Tulokset 1:stä 26:een 26:sta
  1. #1
    Pitäisi ostaa uusi akku pyörään.Mitä mieltä olette,kannattaako ostaa halvin vai vähän kalliimpi? Motonetissä hinnat 44,90e -84,90e.
    Honda VFR 800,Suzuki GSF 1200S
  2. #2
    Voin suositella Yuasan-akkua, jota saa muun muassa motonetistä. Ostin keväällä omaan pyörään ko. merkkisen akun ja hyvin on entiseen Bilteman-geelipaskaan verrattuna toiminut. Itse asiassa tuossa Yuasan-akussa on tuplat kylmäkäynnistysvirtaa kuin motonetin myymässä Boschin akussa.
    Onhan se yuasan-akku motonetin kalleinpia, mutta ainakin itse haluan olla varma, että pyörä myös käynnistyy, kun niin haluan. Lisäksi, Yuasan-akku oli entisessäkin pyörässä 8 vuotta ja ei mitään ongelmaa.
    Ex:
    Ducati Hypermotard 1100 -08
    Kawasaki ZZR 1400 ABS -09
    Honda CBR 1100 XX -04
  3. #3
    Osta akku jossa on hapot erikseen. Sitten liikkeen tiskillä tai kotona hapot sisään. Ei saa mitään varaston hyllyllä seisseitä 'milloties' hapotettuja akkuja. Olen joskus ostanut valmiiksi hapotetun arvostetun merkkiakun ja kesti tasan kesän.
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  4. #4
    Yuasanille ääni täält kans
    Suzuki Hayabusa vm.2010 2017->2020
    ex. Suzuki GSF 1250SA vm.12 2015->R.I.P 2017 19.6 Sveitsissä
    ex. Yamaha FZ6N vm.04 2012->2015
  5. #5
    Laskeskelin tuossa, että jos ajelee noin 30 vuotta ja 45 €:n akku kestää kolme vuotta ja 85 €:n akku kuusi vuotta, tulee selvää säästöä yht'äkkiä 25 € eli monta kymmentä senttiä vuodessa. Sillä saa jo vaikka mitä kivaa.
  6. #6
    No mutta bilteman geelipaskasta ei kyllä vielä ainakaan oo mitään pahaa sanottavaa. Tosin ollu vasta tän kauden.
    zx-10r -2004 => yzf-r6 -1999 => transalp
  7. #7
    Muistan lukeneeni paljon hyvää Bilteman akuista. Mutta jos motonet lähempänä niin ota sieltä sellainen itse hapotettava.
    Yamaha FZR600 -93 3HE
    Exät:Honda VFR750F RC36, Honda NX650, Yamaha TDM850, Skyteam st50 72cc, Suzuki RF900R, Kawasaki GPZ550, Sachs X-road, Honda CBR125R, Honda CB350S, Honda CB450S,Yamaha Fzr600 "fighter", Helkama Ax
  8. #8
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa hra1150 kirjoitti Katso viesti
    Laskeskelin tuossa, että jos ajelee noin 30 vuotta ja 45 €:n akku kestää kolme vuotta ja 85 €:n akku kuusi vuotta, tulee selvää säästöä yht'äkkiä 25 € eli monta kymmentä senttiä vuodessa. Sillä saa jo vaikka mitä kivaa.
    Näin on. Vaikkei siitä tässä ole kyse.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  9. #9
    Itse en voi kyllä muuta kuin suositella Bilteman "geelipaska-akkua" ...
    Jo toinen itellä menossa... Ensimmäisen unohdin tarkistaa toissatalvena niin päästin sen niin tyhjäks ettei laturi enää suostunu lataamaan , mutta toinen vetelee jo toista kautta, ja viime talvena ylläpitolatailin vaan kerran ja hyvin lähti keväällä pärisemään. Eli ei tarvi muistutella itteensä latailemaan pitkin talvea.
    Ei mitään ongelmaa, jos ei täysin tyhjäks päästä, ja ei ihan hetkessä itestään tyhjene.
    Hintalaatusuhteeltaan sanoisin että 5/5 (viiskauttaviis).
    Suzuki SV1000N 2003
  10. #10
    Mä ostin keväällä puuilosta hintaan 24,50 sellaisen itsehapotettavan.
    Ainakin toistaaiseksi mopo on sillä käynnistynyt. Saas nähdä miten ensi keväänä.
    exZZR600 ex bmw-f650. exBMW R850R. BMW 1200CL
  11. #11
    Lainaa cb-61 kirjoitti Katso viesti
    No mutta bilteman geelipaskasta ei kyllä vielä ainakaan oo mitään pahaa sanottavaa. Tosin ollu vasta tän kauden.
    Sama. Maksoi muistaakseni 35 e tai jotain sinne päin ja hyvin on virtaa riittänyt vaikka Bulu ei aina ihan ensimmäisellä yrityksellä käynnistyä haluakaan (ominaisuus, ei akun vika).
    I ride the Lightning (XB9S -03)
  12. #12
    Lainaa Silver Bride kirjoitti Katso viesti
    Sama. Maksoi muistaakseni 35 e tai jotain sinne päin ja hyvin on virtaa riittänyt vaikka Bulu ei aina ihan ensimmäisellä yrityksellä käynnistyä haluakaan (ominaisuus, ei akun vika).
    Sama täälläkin, ei mitään ongelmia
  13. #13
    Kyllä minunkin biltsun geelipaska on hyvin pelannut ja varmaan se huoltovapaa biltsun akku myydyssä pelissä pelaa edelleen.
    Kyllähän se on niin että suurin osa akuista tehdään samoissa tehtaissa eri merkkisinä.
    Kyllä niitä maanantaikappaleita mahtuu joka merkkiin.
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  14. #14
    Bilteman akku veti viikonloppuna niin oikoseen että matkantekoko jäi kesken. Ohikulkijan kaapeleilla sai käyntiin mutta kun irroitti niin ei toiminut...
  15. #15
    Lainaa Samsu kirjoitti Katso viesti
    Itse en voi kyllä muuta kuin suositella Bilteman "geelipaska-akkua" ...
    Jo toinen itellä menossa... Ensimmäisen unohdin tarkistaa toissatalvena niin päästin sen niin tyhjäks ettei laturi enää suostunu lataamaan , mutta toinen vetelee jo toista kautta, ja viime talvena ylläpitolatailin vaan kerran ja hyvin lähti keväällä pärisemään. Eli ei tarvi muistutella itteensä latailemaan pitkin talvea.
    Ei mitään ongelmaa, jos ei täysin tyhjäks päästä, ja ei ihan hetkessä itestään tyhjene.
    Hintalaatusuhteeltaan sanoisin että 5/5 (viiskauttaviis).
    Voin suositella myös. Mulla on eka menossa. Ostin varmaan ekalla kaudella, kun geeliakut tuli myyntiin.
    kirjoittelin silloin aikoinaan tännekin, olisko tästä jo 5 vuotta aikaa...? Haulla varmaan löytää.
    E:Se oli 2006, kun kirjoittelin ja hankin akun. Tässä linkki aloittamaani topikkiin: http://www.moottoripyora.org/keskust...=Bilteman+akku
    Viimeksi muokannut: CJ; 16.08.2013 klo 20:06.
    <p>BRG/Cream T-Bird 2003</p>
  16. #16
    Banditissa Yuasa kesti 7v ja oli yhä ihan tikissä kun pyörän vaihdoin. Banditissa oli kunnollinen kuiva laturi. Täsmälleen samanlainen Yuasa oli Trumpassa uutena ja kypsyi kahdessa vuodessa. Bilteman geelipaska ollut vuodesta 2008 (vai 2007?) ja potkii edelleen kuin uusi. Otappa näistä tolkkua. Trumpan laturi/säädin tappoi Yuasan. siitä olen jokseenkin varma. Biltemaa ei ole tappanut jostain syystä.

    Moposkootterista meni alkuperäinen Yuasa vuodessa. Varta meni kahdessa vuodessa. Bilteman huoltovapaa ollut vuodesta 2004 ja pyörittää edelleen kuin uusi!! Huima akku. Sopii ainakin tuohon mopoon kuin nenä päähän.

    Voisin kuvitella, että Bilteman akut tulevat milloin mistäkin ja laatu saattaa hyvinkin vaihdella vuosien saatossa.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  17. #17
    kilofasun alkuperäinen Yuasa kesti vuoden. Ostin tilalle Exiden. Kesti vuoden, sain takuuseen Eurogloben. Euroglobe on nyt toiminut 3 vuotta moitteetta.
    Äänestän Euroglobea.
    FZ1-N
  18. #18
    Jotenkin tuntuu että uusien mopojen orggisakut toimii ja pelittää monta vuotta.
    Mut sitten kun joutuu sen uuden akun hankkimaan niin hyvä kun vuoden kestää.
    Ihan sama onko Yasa vai Varta vai piilteema.
    Jotenkin oon joutunut tahi tottunut suhtautumaan nin että kun akun joutuu vaihtamaan niin hyvä jos vuoden kestää.
    Mistä johtuu tällainen...?
    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
  19. #19
    Mulla se Trumpan alkuperäinen Yuasa kesti kaksi ajokautta.
    Kuulemma pukkaa virtaa siihen mallin akkuun, että normaaliakuissa nestepintoja saa olla tarkistelemassa jatkuvasti.
    Koska viimeisistä malleista poistettiin satulan avainkiinnitys, niin helppokäyttöisyyden vuoksi halusin huoltovapaan akun. Tällä kokemuksella seuraavakin akku tulee myös Biltemasta.
    <p>BRG/Cream T-Bird 2003</p>
  20. #20
    Biltemat ei oo niin nuukia latausjännitteestä, vähän röheemmät toleranssit, itselläni meni lista näin:
    Euroglobe, 4kk takuuseen uusi ja se kesti kesän
    Excide 2 kesää
    Bosch 2 kesää
    YAMA toista kesää menossa ja pelittää toistaiseksi.

    Latailee kanssa reippaasti mut on sit kyllä syksyllä valojakin...
    YAMA kestää hienosti jos mopo lataa jossain 14,2-14,8 pinnassa yli 15v ja alkaa kuolemaan ennen aikojaan.
  21. #21
    No joo, kymppiin on uusi akku hommattu vuosittain, jo 3 vuotta peräkkäin. Orggis kesti 3 vuotta.
    Ihan sama tahti toistui edellisessä kympissä.
    Nyt joulupukin vierraillessa isossa Zetassa käynnistyy taas kolmas vuosi orggisakulle, keväällä ostetaan taas uusi kertakäyttöakku.
    Näin se vaan taitaa mennä...
    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
  22. #22
    Hornetissa bilteman geeliakku oli terässään sen ~3 kauden ajan mitä se mulla oli, siihen sisältyi 2 talvea pihalla pakkasessa, lataamatta. Sanoisin kelpo patteriksi.

    Bilteman tavan huoltovapaa oli kelvoton.
    Viimeksi muokannut: Calypso; 17.08.2013 klo 03:28.
    KTM 690SM
  23. #23
    bilteman patteri kesti päivän,verkon painoksi tommoset paskat ja 50e mtm hapottamaton motonetistä,kestää heitteille jätöt 2-3 vuotta.
    Horo Elää !
  24. #24
    Suzuki mallia 2007 ja alkuperäisellä yuasalla mennään.
    Aina talveksi laitan irralleen huonelämpötilaan ja latailen/puran pari-kolme kertaa.
    Käytettyä akkua en alkaisi pakastamaan.
  25. #25
    Itsellä Heavisidelta ostettu AGM akku k1200s:ssä kiinni ja hyvin on toiminut.

    http://www.heaviside.fi/page1%20akku.aspx
    Älä itke ruma lapsi. Ota rusina. Huomenna mennään naamarikauppaan.

    BMW K1300S Black Edition -14
    BMW K1200S -06 ex
    Honda Blackbird -03 ex (Varastettu)
    Kawasaki ZX-6R -05 ex
    Honda CBR 600F Sport -03 ex
  26.  
  27. #26
    Eräs autokorjaaja (itsekkin pyörämiehiä) kehoitti minua irroittamaan moposta akun aina talveksi ja tuomaan se "jääkaappi" lämpötilaan siis plussan puolelle.

    Siinä on kuulemma niin pienet amppeeritunnit ettei oikein tykkää hyvää näistä kovemmista pakkasista, toisin niinku autojen akut joissa näitä amppeeritunteja on vähintäänkin 60 ja jatkuvassa käytössä.

    Vuodesta -07 ollut akku kiinni mopossa ja pakkasessa. Joka toinen vuosi on joutunut uusimaan akun.

    Täytynee koittaa josko nuo patterit kestäis vähän kauemmin jos tuopi sisälle pakkasesta.
    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

    "Si vis pacem, para bellum"