Sivu: 5 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 345
Tulokset 121:stä 138:een 138:sta
  1. #121
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Aattelin ihaan samaa että käsite reippaudesta vissiin vaihtelee sillä ÄRRä Duken alla supercorsa suli 2700 kilometrissä. Tosin hemmetin hauskat kilometrit ne oli.
    Olisiko pitänyt lukea tämä ennen kuin tykästyin tuon Supercorsan pitoon.

    Reilusti alle sataheppaisesa rengas kesti noin 4-4,5 tonnia. En kerinnyt kirjaamaan kilsoja ennen kuin pinta oli jo loppu.

    Mutta ei se mitään, samanlaisella jatketaan. Sellaista on rakkaus, ei se katso hintaa eikä ole kade kaverien tuplakilsoille puolet halvemmalla gummilla.
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
  2. #122
    Lainaa hoplaa kirjoitti Katso viesti
    suzuki m1800R pirelli diaplo 240 40 18 3300 km
    Oho! Mutta toi taitaakin olla tarkoitettu leveeperä sporttipyöriin? Siis 100-150kg keveyempiin laitteisiin.

    Kokeiles Avon Cobra 240:stä, pääsin Intruderilla about 18000km kun oli millinmerkissä keskeltä.
    Ei mulla mihinkään kiire ole, joka kerta on moottoritielle 120 kiihtynyt...

    Suzuki GSF1250SA - Kohti harmaampaa arkea


    ex. K2 GSX-R750, M1800R, GSX1400, B-King
  3. #123
    Kaikkihan on niin kovin suhteellista kumipuolella.
    Kait se kuitenkin on tärkeintä, että homma toimii ja palvelee
    suht hyvin tarkoitustaan... mikä se sitten onkaan.

    "Tourinkihommien", oli ne vaikka hieman vauhdikkaampiakin, suhteen
    tuntuu kuitenkin olevan jokunen asia joihin törmää toistuvasti.... eri "tourinkikumeilla".

    Paineet-ajotyyli-"vauhti"-pyörän paino/teho.

    Määrättyyn rajaan saakka vetelee varsin jouhevasti "ylipaineilla"
    ilman hallintaan ja kumin kuumalipakaksi muuttumiseen liittyviä
    suurempia ongelmia..... mutta kilsoja kestää lähes tolkuttomaksi.

    Tuon rajan yli kun mennään, ajosta ei tule oikeen mitään... ja paineita
    laskiessa hallinta paranee mutta hintana on kilsojen kyykkääminen.
    Tuohon rajaan vaikuttaa uskomattoman paljon ajotyyli.
    Joka tapauksessa kumin lämmönkesto on aivan ratkaiseva jos
    "aletaan oikein vetämään".

    Painavammassa/kunnolla ruttua omaavassa vehkeessä taas saa
    takusen olat tuhottua alta aikayksikön rankoilla
    kantillaan avauksilla.
    Pois balanssista oleva alusta vielä kertaa tuon asian.

    Se on vaan hyväksyttävä, että ajotapa/kyyti joka nostaa lämpöjä kavahtavan
    renkaan lämmöt korkeiksi, "maksaa" rahana ja kilometreinä sen "kulminaatiopisteen"
    jälkeen ihan eri tavalla.... Siis siitä.... Powertouringista jos on kyse.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  4. #124
    Minusta renkaat toimivat kuin placebo lääkkeet tai ehkä osalle on putteri ja draiveri tutumpia.

    Jos luottoa löytyy kaikki pelaa ja päinvastoin jos luotto puuttuu, niin lopputulos on pelkkää jännäkakkaa ja metsäkukkaa.

    Pirellillä uskallan kallistaa loppuun asti ja Micheliinillä pelottaa jo kun kurvi näkyy vaikka pyörä on vielä pystyssä eikä astettakaan kallellaan.

    Toinen kestää lämpöö ja toinen vettä. Ja minä ajan mielummin silloin kun ei sada.
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
  5. #125
    "U said it, Bone-man!"
  6. #126
    Lainaa wanico kirjoitti Katso viesti
    Olisiko pitänyt lukea tämä ennen kuin tykästyin tuon Supercorsan pitoon.

    Reilusti alle sataheppaisesa rengas kesti noin 4-4,5 tonnia. En kerinnyt kirjaamaan kilsoja ennen kuin pinta oli jo loppu.

    Mutta ei se mitään, samanlaisella jatketaan. Sellaista on rakkaus, ei se katso hintaa eikä ole kade kaverien tuplakilsoille puolet halvemmalla gummilla.
    Mä taas en tajua, miten tuhoatte noita tota vauhtia? 10R:ssä ollut monta vuotta pelkästään Supercorsia alla, eikä ikinä ole kulunut neljässä tonnissa loppuun. Tuplat on tainnut vähintään kestää aina. Tämä sekalaisella katu/rata-ajolla niin kuulostaa kummalta, etenkin jos pelkällä katuajolla noin äkkiä on lopussa. Onhan toi mun kymppi kevyt ja kuski myös, mutta silti

    Millasia paineita ollu käytössä?

    E: ehkä jostain tuolta Bonen viestistä löytyy selitys
    ZX-10R '04 - "Think Han Solo and making the jump to lightspeed." - Motorcyclist
  7. #127
    Mulle on muodostunut 7000km aika monen takarenkaan elinkaareksi. Vuosien saatossa mm. Pilot Power 2ct, Rosso Corsa (useampi kpl). Välissä meni yhdet K3 Racetecit n. kolmessa tonnissa loppuun. Supercorsa SP:tä en ole ajanut kuin radalla, joten kestosta paha sanoa. Nyt kadulle testissä Pilot Power 3:set.

    Eturenkaat kestäneet samoista malleista 7500-12000km. Usein olen vaihtanut etusen samalla kun takanen mennyt loppuun, joten kaikki kilsoja ei niistä ole ulosmitattu.

    Joskus itsekin taistellut renkaita ihan loppuun asti ja kituutellut viimeiset tuhat kilsaa koko ajan miettien että koskahan se puhkeaa ja ei viitsi kovaa ajaa jne. Sitten kun on "löytänyt valon" ja älynnyt vaihtaa renkaat uusiin kun huomaa että kohta ois vaihdon aika niin on saanut aika huoletta ajaa ja ennenkaikkea laadukkaita kilsoja kun on yksi tärkein ajomukavuuteen ja -ominaisuuksiin vaikuttava tekijä kunnossa.
  8. #128
    Nafti 15tuhat ajettu PR3:nen 2,9 paineil
    Suzuki Hayabusa vm.2010 2017->2020
    ex. Suzuki GSF 1250SA vm.12 2015->R.I.P 2017 19.6 Sveitsissä
    ex. Yamaha FZ6N vm.04 2012->2015
  9. #129
    Lainaa Medi kirjoitti Katso viesti
    Mä taas en tajua, miten tuhoatte noita tota vauhtia?

    Millasia paineita ollu käytössä?

    E: ehkä jostain tuolta Bonen viestistä löytyy selitys
    Kadulla kylmäpaine yli 3 ja radalla pyrkinyt 2,4 lämminpaineeseen.

    ( minusta se on niin nulju alussa jos lähtee kakkosen paineilla. Mutta lämpimänä ratapäivänä saa kyllä päivän aikana 2-3 kertaa vähentää ja taas kun ajaa kotiin joutuu pariin kertaan lisäämään.)

    Ajotyyli on lähinnä jouhevan juohea tästä parhaana todisteena lähes 60.000 km kestänyt remmi.
    Mutta renkaat on aina kuluneet vähän rivakammin kuin kavereilla vastaavat, vaikka niiden mopoteissa on 50% enemmän tehoja.
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
  10. #130
    Pilot Power 3 takanen on nyt menossa parin viikon sisällä vaihtoon ja sillä on ajettu n. 11tkm, sekä muutamia hitaan ryhmän rataviikonloppuja Alastarolla ja Botnialla. Tuolla tavalla, jos kestää jatkossakin, niin olen oikein tyytyväinen.
    Honda CBR1000RR '08
    ex. Yamaha FZ6-S '06
  11. #131
    Lainaa wanico kirjoitti Katso viesti
    Olisiko pitänyt lukea tämä ennen kuin tykästyin tuon Supercorsan pitoon.

    Reilusti alle sataheppaisesa rengas kesti noin 4-4,5 tonnia. En kerinnyt kirjaamaan kilsoja ennen kuin pinta oli jo loppu.

    Mutta ei se mitään, samanlaisella jatketaan. Sellaista on rakkaus, ei se katso hintaa eikä ole kade kaverien tuplakilsoille puolet halvemmalla gummilla.
    Paine vaikuttaa rajusti renkaan kestoon. Katuajossa taakse 3bar tai vähän yli,ja kesto paranee selvästi.
  12. #132
    Lainaa PekkaP kirjoitti Katso viesti
    Paine vaikuttaa rajusti renkaan kestoon. Katuajossa taakse 3bar tai vähän yli,ja kesto paranee selvästi.
    Osasyy minulla tuohon takasen normaalia nopeampaan kulumiseen on se, että ajan paljon moottorijarrulla. Se kun noissa twineissä on minua viehättävä ominaisuus, kun ei tarvii paljon etujarruun koskea. Kaasulla ja vaihteilla mennään hiljaa ja kovaa.

    Ja ei tuo reilun kolmen Barin pitäminen takasessa ole mikään autuaaksi tekevä ominaisuus. Niiden jotka tällä kikalla ottavat renkaasta 1000-2000 kilsaa lisää ulos tulee muistaa, että hätätilanteessa on renkaan optimipitopinta-alasta myös vain puolet käytössä.
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
  13. #133
    Lainaa wanico kirjoitti Katso viesti
    Ja ei tuo reilun kolmen Barin pitäminen takasessa ole mikään autuaaksi tekevä ominaisuus. Niiden jotka tällä kikalla ottavat renkaasta 1000-2000 kilsaa lisää ulos tulee muistaa, että hätätilanteessa on renkaan optimipitopinta-alasta myös vain puolet käytössä.
    Tuo ei ole ihan mustavalkoinen totuus tuokaan... Itsellä ainakin valmistaja suosittaa "2 päällä" -paineiksi takapyörään 2.9bar. Jos tuo mitoitus on ok kahdelle lyhyelle japanilaiselle kukkakepille, niin yhtä hyvin se on tarpeen raavaalle suomalaiselle äijänköriläälle ihan yksinään.
  14. #134
    Lainaa Telos kirjoitti Katso viesti
    Pilot Power 3 takanen on nyt menossa parin viikon sisällä vaihtoon ja sillä on ajettu n. 11tkm, sekä muutamia hitaan ryhmän rataviikonloppuja Alastarolla ja Botnialla. Tuolla tavalla, jos kestää jatkossakin, niin olen oikein tyytyväinen.
    Pilot Power 3 ja 9tkm, takana alkaa olee kulutusmerkeissä. Kestää kyllä ihan hyvin.
    Viimeksi muokannut: Calypso; 09.08.2014 klo 00:49.
    KTM 690SM
  15. #135
    Herätelläänpä ketjua henkiin..

    Itsellä useammasta parista PP3sta kokemuksia ja takaella menty 7500-10000. Etusella sitten miltei tuplat. Paras kesto sporttirenkaista mitä on vastaan tullut. Mites Pirellin rosso 3set ja uusi rosso corsa 2 väellä kestänyt?
    T U O N O 2 0 0 5 R
    Aprilia Club Finland
  16. #136
    Lainaa mikkokoo kirjoitti Katso viesti
    Herätelläänpä ketjua henkiin..

    Itsellä useammasta parista PP3sta kokemuksia ja takaella menty 7500-10000. Etusella sitten miltei tuplat. Paras kesto sporttirenkaista mitä on vastaan tullut. Mites Pirellin rosso 3set ja uusi rosso corsa 2 väellä kestänyt?
    Miulla on Rosso 3 takana Kotarissa ja 6k alkaa nyt olla mittarissa. On se kulunut, mutta kyllä sillä vielä ainakin pari tonnia ajelee, varmaan enemmänkin. 5500 tuosta määrästä Euroopan retkellä. Itse ainakin olen tyytyväinen.

    Lähetetty minun FRD-L19 laitteesta Tapatalkilla
    Triumph Tiger XC -11

    Tarinoita motukkaretkiltä: http://tommitravels.blogspot.fi/
  17. #137
    1190R:ssä Karoo 3 takanen kesti noin kolme ja puoli tankillista. Ja asvaltilla ajoin hyvin varovasti. Mukavaa oli.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  18.  
  19. #138
    Kaikki kestävät jonkun tuhat km paitsi Bilteman nappularengas jos sillä ajaa siirtymätaivalta maantiellä kyyryssä. Silloin se kestää 120-200 km ja huomaatkin saapuvasi maastoon slickseillä. Eivät kyllä enää myy näitä renkaita.

    Muilla renkailla nopeusluokan ylitys ei oikein helposti onnistu, joten kulumisen määrää tien kunto, ajotapa, kuorma, rengaspaine ja tien lämpötila. Jos nuo saa vakioitua, niin renkaan omat ominaisuudetkin tulevat kuvaan mukaan ja voidaan alkaa tehdä vertailua, mikä rengas kestää pisimpään. En muista, että edes mp-lehdet olisivat tehneet tuollaisia testejä. Autolehdet kyllä.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Sivu: 5 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 345