Sivu: 93 / 130:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 43839192939495103 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 2761:stä 2790:een 3879:sta
  1. #2761
    Lainaa TommoKe kirjoitti Katso viesti
    Onko tietoa pikakaasukahvan valmistajasta? Esim.robbymoton vaijjerit on jokun 25€ ja on nopeasti saatavissa. Niissä säädettävyys aika laaja, koska vaihtoehtoiset rullat ovat oleellisesti suurempia kuin vakio. Toki sopivuus ollee vain heidän tuotteeseen. Ja olethan tutkinut, ettei vaijjerien alapäästä ole löysää saatavissa?
    Kahvan valmistajasta ei ole tietoa, oli pyörässä kiinni kun se minulle tuli. Vaijerit oli jo silloin vedetty "väärää" reittiä. Olivat huonossa hapessa ja hölmönä ostin uudet pyörämallin mukaiset vakiovaijerit, 1:1 samanlaiset kuin ne vanhat, menivät paikoilleen ja ala- ja yläpäästä kaikki löysä mikä otettavissa, sitä väärää reittiä käyttämällä just ja just toimii, tanko vasemmassa äärilaidassa ei kahva palaudu kunnolla.

    Tuosta cbrstä (600fs'01) joutuu ottamaan tankin ja ilmoboksin pois jotta vaijerin alapäähän pääsee käsiksi niin ei montaa kertaa jaksa kokeilla vaikkei vaijerit hirveitä maksa, suunnittelin että kunhan milloin inspiroidun ilmansuodatinta vaihtamaan niin voisi samalla asianmukaistaa vaijerit.

    Pikainen googletus löytää esim tällaiset, tarvinnee kysellä myyjiltä sopiiko tuohon kahvaan johon käy myös orkkisvaijeri, ellei täällä joku satu jo tietämään..? Myykö joku tuota robbymotoa suomessa?
  2. #2762
    Lainaa Nubnub kirjoitti Katso viesti
    Ensi kuussa olisi koeajopäivät Helsingissä 25.5., Jyväskylässä 26.5., Tampereella 27.5. ja Turussa 28.5, JOS ne pidetään, hyvin voisin kuvitella koronan takia että peruttaisiin, mutta jos ei, niin kysynkin onko kellään tietoa myyvätkö pyöriä tuolla hyvillä tarjouksilla? esim. 0% korko rahoituksilla?

    Vai onko puhtaasti vain koeajopäivä.
    Ulkoilmatapahtuma, niin saattaa hyvinkin olla, että pystyvät järjestämään. Tietoa tarjouksista ei ainakaan minulla ole, mutta käsittääkseni tämänkaltaisten harrastusvälineiden kauppa kävi viime vuonna erittäin hyvin, ja kuvittelen että tänä vuonna on sama tilanne, niin itse en ainakaan usko että kaupankäyntiä tarvitsisi ”kannustaa” erityisillä tarjouksilla. Yleensähän tilanne on melkein päinvastoin, että pyöräkaupassa keväthuuman aikaan joutuu maksamaan ekstraa, eikä korkoprosenteilla kisailu muutenkaan ole tyypillistä toisin kuin autokaupassa.
  3. #2763
    Löytyisiköhän mistään valmiina alumiinista rekkarikilven taustalevyä tai olisiko olemassa jotain niin pientä pajaa joka sellaisen tekisi mittojen mukaan?
    Stoopid is strong in this one.

    Aprilia Tuono V4 1100 RR '16
    ex: Kawasaki Z900 '18
    ex: Yamaha XVS 1100 DragStar '04
  4. #2764
    Lainaa artoodetoo kirjoitti Katso viesti
    Löytyisiköhän mistään valmiina alumiinista rekkarikilven taustalevyä tai olisiko olemassa jotain niin pientä pajaa joka sellaisen tekisi mittojen mukaan?
    Tarvitseeko siinä telineessä olla muuta muotoilua kuin levyn koko ja 1 kulma? Jos ei niin onnistuu varmasti melkein missä vain, missäpäin suomea on tämän tarve?

    Yhden sellaisen olen tehnyt itse, levystä oikean kokoinen pala, poralla tarpeelliset reiät, kulman taivutus ihan ruuvipenkissä.
  5. #2765
    Lainaa kurja kirjoitti Katso viesti
    Tarvitseeko siinä telineessä olla muuta muotoilua kuin levyn koko ja 1 kulma? Jos ei niin onnistuu varmasti melkein missä vain, missäpäin suomea on tämän tarve?

    Yhden sellaisen olen tehnyt itse, levystä oikean kokoinen pala, poralla tarpeelliset reiät, kulman taivutus ihan ruuvipenkissä.
    Lohjalla. Ihan samankokoinen, eli 174 × 230 mm mitä nuo muovisetkin (https://i.imgur.com/ig1tksJ.png) ovat. Alumiiniahan varmaan saa levyinä, mutta siitä tulee rautasahalla turhan krouvi, saisi olla fiinimpi eikä semmonen ittetehdyn näköinen. Jos jostain joskus tilailee niin pitää hommata myös joku 174 × 250 mm kokeeksi (onko kovin ruma), nyt takarengas pommittaa pikkukiviä pyrstöön.
    Stoopid is strong in this one.

    Aprilia Tuono V4 1100 RR '16
    ex: Kawasaki Z900 '18
    ex: Yamaha XVS 1100 DragStar '04
  6. #2766
    Tein omasta sen verran pienen, että jää reunat kilven taakse piiloon.. Lohja on sen verran etäällä ettei kehtaa lähteä paikan päälle pällistelemään
  7. #2767
    Mä olen korvannut rekkarin taustalevyn 2-4mm paksulla mustalla PE levyllä ja sitä löytyy vaikka Lohjan Kumi ja matto, IKH, Etra, Vink jne. Parin millin levy pelkkään suojaukseen ja 4mm levyyn voi suoraan ruuvata kilven kiinni. Ohutta voi leikata tukevilla saksilla ja paksumpaan levyyn tekee viillon, taivuttaa ja leikkaa irti.

    Jos ei tarvitse olla tukeva niin Bilteman taipuisa leikkuulauta on näppärää materiaalia moneen puuhasteluun mopon kanssa, on letkumpaa kun vastaavan paksuinen PE levy ja voi leikata saksilla https://www.biltema.fi/koti/keittiot...ava-2000024136

    Mutta... Espoossa onnistuu palan leikkaaminen haluttuihin mittoihin ja halutusta materiaalista.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  8. #2768
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Jos noi on sellaista kolmemillistä jotain ja pehmeäänsorttista muovia. Helppoa työstää, mutta ei kestä pidempään esim. rekisterikilven tukimuovina, vaan väsyy ja halkeaa. Ainakin jos ajaa radalla.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  9. #2769
    Valmiit kilven taustalevyt varmaan halkeaa ja murtuu vähänkään kovemmassa käytössä koska yleensä ne on on ABS:ää tai PS:ää. Kumpikaan ei kestä mekaanisia rasituksia yhtä hyvin kun PE-HD joka on kilpitelineessä lähes särkymätön.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  10. #2770
    Ei tietoa mitä muovia tuo k8 busan org kilpiteline on mutta hyvin on kestänyt yli 100tkm monenmoista ajoa
    toisin kuin siinä kiinni oleva kilpi joka ylä reunasta murtui 100tkm kohdalla
    2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
    2013Joensuu 2X1Maili
    2013Lappenranta S7X1Maili
    2014Lappenranta S 6X1Maili
    2015Halli6X1Maili
    2015Lappenranta K 17X1Maili
    2015Kauhava17X1Maili
    2015Räyskälä27X1/4Maili
    2015Lappenranta S 3X1Maili
  11. #2771
    Minä taivuttelin rekkari/takavalotelineen B-Kingiin 50x3 latta-alumiinista, jota silloinen Hong Kong möi pitkinä kankina. Sahasin latasta kaksi soiroa pystysuoraan ja kaksi vaakasuoraan niin, että kilven sai sopivasti niihin kiinni. Koko setti kasaan rosteriruuveilla. Kesti hienosti sen vajaa 6v mikä pyörä minulla oli ja kustannukset oli luokkaa kympin.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  12. #2772
    Lainaa 1340R86 kirjoitti Katso viesti
    Ei tietoa mitä muovia tuo k8 busan org kilpiteline on mutta hyvin on kestänyt yli 100tkm monenmoista ajoa
    toisin kuin siinä kiinni oleva kilpi joka ylä reunasta murtui 100tkm kohdalla
    Orkkis telineet kestää kyllä koska ovat suunniteltu toimiviksi ja kestäviksi, ongelmat telineiden ja kilpien kestossa yleensä alkaa kun tehdään omia muutoksia tai telineitä. Myös pyörät on aika erilaisia ja rasittaa kilpitelinettä eri tavalla, katupyörä värinättömästi hurisevalla ompelukoneella on paljon ystävällisempi kilpitelineelle kun isomukinen yksipyttyinen enska missä kone tärisee kun katupora ja teline heiluu maaston rytkytyksessä, puhumattakaan mekaaninista osumista.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  13. #2773
    Pitää tiivistää uudelleen vauhtipyörän puoleinen poski Ducatista. Poski on irti, mutta millä hel*etillä tuon vanhan tiivistemassan saa pois pinnoilta Itse palko lähti ihan helposti (varmaan koska on koppuroitunut), mutta sellainen tahmainen pinta niihin puoliskoihin jää ja kai sekin pitää jollain pyyhkiä pois (?). Gasket removeria en uskalla käyttää, kun empiiristen kokemusten perusteella se pyyhkii myös maalit pois Bräkleeni ei tehonnut, Bilteman "heavy duty wipes" jotenkin, mutta hitaasti.

    Onkohan Permatex Supra Grey ihan käypä aine tuollaisen tiivistykseen ? Periaatteesta olen välttänyt kaikkea "silikonia" sisältävää mutten muutakaan keksinyt.
  14. #2774
    Tasopinnoilla tiivistekaavin on hyvä työkalu https://www.motonet.fi/fi/tuote/7650...tiivistekaavin tai https://heitools.com/fi/autotyokalut...kalut/bgs.html

    Mulla on kahva mihin saa eri levyisiä ja muotoisia kovametallisia kaavinteriä, sillä saa pinnat puhtaaksi eikä juurikaan tarvitse kemikaaleja käyttää.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  15. #2775
    Mattopuukon terän pätkällä olen itse tavannut nuo ottaa. Sopivassa kulmassa kun sillä vetää niin lähtee kivasti liimalastu pois. Tuo kaavin tekee saman homman mutta elegantimmin. Ostaisin sellaisen mutta kun en kuitenkaan enää muistaisi että minulla on moinen kun sitä tarvitsen niin pätkin noita teriä.
  16. #2776
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  17. #2777
    Lainaa Vklnuppi kirjoitti Katso viesti
    Pitää tiivistää uudelleen vauhtipyörän puoleinen poski Ducatista. ... Gasket removeria en uskalla käyttää, kun empiiristen kokemusten perusteella se pyyhkii myös maalit pois ...

    Onkohan Permatex Supra Grey ihan käypä aine tuollaisen tiivistykseen ? Periaatteesta olen välttänyt kaikkea "silikonia" sisältävää mutten muutakaan keksinyt.
    Mulla ei oo missään moottorissa lähtenyt maalit tolla irti. Jostain katteista tai sellaisista voikin lähteä.
    Jos tuollaisen purkin ostat, niin koittaisin sitä suihkia vaikka rättiin ja sillä hinkata pientä osaa ja kattoo, mitä se sanoo tiivisteelle ja ympäristölle. Uskon, että tulee siisti lopputulos.

    Ja toi Permatex on parasta mitä tiiän. Tuota löytyy myös mustana, jos ei harmaata halua käyttää

    Koneen poskelle on mattoveitsen lisäksi toinen mekaaninen tiivistejämienpoistotyyli. Lasin tai muun tasaisen pinnan päälle teippaat vesihiomapaperia ja sitten pyörittelet (tai kahdeksikkoa teet) posken tiivistepintaa sen päällä.
    Mattoveitsikin on ihan jees. Sillä voi vaikka raaputella sillai negatiivisessa kulmassa. Eli laittaa terän kohtisuoraa tiivistepintaa vasten, kallistaa jompaan kumpaan suuntaan ja se minne on yläosaa kallistanut, niin vetää sinnepäin. (olipa selostus )
    Braaaaap
  18. #2778
    Mulla on pari omatekoista kaavinta. Kuparisen vesiputken jämäpaloista pää vasaralla lyttyyn, ja viilalla teräväksi. Ei naarmuta alumiinia niin helposti kuin teräksinen.
    DR 650 + XF 650
  19. #2779
    Kiitos vastauksista. Viestin kirjoittamisen jälkeen löysin muovisen "verhoilunastatyökalun" jolla aloin hinkata pois. Hidasta näpertämistä, mutta toimii. Jotenkin aristan metallin käyttämistä tuossa. Joskus vähäpätöisemmissä kohteissa olen onnistunut naarmuttamaan tasopintaa mattopuukon terällä&siklillä

    Tuon Wolfcraftin muovisen haen motonetistä kun tulee sinne asiaa. HEItoolssin nuo kittilastan näköisetkin näyttää hyviltä ja muistaakseni yksi Anzan kittilasta on tuollainen päästään terävä, joten sitäkin voisi koittaa.

    Pitääkö se pinta olla peilipuhdas ennen liittämistä ?

    Saa nähdä miten sen posken saa ikinä paikalleen niin että tiivistemassaa olisi myös siellä välissä eikä vain ympäristössä Kohtuullisen ahdas väli eikä laturin piuhankaan liitintä näkynyt lähimaastossa, että olisi saanut posken vähän kauemmas moposta (Hypermotard1100).
  20. #2780
    Onko kokemuksia tuollaisista älykkäistä lisävarustereleistä kuten healtech thunderbox tai muista vastaavista? Löytyykö joltain muulta valmistajalta markkinoilta tuollaista thunderboxin kaltaista lisärelettä?

    https://www.healtech-electronics.com/products/tb/
    Respect is not given, it is taken!

    Suzuki GSX 1300R Hayabusa Turbo 2005
    EX. Kawasaki ZX-6R 2003
  21. #2781
    Kaverin puolesta kyselen.

    Hayabusa 2004 melko reuhake. Kiihdyttäessä nykäisee terävästi 4500 kierroksen kohdalla. Muuten toimii ihan hyvin. Hyvin terävä nykäisy. Nykäisee etenkin pienellä kaasulla. Ei tunnu laihana hyytymiseltä eikä rikkaalla röpöttämiseltä, vaan sähköltä, sillä niin terävä ja lyhyt nykäys. Vika tullut talven aikana. Pyörä oli osina ja koneremontissa. Nykäisee samalla tavalla kaikilla vaihteilla.

    Kokeitu ja ei vaikutusta:

    Commanderi kiinni / ei
    Toinen ECU
    Toiset puolat

    Onko ideoita?
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  22. #2782
    Ensimmäiset mieleen tulevat syylliset tuossa olikin jo testattu. No, heitetään ihan villi veikkaus: kaasunasentoanturi (TPS) tai MAP-anturi. ECU vaihtaa polttoainepuolen ohjausta noiden välillä jossain kohtaa, muistaakseni ainakin kaasun asennon ja ehkä myös kierrosluvun mukaan. Eli jos jompi kumpi olisi sopivasti pielessä, niin vaihtokohdassa voisi tulla sitten tuollainen nykäys.
    Arttu
  23. #2783
    Lainaa ArttuH kirjoitti Katso viesti
    Ensimmäiset mieleen tulevat syylliset tuossa olikin jo testattu. No, heitetään ihan villi veikkaus: kaasunasentoanturi (TPS) tai MAP-anturi. ECU vaihtaa polttoainepuolen ohjausta noiden välillä jossain kohtaa, muistaakseni ainakin kaasun asennon ja ehkä myös kierrosluvun mukaan. Eli jos jompi kumpi olisi sopivasti pielessä, niin vaihtokohdassa voisi tulla sitten tuollainen nykäys.
    Mut jos syypää ois TPS ni minkä takia se tietyllä kierrosluvulla nykäsis? TPS ois varsin varteenotettava syypää koska potikka saattas olla menossa sököks mutta sillon se tekis sen tietyllä kaasunasennolla, ei tietyllä kierrosluvulla.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  24. #2784
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Kaverin puolesta kyselen.

    Hayabusa 2004 melko reuhake. Kiihdyttäessä nykäisee terävästi 4500 kierroksen kohdalla. Muuten toimii ihan hyvin. Hyvin terävä nykäisy. Nykäisee etenkin pienellä kaasulla. Ei tunnu laihana hyytymiseltä eikä rikkaalla röpöttämiseltä, vaan sähköltä, sillä niin terävä ja lyhyt nykäys. Vika tullut talven aikana. Pyörä oli osina ja koneremontissa. Nykäisee samalla tavalla kaikilla vaihteilla.

    Kokeitu ja ei vaikutusta:

    Commanderi kiinni / ei
    Toinen ECU
    Toiset puolat

    Onko ideoita?
    Tarkista IAP anturi sen letkut,
    sekä mikähän se olikaan nimeltään
    mutta siinä lähetevyillä anturi mikä mittaa ulkoilman painetta(ei ole letkua),

    vaikona kartan vaihto iap/tps kaasun asenossa 11.x (hiukan alle 12) %
    tuliko vika kone remontin jälkeen?
    onko jotain muutoksia tehty ?

    kannatta kysyä tuolata http://www.busanistit.org/foorumi/ikonboard.cgi

    E: anturin letkujen kunnon lisäksi myös että ovat oikeen
    E2 : tps anturia voi koittaa tutkia niin että kääntää sen hiukan pieleen jos häirö siis aina samssa kohtaa pitäis häiriön liikua ainkin osittain mukan(tosin muukin säätö menee piellen niin se voi aiheuttaa sekannusta oireen muutumiseen)
    2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
    2013Joensuu 2X1Maili
    2013Lappenranta S7X1Maili
    2014Lappenranta S 6X1Maili
    2015Halli6X1Maili
    2015Lappenranta K 17X1Maili
    2015Kauhava17X1Maili
    2015Räyskälä27X1/4Maili
    2015Lappenranta S 3X1Maili
  25. #2785
    Vika tuli remontin jälkeen. Remontti oli tällä kertaa lähinnä uudet männät. Tietääkseni mitään muuta ei tehty. Pittää tsekata ne paineanturit vielä.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  26. #2786
    Lainaa T1mppa kirjoitti Katso viesti
    Mulla ei oo missään moottorissa lähtenyt maalit tolla irti. Jostain katteista tai sellaisista voikin lähteä.
    Jos tuollaisen purkin ostat, niin koittaisin sitä suihkia vaikka rättiin ja sillä hinkata pientä osaa ja kattoo, mitä se sanoo tiivisteelle ja ympäristölle. Uskon, että tulee siisti lopputulos.

    Ja toi Permatex on parasta mitä tiiän. Tuota löytyy myös mustana, jos ei harmaata halua käyttää

    Koneen poskelle on mattoveitsen lisäksi toinen mekaaninen tiivistejämienpoistotyyli. Lasin tai muun tasaisen pinnan päälle teippaat vesihiomapaperia ja sitten pyörittelet (tai kahdeksikkoa teet) posken tiivistepintaa sen päällä.
    Mattoveitsikin on ihan jees. Sillä voi vaikka raaputella sillai negatiivisessa kulmassa. Eli laittaa terän kohtisuoraa tiivistepintaa vasten, kallistaa jompaan kumpaan suuntaan ja se minne on yläosaa kallistanut, niin vetää sinnepäin. (olipa selostus )
    Kiitos ohjeista ja hyvä selostus oli

    Mulla on tota CRC Gasket Remover Prota. Kokeilin jauhemaalatun roskiksen kylkeen ja sen pinnan sulatti. En uskalla kyllä tolla lähteä mopon lähelle, voi olla että se kestäisikin mutta jos ei... Saman muuten teki Kent One Shot eli maalit muuttui tahmaiseksi.

    Tuollaisella hienoimmalla karhunkielellä tuntuisi lähtevän ihan kohtuullisesti.

    Pyörittely ei onnistu kun tuota poskea ei saa kauas moposta ilman isompaa purkua. Yritin seuralla johtoa mutta jonnekin katteiden sisuksiin se häviää ilman liitintä. Aika idioottimainen ratkaisu kun tuossa voisi ihan hyvin olla liitin jossain lähelläkin.
  27. #2787
    Katkoteräveitsen käytöstä sen verran että siitä voi hyödyntää myös terän päätyä, tiivistettä poistavan terän ei tarvitse olla leikkaava. Mulla on eniten käytetty tiivistekaavin tasaisella päällä, eli ei ole teroitettu leikkaavaksi vaan teräkulma on 90 astetta. Tasapäinen kaavin ei haukkaa alumiinipinnoilla samalla tavalla kun leikkaava terä tai kaavin, teräksisellä pinnalla saa käyttää aika huolettomasti ja voimalla.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  28. #2788
    Vnha laakeri luiska on hyvä tiivisteiden poistoon
    2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
    2013Joensuu 2X1Maili
    2013Lappenranta S7X1Maili
    2014Lappenranta S 6X1Maili
    2015Halli6X1Maili
    2015Lappenranta K 17X1Maili
    2015Kauhava17X1Maili
    2015Räyskälä27X1/4Maili
    2015Lappenranta S 3X1Maili
  29. #2789
    tuo 4500 on kyllä niitä kierrosalueita joihin voi tulla laiha/rikas piikki. ja se voi olla todella kapea. pakari viritetty tuplakierroksille, niin 4500 osuu just huonosti.

    ja jos esim menee laihalle niin ettei enää syty niin tuntuuhan se kuin sytkä katkeaisi.

    tuo alue voi olla ns 100rpm sisällä.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  30.  
  31. #2790
    Mistä halvalla cliparit 40mm putkiin? Käytetytkin kelpaa tai jos löytyisi linkkiä esim amazon de tai muu kätevä ostospaikka.
    Tai jos edes muistat missä pyörässä on tuommoiset niin jos purkaamoilta kyselisi?
    Ei mitään satojen eurojen lsl vaan joskus näin sopivat ebayssä tai jossain n 30e hintaan mutta en nyt helpolla enää löydä..
    <p>MT09, RX125, pirkcafe</p>
Sivu: 93 / 130:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 43839192939495103 ... ViimeinenViimeinen