tulipa tuossa moinen vm.83 laite ja pientä laittoa harkitsen tulevaisuudessa.
olis ihan hyvä kuulla muiden vinkkejä mistä esim osia Suomesta saapi / noin yleensä vinkkejä, vikoja, virityksiä, tuunauksia, jne jne...
ei nimittäin taida löytyä ihan osasia kuin Busaan konsanaan.
maahantuoja ei ryyppyvaijeriakaan tunnusta
no täältä foorumilta yleensä jotain infoa on irronnut joten koitamma jälleen!
![]()
KawasakiVn1600
HondaVtr1000
SuzukiVz800
Aprilia650 *2
KawaKlx250
YamahaXJR1200
KawaZ750 *2
KawaVN800
ApriliaSL1000
HondaVFR750
HondaVF1100C
KawasakiZZR1100
SuzukiDr800
SuzukiGSX1300
HondaCBR1000 *2
KawasakiGPZ750
SuzukiGSX750
HondaMTX125
komia ja ajettava peli se on semmonen. tuo mallihan oli eräänlainen muskelikustomi jo ennen ensimmäistä v-maxia ja maxi on paljolti samantyylinen. osien saanti voi olla haastavaa suomesta koska mallina vf1100c eli magna 65 on melko harvinainen suomessa ja yleensäkin. yhdellä tallilla espoossa tiedän olevan pienen omituisen keskittymän nuita magnoja ja sieltä voisi saada vinkkejä. varmaan jokunen heistä saattaa täälläkin vierailla kirjoittamassa joskus.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Omaan 3rd gen Magnaan löytyy orkkisosia ainakin täältä, olisi pienelle tilaukselle tarvetta mutta minimipostikulut ovat n. 20e eli sama kuin tilauksen arvo joten jos löytyy niin kimppatilauksen paikka![]()
joo ei nuita ihan joka päivä vastaan tule...
hieno laitehan tuo on omalla tavallaan ja pehmeän voimakaskin jos uskaltaa sanoa.
ylläoleva linkki on tuttu ja ehkä sieltä joutuu jopa jotain tilaamaankin joten kimppatilaus sopii jos ylläolevalle sittemmin vielä ajankohtaista?
espoolaistallin yht.tietoja löytyykö bytheway...?
KawasakiVn1600
HondaVtr1000
SuzukiVz800
Aprilia650 *2
KawaKlx250
YamahaXJR1200
KawaZ750 *2
KawaVN800
ApriliaSL1000
HondaVFR750
HondaVF1100C
KawasakiZZR1100
SuzukiDr800
SuzukiGSX1300
HondaCBR1000 *2
KawasakiGPZ750
SuzukiGSX750
HondaMTX125
Jes, pistetään privaa puolin ja toisin kun alkaa tilaustarve selviämään.(busse @ Kesä. 03 2011,09:38) kirjoitti
Hieno peli tuo vanhakin Magna![]()
3rd gen magna itselläkin nyt alla vm.1997. Erinomainen eka pyörä. V65 alkoi heti himottelemaan. Lienee jotain retroa suonissa kun tämmösistä pörristä tykkään![]()
Honda Magna VF750C vm.1997
Aka PowerCustom eli pirteä kromivasama
Ostin Honda VF1100C = V65 Magna Hikolta 1983 (sanottiin 9 tulleen Suomeen). Edelleen kuin uusi. Vain etuvilkkujen kumivarret väsyivät viisi vuotta sitten, ja Otto hankki uudet Belgian Honda-varastosta. Guinnessin ennätysten kirjan mukaan pyörä oli maailman nopein = 275 km/h viiden vuoden ajan. Itse olen ajanut sillä Euroopassa kaksi päällä 250km/h "matkanopeutena".
Mulla oli aikanaan myös V65 eli juurikin tuo VF1100C,
Bookmarkeista löytyy linkkejä.
Niistä näyttää aika hoitanee suurimman osan, mutta tässä joku joka vielä toimii:
www.sabmag.org
Magna
v4hondabbs
Onko kellään ollut Sabrea ?
Absit iniuria verbis, te absolvo....no eikä
KTM Super Adventure 1290 -2015
Exät FJR-2009, FJR-2004, Honda VF1100C-1984, Suzuki DR650
Se iso Sabrehan on niin järkyttävän ruma laitos, että pakko sellainen oli saada, omani hommasin Floridasta pari vuotta sitten. Tehoa on pari heppaa enemmän kuin Magnassa, mahottoman hauska laite. Hiko toi ainakin yhden aikoinaan Suomeen, itse tiedän omani lisäksi seitsemän Suomessa olevaa isoa Sabrea, yksi Korpiaholla myynnissä.
Honda VF1000F2 -85
Honda VF1100S -85
Aprilia RST Futura -01
Ameriikasta ostin minäkin nakuni aikoinaan, muistelen että 1999 ja toin suomeen 2001.
OilModin siihen tein kun sitä suosittelivat, sabmagista löytyy juttua.
Sabrea silloin kattelin mutta ei osunu kohdalle kuin yksi raato, tossa nakussa oli muistaakseni maileja 13800 kun ostin, ihan pakasta vedetty siis ja hyvin pidetty.
Edit: Busselle kysymys ettei vain olis mun vanha peli sulla, mailimittari, Corbinin penkki jota liimalla korjailtu, Scorpion hälyt ?
Absit iniuria verbis, te absolvo....no eikä
KTM Super Adventure 1290 -2015
Exät FJR-2009, FJR-2004, Honda VF1100C-1984, Suzuki DR650
Tämä urbaanilehenda(?) se on jaksanut ihmetyttää vuosikymmeniä. Onko tosiaan niin, jotta keppivetoisella tehdascstomilla, jossa 120/116 hv, voi tuommoiset lukemat valokennoon täräyttää? Varttimailin vakiopyöräennätys nyt menisi täydestä, mutta tuo huippunopeuslukema on jo oman (vieläpä varsin vilkkaan ja venyvän) mielikuvituksen äärirajoilla.
...
Mulla on kolmatta kesää (mun alla ) odotteleva Magna 1100C vm 86. Hauskin ja tehokkain niistä, mitä olen omistanut. Mikä Espoon Magna-porukka on? Osia mm. ryyppyvaijeria on löytynyt ebuy-n kautta maailmalta.
Honda CBR 1000, Magna 1100 Kawa ZR7s, BT1100, XJR1300,Triumph Speedmaster 900
Elä ja anna muiden roudata.
Jaa- a, jonkinmoisella kokemuksella isoilla teillä köröttelystä, ja muidenkin vahvistamana paikkansa pitävä toteamus: jokainen kymppi over 200 kmh lisää suorittamisen haasteellisuutta expotentiaalisesti.
Hieman jaksan epäillä tuota 250 kmh, kaksi päällä "matkanopeuksia". Vaikka Honda onkin.
<p>.</p>
Noo aika kultaa muistot ja aina pitää laittaa hieman lapinlisää![]()
Elä ja anna muiden roudata.
Cycle Guide Usassa testasi vuoden 1984 nopeimmat vakiopyörät, ja varttimailin kisan voitti Yamaha FJ1100 (10,681), nopeuskisan taas Honda VF1000F . Vimemainitun huippunopeus oli 236,23 kmh, testissä mukana ollut iso Sabre pääsi vauhtiin 226,26 kmh. Joissakin testeissä isolle Magnalle on kellotettu 230 kmh, ja Sabrelle 233 kmh.
Tuo 275 kmh lukema on saatu laskennallisesti: teoreettinen huippunopeus suurimmalla vaihteella maksimikierroksilla ennen punarajaa, noilla moottoreilla 10 000 rpm. Liekö ollut joku sen ajan esitystapa suorituskyvylle.
Vaikka 275:ttä ei Magnasta löydykään, hatunnoston arvoinen suoritus 80-luvun customille, ja niille jotka uskalsivat viedä niitä täysillä.
Tuossa testissä kaikki osallistujat (Hondat V65 Sabre ja VF1000F; Suzuki GS1150 ES, Yamaha FJ1100 sekä Kawat 750 Turbo, 900 Ninja ja GPZ1100) 1100 GPZ-Kawaa lukuunottamatta menivät varttimailin alle 11 sekunnin. Huippunopeudet välillä 223-236 kmh, jälleen GPZ vähiten nopea.
Iso Sabre oli ainoa naku, muut enemmän tai vähemmän katettuja laitteita.
Honda VF1000F2 -85
Honda VF1100S -85
Aprilia RST Futura -01
Itselläni on Honda Sabre v65 1100cc alkuperäinen, ja koko musta vuosimalli 1985. Nyt kävi syyskuun 1 kolari toinen kaveri ajoi perään. Joten mistä kannattaa alkaa etsiä osia hondaan?
Koitas tuolta
http://www.cmsnl.com/
Absit iniuria verbis, te absolvo....no eikä
KTM Super Adventure 1290 -2015
Exät FJR-2009, FJR-2004, Honda VF1100C-1984, Suzuki DR650
No niin.Hiljainen on tämä ketju.Ihan ymmarrettävää kun noita 1100 magnoja on niin vähän.No tuli hankittua noita 2 kappaletta.Toinen 86 ja toinen 83 joka on museorekkareissa.Pientä remppaa ollu tossa vanhemmassa kun kaasarit on tulvinut.Nyt putsausainetta laitoin joka kaasariin bensaletkun kautta ja hieman liottamalla sain lähes kuriin.tuli venatkin säädettyä.Oli melkeen kaikki pielessä.Yleensä liian pieniä.
Tuon ikäsille kannattaa jo ihan suosiolla laittaa kaasarin korjaussatsit, eli vaihdella kuluvat osat uusiin. Tiivisteet hapertuu ajan kanssa eikä niitä saa uuden veroisiksi elvytettyä. VF750C:lle tein operaation viime talvena ja ens talvena sama juttu valkylle.
Honda GL1800 -06
Vanhat: VF750C, GL1500C
Olisko kellään tietoa että onko magnassa muualla sulakkeita kun siinä ajovalon alla sulakerasiassa? Hävis pyörästä täysin sähköt kun yritin startata.Etuvalo paloi kun laitoin virrat päälle.Painoin starttinappia ja naks kaikki virrat häveyksissä.Akussa on virtaa ja akun johdot kunnolla kiinni.Olisko jossain piilossa päävirtasulake?
Tervehdys,
Tuli sitten hommattua 1984 V65 Magna.
Edellisen Magnan myin pois n. 15 vuotta sitten.
Mutta mikä mahtaa olla bensapumpun toiminta idea?
Eli kun laittaa virran päälle kuuluuko tulla pumpulle heti virta?
Vai vasta kun kone käy?
Mulla virta tulee heti kun virran laittaa päälle mutta ei pumppaa bensaa ennenkuin napauttaa pumppua .
Tämä koetus lampulla mitattuna.
R1
XT660
VF750 pumppasi vasta kun kone pyöri, estää tulvimisen lipatessa.
V65:ssakin on pumpun yhteydessä fuel cutout relay, joka kytketty jonnekin puolien yhteyteen. Katkooko CDI maita, niin ettei tuokaan pyöri kuin koneen pyöriessä?
http://i.imgur.com/GgLOWSK.jpg
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Tarkennetaan vielä.
Kiinnostukseni heräsi tähän pumpun toimintaan koska viime Sunnuntaina 30km ajolenkin aikana moottori sammahti 3 kertaa. sain kyllä aina käyntiin muutaman minuutin odottelun ja sahaamisen jälkeen.
Ja pääsin ajamalla kotiin.
Nyt testasin koitoslampulla pa pumpun sähköliittimestä koneen käydessä.
Lamppu syttyi ja sammui epämääräiseen tahtiin. Tämä kertoisi että joku sitä sähköä ja samalla pumpun pumppausta pätkii.
Missä mahtaa tuo pätkijä rele sijaita? Voisi ainakin liittimet tarkistaa.
R1
XT660
V4MUSCLEBIKE -foorumilta:
" I just removed mine yesterday on my 84 V65. It was located on the right side under the cover between the battery and the back tire. It's a small rectangular black box. On mine it was attached to a piece holding the brake fluid reservoir."
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Kiitokset.
Tuo kaavio on erittäin hyvä juttu.
Harmi kun työt estää tätä vian metsästystä.Saattaa kuitenkin olla pumppu lopuillaan koska pumppu vaatii sen näpäyksen jotta lähtee pumppaamaan. Kun virran laittaa päälle mutta kone ei vielä käy.
Tämä testattu siten että bensaletku irti kaasarista.
Onkohan kukaan Magnamies foorumilla joka innostuisi tutkimaan miten pumppu lähtee pumppaan?
R1
XT660
Jossain ohjeissa oli, että tuon releen saa ohitettua, ja syötettyä virran pumpulle jostain virtalukon katkaisemasta piuhasta. Ongelma vaan, jos neulaventtiilit vuotaa, niin kaasarit tulvii kohtuu nopeasti, kun virrat on päällä. Jotenkin sai kuvan, että se on fifty-sixty kumpi pettää ensin, pumppu vai toi rele.
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Sieltähän se rele löytyi juuri ohjeiden mukaan.
kiitokset.
Relettä olikin joku aiempi omistaja ,ehkä jo usan puolella korjaillu koska oli johdot juotettu kiinni releeseen ja laitettu jatkopätkät liittimen ja releen väliin. Rele ei vaikuttanut alkuperäiseltä.
Lisäksi pari johtoa irtosi heti tinauksesta.
Onneksi liitin ehjä.
Tuo vehje tuotu suomeen 2001.
Tilasin uuden pumpun ja uuden releen.
Saa nähdä mitä posti tuo.
Pitänee testata tuo releen ohitus. Jos ei neulaventtiliit pidä niin kaiketi tuossakin on hukkaputket maahan kohokammioista. En nyt yhtäkkiä sellaista huomannu.
Pitää huomenna kontata uusin silmin.ja ehkä nostaa tankki ylös.
R1
XT660