Sivu: 103 / 130:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 35393101102103104105113 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 3061:stä 3090:een 3893:sta
  1. #3061
    Sesonkitavarasta kyse. Veikkaanpa, että Motonet tilaa mp-tavarat/tarvikkeet keväällä. Tähän aikaan vuodesta alkaa kamat olla vähissä tai loppu ja eivät tilaa uutta enää tälle vuodelle.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  2. #3062
    Minulla on myös ollut semmoinen kutina että ne pienentää ainakin varastoa mp-osista. Voi olla kuvitelmaa mutta tuntuu että ainakin rengashyllyt kutistuu silmissä.
  3. #3063
    Joistain Motoneteistä ei saa edes Motul vi400 iskariöljyä vaikka se ei kummoista tilaa vie hyllyssä, karkki ja juomakaupat on erikseen.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  4. #3064
    Mutta hei, motonetistä saa kaljaa, limappria ja jäätelöä.
    Irtokarkkihyllyä vielä odottelen.
  5. #3065
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    Joistain Motoneteistä ei saa edes Motul vi400 iskariöljyä vaikka se ei kummoista tilaa vie hyllyssä, karkki ja juomakaupat on erikseen.
    https://www.motonet.fi/fi/tuote/5930...tWeight-0473-L
    Ne myy tätä keulaöljynä mutta VI:tä piisaa eikä pullossa mistään keulaöljystä puhuta. Olen monta vuotta käyttänyt tätä iskareissa.
  6. #3066
    Lainaa skuikka kirjoitti Katso viesti
    https://www.motonet.fi/fi/tuote/5930...tWeight-0473-L
    Ne myy tätä keulaöljynä mutta VI:tä piisaa eikä pullossa mistään keulaöljystä puhuta. Olen monta vuotta käyttänyt tätä iskareissa.
    keulaöljy eli haarukkaöljy eli iskariöljy
  7. #3067
    Ei ihan noin. Kyllä ne keulaöljytkin pelaa ja olen joskus käyttänytkin mutta pääosin keulaöljynä myytävien viskositeetti-indeksi, elikkäs kyky vastustaa ohenemista lämmetessä on reilusti pienempi. Oman pelin takaiskarista olen satasen pintaan mitannut lämpöjä välillä, keula pysyy paljon viileämpänä.
  8. #3068
    Redlineä olen aiemmin käyttänyt mutta hinnan takia päädyin Motuliin kun sitä meni kolme litraa kun huolsin parin kaverin iskarit ja ajoin omaan uudet shimmit, siinä joutui avaamaan kepin jonkun kerran ja öljyä kuluu. Ei ainakaan vielä ole ollut huonoa sanottavaa vi400:sta, pari kertaa helteillä patikon jälkeen iskari on ollut niin kuuma ettei siinä kättä pidä eikä vaimennukset ole pettäneet.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  9. #3069
    En sitä huonoksi epäile, tuon saatavuushuolen vuoksi Redlinen mainitsin, sitä on aika hyvin hyllyssä.
  10. #3070
    Ihmetyttää kyllä tuon motonetin toiminta , esim katurenkaissa nimikkeitä vaikka kuin paljon ja saatavuus lähes kaikissa tasan 0 , näin keväästä lähtien kun noita tarvittaisiin , nykyisin näyttää marketista kuten kärkkäinen saavan renkaita halvemmalla kuin "alan " liikkeistä ja tavaraa näyttää ilmestyvän uuttakin ajokauden aikana , ennen kaikki oli paremmin....
  11. #3071
    Meillä pikkukaupungin motonetissa ei kaikkia maailman nimikkeitä ole hyllyssä, niin tottunut ennakoimaan. Tilaa netin kautta ja noutaa paikallisesta, niin ei tule ylimääräisiä kuluja. Pari päivää toki ottaa, mutta muutenkin parempi katsoa etukäteen netistä saldo kuin käydä paikan päällä toteamassa, että tätä juuri tarvitsemaani ei ole. Tuota Motulin VI400 olen itse laittanut takakeppeihin. Redlinea en osta periaatteesta ihan hinnan takia.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  12. #3072
    Eikö tuo ole ihan normaalia bisneksentekoa?

    Myymälöissä on tietty pinta-ala, josta yritetään saada irti mahd paljon myyntiä. Mp-kamat lienevät muita heikommin kiertäviä artikkeleita?
  13. #3073
    Keväällä paikallisessa kova pula polkupyörän työkaluista, kuten kasettipakan ulosvetoholkeista tai jarrulevyn mutterin avasustyökaluista. Hankittu muualta, nyt näkyy olevan taas hyllyssä. Voiko olla että ei ole saanut tavaraa covidin takia?
    FJR -17
  14. #3074
    voipihan se myös olla että covid19 jäljiltä tavaroiden valmistus-, hankinta- & toimitusketjut eivät vielä rullaa yhtä smoothisti kuin normaaliaikoina, esim. tänään uutisoitiin että amerikoissa pulaa kerosiinista.
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  15. #3075
    Mistäs näitä tietää. Korona on ainakin lisännyt fillaroinnin suosiota ja siten osien kulumista.
  16. #3076
    Lainaa Tinde kirjoitti Katso viesti
    Keväällä paikallisessa kova pula polkupyörän työkaluista, kuten kasettipakan ulosvetoholkeista tai jarrulevyn mutterin avasustyökaluista. Hankittu muualta, nyt näkyy olevan taas hyllyssä. Voiko olla että ei ole saanut tavaraa covidin takia?
    Ne saattaa olla vielä matkalla siinä konttilaivassa joka oli jumissa.

    Motonetin rengastarjonta on myös hämmästyttänyt, paljon tarjolla renkaita jotka ei ole tilattavissa edes verkkokaupasta. Sinne pitäisi saada töihin henkilö joka oikeasti tietää mitä tehdä.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  17. #3077
    Eräässä motoliikkeessä juttelivat alkukesästä että meinaa olla vaikeuksia saada tavaraa, kun Keski-Euroopassa on niin kova kysyntä tällä hetkellä. Voisin kuvitella että vaikuttaa edelleen vastaavalla tavalla, ja enää ei kannata tilata happanemaan varastoon talveksi.
  18. #3078
    Esim. autonrenkaita ei tule Koreasta kun ei ole kontteja, asia kuultu tutulta rengasmyyjältä.
  19. #3079
    Eräältä ratasepolta kuulin männä viikolla että Bridgestonen takanen olis ollut normaalista saksalaisesta vakiofirmastaan yhtäkkiä 600 euron hintainen, tilasi sitten vaihteeksi eri merkkiä.

    Selvästi kysyntää on enemmän kuin tarjontaa.
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
  20. #3080
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    On. Voipi kovemmassa kyydissä murtua.

    Tuolla on kunnollisia:

    https://www.mprengas.fi/product/420/kulmaventtiili
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Skootteriventtiili toiminee jos ajelee kiltisti kadulla rajoitusten mukaan. Nopeusennätykäyttöön ei sovellu
    Tämä oli hyvä tieto, jäi alkuperäinen paikalleen vaikka mopoikäinen venttiili jo olikin. Huomasin myös että ratailupuolella oli ensi käden kokemusta.

    Racetecciin ja Supersorsaan oli menossa, vauhti oli luokkaa "miten tätä ajetaan" tänään Alastaron kuumalla, kun uusi vanha pyörä alla.
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
  21. #3081
    Lainaa jr66 kirjoitti Katso viesti
    Esim. autonrenkaita ei tule Koreasta kun ei ole kontteja, asia kuultu tutulta rengasmyyjältä.
    Sama koskee varmaankin mp renkaita koska monet renkaat on loppu ja osassa hinnat lähes kaksinkertaistuneet, otettu varmaan lentorahtina että saa jotain myytyä.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  22. #3082
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    Sama koskee varmaankin mp renkaita koska monet renkaat on loppu ja osassa hinnat lähes kaksinkertaistuneet, otettu varmaan lentorahtina että saa jotain myytyä.
    No jopas jotakin. Kerrankin sattui tuuri että tuli ostettua pari rengasta ennen aikojaan. Vaimo ajaa niin että esim. hänen pyöränsä eturenkaallakin on varmaan yli kolme tuhatta enemmän käyttöikää k. mun pyörän etusella. Mulla on oppimista paljon (sen ny ties).

    Asiasta toiseen, edelleen oppimisessa: Etelä-Suomen Sanomissa oli Minttu Kokon kirjoitus https://www.ess.fi/paakirjoitus-mielipide/4237172 jota kohdistettiin autokouluopettajiin - täällähän on ajo-opettajia paljon (ja valtaosa lopuista taitaa olla niitä itseauktorisoituja "opettajia") joten mitäs nyt arvon empatiakokemusasiantuntijat sitten siihen sanotte?
    <p>Muuten sanoisin että meininki täällä muistuttaa Fingerporin lehtimiehen mallia. Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.</p>
  23. #3083
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Mutta hei, motonetistä saa kaljaa, limappria ja jäätelöä.
    Irtokarkkihyllyä vielä odottelen.
    Motonetin hyvä puoli on että ne tuo autoon kamppeet - ei tarvi nousta autosta, tuuppaa sivuoven auki vain. Toimisikohan jäätelönkin kohdalla?
    <p>Muuten sanoisin että meininki täällä muistuttaa Fingerporin lehtimiehen mallia. Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.</p>
  24. #3084
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Motonetissähän on ainakin aiemmin ollut myös ihan asiallisia alumiinisia kulmaventtiilejä sopuhintaan.
    Mä en ihan varauksetonta suositusta anna noille Motonetin kulmaventtiileille, vaikka niitä mulla onkin käytössä tällä hetkellä vissiin toistakymmentä kappaletta. Noissa venttiileissä tuntuisi järjestään sielut olevan joko ilman o-rengasta, tai sitten o-rengas on niin mutkalla, että ei pidä sen takia. Sielun kierteen koneistus on kanssa monessa ollut vähän krouvia tekoa. Helpointa noiden kanssa on ostaa irtosieluja samalla reissulla, niin saa kertakäynnillä pitävät venttiilit.

    Toinen mikä noissa vaivaa, on liian lyhyt korkin kierreosuus. Moni huoltsikan pistooli ei toimi noiden kanssa, kun liitin ei mene tarpeeksi syvälle että saisi painettua venttiilin auki. Mutta muutoin ihan ok venttiileitä nuo ovat, ite kyllä olen päättänyt seuraavat kulmaventtiilit hankkia eri paikasta.
    1835
  25. #3085
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Scootteri kulmaventtiili on mulla pettänyt mutkapätkällä. Eturengas pehmeäksi, oli suht jännä paikka mutta onneksi ei ollut keskellä mutkaa.

    Ei KOSKAAN enää, ei MISSÄÄN tapauksessa kumirunkoista kulmaventtiiliä.

    Jos ei ole muuta, niin pistää sitten suoran.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  26. #3086
    Lainaa Ghostrider kirjoitti Katso viesti
    Mä en ihan varauksetonta suositusta anna noille Motonetin kulmaventtiileille, vaikka niitä mulla onkin käytössä tällä hetkellä vissiin toistakymmentä kappaletta. Noissa venttiileissä tuntuisi järjestään sielut olevan joko ilman o-rengasta, tai sitten o-rengas on niin mutkalla, että ei pidä sen takia. Sielun kierteen koneistus on kanssa monessa ollut vähän krouvia tekoa. Helpointa noiden kanssa on ostaa irtosieluja samalla reissulla, niin saa kertakäynnillä pitävät venttiilit.

    Toinen mikä noissa vaivaa, on liian lyhyt korkin kierreosuus. Moni huoltsikan pistooli ei toimi noiden kanssa, kun liitin ei mene tarpeeksi syvälle että saisi painettua venttiilin auki. Mutta muutoin ihan ok venttiileitä nuo ovat, ite kyllä olen päättänyt seuraavat kulmaventtiilit hankkia eri paikasta.
    Ja venttiilinhatun o-rengastiiviste ei pysy paikallaan, saattaa jopa huonosti paikoilleen asettuessaan painaa neulaa alas päin ja tyhjentää rengasta. Paras puoli noissa on ollut saatavuus ja pikku viatkin saa kohtuudella kuntoon, mutta tosiaan parempiakin on. Mulla on sellainen ikivanha venttiilityökalu, jossa on sielun irroittamiseen tarvittavan hahlopään lisäksi kierretappi ja -pakka, sillä olen käsitellyt nuo Motonet-mallit toimiviksi.
  27. #3087
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    Sama koskee varmaankin mp renkaita koska monet renkaat on loppu ja osassa hinnat lähes kaksinkertaistuneet, otettu varmaan lentorahtina että saa jotain myytyä.
    Keväällä etsin luottorenkaitani pitkin ja poikin, eikä ollut kuin ei ootta tarjolla. Hollantilaiselta vauhtikaupalta tuli viesti, että koronan takia valmistajalla toimitusvaikeuksia, ainoastaan rajattu valikoima tarjolla ja Saksasta löytyi kokonainen yksi kappale GP213 MS4 renkaita. Suomalaisilla kauppiailla saldot näyttivät nollaa kautta linjan.
  28. #3088
    Kun nykyautoissa on päivävalot ja muut valot ei tarvii palaa, niin oisko se mahdollista myös moottoripyörällä, eli ajaa laillisesti ilman takavalon ja etuparkin palamista?
  29. #3089
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Kun nykyautoissa on päivävalot ja muut valot ei tarvii palaa, niin oisko se mahdollista myös moottoripyörällä, eli ajaa laillisesti ilman takavalon ja etuparkin palamista?
    Käsittääkseni kyllä on laillista, kunhan edessä palaa sitten todellakin päiväajovaloksi/huomiovaloksi (tai mikä oikea lakitermi onkaan) luokiteltu valaisin. Se tuskin kelpaa että normiajovalo palaa ja muut pimeänä.
  30.  
  31. #3090
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Käsittääkseni kyllä on laillista, kunhan edessä palaa sitten todellakin päiväajovaloksi/huomiovaloksi (tai mikä oikea lakitermi onkaan) luokiteltu valaisin.
    Päiväajovalon kanssa ei saa palaa parkit, mutta takavalo(t) saa palaa.

    Onkohan missään uudessa pyörässä tuollaista lain sallimaa systeemiä?
    2x HD, 2x Savage
Sivu: 103 / 130:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 35393101102103104105113 ... ViimeinenViimeinen