Sivu: 1 / 6:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 154:sta
  1. #1
    Toivottavast tää olis oikea paikka kysyä apua.. Mokasin siis tunnilla kun oltiin ajamassa liikenneympyrään, piti pysähtyä ja pysähdyksessä sitten petti tasapaino kun tanko vinossa ja pyörä kaatui oikealle, sekä etu- että takajarru ilmeisesti mäsäks, tai niin ope sanoi. Jalkajarru painui sinne pyörää vasten ja etujarru meni sit jotenkin muuten.. Tuntu oudon löysältä. En valitettavasti tiedä näistä näköjään tarpeeksi mut osaisko joku kertoa kuinka paljon tulis maksamaan tällänen korjaus? Jarrujen vaihto?? Omavastuu 600€ mut tuleeko niin iso paukku? :( ope ei osannu sanoa, pyörä ihan uusi yamaha..
    Viimeksi muokannut: Idiootti1; 28.08.2013 klo 18:11.
  2. #2
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    No miettisin tuota nickiä ensimmäiseks.

    Jarrupolkimen suoristus (jos ei oo pahasti mennyt) ei maksa mitää, jos jossain on ruuvipenkki. Jos jarrukahva sökönä, niin tilaa 2wheelsiltä hienommat kahvat muutamalla kympillä/ tai stormilta tarvikekahva tiskiltä tyyliin heti (kans muutaman kympin)

    Tuskin ne jarrut on sökönä kaadosta, ellei jarrusatuloissa todellä näy isoja jälkiä.

    Terveisin: Asiantuntija
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  3. #3
    Karavanaamari suopo:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Mar 2008
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Takajarrupoljin ei montaa kymppiä maksa, jos etujarrukahva on ehjä niin saattaapi olla että hörppäs vaan ilmaa letkuun, ei tartte osia ostaa mitään, ainoastaan ilmata uudestaan.

    Mites katteet ja peili, tuliko niihin jotain ?
    Absit iniuria verbis, te absolvo....no eikä
    KTM Super Adventure 1290 -2015
    Exät FJR-2009, FJR-2004, Honda VF1100C-1984, Suzuki DR650
  4. #4
    Ilmeisesti siis oma pyörä? Ihan tuliterä? Eka huoltohan siinä lienee ihan just kohta, ja jos omia taitoja ei ole, niin anna katsoa siellä mitä meni särki ja mitä maksaa korjata. Jos kuulostaa kalliilta, sitten kaskoon. Jos meni vain kahvaa ja poljinta, ei tule isoa laskua.

    Itse vääntäisin polkimen suoraan/hankkisin muutenkin hieman rupiset tilalle, saattaa tuliterä yammu olla vielä pari kertaa nutullaan ennenkuin tasapaino löytyy Ja hommaa siihen nyt heti kaikki kaatumatapit mitä mahdollista, niin ei jokaisen kyljelleen pysäköinnin jälkeen ketuta.
    Yamaha R1 '06
  5. #5
    voiko autokoulun ajotunnilla ajaa omalla pyörällä ?
    tää on tippunu ihan kelkasta
    Triumph Tiger 800 XRX

  6. #6
    Huuhh ihana helpotus jos ei oikeesti kovin kallista laskua tulis! Oon suht pienikokonen tyttö ja pyörä oli oikeesti tosi painava, oon aikasemmin ajanut vaan faijan honda shadowilla jota ilmeisesti huomattavasti vaikeempi kaataa.. Ihan autokoulun pyörä siis se yamaha ja alle 100km ajettu eli ihan tuliterä muita vikoja se maikka ei ainakaan siinä maininnut ku tarkasti pyörän.. Mut johonki korjaamoon se sen oli viemässä eli tulee kai ainaki työnteosta sit tuntiliksa maksettavaks mulle..? :/
  7. #7
    Ja siis mun mielestä ei näyttänyt ihan sököltä ne jarrut, jotain naarmua saatto ollakkin..
  8. #8
    Ajotunnilla (autokoulussa) ja koulun pyörä. Älä nyt hyvä ihminen maksamaan rupea, autokouluilla on hyvät vakuutukset, eikä oppilailta omavastuutakaan pitäisi kyniä..haiskahtaa siltä, että sinua koitetaan viedä pahemman kerran (koululle rahat taskuun ja korjaavat itse tms).

    Eräs tuttu vetäisi koulun pyörän lunastukseen -> pyörästä kustannukset oppilalle 0€ ja koulun vakuutuksesta lääkärit + muut korvaukset oppilaalle.
  9. #9
    Lainaa Idiootti1 kirjoitti Katso viesti
    Huuhh ihana helpotus jos ei oikeesti kovin kallista laskua tulis! Oon suht pienikokonen tyttö ja pyörä oli oikeesti tosi painava, oon aikasemmin ajanut vaan faijan honda shadowilla jota ilmeisesti huomattavasti vaikeempi kaataa.. Ihan autokoulun pyörä siis se yamaha ja alle 100km ajettu eli ihan tuliterä muita vikoja se maikka ei ainakaan siinä maininnut ku tarkasti pyörän.. Mut johonki korjaamoon se sen oli viemässä eli tulee kai ainaki työnteosta sit tuntiliksa maksettavaks mulle..? :/
    Autokoululla on vakuutus tällaisia muksahduksia varten, et sinä sitä joudu maksamaan.
    Jos joudut, taitaa jotain olla pielessä...

    Edit: olin hidas, tuli sama jo edellisessä viestissä
  10. #10
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa tommy78 kirjoitti Katso viesti
    Ajotunnilla (autokoulussa) ja koulun pyörä. Älä nyt hyvä ihminen maksamaan rupea, autokouluilla on hyvät vakuutukset, eikö oppilailta omavastuutakaan pitäisi kyniä..haiskahtaa siltä, että sinua koitetaan viedä pahemman kerran (koululle rahat taskuun ja korjaavat itse tms).

    Eräs tuttu vetäisi koulun pyörän lunastukseen -> pyörästä kustannukset oppilalle 0€ ja koulun vakuutuksesta lääkärit + muut korvaukset oppilaalle.
    Ajo-opetussopimukseen on varmasti kirjattu nuo omavastuut. Jos sopparissa lukee, että pannuttamisesta ajotunnilla omavastuu on 600€, niin on se silloin maksimissaan tuon. Pikkulipasta selvinnee paljon halvemmalla. Tuossakaan tuskin on muuta kuin jarrupoljin ja kahva mennyt rikki. Oikein huonolla säkällä etujarrun pääsylinterin tiiviste on korkannut, jolloin tarttee pääsylinterin korjaussarjan (joitain kymppejä). Eli töineenkin tuo lippa lienee alle 250€.
    Superbike #7
  11. #11
    Karavanaamari suopo:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Mar 2008
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    OT: Jos jossain vaiheessa vuosien päästä tai aiemmin rupeaa mietityttämään foorumille valittu nikki, niin sen voi vaihtaa.
    Tosta nykyisestä kun voi joku tahditon veistellä jotain tyhmää
    Absit iniuria verbis, te absolvo....no eikä
    KTM Super Adventure 1290 -2015
    Exät FJR-2009, FJR-2004, Honda VF1100C-1984, Suzuki DR650
  12. #12
    Omavastuusta ajo-opetuksessa:
    http://www.credita.fi/lakiuutiset/36755

    Taitaa päteä aika hyvin tähänkin tapaukseen. Toistan, älä maksa
  13. #13
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa tommy78 kirjoitti Katso viesti
    Omavastuusta ajo-opetuksessa:
    http://www.credita.fi/lakiuutiset/36755

    Taitaa päteä aika hyvin tähänkin tapaukseen. Toistan, älä maksa
    Tästä +1. Case closed.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  14. #14
    En kyllä stressaisi pätkääkään enkä maksaisi mitään en ole kuullutkaan että oppilas olisi rahallisesti vastuussa ajotunnilla autokoulun pyörällä. Tuskin oletkaan.

    Minäkin kaaduin käsittelykokeen harjoituksissa ~0 vauhdista. (nyt on niin monta vuotta väliä ettei enää hävetä paljoa myöntää).
    Suojaraudat suojasivat ettei mitään hajonnut, pieniä naarmuja korkeintaan. Autokoulun opettaja reiluna sitten sanoi mulle että täällä on naisetkin käynyt ajamassa ja nekään ei ole kaatuneet.. ok
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  15. #15
    Autokoulun pyörä! Lompakko takaisin taskuun ja sukkelaan. Itse kippasin paikaltaan parikin kertaa autokoulun erkin, kahvoja meni poikki mutta muuten raudat suojasivat, eikä niillä autokouluhinnoilla tullut edes mieleen tarjoutua maksumieheksi

    Ja ei tullut laskua perässä.
    Yamaha R1 '06
  16. #16
    Entä jos olen allekirjottanut sopimuksen, jossa hyväksyn tän omavastuun 600€? Eikö se sillon oo kirjallinen sopimus vai onko se sit laiton? Siitä on meinaan tuolla toitotettu alusta asti (aloitin A ja B korttien ajamisen viime elokuussa, B:n sain vasta joulukuussa taskuun ja A:ta siis suoritan vasta nyt...?! Muutenki ko autokoulun toiminta välillä ihmettänyt mut ei siitä sen enempää...) ja nimenomaan sanottu että jos ajoneuvoa hajottaa (myös auto) niin ton verran joutuu siitä max. Maksaa :o
  17. #17
    Lainaa suopo kirjoitti Katso viesti
    OT: Jos jossain vaiheessa vuosien päästä tai aiemmin rupeaa mietityttämään foorumille valittu nikki, niin sen voi vaihtaa.
    Tosta nykyisestä kun voi joku tahditon veistellä jotain tyhmää
    Ajattelin et tälläsellä foorumilla parempi vaan ihan nöyränä tulla kun te ootte kaikki kuitenkin jotain ammattilaisia
  18. #18
    Lainaa Idiootti1 kirjoitti Katso viesti
    Ajattelin et tälläsellä foorumilla parempi vaan ihan nöyränä tulla kun te ootte kaikki kuitenkin jotain ammattilaisia
    Nöyryydessä ei ole mitään vikaa ylipäätään mutta ei allekirjoittanut ole ammattilainen ainakaan Ja kaikki me olemme opetelleet, tsemppiä
    Mitä yhteistä on sairaalla ja M.A Nummisen äänellä?
    Kummallekin toivotaan pikaista paranemista.
  19. #19
    Lainaa Idiootti1 kirjoitti Katso viesti
    Entä jos olen allekirjottanut sopimuksen, jossa hyväksyn tän omavastuun 600€? Eikö se sillon oo kirjallinen sopimus vai onko se sit laiton?
    Sopimuksen laillisuuteen tai laittomuuteen en ota kantaa, mutta kuluttajariitalautakunnan kanta vastaavasta tapauksesta em. linkissä on tämä:

    Kuluttajariitalautakunta: Moottoripyöräkoulun oppilas ei ollut vastuussa moottoripyörien vaurioitumisesta Kuluttajariitalautakunta arvioi, että kaatumisten syynä oli ollut oppilaana olleen K:n kokemattomuus kuljettajana ja liian suuri moottoripyörä. Moottoripyörien vaurioitumisen ei voitu katsoa johtuneen hänen huolimattomuudestaan. Näin ollen autokoululla ei ollut oikeutta periä omavastuulaskuja.
  20. #20
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Nyt alkoi kiinnostamaan koulun nimi, ja mitä se veloittaa kortin ajamisesta. Tässä on jotain koijauksen makua. Siis laittoivat allekirjoittamaan sopparin, jossa lukee, että omavastuu kuuluu oppilaalle, joka ei välttämättä ole ajanut metriäkään moottoripyörää.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  21. #21
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Nyt alkoi kiinnostamaan koulun nimi, ja mitä se veloittaa kortin ajamisesta. Tässä on jotain koijauksen makua. Siis laittoivat allekirjoittamaan sopparin, jossa lukee, että omavastuu kuuluu oppilaalle, joka ei välttämättä ole ajanut metriäkään moottoripyörää.
    Näin tekivät olinko sitten ite harkitsematon/tyhmä kun sen allekirjotin. Sen verran velottivat kortista että kukkarossa tuntuu. A+B tarjouksessa viime kesänä 1600€, siihen päälle teoriakokeet, inssit, autolla pimeät ja liukkaat ajot (hävyttömän kalliit), ja nyt tuli uudistusten myötä 880€ prätkätunneista lasku koska "jostain niidenkin maksettava se pyörä" jonka joutuivat ostamaan... Jostain syystä ei onnistunut sellanen järjestely että olisin viime syksynä ajanut ensin sen prätkäkortin pois alta kun tiesin et vuoden vaihteessa oli tulossa uudistuksia, vaan piti eka ajaa autokortti. Perusteluita en tohon tiedä enkä muista mitä sieltä sanoivat.

    //niin ja siis olin yhen ajotunnin (45min) ajanut piikillä ja toisen sillä isolla pyörällä koulun parkkipaikalla esim. Hidasta ajoa harjotellen ja nyt kolmannella tunnilla lähettiin liikenteeseen. Oliskohan sit pitänyt jo osata paremmin...
  22. #22
    Edellä kysyttyyn. Ei voi ajaa omalla pyörällä ellei sitä katsasteta opetuskäyttöön. Yritin itse, ettei tarvisi maksaa esim inssissä koulun pyörän käytöstä... Ei onnistu ilman kohtuutonta vaivaa.
    Triumph Street Triple
  23. #23
    Mulla oli kans omavastuu sopparissa 600e,kun korttia ajoin. Ei tarvinnu koittaa minkälaiseksi väännöksi ois menny. Eipä ollut kyllä vaihtoehtojakaan missä ajattaa
    Yksi oppilas siellä nututti pyörän viiteen kertaan (mitä näin) oman 50 minuuttiseni aikana ja tälle ope sano et korjataan ajelun lopuksi. Kaatumarautoja koko mopo täys eli mitään kriittistä siitä ei hajonnu..
    Mietin tuolloin että joutuuko oikeesti muka itse maksamaan. Kortin hinta oli 800e B>AB
    Aprilia Tuono V4R aprc + KTM
  24. #24
    Huijauksen makua sanon minä. Ottavat joka kaadosta oppilaalta jokusen satasen korvausta ja vähän vääntää jarrukiksiä suoraan ja pyörä taas ajoon. Siinä tekee opetuskauden aikana aika hyvää tiliä ja sitten talvella kunnostaa kerralla kaikki kuntoon autotallin perukoilla. Jos silloinkaan.
    Ei kai nyt tosiaan voi olettaa, että opetusvaiheessa tapahtuneet kaadot menisi oppilaan piikkiin, jos on noudattanut ohjeita eikä pelleilly. Korttikin maksaa jo maltaita, niin laita siihen nyt päälle vielä maksut kaadoista.
    Älä maksa mitään. Autokoulun vakuutus maksaa korjauksen.
    xxx
  25. #25
    Voisi kysyä miksi autokoulu ei ole opettanut pysymään pystyssä? ;)
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
  26. #26
    Ei se aina ole nättiä kun yrittäjä yrittää saada rahaa kassaan. Kyllä mä näkisin, että hyvillä perusteluilla tuosta omavastuusta pääsee eroon ja tässä ketjussahan niitä hyviä pointteja on tullut vaikka kuinka.


    Lainaa Crassus kirjoitti Katso viesti
    Edellä kysyttyyn. Ei voi ajaa omalla pyörällä ellei sitä katsasteta opetuskäyttöön. Yritin itse, ettei tarvisi maksaa esim inssissä koulun pyörän käytöstä... Ei onnistu ilman kohtuutonta vaivaa.
    Kohtuuton vaiva? Ei tarvi kuin ajaa pyörä katsastusasemalle, hengata siellä vartti ja lähteä uusin rekisteriottein menemään.
    Sinisiä kirjaimia --> Harmaita kirjaimia
    Honda CBR600RR -08 --> Honda CRF250L -13
  27. #27
    Lainaa Akiva kirjoitti Katso viesti
    Voisi kysyä miksi autokoulu ei ole opettanut pysymään pystyssä? ;)
    Juuri näin. Miksi ei osata opettaa kahta (2) ajoteknistä välinettä, joilla moottoripyörä saadaan pysymään pystyssä ertitysesti hitaissa nopeuksissa? Muita kun ei ole.
    Kai siinä on pari asiaa liikaa..
  28. #28
    Lainaa -TH- kirjoitti Katso viesti
    Juuri näin. Miksi ei osata opettaa kahta (2) ajoteknistä välinettä, joilla moottoripyörä saadaan pysymään pystyssä ertitysesti hitaissa nopeuksissa? Kai siinä on pari asiaa liikaa..
    Mulle oltiin kyllä opetettu että tanko täytyy pitää suorassa, katse edessä ja toinen jalka maahan vasta kun on jo melkeen pysähtynyt. Jotain muita vinkkejä tulevaisuuden varalle? Tuossa tilanteessa se tanko siis kääntyi eikä sen jälkeen mulla ollut paljoa tehtävissä...
  29. #29
    //niin ja siis olin yhen ajotunnin (45min) ajanut piikillä ja toisen sillä isolla pyörällä koulun parkkipaikalla esim. Hidasta ajoa harjotellen ja nyt kolmannella tunnilla lähettiin liikenteeseen. Oliskohan sit pitänyt jo osata paremmin...[/QUOTE]



    yleisesti ottaen aivan ala-arvoinen alkuopetus huhuu
    tällä kokemuksella ei millään voi hallita vielä isoa pyörää kaikissa liikennetilanteissa .

    Vaihda heti koulua ,ei tollainen ajo-ope tiedä itsekkään moottoripyörällä ajamisesta mitääääääännnnnn
    katsele sellainen koulu missä opettaja itsekkin ajaa pyörällä mukanasi
    Triumph Tiger 800 XRX

  30.  
  31. #30
    Lainaa Crassus kirjoitti Katso viesti
    Edellä kysyttyyn. Ei voi ajaa omalla pyörällä ellei sitä katsasteta opetuskäyttöön. Yritin itse, ettei tarvisi maksaa esim inssissä koulun pyörän käytöstä... Ei onnistu ilman kohtuutonta vaivaa.
    No pyöräähän ei tarvitse katsastaa, vaan oman pyörän käytöstä pitää maksaa suojelurahat katsastuskonttorille. "Katsastuksessa" ainoastaan todetaan, että laite on moottoripyörä ja sitten lyödään rahat tiskiin.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Sivu: 1 / 6:sta 123 ... ViimeinenViimeinen