkemys itsensä näköisestä pyörästä miellytä.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  17. #107
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    2wheels on paljon käytetty kauppa, josta noita Kiinan kahvoja hankitaan. Moni on ollut tyytyväinen. Viimeksi tuttu osti sieltä 05 FZ1-S:ään kahvat, ja ne menivät heittämällä paikalleen.

    Vaikeata vastata Ebaysta ostettuihin, kun kauppakumppani voi vaihdella. Samoissa hinnoissa tuntuisi tuo 2wheels ainakin olevan tuon esimerkin kanssa.

    Eiköhän ne samaa paskaa ole. Itsellä on rytkösessä 14 euron kiinalainen tuplakupla ja 20 euron kiinalainen ducktail, hyvin istuu paikalleen Muijan ZXR:ään taas tollanen kympin tuplakupla ei sopinut lähimainkaan, meni suoraan roskikseen, eli laatu/istuvuushan noissa voi olla ihan mitä tahansa.

    Mutta kiitos, eiköhän noi tule jossain vaiheessa tilattua ja kokeiltua. Sulattaa vaikka uutenavuotena kauhassa, jos ei muuta
    1199S Panigale
  18. #108
    Lainaa Peltsii kirjoitti Katso viesti
    Onko kellään kokemusta noista ebayssa kaupattavista, kiinalaisista säädettävistä jarru-/kytkinkahvoista ? Tekeekö mitään ?

    Kyse siis tälläisistä kikkareista http://www.ebay.de/itm/Folding-Exten...item2a35eace80
    Juuri noista en tiedä mutta ainakin http://shop.the2wheels.com/ kahvat oli itsellä gixerissä eikä moitittavaa. Pitivät värinsäkin hyvin.

    Moni muukin .orggilainen tilaillut tuolta..

    edit: JMH ehtikin jo
    KTM 990 SMR -11
    ex. Kawasaki Z1000 -13, 9500km
    ex. Suzuki GSX-R 750 -11, 20500km
  19. #109
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    Yleensähän pyörä ylimaalataan sen jälkeen kun sillä ollaan kontattu ja kaaduttu yhden tai useamman kerran. Ylimaalaus (ainakin minun silmissä) laskee pyörän hintaa reippaasti. Itse en ostaisi ylimaalattua pyörää, koska normiväreissä olevia (=kaatumattomia) on luultavasti myös tarjolla. Kaatuminen ei luonnollisestikaan tee pyörästä automaattisesti huonoa ostosta, mutta jos kaatumattomia on suunnilleen samaan rahaan saatavilla, valkkaisin itse semmoisen.
    .
    Ei pidä yleistää.
    Minun kaksi mopoa on maalattu alkuperäissävyllä sen takia, kun niissä oli ajan tuomaa kulumaa. Ei minua ainakaan huvita autotallipyörissä katsella naarmuja ja haalistumia.
    Kolmas pyörä on tällä hetkellä työn alla, kun rungossa on naarmu näkyvällä paikalla. Sen naarmun takia piti koko mopo purkaa palasiksi ja samalla vaivalla menee maalattavaksi kaikki maalatut osat. Alkuperäissävyillä tietenkin,

    Kun homman suorittaa ammattilainen ja uudet tarrat kylkeen, niin eipä sitä tarvitse edes kenellään sanoa että on ylimaalttu. Katsojat voivat vain ihailla ja todeta "onpas hyvin säilynyt 20 vuotta vanha moottoripyörä"...
  20. #110
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Ei pidä yleistää.
    En liene kyse yleistyksestä, vaan totesin yleisesti tunnetun faktan. Suurin osa ylimaalatuista pyöristä ovat lippa/kolaripyöriä. Sinun pyörät ovat poikkeuksia maalattujen pyörien ryhmässä, luulen minä.
    Viimeksi muokannut: vma; 17.03.2014 klo 20:01.
  21. #111
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Kun homman suorittaa ammattilainen ja uudet tarrat kylkeen, niin eipä sitä tarvitse edes kenellään sanoa että on ylimaalttu. Katsojat voivat vain ihailla ja todeta "onpas hyvin säilynyt 20 vuotta vanha moottoripyörä"...
    Ei pidä yleistää!
    Vanhan pyörän maalaaminen alkuperäiskuntoon on yleensä "ymmärrettävämpää" kuin esim tässäkin tapauksessa -07 ylimalaaus


    Edit: En siis tiedä kyseessä olevasta pyörästä mitään joten... yleistin
    FZS600 -03 -> RSV Mille -03 -> Tracer 900 -19
  22. #112
    Pitäis tulla maanantaina 24.3. Helsinkiin Albertinkatu 34:ään. Kaksi kysymystä??

    - Mihin voin jättää pyörän parkkiin maksutta
    - Matkaa täältä rannikolta pohjanmaalta tulee 500 km eli onko siellä maanantaina ajokelejä

    Toinen mahdollisuus tietysti on tulla junalla
    R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
    Arjen adventuristi
  23. #113
    Taiteen laji tuo pysäköintipaikan löytäminen Helsingistä, mutta pyörällä se on kyllä helpompaa. Joku kolo löytyy aina ja vaikka sakot räpsähtää niin on se paljon halvempaa kuin tulla junalla.


    -Albertinkadulle voi pysäköidä kaikkina aikoina paitsi kello 8-17. Suosittelen ottamaan pöyrälle peitteen jonka laitat yöksi varsinkin jos kadulle jätät. Keskellä Helsinkiä liikkuu kaikenlaista huliviliä ja peite nyt vähän suojaa.

    -Ens Maanantaina pitäisi olla sellaista poutaista +8C päivällä, mutta pakkasta yöllä. 500km on kyllä saatana kylmä matkustaa pyörällä, mutta jos kunnon kamat löytyy niin siitä vain.
  24. #114
    Lainaa Kipa kirjoitti Katso viesti
    Pitäis tulla maanantaina 24.3. Helsinkiin Albertinkatu 34:ään. Kaksi kysymystä??

    - Mihin voin jättää pyörän parkkiin maksutta
    - Matkaa täältä rannikolta pohjanmaalta tulee 500 km eli onko siellä maanantaina ajokelejä

    Toinen mahdollisuus tietysti on tulla junalla
    Ei ihan osu sun kadulle mut tällanen kartta löytyy Helsingin mopoparkeista: http://www.hel.fi/static/hkr/pysakoi...intikartta.pdf

    Riskillä oon pari kertaa parkkeerannut Helsingissä myös parkkipaikan "viereen" niin ettei ole tiellä, muttei ruudussakaan, olen säästynyt sakoilta.
    Moto Guzzi Breva 750
  25. #115
    Lainaa Kipa kirjoitti Katso viesti
    Pitäis tulla maanantaina 24.3. Helsinkiin Albertinkatu 34:ään. Kaksi kysymystä??

    - Mihin voin jättää pyörän parkkiin maksutta
    - Matkaa täältä rannikolta pohjanmaalta tulee 500 km eli onko siellä maanantaina ajokelejä

    Toinen mahdollisuus tietysti on tulla junalla
    Kiitos vastauksista ja vinkeistä
    Nyt vaan kävi niin että kun vaimolle tuota esitin niin tulen nyt sitten junalla hesaan
    R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
    Arjen adventuristi
  26. #116
    Roiskumaton ketjuöljy, onko edes olemassa?

    Käytetty määrähän vaikuttaa olennaisesti sekä se että kauan öljyn antaa olla ennen liikkeellelähtöä. Mutta onko tietoa mikä istuis kun tauti, niin että vois suhauttaa jo ennen ajoa ilman huolta että takavanne ja -haarukka vaatii pesun.

    Paria perusketjuöljyä kokeilleena vähiten sotkua tuli Motipin ketjuöljystä ja Wurthin HHS 2000:sta. HHS 2000:lle vielä lisäpisteet pienestä pakkauskoosta, mahtuu penkin alle. Selvästi huomas, että halvemmat tuotteet oli litkumaisempia (AT Ketjuöljy, Motonetin MOTOX).
    Jopo, Peugeot Speedfight II LC, Yamaha Thundercat -97, Yamaha R6 -05, Honda Shadow 600 -94 bobber, Yamaha Fzs1000 scrambler

    Rautaan ei rakastuta (that's a LIE!)
  27. #117
    Lainaa boltti kirjoitti Katso viesti
    Roiskumaton ketjuöljy, onko edes olemassa?

    Käytetty määrähän vaikuttaa olennaisesti sekä se että kauan öljyn antaa olla ennen liikkeellelähtöä. Mutta onko tietoa mikä istuis kun tauti, niin että vois suhauttaa jo ennen ajoa ilman huolta että takavanne ja -haarukka vaatii pesun.

    Paria perusketjuöljyä kokeilleena vähiten sotkua tuli Motipin ketjuöljystä ja Wurthin HHS 2000:sta. HHS 2000:lle vielä lisäpisteet pienestä pakkauskoosta, mahtuu penkin alle. Selvästi huomas, että halvemmat tuotteet oli litkumaisempia (AT Ketjuöljy, Motonetin MOTOX).
    Bel-Rayn Blue Tac on varmaan parhaasta päästä. Sitä saa sekä varikko- että matkapullokoossa. Kaikkia purkkirasvoja kannattaa ruiskutella ajon jälkeen, jolloin niistä ohennin ehtii haihtua (lämmin ketju auttaa asiaa).
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  28. #118
    HHS 2000... Hmmm. Sitähän voisi var... Siis lainata työpaikalta
    Yamaha FZR600 -93 3HE
    Exät:Honda VFR750F RC36, Honda NX650, Yamaha TDM850, Skyteam st50 72cc, Suzuki RF900R, Kawasaki GPZ550, Sachs X-road, Honda CBR125R, Honda CB350S, Honda CB450S,Yamaha Fzr600 "fighter", Helkama Ax
  29. #119
    Lainaa Mika91 kirjoitti Katso viesti
    HHS 2000... Hmmm. Sitähän voisi var... Siis lainata työpaikalta
    sieltä taisin itekkin lainata ekaan kokeiluun..kaveri harrastaa mönkkäreitä ja vihjas että toi aine on sitkeempää kuin normi kettinkiöljyt ja ei siis roisku. Kyllä sitäkin joutuu puunaamaan jos ylettömästi suhuttaa ja heti pomppaa pyörän selkään mutta maltillisella käytöllä toimii.
    Jopo, Peugeot Speedfight II LC, Yamaha Thundercat -97, Yamaha R6 -05, Honda Shadow 600 -94 bobber, Yamaha Fzs1000 scrambler

    Rautaan ei rakastuta (that's a LIE!)
  30.  
  31. #120
    2 pikakyssäriä:

    1) Mistä pk-seudulla saa ostettua satulasaippuaa? En ole missää nähny vielä.

    2) Kun satulasaippualla pesee nahkapuvun, ni toimiiko se aine veden kanssa, vai "pestäänkö" nahkapuku niinku esim. putken kiillotus, eli vain hankaamalla/pyyhkimällä?
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Sivu: 4 / 37:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2345614 ... ViimeinenViimeinen