Sivu: 2 / 37:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123412 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 1086:sta
  1. #31
    Lainaa tate66 kirjoitti
    Kieltämättä ihmettelinkin että miksi juuri tuota dot 5 kysyttiin kun on melko harvinaista tavaraa nykyisin.
    Lainaa Seikkailu_R kirjoitti Katso viesti
    Taitaa vastaus löytyä kysyjän sigusta, HD taisi käyttää tuota DOT5 nestettä pitkän aikaa?
    Ok,sehän selvensi asiaa mutta on oikeasti nykyisin vaikeasti saatavaa nestettä toi silikonipohjainen ainakin suomesta.
    YZF 750 R -95
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  2. #32
    Ketjut ja rattaat pitäis vaihtaa... Eturattaan iso mutteri mietityttää... Aukeaako normaalisti vastapäivään vai onko mahdollista, että on myötäpäivään aukeava. Pyörä Yamaha trx sama kone kun tdm
  3. #33
    Lainaa m1kk0 kirjoitti Katso viesti
    Ketjut ja rattaat pitäis vaihtaa... Eturattaan iso mutteri mietityttää... Aukeaako normaalisti vastapäivään vai onko mahdollista, että on myötäpäivään aukeava. Pyörä Yamaha trx sama kone kun tdm
    Normaalit kierteet. Vaikka kaveri painamaan takajarrua ja ketjut paikallaan kääntää löysälle.
    Yamaha YZF-R6R
    Suzuki GSX650F (ex)
    http://kauppa.tappismc.fi/
    http://mopollasuohon.blogspot.com/
    http://www.youtube.com/user/Hammu78
  4. #34
    Ja jos takajarru on mallia Aprilia tai kaveria ei ole lähellä, niin sitten kakkoskakkonen takapyörän puolien ja swingin väliin.
    Suzuki PV (60cc) -> Suzuki R50 (80cc) -> Suzuki GSX600F '94 -> Kawasaki ZX6R '97 -> Aprilia RSV1000R '04 -> Kawasaki ZX10R '06 -> Kawasaki ZX6R '06
  5. #35
    Lainaa D-Iivil kirjoitti Katso viesti
    Ja jos takajarru on mallia Aprilia tai kaveria ei ole lähellä, niin sitten kakkoskakkonen takapyörän puolien ja swingin väliin.
    Mulla XJ:ssä ei kakkosnelonen mahtunut, mutta se puu mikä mahtui, ei kestänyt vaan alkoi katketa. Pulttipyssyllä vaan sitte, mutta silloinkin täytyyy muistaa pitää ketjuja valmiiksi kireellä, kun muuten se pyssy vaan iskee löysää pois ketjusta ja mutteri ei saa iskua.
    ZX6R-05 (RF900R, XJ600S)
  6. #36
    Lainaa m1kk0 kirjoitti Katso viesti
    Ketjut ja rattaat pitäis vaihtaa... Eturattaan iso mutteri mietityttää... Aukeaako normaalisti vastapäivään vai onko mahdollista, että on myötäpäivään aukeava. Pyörä Yamaha trx sama kone kun tdm
    Eiks kaikki ole normaalilla jengalla, jotta se "menee" kireempään ittellään.
    ZX6R-05 (RF900R, XJ600S)
  7. #37
    Lainaa harald73 kirjoitti Katso viesti
    Kiitos, mutta mä en näe tuossa linkissä kuin DOT 4 ja DOT 5.1 jarrunesteitä...
    My bad. En tiennyt että 5 ja 5.1 ei ole keskenään yhteensopivia.

    Tuolta sitten: http://www.motorshop.fi/search.php?q...earchterm=both
    DT125R(85), FZS600(01), GSX750F(90), TRX850(99), VT750(05), M1800R(06), RSV1000R(06), Scrambler900(06), XB9S(03), XR1200(08), R1200S(06), K100RT/M(86), XRV650AT(88), K100RS/SE (88), ZX10R(06), M800(11). http://tinyurl.com/nfmvnqg Nyt K1200S(05)
  8. #38
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Mulla XJ:ssä ei kakkosnelonen mahtunut, mutta se puu mikä mahtui, ei kestänyt vaan alkoi katketa. Pulttipyssyllä vaan sitte, mutta silloinkin täytyyy muistaa pitää ketjuja valmiiksi kireellä, kun muuten se pyssy vaan iskee löysää pois ketjusta ja mutteri ei saa iskua.
    Mulla ainakin SF:ssä riitti että laittoi ykkösen päälle. Momenttiavaimella nopea vääntö riitti naksahdukseen. Jos ei puristukset riitä niin takiksen sais varmaan lukittua laittamalla räikkäliinan kumin ympäri keskilinjaa pitkin, ja kiinni toisella liinalla kehältä runkoon. Jotenkin vierastan pulttipyssyllä hakkaamista vasten rattaita ja ketjua.

    Ainakin Ducatissa tuo mutteri on kuulemma syytä vetää oikeaan momenttiin, ja taivuttaa lukkolevy kahdestakin kohdasta.
    SF 1098S
    MTS 1200S
    1190R
  9. #39
    Sattupa sopiva ketju. Tuli vaihdettua Timelessin fatbar-tanko zetaan, ja kun tallissa mopoa tuijottaa ni alkaa kismittämään se logo ja teksti siinä tangossa. Saiskohan sitä jollain myrkyllä hittoon? Mielellään toki niin ettei tangosta lähtis maali.
  10. #40
    Eturattaan mutterin helppoa irroitusta varten voi rakentaa pienen työkalun jolla lukitaan takaratas ja ketju yhteen:

    Tarvitaan ohutta lattarautaa tai vaikkapa suikale ohutta levyä, 1,5 mm riittää, pituus tuommoinen 100-150 mm riippuen tapauksesta, johon porataan päihin 6-8 mm rei´ät.
    Taivutetaan U-kirjaimen muotoon ja pujotetaan takarattaan rei´ästä läpi, lukitaan paikalleen pultilla ja mutterilla niin että ketju jää näin muodostuvan silmukan sisään.

    Ja eikun eturattaan mutteria auki vääntämään... onnistuu yksin ja toimii myös kiristettäessä.
    juuri nyt pyörätön
  11. #41
  12. #42
    Motorg ry:n hallituksen jäsen, varapj, tapahtumavastaava Goofy S:n avatar
    Liittyi Jan 2009
    Espoo
    MotOrg ry jäsen
    Kakkosnelonen tai jos ei mahdu niin kakkoskakkonen vanteen väliin.
    Ei tarvii rakennella mitään, eikä kolhiinnu paikat.
    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
  13. #43
    Ratavastaava pupu:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Jul 2005
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa collikka kirjoitti Katso viesti
    Eturattaan mutterin helppoa irroitusta varten voi rakentaa pienen työkalun jolla lukitaan takaratas ja ketju yhteen:

    Tarvitaan ohutta lattarautaa tai vaikkapa suikale ohutta levyä, 1,5 mm riittää, pituus tuommoinen 100-150 mm riippuen tapauksesta, johon porataan päihin 6-8 mm rei´ät.
    Taivutetaan U-kirjaimen muotoon ja pujotetaan takarattaan rei´ästä läpi, lukitaan paikalleen pultilla ja mutterilla niin että ketju jää näin muodostuvan silmukan sisään.

    Ja eikun eturattaan mutteria auki vääntämään... onnistuu yksin ja toimii myös kiristettäessä.
    Lainaa hra1150 kirjoitti Katso viesti
    Munalukko?
    Tai sakkeli?
    kaikki ratailuasiat: ratavastaavat(ät)moottoripyora.org ei privaviestejä!

    "Puput on suloisia muttei kovin älykkäitä"
  14. #44
    Lainaa spyyder kirjoitti Katso viesti
    Sattupa sopiva ketju. Tuli vaihdettua Timelessin fatbar-tanko zetaan, ja kun tallissa mopoa tuijottaa ni alkaa kismittämään se logo ja teksti siinä tangossa. Saiskohan sitä jollain myrkyllä hittoon? Mielellään toki niin ettei tangosta lähtis maali.
    Onko se tarra vai maaliperäinen se logo?
    Mä tulen kaukaa,kauas menenkin,jää taakse asfaltin pätkä,ja silloin tiedän sen,mä riippuvainen ole en,kun tiellä luukutan prätkää.(Hannele Suominen)
  15. #45
    Lainaa gixxerman kirjoitti Katso viesti
    Onko se tarra vai maaliperäinen se logo?
    Niin tosiaan, maalia se on. Kyllä tarran nyt sais revittyä. Mietin vaan et olisko jotakin semitujua liuotinta, joka ei sulata tangon maalia mutta tekstin kyllä. Jos se teksti ja logo olis jollain enempi haistapaskamaalilla vaikka siihen lyöty.
  16. #46
    Lainaa spyyder kirjoitti Katso viesti
    Niin tosiaan, maalia se on. Kyllä tarran nyt sais revittyä. Mietin vaan et olisko jotakin semitujua liuotinta, joka ei sulata tangon maalia mutta tekstin kyllä. Jos se teksti ja logo olis jollain enempi haistapaskamaalilla vaikka siihen lyöty.
    Eikös timelessin tanko ole eloksoitu? Siihen ei liuottimet pure. Jarrunesteellä liottamalla lähtee melkein maali kuin maali.
    SF 1098S
    MTS 1200S
    1190R
  17. #47
    Lainaa spyyder kirjoitti Katso viesti
    Niin tosiaan, maalia se on. Kyllä tarran nyt sais revittyä. Mietin vaan et olisko jotakin semitujua liuotinta, joka ei sulata tangon maalia mutta tekstin kyllä. Jos se teksti ja logo olis jollain enempi haistapaskamaalilla vaikka siihen lyöty.
    Kokeiltu on "vanhan mallisesta" timeles tangosta lähti ihan asetonilla...vai olikohan sittenkin glykoolilla pyyhkäsemällä. Uuden mallisesta ei sitten millään ja lopulta pulverimaalaukseen muiden kilkkeiden kanssa. Jos juuri ostettu niin tod.näk uusi ja ei siis lähde.
  18. #48
    Oliskohan sitten mahdollista, että tanko on eloksoitu/anodisoitu ja logo maalattu siihen päälle. Näin ollen tangon väri kestää liuottimella hankailun mutta logo lähtee?? Pittääpä testata vaikka kaasukahvan alle asetonia ja vaikka sitä jarrunestettä. Jos ei väri irtoa ni hankaan logoa naama noessa ja katotaan lähteekö muuta ku järki.
  19. #49
    71°10'21" Pekksu:n avatar
    Liittyi Feb 2012
    Southern Finland
    MotOrg ry jäsen
    Kyselläänpä täältä lyhyesti; onko kellään kokemusta Forcefieldin selkäpanssarin pesemisestä?
    YZF-R6R -06
    &
    FZ6-S -05
  20. #50
    Mikä neuvoksi kun avain jäätyy kiinni virtalukkoon ja on muutenkin tahmea nyt kun pakkasilla on joutunu - ei kun saanu - tankilla käydä. Ja starttinappi jää pohjaan.
    Aseöljyä laitoin virtalukkoon mutta eipä tuo tunnu auttavan. Pitääkö vaan saada paikat kuivaksi?
    R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
    Arjen adventuristi
  21. #51
    Lainaa Kipa kirjoitti Katso viesti
    Mikä neuvoksi kun avain jäätyy kiinni virtalukkoon ja on muutenkin tahmea nyt kun pakkasilla on joutunu - ei kun saanu - tankilla käydä. Ja starttinappi jää pohjaan.
    Aseöljyä laitoin virtalukkoon mutta eipä tuo tunnu auttavan. Pitääkö vaan saada paikat kuivaksi?
    Aseöljy jäätyy älä sitä laita! Lukkosula ois näin alkuun hyvä.
    Se maksaa kuka nauttii!

    Suzuki GSF 1250A -08 Exät:KTM 950 SM -06, KTM 990 SD -07, Suzuki GSF 1200S Bandit -06, Yamaha XJR 1300 -03, Suzuki GSX 750 -01
  22. #52
    Lainaa Juti86 kirjoitti Katso viesti
    Aseöljy jäätyy älä sitä laita! Lukkosula ois näin alkuun hyvä.
    Mitä ihmettä? Ainakin CRC:n aseöljyssä on luvattu vuodesta miekka ja kivi, että se kestää pakkasta -54 astetta. En tiedä mitä aseöljyä sinä sitten olet käyttänyt, mutta tuolla minä olen autojen lukot pitänyt kunnossa ja jäättömänä.

    http://www.motonet.fi/fi/tuote/606095/CRC-Aseoljy-100ml

    Sen sijaan öljytön lukkosula on joissakin lukoissa se varmin tapa saada avain lopullisesti jumiin.
  23. #53
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Mitä ihmettä? Ainakin CRC:n aseöljyssä on luvattu vuodesta miekka ja kivi, että se kestää pakkasta -54 astetta. En tiedä mitä aseöljyä sinä sitten olet käyttänyt, mutta tuolla minä olen autojen lukot pitänyt kunnossa ja jäättömänä.

    http://www.motonet.fi/fi/tuote/606095/CRC-Aseoljy-100ml

    Sen sijaan öljytön lukkosula on joissakin lukoissa se varmin tapa saada avain lopullisesti jumiin.
    Yksi suht budjettiystävällinen ratkaisu on dipata avain normi lantrattuun jäähdytinnesteeseen. Tuoreessa kamassa on korroosion yms. estoaineet messissä ja omat lukot on jo vuosia pelanneet suht jees tolla. Viehättävä glykolintuoksu toki aina taskunpohjalla mutta "that is the pain before THE gain"

    Sama hoito on mulla sopinut myös jäätymään pyrkiviin kotilon ovitiivisteisiin. VAG-yhtymän joissain laitteissa on ovikarmin yläosaa vasten tulevassa KATON osassa sellainen huopamainen tiiviste joka jäätyessään liimaa oven todella tehokkaasti kiinni.
    CB500 - 7#, CB750 -81, CBX750F -86, A tusina "Hulda"
    ***15v***, ***18v***, ****32v****, 39v-->
    3792 -Ckm
  24. #54
    Ok. Kiitos kannustavista vastauksista Aseöljy on tuo CRC mutta kokeilenpa jäähdytinnestettä vaikka haju on etova
    Lähenpä kokeilemaan ja starttaamaan jotta pääseepi töihin
    R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
    Arjen adventuristi
  25. #55
    Punainen jäähdytysneste on hyväksi todettua lukkojen voiteluainetta! ! ! !
    Kun sitä ruikkii neula / ruiskuyhdistelmällä lukkoihin paineilman vauhdittamana, niin hyvä tulleepi.
    You have been banned for the following reason:
    alko vittuilee

    Date the ban will be lifted: Ei koskaan
  26. #56
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Punainen jäähdytysneste on hyväksi todettua lukkojen voiteluainetta! ! ! !
    Kun sitä ruikkii neula / ruiskuyhdistelmällä lukkoihin paineilman vauhdittamana, niin hyvä tulleepi.
    No Mulla oli vaan vihreetä
    R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
    Arjen adventuristi
  27. #57
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Mitä ihmettä? Ainakin CRC:n aseöljyssä on luvattu vuodesta miekka ja kivi, että se kestää pakkasta -54 astetta. En tiedä mitä aseöljyä sinä sitten olet käyttänyt, mutta tuolla minä olen autojen lukot pitänyt kunnossa ja jäättömänä.

    http://www.motonet.fi/fi/tuote/606095/CRC-Aseoljy-100ml

    Sen sijaan öljytön lukkosula on joissakin lukoissa se varmin tapa saada avain lopullisesti jumiin.
    Eipä oo tuota CRC:n aseöljyä hyllyssä, pitääpä tarkastaa mitä purkin kylessä luvataan!
    Se maksaa kuka nauttii!

    Suzuki GSF 1250A -08 Exät:KTM 950 SM -06, KTM 990 SD -07, Suzuki GSF 1200S Bandit -06, Yamaha XJR 1300 -03, Suzuki GSX 750 -01
  28. #58
    Pieni kysymys vaan, kun en tiedä. Jos poliisi pysäyttää tähän desibeli mittaukseen(pitääkö ne sitä) ja jos mulla ois 125wr laittomilla äänillä, niin pysäytteleekö näitä kevareita ja minkälainen db raja näissä on? Yritin googlaa mutta löysin vaan esim yli 175cc, uudempi kuin 2002 ja db rajan tai jotain esim noin.
  29. #59
    Mitattu äänitaso ei saa 14 §:n mukaisesti mitattuna, ylittää:

    ajoneuvolla, joka on otettu käyttöön ennen 1.1.1992
    99 dB(A), jos moottorin sylinteritilavuus on enintään 80 cm3
    103 dB(A), jos moottorin sylinteritilavuus on 81―175 cm3
    106 dB(A), jos moottorin sylinteritilavuus on yli 175 cm3

    ajoneuvolla, joka on otettu käyttöön 1.1.1992 tai sen jälkeen
    96 dB(A), jos moottorin sylinteritilavuus on enintään 80 cm3
    99 dB(A), jos moottorin sylinteritilavuus on 81―175 cm3
    103 dB(A), jos moottorin sylinteritilavuus on yli 175 cm3

    ajoneuvolla, joka on EY-tyyppihyväksytty
    5 dB(A) lisättynä valmistajan kilven meluarvoon

    Tuosta voidaan suoraan katsoa että 1.1.1992 jälkeen rekisteröidylle piikille meluraja on 99dB TAI tyyppikilven lukema + 5dB
    Yamaha YZF-R6R
    Suzuki GSX650F (ex)
    http://kauppa.tappismc.fi/
    http://mopollasuohon.blogspot.com/
    http://www.youtube.com/user/Hammu78
  30.  
  31. #60
    No kiitos! Sieltä tuli kunnollinen vastaus.
Sivu: 2 / 37:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123412 ... ViimeinenViimeinen