Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 49:sta
  1. #1
    Tänä kesänä päässy vihdoin ratailun makuun ja pyörää tekisi, lähinnä mitoituksesta johtuen, mieli vaihtaa nykyisestä -07 CBR600rr:stä johonkin toiseen. Aikomus on kuitenkin edelleen hankkia kilvellinen pyörä ja hintahaarukka jossain 6-8k€.

    Ehdokkaina tällä hetkellä ois:
    '06-'08 GSXR750
    '06-'09 R6
    '06-'08 Daytona 675

    ('06-'09 GSXR600, ei vain herätä suurta tunteenpaloa. Kawassa vähä samaa vikaa. )


    Mittaa miehellä on siis 189cm, joten tilavuutta arvostan mutten kuitenkaan koe tarvitsevani (tai halua maksaa vakuutuksia) tonnaria.

    Oisko toi hyvä otos vai pitäskö tässä ehdottomasti vielä katsella jotain muitakin malleja?
    Honda Hornet -08 -> Yamaha R6 -08 (Varastettu) -> Honda CBR600RR -07
  2. #2
    Eikö erot tonnisen ja 600/750cc:n vakuutusmaksuissa ole aika mitättömät.. kun vertaa muuten harrastuksen (varsinkin ratailun) hintaan. Kadulla tonninen on kuitenkin niin paljon hauskempi etten lähtisi tuossa säästämään. Mielipide
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  3. #3
    Osta multa 2006 R6R. Valmis paketti kadulle ja radalle. Yv:llä lisätietoa.
    Yamaha Tenere 700 & R6R
  4. #4
    Lainaa jyk4 kirjoitti Katso viesti
    Eikö erot tonnisen ja 600/750cc:n vakuutusmaksuissa ole aika mitättömät.. kun vertaa muuten harrastuksen (varsinkin ratailun) hintaan. Kadulla tonninen on kuitenkin niin paljon hauskempi etten lähtisi tuossa säästämään. Mielipide
    Täytyy tietty kattoa sitte yksilökohtasesti ku ehdokkaat on listattu, mutta esim. IF:llä (ratailu katettu) '07 R1:sen hinta vuodessa oli mun bonareilla 4700€ ku kusiaiset oli karkeesti 1000€. Tolla erotuksella ratailee jo useamman reissupäivänki.
    Honda Hornet -08 -> Yamaha R6 -08 (Varastettu) -> Honda CBR600RR -07
  5. #5
    todella tyly hintaero,kannattais tossavaiheessa hankkia kilveton peli..ehkä
  6. #6
    Lainaa filtteri kirjoitti Katso viesti
    todella tyly hintaero,kannattais tossavaiheessa hankkia kilveton peli..ehkä
    niin tai kannattaisi vaihtaa vaikka vakuutusyhtiötä..
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
  7. #7
    No toi vakuutusasia nyt on muutenki toissijanen. Eli syystä tai toisesta haen siis ratapyörää, joka ei kuitenkaan ois tonnari. Ehdotuksia vai onko yo. lista ok?
    Honda Hornet -08 -> Yamaha R6 -08 (Varastettu) -> Honda CBR600RR -07
  8. #8
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Noista vaihtoehdoista ehdottomasti R6R. Ja tässä jotain perusteluja ettei jää vain mielipiteeksi:

    R6R:

    1) Pirun valmis paketti radalle, ei tartte vakiolle tehdä mitään jos ei halua. Eli jarrut ja alusta on riittävät sellaisenaan vaikka kisaamiseen.
    2) Yleinen, löytyy helposti osia myös varikolta.
    3) Suhteellisen luotettavan laitteen maineessa

    Trumppa:

    1) Pirun hyvä ja nopea laite ajaa
    2) Hieno moottori
    3) Moottoreita poksahdellu varsinkin rata-ajossa, mutta myös kadulla veivin alapään laakereita korkannu.

    Suitsa:

    1) Venyvin moottori näistä kuutioiden ansiosta.
    2) Muistelen, että kusiaista painavampi
    3) Huonot jarrut, kuten muissakin Suzukeissa.

    Edit. Jos olisin itse nyt hankkimassa mopoa rata-ajoon, ostaisin vakion, vähän ajetun R6R:n, laittaisin siihen kuitukatteet, kaatumatatit, shifterin ja tarvittaessa vaihtaisin jouset omalle painolle sopivaksi.
    Superbike #7
  9. #9
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Noista vaihtoehdoista ehdottomasti R6R. Ja tässä jotain perusteluja ettei jää vain mielipiteeksi:

    R6R:

    1) Pirun valmis paketti radalle, ei tartte vakiolle tehdä mitään jos ei halua. Eli jarrut ja alusta on riittävät sellaisenaan vaikka kisaamiseen.
    2) Yleinen, löytyy helposti osia myös varikolta.
    3) Suhteellisen luotettavan laitteen maineessa

    Trumppa:

    1) Pirun hyvä ja nopea laite ajaa
    2) Hieno moottori
    3) Moottoreita poksahdellu varsinkin rata-ajossa, mutta myös kadulla veivin alapään laakereita korkannu.
    Trumpan '06-'08 editiossa oli jotain häikkää öljynkierron kanssa, ja ainakin öljymäärää lisättiin siinä '08:n kieppeillä (myös vanhoihin malleihin). Lisäksi olen kuullut joskus varikolla juorua, että koneeseen olisi vaihdettu öljynkierron edistämiseksi osia, mutta sitä en muista että mitä.

    675 Daytonassa ei ole ollut luistokytkintä ennen tätä vuotta, ja se kyllä tuntuu rata-ajossa ellei välikaasu ole hyvin hanskassa. R6R:n omistajat voivat kommentoida vakiokytkimen toimintaa noilta osin. Itse asennutin STM:n luistokytkimen omaan Trumppaani, ja ero jarruissa on kyllä huikea. Muuten oon kyllä samaa mieltä Nitrouksen kommenttien kanssa.
    Yamaha XJ 600 - Suzuki GSX-R 1000 K7 - Triumph Daytona 675 - Triumph Street Triple 765
  10. #10
    Lainaa oukkis kirjoitti Katso viesti
    Trumpan '06-'08 editiossa oli jotain häikkää öljynkierron kanssa, ja ainakin öljymäärää lisättiin siinä '08:n kieppeillä (myös vanhoihin malleihin). Lisäksi olen kuullut joskus varikolla juorua, että koneeseen olisi vaihdettu öljynkierron edistämiseksi osia, mutta sitä en muista että mitä.

    675 Daytonassa ei ole ollut luistokytkintä ennen tätä vuotta, ja se kyllä tuntuu rata-ajossa ellei välikaasu ole hyvin hanskassa. R6R:n omistajat voivat kommentoida vakiokytkimen toimintaa noilta osin. Itse asennutin STM:n luistokytkimen omaan Trumppaani, ja ero jarruissa on kyllä huikea. Muuten oon kyllä samaa mieltä Nitrouksen kommenttien kanssa.
    Yleisesti vinkkinä ja aloittajalle myös, että AVK:lla olisi aika hyvä aihio rata-Daytonaksi. Kuulemma vaihdettu kisatiimin varakone tuohon (parempi öljynpumppu, manuaalinen ketjunkiristin yms.). Kuulemma noilla muutoksilla ja hyvillä öljyillä kestää rata-ajoa. Tuossa -09 mallissa on myös Eculla tehty "luistokytkin", eli ei sulje kokonaan kaasuläppiä moottorijarrulla.
  11. #11
    Lainaa oukkis kirjoitti Katso viesti
    675 Daytonassa ei ole ollut luistokytkintä ennen tätä vuotta, ja se kyllä tuntuu rata-ajossa ellei välikaasu ole hyvin hanskassa. R6R:n omistajat voivat kommentoida vakiokytkimen toimintaa noilta osin. Itse asennutin STM:n luistokytkimen omaan Trumppaani, ja ero jarruissa on kyllä huikea. Muuten oon kyllä samaa mieltä Nitrouksen kommenttien kanssa.
    Ei ole luistokytkintä cebarissakaan ja välikaasulla on selvitty ihan ok. Toki plussaa tuosta tulee, muttei ole mielestäni välttämätön.

    Vielä jahkailen kuitenkin valintaa. Onko R6 edelleen #1 vaikka lisättäis gsxr600 ja zxr6 listalle?

    Sit ihan itseäni kiusatakseni kysyn, onko joku tonnareista selkeästi "helpoin" ajettava? Tehoa kun en varsinaisesti kaipaa, mutta tilavampiahan noi lienee.
    Honda Hornet -08 -> Yamaha R6 -08 (Varastettu) -> Honda CBR600RR -07
  12. #12
    Lainaa Jaskala kirjoitti Katso viesti
    Sit ihan itseäni kiusatakseni kysyn, onko joku tonnareista selkeästi "helpoin" ajettava? Tehoa kun en varsinaisesti kaipaa, mutta tilavampiahan noi lienee.
    Mikä vuosimalli? Oma järjestys 1. RSV4 2. CBR1000RR (-08 eteenpäin) 3. RC8R
  13. #13
    Lainaa Tomber kirjoitti Katso viesti
    Mikä vuosimalli? Oma järjestys 1. RSV4 2. CBR1000RR (-08 eteenpäin) 3. RC8R
    Lähinnä budjetin ehdoillahan tässä mennään. Kusiaisen kuvittelisin saavani 6-7k€ ja jos sattuisin isompaan päätymään, ni sitte 7-8k€.
    Honda Hornet -08 -> Yamaha R6 -08 (Varastettu) -> Honda CBR600RR -07
  14. #14
    Itse ajelen -07 CBR1000RR:llä hondalla, ja kyllä mopossa ainakin riittää ominaisuuksia radalle aika pitkälle. Ei tuollaisen arvo ole varmaan pahasti yli 6000 euroa, tosin itse vaihtaisin taakse iskarin ja kisaisemmat renkaat, mutta kai tekijämiehet ja naiset vakiollakin ajaisi kovaa.

    Toki lisäpalikoihin saa sitten uppoamaan ihan rajattomasti. Minullakin olisi haavelistalla luistonestoa ja luistokytkintä..

    -tuomas
    <p>1977 Honda CB750K, 2001 Honda CBR600f, 2007 Honda CBR1000RR</p>
  15. #15
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Jaskala kirjoitti Katso viesti
    Lähinnä budjetin ehdoillahan tässä mennään. Kusiaisen kuvittelisin saavani 6-7k€ ja jos sattuisin isompaan päätymään, ni sitte 7-8k€.
    Itse hankkisin ratahommiin kusiaisen, koska pikkaisen pienemmällä teholla on helpompi opetella hyvää ajotekniikkaa ja tarkkaa ajolinjaa. Tonnarilla ajaminen on helposti vähän sellaista roiskimista, jossa voimalla paikataan ajotekniikan ja ajolinjan virheitä. Lisäksi isompi teho väsyttää kuskin nopeammin, jolloin kierrosmäärä jää vähäisemmäksi kuin vähän tehottomammalla mopolla ja kun ainut tapa oppia ajamaan, on ajaa paljon kierroksia, on oppiminen hitaampaa.

    Nuo havainnot olen tehnyt ihan omasta kokemuksesta. Itselläni on alla kaksi kesää tonnarin puikoissa opettelua ja ajolinja on edelleen ihan mitä sattuu. Kyllähän tonnarillakin tälläinen kädetönkin suhteellisen kovaa pääsee, mutta tarkkaa ajolinjaa en sillä varmaan tule koskaan oppimaan, koska liika voima hankaloittaa ajamista.
    Ensi kesänä aloitetaan opettelu uudestaan sitten kusiaisen sarvissa.
    Superbike #7
  16. #16
    Honda! Tarvitaan Hondia radoille! Tyyppäät joskus tota mun Bladea, niin tykästyt
    CB500X
    CBR1000RR
    Taffu_altterin altteri
  17. #17
    Lainaa Jaskala kirjoitti Katso viesti
    Lähinnä budjetin ehdoillahan tässä mennään. Kusiaisen kuvittelisin saavani 6-7k€ ja jos sattuisin isompaan päätymään, ni sitte 7-8k€.
    Tolla budjetilla sais hyviä -07 malleja, ne rankkaisin 1. CBR1000RR 2. R1 3. GSXR.
  18. #18
    Vahvasti kyllä Nitrouksen kanssa samoilla linjoilla tämän ratapelin suhteen. Tonniset saa siis pysyä taka-alalla ja seuraavaksi haussa edelleen jokin kusiais / seiskapätkä viritelmä.

    Hondasta pidän kyllä kovasti, mutta saisivat tehdä siitä tilavamman jo kusiaisena.
    Honda Hornet -08 -> Yamaha R6 -08 (Varastettu) -> Honda CBR600RR -07
  19. #19
    Tuohon pyörän 'hytin' tilavuuteen/ahtauteen en osaa sanoa. Tosin voihan sitä(kin) hiukan säätää.
    Säädettävät jalkatappisarjat ja kliparit vaihtaen. Kuitukatteet nostaa istuimen? En tiedä, ei ole ollut, siis kuituja.

    Itse ajanut vain kahdella eri kusiaisella ja tässä on nykyisestä (maksetut) kommentit 2012 heinäkuulta.
    http://youtu.be/F-nK_z4XSps
    Tiivistetty alkuperäisestä, sen kesto n.12min kaikkine puheineen. Tämä on nyt 2'41"
    Tehty uusi leikkaus ja linkki.
    Niin ja laite on vakiokuntoinen 2010 Kawa zx-6r. Jos ette vielä sitä kuvasta ja videosta keksineet.
    No sifteri on ja tappi setti ja punosletkut edessä. Alusta ja putki yms. orkkista kamaa.
    Niin ja välitykset -1+2.

    Mutta jos olet 3-4.08.2013 Alastarossa niin tule kokeilemaan.
    T: Antti R.
    Viimeksi muokannut: Aamies; 31.07.2013 klo 23:01. Syy: Pari tarkennusta.
    Vanha&kädetön(mies)='tyttöjen' pyörä.
    Ei osaa/uskalla. Oppisi edes vähän ajamaan!
    Tauko 16/17.
    Nyt toi mopo on oma ja uusi yritys ;)
    Ihan ok 2018 ja 2019.
  20. #20
    R6R, tommonen tulee aika varmasti olemaan mun seuraava ratalelu. Pyörä on valmis radalle. Uskoisin, että on ok-helppo aloittaa harrastus. Meno-ominaisuudet riittää myös kokeneemmalle kuskille.
  21. #21

    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2005
    Jyväskylä
    MotOrg ry jäsen
    R6R ois näistä mun valinta. Kone kiertää korkealle ja laite on hauskan oloinen ajaa. Pyörien corolla, osia saa joka puolelta ja halvalla. Kaskot unohtaisin ja investoisin kuitukatteisiin ja kaatumasuojiin. Mulla oli edellinen pyörä tällänen katu-/ratapyörä ja ei siinä montaa viikkoa mennyt, niin siitä oli riisuttu viimeisetkin kadulle kelpaavat osat ja homma meni ainoastaan ratailuksi.
    Kuten yllä mainittiin, saa tuota tilaa järkättyä aika hyvin jalkatappisarjoilla, klipareilla, penkillä jne. Vakiona kunnon renkailla tollasella pitäs olla periaatteessa mahdollista ajaa 5 sek sisään ennätyksestä jokaisella suomen radalla.
  22. #22
    Lainaa Aamies kirjoitti Katso viesti
    Tuohon pyörän 'hytin' tilavuuteen/ahtauteen en osaa sanoa. Tosin voihan sitä(kin) hiukan säätää.
    Säädettävät jalkatappisarjat ja kliparit vaihtaen. Kuitukatteet nostaa istuimen? En tiedä, ei ole ollut, siis kuituja.

    Itse ajanut vain kahdella eri kusiaisella ja tässä on nykyisestä (maksetut) kommentit 2012 heinäkuulta.
    http://youtu.be/5wMejnSh9mU
    Tiivistetty alkuperäisestä, sen kesto n.12min kaikkine puheineen. Tämä on 2'36"
    Yksi tarpeellinen sana kuuluu leikkautuvan pois. Ensimmäisen 'makaus palautteen' viimeinen lause on;
    "Hirveen kiva moottori tossa".

    Mutta jos olet 3-4.08.2013 Alastarossa niin tule kokeilemaan.
    T: Antti R.
    Nykysessä penkki on liian lähellä tankoa enkä usko clipareiden avaamisen riittävän rohdoksi. Jalkojen puolesta toi on ihan ok.

    Mikäs toi videon pyörä muuten on? Kawa 6R kenties? Sitä se Wehnä mulle kehu hyvinki samoin sanoin.
    Honda Hornet -08 -> Yamaha R6 -08 (Varastettu) -> Honda CBR600RR -07
  23. #23
    Muokkasin tuota viestin videota. Uusi leikkaus. Lisäsin myös mopon tietoja.
    Pitää kysyä Vehnältä onko muilla uuden mallisilla 2009-> zx-6r Kawoilla ajanut, mutta tällä ajoi.
    Näitä on tosin melko vähän. Samin 'opetuslapsella' on mutta se on toinen juttu se.
    Ei siis kilvissä eikä vakio. Täysränni, kuidut ja säädöt, muuten orkkis. Ainakin viimeksi kun Kemorassa näin.
    Ja jahtasin. Hyvinhän tuo Anastasian käskyttämänä eteni jo silloin.
    Ja mikä laite lie B600 kärjessä tällä hetkellä, siis Suomessa. SuperSport MM on sitten jotain ihan muuta.

    T:AR.
    Vanha&kädetön(mies)='tyttöjen' pyörä.
    Ei osaa/uskalla. Oppisi edes vähän ajamaan!
    Tauko 16/17.
    Nyt toi mopo on oma ja uusi yritys ;)
    Ihan ok 2018 ja 2019.
  24. #24
    Lainaa Jaskala kirjoitti Katso viesti
    Nykysessä penkki on liian lähellä tankoa enkä usko clipareiden avaamisen riittävän rohdoksi. Jalkojen puolesta toi on ihan ok.

    Mikäs toi videon pyörä muuten on? Kawa 6R kenties? Sitä se Wehnä mulle kehu hyvinki samoin sanoin.
    Ei tähän muuten pidä sotkeutua , mutta yksi perusasia saa näissä puitteissa (RR-harrastus yleisesti)
    käsittämättömän vähän huomiota.

    "Hytin koko" !

    Kun laitteen ja kuskin mittojen suhteilla on suurta merkitystä kaikessa muussa
    kahdella pyörällä touhuamisessa, ei sen merkitys voi näissä puitteissa olla aivan jotain muuta.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  25. #25
    Yamaha R6R ja 08 tai uudempi. 08:ssa tuli paljon parannuksia edelliseen koppamalliin (06 / 07) verrattuna, myös kulkupuoli parani.

    Itsellä on omakohtaisia kokemuksia 06, 07 ja 08 malleista ja jokaisella on eteenpäin päässyt. Toki, kokemukseni perustuvat pääosin radalle.

    Joku pohti vakiokytkimen toimivuutta. Itse en siihen ainakaan mitään lisää kaivannut, se on sellaisenaan jo toimiva kokonaisuus, sekä myös säädettävissä joko vakiojousilla tai jos enemmän haluaa hifistellä, niin KIT -mallin prikka-mutteri sarjalla.

    Omakohtaisien kaatokokemuksien pohjalta jättäisin kaatumatatit, etenkin runkoon tulevat, kauppaan ja hommaisin kevlariset koneenposkien suojat, cliparit sekä jalkatappisarjan (jäykillä tapeilla). Lisäksi laittaisin taka-akseliin nailon tupit päihin ja tankin kulmaan hiilikuitusuojan.

    Ja yksi iso plussa R6R:n puolesta on se, että osia oikeasti löytyy varikolta sekä nopeasti myös Yamaha Centereistä. Myös tieto-taitoa löytyy noihin laitteisiin niin alustoihin, kuin koneisiinkin varsin runsaasti.
    "Starvin' Marvin"

    Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com

    Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
  26. #26
    Lukiessa tulee ajatus noista tonnisista, kun niissä on sitä voimaa jopa liikaa, että mitä jos rajoittaa (aluksi ainakin) kaasun liikkeen? Tällainenhan on aivan yleistä muutenkin esim pikkuvaihteilla. Edellytyksenä tietysti (ehkä), että läpät liikkuvat suoraan vaijerilla. Omassa matkasportissa on juuri läppien liike rajattu öbaut 80%:iin täydestä 1-3 vaihteilla askelmoottorikäyttöisellä stopparilla (joka sittemmin on eliminoitu). Kapula pyörii kyllä aina samalla tavalla, mutta läpät eivät aina seuraa loppuun saakka.

    Itse laittaisin kyllä kuussatasen radalle, jos geometrian saisi sopivaksi, ja mikä ettei saisi. Kovin pieneltähän äkkiseltään vaikuttaa tuo R6:kin.
  27. #27
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa hidas57 kirjoitti Katso viesti
    Lukiessa tulee ajatus noista tonnisista, kun niissä on sitä voimaa jopa liikaa, että mitä jos rajoittaa (aluksi ainakin) kaasun liikkeen? Tällainenhan on aivan yleistä muutenkin esim pikkuvaihteilla. Edellytyksenä tietysti (ehkä), että läpät liikkuvat suoraan vaijerilla. Omassa matkasportissa on juuri läppien liike rajattu öbaut 80%:iin täydestä 1-3 vaihteilla askelmoottorikäyttöisellä stopparilla (joka sittemmin on eliminoitu). Kapula pyörii kyllä aina samalla tavalla, mutta läpät eivät aina seuraa loppuun saakka.

    Itse laittaisin kyllä kuussatasen radalle, jos geometrian saisi sopivaksi, ja mikä ettei saisi. Kovin pieneltähän äkkiseltään vaikuttaa tuo R6:kin.
    Voisiko olla, että tuolla konstin saisi radalle vaivoikseen tonnisen haitat vs. kusiainen muttei niitä hyötyjä.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  28. #28
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Voisiko olla, että tuolla konstin saisi radalle vaivoikseen tonnisen haitat vs. kusiainen muttei niitä hyötyjä.
    Näinhän siinä tuppaa käymään. Liiallisen tehon lisäksi tonnari on painavampi, joten siten myös hitaampi jarruissa ja mutkissa kuin kusiainen.
    Superbike #7
  29. #29
    Oukei Case closed.

    Ajatus oli, että myöhemmin voisi käyttää edelleen samaa pyörää, kun tatsi siihen alkaa sallimaan suuremman tehon käytön. Onhan siinä oma vaivansa varustaa ja opetella kokonaan uusi pyörä. Luulen, musta tuntuu, kai.
  30.  
  31. #30
    Kyllä sillä tonnarillakin pääsee naatiskelemaan ihan yhälailla. Kaikki väitteet raskaudesta ja renkaansyönneistä on kyllä totta mutta ei se iloa pilaa että saa nautiskella väännöstä ja suorakiihtyvyydestäkään. Harrastuspuolella en näkisi että asia on ihan niin vakava. Jos himoitsee pelkkiä sekunteja pois ja haluaa päästä pienemmällä fyysiselöä rääkillä, kusiainen on varmasti parempi. Itse haparoin ensiaskelia tonnisella gixulla ja kyllä siinä niin stnasti on uutta opittavaa ettei siinä ehdi miettiä onko alla kusiainen vai tonnari. Paitsi ehkä rengaskauppoja tehdessä hetken
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen