Tulokset 1:stä 19:een 19:sta
  1. #1
    Olisiko tarvetta ketjulle jossa raportoidaan onnistuneista ja epäonnistuneista kaupoista foorumin käyttäjien kesken? Ko. ketjuun viesti voisi olla tyyliin " KäyttäjäXXX+ Kaupat onnistuivat erinomaisesti, tavara oli kuten luvattiinkin" tai "KäyttäjäXXX- Tavaraa ei toistuvista pyynnöistä ole postitettu vaikka maksoin etukäteen tilille".
  2. #2
    Mikähän siinä on että mua henkilökohtaisesti närästää moiset "vasikkalinjat" joilla saa parkua jos viiden euron selkäpanssarin henkselissä olikin nyppy mistä ei oltu kerrottu, sillä tähänhän se lopulta menee vaikka tavoitteet olisivat kuinka ylevät. Meidän foorumi erooa kaupankäynnin ohella myöskin siinä että iso osa jengistä tuntee toisensa erilaisista häppeningeistä ihan perskohtaisestikkin. Tämä kyllä tasaa pahimmat veivarit pois. Turha ketju moinen mielestäni.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  3. #3
    Eiköhän ole parasta (ja hauskinta ) vaan keskittyä naatiskelemaan
    kahdenkeskisen kaupankäynnin tarjoamista..... öööö.... sanotaanko elämyksistä .

    Se on suorastaan kovan luokan "taidetapahtuma", kun koittaa vaikka ihan reippaasti suorin vartaloin
    ostaa jotain nippeliä valtavasta luopumisen tuskasta, muttein pahasta rahapulasta
    kärsivältä..... kiemurtelevalta savolaiselta.

    Ei tahdo tavaralle löytyä "hintaa", tarjouksen hyväksymisestä tai hylkäämisestä puhumattakaan.....

    Parin minuutin "asioinnit" paisuvat heti alkuunsa parin tunnin spektaakkeleiksi..... eikä olla vielä edes
    kunnolla asiassa .

    Kaupanteon "kauneus" on yhtä lailla katsojansa silmässä kuin muukin kauneus .
    Ala nyt sitten jakaa siitä pisteitä... ja millä perustein .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  4. #4
    ...vaimo kommentoi tuskasena ja vertasi lastenvaatekaupantekojansa tähän rakkaashen mp-harrastukseen:

    lastenvaatefoorumeilla pyyethän kahen euron pikkusievästä hupparista kymmenen kuvaa joka puolelta, sitten kun tavara on lähetetty ja vasthanotettu, niin pyyethän 50 sentin alennusta, kun oli pieni nirhauma yhessä napissa...

    Vertasi sitten täällä tapahtuviin kauppoihin, että äijät ostaa 600 euron käytetyn nahkapuvun pelekällä koko- ja mallimerkinnällä ja tiedolla, että "hyväkuntoinen se on". Eikä napista perhän, vaikka sitten vetoketju onki paskana. Senhän saa uusittua muutamalla kykmpillä.

    Aiheeshen; rosvoissa on hyvä varoittaa, mutta muuten tämä on luottamuskauppaa, ja jos hommat ei toimi kahen kesken, niin ossaapahan seuraavalla kerralla olla ittekki tarkempi.
    Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7

    319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
  5. #5
    Tuunausvarusteiden valmistajista voisi infoa antaa tuolla merkkikeskustelun puolella ettei kaikkien tarvi tehdä samoja virhetilauksia.

    Otan esimerkkinä vaikka jalkatappien siirtosarjan, jos tilaat oikeilla lähtötiedoilla kyseiset kamppeet ja ne ei sitten sovikkaan niin siitä olisi hyvä saada infoa muille.
    oma mp / malli / vm / .... kampe / valmistaja / mallisarja / mikä mättää
    Aion elää ikuisesti, toistaiseksi päätökseni on pitänyt.
  6. #6
    Aloituksessa on osa totuutta. Koijareita mahtuu tähän isoon porukkaan.

    Itse "ostin" viime kesänä uudenkarhean ajopuvun org:in kautta, ja sovin myyjän kanssa noutopäivän, kun en etäisyyden vuoksi heti päässyt hakemaan. Tarkalleen ottaen puhelimessa sanoin myyjälle, että jos puvun kunto on sen mitä sanot sen olevan, niin maksan pyydetyn hinnan ja tulen hakemaan sen seuraavana viikonloppuna. Kumma kyllä viikonlopun lähestyessä myyjä olikin "mökillä" ja koitin sopia uutta päivää. Yllättäen sainkin viestin, että puku on myyty. Kyllähän se kyrsii. Eipä myyjä sen jälkeen enää kehdannut puhelimeen vastata, ja tänne myyntipalstalle laittamani vitt**luviestikin poistettiin myynti-ilmoituksen kera.

    Sama tapahtui kollegalle pyörän hankinnassa.

    Jos ja kun tämmöinen vasikointipalsta ei tuota kannatusta, niin suosittelen, että myyntipalstalle lisätään ohjeistus myyjille, millä perusteella tuote vaihtaa omistajaa. Jos tuote myydään nopeimmalle noutajalle tai parhaimmalle tarjoukselle aikaisemmista yhteydenotoista huolimatta, on hyvä asia mainita edellä mainituin sanoin tai vaikka sitten virallisella selitteellä "välimyyntivarauksin". Lähtökohtaisesti suomalaisen miehen/naisen sanaan pitäisi pystyä luottamaan.
  7. #7
    Kelkkalehti.com palstalla on ketjut "luotettavat kauppakumppanit & kiitokset" ja "epäluotettavat kauppakumpanit" ja ne toimii mielestäni asiallisesti.

    Joskus epäluotettavissa on hieman avautumista havaittavissa.

    Itse käytän noita lähinnä siihen, että katson onko nimimerkillä merkintöjä jommassa kummassa ennenkuin teen päätöksen maksanko ennakkoon tilille. Sitten kuittaan myös omat kokemukset vastaaviin ketjuihin. Se on vähän feedback ebayssa.
    Honda VFR 750F -93
    Suzuki GS500M Katana -81
    EX: Yamaha XS400 -82

    Ei eksyvä tietä kysy
  8. #8
    Toi **iTrader-systeemi** on ihan hyvä ja toimiva. Ohjaa aika hyvin mielikuvia, voiko postitella postiennakolla, tai jopa maksella myyjälle etukäteen tilille.
    Ohjaa myös varomaan negatiivista palautetta kerääviä kaupustelijoita.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  9. #9
    Lainaa Nomad kirjoitti Katso viesti
    Aloituksessa on osa totuutta. Koijareita mahtuu tähän isoon porukkaan.

    Itse "ostin" viime kesänä uudenkarhean ajopuvun org:in kautta, ja sovin myyjän kanssa noutopäivän, kun en etäisyyden vuoksi heti päässyt hakemaan. Tarkalleen ottaen puhelimessa sanoin myyjälle, että jos puvun kunto on sen mitä sanot sen olevan, niin maksan pyydetyn hinnan ja tulen hakemaan sen seuraavana viikonloppuna. Kumma kyllä viikonlopun lähestyessä myyjä olikin "mökillä" ja koitin sopia uutta päivää. Yllättäen sainkin viestin, että puku on myyty. Kyllähän se kyrsii. Eipä myyjä sen jälkeen enää kehdannut puhelimeen vastata, ja tänne myyntipalstalle laittamani vitt**luviestikin poistettiin myynti-ilmoituksen kera.

    Sama tapahtui kollegalle pyörän hankinnassa.

    Jos ja kun tämmöinen vasikointipalsta ei tuota kannatusta, niin suosittelen, että myyntipalstalle lisätään ohjeistus myyjille, millä perusteella tuote vaihtaa omistajaa. Jos tuote myydään nopeimmalle noutajalle tai parhaimmalle tarjoukselle aikaisemmista yhteydenotoista huolimatta, on hyvä asia mainita edellä mainituin sanoin tai vaikka sitten virallisella selitteellä "välimyyntivarauksin". Lähtökohtaisesti suomalaisen miehen/naisen sanaan pitäisi pystyä luottamaan.
    Kauppahan on suoritettu vasta kun raha ja tavara on vaihtanut omistajaa. Minäkin olen myynyt eri palstoilla erilaisia tavaroita vaihtelevalla menestyksellä. Kovasti ihmiset haluavat varata myyntiartikkelin, ja lupaavat tulla "ensi viikonloppuna" noutamaan sen. Juu, sitten kun noudon aika olisi, ketään ei kuulu tai näy. Noviisina erehdyin joskus jollekin varaamaan ja sanoin muille ostajakandeille että: "sori, artikkeli varattu." Enää en varaa, opittu on.

    Sitten oma lukunsa on haasteellisemmat ostajat. Yhtenä esimerkkinä, minuakin yksi finanssialan ihminen nimitteli läskiksi, kun en innostunut myymään hänen tarjoamalla hinnalla!

    Jos muodostetaan foorumille ketjua tyyliin hyvistä/huonoista myyjistä, niin sama sitten myös ostajista.
    - Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
  10. #10
    Lainaa TommoKe kirjoitti Katso viesti
    Kauppahan on suoritettu vasta kun raha ja tavara on vaihtanut omistajaa. Minäkin olen myynyt eri palstoilla erilaisia tavaroita vaihtelevalla menestyksellä. Kovasti ihmiset haluavat varata myyntiartikkelin, ja lupaavat tulla "ensi viikonloppuna" noutamaan sen. Juu, sitten kun noudon aika olisi, ketään ei kuulu tai näy. Noviisina erehdyin joskus jollekin varaamaan ja sanoin muille ostajakandeille että: "sori, artikkeli varattu." Enää en varaa, opittu on.

    Sitten oma lukunsa on haasteellisemmat ostajat. Yhtenä esimerkkinä, minuakin yksi finanssialan ihminen nimitteli läskiksi, kun en innostunut myymään hänen tarjoamalla hinnalla!

    Jos muodostetaan foorumille ketjua tyyliin hyvistä/huonoista myyjistä, niin sama sitten myös ostajista.

    Jos olen ostamassa jotain tuotetta ja matka on pitkä esim 150km sivu. On aika törkeetä myyjältä jos myy tuotteen jollekkin lähellä olevalle ennenkuin olen paikalle saapunut edes suunnilleen sovittuun aikaan. Nykyään kun on kännykät millä saa aika varmasti yhteyden, että onko matkalla.
    Toki toisilla on periaattensa ja ne on minusta
    Joku sanoi että sanaan pitää luottaa. sille
    Jos kauppaa tehdään vain anonyymisti niin sitten tilanne on vähän toinen.

    Ehkä jonkinmoiselle palstalle voisi olla käyttöä, mutta kuinka moni täällä tekee jatkuvasti kauppaa....
    Tunturi Super Sport -77, Yama DT -76 (ruma)...monta vuotta välissä...Suzuki gsx750f -89, Honda CBR 1100 XX Super Bluebird -04
    Iron Butt ss1000
  11. #11
    Jo tästä ehdotusketjusta ollaan saamassa hyvää vauhtia henkilökohtaisuuksiin menevä juupas eipäs väittely. Povaa varsinaiselle palauteketjulle loistavaa tasoa.

    Ite en oikein ymmärrä joidenkin näkemystä että heillä on joku vatun jokamiehen oikeus varailla rojua ympäri läänejä ja edellyttää myyjiltä varauksetonta sitoutumista omiin aikatauluihinsa että voivat mennä katsomaan ja ehkä ostamaan. Tilannehan on sama kuin soittasit häkkijobbarille käytetystä autosta että mä tuun viikonloppuna kattoon, älä myy sitä. No totta vatussa jobbari laittaa auton tuulilasiin lapun "Ehkä myyty, ethän koske!". Voi hyvää päivää. Money talks, bullshit walks.

    Sit jos kaupat on jo oikeasti sovittu/tehty ja noutoa odottava artikkeli myydään jollekkin toiselle niin voi puhua myyjän perseilystä.
    RC8
    Don't call me stupid, I'm insane!
  12. #12
    Niinkuin yllä mainitsin niin TommoKen kannattaa jatkossa laittaa myynti-ilmoitukseen välimyyntivarauskin tai tehdä asia muutoin selväksi sille ensimmäiselle "varaajalle". Ei tämä asia sen kummempi ole - on ainakin molemmille peli selvä, eikä tule jälkeenpäin narinoita.

    Itse olen kaikenlaista enimmäkseen vähemmän arvokasta myynyt, ja homma on toiminut ihan hienosti niin, että jälkeenpäin soittelijoille olen sanonut, että palaan asiaan jos ensimmäisen varaajan kanssa kauppa ei käy.
    Purjelautasetin myin alkukeväästä, ja ensimmäinen soittaja pääsi hakemaan lautaa vasta 1,5 viikon päästä ja sovittiin hinnastakin. Tällä välin soitti joku toinen henkilö ja olisi maksanut muutamia kymppejä enemmänkin, mutta enpä myynyt.
    On kyllä käynyt niinkin, että varsinkin arvottomampien tavaroiden kanssa on luvattu tulla katsomaan/ostamaan, mutta ei ole kuitenkaan ilmaannuttu paikalle. Kyllä sekin kyrsii, kun jokainen kuitenkin kulkee se matkapuhelin taskussa, josta voi nykyään vielä soittaa ja tekstiviestejäkin lähettää.
  13. #13
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa compinho kirjoitti Katso viesti

    Ite en oikein ymmärrä joidenkin näkemystä että heillä on joku vatun jokamiehen oikeus varailla rojua ympäri läänejä ja edellyttää myyjiltä varauksetonta sitoutumista omiin aikatauluihinsa että voivat mennä katsomaan ja ehkä ostamaan.
    Pyörien kanssa ei vempulaongelmaa ole ollut, mutta voi v*ttu sitä soittelun ja varausten tekijöiden määrää kun myin muutaman hyväkuntoisen huonekalun. Kaksien ohareiden jälkeen aloin kertomaan, että varaan vain jos maksaa esim. 50€ varausmaksun tilille. (Tienasin noilla muuten ylimääräisen satkun.) Tavarat päätyivät loppupelin aina sille, joka ekana löi nappulaa kouraan. Tosin sohvalle oli niin pajon ottajia, että pari hoonosoomea soitteli viikon verran perään ja haukkuivat huijariksi kun en myynyt heille -50% alennuksella vaikka olivat jo pakunkin varanneet ihan tuota varten.
    Superbike #7
  14. #14
    Lähinnä tarkoitin juuri tuota luotettavuutta ennakkomaksujen suhteen puolin ja toisin. Mitään huuto.net tyyppistä henkilökohtaisuuksiin menoa en suosittele.
  15. #15
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    En kannata ilmiantolinjaa. Ei voi seurata mitään hyvää. Maailma on epävarma paikka, ja tämän palstan vasikkalinja ei sitä poista, mutta lisää varmasti vitutusta.

    Itse olen suorittanut artikkelin varauksen useasti siirtämällä rahaa tilille. Hakenut sitten kun on sopinut. Olen ottanut asiasta sen verta selvää ennen kamppeen hankkimista, että uskallan ottaa riskin. Ei paskempia kokemuksia.

    Näistä varaajista. Möin edellistä pyörää ja hinta laitettu sellaiseksi, että katselijoita seitsemän jonossa. Kahdeksas otti yhteyttä, ja alkoi keskustella hinnasta. Ilmoitin, että voi tulla kahdeksantena siitä juttelemaan. Tulikin sitten hetimiten rahojen kanssa, ja kaupat syntyivät.

    Kuten compinho mainitsi. Money talks and bullshit walks. Kaikki ei ole kuitenkaan aina mustavalkoista, ja hyvät aikeet välillä heikko erottaa kehnommista.

    P.S. olen myös varannut tavaraa ilman rahaa, mutta sillä lupauksella, että raha liikkuu myöhemmin. Tähän mennessä on aina liikkunut. Jos olen epävarma sanon suoraan, että myy ekalle varmalle ostajalle (tällainen tilanne nytkin päällä).
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  16. #16
    Noita ennakkoonmaksujakin mun mielestäni vierastetaan turhaan, useita kymmeniä kauppoja tehnyt rahat tilille systeemillä, eikä kertaakaan ole myyjä oharia tehnyt. Sen kummempaa ole foorumeilta ostaminen kuin Huudosta tai EvilBaystä.
    Paras oli tuossa jokunen vuosi sitten täällä, kun sopivasti kesäloman alussa oli nahkapuku kaupan. Yksityisviestiä perään, että käykö kauppa niin, että laitan rahat tilille, ja käyn puvun hakemassa kun neljän viikon lomat on lusittu. Myyjän isä? soitteli perään, että olenko tosissani, johon vastasin, että jos toi ei naulakossa vie liikaa tilaa, niin mulle sopii. Rahat tilille ja puku haettiin lomien jälkeen. Ainut vika kaupassa on se, että puku on tässä vuosien varrella kutistunut
  17. #17
    En ole oikeastaan minkään mustanlistan kannalla. Kertomus tapahtumista olisi yksipuolinen.
    Ostaessa itse varaan käsirahalla jos kampe on välttämättä saatava, muuten sanon myyjälle että jos joku lyö rahat kouraan, niin siitä vaan.

    Myydessä en varaa jos rahaa ei näy.

    Nyt myynnissä säädettävä alustasarja josta hyväksyin tehdyn tarjouksen. Eipä ole herrasta kuulunut mitään.
    Ois vissiin pitänyt laittaa jälkivaatimuksella.
  18. #18
    Lainaa nurmak kirjoitti Katso viesti
    Toki toisilla on periaattensa ja ne on minusta
    Periaateet muodostuvat usein käytännön kokemuksista. Onneksi meillä kaikilla SAA olla erilaiset periaatteet ja maailmankatsomukset. Eikä niiden tarvitse olla kaikkia miellyttäviä.
    - Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
  19.  
  20. #19
    Muutamallakin foorumilla on samantapaisia "suositeltava kauppakumppani-listauksia".
    Mielestäni tällainen "rekisteri" olisi ihan hyvä. Kirjautunut käyttäjä voisi antaa toiselle kirjautuneelle käyttäjälle suosituksen, joka näkyisi tämän yleisessä profiilissa. Onnistuneesta kaupasta voisi näin halutessaan antaa positivisen palautteen. Positiivinen rekisteri on aina parempi, koska naarmu-napissa-nillitys vääristää helposti yleiskuvaa. Mikäli foorumisofta antaa myöden, voisi tällainen toiminto helpottaa harrastajien välistä kaupankäyntiä.

    A.D