Mulla on metsästyskäytöstä pelkällä Gore-Tex kalvoilla olevia ohuita vuorettomia housuja ja takki. Niitä käytin ennen alla jos en viitsinyt sadepukua ottaa matkaan ja ei ollut ajokamoissa aitoa Gorea.
Olen jo katsellut verkkosuojapaitaa joko Rukalta tai Leatt:ilta, mutta pitää odotella talven aleja.
Gore-Tex:iä ei enää valmistetakaan kun on kielletty lailla ympäristösyistä. Nyt kannattaa vielä ostaa jos jostain varastoista löytyy. Korvaavia tuotteita Goreltakin, mutta ainakaan pienellä googlaamisella ei löydy tietoa miten hyviä tuotteita ovat. Lienevätkö perusmuovipussikalvoja.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Äh, uudet etutolppien clamppien kierteet vilkulle snadisti liian isot, vinkkejä kaivataan, mitä olette laittaneet väliin? Heittoa hyvin vähän eli tarvitse kuin jotain järkevää kierteiden väliin. Joku kysyy miksi ostit? Siksi koska puupää hyväkin kauppias ei ilmoita jengoja, tämä ostos oli ainoa sopiva tolppien takia
![]()
- slipping and sliding since 1982 -
Hankin syksyllä käyttöpyöräksi pari kymppiä ajetun täysin alkuperäisen SV 650 ässän. Kun tuo ei nyt mikään varsinainen sporttipyörä ole, niin matala ajoasento clip oneilla sekä etukate on vähän niin ja näin..
Tein konversion nakuksi normaalille ohjaustangolle, yhdelle ajovalolle, diy tail tidy, säädettävät jalkatapit ja "Akra" Kiinasta.
CNC yläkolmiot maksavat jotain 200-300 € ja Suzukin N-mallin yläkolmiossa on eri offset kuin S joten se ei suoraan käy. Toteutin sitten normaalin ohjaustangon poraamalla yläkolmioon 10 mm reiät kannattimille. Alapuolella pulteissa on suht leveät prikat. Kysymys kuuluu, että onko joku tehnyt näin ja onko tuossa mitään vaaraa, että..Joku oli jenkeissä kaatunutkin tällaisella virityksellä eikä ollut pettänyt.
sv.jpg
Ducati Hypermotard 1100s & Suzuki SV650s->n / 17 exää + 1 r.i.p.
"Ajelee siellä porukan perällä vaan ja syö siellä patukkaa koko ajan"
On noita raisereita asennettu tolleen maailman sivu, eikä niitä ole katastrofaalisesti hajonnut. Eli hyvä se on, antaa mennä vaan.
1835
Ite olen kahteen pyörään laittanu rossitangon vaikka siinä yläkolmiossa oli molemmissa kaiken maailman muotoja, siitä muotokammalla kopio ja käsin viilaten sama muoto raiserin pohjaan, mulla tosin kakspulttiset molemmissa. Ollut käytössä vuosia, Daytona on edelleen ystäväni omistuksessa pohjanmaalla ja ahkerassa käytössä. Jotkut on sinne alapuolelle jotain semmosta muovailuvahan tapaista fyllinkiä työntäny, itse en oo nähny tarpeelliseksi.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Suosituksia vetoniittipihdeistä?
Olen täyskypsä joskus hankkimaani halpispihtiin, johon likipitäen jokaisen kiinnitetyn niitin kara jää jumiin. Mutta kun katselee myytävänä olevien pihtien arvosteluja niin sama vaivaa tuntuu riivaavan myös kalliimpia pihtejä.
Onko vinkkejä hyvistä pihdeistä![]()
^Uskoisin että tuotakin on tullut kokeiltua? Meinaan on ollut tilaisuuksia yrittää kaikkea mitä pää suinkin keksii - mutta yritän muistaa testata seuraavalla kerralla. Toisaalta nykyiset pihdit ei oikein halua edes lähteä syömään karaa, joten jotain pitää hankkia tilalle...
Omat on kymmeniä vuosia vanhat (30+v?) ehkä markkinoilta joltakin työkalukauppiaalta ostetut. Sinisellä vasaralakalla lakattu ja suuttimia kahvassa plus avain. Mustat kahvat. Noita on näkynyt samoja eri paikoissa myynnissä kautta aikojen.
Tuommoiset https://ostoskatu.com/fin/vetoniitti...z2vRNLER09eBXF
BMW R-NineT -23 Option 719 aluminium
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Kovasti on samaa näköä: https://www.motonet.fi/tuote/mtx-bas...8aAihBEALw_wcB
Peruspihdit mullakin. Se toisaan auttaa kun tempasee kahvan kokonaan auki niin varsi lentää. En tiedä onko kukaan kokeillut noita pneumaattisia. Esim tommonen.
https://www.puuilo.fi/hypex-popniitt...IaAvSMEALw_wcB
Vaatii tietty kompuran.
FJR -17
Parhaat mitä olen käyttäny on ikivanhat laatupihdit, niissä on pinnat kiillottunut satojen jollei tuhansien niittien myötä sen verran että luistaa.
Muutoin aika surkeaa ollut uusien kanssa, yhdet halpikset avasin putsasin, hinkkasin liukupintoja laitoin pikkurasvan niin parani nekin kummasti. Yleensä kuitenkaan se varsi ei tule ulos itseksee, mutta lähtee kivutta kun seuraavaa lataa pesään.
TL1000S 1999 Kadulle
GSXR600 -08 Radalle
GSX1300R -02 Tourinkiin
Suzuki DR650 -99 EX
RSV1000R -04 EX
Kyllästyin käsipihteihin, HST-niittien kanssa kaikki porsi tavalla tai toisella.
Ostin akkukoneen milwaukee M12 BPRT-201X.
Se on pelittänyt hyvin.
BMW F800GS 2009,Suzuki GSXR750 2007,Suzuki GSXR750 2000,Suzuki GSXR600 1998,Honda CBR600F 1987,Honda CBR600F 1989,
BMW F800GS Adv 2014.
^Minulla myös Milky Wayn akkupihdit, on ne hyvät. Ekaa kertaa käyttäessä olin suorastaan hämmästynyt, kun niitti asentui melkein itsestään. Isojen ja/tai kovien niittien kanssa nuo akkupihdit ovat iso helpotus elämään, pikkuniittien kanssa tietysti etu on vähäisempi.
Melko hyvin noista mun mielestä kara tippuu säiliöön talteen, eli eivät jää nekään lattialle pyörimään turhan päiten.
1835