Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 90:sta
  1. #1
    Moi, olen harkitsemassa ko. pyörän ostoa. Pari kirjoitusta löysin täältä, mutta nyt kokemukisia lienee jo kertynyt enemmän ja olisin kiinnostunut tietämään lisää.
  2. #2
    Minä pidän siitä! Nyt on takana 12 tuhatta, edellinen peli oli varadero... Jousitusta jouduin säätelemään ennenkuin sain sen itselle sopivammaksi. Ajan mielelläni mutkateitä, sekä asfalttia että hiekkaa. Hiekkatiet ajan ilman luistonestoa. Hiekkatiellä jousitus saisi edessä olla vähän herkempi ja asfaltilla takana loppuu kantavuus ehkä vähän kesken, mutta nämä tulee vasta vähän isommassa vauhdissa. Minulla on DCT - malli, ja en kyllä ole ihan heti vaihtamassa.

    Minun mielestäni hieno peli: sillä ajaa matkaa kaksi päällä, tunnelmoi yksinään mutkaista pikkuteitä, polkee hiekkateitä ja ajelee ihan riittävän lujaa radalla --> sopiva pyörä minun tarpeilleni. Hondan oma laukkusatsi ei pidä vettä (?!!?), erityisesti takalaukku, mutta toisaalta ne on saatu mahtumaan kapeasti ja ne toimii virta-avaimella... Pleksin kanssa tuntuu olevan hakemista, minulle sopii touring pleksi vähän lisää kallistettuna, originaali on hyvä lämpimämmällä kelillä.

    Siitä ei varmaan tule erityisen yleistä peliä, nythän niitä on ylivuotisia halvalla myynnissä... Numeroiden perusteella painava ja korkea, minun mielestäni kone ja ajettavuus on erittäin hyvät! Moottori vastaa kaasuun kaikilla kierroksilla HETI, on värinätön ja (varaderon jälkeen) tuntuu tykiltä...

    Minulla ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia (paitsi siis takalaukun vedenpitävyyden kanssa) omani kanssa, tuntuu siltä että mokoma pysyy itsellä pitkään!
    Husqvarna 701LR
  3. #3
    Vaihdoin kesällä Gessun Crosstoureriin ja täytyy sanoa että en olisi ikinä uskonut miten hyvä pyörä se on. Kääntyy aivan pelkällä ajatuksella mutkaan ja on silti vakaa aina huippunopeuksiin saakka, silti pyörä on ketterä. Koneesta nyt puhumattakaan!! Kävin kesällä vähän Alpeillakin ja aika vaikea kuvitella hirveän paljon parempaa pyörää. Paluumatkalla ajoin etelä-Saksasta Baden-Badenista pelkkää autobaanaa yhdellä istumalla Rostockiin ja ihan mukava oli lasketella mittarin mukaan 228km/h (GPS:n mukaan 210km/h, rajoitettu huippunopeus) vähän pidempikin hetki, illalla olisi voinut ajaa vielä takaisinkin jos olis tarvinnut :-) Olen ajanut molemmilla myös radalla ja kyllä mä Hondalla ratapäiville mieluummin lähden kuin vanhalla 2009 Gessulla. Rankkaan sora-ajoon voi bemu olla parempi, en tiedä, molemmilla sora-ajot jäivät alle 200km:n eikä meikäläisellä riitä kantti viedä tuollaista yli 200kiloista ja lähes 20k€ vehjettä soralla äärirajoilla, mulle riittää että voi ajaa sorateitä jos tarvitsee.
    Kävin keväällä kokeilemassa myös uuden Gessun, ja se oli pienellä lenkillä hyvin samantyyppinen kuin Honda, voisin senkin ottaa mutta kun hintaa tulee helposti +5000€ ja Hondassa 4-vuoden takuu niin eipä tarvinnut miettiä.
    Mä vaihdoin kanssa touring-pleksin ja se sopii mulle hyvin (188cm), ainakin paremmin kuin Gessun korkea tarvikepleksi..
    Tässä näitä ajatuksia, muut saa olla erimieltä, tämä on mun mielipide.
    Nakkertton
  4. #4
    Olen miettinyt Crosstoureriin änkkärin vaihtoa, olisko jollakin kokemuksia?
    Nakkertton
  5. #5
    Terve,
    vilkaisepa tältä foorumilta. Englannin pojat suosivat Arrow:ia (ja olisi mustana minun valintani...) ja LeoVinceä. Luin jostain, että LeoVince meni konkurssiin...tiedä näitä. Hinnaltaan ovat puolet (tai kolmasosa) Akrasta...
    Husqvarna 701LR
  6. #6
    Lainaa TiuSo kirjoitti Katso viesti
    Luin jostain, että LeoVince meni konkurssiin...tiedä näitä. Hinnaltaan ovat puolet (tai kolmasosa) Akrasta...
    Kappas vain niinpä näyttää: linkki
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  7. #7
    No niin tulipa sitten hankittua xvärkki. Tänään ajelin sen 100+km. Erittäin hyvältä tuntui. Kiitos kommenteista
  8. #8
    ja eikun paljon tyytyväisiä kilometrejä! Onnittelut valinnan johdosta
    Husqvarna 701LR
  9. #9
    Onnittelut hyvästä valinnasta täältäkin (tuli muuten itsekin ajeltua viime vkl:na vaikka kelit oli mitä oli) ja kiitokset muille änkkärivinkeistä.
    Leovince hiilikuituisena olis varmaan ihan jees, pitää ehkä hieman kiusata/nauttia ja jahkailla loputtomiin näin syksyn/talven pimeinä päivinä minkä putken sitä ehkä vois hommata ens kevääksi, pelkkä hommaamisen ajatus kun tuo pienen kiksin, sitten kun se tilataan ja laitetaan paikoilleen tulee toiset kiksit ja sitten kun pääsee taas ajelemaan tulee sitten kolmannet...
    Nakkertton
  10. #10
    Hyvä valinta. Viime kesäkuussa ajoin tuommoisella reilut 2000 km. Laitteessa oli se automaattilaatikko, joka parin päivän totuttelun jälkeen oli yllättävän hyvä. Ensi kesäkuulle on kolme 2014 mallia varattuna, tällä kertaa manuaalilaatikolla. Jos jotain pitää moittia niin jalkatappien madallusta ja/tai satulaan korotusta olisin kaivannut, vähän oli turhan tiivis ajoasento.
    .
  11. #11
    Pyörää ostaessani olin jo mielestäni varma, että tämän pyörän kanssa mennään vakio putkilla. Niin se vain ehti jo mieli muuttua ja ebayta on kovasti kahlailtu, tilaus sitten mahdollisesti keväällä. Täydellä kiihdytyksellä sitä ääntä jotenkin kaipaa, vaikka maltillisessa ajossa tuo äänettömyys on ihan kiva.

    Jotenkin jäi sellainen fiilis, että täydellä kiihdytyksellä moottori keräisi hetken voimia ennen kuin pinkaisee, siis jossakin varmaan 5000 kierroksen hujakoilla. Jonkin vaimennin valmistajan sivulla olikin tehokäyrä, mikä tuki tuota tuntemusta. Tuohon olisi kiva saada vaimentimen vaihdolla myös toivottavasti parannusta.
    ER5 -> Yamaha FZ6 -> XT660Z Tenere -> HYM 1100 -> VFR1200X -> GSX-S1000A
  12. #12
    Minullakin ajatus vaihtaa putki/putket. Jos löydätte käyriä, niin viitsittekö laittaa linkin(t). Itse en ole niitä löytänyt.
  13. #13
    Toureri herätelty talviunestaan ja vähän huolestuttaa, että jo ensilenkeiltä alkaen sitä tehoa, tai tehon tunnetta haluaisi lisää. Jakakaa ihmeessä tietoa jos olette tehneet jotakin pyörällenne, mitä muidenkin kannattaisi tehdä.

    Itse säädin ohjaustankoa aavistuksen itseeni päin ja nyt ajoasento meni kyllä, jos nyt ei hyväksi, niin siedettävämmäksi.

    Renkaat pääsee varmaankin kesän aikana vaihtamaan, vahvasti tuntemus on että jotain enempi asfaltille tarkoitettua tulee alle.
    ER5 -> Yamaha FZ6 -> XT660Z Tenere -> HYM 1100 -> VFR1200X -> GSX-S1000A
  14. #14
    Tänään tuli tehtyä kaupat ylivuotisesta Crosstourerista. Kisaa kävin Aprilia Caponordin ja kahden muun Honda-jälleenmyyjän kanssa. Caponord olisi ollut testien mukaan huippupyörä. Se parempi versio siitä sisälsi vakkarin, erilaisia ajomoodeja ja huipputeknisen jousituksen...mutta, mutta, italialainen pyörä ja monimutkainen tekniikka laittoi ajattelemaan. Eikä 2 vuoden takuu ja toisiovälitys ketjulla oikein innostanut

    Hondaan sitten päädyin. Ti 20.5. pyörän luovutus ja pääsee kokeilemaan tosissaan. Lämmintä säätäkin on luvattu Pyörä oli lähtöhinnoiteltu 17.900 euroa ja sis. laukkusrj:n kahvalämppärit ja touringplexin (vakio mukaan). Tingin vielä virranulosoton, keskiseisontatuen ja sisälaukkusrj:n. Kilpailu myyjillä oli kovaa, mutta rehellistä. FJR:ä meni vaihtoon, kun ei ollut minun pyörätyyppiä. Ennen FJR:ää oli Varadero ja sitä ennen 2006-mallin Gessu.

    Tämä kertomus ei sisältänyt varsinaisesti ajokokemuksia, mutta oli todistelu siitä, miksi päädyin Hondaan. Faktat oli siis:
    - luotettava brändi
    - pitkä takuu
    - hyvä hinta-laatusuhde
    - mp-lehtien testit, joissa osassa ei menestynyt kummoisesti, mutta TM:n testissä vuodelta 2012 oli ykkönen
    - moottori vaikuttaa jo teoriassa hyvältä, V4, mikäs sen parempi
    - edulliset käyttökustannukset (viite: Motorrad-lehti 1/2014)
    - hyvät kokemukset Varaderosta
  15. #15
    Asentelin Givi:n pleksin kiinni, sen kaksi osaisen. Parempaan suuntaan meni joka tapauksessa, mutta täytyy tehdä lisää lenkkejä että löytää sopivan korkeuden. Hieman erikoisesti tuntuu, että melkein matalimmassa asennossa olisi toiminut parhaiten, mutta vasta liian aikaista sanoa.
    ER5 -> Yamaha FZ6 -> XT660Z Tenere -> HYM 1100 -> VFR1200X -> GSX-S1000A
  16. #16
    Morjensta vaan kaikille !

    tänne tuli nyt sitten kanssa ylivuotinen-12 (uusi) Crosstourer, 200 km vasta nyt kerennyt ajamaan parissa päivässä, ja olen kyllä todella tyytyväinen valintaani
    ainut asia mikä minullakin menee vaihtoon? on ehkäpä tuo pleksi, nyt on mallia touring kiinni ja tuntuu että se ei ehkä ole se paras vaihtoehto ? en tiedä,,, täytyy ajella vähän lisää että saa lisää tuntumaa siitä.
    laittakaa ideoita jos ootte vaihtanut ikkunoita.
    muuten ei kyllä pahaa sanaa X värkistä.
  17. #17
    Lainaa Elo kirjoitti Katso viesti
    ainut asia mikä minullakin menee vaihtoon? on ehkäpä tuo pleksi, nyt on mallia touring kiinni ja tuntuu että se ei ehkä ole se paras vaihtoehto ? en tiedä,,, täytyy ajella vähän lisää että saa lisää tuntumaa siitä.
    laittakaa ideoita jos ootte vaihtanut ikkunoita.
    muuten ei kyllä pahaa sanaa X värkistä.
    Kokeile laittaa se touring pleksi ylempiin reikiin, ja kallista sitä lähemmäksi esim. laittamalla alempien kiinnityspisteiden alle sellaiset 5 - 8 mm prikat. Toinen vaihtoehtoehto on nostaa koko pleksiä prikoilla --> kaikkien kiinnityspisteiden alle sellaiset... Pleksin kiinitysruuvit on M5 jos pituus loppuu kesken (..mistähän sen tiedän)..
    Husqvarna 701LR
  18. #18
    Pyörä kiinnostaisi kovasti, mutta BW Turku eikä MotoSeinäjoki vissiin jaksa niitä myydä kun tarjouspyyntöön ei saa vastausta. Mistä noita saa ostaa..?
    TEAM CAMPARI
    BMW R1250 GS Adventure

    EST,LT,LV,SWE,DEN,PL,GER,AUT,ITA,CRO,SUI,LU,SLO,SV K,HUN,SRB,BIH,RO,UA,MNE,FRA,NL,BE,

    http://ekoteko76.blogspot.fi
  19. #19
  20. #20
    Lainaa Corsair kirjoitti Katso viesti
    Pyörä kiinnostaisi kovasti, mutta BW Turku eikä MotoSeinäjoki vissiin jaksa niitä myydä kun tarjouspyyntöön ei saa vastausta. Mistä noita saa ostaa..?
    Kas vain, samat jätti vastaamatta mullekin reilu kuukausi sitten
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  21. #21
    Lainaa seppo02 kirjoitti Katso viesti
    Kas vain, samat jätti vastaamatta mullekin reilu kuukausi sitten
    Niin, en kerjäämäänkään ala.
    Pitäköön tunkkinsa ja juurihan tuo vanha ratsu on huollettu. Eli sillä memmään, ei saanu Hondamiestä minusta vieläkään..
    Mielellään silti kuulisi kuskien kommentteja että miten osuu kakspäällä esim. alpeilla? Mikä on todellinen toimintasäde?
    Miten rtg-satsi toimii, onko joku laittanut muita laukkusatseja? Onko tekniikka pelannut? Ym ym.

    Semmotti mää vaa funteeraa.
    TEAM CAMPARI
    BMW R1250 GS Adventure

    EST,LT,LV,SWE,DEN,PL,GER,AUT,ITA,CRO,SUI,LU,SLO,SV K,HUN,SRB,BIH,RO,UA,MNE,FRA,NL,BE,

    http://ekoteko76.blogspot.fi
  22. #22
    Tulipa käytyä moisella pikaisella koeajolla kun oon miettinyt, että josko nykyinen CB1000R vaihtuisi tulevaisuudessa hiukan erityyppiseen peliin...
    Yllättävän ketterä käsitellä kokoisekseen. Tehontuotto ei saanut isoa hymyä aikaan. Ihmetyttää myös elektoniikan vähyys verrattuna joihinkin kilpailijoihin. Jotain pientä olisin lisää kaivannut, että olisi omistushalu herännyt toden teolla. Mutta tosiaan lyhyn koeajon perusteella ei osaa sanoa miltä tuntuu 500 km päivälenkki, nakulla lyhyemmätkin alkaa puuduttamaan paikkoja.
    CB K R
  23. #23
    Rapeet 5000 km takana. Kaiken kaikkiaan olen tyytyväinen ostokseeni. Laitan oheen muutamia kokemuksia, jos niistä saattaisi olla apuja ko. pyörän ostoa harkitsevalle.

    Plussat:
    - kääntyy erinomaisesti mutkiin, helppo ja vakaa ajettava, yllätyksetön
    - vauhti ei tunnu
    - takapuoli ei rasitu pitkilläkään siirtymillä
    - moottori suorastaan loistava, ei tehopiikkiä mutta en koe sitä ongelmaksi. Tasainen ja todella väkevä vääntö alhaalta.
    - yllättävän hyvin toimi soralla. Huonokuntoisella asfalttitiellä nautinto ajaa
    - tilava kaksi päällä

    Parannuskohteita
    - ykkönen on ehkä hieman liian pitkä
    - paino (ei tunnu ajettaessa. Toki kunnon kinttupoluilla varmasti tuntuu)
    - soralla luistoesto leikkaa liian paljon tehoja mutta saa lennosta kytkettyä pois
    - vakkari olisi hyvä olla
    Muuta
    - Givin korkealla tarvikepleksillä tulee selkeästi enemmän turbulenssia kypärän alueelle. Alkuperäisellä ihan ok. Osa turbulenssista voi johtua tankin ja etupään välissä olevasta suuresta aukosta. Tähän yksi ratkaisu crosstourer.comissa
    - minulla Givin laukkusetti (taitaa olla 48ltr+2*36ltr). Ihan ok, mutta kaksi kypärää ei mahdu takapaksiin. Pitää vedet ulkona.
    - Oxfordin lämpökahvat. Kytketty katteiden alla olevaan johtosettiin
    - jousitusta en ole kokenut ongelmaksi, ainakaan vielä
  24. #24
    Tuohon pleksi asiaan vielä, että ainakin 180 cm kuskille vakiopleksi on aika kamala. Nyt mulla Givin kaksikerroksinen ohjain ja aivan loistava hankinta, verrattuna siis kuinka pahat olivat pyörteet ennen sitä.

    Alkuperäiset renkaat kestivät (takarenkaan osalta) 5500 km, nyt alla Anakee 3:set. Anakeet hieman yllättäen tuntuisivat pelaavan hiekalla paljon paremmin kuin alkuperäiset renkaat.

    Keulaan en ole kovin tyytyväinen. Kolahtelee oudosti ja on jotenkin tönkön, mutta pehmeän tuntuinen. Tietysti mulla on nyt vertailuna edellinen pyöräni, mikä oli Ducatin Hyperi, että rima melko korkealla... Kaksistaan ajaessa tuntuu että tekisi mieli saada lisää painoa etupään päälle, vaikka kiristänkin takajousitusta.

    Allrightilla on nyt Leo Vincen pöntöt tarjouksessa, vahvasti harkinnassa, mutta olisi kiva tietää saako rahalle muuta vastinetta kuin äänet?
    ER5 -> Yamaha FZ6 -> XT660Z Tenere -> HYM 1100 -> VFR1200X -> GSX-S1000A
  25. #25
    Pitääpä katsastaa tuo Givin malli. Alkupäinen takarengas kesti vajaa 8tkm ja eturengas 11tkm. Olen myös vaihtanut Anakeet ja ajanut takarenkaalla n. 4tkm ja ei suurempia kulumisen merkkejä. Ainakaan tällä kokemuksella ei Anakeesta pahaa sanottavaa.

    Crosstourer.comissa on vilkasta keskustelua tuosta jousitusasiasta+ohjeet. Siellä osa oli onnistunut säätämään sen omasta mielestään hyväksi tai ainakin paremmaksi. Pehmeähän se on mutta kolahtamista en ole pannut merkille.

    Mitä tulee putkeen, niin vaikea sanoa paljonko tehoa tulee. Sitä luvattua n. 5-6 hp:tä on vaikea takapuolella tunnistaa, pitäisi tulla vähintään 10hp lisää, jotta voisi edes pikkusen tuntea eron. Toisessa pyörässäni erinäisten virittelyiden jälkeen penkissä mitattua tehoa tuli lisää >20%. Tehonlisäyksen tunsi, mutta kun vääntöä on runsaasti, niin on se vaikeampaa tunnistaa. Jos koneen luonteeseen kuuluu ns. "tehopiikki" niin sen saattaisi huomata helpommin. Kun tukittua ränniä avaa, niin pitäisihän kaakkeja tulla lisää. Oman putken tilasin tuolta motorradteile-hamburg.de. Tuli Suomeen 3 päivässä ja Itella kuhni sen jälkeen 7pv, eli 10 pv tilauksesta ovelle.
  26. #26
    Mulla tuli keulasta öljyt pihalle keväällä (oikeanpuoleisesta mustaa, vasemmasta kirkasta..??), kun stefat petti. Huoltokaksikossa shimmattiin keula korjauksen yhteydessä. Nyt keula on niinkuin haluan, se on herkkäliikkeinen, ei lyö käsille, mutta ei pohjaa. Ajan hiekkateillä ja keula on nyt tosi hyvä sinne!! Ajoin maahantuojan pyörällä keväällä yli tuhat km ja siinäkin tuntui olevan keula laitettu...
    Takaiskarista oon vähän kahden vaiheilla, sillä pärjää mutta ehkä tarvitsisin paremman. Tuntuu siltä että painan liikaa nykyjouselle :-) Näissä on tyyppivikana että esijännityksen säätöpyörä jämähtää kiinni ja kaksi kertaa olen jo joutunut herkistelemään. Voi olla että menee iskari jo senkin takia vaihtoon.
    Husqvarna 701LR
  27. #27
    No johan pomppas. Kaupat kiinni uudesta -12 mallista rtg paketilla, 12v ulosotolla ja tankin pehmytsuojalla.
    Keskiviikkona pitäisi sitten muuttua Hondamieheksi..;)
    Itselle tuo vakiopleksi toimi pitkällä koeajolla vallan hienosti. 187cm. Vertailukohtaa nyt ei tietty ole.
    On se hieno laite.
    TEAM CAMPARI
    BMW R1250 GS Adventure

    EST,LT,LV,SWE,DEN,PL,GER,AUT,ITA,CRO,SUI,LU,SLO,SV K,HUN,SRB,BIH,RO,UA,MNE,FRA,NL,BE,

    http://ekoteko76.blogspot.fi
  28. #28
    Tässä munkin kokemuksia, meneillään nyt toinen kesä ja 18500km (sis.pari Alppikeikkaa).

    -ensiasennus-Pirellit loppu 4tkm kohdalla, Contit on kestänyt normaalit n.8tkm
    -Givin pikakiinnitteiset sivulaukkutelineet + laukut (v35 + v47) oli hyvä, tyylikkäämpi (makuasia) ja toimiva kokonaisuus, tietysti avaimia tuli lisää
    -etulevyt meni takuuseen tärinän vuoksi n.3tm ja taas etupää tärisee jarruttaessa, ärsyttää!! Liekö palat lopussa vai eikö nuo levyt kestä mun käyttöä.
    -olen säädellyt takajousituksen esijännityksen täysille ja myös etupäätä säädetty huomattavasti tiukemmaksi jolla pyörä muuttui selvästi paremmaksi ajaa ja on mielestäni kantanut sen maksimikuorman (200kg, laukut + kakspäällä) ihan ok, vaikka pidänkin mukavista jousituksista, suosittelen tämän pyörän kohdalla tekemään samoin. Ajan kuitenkin suurimman osan yksin.
    -takajousituksen esijännityksen säätö tuntuu tunnottomalta ja jäykältä, onkohan jumissa?
    -en ole saanut putkea vieläkään hommattua, mutta nyt tekis mieli vaihtaa vaikka leo vince, heppoja taitaa putken vaihdolla edukkaaseen putkeen oikeasti hieman vähenevän mutta fiilistä kaipaisin lisää.
    -mulla on orkkis touring-pleksi (188cm) yläasennossa ja musta se on loistava, oikein kovissa baanalla ajettavissa vauhdeissa olen painanut päätä pleksin suojaan jolloin koviakin vauhteja voi ajaa niin kauan kun tietysti hieman kyyrympi ajoasento antaa periksi, pyörällähän voi oikein hyvin ajella tuollaista 170-190 matkavauhtia, ei se vaapu tai muutu epävakaaksi.
    -hommasin myös sivuilmanohjaimet kun jalat on herkät vedolle, ovat huomaamattomat mutta mielestäni ohjaavat juuri sen verran enemmän ilmaa pois polvilta että olen tyytyväinen
    -tekis mieli hommata myös led-sumarit mutta ärsyttää että orkkissumareita ei saa kiinnitettyä kuin siihen kaatumarautaan (tms) joka taas ei mielestäni sovi yhtään pyörän ulkonäköön (älkää nyt suuttuko, vain makuasioita). Täytyy varmaan harkita SW-Motechin tarvikesettiä.
    -kokonaisuutena olen erittäin tyytyväinen, jos pyörä vaihtuu, vaihtuu myös tyyli..
    Nakkertton
  29. #29
    Ostamallani (20.5.2014) Crossarilla ajettu nyt vajaa 7 tkm. Kokemuksia:

    - Hondan oma tourer-plexi hyvä (pituuteni 186 cm). Laitoin yhden mp-lehden testiajajan mukaisesti alimpiin kiinnitysreikiin ja yläreikiin kumiprikat alle, jotta kulma muuttuisi hiukan jyrkemmäksi. Plexin yläreunaan kiinnitin vielä (jo kolmannessa pyörässäni) pienen Wunderlichin spoilerin. Se on säädetty alimpaan asentoon ja vähän etuottoiseen kulmaan. Hyvä tuli. Myös matkustaja tykkää (pit. 163 cm)

    - kesähelteille vaihdoin matalan orkkisplexin. Ihan kiva silläkin ajella, mutta tietysti ajoviima puskee kaulan korkeudelta ylöspäin, samoin kaikki lentävät siipiveikot -matkustaja ei tykkää, turbulenssit kypärään lykkää-

    - renkaista: orkkisrenkaat (Pirelli Scorpion) vielä alla. Takarenkaalla meinaan ajaa vielä 500-1000 km, eli se menee sakoille siinä vaiheessa. Nyt vielä löytyy 2-2,5 mm kulutuspintaa keskeltä. Kului kulmikkaaksi, eli keskeltä tasaiseksi ja sitten jyrkähkö kulma reunoille mentäessä. Johtui varmaan matka-ajosta, kaksi päällä plus ylilastatut matkatavarat.

    - ihmetyttää pyörän huono kantavuus, 194 kg. Mie ole olen ite iso 118 kg + ajovar. = 128 kg, vaimo varusteineen n. 70 kg ja laukut, sisälaukut, matkatavarat, tankkilaukku ja vielä rulla yläboxin päälle. Kantopainoa siis noin 250 kg. Menee reippaasti yli kantavuuden. Meikäläisen painoiselle pyörä olisi vain yksinajoon

    - kuten täällä jo mainittua, moottori on hyvä. Ei ainakaan 2006 vuosimallin Gessua voi moottorin ominaisuuksiltaan verrata. Sellainen oli minulla takavuosina. Lienee tämä Gessun uudempi, tehokkaampi versio parempi. Tuskinpa kuitenkaan tärinöitä 3000-4000 kierr. kohdilla on saatu eliminoitua. Tai ei olla haluttukaan...

    - hyvä ajaa matka-ajoa tai kurviteitä

    - soralle tarvii eri renkaat tietty. Asfalttia tulee ajettua 95 prosenttisesti, joten asfalttipainotteiset renkaat valitsen jatkossakin=katurenkaat tai Anakee 3, miksei.

    - jos olisin halunnut sorapyörän olisin ostanut Kotarin jonkun isomman enska-mallin. Tai sitä ajoa varten pitäisi olla eri mp.

    - pitkät huoltovälit plussaa=edulliset käyttökustannukset

    - Hondan huolettomuus. Mikä on tarkoitettu toimivaksi, niin se kans toimii----toisaalta olen hiukan huolestunut Hondan laadusta. Pyörä puretaan pakkauksesta Suomessa ja kasataan ymmärtääkseni jälleenmyyjän toimesta. Omassani oli ohjaustanko laitettu epäkeskeiseksi n. 10 mm. Peilejä ei oltu kiristetty riittävän tiukalle. Molemmat löystyivät. Laitoin kevyellä ruuvilukitteella kiinni. Ovat nyt pysyneet. Toiseen peiliin oli mustattu kiinnitysmutteri vaihdettu kiiltosinkittyyn. Onneksi jää suojamuovin alle piiloon. Mutta selkeä kauneusvirhe! Vasen ohjaustangon kädensija (muovituppi) irtosi. Ei irti, mutta liikkui pituussuunnassa ja akselinsa ympäri. Laitatettu kiinni jälleenmyyjän huollossa Jos maahantuoja ei puutu asioihin, niin myynti laskee...täytyy laitta vielä palautetta Brandille.

    - pitkä takuu ja hyvä jälleenmyyntiarvo

    Tyytyväinen olen. Tällä olisi tarkoitus mennä ainakin lähivuosien ajot
    Viimeksi muokannut: kaasila12; 25.07.2014 klo 10:13.
  30.  
  31. #30
    Mulla ihan sama juttu peilien ja ohjaustangon kanssa, olivat unohtaneet kiristää peilit ennen luovutusta ja mulla myös yksi kiiltävä mutteri mustien seassa. Ohjaustanko on myös hieman vinossa, lisäksi orkkiskahvanlämppäreiden asennuksessa käytetty harmaata teippiä johtonippujen yhteen laittamiseksi, olisi toivonut hieman siistimpää ratkaisua koska teipit on näkyvillä!!
    Nakkertton
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen