Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 45:sta
  1. #1
    Niin. Verohallinto on kaikessa viisaudessaan päättänyt, että virike- ja liikuntaseteleitä ei voi käyttää enää moottoriurheiluharrastuksen kustannuksiin. Ennenhän näillä on voinut maksaa karting-ajot, sekä motocross-ratojen ratamaksuja, endurosafareita yms.

    Sen sijaan voin noilla virikeseteleilläni mennä esim. elokuviin (ja syödä kilon karkkia samalla), tai keilailemaan (keilaako joku selvinpäin?), tai golfaamaan. Ne ovat verohallinnon mielestä todellista kulttuuria ja urheilua, mitenkään golfia tai keilailua mollaamatta tietenkään.

    Kukahan tämänkin päätöksen takana on, ja mikä on ollut päätöksen tavoite ja hyöty?
    Pari linkkiä:
    http://www.smartum.fi/content/fi/115...urheiluun.html

    http://vero.fi/fi-FI/Syventavat_vero...m%C3%A4%20vir1

    Sekä pakollinen nettiadressi: http://www.adressit.com/liikuntasete...toriurheilussa
  2. #2
    Mun mielestä koko seteliedun saisi poistaa koska se aiheuttaa eriarvoisuutta monella tapaa.
    En ymmärrä miksi verovaroin pitäisi tukea yksittäisen ihmisen harrastuksia.

    Jos harrastat sitä todellista liikuntaa eli juoksentelet pitkin mettiä, maita ja mantuja niin et saa siitä mitään korvausta vaikka tossuja menee muutama pari vuodessa.
  3. #3
    Smartumin linkistä tuo:

    "verotonta liikuntaetua voi käyttää sellaisiin liikuntamuotoihin, joita suomalaiset yleisesti harrastavat"

    Elikkä kaljanjuonti,eukonkanto,jääkiekko,muurahaispesässä istuminen? ..

    Paljonkohan moottoriurheilun ystäviä/harrastajia tarvii olla jotta menisi tohon "yleiseen"

    Asiasta päättävät voisivat käydä kokeileen jonkun kierroksen (yhden?) motocross rataa tai mikroautoilua, voisi mieli muuttua hikeä pyyhkiessä.
    Rsv1000r factory
  4. #4
    Lainaa Keno kirjoitti Katso viesti
    Mun mielestä koko seteliedun saisi poistaa koska se aiheuttaa eriarvoisuutta monella tapaa.
    .
    Ja nyt tietty luettelet isosti näitä eri-arvoisuuksia muutaman, kiitos.
  5. #5
    ziizus taas...

    Piti ihan googlailla paljos golfilla on harrastajia ja osu tommonen:
    http://www.kihu.fi/faktapankki/lisenssit/

    Ensinnä tuossa on on reilusti urheilulajien mukana seka autourheilu että moottoripyöräily ja -kelkkailu, tosin kaksi jälkimmäistä niputettuna.

    Harrastajamääräksi tuossa on annettu golfille 111000 ja moottoripyöräilylle ja -kelkkailulle 34500. Sekin on enemmän kuin verohallinnon esimerkkinään käyttämällä keilailulla (31500) mutta herättää kysymyksen miten harrastajamäärä on laskettu? Jos vaikka vertaa rekisteröityjen moottoripyörien ja -kelkkojen lukumäärään...
  6. #6
    Poistettu
    Lainaa Keno kirjoitti Katso viesti
    En ymmärrä miksi verovaroin pitäisi tukea yksittäisen ihmisen harrastuksia.
    Itselläni ei ole liikuntaseteleitä käytössä. Mutta onpa huvittava kommentti. Millä varoin uimahallit, urheilukentät, lenkkipolut jnejnejne on kustannettu ja pidetään yllä? Aivan...

    Edit: Jeezuz että alkoi sieppaamaan tämä perisuomalainen "kaikki pois kaikilta"-asenne. Koskahan mekin oppisimme että jos naapurilla on joku paremmin, mieluummin tekisi asioita joilla itse saa sen mitä haluaa eikä vain synkistele keinoja saada naapurilta pois.
  7. #7
    Muusta en tiiä, mut meiän perreessä ao. setelit käytetään mutkamäkien nousulippuihin ja kuntosalimaksuihin. Ne kait lienee yksityisvetoisia kaikki, ilmanko piletit on niin suolasen hintasia, että sylettää.
    <p>.</p>
  8. #8
    Jepjep, ratsastamaan pääsee kyllä liikuntasetelillä.
    Mutta hevonen on villi ja vaarallinen eläin. Ehkä kuitenkin sillä pääsisi lähimmäksi soramonttuefektiä, kun kentän ohi lataava kyykkypyörä lasauttaa putkessa...ja hiulihei! Sillon lähettiin! Vauhdilla, mutta suunta arvotaan.

    Tosin kyllä minäkin menisin liikkasetelillä kartingiin tms.
    jawanainen: ränttätänttää sen olla pitää!!! Mummoillekin!

    VOL 1 * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * VOL2
    Kuu Kotarista kesään, * * * * * * * * * Kuu piikkisestä kesään,
    puoli kuuta customista, * * * * * * * * puoli kuuta vaunupyörästä.
    sivuvaunullisesta vähäsen. * * * * * *Kyykkypyörästä vähäsen,
    Museopyöristä ei päivääkään! * * * *faitterista ei päivääkään!

    MoTukka *-olkapäänä motoristilta motoristille. www.smoto.fi
  9. #9
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    Ja nyt tietty luettelet isosti näitä eri-arvoisuuksia muutaman, kiitos.
    Esim. työttömät eivät saa liikunta - ja kulttuurietua valtion kassasta. Tämä laittaa työlliset ja työttömät eriarvoiseen asemaan.

    Toinen esimerkki, valtio määrittelee mikä on sopivaa liikuntaa ihmiselle ja näin ollen vain jotkut lajit tai kulttuurit saavat tästä etua. Luulisi että ihmisellä olisi kuitenkin oikeus valita miten pitää omasta henkisestä ja fyysisestä hyvinvoinnista huolta. Varmasti moottoriurheilu on sekä henkisesti että fyysisesti parempaa aktiviteettia ihmiselle kuin vaikkapa sohvalla makoilu. Tai vaikkapa kaljan kittaaminen. Vaikka itsekin siitä nautin
    Tags: eYamaha, Thundercat, EV, ex-Busa, ex-Hornet, IBA, SS1000
    Check this: https://electricyamaha.blogspot.com/
  10. #10
    Lainaa VelluK kirjoitti Katso viesti
    Esim. työttömät eivät saa liikunta - ja kulttuurietua valtion kassasta. Tämä laittaa työlliset ja työttömät eriarvoiseen asemaan.
    Tämän suuren ajatusvirra jälkeen on pakko kysyä: ovatko työttömät ja työssäkäyvät eri-arvoisessa asemassa toisiinsa verrattuna mielestäsi? Jos ovat, mitä tulee ottaa pois, ja keneltä, ettei eri-arvoisuus vaan rehota liiaksi? Otetaanko työpaikka pois työlliseltä niin sitten ollaan taas tasapäistetty kansaa, ja kaikki on ihqun tasa-arvoisia.

    Ps. Työttömät nauttivat moninkertaisia verovaroin kustannettuja liikunta (ja muita) etuja työllisiin verrattuna. Näin tulee ollakin, sillä avuntarvitsijoita tulee auttaa hädän hetkellä. Liikuntaseteleiden eriarvoistava kuviteltu vaikutus on kuitenkin tanakkaa hevonpaskaa.

    Ps2. Gynekologi saa luuria römpsää työaikana, ja saa siitä vielä hyvää palkkaa. Itse katsoin netistä töissä ko. värkin kuvaa, ja pomo rupesi nassuttamaan. Tämä on eriarvoistavaa ja syrjivää. Lakko!
  11. #11
    Lainaa 998sFE kirjoitti Katso viesti
    Itselläni ei ole liikuntaseteleitä käytössä. Mutta onpa huvittava kommentti. Millä varoin uimahallit, urheilukentät, lenkkipolut jnejnejne on kustannettu ja pidetään yllä? Aivan...

    Edit: Jeezuz että alkoi sieppaamaan tämä perisuomalainen "kaikki pois kaikilta"-asenne. Koskahan mekin oppisimme että jos naapurilla on joku paremmin, mieluummin tekisi asioita joilla itse saa sen mitä haluaa eikä vain synkistele keinoja saada naapurilta pois.
    Nämä liikuntaseleithän ovat jonkinlaista jatkumoa ja pehmeätä laskua sille että ennen vanhaan hyvään aikaan firmoilla oli henkilökunnalle kaikenlaisia etuuksia joita verottaja katseli läpi sormmien.
    Sitten tuli tämä kukkahattujen ja puunhalaajien aika ja kaikki muuttui.

    Verovaroin se on sen takia että se on rahanarvoinen etuus eli palkkaa ja siitä ei makseta veroa.
    Eriarvoista se on sen takia että kaikki eivät sitä voi hyödyntää. Minunkin työpaikalla niitä olisi tyrkyllä mutta en voi niitä missään käyttää enkä sen takia ala harrastamaan jotain uutta.

    Ja jos nyt joku tosiaan elää vielä tanä päivänä pumpulissa ja vittuilee että se on työpaikan valitsemiskysymys niin kannattaisi kokea jonkinlainen herääminen.

    Ja niitä minun polkuja ei kyllä verovaroin tarvitse ylläpitää ja jos tarviikin niin ne on kaikkien käytettävissä.
    Uimahallit ja muut sellaiset ovat kaikkien käytettävissä, työpaikasta riippumatta.
  12. #12
    Lainaa Keno kirjoitti Katso viesti
    Minunkin työpaikalla niitä olisi tyrkyllä mutta en voi niitä missään käyttää enkä sen takia ala harrastamaan jotain.
    Eli tässä tuli juurisyy asiaan: perikateus ja katkeruus. En itse voi näitä seteleitä syystä tai toisesta hyödyntää, niin tätä mahdollisuutta ei saa silloin muillakaan olla ja se on heti lopetettava.

    Onnea vaan.
  13. #13
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    Eli tässä tuli juurisyy asiaan: perikateus ja katkeruus. En itse voi näitä seteleitä syystä tai toisesta hyödyntää, niin tätä mahdollisuutta ei saa silloin muillakaan olla ja se on heti lopetettava.

    Onnea vaan.
    Juuri tätä samaa mielessäni mietin. Käännettäköön vielä sen verta puukkoa että omalla kohdallani työnantaja jakaa Liikunta- ja kulttuuriseteleitä. Arvo huikeat 5 euroa kappale, josta muuten joutuu itse maksamaan 1 euron. Näitähän saa vuodessa 400 euron edestä, josta toki se omavastuu osuus on sen 80 euroa.

    Ei meilläkään niitä kaikki halua, mutta sehän on ihan OMA valinta jos ei niitä halua. Itse kyllä käytän niitä mieluusti.
    -Bmw S1000RR 2021-
    http://www.jaha.fi/
  14. #14
    Niin ja kaikilla työpaikoilla ei ole käytössä moisia lippuja ja lappuja... Kuten esim meillä ei ole, ja mun alalla ei ole yhdessäkään firmassa ollut. Se etteikö niitä jaeta ei aseta eriasvoiseen asemaan, mutta kyllä se asettaa etteikö niitä saa käytää mihin tahansa urheiluun. Ei se keilailu ole urheilua, saatikaan golffaaminen...
    Drive fast, die young. We live only once - Live it to 110%
  15. #15
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    mäkihyppy, laskettelu, tai lumilautailu sitten on?
    Oisko pikkusen hajontaa
    <p>.</p>
  16. #16
    Ne haluu lopettaa moottoriurheilun tukemisen kokonaan.....
    Ihan nippelitietona, motocross myös luokitellaan kontakti lajiksi
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  17. #17
    Saakos liikunta/kulttuuriselillä ostaa kaljaa baarista?Kultuuriahan se on juomakulttuurikin ja käy joskus jopa raskaaksikin,vai syrjitäänkö tätäkin kultturin muotoa?
    <p>VFR 1200F-11/12</p><p>&nbsp;</p><p>&nbsp;</p><p>&nbsp;</p>
  18. #18
    Ei saa kalajaa.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  19. #19
    Lainaa Hos kirjoitti Katso viesti
    Kommentoit kumminkin?
    Itse kyseistä lajia pikkupoitsusta asti harrastaneena välillä enemmän tai vähemmän myös kilpailumielessä ajaneena olen asiasta eri mieltä.
    Vaatii aika rautaista yleiskuntoa sekä lihaskuntoa viedä kilpailu läpi kunnialla.
    Tietty jos rataa ookailee sen 2-3 kierrosta rentoon tahtiin ja taas varikolle kavereille jutteleen,niin ei hyvää kuntoa tarvitsekkaan siihen.
    Kädet ja jalathan toimivat koko kisan joustaen menoa, ei siinä penkillä kuulu istua rataa läpi..

    Hankala sitä on selittää kaverille, joka ei ehkä ole koskaan ko. lajia ajanut?Ei mullakaan kovaa kokemusta ole mut 22.v lajin parista kummiskin.Kävin kokeileen kaverin pyörällä 6.v tauon jälkeen menoa oli ranteet kovilla ja jalat maggaroonina vaikka puntitkin vielä nousee ja lenkkaritkin joskus ulkoilulla käy.
    näin on ,kävin testaan kaverin crossimönkiää ja yritin ajaa täysiä muutaman kierroksen,olin kyllä puhki enemmän kun mistään puntti reenistä
    tl1000s >zx12r 03 >
    Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010
  20. #20
    Lainaa JGo kirjoitti Katso viesti

    Kuntoliikunnaksi kutsutaan tahdonalaista hermoston ohjaamaa lihasten toimintaa, jonka tavoitteena on terveyden tai kunnon parantaminen...
    Krossi ja enska on täysin tuota.
    Itse olen ajanut krossia viimeiset 10 vuotta vain ja ainoastaan kuntoilu mielessä. Mikäli haluaisin ainoastaan ajotaitoa parantaa, menisin taitavampien järjestämille koulutus/rata leireille/päiville.

    Kuntokrossailijoita ja enska könyäjiä on paljon. Useimmilla on haluna pysyä kunnossa mukavan harrastelajin kanssa ilman sen suurempia ambitioita kehittyä uudeksi tiaiseksi tai mikkolaksi.

    Tahdonalaiset lihakset saa kyytiä, hapenotto huutaa hoosiannaa ja hiki tulee. Yleensä takki on pelottavan tyhjä 15 minuutin jälkeen.

    Mene kokeilemaan jos uskallat. Melkein voisin luvata ettet jaksa 15 minuuttia ajoa krossiradalla.
    Viimeksi muokannut: vma; 08.06.2013 klo 02:07.
  21. #21
    Montako minuuttia krossia niillä seteleillä ajattelitte harrastaa? Jos planketeille ei muuta käyttöä keksi niin menkää pelaamaan vaikka bilistä tai jättäkää ottamatta.
    Päätös on täysin johdonmukainen nykyisen vihreän linjan kanssa. Olisi outoa että vähäpäästöisten autojen ostoa tuetaan verotuksella ja samalla tuupattaisiin rahaa jonkun punkeron kaksitahtiharrastukseen ja metsässä rälläämiseen.
  22. #22
    Kyllä minä mielelläni maksaisin ratamaksun liikuntasetelillä.
  23. #23
    Lainaa BOMBARIDER kirjoitti Katso viesti
    Kyllä minä mielelläni maksaisin ratamaksun liikuntasetelillä.
    Kyllä minäkin mielelläni maksaisin niillä thaihieronnan tai kossupullon mutta se ei liene kuponkien alkuperäinen tarkoitus.
  24. #24
    Lainaa Teukka09 kirjoitti Katso viesti
    Kyllä minäkin mielelläni maksaisin niillä thaihieronnan tai kossupullon mutta se ei liene kuponkien alkuperäinen tarkoitus.
    Niillä saa maksaa esim. rata- ja asevuokran HSC:llä http://www.hsc.fi/. Mitä mieltä olet tästä?
    "Voiko kyykkypyörää ajaa ylipäänsä?"
  25. #25
    Lainaa Teukka09 kirjoitti Katso viesti
    Olisi outoa että vähäpäästöisten autojen ostoa tuetaan verotuksella ja samalla tuupattaisiin rahaa jonkun punkeron kaksitahtiharrastukseen ja metsässä rälläämiseen.
    Kerro ihmeessä mikä auton tulee ostaa että saa veroja takaisin ja hankintaa tuetaan?

    Uutisena sinne pimentoon että myös nelitahti enskoja on nykyään olemassa. Hups, ollut jo 70- luvulta lähtien.
  26. #26
    ^^Samaa mieltä...

    Lisäksi; tuo liikuntaseteli on jo aikansa elänyt, se pitäisi ehdottomasti nimetä uudelleen vaikka harrastusseteliksi ja käyttötarkoitus laajentaa monikirjoiseksi jo siksi, koska on se harrastus melkein mikä vaan, jokaisessa liikutaan jollaintapaa kuitenkin. Tämä kannustaisi monia alkamaan esim. jo lopetetun unohtuneen harrastuksen uudelleen ja siten myös kannustaisi liikkumaan edes sen vähän verran. Varmasti olisi iso kansantaloudellinen hyöty pidemmällä tähtäimellä, mutta pitäisi joka tasolla hiukan ajattelua avartaa kuten tässäkin keskustelussa tulee ilmi, joten ei mitään uutta suomenmaassa...
    Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
  27. #27
    Ja mä en mitään tiedä, notta kuitenkin Motojyskyn endurosafarilla talvella jääradalla oli mukavaa ja vilpoisaa ja sitten kun mentiin lumispooriin niin minuutissa olin hiestä märkä.
    <p>.</p>
  28. #28
    Lainaa Motoristi1958 kirjoitti Katso viesti
    sitten kun mentiin lumispooriin niin minuutissa olin hiestä märkä.
    Enskan ajaminen on varmasti kovinta urheilua mitä olen harrastanut. Mikään muu laji ei rasita yhtä monipuolisesti koko vartalon lihaksia kuin enskan päällä heiluminen. Katumopoilu on aika kalpea aavistus kuntoilumielessä verrattuna enskailuun (tiedän koska harrastan molempia).

    Huvittavin mielipide joka jollakulla oli enskailusta ollut on että kauniit metsämaisemat ja moottori vie. Kannattaa kokeilla montako minuuttia moottori vie ennen kuin ei enään todellakaan jaksa

    Viime alkutalvesta asti olen nyt enskaillut ja alussa 700m lumispooria oli luokkaa mahdoton, nyt menee yli 10km lumispooria. Kesäkelillä menee kanssa nyt helpommin kun siitä on tullut hieman vähemmän rasittavaa tekniikan oppimisen myötä mutta rasittavaa se silti yhä on ja ei oikeastaan tarvitse harrastaa muita kuntoilulajeja, tämä on ihan riittävän kovaa pelkkänäkin.

    Enskailu on urheilua.
    ZX6R & KTM Enduro


  29. #29
    Ei se mitään urheilua ole, turhaa luonnon tuhoamista vain. Miksi muutenkaan tukea töissäkäyvien riistäjien porvari harrastuksia, kun työttömillä ei ole varaa ostaa edes kunnon leditöllöjä ja lenkillekään ei taivu kun halpisruoka kasvattaa niin ison repun.

    Ps. En tiedä mitä nuo oikeat urheilijat, eli metsässä juoksijat ja hiihtäjät kuluttaa, mutta itsellä on ollut mitattu kulutus noilla omilla mopo/kelkka enskailu reissuilla parhaimmillaan yli 4000kcal per reissu ja kroppa on ollut illalla kuin halolla hakattu. Kait tuohon fiilikseen pitäisi hölkätäkin jo tovi... Ratahomostelusta ei ole tullut mitattua sykettä/kulutusta, mutta kyllä siinäkin kummasti tuli läskillä hiki ja oli melko sippi iltaisin.
    Supermoto
  30.  
  31. #30
    Yleensä kaikella minkä voi vähettää yrityksen kuluissa tai sitä tuetaan jollain tavoin, on tällä hintaa nostava vaikutus! Enkä usko, että tässäkään kohtaa tulee poikkeusta. Joten ne, joilla näitä työantajan etuja ei ole, maksavat vähän enemmän harrastuksistaan ja niillä joilla on, niin lopputulos on ihan sama kuin ennen etuja, vähän enemmän säätämistä vain maksutilanteeseen.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen