Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Heippa.

    Tuli tuollainen 620ie dark taloon, ja nyt pitäs jostain löytyy tosite että putket on pyörään tarkoitetut..

    Eihän kellään loju nurkissa papruja Silmotor SM-07 4431*00 putkista, joista sais kopsun?

    Koetin valmistajalta kysellä suoraan, mutta eipä Italian pojat vastaa mihinkään kyselyihin.

    Homman nimi on se että leimalla pitää käyttää kun myyjä jätti mainitsematta että papereissa pyörä on kuristettu, jota se ei siis ollut muistanut kun pyörää myi. Tosite antais vähän mielenrauhaa kun vien mopon konttorille.
    Putkeahan ei tarvitse muutoskatsastaa ja löytyy se e-merkintäkin, jos nyt vaan sattuu hankala setä, niin homma vaikeutuu aivan turhasta..
  2. #2
    Ite oon kaks pyörää katsastanu. Kummankaan putkia ei syynätty eikä merkintöjä tai todistuksia katottu tai kaivattu. Eikä kylläkään laitettu käyntiinkään...

    Mulla siis kokemuksena, että kunhan on siistin näköinen, niin riittää. Toisessa pyörässä pakoputkessa luki kolmeen kertaan "Race only. Not for street use".
    Ei kiinnittänyt siihen huomiota.
    Braaaaap
  3. #3
    Kaippa sen on konttorista kiinni, tai siis katsurista. Nyt ei tosiaan ole muuta tarvetta käydä kuin näyttämässä että pyörä on olemassa ja kurit otettu pois.
    Sinänsä en ymmärrä miksi se pitää sinne raahata fyysisesti, ymmärtäisin että pitäs käydä vaan jos se kuristetaan, jolloin todetaan että se kuristus on oikeasti tehty.

    Kuka nyt haluaisi maksaa muutoskatsastuksen jos pyörää ei ole olemassakaan enää, paitsi papereissa.

    Noh, sinne se on raahattava ennen kauden alkua..

    Juu, ja on noita uusia pyöriä viety rekisteröinti katsastukseen aikoinaan, sillon ei tarvinnut edes pakusta ottaa ulos.
  4. #4
    Reilu viikko venttailtu vastausta valmistajalta...Jättivät roikkumaan..

    Joten lyhyesti, ainakin omalta kohdalta, ei kiitos enää koskaan Silmotorin putkia.

    Onneks löysin paprut muualta, valmistajaa ei näköjään kiinnosta tippaakaan asiakaspalvelu tuotteille jotka vanhempia. Eli jos ostelet putkia niin vältä ainakin silmotoria, saattaa tulla käytettynä hukkareissu jos leimalle haluat saada tositteita.
    Softail -00-
    Monster 620ie Dark -04-
  5. #5
    Tulihan sieltä valmistajalta yhteydenotto kun FB sivuille laitoin kommenttia.. Homma kunnossa, palvelu pelas ja nyt on paperit kourassa.
    Softail -00-
    Monster 620ie Dark -04-
  6. #6
    En nyt kannusta laittomuuteen, mutta mietis mikä markkina-arvo tuolla papereissa olevalla kuristuksella on kun pyörän myyt pois. 600 Monstron tehot ei kureilla muutenkaan juuri muutu.
  7. #7
    Lainaa skuikka kirjoitti Katso viesti
    En nyt kannusta laittomuuteen, mutta mietis mikä markkina-arvo tuolla papereissa olevalla kuristuksella on kun pyörän myyt pois. 600 Monstron tehot ei kureilla muutenkaan juuri muutu.
    No mutta mitäs jos..

    ...Ajat mällin liikenteessä, polliisi tutkii pyörää että papereissa kuristettu, mutta täydet tehot =

    - Tulee rapsut poliisilta
    - Lähtee kilvet
    - Vakuutusyhtiö muistaa samalla takautuvasti korotetuilla vakuutusmaksuilla
    - Vakuutusyhtiö ei maksa pennin jeniä mistään vaurioista, joudut maksumieheksi/naiseksi, tai siis henkilöksi kaiken osalta

    Eli aiheuttaa täysin tarpeettomat ongelmat siitä eteenpäin, varsinkin jos se on yhdellä 45,- konttorikäynnillä korjattu.

    Mua ei huvita jossain moporatsiassa alkaa kilpiä repimään jos oon vielä reissun päällä jossain pidemmällä.

    Teinipojat näiden kanssa kikkailee kun ei ajattele seurauksia, itsellä sen verran ikää että järkeäkin on jo ristiytynyt päähän.

    Mutta jokainen tyylillään, en sano tuohon muuta kuin että kausaliteetti opettaa ajan kanssa.

    P.S. Jos otat 43.8Kw pyörästä pois 8.8Kw = n. 12Hp = n. 20% tehoista pois
    Softail -00-
    Monster 620ie Dark -04-
  8. #8
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa poteroa kirjoitti Katso viesti
    No mutta mitäs jos..

    ...Ajat mällin liikenteessä, polliisi tutkii pyörää että papereissa kuristettu, mutta täydet tehot =

    - Tulee rapsut poliisilta
    - Lähtee kilvet
    - Vakuutusyhtiö muistaa samalla takautuvasti korotetuilla vakuutusmaksuilla
    - Vakuutusyhtiö ei maksa pennin jeniä mistään vaurioista, joudut maksumieheksi/naiseksi, tai siis henkilöksi kaiken osalta

    Eli aiheuttaa täysin tarpeettomat ongelmat siitä eteenpäin, varsinkin jos se on yhdellä 45,- konttorikäynnillä korjattu.

    Mua ei huvita jossain moporatsiassa alkaa kilpiä repimään jos oon vielä reissun päällä jossain pidemmällä.

    Teinipojat näiden kanssa kikkailee kun ei ajattele seurauksia, itsellä sen verran ikää että järkeäkin on jo ristiytynyt päähän.

    Mutta jokainen tyylillään, en sano tuohon muuta kuin että kausaliteetti opettaa ajan kanssa.

    P.S. Jos otat 43.8Kw pyörästä pois 8.8Kw = n. 12Hp = n. 20% tehoista pois
    Joku lainosaavampi voinee oikaista tarvittaessa, mutta kun mulla on ollut noita saksasta uitettuja ja eri kilowatteihin kuristettuja, niin silloin luin pykäliä niin että siellä olis lukenut tähän mallliin jotenkin, että moottorin tehoa voidaan nostaa xx prosenttia verrattuna mallisarjan tehokkaimpaan malliin verrattuna ilman muutoskatsastusta. Eli mä näin toin niin että kuristukset voi poistaa vapaasti koska tehon nousua verrataan siihen kuristamattomaan.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  9. #9
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Joku lainosaavampi voinee oikaista tarvittaessa, mutta kun mulla on ollut noita saksasta uitettuja ja eri kilowatteihin kuristettuja, niin silloin luin pykäliä niin että siellä olis lukenut tähän mallliin jotenkin, että moottorin tehoa voidaan nostaa xx prosenttia verrattuna mallisarjan tehokkaimpaan malliin verrattuna ilman muutoskatsastusta. Eli mä näin toin niin että kuristukset voi poistaa vapaasti koska tehon nousua verrataan siihen kuristamattomaan.
    Vakuutus/maksuasia lienee osittain omansa kun se on kuitenkin ajoneuvokohtainen vaikka vak.ottajalla
    onkin osaltaan merkitystä maksun määräytymiseen.
    Eli onko kuristamisella vaikutusta vakuutusmaksuun..... ja ajellaanko pienemmillä
    maksuilla vakuutusyhtiötä erehdyttäen ?

    Kuskin ajo-oikeus voi olla, tai olla olematta merkityksellinen.

    Aika laillahan tuossa on sama tilanne kuin kevarin... tai piikin kanssa....

    Sen jälkeen kun se liikkuu otteesta poikkeavana
    , alkaa lisäksi reunaehdot kuskin ajo-oikeuden ja
    vakuutustietojenkin suhteen puremaan.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  10.  
  11. #10
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Joku lainosaavampi voinee oikaista tarvittaessa, mutta kun mulla on ollut noita saksasta uitettuja ja eri kilowatteihin kuristettuja, niin silloin luin pykäliä niin että siellä olis lukenut tähän mallliin jotenkin, että moottorin tehoa voidaan nostaa xx prosenttia verrattuna mallisarjan tehokkaimpaan malliin verrattuna ilman muutoskatsastusta. Eli mä näin toin niin että kuristukset voi poistaa vapaasti koska tehon nousua verrataan siihen kuristamattomaan.
    Eihän ajoneuvon tiedot vastaa enää otetta jos se on nimenomaan erikseen mainittu että "tehoa rajoitettu xxx tavalla".

    Silloin pyörässä on ns. erityisehto, sen tehoa ei saa nostaa muutoskatsastamatta. Ei edes kurien poistolla.

    Se on tietysti katsastajan tajuttava onko se kuristettu vai ei. Sakot tulee jokatapauksessa jos poliisi sen toteaa olevan täysitehoinen.

    Kuristuksen koko ideahan on se että pääset ajamaan pyörää jota ei siinä teho/korttiluokassa ole muutoin tarjolla, Saksassa se on vakuutuksen hintaan vaikuttava, en tiedä missä määrin Suomessa vaikuttaa.. keväällä selviää kun käytetään konttorilla.

    Tuossa sitten se fakta: https://www.google.fi/url?sa=t&sourc...X8DFUL3NpFVdJj Kohta 5 kurien poistosta..

    Noista kureista tuli mieleen.. 2006 kun olin mp liikkeessä töissä, helpoin kurien poisto oli gsr, yksi johto poikki eculta ja hyvin keuli sen jälkeen 

    Enivei, saas nähdä mitä tapahtuu kun nuo autotkin jossain välissä saa kuristettuna ajoon alle 18v, jotain juttua siitä oli vähän aikaa sitten lehdissä.
    Softail -00-
    Monster 620ie Dark -04-