Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
  1. #1
    Menossa katsomaan tuollaista peliä kakkos pyöräksi. Vaihdettu isommat kaasarit ja korkeapuristemännät ja putki. Rullattu 35tkm. Mitä tällaisestä olisi hyvä tarkistaa ja mitä vikoja näissä on?
  2. #2
    Poistettu
    Liki 20v vanha mopo. Voi olla kaikki maailman viat - tai ei mitään. Tsekkaisin itse lähinnä kuntoa, laakereita, jarrujen toimintaa, käynnistyvyyttä, vetääkö puhtaasti kolmesta-neljästä tonnista ylöspäin jne. Myös km-lukemalle on varmaan joku tarina, miksi mopolla on ajettu vain keskimäärin 2tkm per kausi.
  3. #3
    Komppaan aikaisempaa.
    Tuon ikäinen on yksilö ja se pitää tarkastaa sen mukaan. Jos hihnojen vaihdosta ja venavälyksistä ei ole tietoa, niin ne kannattaa tehdä ennen kuin pyörä otetaan käyttöön.
    Myyjältä voi kysellä jotain, jos se on omistanut pyörän pidempään.

    Noihin kilometreihin sen verran, että itsellä on saman ikäinen 600SS ja ajettu ihan varmasti vain 51 000km.
    Edellinen omistaja piti suurimaksi osaksi aikaa tallissa ja sama tahti on jatkunut minulla (3v / 6500km).
    Ne kilometrit voi pitää ihan oikeasti paikkaansa.
  4. #4
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Komppaan aikaisempaa.
    Tuon ikäinen on yksilö ja se pitää tarkastaa sen mukaan. Jos hihnojen vaihdosta ja venavälyksistä ei ole tietoa, niin ne kannattaa tehdä ennen kuin pyörä otetaan käyttöön.
    Kone remontti ilmeisesti 5000tkm sitten tehty, joten kilometrit ei sinänsä pelota. Eikös nämä ole ketjukoneita eikä hihnalla? vai onko ensiöpuolella hihna? saako venttiilin välykset itte tehtyä ja jos niin löytyykö tähän jostain hyvää korjausopasta?
  5. #5
    Eiköhän se ole se ihan perinteinen 2V-ilmajäähy hihnakone (en jaksa tarkistaa).
    Mitähän siinä konerempassa on tehty? Onko täysin uusiksi laakeroitu ja vaihdettu kiertokanget? Kuulemani mukaan tuo 900-peruskone on ihan kestävä, mutta noista viritetyistä on mennyt kiertokankia.

    Nuo ilmajäähyt ei kuulema (olen omistanut vain 4V-vesikoneita) ole kovin pahoja huoltaa itse. Huoltomanuaalejakin varmasti löytyy.
  6. #6
    Venttiililien säädön voi tehdä itse, jos tietää mitä on tekemässä ja saa helposti tarvittavat osat.
    Kyseessä on 2V desmo-kone ja sen takai vent.säätö ei ole ihan aloittelijan hommaa.
  7. #7
    Poistettu
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Komppaan aikaisempaa.
    Noihin kilometreihin sen verran, että itsellä on saman ikäinen 600SS ja ajettu ihan varmasti vain 51 000km.
    Edellinen omistaja piti suurimaksi osaksi aikaa tallissa ja sama tahti on jatkunut minulla (3v / 6500km).
    Ne kilometrit voi pitää ihan oikeasti paikkaansa.
    No tietenkin voi pitää. Mullakin on 2004 mallin tietääkseni Suomen ainoo 998s Final Edition. Ajettu 16tkm. Toissa kesänä ei metriäkään, viime kesänä n 20km ja tänä kesänä ehkä 400m tähän mennessä. Mutta mulla on tälläkin hetkellä 3 mopoa tallissa, ja tota tulee vähä säästeltyä turhaankin. Monsu taas on enemmän käyttispeli useimmille ja tollaset kilsat varmaan poikkeus - siksi ohjeistin kysymään tarinaa.
  8.  
  9. #8
    Samasta syystä myyjää pitää jututtaa, jos pyörä on ollut pidempään omistuksessa.