Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 103:sta
  1. #31
    Lainaa vanha kirjoitti Katso viesti
    Tänään ajelin siitä ohi ja katselin et kyllä siitä pyörän vielä saa
    Luulin tuon kertomuksen perusteella että prätkä ois heittäny vähintään voltin ja ollu ihan päreinä, mut onneks ei! Ja pääasia ettei käyny ukolle pahemmin, ei muutaku turvallisempaa kesän jatkoa!
    Kiitos! joo ei se pyörä niin pahassa kunnossa ole kuin mitä luulin. Kyllä siitä kalu vielä tulee. Pää otti enemmän varmaan osumaa niin muistikuvat oli vähän hatarat.
    Niin kait sitä pitää perstuntumaa sitten kehittää kun ei kerkeä reagoida. Sen tunsin, että rupeaa jarru jostain syystä kirimään ja samalla se heittikin jo etusen suoraan lukkoon ja pää tanteriin. Koko tapahtuma kesti niin vähän aikaa lukkoon menemiseen, että ei kerennyt tekemään yhtään mitään. Vauhti oli noin 40km/h.

    En siis itse jarruttanut ja jarru sitä ennen ei tuntunut laahaavan. Oli vielä sen verran paha kohta siltatyömaalla missä liikenne sumputtuu sekä tiessä hidastemutka vasemmalle ja vielä vasemmalla ns ohituskaistalla niin ei olisi ollut edes tilaa siinä kohdalla ottaa syrjään jos olisi kerennyt tajuta tilanteen.. Onni onnettomuudessa, että ei ollut enää pahin ruuhka aika. Muuten olisi autoja ollut vielä niskassa iso letka.
    Yamaha V-Max 1200
  2. #32
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Olisi mielenkiintoista tietää minkälaista "huoltoa" Jorma Teräs oli pyörälleen tilannut? Onko huoltoliikkeessä ylipäänsä jarruille jotain huoltoa tehty?

    Omassa postituksessaan hän vain mainitsee, että jarrut toimi huoltoon viedessä!

    Toivotan Jorma Teräkselle pikaista paranemista.

    Tekniikka on aina korjattavissa!
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  3. #33
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    Olisi mielenkiintoista tietää minkälaista "huoltoa" Jorma Teräs oli pyörälleen tilannut? Onko huoltoliikkeessä ylipäänsä jarruille jotain huoltoa tehty?

    Omassa postituksessaan hän vain mainitsee, että jarrut toimi huoltoon viedessä!

    Toivotan Jorma Teräkselle pikaista paranemista.

    Tekniikka on aina korjattavissa!
    Pyörähän siis meni etuputkien stefojen vaihtoon kun oikean puolen putken stefa vuoti. Kun hain pyörän huollosta sanottiin, että jarrupaloille oli valunut putkista öljyä ja ne oli liukkaat niin olivat sitten vaihtaneet palat samalla. En tilannut jarrutyötä, mutta ajattelin että hyvä homma kun sitten on uudet palat ja ei tarvii niistä murehtia ja ammattimiehet hoitanut homman . Jarrut maksoi tuon muun etusen huollon päälle 220€. Eli etusen huollosta tuli aika kallis ja sitten nyt nuo korjaukset päälle ja jarrujen korjaus niin oli viimeinen kerta ainakin siinä liikkessä. Oli kyllä myös ensimmäinen kerta kun siellä pyörän huollatin.

    Edit: oihan tuossa aloituksessa tämäkin mainittu "Morjens.
    Eli tällainen kysymys, että mikä voi aiheuttaa etujarrun lukkiutumisen kesken ajon itsekseen?
    Pyörä kävi viime maanantaina keulan huollossa jossa vaihdettiin jarrupalat. Nyt eilen kävin ajamassa ja kesken ajon jarru hirtti itsestään lukkoon ja suoraan pää edellä asfalttiin"
    Yamaha V-Max 1200
  4. #34
    Siis palojen vaihto 220e muun päälle... Kuulostaa todella kalliilta.
    Entiset moottoripyörät: https://www.dropbox.com/sh/amqoywn9u...QMSPvQiWa?dl=0 Nyt M-G Bellagio 940
  5. #35
    Mikäs pulju kyseessä? Mulle tarjottiin kuopiossa etupään huoltoa muistaakseni hintaan 275€.. Onneks tulin järkiini, ajelin Joensuuhun ja selvisin hommasta puolella rahaa
    -Cbr 900rr 1999
    -Cbr1000rr 2008
    -Cbr 1000rr 2009 Abs
    -S1000rr 2010
    -S1000rr 2014
    -S1000rr 2015
    -S1000rr 2018
  6. #36
    Tässä taas hyvät perusteet sille miksi huollot kannattaa tehdä itse.
  7. #37
    Lainaa Keno kirjoitti Katso viesti
    Tässä taas hyvät perusteet sille miksi huollot kannattaa tehdä itse.
    Niimpä just. Kaikki nyt ei vaan viitsi/osaa/halua/ehdi rassata itse noita vehkeitä..
    (Itse jotain ropailen, mutta tilanteesta riippuen kuulun jokaiseen em.ryhmään)
    Honda CB350K4

    "Work Less - Ride More"
  8. #38
    Jeps. Mäkin osaan jotain tehdä + on hyvät tilat, mutta etuputkien huollon jätän mielelläni ammattilaiselle. 60e / putki kun vein pelkät putket ja itse hankin stefat. Tai näin lupasi, huomenna nähdään toivottavasti miten käy. Toisessa paikassa etustefojen vaihto + oljyt yms. 180e yhteensä (eri pyörä) jos vie koko laitteen. Siinä tosin kävi niin, että olikin OK stefat eikä vaihdettukaan mitään. (Paitsi renkaat.)
    Entiset moottoripyörät: https://www.dropbox.com/sh/amqoywn9u...QMSPvQiWa?dl=0 Nyt M-G Bellagio 940
  9. #39
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Jorma Teräs kirjoitti Katso viesti
    Pyörähän siis meni etuputkien stefojen vaihtoon kun oikean puolen putken stefa vuoti. Kun hain pyörän huollosta sanottiin, että jarrupaloille oli valunut putkista öljyä ja ne oli liukkaat niin olivat sitten vaihtaneet palat samalla. En tilannut jarrutyötä, mutta ajattelin että hyvä homma kun sitten on uudet palat ja ei tarvii niistä murehtia ja ammattimiehet hoitanut homman . Jarrut maksoi tuon muun etusen huollon päälle 220€. Eli etusen huollosta tuli aika kallis ja sitten nyt nuo korjaukset päälle ja jarrujen korjaus niin oli viimeinen kerta ainakin siinä liikkessä. Oli kyllä myös ensimmäinen kerta kun siellä pyörän huollatin.

    Edit: oihan tuossa aloituksessa tämäkin mainittu "Morjens.
    Eli tällainen kysymys, että mikä voi aiheuttaa etujarrun lukkiutumisen kesken ajon itsekseen?
    Pyörä kävi viime maanantaina keulan huollossa jossa vaihdettiin jarrupalat. Nyt eilen kävin ajamassa ja kesken ajon jarru hirtti itsestään lukkoon ja suoraan pää edellä asfalttiin"
    Kyllä noilla hinnoilla pitäisi jo palvelua saada eikä pelkästään murheita. Tuo on jo täydellistä kusettamista!
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  10. #40
    Lainaa TwinTenox kirjoitti Katso viesti
    Jeps. Mäkin osaan jotain tehdä + on hyvät tilat, mutta etuputkien huollon jätän mielelläni ammattilaiselle. 60e / putki kun vein pelkät putket ja itse hankin stefat. Tai näin lupasi, huomenna nähdään toivottavasti miten käy. Toisessa paikassa etustefojen vaihto + oljyt yms. 180e yhteensä (eri pyörä) jos vie koko laitteen. Siinä tosin kävi niin, että olikin OK stefat eikä vaihdettukaan mitään. (Paitsi renkaat.)
    Eihän niitä stefoja tarvi vaihtaa jos ne ovat ehjät.
    Oleellisin asia siinä etuputkien huollossa on se öljynvaihto ja se sulle jäi nyt tekemättä.
  11. #41
    Lainaa TwinTenox kirjoitti Katso viesti
    Jeps. Mäkin osaan jotain tehdä + on hyvät tilat, mutta etuputkien huollon jätän mielelläni ammattilaiselle. 60e / putki kun vein pelkät putket ja itse hankin stefat. Tai näin lupasi, huomenna nähdään toivottavasti miten käy. Toisessa paikassa etustefojen vaihto + oljyt yms. 180e yhteensä (eri pyörä) jos vie koko laitteen. Siinä tosin kävi niin, että olikin OK stefat eikä vaihdettukaan mitään. (Paitsi renkaat.)
    Jos on kyseessä tuon XRV:n putket niin niissä ei pahemmin liikkuvia osia sisällä ole, eli otolliset putket harjoitteluun...
  12. #42
    Hyvä ettei pahemmin käynyt, onhan siinä runsaasti esim. betoniporsaita mihin voisi törmätä kaaduttuaan, eli jotakin hyvää tossakin keikauksessa. Oliko ne jarrut muuten vielä juntturissa kun kävit mopon sieltä hakemassa?
    CB350, XS650, CB750K7, XS850,XV1000(TR-1), XS1100S, ST-4, FJR1300A
  13. #43
    Lainaa Keno kirjoitti Katso viesti
    Tässä taas hyvät perusteet sille miksi huollot kannattaa tehdä itse.
    Miinuksena näissä itsehuolloissa on katteiden purku/kasaus.Minulta ainakin rikkoontuu melkein aina
    joku muovi klippi ja näitä on vaikea löytää.
    Teenkin aina kaiken mahdollisen,kun olen irroittanut katteet.
    Toinen seikka on ostajien luottamus merkkihuoltoon pyörää myydessäsi.
    Tunnettu tosiasiahan on.että vain merkkiliike tai alien ulkoavaruudesta osaa huoltaa/korjata mopoja.
  14. #44
    Kun itte tekee niin ainakin on helppo paikallistaa syyllinen jos jotakin menee p...selleen, sen kun peiliin vilkasee Tosin eipä kaikilla ole aikaa tai edes paikkaa tehdä hommia, ei pihallakaan viitsi ropata.
    p.s. pidähän porukkaa ajan tasalla miten hommassa käy, tietävätpähän muutkin Kuopion seudun porukat hyvästä jarruhuollosta.
    CB350, XS650, CB750K7, XS850,XV1000(TR-1), XS1100S, ST-4, FJR1300A
  15. #45
    Lainaa jorim kirjoitti Katso viesti
    Hyvä ettei pahemmin käynyt, onhan siinä runsaasti esim. betoniporsaita mihin voisi törmätä kaaduttuaan, eli jotakin hyvää tossakin keikauksessa. Oliko ne jarrut muuten vielä juntturissa kun kävit mopon sieltä hakemassa?
    Ei ollut enää lukossa kun kävin hakemassa, mutta sen verran, että rengas pyöri huonosti.
    Yamaha V-Max 1200
  16. #46
    Vie se pyörä, jos et jo ole vienyt sinne "huoltoon" näytille ja kerrot vaan että korjaavat sen jarrun heti ja loput juhannuksen jälkeen, ilman korvausta tietenkin. Kuitit sairaalasta yms. mukaan. Anna heille mahdollisuus korjata aiheuttamansa vahinko, "henkisiä hiertymiä" ei tietty pysty korjaamaan mutta unohtuvat aikanaan.
    CB350, XS650, CB750K7, XS850,XV1000(TR-1), XS1100S, ST-4, FJR1300A
  17. #47
    Lainaa Jorma Teräs kirjoitti Katso viesti
    Ei ollut enää lukossa kun kävin hakemassa, mutta sen verran, että rengas pyöri huonosti.
    Tuohon mennessä ovat nesteet jo kylmenneet, joten jumi on avautunut ainakin osittain.

    Pekka
  18. #48
    Lainaa Seikkailu_R kirjoitti Katso viesti
    Itsekkin olen ollut tilanteessa mukana jossa takajarru hirtti kiinni, polkimen väärän säädön takia.
    Koko päivän sora rällästys reissu, useampi tauko päivän mittaan, ja vasta illan viimeisellä "erikoiskokeella" hirtti jarru kiinni.
    Muutama sata metriä oli kuulemma vähän oudon tuntuinen ja veto vähissä, sitten täys stoppi.
    Tuohon viereen sitten joukolla kyyristelemään ja valokuvaamaan, että onpa mukavan lämpimät jarrut. Eipä aikaakaan, kun on 250-asteista jarrunestettä silmät ja suut täynnä.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  19. #49
    Jos ne siellä huollossa kiistää kaiken, niin itse soittaisin kuluttaja-asiamiehelle ja kysyisin mikä on sopiva puolueeton taho arvioimaan mistä tuo jarrujen hirtto johtui. Tämän jälkeen pyöri sinne arviointiin. Sitten kun arviointi on tehty ja kun todetaan että jarruhuollosta aiheutui, niin sitten sen voitkin kilpailijalla laitella priimakuntoon ja lähetellä laskuja liikkeelle =)

    Ihme touhua kyllä nykyään noissa huolloissa. Itsellä oli VW Golf huollossa ja olivat unohtaneet laittaa yhden tukivarren pultteihin mutterit paikoilleen (no ekassa kurvissahan sen huomas ). Kai se on että nopeesti sohitaan vähän sinne päin.
  20. #50
    Poistettu
    Jättäisin Maxin rauhaan ja alkaisin toimimaan alla olevan mukaisesti:

    http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI...korjaustyossa/

    Vastaavan itse kokeneena, mulla tosin oma töppi ja takapyörä. Oli kisamopossa uusi jalkatappisarja ja töppäsin säädön asentaessa siten että säiliön paluureikä oli jäänyt umpeen. Radalle, jossa normaalia ajoa. Yhteen mutkaan mennessä vähän tuntui jarruissa takanen lipsuvan, mutta mutka meni vielä ok. Seuraavalla suoralla luulin että kone hajos kun veto loppui ja takis hirtti kiinni. Siinä sitten seisotaan keskellä rataa kunnes jarrut jäähtyy kun kantaakaan en koko mopoa jaksanut. Ratatuomari kyllä kovasti viittilöi siirtämään mopo sivuun.

    Wehnä ajoi viime syksynä asiakkaan mopoa Alastarossa, sama tilanne ja siellähän seisoi Palmasin jälkeen kunnes jarrut jäähtyi. Itsekin ihmettelin että miksei lykkää mopoa sivuun vaikka pitäs olla pätevä jätkä

    Viime kesänä Kemorassa katsomosuoralla heitti yksi kisa-R1 suoralla kuperkeikan. Viaksi löytyi edellisenä viikonloppuna harmiton muksahdus ja vähän vino etujarruvipu. Mutta riittävän vino siihen että paluureikä umpeutui. Kuski ei huomannut mitään ennenkuin meni etukautta ympäri. Pelastettavaa R1sestä jäi moottori, kaikki muu romuksi.

    En kuskille laittaisi mitään vastuuta, ainakin nämä missä itse kuskina tai silminnäkijänä tapahtuu niin niopeesti ettei siinä mitään tajua.

    Eiköhän tuo nyt pitäisi olla aika selkeä case ja luulisi että huolto ottaa vastuun, kunhan tapahtuman sinne asiallisesti selvittää.
  21. #51
    Yllä on todnäk oikea analyysi tapahtuneesta. Kannattaa nyt heittäytyä hankalaksi, asialliseen sävyyn toki, jos ei muun niin sen takia että ko. huoltelijat jatkossa vähän miettisivät mitä touhuavat ettei ole enemmänkin väkeä pötköllään. Kiukuttaa!
    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

    RC36 > RC51
  22. #52
    yksi hyvä tarina ja syy miksi en oikein edes uskalla viedä pyörää huoltoon, kun ei tiedä mitä ne siellä tekee.

    Jarrunesteen ylitäyttö on melkein suurempi vaara kuin alitäyttö. Se min ja max ei ole siinä turhan päiten siinä säiliössä.

    Kyllä hirnuaisin loppuun saakka tapauksessa, ei se ole asiakkaan vika, Jos asikas vie pyörän huoltoon pitää olettaa, että asikas on nollatiedolla liikkeessä ja asentaja 100% tiedoilla. Asikas saa pyörän, niin sen pitää toimia.

    Käytännössä tämä tietysti on todella vaikeaa, olen itse monesti hämmästellyt asentajien kykyä säätää joku juttu kerrasta tai ilmata jarrut kerralla, kun itsellä siihen menee useampi yritys ja pari päivää saada viimeiset ilmat pois.

    mutta pyörissä on hyvä pitää mielessä se, että jos se 'tahmaa' tai tekee mitään epämääräistä, niin kannattaa pysähtyä tutkimaan eikä vaan jatkaa. Monesti se varoittaa, mutta vain km ennen kuin napsahtaa.

    Tekninen vinkki: Kun jarruja on vääntänyt, esim vaihtanut kahva tai polkimen tai säätänyt, niin meisselillä voi vääntää jarrupaloja vähän sisäänpäin, niin näkee, että se toimii ja neste palaa säiliöön.

    JT
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  23. #53
    70-luvulla minulla oli Volvo Amatzon. Siinä oli etupään levyjaruissa kaksi mäntää. No kun toinen mäntä pelasi hieman eri tahtiin, vähitellen sitten pala kului kiilamaiseksi. kerran sitten talvella moottoritiellä ohitin auton ja vähän painoin jarrua, kun palasin pois ohituskaitalta. No toisen puolen etujarru tällöin hirtti kiinni ja täysi työ oli, että pidin auton tiellä.
  24. #54
    Mites muuten vielä, kun tässä oli asiakkaalta laskutettu se jarrupalojenkin vaihtaminen, "koska olivat kastuneet keulaöljystä".... Olivatko ne kastuneet jo ennen huoltoon viemistä (hieman epäilen tätä, jos kerran jarrut olivat toimineet normaalisti) vai vasta keulahuollon yhteydessä korjaamolla?

    Aikamoinen sikahinta (220 e!) jarrupalojen vaihtamisesta ja etenkin, jos vaihto perustui huollon tekemään virheeseen. Siellä saa nimittäin olla melkoisen kalliit sintteripalat laitettu keulille, jos saavat osista ja työstä laskutettua 220 e, kun ei kerran edes sitä nestepintaa oltu tarkistettu (ja taatusti ei oltu mäntiäkään puhdisteltu ennen niiden puristamista sylinteriin). Eihän se itse palojen vaihtaminen vie kuin 10-15 minuuttia, jos oikoo ja tosiaan vain vaihtaa ne palat mistään muusta välittämättä.
    "Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
    Tallissa: 350EXC-F
    Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
  25. #55
    Noniin. Nyt on tehty suoraan kuluttajaneuvojalle ja odotetaan mitä vastailee. Jarrusäiliö oli ihan täynnä nestettä kun avasin ja otin kuvan. Jarrusatulat ihan paskaiset ja jarruletkuissa ihan kuin olisi jotain puristimen jälkiä.
    Yamaha V-Max 1200
  26. #56
    Niin ja niistä etuputkien öljyn vuotamisesta niin putkissa oli kyllä ulkopuolella valunutta öljyä, mutta en huomannut jarruissa vielä mitään ongelmaa. Hyvin pitivät vielä entisetkin palat huoltoon viedessä.
    Viimeksi muokannut: Jorma Teräs; 20.06.2013 klo 16:59.
    Yamaha V-Max 1200
  27. #57


    onhan toki mahdollista että etuputkista on valunut öljyä jarruihin, kovin ovat satulat otollisessa paikassa...

    ilmoittivatko huollon kestäessä mitään lisätöiden tekemisestä tai hinnoista , ja oliko joku sovittu hinta ,vai annoitko "vapaat kädet"
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  28. #58
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Tuohon viereen sitten joukolla kyyristelemään ja valokuvaamaan, että onpa mukavan lämpimät jarrut. Eipä aikaakaan, kun on 250-asteista jarrunestettä silmät ja suut täynnä.
    Juuei, sen verran on tullut kuumien ja paineenalaisten nesteiden kanssa oltua tekemisissä että osasi olla varovainen...
  29. #59
    Luulis, et huoltoliikkeillä ois vakuutukset tollasten takia. Onhan noilla muilla firmoilla vakuutukset vaikka minkä takia.
    Esimerkkinä vaikka se, että olin duunissa nakkikiskalla, ja sitä kiskaa päin ajoi kuorma-auto. Olin siellä kiskan sisällä, mut onneks se kiskanläjä ei kuitenkaan sortunut, hirvee pamahdus kuului. Katto liikahti 20cm pois paikaltaan. Ja sillä firmalla, kenen kuorma-auto se oli, oli kyllä vakuutukset ja niiden piikkiin meni kiskan korjaaminen.
    Ja kaikenmaailman yhdistykset voivat ottaa vakuutuksia toimintansa "turvaksi". Eli jos yhdistys on vaikka jossain tapahtumassa kertomassa toiminnastaan, jakelee ilmapalloja, ja heidän helium-kaasupullo räjähtää, niin on olemassa vakuutus joka korvaa, jos sellaisen tajuaa ottaa. Senverran tota yhdistystoimintaakin tässä oon jo seuraillut.
    Kawa ER-6F vm. 2013
    ex. Honda CBR600f vm. 2006
    ex. Kawa ER-6N
  30.  
  31. #60
    Muutama kuva jarruista.





    Yamaha V-Max 1200
Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen