Sivu: 3 / 9:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 261:sta
  1. #61
    Kauriinmetsästäjä riisor:n avatar
    Liittyi Apr 2007
    Kytäjä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Motoristorante kirjoitti Katso viesti
    Veturithan vaan rajoittaa kärjen nopeuden, muu letka voisi myös ottaa "vastuuta" matkanteon jouhevuudesta
    Tässäpä se tuli tiivistettynä.
    Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään

    >> PK-letkaohjeet <<

    Ducati SFV4S
  2. #62
    Kerronpa yhen jutun kaverilla oli haave ajaa kortti sekä nauttia pyöräilystä "noh" frendi ajo kortin ja osti sit 750z sit viime kesän ajettiin peräkanaa sen duunist Vuosaareen kun päästiin perille se tulee innostuneen näkösen et jumakauta jätkä ajo lujaa ,siihe itiksenmutkaa johon voi ajaa 30km/h ja mä kallistinkin niin perkeleesti ei sen mielest mahollista, no mähän olin ajanu sillä mun 550 zephyrillä jo 6v enkä omasta mielestäni ajanut mitenkään poikkeavasti! Tätä kaveria en ehkä heti ottais letkailuun mukaan ennenkun päästäs edes kerran tänä kesänä ajelee sil kun ei oo aikaa ni harjotelkoon ny sit omassa rauhassa ja oppii luottaa zetaanza Ja sehän ei todellakaan ollu tykki se zephyr ja nyt 7vuoden jälkee ku hommasin r1 ni ei se ees ole niin tehokas ku luuli, et se lähtis lentoo niiku leppäkertto kädest ku sanot sille mene Lähenpä täst sivunmalle pesee pyörää seeya b&g
    29v
    sähkömopo apupyörillä, italiet 50cc automaatti, kawa kx 80cc, honda cr 125,aprillia af1, ktm 125, honda cr 250r, kawa zr550,
    yamaha r1
  3. #63
    Ehkäpä se olisi oikea aika miettiä letkassa ajoa vasta silloin, kun tuntuu siltä että autojen ohittaminen ei ole niin haastavaa ja vaarallista sillä vespalla...

    Patukka&pojat joutuisivat tietysti jäämään pois letkasta, mutta ainahan sitä voi vaikka ajella autolla perässä ja ilmiantaa letkailijoiden rekkareita 112:seen handsfreellä.
    Supermoto
  4. #64
    Lainaa pxu kirjoitti Katso viesti
    Hyvä ku tiivistit, jäi alle puoleen metriin!!!
    Veetuile sinäkin ihan vapaasti.... mutta älä laula..... jokosta joo

    Se tiivistyshän oli siinä samassa kappaleessa kolmella rivillä .

    Riisori tosin bongasi tuon saman asian, letkan itsensä vastuun ottamisesta,
    yhdellä rivillä Motoristorantelta.

    Älä nyt ala... et kolmeen riviin olis multa muuta kuin täysin käsittämätön itsensä ylittäminen .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  5. #65
    Mä en tiedä asiasta mitään, mutta oon kiinnostunut tulemaan joskus letkaan mukaan. Sanon silti minäkin jotain, koska olen "omasta mielestäni keskimääräistä parempi kuljettaja" . No, ainakin yritän olla ennakoiva, enkä vielä ole kenenkään hanuriin törmännyt.

    Täällä on moneen kertaan ehdotettu, että olis hyvä pistää max pituus yhdelle letkalle ja jos menee yli, niin pistetään puoliksi. Jos letkailijoita ilmestyy esim. 30 niin toiseen menee 15 ja toiseen 15. Eikö? Ja kun letkailijoita tulee lisää niin jaetaan 15-30 prätkän letkoihin. Tai ihan mikä vaan sopiva määrä. Reitti sama ja väliä letkoilla jotain 1/2 minuuttia? Jos takana tuleva letka saa edellä ajavan kiinni, niin so what. Taukopaikalla laitetaan välit taas kohdalleen tai sitten väliveturi vähän hidastaa.

    2 sek pitäisi aina olla edellä ajavaan. Se on 50 kmh vauhdissa 28 m ja 100 kmh vauhdissa 48 m. Kuullostaa järkyttävän isolta, mutta näin se vaan on. Jos ajat 5 metrin päässä 80 kmh vaudissa, niin et ehdi reagoida, jos edellä ajava laittaa liinat kiinni, vaan joko törmäät tai menet metsään. 2 sekkaa antaa aikaa tehdä edes vähän - ehkä jopa sen oikean ratkaisun. 2 sekkaa antaa varaa joustoon ilman paniikkijarrutuksia ja mahdollisuuden ennakointiin. Itse pidän kotilollakin saman (ainakin melkein).

    Mä lähden mukaan hidastelemaan ja kiihdyttelemään sinne peräpäähän, kunhan hitaat(?) tai joku sopivavauhtinen letka on tarjolla ja aikataulu natsaa. Lupaan ajaa sen, mikä mikä on ilmoitettu tai max sen, mikä itsestä hyvälle tuntuu. Ja pidän ainakin 2 sekkaa rakoa eteenpäin. Ja sitten jos/kun letkakokemusta tulee tarpeeksi, niin lupaan tulla väliveturiksi.

    Toivottavasti kaikki kokeneet veturit ei kaikki ota itseensä, kun tää keskustelu käy niin kuumana ja paskaakin lentää. Voisiko joku välillä heittää kiitoksetkin?

    ---

    Ai niin! Olisikohan esim. alla lainatuissa Bajahillin ohjeissa sittenkin joku järki? Eli kokemattomimmat ja hitaimmat kärkeen ja kokeneimmat taakse? Vai onko siitä ollut huonoja kokemuksia, kun meillä ollaan menty päinvastaiseen järjestykseen?

    Lainaa www.bajahill.net kirjoitti
    Moottoripyöräletkan optimaalinen koko on maksimissaan kymmenen pyörää. Yli 30 pyörän ryhmä on syytä jakaa useampaan pienempään ryhmään, joille nimetään omat johtajat. Ryhmät voivat silti ajaa yhdessä, mutta liikkeelle lähdetään vasta hetken päästä edellisestä ryhmästä. Ryhmät lähtevät liikkeelle yksi kerrallaan.
    Lainaa www.bajahill.net kirjoitti
    Vähemmän ajaneet ajavat letkan kärjessä heti ryhmänjohtajan takana, koska hännillä ajavat joutuvat mahdollisesti ruuvaamaan sinkkinaru kireämmällä eli ajamaan kovempaa. Vähemmällä kokemuksella siitä voi seurata hätäilyä ja turhia tilanteita sekä ylimääräisiä odotteluja esimerkiksi risteysalueiden jälkeen.
    Lainaa www.bajahill.net kirjoitti
    Maantienopeuksissa vähimmäisvälimatka edellä ajavaan pyörään ei saisi olla ajallisesti kahta sekuntia pienempi, mutta tärkeämpää kuin tämä ns. kahden sekunnin sääntö on mieluummin liioitella välimatkassa kuin tinkiä siitä. Jätä aina kanssakulkijallesi tilaa väistää mitä tahansa yllättävää.
    Honda NC700S
  6. #66
    Lainaa Setämies kirjoitti Katso viesti
    Ai niin! Olisikohan esim. alla lainatuissa Bajahillin ohjeissa sittenkin joku järki? Eli kokemattomimmat ja hitaimmat kärkeen ja kokeneimmat taakse? Vai onko siitä ollut huonoja kokemuksia, kun meillä ollaan menty päinvastaiseen järjestykseen?
    Kyllä nuo Bajahillin sivuilla olevat ohjeet on ihan ajankohtaiset ja pätevät edelleenkin ja voihan se vähän kiireisiä letkan hännillä potuttaa mutta ninusta Bajahillin ohjeet ovat erittäin hyvät koko letkan turvallisuuden kannalta.
    Taivas saa odottaa
  7. #67
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Kyl, mutta sitten vaan pitää ottaa huomioon sitä paikkaa valitessa että mistä letkasta on kyse. Yleensä näissä orgin kautta ilmoitetuissa letkoissa on noudatettu tota Pk-ajojen järjestystä, mistä tässäkin ketjussa on ny kyse.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  8. #68
    On kaksi erilaista tapaa nauttia letka-ajelusta:

    1) pääasia on saada putputtaa jonossa ja nauraa kahvikupin äärellä hyvien kavereiden kanssa
    2) pääasia on saada runtata toisten etukäteen suunnittelemaa laatumutkaa ja nauraa kahvikupin äärellä hyvien kavereiden kanssa

    mulle ei toi ykkönen nappaa laisinkaan, kakkonen sen sijaan yksi parhaita moottoripyöräilyn esiintymismuotoja.
    Viimeksi muokannut: GuessWho; 10.06.2013 klo 22:02.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  9. #69
    Lainaa BlackCat kirjoitti Katso viesti
    Kyllä nuo Bajahillin sivuilla olevat ohjeet on ihan ajankohtaiset ja pätevät edelleenkin ja voihan se vähän kiireisiä letkan hännillä potuttaa mutta ninusta Bajahillin ohjeet ovat erittäin hyvät koko letkan turvallisuuden kannalta.
    En ole ollenkaan samaa mieltä!! Tuo ohje kelpaa ainoastaan paraati ym. vastaaviin letkoihin. Vähänkin pidemmällä matkalla missä nopeus kasvaa lähelle rajoitusta tai sen yli... tulee tilanne että peräpäässä kavereilla on edelleen tylsää ja etupäässä saatetaan mennä yli omien taitojen kun halutaan miellyttää peräpään vauhtikuskeja.
    Toisin sanoen KUKAAN ei aja taidoilleen sopivaa vauhtia!
    PK-letka ajo-ohjeessa taasen kaikki saavat ajaa haluamaansa nopeutta jos (huom jos!) pyörien järjestys on oikea, eli "nopein" ensimmäisenä ja "hitain" viimeisenä.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  10. #70
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    En ole ollenkaan samaa mieltä!! Tuo ohje kelpaa ainoastaan paraati ym. vastaaviin letkoihin. Vähänkin pidemmällä matkalla missä nopeus kasvaa lähelle rajoitusta tai sen yli... tulee tilanne että peräpäässä kavereilla on edelleen tylsää ja etupäässä saatetaan mennä yli omien taitojen kun halutaan miellyttää peräpään vauhtikuskeja.
    Toisin sanoen KUKAAN ei aja taidoilleen sopivaa vauhtia!
    PK-letka ajo-ohjeessa taasen kaikki saavat ajaa haluamaansa nopeutta jos (huom jos!) pyörien järjestys on oikea, eli "nopein" ensimmäisenä ja "hitain" viimeisenä.
    Peukku tälle.
    Trying is the first step towards total failure.

    Aprilia Tuono Factory '17
  11. #71

    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2005
    Jyväskylä
    MotOrg ry jäsen
    Muutama sivu iltalukemista ja tää letkassa köröttely vaikuttaa jo hurjemmalta kuin man saaren ajot. Taidan ajella jatkossakin vaan intternetissä ja radalla... ei satu eikä tapahdu
  12. #72
    Lainaa W-P kirjoitti Katso viesti
    Mulla ei ole loppupeleissä mitään ongelmia letkailussa; se on tod hauskaa.

    Ainoa asia, mikä mua kiinnostaa on oma hengissä( ja mielellään kaverin kans) pysyminen. Sen takia en lähde ohittelemaan toisen perään kovinkaan helposti, koska en yhtään tiedä (kuka siinä edessä taasen onkaan) miten se tyyppi toimii.
    Jos menee luukku kiinni, osaako antaa tilaa; paneeko riittävästi hanaa jotta itekin ehdin; vetääkö liinat kiinni ohituksen jälkeiseen mutkaan jolloin rysäytän perseeseen; riittääkö pokeri kiristää sinkkiä kun tuleekin kiirus vai lyökö jarrua jne.
    Eli siis niinkuin on mainittu, niin keulille on hyvä mennä mutkiin ja toisiinsa tottuneet kuskit, jotta he saavat oman nautintonsa. Perällähän se on välillä yhtä helvettiä kun joku laittaa joka mutkaan liinat kiinni jopa kesken mutkan. Siinä on usein vähän kusiset paikat. Tämän vuoksi on pakko usein jättää rakoa edelläajavaan.
    Niin totta..Olikohan se "siwa"-letka vai mikä kun oli letkassa kolmantena ajava aika väärässä paikassa..katselin myöhemmin videoita ja pisti silmään pari "hauskaa" kohtaa:

    1. mutka jossa veturi + toisena letkassa ajava ajavat oman arvion mukaan n. 80km/h. Edelläni ajava lyö liinat kiinni ennen mutkaa kun on ensin kiristänyt sinkin mutkaa edeltävällä suoralla. Kieltämättä vähän yllätti..
    2. kiihdytti jokaisella suoralla ns. "täysiä" + sain jokaisessa mutkassa kiinni vaikka ajoin ns. rajoitusten mukaan.
    3. Ohitukset pimeisiin paikkoihin
    4. ajoasentokin näytti olevan aivan "toispuoleinen" mutkaan nähden
    5. X-risteys pimeänä yli, täysiä.

    (oli gopro kuvaamassa)

    tauolla kuski tajusi jättäytyä taaemmas.

    En väitä, että itse olen mikään mutkatykki mutta tuo kyllä jo itketti kun ei voinut ajaa omaa tahtiaan veturin perässä. Peräpäässä em. kuski olisi varmasti saanut myös itse enemmän nautintoa.
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
  13. #73
    Noo, kyllä meikäläinenkin vois ilmautua veturiksi muutamille todella loistaville mutkapätkille. Jokhainen vastaa omasta ajostaan, mukaan mahtuu max. 10 pyörää ja kokoontuminen jossain abaut Mäntsälän tienoilla, jonne voi tulla vaikka possujunilla. Jos jotakuta kiinnostaa. Kesän aikana ja reitin pituus abaut 200 km. Eikä tietoa, että merkataanko risteykset.
    <p>.</p>
  14. #74
    Lainaa Setämies kirjoitti Katso viesti
    Mä en tiedä asiasta mitään, mutta oon kiinnostunut tulemaan joskus letkaan mukaan. Sanon silti minäkin jotain, koska olen "omasta mielestäni keskimääräistä parempi kuljettaja" . No, ainakin yritän olla ennakoiva, enkä vielä ole kenenkään hanuriin törmännyt.

    Täällä on moneen kertaan ehdotettu, että olis hyvä pistää max pituus yhdelle letkalle ja jos menee yli, niin pistetään puoliksi. Jos letkailijoita ilmestyy esim. 30 niin toiseen menee 15 ja toiseen 15. Eikö? Ja kun letkailijoita tulee lisää niin jaetaan 15-30 prätkän letkoihin. Tai ihan mikä vaan sopiva määrä. Reitti sama ja väliä letkoilla jotain 1/2 minuuttia? Jos takana tuleva letka saa edellä ajavan kiinni, niin so what. Taukopaikalla laitetaan välit taas kohdalleen tai sitten väliveturi vähän hidastaa.

    2 sek pitäisi aina olla edellä ajavaan. Se on 50 kmh vauhdissa 28 m ja 100 kmh vauhdissa 48 m. Kuullostaa järkyttävän isolta, mutta näin se vaan on. Jos ajat 5 metrin päässä 80 kmh vaudissa, niin et ehdi reagoida, jos edellä ajava laittaa liinat kiinni, vaan joko törmäät tai menet metsään. 2 sekkaa antaa aikaa tehdä edes vähän - ehkä jopa sen oikean ratkaisun. 2 sekkaa antaa varaa joustoon ilman paniikkijarrutuksia ja mahdollisuuden ennakointiin. Itse pidän kotilollakin saman (ainakin melkein).

    Mä lähden mukaan hidastelemaan ja kiihdyttelemään sinne peräpäähän, kunhan hitaat(?) tai joku sopivavauhtinen letka on tarjolla ja aikataulu natsaa. Lupaan ajaa sen, mikä mikä on ilmoitettu tai max sen, mikä itsestä hyvälle tuntuu. Ja pidän ainakin 2 sekkaa rakoa eteenpäin. Ja sitten jos/kun letkakokemusta tulee tarpeeksi, niin lupaan tulla väliveturiksi.

    Toivottavasti kaikki kokeneet veturit ei kaikki ota itseensä, kun tää keskustelu käy niin kuumana ja paskaakin lentää. Voisiko joku välillä heittää kiitoksetkin?

    ---

    Ai niin! Olisikohan esim. alla lainatuissa Bajahillin ohjeissa sittenkin joku järki? Eli kokemattomimmat ja hitaimmat kärkeen ja kokeneimmat taakse? Vai onko siitä ollut huonoja kokemuksia, kun meillä ollaan menty päinvastaiseen järjestykseen?
    no jopas oli melkoista hihhulointia
    oottele rauhassa että tulee hesan extra hitaat letka/konttoriRottis letka,siel homma varmaan rulettaisi.
    Horo Elää !
  15. #75
    Kuulostaa kyllä niin hauskalta touhulta että taidan joku kerta käydä testaamassa mitä se letkassa ajaminen oikein on.
    LÄHETETTY ILMAN TAPATALKKIA XIAOMI 12 5G PUHELIMELLANI

    GEN2
    ER5
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  16. #76
    Lainaa HondaCebari kirjoitti Katso viesti
    no jopas oli melkoista hihhulointia
    oottele rauhassa että tulee hesan extra hitaat letka/konttoriRottis letka,siel homma varmaan rulettaisi.
    No, päästinpä ilmoille sen, mitä päässä oli. Tuntui vaan siltä, että munkin pitää sanoa/tehdä jotain, kun tuntuu olevan niin perkuleen vaarallista ja ongelmallista toi letkailu, mutta silti ilmeisen kivaa.
    Honda NC700S
  17. #77
    Kyllä se niin menee että
    1. ripeämmät fiilistelijät eteen
    2. risteykset merkataan
    3. näköyhteys edelläajavaan ei välttämätöntä

    Näin kun toimitaan niin letkailu palvelee kaikkia parhaiten.
    Aion elää ikuisesti, toistaiseksi päätökseni on pitänyt.
  18. #78
    Lainaa W-P kirjoitti Katso viesti
    Mulla ugh.....palailen asiaan taas ehkä parin-kolmen vuoden päästä......sillävälin naatiskelen ajamisesta..letkassa ja yksin..
    Oli se juttu tuossa välissäkin ihan asiaa.... mutta kun mulla on tää tiivistyskausi .

    Yksi hieman kaiken hauskan varjoon jäänyt realiteetti.... ainakin yksi.... on ihan mielenkiintoinen.
    Se ei liity pelkästään letka-ajoon, vaan ns. henkilökohtaiseen mutka-ajoon yleisillä laduilla.

    Kun kuski on saavuttanut ihan "kelvollisen" kokemuksen ja ajotaidon joilla voi jo rennosti
    keskittyä ajamiseen/hauskanpitoon, ilmaantuukin mutka-ajoon uusi elementti.....
    jonka vaikutuksen määrä riippuu pitkälti kuskin perusasenteesta ja ajoittain vielä
    sen hetkisestä mielentilastakin. (ei sotketa lääkityksiä tähän ).

    Niin.... ihan suoraan sanoen.... sitten puhutaan "pimeeseen ja/tai tuurilla vetämisestä"

    Helposti lähdetään siihen mukaan, että se tarkoittaa vaan varsinaisia "itsemurhayrityksiä".

    Totuushan on, kun sen vaan kehtaa myöntää, että mennään ajassa ja paikassa
    näkemän-reaktioajan ja tilanteen sitten ilmaantuessa viimekädessä kuitenkin fysiikan lakien mukaan.

    Tässä se juju juuri piilee.

    Hyvä bore "hyvällä kuskilla", niin nautinnollinen teillä tapahtuva mutkantaitto muuttuu
    jossain kohtaa teoriassa ja käytännössä eksponentiaalisesti ns. pimeään vetämiseksi.
    Aivan yksi lysti tapahtuuko suoritus yksin teoin tehtynä vai tikkarin mukaan ajettuna possujunassa.

    Jokaisella ajo/mutkalenkillä on jo kukkisvauhdeilla kymmeniä paikkoja joissa mustapekan
    pamahtaessa käteen on fysiikan lakien pohjalta jo vanhoilla vetomiehilläkin tekemistä.
    Mitä korkeammaksi.... vauhdinsieto/nautintokynnys nousee, sitä useammin ja kovemmin
    tilanteen sattuessa törmätään todellisuuteen.... taitoista riippumatta.

    Tähän liittyy vielä yksi selvä paradoksikin ?

    Yleisillä teillä sen "puolivallattoman" huvin ja nautinnon (mahdollisuus vetää reilusti
    tasavauhtisessa letkassa.... kun voi "lukea" edelläajavaa) tarjoaa.... ja paikan tullen myös
    kustantaa omalla terveydellään.... juuri se edelläajava, viimekädessä mutta etupäässä VETURI.

    Koko helvetillinen jorina oikeastaan kiteytyy siihen, että tuolla ajetaan liian paljon, yksin tai yhdessä,
    kylmästi ja usein.... monessa kohtaa.... jo tikkarivauhdissa "pää repussa pimeeseen".
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  19. #79
    Lainaa tonttuj kirjoitti Katso viesti
    Ryhmäpaine on noissa hitaammissa letkoissakin todella kova, ja turhan usein ensikertalaiset yrittää ajaa muiden mukana omien kokemuksiensa ja taitojensa vastaisesti.
    Been there Mutkaan mentiin selvästi kokeneemman perässä, mutta allekirjoittaneelta itseltään loppuikin kantti kesken mutkan => himmasin kaasulla => pyörä pyrki pystyyn => pyörän ajolinja muuttui asfalttikaarretta suoremmaksi => mutkan ulostulossa mentiin sitten asfaltin reunasepelit pölisten

    Tuo oli elämäni eka & vika .ORG! letka-ajo = pidän huolen että vastaavaa tilannetta ei eteeni enää tule, eikä ole tullut kun tuostakin tapahtumasta on jo about 10v enkä tosiaan ole missään letkassa tuon jälkeen ikinä enää ajanut. Tiedä kuinka monta näitä sitten on jotka eivät olekaan tilanteesta enää selvinneet pelkällä kalsaripyykillä, saati paljonko on porukkaa jotka ovat pyykkihommiin joutuneet ja lopettaneet letka-ajonsa sitten siihen, kuten minä. Eli se pohjimmainen kyssäri tosiaan on, onko se jopa ihan haluttu tilanne? Karsitaan näin porukasta ne joilla kantti ei kestä, jotka haluavat noudattaa liikennesääntöjä edes nimellisesti ja näin päästäänkin sitten itse pitämään porukalla kivaa, vetämään mutkaa polvi maassa, leikkimään kuin radalla muka oltaisiin. Dunno

    No ei mitä, ei se minulta pois ole vaikka porukka letkoissa ajelisikin. Eikun bon voyage vaan heille

    T: Eräs lonely rider ja erittäin sellainen
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  20. #80
    Lainaa HiTec kirjoitti Katso viesti
    Been there Mutkaan mentiin selvästi kokeneemman perässä, mutta allekirjoittaneelta itseltään loppuikin kantti kesken mutkan => himmasin kaasulla => pyörä pyrki pystyyn => pyörän ajolinja muuttui asfalttikaarretta suoremmaksi => mutkan ulostulossa mentiin sitten asfaltin reunasepelit pölisten

    Tuo oli elämäni eka & vika .ORG! letka-ajo = pidän huolen että vastaavaa tilannetta ei eteeni enää tule, eikä ole tullut kun tuostakin tapahtumasta on jo about 10v enkä tosiaan ole missään letkassa tuon jälkeen ikinä enää ajanut. Tiedä kuinka monta näitä sitten on jotka eivät olekaan tilanteesta enää selvinneet pelkällä kalsaripyykillä, saati paljonko on porukkaa jotka ovat pyykkihommiin joutuneet ja lopettaneet letka-ajonsa sitten siihen, kuten minä. Eli se pohjimmainen kyssäri tosiaan on, onko se jopa ihan haluttu tilanne? Karsitaan näin porukasta ne joilla kantti ei kestä, jotka haluavat noudattaa liikennesääntöjä edes nimellisesti ja näin päästäänkin sitten itse pitämään porukalla kivaa, vetämään mutkaa polvi maassa, leikkimään kuin radalla muka oltaisiin. Dunno

    No ei mitä, ei se minulta pois ole vaikka porukka letkoissa ajelisikin. Eikun bon voyage vaan heille

    T: Eräs lonely rider ja erittäin sellainen
    Puhutaan "asioista", joten henkilöillä ei ole siis merkitystä.

    Yksi niistä "asioista" on lausuttu laittamattomasti Clint Eastwoodin suulla.
    Man gotta know his limitations .

    Jos tällä kohtaa harkintakyky pettää, se purkautuu usein syyksi jossain muualla.

    Puurot ja vellithän sitten sotkeutuvat ihan perinteisesti ja helposti asioissa kuin asioissa.

    On aika lailla eri juttu "keskustella" erilaisten asioiden toimivuudesta, vaikutuksista johonkin jne.
    kuin heittää tikkaa omista virhearvioinneista syntyneillä.... jo kovettuneilla kalsareilla .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  21. #81
    Lainaa Suzu-ukko kirjoitti Katso viesti
    Kuulostaa kyllä niin hauskalta touhulta että taidan joku kerta käydä testaamassa mitä se letkassa ajaminen oikein on.
    Joillekin sopii, joillekin ei. Itse letkailin vajaat kymmenen vuotta sitten viitisen kertaa ennenkuin uskoin että se ei oikein ole mun juttu. En koko aikana ymmärtänyt tuota "hienojen teiden" syndroomaa, ei oikein maku sattunut yksiin ja oikeastaan kahvin jonottaminen pershieltä haisevien kavereiden seassa ei oikein ollut mun juttu sekään. Ajaminen sinällään oli mukavaa, tuttujakin tuli mutta jotenkin itse oon tottunut ajamaan ihan arvalla heittäen ja suunnittelemattomasti ennemmin, joskus suunnittelin ajavani 50 kilsaa mutta fiilispohjalla siitä tuli 400 kilsaa - ja päinvastoin ja joskus kupposen ääressä viihtyi sopivalla paikalla kolmekin tuntia, joskus minuutin
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
  22. #82
    Lainaa räme kirjoitti Katso viesti
    Kyllä se niin menee että
    1. ripeämmät fiilistelijät eteen
    2. risteykset merkataan
    3. näköyhteys edelläajavaan ei välttämätöntä

    Näin kun toimitaan niin letkailu palvelee kaikkia parhaiten.
    Edellyttää mm., että ajolinjat tiedetään ja osataan ehdottomasti itse, niitä ei katsota kaverin perästä.

    Ohittaminen on luonnollista osaamista ja pystytään tekemään heti, kun tilaisuus siihen tulee ja aika monta muutakin juttua.
    <p>.</p>
  23. #83
    Lainaa HiTec kirjoitti Katso viesti
    Tiedä kuinka monta näitä sitten on jotka eivät olekaan tilanteesta enää selvinneet pelkällä kalsaripyykillä, saati paljonko on porukkaa jotka ovat pyykkihommiin joutuneet ja lopettaneet letka-ajonsa sitten siihen, kuten minä. Eli se pohjimmainen kyssäri tosiaan on, onko se jopa ihan haluttu tilanne? Karsitaan näin porukasta ne joilla kantti ei kestä, jotka haluavat noudattaa liikennesääntöjä edes nimellisesti ja näin päästäänkin sitten itse pitämään porukalla kivaa, vetämään mutkaa polvi maassa, leikkimään kuin radalla muka oltaisiin. Dunno
    Kiitettävän provosoivaan muotoon onnistuit kyllä mielipiteesi muotoilemaan. Paljon pisteitä ja papukaijamerkkejä siitä.

    Mikäli viesti ei vielä ole välittynyt kunnolla, niin kyllähän letkoille keskimäärin nauttimaan lähdetään. Tämä onnistuu parhaiten kun on harjoitellut ensin ajotaitoja muualla ja tämän jälkeen valitsee letkan joka sopii vauhdilta ja kestoltaan omiin tarpeisiin.
    Honda Hornet -08 -> Yamaha R6 -08 (Varastettu) -> Honda CBR600RR -07
  24. #84
    Lainaa HiTec kirjoitti Katso viesti
    Been there Mutkaan mentiin selvästi kokeneemman perässä, mutta allekirjoittaneelta itseltään loppuikin kantti kesken mutkan => himmasin kaasulla => pyörä pyrki pystyyn => pyörän ajolinja muuttui asfalttikaarretta suoremmaksi => mutkan ulostulossa mentiin sitten asfaltin reunasepelit pölisten

    Tuo oli elämäni eka & vika .ORG! letka-ajo = pidän huolen että vastaavaa tilannetta ei eteeni enää tule, eikä ole tullut kun tuostakin tapahtumasta on jo about 10v enkä tosiaan ole missään letkassa tuon jälkeen ikinä enää ajanut. Tiedä kuinka monta näitä sitten on jotka eivät olekaan tilanteesta enää selvinneet pelkällä kalsaripyykillä, saati paljonko on porukkaa jotka ovat pyykkihommiin joutuneet ja lopettaneet letka-ajonsa sitten siihen, kuten minä. Eli se pohjimmainen kyssäri tosiaan on, onko se jopa ihan haluttu tilanne? Karsitaan näin porukasta ne joilla kantti ei kestä, jotka haluavat noudattaa liikennesääntöjä edes nimellisesti ja näin päästäänkin sitten itse pitämään porukalla kivaa, vetämään mutkaa polvi maassa, leikkimään kuin radalla muka oltaisiin. Dunno

    No ei mitä, ei se minulta pois ole vaikka porukka letkoissa ajelisikin. Eikun bon voyage vaan heille

    T: Eräs lonely rider ja erittäin sellainen
    Melko hauskoin sanakääntein saat tuomittua letka-ajelun vain sillä perusteella että omat taitosi ja oma osaamisesi ei riittänyt ajamiseen mutkaisella tiellä muun liikenteen mukana
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  25. #85
    Lainaa Bone kirjoitti Katso viesti
    Jos tällä kohtaa harkintakyky pettää, se purkautuu usein syyksi jossain muualla.
    Kuten sanoin, EKA kerta letkassa oli kyseessä ja sen myös tuolloin paikalla ollut porukka rekisteröi. Mutta kun ekakertalaiselle noita virhearviointeja kuitenkin varmasti tulee ja kukapa muukaan sitä kahvaa käänsi kuin allekirjoittanut itse. Vaan se puhumaton porukan muodostama "suoriutumisen" paine ja varsinkin ensikertalaiselle on niin kova, etten yhtään ihmettele että "meitä" olisi muitakin. Eli en siis syytä ketään yhtään mistään kuin korkeintaan itseäni, vaan herättelin ajatuksia miten sen letkan saa pysymään pienempänä ihan "luonnollisin" keinoin kun me räkänokat jätetään kokeilumme tuohon yhteen kertaan

    Kuten tätäkin topiccia tulee tavanneeksi, on noita letkaa ajavia aatoksia ihan yhtä monta kuin on niitä fillareitakin. Jotkut tykkää hieman hurjemmasta menosta, toisille letka ei vain ole SE juttu moottoripyöräilyssä. Itse varmaankin kuulun tähän jälkimmäiseen sakkiin, mutta olisiko minunkin ajatukseni toisenlaiset jos "perehdyttämiseni" letka-ajon salaisuuksiin olisi ollut miellyttävämpi kokemus. Ehkä, ehkä ei

    Ennen tuota letkaa kävin myös ekan & vikan kerran radalla kokeilemassa, tutustumassa hieman kovempaan mutka-ajoon. Tuolla oli selkeä kahtiajako kokeneisiin ja meihin märkäkorviin ja homma meni ihan nätisti. Tuosta itse ratatapahtumasta jäi erittäin hyvät fiilikset itsessäään, vaikkakin tuo kokeilu riitti että ehkä se rata ei ole se mun juttuni. Eli ei ne hyvätkään muistot itse tapahtumasta välttämättä muuta ajatuksia mikä moottoripyöräilyssä viehättää, mikä ei. Ne omat parhaat juttuni olenkin löytänyt pimeinä loppukesän öinä, hyvällä kelillä tyhjää maantietä vain oman fillarini ajovalon halkoessa säkkipimeää maisemaa. Eli siis hyvin, hyvin kaukana mistään porukka-tapahtumasta - jos ei noita jokasyksyisiä sarvipäiden tielle tunkemisia lasketa, mutta se onkin vain pieni lisäbonus tuohon pimeäajon loistavaan fiilikseen
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  26. #86
    Tässä todistettiin toinen letka-(viesti)ketjujen vakiosyndrooma - jo hiipunut threadi herää välittömästi takajaloillaan kopistelevien letkakukkojen kiekumiseen, kun joku rassukka uskaltaa avautua jotain tyyliin "kävin kokeilee, mut pelotti ja meinasin pannuttaa"
    Viimeksi muokannut: Taajuus; 11.06.2013 klo 10:52. Syy: lisätty typoja
  27. #87
    Lainaa räme kirjoitti Katso viesti
    Kyllä se niin menee että
    1. ripeämmät fiilistelijät eteen
    2. risteykset merkataan
    3. näköyhteys edelläajavaan ei välttämätöntä

    Näin kun toimitaan niin letkailu palvelee kaikkia parhaiten.
    Lainaa Motoristi1958 kirjoitti Katso viesti
    Edellyttää mm., että ajolinjat tiedetään ja osataan ehdottomasti itse, niitä ei katsota kaverin perästä.

    Ohittaminen on luonnollista osaamista ja pystytään tekemään heti, kun tilaisuus siihen tulee ja aika monta muutakin juttua.
    Kuka mitenkin mutta ite tottunut "lukemaan" maastoa enkä tuudittaudu edellä-ajavan ajolinjoihin.
    Noita eri juttuja tulee koko ajan eteen ja siksi tuo kohta 3.

    Moottoripyöräily on riskialtista puuhaa johon otettu tässäkin ketjussa kantaa, jokaisen syytä pohtia sitä tykönään missä raja omalla kohdalla kulkee eikä mennä lauman mukana sokeasti.
    Oma fobia tiellä on kaikki irtonainen, ihan sama onko se sitten esim. hiekkaa tai traktori.
    Aion elää ikuisesti, toistaiseksi päätökseni on pitänyt.
  28. #88
    Oli aika jännää radalla, kun oli väärät paineet kuumenneessa takarenkaassa -> radan vika.
    Avasin ohituksessa liikaa, keula heti pystyyn ja muija meinas tippua kyydistä -> muijan vika.
    Vedin mutkan pitkäksi vastaantulijan kaistalle, koska tiellä oli hiekkaa -> hiekan vika.
    Kaadoin pyörän paikaltaan, koska jalkatuki upposi hiekkaan -> hiekan vika taas.

    Jännä miten paljon voi sattua, vaikka itse tekee kaiken ihan oikein.
    "Voiko kyykkypyörää ajaa ylipäänsä?"
  29. #89
    Pakko ottaa itsekin osaa tähän keskusteluun. Aloittelevana motoristina Tampereen letkoihin liittyneenä en ole kokenut letkojen nopeutta ongelmaksi. Saan ajaa haluamaani nopeutta letkan peräpäässä kun kärkipää menee omaa vauhtiaan. Muutaman kerran on mutka mennyt vähän pitkäksi, mutta vielä on asfaltilla pysytty eikä se ole ollut veturin tai kenenkään muun kuin itseni vika.

    Vaikka se edellä ajava joskus katoaa näkyvistä, niin uskoisin, että kaikilla on silti meidän letkoissa hauskaa. Itse ainakin osaan ottaa omasta ajamisestani vastuun, enkä tarvitse sitä edelläajavaa "kertomaan" kuinka kovaa siihen mutkaan voi ajaa. Edelläajava ajaa omien taitojensa ja halujensa mukaan eivätkä nämä välttämättä ole samat kuin minulla, joten kyllä se nopeus pitää itse osata määrittää. Jos ei pysty enää ajamaan omien taitojensa mukaisesti kun edelläajava katoaa näkyvistä, niin letka ei ole kyseiselle henkilölle oikea paikka.

    Vaikka letkamme siis joskus venyy ja näköyhteydet katkeavat, niin viimeistään kahvitauolla ollaan taas yhdessä. Näin jokainen taitoihin tai haluihin katsomatta pystyy nauttimaan samasta letkasta (kuulostaapa likaiselta). En kaipaa letkoilta sitä, että koko matka ajetaan tiiviissä ryhmässä. Kokemusta ei nyt kuitenkaan kovin paljon näistä letkoista ole, mutta tähän asti olen nauttinut niistä aivan kybällä!
    Honda CBR1000RR '08
    ex. Yamaha FZ6-S '06
  30.  
  31. #90
    Lainaa Taajuus kirjoitti Katso viesti
    Tässä todistettiin toinen letka-(viesti)ketjujen vakiosyndrooma - jo hiipunut threadi herää välittömästi takajaloillaan kopistelevien letkakukkojen kiekumiseen, kun joku rassukka uskaltaa avautua jotain tyyliin "kävin kokeilee, mut pelotti ja meinasin pannuttaa"
    No mut hei ....

    Ehkä on liioiteltua väittää, että kaikki asiat selviää puhumalla....
    mutta kyllä niistä silloin moni pääsee ainakin "hieman jyvälle".

    Tämänkin kierroksen erinomaista antia on selkeästi tuon "jokaisen oman vastuunoton"
    selkeä huomiointi. (yksi letka-ajon onnistumisen perustekijöistä)
    Letka ajo on aina enemmän tai vähemmän joukkuelaji ihan siinä kuin lätkä tai pallopelit.
    Harvemmin ykkösketju yksinään tuottaa juhlittavan lopputuloksen jos muut vaan
    sooloilee omiaan.... omiaan vastaan .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Sivu: 3 / 9:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen