Tulokset 1:stä 17:een 17:sta
  1. #1
    Moro!

    Pidän mopoa kolmatta kesää parkissa kadulla ilman mitään pysäköintilupia ja nyt tuli eka sakkolappu. Olin siinä uskossa, että ei ne jaksa sakotella ku vois vedota että parkkilippu on pöllitty tms...

    Onko samoja kokemuksia tai tietoa onko kaupunki alottanu joku mopojen tehoratsauksen?

    t. Aloittelija
  2. #2
    Kyllä Meilahdessa napsahtaa sakot heti. Varmaan riippuu miten aluetta valvotaan ja miten asukkaat ilmoittelee.
    FZ1-S abs 2008
    Kawasaki ER-6F abs 2009
    Suzuki SV650 2000
  3. #3
    Mulla on ollu pyörä Töölössä nelisen vuotta kadulla eikä vielä oo sattunu kohdalle
  4. #4
    Lainaa sbanc kirjoitti Katso viesti
    Kyllä Meilahdessa napsahtaa sakot heti. Varmaan riippuu miten aluetta valvotaan ja miten asukkaat ilmoittelee.
    Tosiaan itsellä vaikuttaa varmasti kaksi koulua välittömässä läheisyydessä. Oli jopa naurettavan lyhyelle päättyvälle Kuusitielle tullut nopeusnäyttökin. Näytöstä on 30 metriä matkaa, että tie päättyy.
    FZ1-S abs 2008
    Kawasaki ER-6F abs 2009
    Suzuki SV650 2000
  5. #5
    Vuosia olen pysäköinyt pyörän maksullisille paikoille ympäri helsingin keskustaa, satoja kertoja, eikä kertaakaan ole vielä lappu kohdalle osunut. Tosin pysäköin aina oikein, vain lippu puuttuu. Pari metriä suojatiestä pysäköidyssä pyörässä olen tosin vuosi sitten lapun nähnyt, kuminauhalla peilissä.

    Kyseessä varmaan se, että joku naapureista on soitellut ja valittanut, että siinä se pyörä seisoo taas toista kuukautta ilman lupia tai lappuja, ja joku lappuliisa on ajatellut koeponnistaa.
  6. #6
    Jos oikein muistelen niin eipä ole itsellekkään napsahtanut sakkoja täällä kun vähän tsekkaa mihin heittää parkkiin. Kotkassa napsahti p-sakko samantien kun parkkeerasin tyhjän torin parkkikseen kymmeneksi minuutiksi. Sen ajan kun olin selkä pyörään päin kävelemässä kiskalle niin pirkko kävi nykäisemässä lapun kiinni...ja oikein tupla kuminauhoilla.
  7. #7
    Tuntuu riippuvan ihan päivästä ja kuun asennosta. Skattalla oli perjantaina laputettu iso liuta pyöriä, jotka ovat seisseet samoilla paikoilla jo viikkoja. Itsellekin napsahti lappu, mutta ei siksi ettei olisi pysäköintilupaa vaan olin jättänyt liian lähelle risteystä kadun reunaan. Sisänsä ihan ok tuomio, mutta samassa risteksessä on ajoneuvoja joka ainoa yö, joten vähän arpapeliä tuo on.
    Triumph Bonneville 2008
  8. #8
    Joo sain yksityiseltä firmalta lähellä rokkimäkkiä olin niin fiksu että jätin pyörän keltasella rajattuun paikkaan jonkin moisen tolpan taakse nurmikon viereen ettei häiritsi ketään enkä vie kenenkään paikkaa ,mutta mutta sakko rapsahti ja nyt tuli huomautus lasku! Mite se meneekään pitääkö yksityistenkin firmojen sakot hoitaa
    29v
    sähkömopo apupyörillä, italiet 50cc automaatti, kawa kx 80cc, honda cr 125,aprillia af1, ktm 125, honda cr 250r, kawa zr550,
    yamaha r1
  9. #9
    Lainaa psychedelic.alien1 kirjoitti Katso viesti
    Joo sain yksityiseltä firmalta lähellä rokkimäkkiä olin niin fiksu että jätin pyörän keltasella rajattuun paikkaan jonkin moisen tolpan taakse nurmikon viereen ettei häiritsi ketään enkä vie kenenkään paikkaa ,mutta mutta sakko rapsahti ja nyt tuli huomautus lasku! Mite se meneekään pitääkö yksityistenkin firmojen sakot hoitaa
    Sinuna maksaisin jos ei oo aivan kohtuuton...
    http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/5338...maksaa-6000-eu
  10. #10
    Kunnonkansalaisena en neuvo, mutta kilpitiedot trafilta salaisiksi eikä mitään yhteydenottoa kirjoittaneeseen firmaan= maksu on roskakori kamaa. Perustan tämän siihen että yksityiset firmathan ovat yksityishenkilöitä, heidän rekisteristä ei löydy omistajaa jos salaa sen trafilta. Ei toimi oikeiden p- maksujen kanssa.
    Z750 2012
  11. #11
    Lainaa AnttiZ kirjoitti Katso viesti
    Kunnonkansalaisena en neuvo, mutta kilpitiedot trafilta salaisiksi eikä mitään yhteydenottoa kirjoittaneeseen firmaan= maksu on roskakori kamaa. Perustan tämän siihen että yksityiset firmathan ovat yksityishenkilöitä, heidän rekisteristä ei löydy omistajaa jos salaa sen trafilta. Ei toimi oikeiden p- maksujen kanssa.
    Jos huomautus on jo tullut, heidän rekisteristään löytyy jo haltija/omistaja...
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  12. #12
    Lainaa tonttuj kirjoitti Katso viesti
    Jos huomautus on jo tullut, heidän rekisteristään löytyy jo haltija/omistaja...
    Näinhän se on "kuset housussa, turha itkeä".
    Z750 2012
  13. #13
    olen tehnyt trafissa kielto pyynnön et en tiedä eivätkö saa haltijan tietoja ,
    Tälläseen törmäsin http://oikeusjakohtuus.blogspot.fi/2...valvontaa.html
    paskat en maksa!.
    Viimeksi muokannut: psychedelic.alien1; 01.07.2013 klo 00:51.
    29v
    sähkömopo apupyörillä, italiet 50cc automaatti, kawa kx 80cc, honda cr 125,aprillia af1, ktm 125, honda cr 250r, kawa zr550,
    yamaha r1
  14. #14
    Lainaa TrueMetal kirjoitti Katso viesti
    Sinuna maksaisin jos ei oo aivan kohtuuton...
    http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/5338...maksaa-6000-eu
    Tässä kiinnittäisin huomion tuohon ensimmäiseen kommenttiin.
    Fillari
  15. #15
    Lainaa TrueMetal kirjoitti Katso viesti
    Sinuna maksaisin jos ei oo aivan kohtuuton...
    http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/5338...maksaa-6000-eu
    Kannattaa lukea tuo loppuun asti:

    "Oikeusministeriössä on vireillä pysäköinninvalvontaa koskeva lakimuutos, joka veisi yksityisiltä yrityksiltä oikeuden määrätä väärin pysäköinneille virhemaksua tai valvontamaksua. Laki on tulossa eduskuntaan piakkoin. Rikos- ja prosessioikeuden professori Matti Tolvanen on linjannut, että hän ei nykyisessä ristiriitaisessa tilanteessa maksaisi yksityisen firman antamaan pysäköintimaksua."

    Itse päätyisin professorin linjalle. Siihenhän se toiminta osin perustuu, että joku sen kuitenkin maksaa kun vähän pelotellaan oikeudenkäyntikuluilla. Tässäkin ne muuten kohtuullistettiin, että tuo otsikon 6000e ei ollut se lopullinen summa, ja lisäksi on mahdollisuus että jatkossa tuomari päättää että oikeudenkäyntiin on hyvä syy epäselvässä tilanteessa eikä vastapuolen kuluja tarvitse maksaa.

    Niin ja se on ihan turha ajatella, että jos jätät johonkin parkkiin missä mopo ei ole tiellä, että sille ei tulisi lappua. Noiden firmojen ansainta perustuu ainoastaan virhemaksujen tuottoon, että eivät todellakaan jätä yhtään tilaisuutta käyttämättä lapun kirjoittamiseen.
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
  16. #16
    Lainaa psychedelic.alien1 kirjoitti Katso viesti
    Joo sain yksityiseltä firmalta lähellä rokkimäkkiä olin niin fiksu että jätin pyörän keltasella rajattuun paikkaan jonkin moisen tolpan taakse nurmikon viereen ettei häiritsi ketään enkä vie kenenkään paikkaa ,mutta mutta sakko rapsahti ja nyt tuli huomautus lasku! Mite se meneekään pitääkö yksityistenkin firmojen sakot hoitaa
    Siis yksityinen pysäköintivirhemaksu.
    Laitat saamasi huomautusmaksun takaisin samassa kuoressa: palautetaan lähettäjälle = Itellan kuljetettavaksi, ja laskuun vain teksti: aiheeton tms., eli et myönnä olevasi se sopimuskumppani, johon huomautuksessa vedotaan.

    Sitten tulee karhu, niin takaisin vaan aiheettomana ja sitten tulee vielä pari karhua maininnalla: voi johtaa oikeustoimiin, maksuhäiriöihin jne. Niistä ei tarvitse välittää, nämä yksityiset eivät yhtäkään juttua oikeuteen vie, koska ne häviävät.
    Mutta näin vain, kun et ole myöntänyt / et myönnä olevasi sopimuskumppani, johon viittaavat.

    Nimim. kokemusta on, pöytälaatikossa.

    Edit. ja mitä tulee tuohon Trafiin, niin osoitetiedot kyllä saa, ne vain joutuu tilaamaan ja maksaa pikkuisen, vaikka olisikin osoitteenluovutuskielto. Tulin tuonkin huomaamaan.
    <p>.</p>
  17.  
  18. #17
    Maistraattiin turvakielto, vaatii henkilökohtaisen käynnin maistraatissa ja paperin täyttämisen. Yleensä myöntävät käsittääkseni jopa ilman kummepaa syytä, itselläni tosin oli pätevä syy ja hakemus käsiteltiin saman päivän aikana ja kielto myönnettiin. http://www.maistraatti.fi/fi/Palvelu...t/Turvakielto/
    Edes verottaja ei saa enää tietojani muuttuneesta osoitteesta, jos teen maistraattiin osoitteenmuutosilmoituksen. Veikkaan, ettei nuo yksityisetkään parkkifirmat saa enää yhtään mitään, vaikka miten ruikuttaisivat.
    Kawa ER-6F vm. 2013
    ex. Honda CBR600f vm. 2006
    ex. Kawa ER-6N