Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    No niin, menin sitten tämmösen hankkimaan!!??

    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Loistava peli !
    Sellaiselle joka ei tiedä mitä se tahtoo. Otetaan pikkupala kaikkea, laitetaan se purkkiin, ravistellaan ja kas, ulos putoaa juuri moinen everybody-sekametelisoppa jolla pärjää kaikkialla ja joka ei ole loistava millään osa-alueella. Tuo mieleen intin ruoat. "Ei sitä teille tehdäkkään herkutteluun stna, vaan siksi että pystytte etenemään taas tämänkin päivän!"
    Tai mitä itse sanoin keväällä??
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    On se vieläkin ruma... Varsinkin noi laukut tuolla takana! Voi Jessus...
    Tosin puhuttiin uusimmasta 2013 mallista, mutta ihan saman näköinen se oli 5 vuotta sitten.
    Ainoa virhe jonka minä tein oli että luulin 2008 mallien olevan jo kaikkien ABS malleja. Enkä sitten tutkinut niitä jarrulevyjen ympärillä olevia ABS-kehiä (tai niiden puuttumista)... Tyhmä minä!
    Mutta se tärkein! Ajaminen maistuu taas helkutin hyvältä, mutkissa on taas tunnelmaa ja fiilistä! Ja vaikka pyörä onkin ruma niin kyllä siihenkin silmä tottuu...
    Radallakin tuli jo käytyä (.ORG! Summermeeting, Alastaro) ja ehkä vähän kaipasin niitä +50 heppaa jotka edellisessä pyörässä hyrräsivät, mutta en paljoo!
    Millasia kokemuksia muilla???
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  2. #2
    Kaikenlaista pitää kokeilla... ja jos tulee tunne, ettei
    enää muulla konstilla kun rahalla pääse mirrin selkään ,
    voi tilannetta kai hieman loiventaa ostamalla "tikrun" .

    Ajettu on tuota pari tuntia, eikä siitä juuri ole pahaa(kaan) sanottavaa.

    Samalla konseptillahan Corolla ja Golf on menestystuote.... noin normina kauppaversiona.

    Kelpo laite jolla hoitaa vähän kaikkea, mutta millään osa-alueella ei
    legenda varmaan ota syntyäkseen.

    Onko se sitten hyvä vai huono juttu.... on se kuitenkin siitä hieno juttu, ettei muiden
    mielipiteistä kannata kauheasti välittää. Itsellehän tuossa mopohommassa
    kai pääosin kuitenkin eletään.... ainakin solona ajellessa.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  3. #3
    Reilun 30 tkm:n ja 4 vuoden kokemuksella sanoisin, että hyvä pyörä. Moottori on hieno, vääntöä piisaa kaikilla kierroksilla. Moottori on juuri se mitä jäin kaipaamaan Super Tenereen vaihdettuani. Mielestäni Tigru oli juuri sopiva pyörä pienille hieman huonokuntoisillekin asfalttiteille, joita täällä pääkaupunkiseudunkin ympäristössä piisaa. Ei tarvitse väistää joka kuoppaa tai heittoa. Kaksi päälllä kuormattuna jousituksen kantokyky loppui, Wilbersin takapumppu ja etujouset parantivat huomattavasti tilannetta. Itse tykkäsin ajella pienemäällä pleksillä kuin alkuperäinen, pyörteet kypärään vähenivät.

    Valot Tigrussa ovat surkeat, joten jotkin lisävalot olisivat hyvät hämärässä ja pimeässä. Käyntiinlähtö kylmällä ( alle 10:ssä asteessa) on hieman nihkeää. Kun akku tulee vaihtoikään, niin kannattais katsella akku joka antaa paremmin virtaa käynnistettäessä. Omassani alkuperäinen akku kesti koko 4 vuotta, jonka pyörä minulla oli.

    Summattuna: voisin edelleen ajella Tigrulla, varsinkin moottorin ominaisuuksia ja ääntä on vieläkin vähän ikävä...
    Yamaha XT1200Z Super Tenere
    Triumph Tiger 1050 (ex)
    Honda Varadero XL1000 (ex)
    Yamaha XJ600 (ex)
    Yamaha DT125MX (ex)
    Helkama Raisu (ex)
  4. #4
    35k Tiger 1050 ABS, ajelin ilman murheita ( pyörästä johtuvia)
    Viime keväänä ajattelin sitten päivittää uuteen samalaiseen, joka oli kovemmalla jousituksella.
    Mutta mutta, tuli tuo Explorer väliin, tyytyväinen siihenkin.
    Jos jostain syystä pienennän pyörää niin Tiger Sport on hyvä vaihtoehto.
    Yksin ajettuna en sitä jousitustakaan osannut moittia.
    An adventure is incompetente without the Explorer
    Triumph Tiger Explorer 1200
    Triumph Tiger 1050 (35K)
    Triumph Legend TT (40K)
    Japseja...
    MZ ETZ
  5. #5
    73tkm ilman murheita.Etupään stefoja meni oikealle puolelle 2kpl.
    Taakse tuli Öhlins ja putkeksi Remus.

    Kiva peli.Upea moottori.
  6. #6
    Lainaa Tigru kirjoitti Katso viesti
    Reilun 30 tkm:n ja 4 vuoden kokemuksella sanoisin, että hyvä pyörä. Moottori on hieno, vääntöä piisaa kaikilla kierroksilla. Moottori on juuri se mitä jäin kaipaamaan Super Tenereen vaihdettuani. Mielestäni Tigru oli juuri sopiva pyörä pienille hieman huonokuntoisillekin asfalttiteille, joita täällä pääkaupunkiseudunkin ympäristössä piisaa. Ei tarvitse väistää joka kuoppaa tai heittoa. Kaksi päälllä kuormattuna jousituksen kantokyky loppui, Wilbersin takapumppu ja etujouset parantivat huomattavasti tilannetta. Itse tykkäsin ajella pienemäällä pleksillä kuin alkuperäinen, pyörteet kypärään vähenivät.

    Valot Tigrussa ovat surkeat, joten jotkin lisävalot olisivat hyvät hämärässä ja pimeässä. Käyntiinlähtö kylmällä ( alle 10:ssä asteessa) on hieman nihkeää. Kun akku tulee vaihtoikään, niin kannattais katsella akku joka antaa paremmin virtaa käynnistettäessä. Omassani alkuperäinen akku kesti koko 4 vuotta, jonka pyörä minulla oli.

    Summattuna: voisin edelleen ajella Tigrulla, varsinkin moottorin ominaisuuksia ja ääntä on vieläkin vähän ikävä...

    Mä voisin allekirjoittaa tämän lähes sanasta sanaan. Pyörä on "kompromissipyörien" eliittiä, jos ei halua poistua kovin pitkälle kestopäällysteen ulkopuolelle - tikrulla ajaa ihan kelpo vauhtia radallakin vaikka ei se nyt ihan sinne ole tehtykään, mutta parhaimmillaan vehje on normaalikäytössä, routapattien täyttämillä suomalaisilla teillä ja ajo-ominaisuudet kyllä riittävät mutkapätkille helposti. (varmaan itsestäänselvää jo tässä vaiheessa).

    Siis loistofillari. Tullut ajoittain ikävä ex-Tiikeriä Speed Triplellä paskoja teitä ajellessa. Onneksi on ollut edes käytössä aavistuksen parempi versio samasta koneesta.

    Käynnistyminen kylmässä oli omassa se suurin murhe. Ja jos ajo-ominaisuudet ei tyydytä niin Öhlinsiäkin löytynee taakse ihan kohtuuhintaan.
  7. #7
    Vm. 2010 alla ja km about 20 tkm, eikä murheen murhetta. Ajettu sekä soolona että 2 päällä. Nyt alla Dunlopin Roadsmart II:set ja hyvin kurvailee noilla kumeilla.
    Kaiken kaikkiaan erittäin sopiva pyörä, ainakin minulle
    Varustuksena geelisataula, matalampi pleksi, Trumpan oma tarvikepönttö uudella kartalla. Ja tietenkin huggeri ja pidempi ketjunsuoja ja etulokari.
    En keksi syitä miksi vaihatasin.
    Tikru 2010
  8. #8
    Uudesta Tiger Sportista täytyy todeta jotta: Ompahan muuten epämukavin penkki mitä on leikkikaluissa vastaan tullut! Visusti olen sitä mieltä, jotta kaikkeen tottuu... joten tällä mennään. Mutta nyt 2000km takana ja vieläki alkaa 100km kohdilla oleen tuskallista. Jatketaan harjoottelua!
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  9. #9
    Onkohan kovastikin erilainen kuin toi vanhemman??? Se nimittäin ainakin istuu meikäläisen pyl... tai siis mun ahteri sopii siihen ihan mainiosti! Tosin edellinen oli Bemarin K:n penkki, sen jälkeen mikä tahansa tuntuu hyvältä!!
    Viimeksi muokannut: Go-Za; 15.08.2013 klo 08:45.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  10. #10
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Onkohan kovastikin erilainen kuin toi vanhemman??? Se nimittäin ainakin istuun meikäläisen pyl... tai siis mun ahteri sopii siihen ihan mainiosti! Tosin edellinen oli Bemarin K:n penkki, sen jälkeen mikä tahansa tuntuu hyvältä!!
    Jaaha, mäkin olen saanu nauttia K-sarjalaisen penkistä K1200R Sportin muodossa aikanaan. Mutta kyllä tämä nykysen Tiikerin satula on vieläki konstikkaampi. En oikeen itekkään tiedä mikä tossa mättää? Muotoilu varmaan jotenkin, sillä ei pelkkä kovuus puutumista saa aikaa tuolla tapaa. Ulkomaisilla foorumeilla porukka suorastaan kiehuu tän asian tiimoilta. Ja ymmärrän kyllä, sillä jos liikaa alkaa asiaa huomioimaan niin meno maistuu puulta jo 50km jälkeen... Mä luulen, että ongelma on penkin kulmikkuudessa juuri siinä kohtaa missä ihmisen "kankku vaihtuu jalaksi". Siinä kohtaa on uusi uljas ommel, joka kyllä on hieno... mutta samassa kohtaa penkki tekee aikamoisen "harjanteen" taittuessaan alas / sivuille.
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  11.  
  12. #11
    Nostellaanpas aihetta... Alkanut kyseinen pyörä kiinnostamaan, mutta siis 2016 päivitetty malli. Onko kukaan päässyt koeajamaan uusinta Tiger Sport 1050 mallia? Aika heikosti tullut vastaan missään... Äkkiseltään muista että olisi messuillakaan ollut. (?)
    Honda CBR 600 F Sport -03 --> Kawasaki ZX-6R -05 --> Kawasaki Z800 Sugomi Edition -16 --> Yamaha Tracer 900 GT -18 --> Moto Guzzi v85tt - 20 —> Yamaha Ténéré 700 -21 - -> Ducati Multistrada V2 -23