Tulokset 1:stä 25:een 25:sta
  1. #1
    Moro.
    Huomasin naamakirjan puolelta ko liikkeen mainostavan palveluksiaan orgin ryhmälle. Rupesin harkitsemaan pyörän jättämistä tuonne talveksi säilöön syksyn euroopan reissun päätteeksi. Nouto olisi sitten keväällä, kun ajokelejä rupeea tuollapäin olemaan. Yritys siis sijaitsee Unkarissa, Budapestin lähettyvillä.
    Onko jollakulla kokemuksia ko yrityksestä?
    Onko kokemuksia pyrörän säilyttämisestä euroopassa, hyvät ja huonot puolet.
  2. #2
    Kyselin paikasta muutamalta mp-foorumilta, autoliitolta, Suomi-Unkari seurasta, lähetystöstä, vakuutusyhtiöstä ja tietenkin firmasta itseltä. Minulle muodostui positiivinen kuva. Firma on toiminut jo useita vuosia. Paikkaa johtaa suomalainen omistaja unkarilaisen vaimonsa kanssa. Tähän asti siellä on käynyt lähinnä karavaanareita Suomesta. Nyt he ovat lisänneet tämän mopon säilytys mahdollisuuden palveluihinsa. Pyörien säilytys paikkana toimii päärakennuksen kellari, joka on siis kuiva ja lämmin tila. Kellarista löytyy hyllyt ja henkarit tavaroiden ja ajovarusteiden säilytystä silmälläpitäen. Samalta kylältä löytyy jonkun tasoinen "paja" jossa hoituu pyörän huolto ja lähi valtuutettu bmw-huolto on Budapestissä noin viidenkymmenen kilpometrin päässä. Akkulaturi löytyy Akac Tanyalta.

    Pyörän säilytys maksaa 160 € talvelta. Mä vien omani tonne lokakuun alussa reissun päätteeksi ja noudan sen sieltä maalis- huhtikuussa. Eli käytännön kokemuksia paikasta rupeaa löytymään tuossa neljän viikon päästä. Tossa on paikan nettisivut; www.acaktanya.com

    Ps. reissuun lähtö 14.9. Peukut ylös kuiville säille.
  3. #3
    Pyörä jätetty Unkariin Akac Tanyalle. Paikka vaikutti parin päivän kokemuksella oikein mukavalta. Pyörän vientiin liittyvä matkastoori löytyy matkakertomuksia osiosta.
  4. #4
    Pyörän jättäminen syksyllä ja hakeminen keväällä alhaalta saa meikäläiseltä ison tykkäyksen. Säästää aikaa ja rahaa paljon. Tiistaina tein töissä "normikasin", lensin illalla Budapestiin ja keskiviikkoaamuna liikkeelle. Suosittelen.
  5. #5
    Tuonne on pyörät kuskattu säilöön myös täältä. Kiva paikka, kivoja ihmisiä ja loistava sijainti.
  6. #6
    Paikan uudet nettisivut.

    http://www.akactanya.hu/index_fi.html
    Triumph Tiger 800

    at,d,dk,est,fin,kh,lao,lt,lv,no,pl,ru,se,th,vn
    ----------------------------------------
    -Byrokratia kasvaa vastatakseen kasvavan byrokratian tarpeisiin-

    -If you can do it yourself, do it-
  7. #7
    Nyt markkinoivat myös kuljetusta Suomi - Unkari välille!!!
    Hinta olisi 250€ ja jos tämä homma toimii samalla tavalla kuin tuo majoitus ja säilytys niin hommahan on todella edullista!!
    S1000XR & 690 Enduro
    gozamite-blogi
  8. #8
    Tätä on nyt kyselty lisää ja kuljetus onnistuu edelleen. Saas nähdä tuleeko käytettyä ensi kesänä?!
    S1000XR & 690 Enduro
    gozamite-blogi
  9. #9
    Tuo kuljetus kiinnostaa ja kovasti. Itävallan itäosan mutkatiet ovat vain muutaman tunnin päässä.
  10. #10
    Siellähän se pyörä on talvehtimassa. Maaliskuun loppupuolisko tarkoitus käydä ajokautta aloittelemassa.
    Itse vein syksyllä ajamalla, mutta eräs kaveri kertoi kokemuksia kuljetuspalvelusta hyväksi.
    Kiva paikka, suosittelen.
    No, se on sitten vaan VOE VOE
  11. #11
    Jos pyörä on varikolla Unkarissa, voiko sen myös reksiteröidä sinne.
    Miten, mitä maksaa ja millaiset vakuutukset tarvitaan?

    Ajatuskulku on seuraava:
    Kun nykyinen pyörä vaihtuu tehdään kaupat Suomessa jolloin vanha yliverotettu pyörä arvostetaan suomalaisen vaihtohinnaston mukaan.
    Uusi pyörä rekisteröidään ilman suomalaisia veroja tulevaan kotimaahansa.

    Pyörällä ei voi toki ajaa Suomessa oikeastaan lainkaan, mutta onko se joku tappio minulle?

    Päivitettyäni viimeisen neljän vuoden aikana tietämystäni eri maiden teistä, uskallan sanoa että euroopan alueella ei juuri suomalaisia teitä huonompia teitä ole, ei ainakaan pysyttäessä ns. pääteillä.
    Liitin juuri kokemuksiini vajaat 2000 km Intian teitä ja täytyy sanoa nekin kestävät vertailun suomalaisten teiden kanssa. Hävettää.
    NL, AL, AND, B, BIH, GB, BG, E, IRL, I, A, GR, R, LV, FL, LT, L, MK, MD, MC, MNE, N, P, PL, F, RO, S, G, RSM, SRB, SK, SLO, FIN, CH, DK, trs, CZ, UA, H, BY, EST, V, M, IND. lisäksi: DDR, D, YU, CZ
  12. #12
    Onko joku täältä varannut ensi kesäksi kuljetusta Akac Tanyan kautta? Sain vähän oudon vastauksen viimeisimpään viestiin että häkit pitäisi olla itsellä (eli kuljetusyhtiöllä ei ole häkkejä pyörille??) Hyvin outoa jos näin on.
    Edit: kyllä se vaan taitaa näin olla -pitää siis itse rakentaa teline jolla pyörä kuljetetaan Unkariin!
    S1000XR & 690 Enduro
    gozamite-blogi
  13. #13
    Joo. Olen paraikaa budapestissä ja eilen tuli käytyä akac tanyalla. Kyllä kuljetukset pelaa ja paikkojakin on varattu runsaasti. Oman pyörän kuljetusalustan sain oululaisesta mp liikkeestä. Niitä samoja millä pyörät tulevat suomeen.
  14. #14
    Lainaa piisiepe kirjoitti Katso viesti
    Oman pyörän kuljetusalustan sain oululaisesta mp liikkeestä. Niitä samoja millä pyörät tulevat suomeen.
    Meillä olisi ilmeisesti 6-8 pyörää tulossa ja paikat olisi varattuna mutta mistähän sitä nyt saisi järkättyä noita telineitä kaikille??? Hankalaa.
    Olisi kiva nähdä millaisia porukat on rakentanu kuljetuslavoista??
    S1000XR & 690 Enduro
    gozamite-blogi
  15. #15
    Herra Heinäkuu JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Paronin Tilukset
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Meillä olisi ilmeisesti 6-8 pyörää tulossa ja paikat olisi varattuna mutta mistähän sitä nyt saisi järkättyä noita telineitä kaikille??? Hankalaa.
    Olisi kiva nähdä millaisia porukat on rakentanu kuljetuslavoista??
    Justhan noi sanoi, että mp-liikkeestä olivat saaneet. Kannattanee siis kysyä, että mikä on noiden uusien mopojen kuljetuslaatikoiden kohtalo.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  16. #16
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Justhan noi sanoi, että mp-liikkeestä olivat saaneet. Kannattanee siis kysyä, että mikä on noiden uusien mopojen kuljetuslaatikoiden kohtalo.
    Juu niin sanoi, mutta nyt oli oletuksena että lavoja ei löydy näin "isolle porukalle" eli millainen pitää rakentaa...
    S1000XR & 690 Enduro
    gozamite-blogi
  17. #17
    Joku tälläinen http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...ki-2000034126/ pitkään trukkilavaan kiinni ja sit liinat?
    Kawasaki Versys 650 2008
    Yamaha xj 600 1999
    Jingcheng 250-6 2007
  18. #18
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Juu niin sanoi, mutta nyt oli oletuksena että lavoja ei löydy näin "isolle porukalle" eli millainen pitää rakentaa...
    Tuohan kuulostaa "pitäkää tunkkinne" -analogialta.
    Oletko siis jo soitellut mp-liikkeisiin? Luulisi, että noita on kohta pihat väärällään, kun juppikootteriverokaan ei toteudu.
    Omakin lehmä ojassa, jos joskus itsekin innostuu tuolle tielle.
  19. #19
    Milanosta iltapäivän veto Goriziaan, Slovenian herkkujen ääreen ?

    Ei ehkä paha vaihtoehto kuitenkaan, vaikka ihan keskelle maalia aloituslaukaus ei osukaan.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  20. #20
    Joo. Löysimpä juu tupista tämmösen vilmin pätkän
    https://www.youtube.com/watch?v=aU4KEN0ldSA
    Liitty aiheeseen aika hyvin.
  21. #21
    Hei,

    toisiaan jos jollakulla on kokemuksia tuosta kuljetuksesta niin olisin myös erittäin kiinnostunut tietää...
    Triumph Speed Triple -08
    ex- Triumph Street Triple -09
  22. #22
    Pari kaveria pisti pyörät (goldwing) menemään akac tanyaan tuossa ennen juhannusta. Rekkamatkalla ei tullut mitään negatiivista ja homma toimi hyvin. Halpahan tuo on Lahdesta wingin kokoinen pyörä 340€.

    Ainoa miinus verrattuna muihin isompiin toimijoihin on tuo kuljetus telineen puuttuminen. Näille kuljetuslavan teki yksi pienyrittäjä, joka teki lavan "kakkosnelosista" ja laudasta, hänelle maksoivat pari kymppiä mieheen. Sama kaveri myös nosti trukilla pyörät rekan kyytiin.
    Rekkamatka kesti noin viikon verran ja sen jälkeen ne odottelivat pienessä terminaalissa Akac Tanyan lähellä.

    IMG-20170529-WA0007.jpg
    IMG-20170529-WA0008.jpg
    Yamaha YZF-R1
    Exät:Kawa ZX-6RR (rata), Honda CB1000R, GSX-R750 K7, Honda VFR800, CBR600F
  23. #23
    Joo. Omakohtasia kokemuksia Atac Tanyan palvelusta. 27.6.2017 vein Gessun Vantaalle Mannisen hoteisiin. Erittäin ystävällistä palvelua. Yhdessä sidottiin "virman lavaan" pyörä kiinni. 8.7.2017 oli Kati meitä vastassa Budapestin lentokentältä. Ajettiin Katin tykö syömään mistä siirryimme rekkaterminaaliin. Joku tossa totesi rekkaterminaalin vaatimattomaksi eihän ne hallit ole lentokonehengaareja mutta ite kuljetuliike on iso Inter-VM Trans Kft. Siellähän se Gessu ootti meitä. Kahdeksan maata kierrettiin ja palattiin Gessua pakkaamaan 27.7.2017. Tähän saakka kaikki on mennyt hyvin. Kuka H...ti lainasi meidän kiinnitysliinoja. Raukkamainen teko. Homma järjestyi rekkafirman puolesta. Kati kuskasi taas meidät lentokentälle. Koko kuljetukselle annan vanhan koulukunnan arvosanan 9,5. Pyörä on nyt saapunut vantaalle 1.8.2017. Ja käyn sen hakemassa 4.8.2017. Koko lysti kustansi 630,00 juuroo.
  24. #24
    Juu oma pyörä menossa tosiaan tän kuun aikana tuonne ja nykyään heillä on omat lavat, hihnat jne.. tarjolla joten ei tarvitse itse rakentaa lavaa.
    Triumph Speed Triple -08
    ex- Triumph Street Triple -09
  25.  
  26. #25
    Kuljetus järjestyi minulle Vaasasta jonne vein pyörän itse ( 150 km ) peräkärryllä. Eivät saaneet telinettä tähän hätään , eli tein itse kahdesta 100 x 120 lavasta yhteenliittämällä ja ostin neljä 1000 kg kiinnitysremmiä. Maksoin 4 euroa lavoista . Pohjoisempaan eivät aja mutta säästin kuitenkin etelään viennin.. Rekkaa jouduin odottelemaan neljä tuntia ja se oli ainoa miinus. Itse nostin trukilla kyytiin. Tosin tämä oli sellainen kokeilunouto.
    Iltalento Budabestiin ja Kati haki lentoasemalta majapaikkaan. Aamulla terminaalista pyörän haku ja matkaan.

    Toisen pyörän kyllä voisi jättää säilytykseen ja lentää keväisin ja syksyisin ajelemaan.

    Mr