Sivu: 31 / 130:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2129303132334181 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 901:stä 930:een 3879:sta
  1. #901
    Lainaa Nysse kirjoitti Katso viesti
    On tietenkin väylässä, ja kyseinen pistoke on suunniteltu niin että sitä kautta saa akkua ladattua, eli väylä pysyy auki kun laturi on kytkettynä. Mulla toimi XS3600 ja F800ST hyvin yhteen.
    Palaan tähän sen verran, että ei toiminut itsellä. Virrat poissa ei pistokkeen kautta löytänyt mitään (eli mikään latauksen valo ei syttynyt Ctekissä) ja virrat päällä käyttämisen jälkeenkään ei alkanut lataamaan, vaan sama mykkä tilanne. Pakko oli akku kaivaa esille ja ladata suoraan sitä. Onneksi se on sinällään helppo homma.

    Ohjekirjan mukaan noinhan ei saisi tehdä... Tiedä sitten miten helposti tuossa jotain rikkoo, mutta millään en jaksaisi irrottaa koko akkua, tai edes noita kaapeleita.
    Entiset moottoripyörät: https://www.dropbox.com/sh/amqoywn9u...QMSPvQiWa?dl=0 Nyt M-G Bellagio 940
  2. #902
    Lainaa TwinTenox kirjoitti Katso viesti
    Palaan tähän sen verran, että ei toiminut itsellä. Virrat poissa ei pistokkeen kautta löytänyt mitään (eli mikään latauksen valo ei syttynyt Ctekissä) ja virrat päällä käyttämisen jälkeenkään ei alkanut lataamaan, vaan sama mykkä tilanne. Pakko oli akku kaivaa esille ja ladata suoraan sitä. Onneksi se on sinällään helppo homma.

    Ohjekirjan mukaan noinhan ei saisi tehdä... Tiedä sitten miten helposti tuossa jotain rikkoo, mutta millään en jaksaisi irrottaa koko akkua, tai edes noita kaapeleita.
    Olikos sulla kaikki langat kiinni?

    Kytketään CTEK ja laitetaan "lataa moton akkua" kohtaan -> latauksen valo pimeenä


    Laitetaan virrat avaimesta motoon -> latauksen valo syttyy -> odotetaan kevättä


    Ai niin, onhan sulla DIN-pistoke BMW-tehtaan asentamassa pistorasiassa?


    Ei sillä, yleensä lataan suoraan akkuun johdotetusta CTEKin liittimestä akkua, enkä oo vielä huomanut minkään rikkoutuneen
    Life is a trip
    Do it on two wheels!
    --F850GS--
  3. #903
    Mulla kun pisti virran päälle siten, että Ctek oli kiinni ja mp lataus valittuna niin paloi vihreä akku täynnä valo ja vilkkui nopeaan tahtiin tuo akku puolityhjä valo. En uskaltanut siinä kauaa kokeilla, kun ei ollut ihan normi tilanne... Sitten kun laitoin tuon suoraan akkuun kiinni paloi normaalisti akku puolityhjä valo.

    Akku on uusi ja aika alas oli laskenut jännite reilussa kahdessa kuukaudessa. Varmaan hälyttimen takia. Pitää muistaa ladata pari kertaa vielä ennen kevättä. Laitoin tuon kyllä käymäänkin kun akku oli liki täynnä ja lähti kyllä nätisti ilman mitään kiukuttelua ja kaikki tuntuu toimivan. Nyt saa olla vielä yön yli latauksessa.

    Edit: Käsittääkseni on tehtaan jäljiltä tuo virran ulosotto liitin ja Ctekin päässä on itse tehty plugi joka sopii tuohon. Edellisessä K100 pyörässä toimi ongelmitta lataus tuon kautta.
    Viimeksi muokannut: TwinTenox; 30.11.2017 klo 23:46.
    Entiset moottoripyörät: https://www.dropbox.com/sh/amqoywn9u...QMSPvQiWa?dl=0 Nyt M-G Bellagio 940
  4. #904
    Tekis mieli laittaa tuohon Suitsaan "kisanumerot" sivuille eli mistä löytyisi perinteisiä ovaaleja alusia, joihin numerot voisi liimata ja sitten pultata ne sopivaan kohtaan pyörässä???

    Ovaaleja ehkä siksi, kun luulen niiden sopivan neliskulmaisia paremmin.

    Joo, saishan ne jostain muovimatskusta vaikka kuviosahalla leikeltyä tms?!?!?
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    BMW R1200RT -05
    Yamaha DT 125 X -06
    Gilera SMT50 -18
  5. #905
    Lainaa TwinTenox kirjoitti Katso viesti
    Palaan tähän sen verran, että ei toiminut itsellä. Virrat poissa ei pistokkeen kautta löytänyt mitään (eli mikään latauksen valo ei syttynyt Ctekissä) ja virrat päällä käyttämisen jälkeenkään ei alkanut lataamaan, vaan sama mykkä tilanne. Pakko oli akku kaivaa esille ja ladata suoraan sitä. Onneksi se on sinällään helppo homma.

    Ohjekirjan mukaan noinhan ei saisi tehdä... Tiedä sitten miten helposti tuossa jotain rikkoo, mutta millään en jaksaisi irrottaa koko akkua, tai edes noita kaapeleita.
    No ei ole vaikea homma irroittaa akun maakaapelia, tai vaikka molempia. Joskus itsekin latasin irroittamatta, mutta helppo homma.
  6. #906
    Lainaa hidas57 kirjoitti Katso viesti
    No ei ole vaikea homma irroittaa akun maakaapelia, tai vaikka molempia. Joskus itsekin latasin irroittamatta, mutta helppo homma.
    Kaikki on suhteellista. Tuossa kun on tuo automaattisesti päälle menevä hälytin, niin on alle 30s. aikaa irrottaa maakaapeli tai hälytin laukeaa ja sitten täytyy kikkailla kaken kanssa jne. jne. Tai sitten pitäisi ohjekirja kädessä konffata ensin häly, mitä en kyllä millään jaksaisi, kun sitten keväällä pitäisi konffata se taas uudelleen. Ja sitten on tripit ja kello sekaisin, kun on ollut kaapeli irti. Että menee aikaa siihenkin, kun sen taas keväällä pistää aikaan. Että ei ole pelkkä kaapelin irroitus, vaan useiden minuuttien sekoilu kokonaisuudessaan.

    No joo. Akku on ladattu ja pyörää käytetty. Avovaimon Hondassa on kyllä helpompi homma, kun on Ctekin pistokkeen joku laittanut ystävällisesti kiinni akkuun. Ei tarvi ku plugata ja ladata. Käymään lähti kaasaripelinä kyllä vähän heikommin, mutta suht helposti kuitenkin. Akkukin oli paremmassa voinnissa, kun ei taida Hondassa juuri mikään viedä sähköä kun on virta pois.
    Entiset moottoripyörät: https://www.dropbox.com/sh/amqoywn9u...QMSPvQiWa?dl=0 Nyt M-G Bellagio 940
  7. #907
    Jaa-a. Hälytin ei ole tuottanut koskaan ohjelmaa kun se laitetaan päälle kaukosäätimellä ja tarvittaessa. Kellon laittaa aikaan vaikka ajaessa, jos ensiajo on kovin kiireinen keväällä. Tripit nyt kai ovat siinä asennossa mihin syksyllä jäivät. Latausta tarjoan kerran ennen ajokelejä. Mutta voihan noita viritellä ja järjestää akulle ajanvietettä talvella ja muulloinkin.
  8. #908
    Jokaiseen mopooni olen laittanut ylimääräisen piuhan ja sulakkeen sähkötakkia varten. Ctekin johtoon laitoin samanlaisen pään kuin takissa. On helppo ladata akkua, sen kun tökkää piuhan kiinni. Yksikään mopo ei ole tästä vielä hajonnut. Enkä kyllä keksi miten se voisikaan.

    Akut kyllä tykkää kun kerta kuussa antaa olla ctekissä yön yli (tai muutaman). Sf:ssäkin akku on vuodelta 2009. Toimi viime kesänä, ens kesästä en tiedä vielä.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  9. #909
    3x talven aikana ajattelin noi pyörät ladata ja käynnistää. Nyt oli eka, helmikuun lopussa toinen ja huhtikuun lopussa kolmas. Sitten toukokuussa ajoon. Itse pidän normikäytössä tuosta automaattisesti päälle menevästä hälyttimestä ja siksi en halua sitä konffata muunlaiseksi. Pyöriä käytän, koska haluan kaasareissa / ruiskussa olevan polttoaineen vaihtuvan pari kertaa talvessa. Bensan joukossa on kyllä säilöntäainetta, mutta silti.
    Entiset moottoripyörät: https://www.dropbox.com/sh/amqoywn9u...QMSPvQiWa?dl=0 Nyt M-G Bellagio 940
  10. #910
    Liittyi Sep 2017
    Viidenkympin kriisi, lopetin moottoripyöräilyn
    Itse tankkasin syksyllä 15 litraa pienkonebensaa, ja käytin kaasarit tyhjiksi. Keväällä voi olla vähän nihkeä startti, mutta tossa on mäki vieressä. Maaliskuussa varmaan tulee jo ensimmäisen kerran ajeltua, vakuutus kun on ympärivuotista mallia sitten. Maaliskuussa on pyöräliikkeissä halvemmat hinnat rengastöille. Riippuu vähän taas että millaisen talven pitää. Täällä meren rannalla on viime "talvet" olleet sellaisia puolen vuoden syksyjä.
    Sähkönkulutus seisonnassa on tollaisessa vanhan liiton pyörässä aika olematonta.
    Voishan sitä akkua vilkaista, lähinnä siinä mielessä että vesitasot on kunnossa, jos se nyt korkillinen on ollenkaan, en muista.
    Exät: Honda ST70Dax,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB25 0N,CB400N,FT500,CB750K,VF750F,CB900F,VF1000F2, CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.


  11. #911
    ^ Pk bensa oikein hyvä talvisäilytykseen, näin ollen ei pitäisi olla tarvetta käyttää kaasareita tyhjiksi, aina jää hiukan bensaa ja sillä on sitten enemmän tilaa haihtua toki pk bensalla ei tuon mahdollisen haihtumisen myötä pitäisi tulla ongelmia.
    Älä korjaa ehjää....
  12. #912
    Kaadoin pyöräni loppusyksystä ja etujarruvipu katkesi. Mietin, että ostanko samanlaisen metallinvärisen tilalle vai punaiset (jarru ja kytkin), jotka sopis pyörän väritykseen hyvin.

    Osaisko joku vinkata mulle mistä kannattaisi hankkia jarruvipu ja mahdollisesti sitten kytkinvipukin, ja millaiset olisi hyvät? Nykyisissä on se etäisyydensäätö ja se olisi kyllä hyvä olla kun mun käsi on aika pieni eikä sormet ylety kauas.

    Mopo on siis Kawasaki ER-6N (650cc) vm. 2007.

    Stormilla metallinvärinen 37€
    https://www.storm-motor.fi/osat/moot...gsxr600-01-04/

    Motonetissä metallinvärinen alkuperäinen 70€ (aika kallis?)
    http://www.motonet.fi/fi/tuote/98242...pu-13236-1337-

    Mistä niitä punaisia löytäisi?
  13. #913
    ^ Ebaysta löytyy monenlaista kahvaa alta kahdenkympin:
    https://www.ebay.com/sch/i.html?_odk...s+red&_sacat=0
    ZH2 2020
  14. #914
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Mary_ kirjoitti Katso viesti
    Kaadoin pyöräni loppusyksystä ja etujarruvipu katkesi. Mietin, että ostanko samanlaisen metallinvärisen tilalle vai punaiset (jarru ja kytkin), jotka sopis pyörän väritykseen hyvin.

    Osaisko joku vinkata mulle mistä kannattaisi hankkia jarruvipu ja mahdollisesti sitten kytkinvipukin, ja millaiset olisi hyvät? Nykyisissä on se etäisyydensäätö ja se olisi kyllä hyvä olla kun mun käsi on aika pieni eikä sormet ylety kauas.

    Mopo on siis Kawasaki ER-6N (650cc) vm. 2007.

    Stormilla metallinvärinen 37€
    https://www.storm-motor.fi/osat/moot...gsxr600-01-04/

    Motonetissä metallinvärinen alkuperäinen 70€ (aika kallis?)
    http://www.motonet.fi/fi/tuote/98242...pu-13236-1337-

    Mistä niitä punaisia löytäisi?
    http://www.the2wheels.com/

    Katos tuolta.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  15. #915
    Kiitos Attitude! Nojoo, valikoimaa tosiaan on... ja noi on ihan kelpo osia eli uskaltaa ostaa? Ettei oo mitään ihan pilipali-rihkamaa...? En tykkää jos jää jarrukahva käteen kesken matkan.
  16. #916
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Kakspyörän kahvoja ovat foorumilaiset paljon ostelleet. Mullakin yhet, mutta hyllyssä tosin. Mopossa kiinni on tod.näk. jotkin kiinalaiset myös.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  17. #917
    Mulla on ollut kahdessa pyörässä tommosia ebayn parinkympi kiinalaisia. Meinasin tässä talven aikana ostaa vielä yhteen uuteen pyörään myös.

    Mulla on ollut ihan plug-and-play, eli on toiminut hyvin. Jos sellaiset ostat, niin tee asennus rauhassa ja katso, että kaikki pelittää hyvin.

    Mutta myös haasteita on joillain ollut.
    Toivottavasti saan hieman kopioida tekstiä gixxer.fi:stä. Ei oo siis mun kirjottamaa tarinaa.

    "Osa jarrukahvoista on väärin suunniteltu, jos näitä kahvoja käyttää tälläisenään, on odotettavissa etupyörän itsestään lukkiutuminen!
    Tämä on helposti korjattavissa jos omistaa Dremelin tai vastaavan, ongelma on jarrusylinterin tapin kolo, se on liian pieni/väärän muotoinen. Siitä reijästä pitää tehdä soikean muotoinen.
    Vian huomaa kun kahvan on asentanut, eikä jarruvalokytkin mene pohjaan kahvan omalla jousella, käsin auttamalla kahva menee liikkeen loppuun. Tästä johtuen neste ei pääse takaisin säiliöön, vaan jokaisella puristuksella paine kasvaa satuloissa mikä aiheittaa palojen kuumentumisen ja sitä kautta nesteen kuumentumisen ja jossain kohtaa paine kasvaa niin suureksi ettei etupyörä pysty enää pyörimään, yleensä hitaassa ajossa. Sen jälkeen tulee varmaan jotain sanoja mieleen, kun pyörä on asvaltilla kyljellään.
    "
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    Braaaaap
  18. #918
    Kiitos myös JMH ja T1mppa!

    Täytyypä miettiä, viitsiikö tuollaisia sitten hankkia jos asennuksessa voi tulla ongelmaa. No, on tässä onneksi vielä kevääseen aikaa. Itselläni ei ole yhtään mitään kokemusta tuollaisista asennushommista (olis kyllä kiva itse tehdä tai ainakin olla mukana), mutta onneksi jonkinlaisia mp/auto-ropaajia löytyy lähipiiristä.

    Samaan syssyyn voisin kysellä, että minkäslaiset ketjut ja rattaat kannattaa hankkia tuohon mun mopoon? Ne täytyy ilmeisesti vaihtaa tässä talven aikana. Onko suosituksia merkeistä? Tai muita juttuja mitä pitää ottaa huomioon?
  19. #919
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Mary_ kirjoitti Katso viesti
    Kiitos myös JMH ja T1mppa!

    Täytyypä miettiä, viitsiikö tuollaisia sitten hankkia jos asennuksessa voi tulla ongelmaa. No, on tässä onneksi vielä kevääseen aikaa. Itselläni ei ole yhtään mitään kokemusta tuollaisista asennushommista (olis kyllä kiva itse tehdä tai ainakin olla mukana), mutta onneksi jonkinlaisia mp/auto-ropaajia löytyy lähipiiristä.

    Samaan syssyyn voisin kysellä, että minkäslaiset ketjut ja rattaat kannattaa hankkia tuohon mun mopoon? Ne täytyy ilmeisesti vaihtaa tässä talven aikana. Onko suosituksia merkeistä? Tai muita juttuja mitä pitää ottaa huomioon?
    Meniskö noi?

    http://www.leovince-hamburg.de/index...=25_49_269_458
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  20. #920
    Mahdollisesti, mitäänhän en itse noista ymmärrä. Kiitos, perehdyn asiaan
  21. #921
    Lainaa Mary_ kirjoitti Katso viesti
    Täytyypä miettiä, viitsiikö tuollaisia sitten hankkia...
    Vaikka laitoin tommosen tarinan tohon, niin kyllä mä silti suosittelen. Mulla on henkilökohtaisesti pelkkiä hyviä kokemuksia. Ja lisäksi on paljon tuttuja, joilla on homma rokannut moitteetta.

    Jos ebayn kautta tilaat ja tavara lähtee Kiinasta, niin toimitusaika on 4-5 viikkoa. Siihen kannattaa varautua Laita siis hyvissä ajoin ostohousut jalkaan
    Braaaaap
  22. #922
    Lainaa T1mppa kirjoitti Katso viesti
    Vaikka laitoin tommosen tarinan tohon, niin kyllä mä silti suosittelen. Mulla on henkilökohtaisesti pelkkiä hyviä kokemuksia. Ja lisäksi on paljon tuttuja, joilla on homma rokannut moitteetta.

    Jos ebayn kautta tilaat ja tavara lähtee Kiinasta, niin toimitusaika on 4-5 viikkoa. Siihen kannattaa varautua Laita siis hyvissä ajoin ostohousut jalkaan
    Taitaa nyt olla kolmannet kiinakahvat mopossa, ei mitään pahaa sanottavaa. Jos joku väittää että passot pitää olla niin on hifistelyä tai paskapuhetta. Laatu kaikissa erittäin ok. Yhen setin sain paskaks 60kmh vauhdista lepikkoon, ohan ne tietty huonoja kun ei tommostakaan kestä
  23. #923
    Lainaa Mary_ kirjoitti Katso viesti
    Kiitos myös JMH ja T1mppa!

    Täytyypä miettiä, viitsiikö tuollaisia sitten hankkia jos asennuksessa voi tulla ongelmaa. No, on tässä onneksi vielä kevääseen aikaa. Itselläni ei ole yhtään mitään kokemusta tuollaisista asennushommista (olis kyllä kiva itse tehdä tai ainakin olla mukana), mutta onneksi jonkinlaisia mp/auto-ropaajia löytyy lähipiiristä.

    Samaan syssyyn voisin kysellä, että minkäslaiset ketjut ja rattaat kannattaa hankkia tuohon mun mopoon? Ne täytyy ilmeisesti vaihtaa tässä talven aikana. Onko suosituksia merkeistä? Tai muita juttuja mitä pitää ottaa huomioon?
    Tuosta ketjut ja rattaat hyvällä alennuksella http://m.motonet.fi/fi/tuote/9817101...uosimalli=2007


    Ex:Yamaha MT-01, Suzuki SV 1000, Suzuki GSF 600S, KTM LC4 640 / varastettu, Honda CBR 900 RR, Yamaha YZF 750 R, Husqvarna WRE 125, Honda monkey
  24. #924
    Kolmas pari "kiinanpaska" kahvoja menossa, nolla valitusta. Kunhan asennusvaiheessa rasvaa vaseliinilla tms sen saranapultin reiän ja tarkistaa asennuksen jälkeen että kahva liikkuu kevyesti ettei ole esim maalia liikaa siinä reiässä niin hienosti toimii.

    Ketjut ja rattaat kunhan on jotain tolkun merkkiä, JT, DID, DC jne niin hyvin pelaa, se paikka ei ole semmonen jossa tahtoo kovin säästää joten kantsii pysyä kaukana ebay ketjuista. Asennuksessa tarvitaan sen master-linkin niittaamiseen sellanen puristintyökalu, joko ostaa oman tai sit lainaa joltain/teettää liikkeessä. Melko varmasti esim joltain täälläkin sellainen liikenee lainaan. Niin ja tietty pitää tarkistaa minkä kokoiset ketjut sulla on, siinä yleensä lukee tasaisin välein numero, esim 520, 525, 530 tms, ketjujen ja rattaiden täytyy tietysti olla samaa kokoa että hammastus täsmää. Rattaiden piikkilukuja muuttelemalla taas saadaan mm kasvatettua kiihtyvyyttä huippunopeuden kustannuksella mutta siihen ei liene tarvetta mennä vielä?
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  25. #925
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    Kolmas pari "kiinanpaska" kahvoja menossa, nolla valitusta. Kunhan asennusvaiheessa rasvaa vaseliinilla tms sen saranapultin reiän ja tarkistaa asennuksen jälkeen että kahva liikkuu kevyesti ettei ole esim maalia liikaa siinä reiässä niin hienosti toimii.

    Ketjut ja rattaat kunhan on jotain tolkun merkkiä, JT, DID, DC jne niin hyvin pelaa, se paikka ei ole semmonen jossa tahtoo kovin säästää joten kantsii pysyä kaukana ebay ketjuista. Asennuksessa tarvitaan sen master-linkin niittaamiseen sellanen puristintyökalu, joko ostaa oman tai sit lainaa joltain/teettää liikkeessä. Melko varmasti esim joltain täälläkin sellainen liikenee lainaan. Niin ja tietty pitää tarkistaa minkä kokoiset ketjut sulla on, siinä yleensä lukee tasaisin välein numero, esim 520, 525, 530 tms, ketjujen ja rattaiden täytyy tietysti olla samaa kokoa että hammastus täsmää. Rattaiden piikkilukuja muuttelemalla taas saadaan mm kasvatettua kiihtyvyyttä huippunopeuden kustannuksella mutta siihen ei liene tarvetta mennä vielä?
    Kestääkö yli 300 hv tehoja?Kuttumaista kun ketjut ruopii tyhjää...
    KTM Superduke 1290R,KTM 250 SX,Suzuki gsx1300 ra turbo
  26. #926
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa T1mppa kirjoitti Katso viesti
    Mulla on ollut kahdessa pyörässä tommosia ebayn parinkympi kiinalaisia. Meinasin tässä talven aikana ostaa vielä yhteen uuteen pyörään myös.

    Mulla on ollut ihan plug-and-play, eli on toiminut hyvin. Jos sellaiset ostat, niin tee asennus rauhassa ja katso, että kaikki pelittää hyvin.

    Mutta myös haasteita on joillain ollut.
    Toivottavasti saan hieman kopioida tekstiä gixxer.fi:stä. Ei oo siis mun kirjottamaa tarinaa.

    "Osa jarrukahvoista on väärin suunniteltu, jos näitä kahvoja käyttää tälläisenään, on odotettavissa etupyörän itsestään lukkiutuminen!
    Tämä on helposti korjattavissa jos omistaa Dremelin tai vastaavan, ongelma on jarrusylinterin tapin kolo, se on liian pieni/väärän muotoinen. Siitä reijästä pitää tehdä soikean muotoinen.
    Vian huomaa kun kahvan on asentanut, eikä jarruvalokytkin mene pohjaan kahvan omalla jousella, käsin auttamalla kahva menee liikkeen loppuun. Tästä johtuen neste ei pääse takaisin säiliöön, vaan jokaisella puristuksella paine kasvaa satuloissa mikä aiheittaa palojen kuumentumisen ja sitä kautta nesteen kuumentumisen ja jossain kohtaa paine kasvaa niin suureksi ettei etupyörä pysty enää pyörimään, yleensä hitaassa ajossa. Sen jälkeen tulee varmaan jotain sanoja mieleen, kun pyörä on asvaltilla kyljellään.
    "
    Tärkeä pointti tarkistaa kahvan toiminta ja nesteen paluu säiliöön. Viime kesältä tiedän pari tapausta kahvan vaihdon yhteydessä, kun etujarrut hirtti. Jokainen voi arvata mitkä seuraukset olivat.
    Scuuballa taas Alastarossa takajarrut aivan jumissa, ihme että pääsi takaisin varikolle. Eli, tarkkana noitten jarrujen kanssa.....
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  27. #927
    Lainaa T1mppa kirjoitti Katso viesti
    Mulla on ollut kahdessa pyörässä tommosia ebayn parinkympi kiinalaisia. Meinasin tässä talven aikana ostaa vielä yhteen uuteen pyörään myös.

    Mulla on ollut ihan plug-and-play, eli on toiminut hyvin. Jos sellaiset ostat, niin tee asennus rauhassa ja katso, että kaikki pelittää hyvin.

    Mutta myös haasteita on joillain ollut.
    Toivottavasti saan hieman kopioida tekstiä gixxer.fi:stä. Ei oo siis mun kirjottamaa tarinaa.

    "Osa jarrukahvoista on väärin suunniteltu, jos näitä kahvoja käyttää tälläisenään, on odotettavissa etupyörän itsestään lukkiutuminen!
    Tämä on helposti korjattavissa jos omistaa Dremelin tai vastaavan, ongelma on jarrusylinterin tapin kolo, se on liian pieni/väärän muotoinen. Siitä reijästä pitää tehdä soikean muotoinen.
    Vian huomaa kun kahvan on asentanut, eikä jarruvalokytkin mene pohjaan kahvan omalla jousella, käsin auttamalla kahva menee liikkeen loppuun. Tästä johtuen neste ei pääse takaisin säiliöön, vaan jokaisella puristuksella paine kasvaa satuloissa mikä aiheittaa palojen kuumentumisen ja sitä kautta nesteen kuumentumisen ja jossain kohtaa paine kasvaa niin suureksi ettei etupyörä pysty enää pyörimään, yleensä hitaassa ajossa. Sen jälkeen tulee varmaan jotain sanoja mieleen, kun pyörä on asvaltilla kyljellään.
    "
    Mun mielestä vaarallista tarinaa..jos on tapana pitää matkanopeutena 280 km/h ,ja sen lisäksi vielä pitäisi metallia työstää dremelillä...
    KTM Superduke 1290R,KTM 250 SX,Suzuki gsx1300 ra turbo
  28. #928
    Toi edellinen juttu täytyy olla keksitty......,elikkä Timppa heittää lööperiä.....
    KTM Superduke 1290R,KTM 250 SX,Suzuki gsx1300 ra turbo
  29. #929
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Kimi70 kirjoitti Katso viesti
    Toi edellinen juttu täytyy olla keksitty......,elikkä Timppa heittää lööperiä.....
    T1mppa kirjoittaa ihan asiaa. Jos haetaan optimaalisesti toimivia jarruja, niin juuri näille asioille joutuu tekemään jotakin. Miten tehdä toimivasta vielä parempi.

    Itselläni varmaan purkillinen erilaisia jarrukahva "tappeja".
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  30.  
  31. #930
    Ongelma on todellinen ja koskee kaikkia nestejarruja ja -kytkimiä. Eli silloin kun jarru ei ole käytössä, pääsylinterin tapin pitää olla täysin ulkoasennossa siten, että pääsylinterissä olevat porauksen yhdistävät järjestelmän jarrunesteen jarrunestesäiliöön jolloin paine tasoittuu. Kun aletaan jarruttaa, ensin tiiviste sulkee yhteyden säiliöön ja sitten aletaan nostaa painetta =jarruttaa.
    Toisin päin käy niin että jos paine ei tasoitu niin jäähtyessään jarruneste supistuu ja imee työsylinterin tiivistekumin läpi väärin päin ilmaa järjestelmään. Näin käy erityisen helposti kytkinpuolella.
    FJR -17
Sivu: 31 / 130:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2129303132334181 ... ViimeinenViimeinen