Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
  1. #1
    Italialaiset pyörät ja niiden sähköt...

    Eli:

    - Pyörä hyytyi aamuruuhkaan, ja jäi tonne Meilahden suuntaan
    - Tarttis saada se sieltä Meilahdesta Espooseen Kehä3:sen varrelle takaisin kotiin tutkailtavaksi

    Olisiko jollain arvon ORG:laisella tarjota jonkinlaista apua sovittavaa korvausta vastaan? Pakua esimerkiksi rampilla vartustettuna? Tai ideoita ratkaisumalliksi?
    Viimeksi muokannut: Johu; 11.06.2013 klo 21:18. Syy: turhat yhteystiedot pois
  2. #2
    Itsellä kotari jätti tielle hiljattain ja tilattiin hinausauto vakuutusyhtiön päivystysnumeron kautta, koska vakuutus sen kattoi. Hinausautot kuljettavat vain huoltoliikkeisiin, paitsi jos kotiin on lyhyempi matka kuin liikkeeseen ja saa sovittua asian ja periaate on että hinaavat periaatteessa lähimpään korjaamoon. Vakuutusyhtiöt eivät ota huomioon että moottoripyöräkorjaamoihin ei voi noin vain pistää pyörää selvittämättä etukäteen kenellä on aikaa katsoa pyörää ja voi joutua neuvottelemaan hinausautokuskin kanssa asiasta. Nämä on autokorjaamokäytäntöjen mukaan vedetyt säännöt.

    Tämän vuoksi kannattaa olla osakasko pyörässä vaikkei täyskaskoa olisikaan. Saa hinattua edes pois sieltä tien varresta.
    ZX6R & KTM Enduro


  3. #3
    Sulla ei ole hinausturvaa? Sitä kauttahan tuo hoituisi varsin kätevästi.

    Jos vaan mahdollista, niin kannattaa harkita sellaisen yhtiön kaskoa/osa-kaskoa, josta tuo hinausturva löytyy. Itsekin kerran jäänyt tien päälle, niin oli kätevää, kun falck kävi mopon vakuutusyhtiön piikkiin hakemassa. Se hinausturva nimittäin löytyy monen yhtiön osa-kaskoistakin, joten ei ole kallis.
    Nyt: Triumph Speed Triple
    Aikaisemmin: Husaberg FS650, Honda CR250, KTM 625 smc, Suzuki GSX-R 1000 kisalaite, Yamaha R1, Suzuki GSX-R 600, KTM LC4
  4. #4
    No eipä tullut edes tuo hinausturva mieleen. Ja olihan mulla sellainen

    Joten soittoa Falckille. Ja sain vielä sovittua Pohjolan kanssa että pyörä viedään kotiosoitteeseen, kun matka ei niin pitkä ollut.

    Kiitokset!
  5. #5
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Mulle tuli autoliiton 100 ekeä/vuosi Turva-jäsenyys kuitattua muutamaksi vuodeksi, kun piti hinauttaa mopo rmheinolle ketjujen katkettua matkalla. Hyvää tossa on sekin että ei ole ajoneuvokohtainen, vaan pätee aina siihen vekottimeen millä on liikenteessä, myös jos on vaan matkustajana.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  6. #6
    Mulla hinausturva (Pohjola) maksoi auton tuonnin Lahdesta tänne Etelä-Savoon. Hinausauto olisi pudottanut Lahteen lähimmälle korjaamolle, joka ei tietenkään sopinut (ei varaosia useampaan päivään). Auto tuotiin vuokratrailerilla. Korvauksena hinurin bensat ja trailerin vuokra (molemmat ilman kuittia). Kuskille joutui eväät tarjoamaan omaan piikkiin

    No, paikallinen paja sörssi korjauksen, eli hintaa tuli kuitenkin ihan tarpeeksi...
  7. #7
    Se millä saisit on kippaava peräkärry. Itse asun meilahdessa, mutta kärry mäntyharjulla. Saisiko esim. tullipuomin Shelliltä kyseistä kärryä vuokralle?

    Eli kippi alas, työtää pyörää varovasti sisään kunnes paino laskee kipin. Sitten enää liinat kiinni.
    FZ1-S abs 2008
    Kawasaki ER-6F abs 2009
    Suzuki SV650 2000
  8. #8
    Tosiaan Falck vippasi pyörän kotitalliin, jossa voi sitten ruveta ihmettelemään että mitäs nyt.. Pakko kyllä myöntää, että kerrankin homma toimi niinkuin pitääkin.

    Soitto Pohjolaan, josta antoivat suoraan vahinkotunnuksen puhelimessa. Soitto Falckille, jotka lupasivat tulla oman työpäivän jälkeen paikalle. Kuski ilmoitteli sovitusti puoli tuntia ennen kuin oli paikalla ja nykäisi pyörän lavalle. Pääsinpä itse vielä samalla kyydillä himaan.
  9. #9
    Lainaa Johu kirjoitti Katso viesti
    Pääsinpä itse vielä samalla kyydillä himaan.


    Mulla ihan kaikki vakuutukset ko. yhtiössä, pari kertaa korvauksia haettu, enkä voi haukkua.
  10. #10
    siis onko tuo " hinausturva " sama kuin autopalveluturva ?
    parempi alkoholi aivoissa, kuin aivot alkoholissa !


    KAWASAKI
  11. #11
    Lainaa TROIJAS kirjoitti Katso viesti
    siis onko tuo " hinausturva " sama kuin autopalveluturva ?
    Riippunee yhtiöstä, mutta eiköhän tuohon kuulu hinaus lähimmälle korjaamolle.
  12.  
  13. #12
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Riippunee yhtiöstä, mutta eiköhän tuohon kuulu hinaus lähimmälle korjaamolle.
    Jep, Pohjolan tapauksessa oli ainakin näin. Kysyin että onnistuuko kuljetus omalle tallille, ja Aspan mimmi totesi ettei osaa sanoa, kyselee esimieheltään ja soittelee pian takaisin. Matka oli kohtuullinen (alle 20km), niin totesi että samalla vaivalla voi viedä kyllä pääkaupunkiseudulla minne haluan. Joten myös pointsit pienestä joustosta.

    Vakuutusehdoissa on tosiaan maininta, että kuljetus suoritetaan lähimmälle korjaamolle.