Sivu: 77 / 130:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2767757677787987127 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 2281:stä 2310:een 3878:sta
  1. #2281
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Oon myös kironnut noita istukoita. Aivan paskoja, ei meinaa millään saada kireälle.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  2. #2282
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Oon myös kironnut noita istukoita. Aivan paskoja, ei meinaa millään saada kireälle.
    Milloin me kuluttajat ja tuotteen loppukäyttäjät sallittiin moinen paskennus tekniikkaan...

    Miun akkuporakoneessa (ruuvinvääntimessä) sen pikaistukan ymmärrän, mutta sitten kun aletaan oikeesti kairaamaan reikää raskaaseen metalliin, niin...
    Viimeksi muokannut: lario; 29.07.2020 klo 23:37.
  3. #2283
    Kas, en olekaan asian kanssa yksin... Luulin itekkin että 350 euroa maksava 18v dewalt olisi laatupeli. No toimii se muuten mutta sitä saamarin istukkaa et niin kireälle saa ettei metalliterä sutisi hetki ennen läpituloa.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  4. #2284
    Aika vähiin on jäänyt johdollisten porien käyttö viime vuosina, enkä edes muista milloin on ollut viimeksi avaimella oleva istukka. Pikaistukat saa toisinaan vääntää kireälle ettei lipsu mutta aina on reikä tullut kun on tarvittu. Bosch Professionaaliin on luotettu yli 10 vuotta, myös töissä on samat koneet ja aika harvassa on ollut istukan ja koneen rikkoontumiset vaikka välillä töissä saa jumalatonta väärinkäyttöä. Istukat on 13mm joten saa oikeitakin poranteriä kiinni.

    Oman poran päivitin viimeisimpään malliin, harjaton moottori ja metallinen pikaistukka. Sillä ei ole porat lipsuneet samalla tavalla kun aiemmissa muovi istukoissa. Elektroniikka on aika hyvin tehty, pyörii hitaasti ja voimaa on pintaliipaisullakin, jos pora menee jumiin niin kone sammuu heti eikä väännä rannetta rikki, samoin momentti ei jää pärisemäään vaan sammuu pienen päräyksen jälkeen.

    Saman sarjan mutteripyssy ja sähkörälläkkä myös käytössä, noilla on kiva harrastaa kun ei tarvii johtojen kanssa pyöritellä.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  5. #2285
    Pinna smoto vanne rupesi vuotamaan pinnan juuresta, no oli edellinen omistaja vanteen vasta puolelle kierittänyt vaan jesaria pari kiekkaa. Tarvis löytää siihen oikianlainen tiiviste nii millähän nimellä se löytysi ko en oo vielä löytäny netistä semmosia? Ja kannattaako itte yrittää korjata jollain liimalla ja paremmalla teipillä vai käyä ihan liikkeessä korjauttaa?
  6. #2286
    Kannattaa koittaa orkkistiiviste löytää ensin, en osaa näkemättä sanoa millä nimellä, kuva olisi pop. Vannevalmistajan sivuilta tietty myös katsoisin.
    Jos ei muu auta niin sitten liima tai teippi.
    Itse olen tehnyt tavallisista motoista tubelekset Sikaflex T2-massalla, taitaa olla toisella jo 10v täynnä samoilla liimoilla. Toiseen vaihdoin navan niin piti repiä liimat välissä pois. Oli tiukassa.
    Jotain 3M teippiä on käytetty myös menestyksellä, Koheltaja muistanee tarkemmin.
  7. #2287
    3M 4412n teippiä on porukat käyttänyt tubelesin tekoon.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  8. #2288
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Milläs hakusanalla (suomi & englanti) löytyisi semmoinen 90 asteen jatke/ avain momenttiavaimeen, että pääsee käsiksi esmes kannenpulttiin, johon hylsy ei mene.

    Kukonjalka avain ei ihan tarjonnut välttis mitä etsin. Tai sit semmoinenkin saattaa riittää.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  9. #2289
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Milläs hakusanalla (suomi & englanti) löytyisi semmoinen 90 asteen jatke/ avain momenttiavaimeen, että pääsee käsiksi esmes kannenpulttiin, johon hylsy ei mene.

    Kukonjalka avain ei ihan tarjonnut välttis mitä etsin. Tai sit semmoinenkin saattaa riittää.
    Torque Wrench Adapter

    Täs olis sellai mut mielestäni aika iso kokoinen.
    https://www.motionpro.com/a/adjustab...apter-08-0380/


    gs lc

    BMW, askel kohti aikuisuutta..
  10. #2290
    Yamaha Tracer 900 -18
    Exät:Suzuki GSF1250S -09, Suzuki GSF 1250SA -10, Suzuki GSF 1200S -05, Suzuki GSX750 -00
  11. #2291
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Hyvä jätkät. Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki!
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  12. #2292
    Onko kellään kokemuksia että alkaa about tunnin ajamisen jälkeen lonkkiin koskemaan/pakottamaan vaivaavan paljon, itse olen 186cm 97kg pitkä raajainen kaveri, mulla on mt-07 ja kun olen ajanut about tunnin alkaa lonkkiani koskemaan niin paljon että ajaminen ei ole enää mukavaa ja on pakko joko jaloitella, tai lepuuttaa suoristella jalkoja tapeilta tavalla tai toisella, kaverit on sanonut että pyöräni on liian pieni minulle ja näkee kyllä että minulla on omituinen asento ajaessani, yksi kaveri taas sanoo ehkä vähän leikkimielisesti mutta että pitää vaan ajaa enemmän niin tottuu, pitäisikö tässä nyt sit lähteä ostamaan isompaa pyörää, kenties mt-09?
  13. #2293
    Lainaa Nubnub kirjoitti Katso viesti
    itse olen 186cm 97kg pitkä raajainen kaveri, mulla on mt-07
    Mulla pituutta 187 ja painoa oli n. 105kg 16 vuotta sitten kun aloitin tätä harrastusta (nykyään enemmän).
    MT-07 on ehdottomasti liian pieni pyörä sulle! Penkki pitää saada ylemmäs ja polvikulma suuremmaksi.
    Tottakai kropoan liikkuvuus ratkaisee myös paljon. Mutta suosittelen käymään koeajamassa erityyppisiä pyöriä ja miettimään asia nimenomaan siltä kannalta miltä se ajoasento tuntuu? Kokeile vaikka adventure -pyörää tai jopa ihan enduroa.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  14. #2294
    186/90 ja MT07 on ajoasennoltaan aika tiukka, kesällä ajoin MT09:iä ja se oli parempi mutta kurapyöräilijänä olen tottunut vielä väljempään ajoasentoon ja sellainen löytyy Tenere 700:sta.

    Molemmista löytyy Tracer versiot jotka on pystymmällä ja väljemmällä ajoasennolla, molemmissa osuu asento paremmin kohdalleen kun MT:ssä. (mulla)

    Alaraajojen liikkuvuuteen ja liikeratoihin kannattaa myös kiinnittää huomiota ja käydä vaikka fyssarilla. Jos niissä on liikerajoitteita niin ongelmia voi tulla myös väljemmällä ajoasennolla, eikä olisi huono asia tehdä liikkuvuutta ylläpitäviä venytyksiä maton päällä pari kertaa viikossa.

    Tuskin kukaan tottuu pitämään perinteistä jääpuikkoa rektaalissaan joten tuskin tulet tottumaan lonkkakipuun vaikka ajaisit useiden tuntien vetoja. Mulle joskus sanottiin olkapääsärkyyn ja siitä johtuvaan käsivarsien puutumiseen samaa, ajat vaan enemmän. Täyttä bullshittiä sanon minä... vaikka lyöt vasaralla peukaloon useamman kerran niin ei siihenkään totu...

    Moottoripyörästä pitää nauttia ja jos koko ajan joutuu pyörimään penkillä, kädet puutuu, selkää särkee, jaloilla on huono asento jne. niin homma ei vaan toimi. Silloin pitää vaihtaa pyörää tai pyörätyyppiä ellei saa muokattua ajoasentoa omalle ruholle sopivaksi, yleensä auttaa kun siirrytään pystympään ja väljempään ajoasentoon.

    Toinen vaihtoehto on tosiaan raajojen ja keskivartalon liikkuvuuden kehittäminen mutta ei silläkään ihmeitä tehdä jos pyörän geometria sotii kuskin mitoitusta vastaan.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  15. #2295
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Yammulla ja Kawalla tuppaa olemaan katupyörissä järjestäen melko ahtaat ajoasennot. Se on vähän harmi.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  16. #2296
    192/100...ja MT07 en ole ajanut. Liian ahdas pyörä on tietty liian ahdas. Ei se venyttelemällä muutu.
    Mutta totuttelu ja venyttelykin auttaa kyllä, jos on enemmänkin kyse omista ongelmista. Itsellä vuosia alkukaudesta ollut lonkkakipuja pyörästä riippumatta. Ne sitten aina katosivat, kun kroppa tottui ajoasentoon. Viime talvena ihan varta vasten venyttelin enemmän ja harrastin kyykyssä istuskelua ...tänä vuonna ei moista ongelmaa ollut.
  17. #2297
    MotOrg ry:n hallituksen jäsen, ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Itsekkin 192cm ja ajelin vuoden MT07:llä ilman ongelmaa ergonomian kanssa.

    Ennenkuin alkaa pyörää vaihtaa, niin vois kannattaa kokeilla siirtää asentoa jalkatappisarjalla?
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  18. #2298
    Tuolta voi mennä katselemaan polvi- ja lonkkakulmia noin periaatteessa

    http://cycle-ergo.com/
    FJR -17
  19. #2299
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Milloin me kuluttajat ja tuotteen loppukäyttäjät sallittiin moinen paskennus tekniikkaan...

    Miun akkuporakoneessa (ruuvinvääntimessä) sen pikaistukan ymmärrän, mutta sitten kun aletaan oikeesti kairaamaan reikää raskaaseen metalliin, niin...
    Samaa ajattelin kun ihan uudella ryobilla porasin lastulevyväliseinään 100mm reikää ja ekan kerroksen jälkeen koko rasiaporahässäkkä tippui väliseinän sisälle
    Ride like the wind
  20. #2300
    Olis toinen pyörä ketjuja vaille ajokunnossa. Puuttuu osaamista ja välineitä (ketju on DID50VA8, R1 2008 ja alkuperäinen ketju):
    - Irroittaa ketjut vaurioituneesta haarukasta (menee haarukan läpi). Rälläkkä/dremeli löytyy jos sillä pärjää.
    - Asentaa ketjut pyörään. Uusi ketjulukko löytyy, mutta ketjutyökaluja ei. Eikä ole osaamistakaan vaikka ei tuo rakettitiedettä liene.

    Köytyiskö ketään kanssaharrastajaa jolla kokemusta sekä ketjutyökalu apuun? Korvausta vastaan tietysti (kaffeetkin keitän). Mielellään nopsaan.

    Pyörä on Nurmijärven Klaukkalassa.
    Yamaha YZF-R1 2008 "race"
  21. #2301
    Lainaa Jutsku kirjoitti Katso viesti
    Samaa ajattelin kun ihan uudella ryobilla porasin lastulevyväliseinään 100mm reikää ja ekan kerroksen jälkeen koko rasiaporahässäkkä tippui väliseinän sisälle
    Enn tiedä Ryobin istukasta, mutta isällä on aina ollut ammattilaiskamppeita. Osti nyt pari vuotta sitten Milwaukee FUEL sarjan poran, jolla pyörittää poraamisen ja ruuvaamisen ohella isoa jääkairaa. Siinä myyjä esitteli istukkaa siten, että kierretään kiinni ja naksu auki, niin istukka lukittuu. Kovemman teräs sain kyllä sutaisemaan ja tippumaan, mutta saattoi olla user error.
    "Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
  22. #2302
    Lainaa Paarma78 kirjoitti Katso viesti
    - Irroittaa ketjut vaurioituneesta haarukasta (menee haarukan läpi). Rälläkkä/dremeli löytyy jos sillä pärjää.
    Jos haarukka edelleen pyörässä, varovaisuutta sen rälläkän kanssa! Yksi kipinä akun huohotusletkuun, niin poks!
    Mistäkö tiedän?
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  23. #2303
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Jos haarukka edelleen pyörässä, varovaisuutta sen rälläkän kanssa! Yksi kipinä akun huohotusletkuun, niin poks!
    Mistäkö tiedän?
    Tarkoittanet tankin? Kipinöivissä hommissa on aina tullu otettua koko tankki pois. Ja akkukin.

    Haarukka on ketjun kanssa ihan erillisenä, eli toinen haarukka pyörässä kiinni. Ei siis samaa pelkoa tällä kertaa kuin sulla. Apuja odotellessa...
    Yamaha YZF-R1 2008 "race"
  24. #2304
    Lainaa Paarma78 kirjoitti Katso viesti
    Tarkoittanet tankin? Kipinöivissä hommissa on aina tullu otettua koko tankki pois. Ja akkukin.

    Haarukka on ketjun kanssa ihan erillisenä, eli toinen haarukka pyörässä kiinni. Ei siis samaa pelkoa tällä kertaa kuin sulla. Apuja odotellessa...
    En. Mulla 1100F:ssä poksahti akku ketjua katkastessa. Se huohotusletkusta huokuva vety tulee silmille ennen kuin kerkee kissaa sanomaan!
    Kiva homma neutraloida sitä ympäriinsä levinnyttä akkuhappoa.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  25. #2305
    Käyttäkää sammutuspeitettä tai osia siitä suojana kun rälläköitte tai hitsaatte.
    Hyvä ja halpa suoja.
  26. #2306
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Käyttäkää sammutuspeitettä tai osia siitä suojana kun rälläköitte tai hitsaatte.
    Hyvä ja halpa suoja.
    Muistaa vaan hanskat kädessä aina käsitellä niitä. Itse tein pajan puolelle kaks kipinäverhoa noist kun oli niin paljon halvempaa kuin oikea hitsausverho. Nopeasti kävi selväksi miksi, nimittäin noista palopeitteistä saa käsivarret täyteen vittumaisia lasikuitutikkuja jos niitä pitelee paljain käsin tai esim kulkee seinään niputetun verhon vierestä teepaita päällä...
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  27. #2307
    Lainaa Paarma78 kirjoitti Katso viesti
    Olis toinen pyörä ketjuja vaille ajokunnossa. Puuttuu osaamista ja välineitä (ketju on DID50VA8, R1 2008 ja alkuperäinen ketju):
    - Irroittaa ketjut vaurioituneesta haarukasta (menee haarukan läpi). Rälläkkä/dremeli löytyy jos sillä pärjää.
    - Asentaa ketjut pyörään. Uusi ketjulukko löytyy, mutta ketjutyökaluja ei. Eikä ole osaamistakaan vaikka ei tuo rakettitiedettä liene.

    Köytyiskö ketään kanssaharrastajaa jolla kokemusta sekä ketjutyökalu apuun? Korvausta vastaan tietysti (kaffeetkin keitän). Mielellään nopsaan.

    Pyörä on Nurmijärven Klaukkalassa.
    Vink, avaa se eturattaan mutteri ennen ketjyn katkaisua. Parempi hakata ketjua kuin vaihteiston rattaita vasten.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  28. #2308
    Mikä homma on monien autoilijoiden harrastama pientareelle väistäminen kun ilmestyn moottoripyörineni taakseen? Luulevatko minua poliisiksi valkoisen kypärän vuoksi ja tekevät varmuuden vuoksi tilaa vai väistävätkö ihan muuten vaan joviaaliuttaan?

    Ohi en tietenkään mene sen helpommin, samaa kaistaa ohittaminen ei tunnu turvalliselta.
    Lajin halpuus viehättää.
  29. #2309
    Toivottavasti joviaalisuuttaan. Vielä ei ole täysin toivo mennyt, että tännekkin pikkuhiljaa rantautuu eurooppalainen kulttuuri antaa tilaa takaa tulevalle nopeammalle kulkijalle.
    Ehkä nuorempi sukupolvi ei ole enää niin jääriä ja ymmärtää että ei se ole paljon itseltä pois jos helpottaa muun liikenteen sujuvuutta.
    Itse käytän annetun tilan hyväkseni ja heilautan lapasta kiitokseksi, jos joku tilaa tarjoaa.
    Yamaha Tracer 900 -18
    Exät:Suzuki GSF1250S -09, Suzuki GSF 1250SA -10, Suzuki GSF 1200S -05, Suzuki GSX750 -00
  30.  
  31. #2310
    Ostin keväällä valkoisen kypärän ja tuli sattumoisin laitettua valkoinen maskikin mopoon. Kummastelin keväällä vähän edessä ajavien käytöstä, enkä kyllä muutakaan selitystä keksinyt.
    Jos ei yhtenäistä viivaa ole ollut, olen kyllä ohi mennyt kun kerran tilaa tehdään. Eipä niitä montaa ole sattunut.
Sivu: 77 / 130:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2767757677787987127 ... ViimeinenViimeinen