Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 33:sta
  1. #1
    Moi.

    Kesän reissua suunnittelen. Kertokaapa kokeneemmat.
    Kannattaako ajaa Viron läpi,Latvia,Liettua,Puola,Saksa Ja siitä Italiaan?
    Matkaa noin.3100km+laivamatka viron puolelle. Aikaa koko syyskuu.

    Vai mitä kautta olisi paras,?

    Kiitos.
    Honda 1100 XX Superblackbird -08
    Kawasaki Monster ZX-10 R -09
    Ja nyt taas mennään bläkkärillä, vm07.
    Vaihtu uuteen Honda VFR 1200F -14.
    Kawasaki H2 SX SE -18
  2. #2
    Lainaa veke73 kirjoitti Katso viesti
    Moi.

    Kesän reissua suunnittelen. Kertokaapa kokeneemmat.
    Kannattaako ajaa Viron läpi,Latvia,Liettua,Puola,Saksa Ja siitä Italiaan?
    Matkaa noin.3100km+laivamatka viron puolelle. Aikaa koko syyskuu.

    Vai mitä kautta olisi paras,?

    Kiitos.
    Itse menisin ennemmin Viro -Latvia-Liettua- Puolaa Krakovaan - Tsekkiä- Itävaltaa (tai jopa slovenia -Unkari) ja takas sitten Saksan kautta laivalla loppumatka kun on kuitenkin huonot kelit pohjoisempana ;)
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
  3. #3
    Sitä reittiä ajattelin tulla takasin.
    Milanosta Kroatiaan,siitä Unkariin,sitten slovakia,Puolan krakova,Liettua,Latvia,Viro.
    Honda 1100 XX Superblackbird -08
    Kawasaki Monster ZX-10 R -09
    Ja nyt taas mennään bläkkärillä, vm07.
    Vaihtu uuteen Honda VFR 1200F -14.
    Kawasaki H2 SX SE -18
  4. #4
    Moikka, se olisi sitten keskiviikkona lähtö viking linen xprs.laivalla, paljon muuta en sitten olekkaan suunnittelu.
    Kysymys olisi vielä toi matkabudjetti?? Paljonko olisi hyvä olla ihan rahaa mukana? Muovi kortteja on kaksi tarkoitus ottaa mukaan. Masters+American Express. Kiitos
    Honda 1100 XX Superblackbird -08
    Kawasaki Monster ZX-10 R -09
    Ja nyt taas mennään bläkkärillä, vm07.
    Vaihtu uuteen Honda VFR 1200F -14.
    Kawasaki H2 SX SE -18
  5. #5
    100 e/pvä on mulle riittänyt. Kortit skulaa, mutta edullisimmat palvelut ei usein halua maksaa korttipäätteestä.
    ... jotain piti muistaa
  6. #6
    Yleensä käteistä 3-400€ lähteissä, maksut korteilla ainakun pystyy. Saksassakin A-bahnien asemilla on, joskus ollu ongelmia korttimaksuilla, joten ana pitää olla se päivän kassa käteistä... Kesällä jouduin Cannesin lähelläkin maksaa hotellin käteisellä eräässä pikkuhotellissa, ei muka korttikone toiminut... tais olla vaan tarve saada ohi verottajan..
    Mulla yleensä 1 kortti (3.sta) jossain muualla kuin lompakossa + 100€ varakassaa, jos sattus käymään huono flaxin ja joku pöllis... no ei onneks ole käynyt.

    Hyvää reissua !
    Sachs 50cc 6x, Solifer SM 50cc -78 ... Vt750 - 06, FJR -07, VFR 1200 XC => KTM 1290 SAS />Alias/karivei
  7. #7
    Lainaa karivei kirjoitti Katso viesti
    Yleensä käteistä 3-400€ lähteissä, maksut korteilla ainakun pystyy. Saksassakin A-bahnien asemilla on, joskus ollu ongelmia korttimaksuilla, joten ana pitää olla se päivän kassa käteistä... Kesällä jouduin Cannesin lähelläkin maksaa hotellin käteisellä eräässä pikkuhotellissa, ei muka korttikone toiminut... tais olla vaan tarve saada ohi verottajan..
    Mulla yleensä 1 kortti (3.sta) jossain muualla kuin lompakossa + 100€ varakassaa, jos sattus käymään huono flaxin ja joku pöllis... no ei onneks ole käynyt.

    Hyvää reissua !
    Kiitoksia. Näin mä ajattelin. Varmaan hyvä olla parissa eri paikassa rahat+kortit,
    Koskaan kun ei voi olla liian varovainen.
    Eka pidempi reissu kuitenkin. Ruotsin läpi oon kyllä ajanut.
    Honda 1100 XX Superblackbird -08
    Kawasaki Monster ZX-10 R -09
    Ja nyt taas mennään bläkkärillä, vm07.
    Vaihtu uuteen Honda VFR 1200F -14.
    Kawasaki H2 SX SE -18
  8. #8
    Lainaa W-P kirjoitti Katso viesti
    Jep, aina se min parisataa käteistä lompakossa. Yllämainittujen lisäksi, jos sattuu saamaan pikavoiton, niin paikoitellen sen joutuu maksamaan heti/laitoksella käteisellä, muuten ei matka jatku. Ikävä lähteä köpöttelemään etsimään automaattai jalan...
    Harmitttavan moni käy Milanossa ja kääntyy takaisin, vaikka Piemonte on aivan naapurissa ja tarjoaa mahtavat pätkät ajeluun, ruoasta ja viinistä nauttimiseen ja esimerkiksi Torino voittaa Milanon suurkaupunkina mennen tullen. Niin ja tietysti voi samalla käydä meillä vierailemassa..
  9. #9
    Noniin, hyvin on reissu mennyt, keskiviikkona pyörä laivaan,klo11.30. Siinä klo14.20 oltiin Tallinnassa. Siitä nokka kohti ekaa pysähdyspaikkaa. Eli pärnu. No siinä ajellessani muiden mukana välillä ohittaen,.hyvin meni. Hotelli Victorissa yö,ja aamulla aamupalan jälkeen nokka kohti latviaan, poliisit pysäytti ja sakot ylinopeudesta.vauhtia 121km/h kun nopeus olisi saanut olla 90. No sakkoa 80euroa.Tämä vielä viron puolella. Latvian läpi vaan ajoin ja seuraava pysähdyspaikka oli Liettua sellainen paikka kun siauliai. Ihan kelpo kaupunki, ostoskatu varsinkin. Tiet nyt oli just ajettavia, ja liikenneturvallisuus vähän niin ja näin. Ohituksia koko-ajan. Jos ajoit sen 90 mikä on rajoitus niin johan rekatkin ajaa ohi vaikka toinen rekka tulee vastaan. Nyt perjantai aamulla lähin ajamaan kohti Puolaan ja Varsovaan. Samallainen meno vaan jatku.. mutta perille on nyt päästy. On muuten iso ja hienon näköinen kaupunki. Nyt siis sinne pyörii.
    Honda 1100 XX Superblackbird -08
    Kawasaki Monster ZX-10 R -09
    Ja nyt taas mennään bläkkärillä, vm07.
    Vaihtu uuteen Honda VFR 1200F -14.
    Kawasaki H2 SX SE -18
  10. #10
    Ja nyt oon krakovassa
    Honda 1100 XX Superblackbird -08
    Kawasaki Monster ZX-10 R -09
    Ja nyt taas mennään bläkkärillä, vm07.
    Vaihtu uuteen Honda VFR 1200F -14.
    Kawasaki H2 SX SE -18
  11. #11
    Ja nyt oon Budapestissa, huomenna nokka kohti kroatiaan, sellainen paikka kun zagreb.

    Honda 1100 XX Superblackbird -08
    Kawasaki Monster ZX-10 R -09
    Ja nyt taas mennään bläkkärillä, vm07.
    Vaihtu uuteen Honda VFR 1200F -14.
    Kawasaki H2 SX SE -18
  12. #12
    Nyt oon Modenassa, pakko pysähtyy kun kerrankin täällä oon niin Ferrari museossa.
    Eilinen päivä meni Gardalla. Huomenna nokka sitten kohti Rooman. Kelit on ollut loistavat,
    Nytkin aurinko paistaa ja 25astetta lämmintä.
    Honda 1100 XX Superblackbird -08
    Kawasaki Monster ZX-10 R -09
    Ja nyt taas mennään bläkkärillä, vm07.
    Vaihtu uuteen Honda VFR 1200F -14.
    Kawasaki H2 SX SE -18
  13. #13
    Noniin, nyt on sitten rooma ja nähtävyydet nähty. Kyllä on colosseum hieno. Uskomatonta., , kyllä tuli valokuvia otettua. Kävin myös Vatikaanin puolella.
    On kyllä myös näkemistä vaikka ja kuinka paljon.
    Nyt oon Veronassa, aamulla klo.11 lähdin ajelemaan. Vähän tuli vettä matkalla mutta ei se menoa haittaa.

    Honda 1100 XX Superblackbird -08
    Kawasaki Monster ZX-10 R -09
    Ja nyt taas mennään bläkkärillä, vm07.
    Vaihtu uuteen Honda VFR 1200F -14.
    Kawasaki H2 SX SE -18
  14. #14
    Ja nyt oon Sveitsissä. Tarkemmin Zurichissä
    Vettä satoi koko matkan ja niin sataa nytkin. Siispä oluelle suuntaa hän.

    Honda 1100 XX Superblackbird -08
    Kawasaki Monster ZX-10 R -09
    Ja nyt taas mennään bläkkärillä, vm07.
    Vaihtu uuteen Honda VFR 1200F -14.
    Kawasaki H2 SX SE -18
  15. #15
    Kerrankin matkakertomus jonka jaksaa lukee kokonaan pitkästymättä.....ja jossa ei arvostella joka päivä jotain 4-tähden hotellin aamiaisia ihan kun se jotain kiinnostais.....hyvä veke, pysy asiassa..
  16. #16
    Ja nyt oon Hampurissa, huomenna nokka kohti Tanskaa,, nyt eikun kippis!!!
    Honda 1100 XX Superblackbird -08
    Kawasaki Monster ZX-10 R -09
    Ja nyt taas mennään bläkkärillä, vm07.
    Vaihtu uuteen Honda VFR 1200F -14.
    Kawasaki H2 SX SE -18
  17. #17
    Loppu juttu kesken matkan?
    Kawasaki GPZ 500 -97, *Honda CBR 1000 -93, Honda CBR 1100 XX -00, Honda CBR 1100 XX -05 ,Kawasaki ZZR 1400 -07 * *
    Iron Butt *3x SS 1000, 4x SS 1600K, SS 2000K * * * * * * * * * *

    MC TOUR *

    N,EST,DK,D,A,I,HR,SLO,SK,CZ,PL,LV,LT,CH,F,SM,VA,S, SF
  18. #18
    Sorry,, en uskonu että kukaa jaksaa lukea näitä mun päivityksiä.
    Mutta reissu meni erittäin hyvin,Ei ryöstetty,hullu liikenne kaikissa maissa,Varsinkiin puola ja italia!
    yhteensä 12maata ja vajaa 7000km. Nyt suunitelmissa norjan läpiajo.
    Honda 1100 XX Superblackbird -08
    Kawasaki Monster ZX-10 R -09
    Ja nyt taas mennään bläkkärillä, vm07.
    Vaihtu uuteen Honda VFR 1200F -14.
    Kawasaki H2 SX SE -18
  19. #19
    Lainaa veke73 kirjoitti Katso viesti
    Sorry,, en uskonu että kukaa jaksaa lukea näitä mun päivityksiä.
    Mutta reissu meni erittäin hyvin,Ei ryöstetty,hullu liikenne kaikissa maissa,Varsinkiin puola ja italia!
    yhteensä 12maata ja vajaa 7000km. Nyt suunitelmissa norjan läpiajo.
    Mikäs Italian liikenteessä on hullua? siellähän on tosi sujuvaa ajella
    Kawasaki GPZ 500 -97, *Honda CBR 1000 -93, Honda CBR 1100 XX -00, Honda CBR 1100 XX -05 ,Kawasaki ZZR 1400 -07 * *
    Iron Butt *3x SS 1000, 4x SS 1600K, SS 2000K * * * * * * * * * *

    MC TOUR *

    N,EST,DK,D,A,I,HR,SLO,SK,CZ,PL,LV,LT,CH,F,SM,VA,S, SF
  20. #20
    Ei oikeastaa ku rooma,,ihan pirusti skoottereita mitkä pujottelee ihan mistä
    välistä tahansa!
    Honda 1100 XX Superblackbird -08
    Kawasaki Monster ZX-10 R -09
    Ja nyt taas mennään bläkkärillä, vm07.
    Vaihtu uuteen Honda VFR 1200F -14.
    Kawasaki H2 SX SE -18
  21. #21
    Pysykö budjetti, paljon kulu rahaa yhteensä? Hyvä reissukertomus, oltiin asiassa kyllä!
  22. #22
    Budjettia ei ollu, ainoa mitä mietin että hotelli on noin 100euroa per yö, ja
    sillä sain joka kerta huoneen. Bensaa meni 22tankillista. tietullit oli jokusen euron
    ja aina tarvi jotakin syödäkin vähä yli 3000euroa koko reissu.
    Honda 1100 XX Superblackbird -08
    Kawasaki Monster ZX-10 R -09
    Ja nyt taas mennään bläkkärillä, vm07.
    Vaihtu uuteen Honda VFR 1200F -14.
    Kawasaki H2 SX SE -18
  23. #23
    Vähän kun käyttää päätään muuhunkin kuin tukankasvattamiseen niin Keski-Euroopassa saa yks mies huoneen yöksi alle 50 e ja helposti....
  24. #24
    Et sitte usko tohon, että unen laatu nousee hinnan suhteessa

    Aika monelta jää varmaan myös huomaamatta se, että kun kriteerit lähtee useimpien
    yöpymisien osalta siitä, että saa puhtaat lakanat ja asiallisen aamiaisen, samasta
    talosta tai kulman takaa kunnon iltapalat ja bisset, "tähdillä" ei juuri ole näihin
    perusjuttuihin merkitystä....... kuin hinnan suhteen.

    Enemmän tähtiä kun taitaa pääosin tarkoittaa vaan enemmän kaikenlaista
    oheistoimintaa ja palvelua noiden perustarpeiden lisäksi..... ja enemmän
    maksettavaa asioista joita ei käytä eikä tarvitse.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  25. #25
    Jos pysähdyspaikat on semmoisia kuin Rooma, Modena ja Zürich on hotellihuoneiden hinta pysäköinteineen ja aamupaloineen helposti toistasataa euroa. Toki jostain turistipaikkoja syrjempää voi huoneen saada huokeammalla, mutta sitten aikaa kuluu paikallisliikenteessä sukkuloiden, jos ja kun haluaa sen Colosseumin nähdä ja istua iltaa keskustassa.

    Pikkukaupungeissa ja -kylissä ei tietysti tällaista turistipaikkojen ongelmaa ole.

    Itse tykkään, oli kyse pienestä tai isosta kaupungista, mennä sinne ydinkeskustaan, vaikka se parikymppiä kalliimpaa onkin. Siinä on sitten "kaikki", mitä ilta-/yöpaikaltani haluan ympärillä. Nahkahouseujen narinaa ja goren kahinaa voi tarvittaessa kuunnella vaikka Pyynikillä.
  26. #26
    Itse valitsen yöpymispaikan ajopäivän pituuden ja kohteen mukaan. Jos ajopäivä on ollut pitkä(hkö) niin eipä sitä iltarientoihin riitä virtaa, silloin edullinen ajaa hyvin asiansa. Jos on tiedossa jotain kiinnostavaa niin sitten majoitus hyvältä paikalta. Vaihtelu virkistää, myös majoituksissa, ja keskihinta jää kohtuulliseksi.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  27. #27
    Kysymys: Varasitko mitään etukäteen vai saitko huoneet ihan noin vaan kun illalla aloit kyselemään? Mitä luulet, kuinka nopeasti tuonne Gardajärvelle on mahdollista päästä jos meinaa kuitenkin yöunet nukkua? Olitko liikenteessä yksin?
    Mahtavan simppeli kertomus sulla! Suunnittelen ite että parin kk päästä tuonne tai sit malttaa vähän pidempään oottaa ja toukokuun lopulta Norjaan. Vaan siellä on viime- ja toissakesänä mahtavimmat paikat oltu niin tässä olis taas jotain ihan uutta!
    Elämäntapa motoristi.
  28. #28
    Lainaa jleino kirjoitti Katso viesti
    Kysymys: Varasitko mitään etukäteen vai saitko huoneet ihan noin vaan kun illalla aloit kyselemään? Mitä luulet, kuinka nopeasti tuonne Gardajärvelle on mahdollista päästä jos meinaa kuitenkin yöunet nukkua? Olitko liikenteessä yksin?
    Mahtavan simppeli kertomus sulla! Suunnittelen ite että parin kk päästä tuonne tai sit malttaa vähän pidempään oottaa ja toukokuun lopulta Norjaan. Vaan siellä on viime- ja toissakesänä mahtavimmat paikat oltu niin tässä olis taas jotain ihan uutta!


    Moikka.. Kaikki hotellit varasin etukäteen edellisellä illalla Booking.gomista ja katoin vaan hyvän paikan pysähdykselle ja sitten vaan nokka kohti sinne päin. Tarkoitus oli vaan päästä Roomaan ja nähdä colosseum.
    Matkalla nyt tietty näki kaikkea kivaa ja reissu meni todella hyvin. Yksin olin reissussa ja nyt tarkoitus on lähteä Portugaliin. Gardalle ajaa viikossa. Ite pysähdyin Pärnussä,Sialiui,Varsova,Krakova,Budabest,Kroatia, Gardajärvi,Modena,Rooma,Verona,Zurich,Wurzburg,Ham puri,Göteborg,Tukholma. Kivaa oli ja Suosittelen.
    Honda 1100 XX Superblackbird -08
    Kawasaki Monster ZX-10 R -09
    Ja nyt taas mennään bläkkärillä, vm07.
    Vaihtu uuteen Honda VFR 1200F -14.
    Kawasaki H2 SX SE -18
  29. #29
    Lainaa jleino kirjoitti Katso viesti
    Mitä luulet, kuinka nopeasti tuonne Gardajärvelle on mahdollista päästä jos meinaa kuitenkin yöunet nukkua?
    Jos Helsinkiä pidetään lähtöpaikkana ja tarkoitus ajaa mahdollisimman nopeasti Gardalle, niin lauantai-iltapäivänä kun hyppää laivaan, niin maanantai-iltana on Gardalla.

    Edit: Siihen jos varaa vielä yhden tai kaksi päivää, niin näkee ehkä muutakin kuin rekkajonoja ja tienvarsihuoltamoita.
    Viimeksi muokannut: Nomad; 23.02.2015 klo 00:00.
  30.  
  31. #30
    Mulla ei ollu tarkoitus ajaa mahdollisimman nopeasti johonkin Paikasta A paikkaan B vaan nauttia ajosta ja maisemista, Tottakai 2500km ajaa 3päivässä jos haluaa.
    Honda 1100 XX Superblackbird -08
    Kawasaki Monster ZX-10 R -09
    Ja nyt taas mennään bläkkärillä, vm07.
    Vaihtu uuteen Honda VFR 1200F -14.
    Kawasaki H2 SX SE -18
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen