Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
  1. #1
    Kolmisen vuotta ollut huono käynnistymään kun seisoo vähän aikaa, sitten kun saa käyntiin niin käynnistyy ainakin samana päivänä hyvin, mutta kun seisoo useampia päiviä ei edes lupaa heti. Lämmöt ei nouse eikä nestettä hävinnyt, toissa talvenä täytyi jo korjata startti kun hajos, tosin nykyisin palaa ruiskun punainen valo. Harri
  2. #2
    http://www.manualedereparatie.info/e...i/aprilia.html
    Tuolta löytyy manuaali tuohon punavalojuttuun, penkin alla peräpäässä on huoltoliitin josta vedät hyppylangalla kaksi liitintä yhteen sekuntikelloa tiiraillen ja ohjeita seuraten.
    Millos on tulppa vaihdettu?
  3. #3
    Nyt kun vaihdoin tulpan näytti olevan pieni pisara nestettä päässä, muuten väri oli musta.
    Oliskohan tämä Pegason tyyppivika eli kannentiiviste vuotaa?
  4. #4
    Niin ei poreile paisarissa / syylärissä?

    Autopuolelta kokemuksena huonoa käynnistymistä ja kuplia/poreilua sekä kahvia havaittavissa kun on ollu kannessa sanomista. Nestettäkin on hävinny.
    vtr -> pc-25 -> pegaso -> RD-04
  5. #5
    Se kannentiivisteen vuotaminen on kuulemma yleinen vika vanhemmissa Rotax-Pegasoissa, omassa oli just tämä ongelma (-98 kaasarikone). Sen huomaa kyllä pakokaasun hajusta jos glykolia vuotaa sylinterin puolelle.
    Sinänsä vuotavan tiivisteen vaihdossa ei ollut mitään ongelmia eli mitään ei ollut rikki, työtä se vaan vaatii ja minun tapauksessani jonkin verran koneen huuhtelua moottoriöljyllä kun vuoto kerkesi mennä sen verran isoksi että glykolia pääsi myös öljyjen sekaan.
  6. #6
    Nyt kun täytin paisuntasäiliön ja käytin moottoria niin pieniä ilmakuplia sieltä tuli ja kun sammutin moottorin niin tuli isompia kuplia.
    Kansipahvin olen joskus vaihtanut Golfiin, mutta tässä kun on nokkaketju niin sen irroituksesta ja paikalleen asennuksesta ei ole mielikuvaa.
  7. #7
    Itsellä alkoi juuri sillä että käynnistyminen huononi, lämmöt rupes nousemaan ja tuli tosiaan tuota makeaa glykolin hajua pakorööristä. Vuoto meni myöhemmin sitten sen verran suureksi että öljytkin alkoivat harmaantua. Remontin yhteydessä sitten kone läpihuuhdeltiin muutamaan kertaan halvalla moottoryöljyllä että saatiin jäähdytysneste veks öljynkierrosta. Ja ainakin nytten vekotin on toiminut niin hyvin kuin tuollainen vanha ja aika vähän (alle 20.000) ajettu pyörä yleensäkin toimii.
  8. #8
    No niin Pegaso ollut kansipahviremontissa Tampereella 5-viikkoa eikä meinaa tulla kuntoon,
    valittavat että on vaikea työ ja moottori piti irroittaa.
    Remontin hinnasta ei ole ollut puhetta mutta hirvittää jo ennakkoon!
  9. #9
    Pegaso ei taida olla niille tuttu ja siihen ku lisää nykyisen yritysten tarpeen yrittää tehdä kaikki mahdollisimman nopeasti niin voi tulla huonot housuun...

    Joko oot saanu pyörän takasin, mitä kävi?
    Pegaso IE
  10. #10
    Lainaa mikkoshk1 kirjoitti Katso viesti
    Kolmisen vuotta ollut huono käynnistymään kun seisoo vähän aikaa, sitten kun saa käyntiin niin käynnistyy ainakin samana päivänä hyvin, mutta kun seisoo useampia päiviä ei edes lupaa heti. Lämmöt ei nouse eikä nestettä hävinnyt, toissa talvenä täytyi jo korjata startti kun hajos, tosin nykyisin palaa ruiskun punainen valo. Harri
    Mulla toisenlainen Pegason käynnistysongelma. Pyörästä katosi kaikki virrat kesken ajon, yhdessä risteyksessä sammui, eikä enää edes merkkivalot pala. Akku täynnä, erilaisia liittimiä olen yrittänyt ropata, mutta ei tunnu auttavan. Mihinkähän Pegaso hukkaa sähköt näin yht´äkkiä?
    Yamaha TDM 900A 2008
    Aprilia Pegaso 2003
  11. #11
    Lainaa karia kirjoitti Katso viesti
    Mulla toisenlainen Pegason käynnistysongelma. Pyörästä katosi kaikki virrat kesken ajon, yhdessä risteyksessä sammui, eikä enää edes merkkivalot pala. Akku täynnä, erilaisia liittimiä olen yrittänyt ropata, mutta ei tunnu auttavan. Mihinkähän Pegaso hukkaa sähköt näin yht´äkkiä?
    Itse koin vastaavan kun pyörä alkoi sammuilemaan risteyksissä. Tämän sai toistettua kun laittoi virrat päälle ja käänteli ohjaustankoa eri suuntaan, tietyssa kohdassa virrat hävisivät.Syyllinen löytyi virtalukon pohjasta lähtevistä johdoista joista osa oli poikki aivan pohjan juuresta. Sain korjattua väliaikaisesti kolvailemalla mutta kun ongelmat alkoivat uudestaan tilasin ebaysta uuden lukon avaimineen. Sen jälkeen ei ongelmia.
  12. #12
    Lainaa karia kirjoitti Katso viesti
    Mulla toisenlainen Pegason käynnistysongelma. Pyörästä katosi kaikki virrat kesken ajon, yhdessä risteyksessä sammui, eikä enää edes merkkivalot pala. Akku täynnä, erilaisia liittimiä olen yrittänyt ropata, mutta ei tunnu auttavan. Mihinkähän Pegaso hukkaa sähköt näin yht´äkkiä?
    Lainataas tätä ketjua.

    Eli pyörä 98 Pegaso ja samanlainen ongelma. Sähköt hävisi ensin kokonaan ja sitten palautuivat. Sen jälkeen starttasi todella huonosti. Ei pyöri kunnolla edes auton akulla. Akku on kunnossa, sulakkeet ja liittimet tarkisteltu ja mitattu. Virtalukko avattu ja purettu, ei pitäisi olla siinä ongelma. Ostin uuden startinkin eikä vaikuttanut mitään.

    Virrat kun kääntää päälle niin valot + mittaristonkin valot on himmeät jo heti alkuun.

    Ensimmäisen kerran kun tämä tapahtui niin moottori oli vielä lämmin ja sain pyörän käyntiin auton akulla, jolloin kone kuulosti ja vastasi kaasuun aivan normaalisti, ajoa en koittanut. Voisikohan vikaa sittenkin olla itse moottorissa?

    Ideoita mihin sähköt häviää?
    Viimeksi muokannut: DeVPeg; 23.06.2015 klo 20:52.
    Everyone knows that Duc's do not put out the kind of power that jap I4's do. But the reason we ride these bikes is not because of the power, but because they are full of life, they have a soul, unlike jap fours that are as lifeless as a can opener.
  13.  
  14. #13
    Lainaa DeVPeg kirjoitti Katso viesti
    Lainataas tätä ketjua.

    Eli pyörä 98 Pegaso ja samanlainen ongelma. Sähköt hävisi ensin kokonaan ja sitten palautuivat. Sen jälkeen starttasi todella huonosti. Ei pyöri kunnolla edes auton akulla. Akku on kunnossa, sulakkeet ja liittimet tarkisteltu ja mitattu. Virtalukko avattu ja purettu, ei pitäisi olla siinä ongelma. Ostin uuden startinkin eikä vaikuttanut mitään.

    Virrat kun kääntää päälle niin valot + mittaristonkin valot on himmeät jo heti alkuun.

    Ensimmäisen kerran kun tämä tapahtui niin moottori oli vielä lämmin ja sain pyörän käyntiin auton akulla, jolloin kone kuulosti ja vastasi kaasuun aivan normaalisti, ajoa en koittanut. Voisikohan vikaa sittenkin olla itse moottorissa?

    Ideoita mihin sähköt häviää?
    Voisko olla huono maadoitus? Se akulta lähtevä miinuskaapeli menee ainoastaan siihen vesipumpun viereen runkoon kiinni. Siitä voi ainakin koittaa putsata ja vaikka vetää toisen johdon muuallekkin. Ja tietty yleismittarilla mittailla mitä menee startille.