Vanhaan asiaan kommentoidakseni, kun kukaan muu ei ole asiaa tuonut esiin.
Yksi mahdollinen syy Ducatien alhaiseen ajomäärään saattaa olla se, että tyyppivika on iskenyt (vikaa mittaristossa), jonka seurauksena pyörään on vaihdettu uusi mittaristo, jolloin taulun km määrä alkaa alusta.
Ja myyjä ei tiedä / kerro asiasta seuraavalle omistajalle.
Mittaristovikoja taitaa olla näissä italovehkeissä muissakin kuin Ducatissa.
Yamaha FJR 1300 -07
Ex: Suzuki SV 1000 N K4
Ex: Suzuki GSX 750 -98 ("Inazuma")
jos joku ottaa matkailun tosissaan niin ei se mitään ducatia osta...
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
ST2 ja ST4 on analogisella mittarilla, niissä ei käsittääkseni suuresti vikoja ole ollut.
ST3 ja ST4s on sitten digitaalisella, niitä on enemmän särkynyt. Miks svidussa pitää olla tunkemassa kaiken maailman elektroniikkaa joka paikkaan.
Kyllähän tuota kilometrimäärää voi arvioida vehkeen kuluneisuuden perusteella, jarrulevyt, kahvat, katteen alapuoli ym. Toki nekin voi vaihtaa ja puunata ja putsata kaikki osat, mutta en nyt oikein siihen usko normi tallaajan ollessa kyseessä. Toki ainahan on koijareita olemassa.
Itse ostin 33500 ajetun 2000 rekisteröidyn -99 ST2:n viime kesänä. Viimeiset kymmenen vuotta ollut aika lailla ajamatta. Ei ollut syytä epäillä kilsamäärää. Vehkeessä oli 13 vuotta vanhat renkaat, joilla oli ajettu ehkä kolme tonnia, ja suurin osa radalla, kun oli aikas pyöreää kulumaa, reunoilta enemmän. Hämähäkinverkkoja putsailin sitten sieltä täältä.
Ai? Mielipiteet on kuin reikä hanurissa, kaikilla on oma.
Old Suzuki never dies, it just looks that way.
Meidän huusholliin saapui satatonnia ajettu ästeekakkonen!
Aattelin laittaa kokonaan atoimeiksi --> ny arska paistaa ja polte baanalle!! vasta syksyllä pajalle.
Ny pikku vinkkejä huoltoon tiedustelisin :
Vähän koeajolla nytkytteli (kuulemma ominaisuus)
Eli läppärungon säätöä, oliko näin että pitkä kirkas silikoniletku kumpaakin imukaulaan kiinni --> letkuun punertavaa öljyä --> lämmin kone käymään, kierrokset 1500rpm --> säätää kaasuvipuja kunnes öljy pysyy paikoillaan?
Letku on naulattu lautaan kiinni, kyseessä pirkkamiehen carb-balanceri!
Wanha kunnon U-putki manometri... Tuo letkuhomma vaatii kunnon kuristukset, ettei öljy vispaa ja heilu. Ovat käyttäneet kuristukseen ruuvattavia venttiilejä tai migin suuttimia.
-Ile-
Kertokaas ei asiaa tuntevalle mitkä on mallien ST2.ST3 ja ST4 erot ja sitten vielä S-mallit ?
2, 3 tai 4 venttiiliä per pytty
S: ökympi jousitus
Viimeksi muokannut: TIJ; 28.05.2024 klo 23:26.
Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
ST3:ssa on märkäkytkin, ST2 ja ST4 "legendaarinen" kuivakytkin.
2004 eteenpäin ST4:een tuli facelift, jotkut tykkää ja toiset ei.
https://en.wikipedia.org/wiki/Ducati_ST_series
Huollettuina varsin hyviä ajettavia tänäkin päivänä, suosittelen.
CB 125T-80 > Freccia C12R-90 > GPZ 500R-85 > GS 450-82 > GPz 750-83 > GPZ 500S-88 > RF900R-95 > DL650-04 > Thunderbird 900 Sport-98 > VFR 800 VTEC-04 > BT 1100-04 > GSF 650-08 > ST4s-04 > DL650-10
Lahdessa on tällainen ST4 myynnissä https://www.nettimoto.com/ducati/st4/3083167
Katselin sitä ihan sillä silmällä, mutta kun kyselin huoltojen perään niin ilmoituksessa mainittu hyvin huollettu tarkoittikin että ei ole mitään tietoja huolloista muuta kuin että jossain Vianorilla öljyt vaihdettu viime syksynä.
Päättelin että tohon pitäis sitten tehdä iso huolto heti alkuunsa ja mietinkin että mitä kaikkea pitäis tehdä ja mitä ne osat maksaa jne.....
Osien puolesta ei aivan älyttömiä summia iso huolto maksa (ainakaan liikkeessä teetettyyn verrattuna), mutta onhan siinä vähän askartelua, mihin aikaa menee.
Mainitut jakohihnat: 2x https://www.carpimoto.it/en-FI/Servi...-748S-2002.htm
Venttiilien puolirenkaat ehkä vaihtaisin. Niitä tarvitsee 16 kpl, esim https://www.storm-motor.fi/merkkikoh...oem-66910011e/
Ducati St4S -2001
Ducati XDiavel S 2017
Juu, sitäkin ne on. Nuo pitää sulkevan puolen säätöpalan kiinni venttilivarressa.
Motonetissä kuvan kera, https://www.motonet.fi/tuote/ducati-...oduct=98-16923
Jos nuo vaihtaa, niin saa varautua myös vaihtamaan mahdollisesti myös läjän paloja. Ainakin St2:ssa vaikuttaa noin 5 sadasosaa tiukentavaan suuntaan, kun laittaa uudet. Tuo sitten kuluu muutamassa tuhannessa pois, kun puolirenkaat kuluu samoihin mittoihin, kuin vanhat oli. Sama tahtoo käydä, kun käyttää nuo pois paikaltaan säätöpalaa irroitettaessa, pikkasen vähemmän tiukkenee, mutta kuitenkin. Pitäis koitaa saada puolirenkaat samoin päin paikalleen kuin olivat, niin muutos on pienin mahdollinen.
Itse en alkaisi vaihtamaan, jos nuo ei ole rikki.
Youtubessa ja ducati.ms foorumilla on paljon tietoa tuohon hommaan.
Old Suzuki never dies, it just looks that way.