Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 61:stä 90:een 90:sta
  1. #61
    Mulla on sellainen (siis XD), eikä niitä montaa ole vastaan tullut. Tekniikan maailman testissä pärjännyt yllättävän hyvin. Minun mielestäni (yllätys…) se on hyvä

    Tällä foorumilla on muutama omistaja, mutta enimmäkseen heilläkin tavan vaihteistolla. Rekkaudu crosstourer.com -foorumille, siellä on juttua lontooksi...
    Viimeksi muokannut: TiuSo; 28.12.2014 klo 12:24. Syy: XD
    Husqvarna 701LR
  2. #62
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Ei taida olla tolle VFR1200XD Crosstourer:ille omaa ketjua?
    Joku kumma perversio nyt siihen pyörään kun luvassa olis ens kesälle ehkä vähän hankalampaa reittiä ja toi nykyinen "sportti" ei ehkä kuitenkaan semmosena matkapyöränä ole ehkä se paras?
    Bemarin XR:n ottasin muttakun julkaisevat sen niin myöhään! Eli vaihtoehdot olis sitten tää Honda VFR, KTM 1190 Adventure (joka ei sekään huono vaihoehto!) tai joku muu (mikä?)
    Ettet vain hätäilisi? Kuvittelen itse, että se XR tulee olemaan citymaastureiden citymaasturi. Naksu enemmän kuraa, niin sitten on pakko ottaa KTM ja ehkä vieläpä se uusi 990.

    Puhu itelles liikkeeltä joku vanhempi käytetty gessu alle siksi aikaa kun odottelet XR:ää. Suhmuroitte ehdot mieleisiksi.

    Tai sit vain odotat, kun ei nykyinen vespa ihan paska ole, vissiin.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  3. #63
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Ettet vain hätäilisi? Kuvittelen itse, että se XR tulee olemaan citymaastureiden citymaasturi. Naksu enemmän kuraa, niin sitten on pakko ottaa KTM ja ehkä vieläpä se uusi 990.
    Syitä vaihtamishinkuun ainakin seuraavat:
    1. kyllästyminen/ vaihtelun halu
    2. Tulevan reissun mahdolliset haasteet tiestön kunnon osalta
    3. Lisääntyvä mieltymys hiekkateitä ja off-roadia kohtaan
    4. ei musta tule ikinä mitään sporttipyörä kuskia, oikeestihan mulle pitäis olla joku herrasmiespyörä BMW RT, Suzuki Bandit tms
    5. liikaa rahaa (Hah, ei todellakaan ole!!!)
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  4. #64
    Lainaa kaasila12 kirjoitti Katso viesti
    Voin pitkälti yhtyä edelliseen kirjoitukseen Crossarin käyttökokemuksista. Itse olen ajanut nyt 20.5.2014 hankitulla ylivuotisella vm. 2012 mallin baikilla liki 10.000 km.

    - polttoaineenkulutus isohko. Ei haittaa jos ajoa on vähän, mutta jos ajaa >10 tkm/vuosi, alkaa sillä olla merkitystä. Oma esim. 14 tkm/ajokausi. Jos kulkisi 1 l/100 km pienemmällä=>230 € säästö. Lisäksi hiilijalanjälki
    Mitähän käytännössä tuo kulutus on?? EI kuitenkaan varmaan puhuta mistään 7l/100km ???
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  5. #65
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Syitä vaihtamishinkuun ainakin seuraavat:
    1. kyllästyminen/ vaihtelun halu
    2. Tulevan reissun mahdolliset haasteet tiestön kunnon osalta
    3. Lisääntyvä mieltymys hiekkateitä ja off-roadia kohtaan
    4. ei musta tule ikinä mitään sporttipyörä kuskia, oikeestihan mulle pitäis olla joku herrasmiespyörä BMW RT, Suzuki Bandit tms
    5. liikaa rahaa (Hah, ei todellakaan ole!!!)
    No sitten... about sataheppaa takarenkaalta + vääntävä kone ja paino niin lähelle kahtasataa kuin mahdollista. Unoha se Honta. Ehkä uus 990 Adventure? (tietty sä tiedät ajos parhaiten)
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  6. #66
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    No sitten... about sataheppaa takarenkaalta + vääntävä kone ja paino niin lähelle kahtasataa kuin mahdollista. Unoha se Honta.
    -n. 100 hv takikselta ..ok
    -vääntävä kone ..ok (erittäin)
    -paino niin lähelle kahtasataa --> ok, nytkin se on siinä sadan kilon päässä

    Valinta on selvä; Honta talliin...
    Husqvarna 701LR
  7. #67
    …ja kulutuksesta vielä: 6 tai vähän päälle menee sataselle, tosi harvoin olen päässyt vitosella alkavaan… Suurin kulutus ollut tietty radalla. Yhden kerran sytytin bensavalon 200 km jälkeen, tosin silloin oli pelkästään metsäautotierevittelyä… Yleensä pääsee selkeästi yli 300 km ennenkuin valo syttyy
    Husqvarna 701LR
  8. #68
    Lainaa TiuSo kirjoitti Katso viesti
    -n. 100 hv takikselta ..ok
    -vääntävä kone ..ok (erittäin)
    -paino niin lähelle kahtasataa --> ok, nytkin se on siinä sadan kilon päässä

    Valinta on selvä; Honta talliin...
    - takapyörältä 100+, ainakin minulla äänten perusteella mitattuna. Ehkä lähitulevaisuudessa oikeastikin. Kone on yksinkertaisesti loistava. Tai ainakaan paremmalla en ole ajanut.
    - lähtöpaino minullakin 100kg mutta ahkeran kuntoilun seurauksena käppi kahteensaataan vaan kasvaa ja pärsse kestää pidempää ajoa
    - kulutus alle 6ltr/100km asfalttitiellä. On paljolti ajajariippuvainen
    - olen ajanut suhteellisen paljon sorateillä ja huonokuntoisilla asfalttiteillä, on vakaa suuremmissakin nopeuksissa ja hyvin pelittää
    - jousitus ei maailman paras mutta saahan niihin ostettua uusiakin.
    - luonteeltaan on city maasturi ei mikään lantikka muttei myöskään Cayenne
    - en aio vaihtaa pyörää lähivuosina
  9. #69
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    No niin Go-Za. Japaniasta löytyy vaihtoehto. MT-09 Tracer:

    115 hv ja kuivapaino 190 kg. Jos hinta pysyy MT:lle tyypillisesti maltillisena, niin siitä sitten. Veikkaan, että crosstoureria vie kuin litran mittaa. (provo)
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  10. #70
    MT 09 Tracer maksaa karvan alle 14.000
    Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.
  11. #71
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Kaj kirjoitti Katso viesti
    MT 09 Tracer maksaa karvan alle 14.000
    Ja Honda oli karvan alle 22.000. Aikamoinen ero. Saa olla paljon lisäherkkua tuohon hintaan.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  12. #72
    Lainaa W-P kirjoitti Katso viesti
    Mitens ton MT:n alavääntö? Riittääks se "raskaaseen" reissuajoon. Tosin painoeroa on se 60kg....
    Kyllä minä olen jopa 800kuutioisella pärjännyt
    Kyytiläisen ja kapsäkkien kanssa on noussut Grossglocknerille, Galdhöpiggen, Koli yms yms mäet ilmat irvistelyä.
    Saattaa olla että 1200cc voisi ajaa isommalla vaihteella, mutta pärjäilee tollakin
    Life is a trip
    Do it on two wheels!
    --F850GS--
  13. #73
    Joo on tää Honda tässä vaiheessa pudonnut jo pois vaihtoehdoista...
    Kahden pyörän välillä tää "kisa" käydään. Ja vanhakin on jo myyty ()
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  14. #74
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Joo on tää Honda tässä vaiheessa pudonnut jo pois vaihtoehdoista...
    Kahden pyörän välillä tää "kisa" käydään. Ja vanhakin on jo myyty ()
    Kerro, kerro. Projekti kiinnostaa ja tieto avaa paikan foorumivälittämiselle.

    Muoks: Hoksasin muuten käydä kurkkaamassa blogia. Onhan se Yamaha listalla, että järjissäs oot.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  15. #75
    Hondaketju Hondaketjuna..

    Hakusessa on Crossariin uutta takarengasta. Heittäkäähän vähän vinkkiä, kiitos.
    Ajo on paljon matka-ajoa ja paljon myös kaksipäällä kamojen kanssa. Metsässä/Soralla tms. hyvin hyvin harvoin, muutama kerta kesässä.
    Nykyinen Pirelli Scorpion ajoi asiansa kuivalla kelillä ihan hyvin, mutta ei ole mikään vesikelin expertti. Ehkä myös vähän enemmän saisi olla kulutuskestävyyttä..

    Ideoita?

    - J
    TEAM CAMPARI
    BMW R1250 GS Adventure

    EST,LT,LV,SWE,DEN,PL,GER,AUT,ITA,CRO,SUI,LU,SLO,SV K,HUN,SRB,BIH,RO,UA,MNE,FRA,NL,BE,

    http://ekoteko76.blogspot.fi
  16. #76
    Lainaa Corsair kirjoitti Katso viesti
    Hondaketju Hondaketjuna..

    Hakusessa on Crossariin uutta takarengasta. Heittäkäähän vähän vinkkiä, kiitos.
    Ajo on paljon matka-ajoa ja paljon myös kaksipäällä kamojen kanssa. Metsässä/Soralla tms. hyvin hyvin harvoin, muutama kerta kesässä.
    Nykyinen Pirelli Scorpion ajoi asiansa kuivalla kelillä ihan hyvin, mutta ei ole mikään vesikelin expertti. Ehkä myös vähän enemmän saisi olla kulutuskestävyyttä..

    Ideoita?

    - J
    No jos soralla ei ajeta ja vesikelin pito on hyvä asia niin Misukan PR3/4 on todennäköisesti paras.

    janne
    XX
  17. #77
    Metz Karoo 3, kestää takana melkein 3 tkm, edessä 6 😜
    Ihan sileistä varmasti tuo Conti TA 2, Anakee (2 tai 3) tai sitten Dunlopin Trailmax TR 91. Nyt on alla Heidenau K60 Scoutit ja seuraavaksi Conti TKC 70. Oma suosikki ehdottomasti tuo Conti TA 2. Dunlop on varmaan yhtä hyvä (ollut vaan eturenkaana).
    Moni kuuluu ajavan Misukan Pilot road 3 tai 4, niistä on Trail malli tässä meidän koossa. Valinnan varaa on!
    Husqvarna 701LR
  18. #78
    Kova hinku ois Crosstoureriin. Millaset kokemukset on DCT vaihteistolla varustetusta pyörästä? Vai onko manuaali parempi....
  19. #79
    Minulla manuaali ja olen ollut siihenkin tyytyväinen. Silmiini ei ole osunut negatiivisia kommentteja DCT versiosta oli kyse testeistä tai omistajista vaikka aikas paljon olen testejä ja muuta kirjoittelua seurannut.

    Taitaa kehitys mennä samaan suuntaan kuin autoissa. Ennen vanhaan taksit ja papat käyttivät automaattia, nykyään käytössä hyvin paljon. Itselläkin oli aikonaan automaatti auton suhteen ennakkoluuloja. Nyt enää en manuaalia osta. Tulossa vanhaksi?

    Kannattaa käydä kokeilemassa itse. Alussa lienee totuttelua.
  20. #80
    Mietin paluuta Ducatiin, mutta päädyin ajelemaan ainakin tulevan kauden Crosstourerillani. Virikkeeksi tilasin LeoVincen vaimentimen 250 eurolla kotiin kannettuna.

    En niin paljoa tykkää alkuperäisen vaimentimen ulkonäöstä ja äänetkin saa puolestani vaikka voimistua hieman, kun kuitenkin komealta kuulostavat. Tehoja toki toivon, mutta taitaa olla turha niiden kasvua odottaa huomaavansa.
    Akran vaimenninkin olisi ollut alle 700 euroa, mutten keksinyt hintaerolle katetta.

    Paikka mistä tilasin oli www.genialmotor.fi
    ER5 -> Yamaha FZ6 -> XT660Z Tenere -> HYM 1100 -> VFR1200X -> GSX-S1000A
  21. #81
    Minun mielipiteitä DCT mallisesta voi lukea mm. tästä ketjusta aiempaa, tiivistäen voi sanoa että minä pidän kovasti, enkä ole vaihtamassa pois. Kannattaa käydä kokeilemassa, ja unohtaa muiden mielipiteet. Sellainen nopea, vartin tai puolen tunnin lenkki ei auta mitään, kannattaa sopia tarpeeksi pitkä koeajo. Ja kokeilla eri asetukset (S ja D), sekä manuaaliasento...
    Minä olen ajellut omallani sekalaista ajoa metsäautoteistä radalle, päiväreissuista viikonloppureissuihin ja on kyllä sopiva kaikkeen. Mitään ei ole tarvinnut jättää tekemättä sen takia että siinä on DCT vaihteisto, oikeastaan päinvastoin..

    (...no nyt se kalikka kalahti ja...)
    Husqvarna 701LR
  22. #82
    Lainaa zERopowa kirjoitti Katso viesti
    Mietin paluuta Ducatiin, mutta päädyin ajelemaan ainakin tulevan kauden Crosstourerillani. Virikkeeksi tilasin LeoVincen vaimentimen 250 eurolla kotiin kannettuna.
    ...lyhennetty...
    Akran vaimenninkin olisi ollut alle 700 euroa, mutten keksinyt hintaerolle katetta.

    Paikka mistä tilasin oli www.genialmotor.fi
    Olisiko mahdollisesti kuitenkin www.genialmotor.it
    Husqvarna 701LR
  23. #83
    Lainaa TiuSo kirjoitti Katso viesti
    Olisiko mahdollisesti kuitenkin www.genialmotor.it
    Hehheh, sehän se. En tee virheitä, mutta nyt en pysty kiistämään, ruksi seinään!
    ER5 -> Yamaha FZ6 -> XT660Z Tenere -> HYM 1100 -> VFR1200X -> GSX-S1000A
  24. #84
    ...no yhden kirjaimen heitto .. varmaan autocorrect iski
    Husqvarna 701LR
  25. #85
    Lainaa Pietro kirjoitti Katso viesti
    Silmiini ei ole osunut negatiivisia kommentteja DCT versiosta oli kyse testeistä tai omistajista vaikka aikas paljon olen testejä ja muuta kirjoittelua seurannut.
    Tämä jäi vähän mietityttämään, satuin vilkaisemaan MP-maailmaa 5/14 ja siinähän testikuskit eivät ollenkaan yhtyneet DCT-ideaan
    Vantaa-Vyborg
    Eikä saada koskaan tietää rakastiko Hannu piparia vai Kerttua.
  26. #86
    Noniin, LeoVince paikallaan ja pieni lenkki heitetty. Jos joku haluaa vaihtaa siromman pöntön, mutta pelkää äänien kasvavan liikaa, niin turha pelko. Uskoisin että menee ilman killeriäkin mittauksista läpi, ellei vaimennuskyky heikkene kilometrien myötä. Tuolla pienellä lenkillä en tietenkään huomannut menopuolessa mitään muutoksia, mutta katsotaan jos tuon kävisi säädätyttämässä.
    ER5 -> Yamaha FZ6 -> XT660Z Tenere -> HYM 1100 -> VFR1200X -> GSX-S1000A
  27. #87
    9100 km meni alkup. renkailla.
    Nyt alle laitoin Pirelli Scropio Trial II. On ihan hyvän tuntuiset ja kestoa pitäisi nyt olla lisää. kaksi komponentti kummi, eli keskellä kovempaa seosta.
    Vesikeliä en ole testannut vielä, mutta ekat 500km tuntuu ihan ok. Aika nopealiikkeinen ja herkkä ajoltaan, ei haittaa ainakaan minua.
    TEAM CAMPARI
    BMW R1250 GS Adventure

    EST,LT,LV,SWE,DEN,PL,GER,AUT,ITA,CRO,SUI,LU,SLO,SV K,HUN,SRB,BIH,RO,UA,MNE,FRA,NL,BE,

    http://ekoteko76.blogspot.fi
  28. #88
    Lainaa TiuSo kirjoitti Katso viesti
    Minun mielipiteitä DCT mallisesta voi lukea mm. tästä ketjusta aiempaa, tiivistäen voi sanoa että minä pidän kovasti, enkä ole vaihtamassa pois. Kannattaa käydä kokeilemassa, ja unohtaa muiden mielipiteet. Sellainen nopea, vartin tai puolen tunnin lenkki ei auta mitään, kannattaa sopia tarpeeksi pitkä koeajo. Ja kokeilla eri asetukset (S ja D), sekä manuaaliasento...
    Minä olen ajellut omallani sekalaista ajoa metsäautoteistä radalle, päiväreissuista viikonloppureissuihin ja on kyllä sopiva kaikkeen. Mitään ei ole tarvinnut jättää tekemättä sen takia että siinä on DCT vaihteisto, oikeastaan päinvastoin..

    (...no nyt se kalikka kalahti ja...)

    Sen verran alkoi kiinnostaa tuo DCT:n toiminta, että pystyykö sillä ryömittämään (vrt. kytkimen luistattaminen), vai nappaako lähdössä heti napakasti kiinni?
    Honda CRF1000L Africa Twin -16 ja Honda XL600R -83
  29. #89
    Ihan hyvin pystyy menemään hitaasti. Kylmänä (ainakin minun mopo) ottaa vähän napakammin, mutta jos kone on käynyt edes vähän aikaa niin sitten ei. Kaasunkäyttöön kun tottuu niin liikkeellelähtöä/hidasajoa ei edes ajattele, se sujuu kuin itsestään

    En ole muutenkaan kytkintä luistatellut muissakaan pyörissä, takajarrulla sitoo jos tarvii ajaa oikein hitaasti. Crosstourerilla U-käännöksessä tulee usein käytettyä vähän takajarrua...

    Liukkaalla jos on lähdössä kovakätinen kaasun kanssa niin saattaa olla aika herkästi poikittain
    Husqvarna 701LR
  30.  
  31. #90
    Lainaa Rakennusmetsuri kirjoitti Katso viesti
    Sen verran alkoi kiinnostaa tuo DCT:n toiminta, että pystyykö sillä ryömittämään (vrt. kytkimen luistattaminen), vai nappaako lähdössä heti napakasti kiinni?
    Ajotaito 1 kurssilla opetetaan hidasajo ja kun se tehdään oikein on kierroksia jonkun verran nostettu ja takajarrulla hidastetaan menoa ryöminnäksi. Tämä onnistuu myös DCT-vaihteisella pyörällä!
    Viimeksi muokannut: Go-Za; 05.06.2016 klo 09:28.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123