Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234
Tulokset 91:stä 113:een 113:sta
  1. #91
    Näyttäisi, että Triumph tehnyt hyvän työn uuden 2016-mallin kanssa ja erityisesti ride-by-wire saatu toimivaksi ja kaasuvaste hiottu kuntoon ilman mitään nykimisiä.

  2. #92
    on tuo uusi malli ihan hieno. Tankin muotoa korjattu yms ja lamput on ihan siistit.

    Fly by wire on vähän niin ja näin. Ajomoodit kun löytyy ranteesta. ymmärrän, että esim SuperdukeR:ssä se on ihan tarpeen, koska tehoa on paljon, mutta ei alle 150hp pyörissä paljoa ajomoodeja tarvitse muuta kuin ranteesta.

    Ainakin jossain tiger 800:sessa moodeilla ei kyllä tee mitään. Tehoa on niin vähän.

    mutta ehkä se fly by wire on tarpeellinen osa, että luistonesto saadaan toimimaan hyvin, ja mahdollistaa se jotain hienouksia, kuten vakionopeuden säätimen?

    täysin nykimätönhän speed triple oli jo ennen fly by wirea, jos vaan on kunnossa tulpat yms säädöt.

    JT
    we cannot tolerate zero tolerance!
  3. #93
    fly by wiressä on se kiva puoli, että sillä saa muokattua kaasunvasteen pirun helposti omaan makuun sopivaksi. Sikäli mikäli tuonne Trumpan ecuun pääsee vanhaan malliin sisään.
  4. #94
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    Fly by wire on vähän niin ja näin. Ajomoodit kun löytyy ranteesta. ymmärrän, että esim SuperdukeR:ssä se on ihan tarpeen, koska tehoa on paljon, mutta ei alle 150hp pyörissä paljoa ajomoodeja tarvitse muuta kuin ranteesta.

    Ainakin jossain tiger 800:sessa moodeilla ei kyllä tee mitään. Tehoa on niin vähän.

    mutta ehkä se fly by wire on tarpeellinen osa, että luistonesto saadaan toimimaan hyvin, ja mahdollistaa se jotain hienouksia, kuten vakionopeuden säätimen?

    täysin nykimätönhän speed triple oli jo ennen fly by wirea, jos vaan on kunnossa tulpat yms säädöt.

    JT
    Itekin olen sen verran old school ja kai oikeasti vanhaksi tulossa, että en osaa kyllä yhtään mitään ajomoodeja arvostaa. Oma tosin hiukan äksyksi säädetty kaasuvasteeltaan, että ehkä kaupunkiin olisi pehmeämpi kaasuvaste poikaa...

    Jotenkin vähän mennyt mielenkiinto odotellessa uutta tripleä, koska jo yli 10v menty pienillä kasvonkohotuksilla. Ei sitä uutta tonnista konetta ole tullut, eikä taida tullakaan. Mitään niin ihmeellistä ei uusissa ole, jotta pitäisi pakosti vaihtaa. Äsken kattelin nettimotosta Ducatin Streetfightereita...
    Ducati Streetfighter 1098 -10

  5. #95
    Joo. Triumphin ongelma on vähän se että 2005 malli on niin hyvä ja se maksaa jopa.alle 5. Nyt jos uusi on marginaalisesti parempi, niin vaatii aika kovaa motivaatiota lyödä joku 12t väliärahaa.

    Sillä voisi ostaa sen käytetyn streetfighterin ja pitää vielä triplen. Tai sen rahan mitä siitä saisi.

    Mutta näinhän se tuntuu menevän että se on kuin desibelit. Tehon pitää tuplaantua että sen edes huomaisi. Pyörissä joku 2000 eken pyörä voi olla jo niin hyvä että vasta 4000 pyörä on parempi. 4 to 8, 8 to 16 jne
    we cannot tolerate zero tolerance!
  6. #96
    En aina ymmärrä miksi porukka jaksaa dissata noita ride modeja, etenkin kun näyttäisi olevan kunnolla tehty (eri asia jos olisi ihan poskellaan kaikki säädöt ja huono ajettavuus). Tässäkin jokaisessa moodissa saa samat tehot, ainoastaan kaasuvaste, luistonesto ja abs on säädetty erilailla ja voi vielä kustomoida yhden oman moodin. Pitää vaikka koko ajan track-moodin päällä ja sitten kaupungissa mukulakivelle heittää jonkun pehmeämmän asetuksen lennosta ja taas on kiva ajella. Hieman kätevämpää kuin käydä välissä kotona tune-eculla säätämässä.

    Jokaista uudistusta on aina haukuttu autoissa ja pyörissä: ilmastointi ja automaatti-ilmastointi, aina kivireki sporttialusta vs adaptiivinen/napista säädettävä alusta, absit pyörissä jne. Nykyaika tuo vain lisää valinnan mahdollisuuksia mutta silti niillä voi aina ajaa se yksi ja sama asetus päällä.
  7. #97
    Niin...kaipa se on jotain alkukantaisuuden kaipuuta. Ettei kaikki olisi niin digitaalista ja synteettistä. Kireä 1500cc kone ja suoravetokaasarit...usd keula ja teräsputkirunko...raakaa old school-meinikiä kohtuuhyvillä ajo-ominaisuuksilla. Ehkä se on se mitä setä kaipaisi. Sutii ja/tai keulii (+ karjuu) jos kahvaa vääntää tietyllä tavalla. En halua synteettistä moottoripyörää.
    Ducati Streetfighter 1098 -10

  8. #98
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Niin...kaipa se on jotain alkukantaisuuden kaipuuta. Ettei kaikki olisi niin digitaalista ja synteettistä. Kireä 1500cc kone ja suoravetokaasarit...usd keula ja teräsputkirunko...raakaa old school-meinikiä kohtuuhyvillä ajo-ominaisuuksilla. Ehkä se on se mitä setä kaipaisi. Sutii ja/tai keulii (+ karjuu) jos kahvaa vääntää tietyllä tavalla. En halua synteettistä moottoripyörää.
    Juuri tämän takia tykkää ajaa talvella katueskalla. Pitää olla vaikeeta...
    Omassa ST:ssä tykkään kovasti ABS:stä etujarrussa. Daytonassa etujarrun teho muuttui aina kuun asennon tai naapurin ämmän kuukausikierron mukaan. Nyt voi piirellä viivoja, kun eturengas ei yritä paeta alta epämääräisesti.
    Speed Triple -12, Daytona i955 -02, Bonneville V140T -78, Aprilia Pegaso -01.
  9. #99
    Moi

    Speed triple(1050) olisi hakusessa tulevalle kaudelle. Aiemmat pyörät ovat olleet japseja ja tuntuvat jotenkin tylsiltä. Kysyisin millainen pyörä on ajaa matkustajan kanssa? Millaiset tilat on matksutajalla?

    Itse olen 190cm pitkä, kiinostaisi tietää myös onko miten tilava pitkälle kuljettajalle?

    Jos jollain on tallissa pohjois-savon alueella kyseinen pyörä, niin kävisin mielelläni koeajolla tai edes istumassa pyörän selässä.
  10. #100
    Lainaa J4PP3 kirjoitti Katso viesti
    Moi

    Speed triple(1050) olisi hakusessa tulevalle kaudelle. Aiemmat pyörät ovat olleet japseja ja tuntuvat jotenkin tylsiltä. Kysyisin millainen pyörä on ajaa matkustajan kanssa? Millaiset tilat on matksutajalla?

    Itse olen 190cm pitkä, kiinostaisi tietää myös onko miten tilava pitkälle kuljettajalle?

    Jos jollain on tallissa pohjois-savon alueella kyseinen pyörä, niin kävisin mielelläni koeajolla tai edes istumassa pyörän selässä.
    Pyörä on ihan perseestä matkustajan kanssa. Takasitsi on ihan onneton ja jalkatapit järjettömän korkealla. Omani vosin myydä, jos etelä-savoon asti jaksat tulla
    Ducati Streetfighter 1098 -10

  11. #101
    Lainaa J4PP3 kirjoitti Katso viesti
    Moi

    Speed triple(1050) olisi hakusessa tulevalle kaudelle. Aiemmat pyörät ovat olleet japseja ja tuntuvat jotenkin tylsiltä. Kysyisin millainen pyörä on ajaa matkustajan kanssa? Millaiset tilat on matksutajalla?

    Itse olen 190cm pitkä, kiinostaisi tietää myös onko miten tilava pitkälle kuljettajalle?

    Jos jollain on tallissa pohjois-savon alueella kyseinen pyörä, niin kävisin mielelläni koeajolla tai edes istumassa pyörän selässä.
    Itselläni oli pari kautta vm 2011 Speed Triple ja mopo oli erittäin hauska peli ajaa yksin
    Kyydissä ei ollut koskaan matkustajaa ja olisi pitänyt olla kohtuullisen pieni jotta olisin edes ajatellut

    Vaihdon syynä nykyiseen oli itselleni hieman tiukka polvikulma jos ajoi yhdellä istumalla 200 - 250 km.
    Tosin olen vain 184 cm lyhyt mutta ruumiin rakenne ei ole 50 v täyttäneenä enään nuori atleetti.

    Eli pituus ei välttämättä ongelma mutta missä kunnossa itse on... ja millainen matkustaja on
    Mopo kannattaa testata vaikka itse olen merkkiä vaihtanutkin ja se tuntuu eteenpäin menolta, ja paljon.
    Ducati Monster 1200S vm 2014
    Ex Triumph Speed Triple vm 2011
    Säilössä Condor A350 vm 1975
    Ex Aasiassa Honda mopo/kevari
    Ex Solifer SM
  12. #102
    Lainaa J4PP3 kirjoitti Katso viesti
    Moi

    Speed triple(1050) olisi hakusessa tulevalle kaudelle. Aiemmat pyörät ovat olleet japseja ja tuntuvat jotenkin tylsiltä. Kysyisin millainen pyörä on ajaa matkustajan kanssa? Millaiset tilat on matksutajalla?

    Itse olen 190cm pitkä, kiinostaisi tietää myös onko miten tilava pitkälle kuljettajalle?

    Jos jollain on tallissa pohjois-savon alueella kyseinen pyörä, niin kävisin mielelläni koeajolla tai edes istumassa pyörän selässä.
    Moi,

    Itselläni on pituutta noin 177cm ja alla vm. 2011 Speed Triple. Muutama lenkki on tullut heitettyä matkustajankin kanssa ja ihan hyvä on ollut ajaa, eikä matkustajakaan ole valittanut. Ilmeisesti tuolla uudemmalla mallilla on parempi ajella matkustajan kanssa kuin noilla vanhemmalla (ainakin niistä on valitettu paljon). Matkustajan penkki näyttää todella lyhyelle, mutta toisaalta se on suhteellisen leveä. Huomattavasti parempi pyörä matkustajan kanssa kuin edellinen pyöräni Suzuki SV650S.

    Yksin on tullut ajeltua noin 500km päivämatkoja ilman ongelmia. Esim. Kokkola-Lahti pikkuteitä pitkin. SV:llä alkoi paikat olla kipeänä jo 300km jälkeen.

    Ajoasentoahan tuossa pystyy hieman muokkaamaan jos kääntää tankoa. Itse käänsin sitä vähän lähemmäs ja alemmas.
    Viimeksi muokannut: T-mu; 15.06.2016 klo 22:16.
  13. #103
    Lainaa J4PP3 kirjoitti Katso viesti
    Moi

    Speed triple(1050) olisi hakusessa tulevalle kaudelle. Aiemmat pyörät ovat olleet japseja ja tuntuvat jotenkin tylsiltä. Kysyisin millainen pyörä on ajaa matkustajan kanssa? Millaiset tilat on matksutajalla?

    Itse olen 190cm pitkä, kiinostaisi tietää myös onko miten tilava pitkälle kuljettajalle?

    Jos jollain on tallissa pohjois-savon alueella kyseinen pyörä, niin kävisin mielelläni koeajolla tai edes istumassa pyörän selässä.
    En erityistä valittamista keksi ajelusta matkustajan kanssa. Tuo vakiomatkustaja on kyllä jokseenkin pieni. Isommalle ihmiselle kanssa voi tulla polvet suussa -fiilis. Vertailukohdettahan minulla ei ole, koska kyseessä on ensimmäinen pyöräni, mutta kivasti meni kolme viikkoa Keski-Eurooppaa kiertäessä kahdestaan tuollakin.
    Triumph Speed Triple 2006
  14. #104
    Itsellä nyt Speed Triple 955i 2004 ja tämän kanssa päivässä vähän alle 1000km ilman ongelmia. Kaverin kanssa tuli käytyä Köpiksessä viikonloppukeikalla. Kyydissä ollut vähän lyhyempää kaveria ja kyllähän siinä lyhyempää reissua tekee. Pidemmälle reissulle en kaksi päällä tämän kanssa lähtisi. Toisaalta 200-240km ja tankilla käynti on sääntö.
    Muutoksia tuohon olen tehnyt sen verran että laitoin vähän leveämmän stongan ja viimeksi vaihdoin säädettävät kahvat alkuperäisten tilalle.
    Triumph Speed Triple 04 - Honda CB 500 -03
  15. #105
    Nyt kun mopomarkkinat on aivan jäissä , ostin Speed Triplen talliin odottelemaan kevättä. Mistä löytyy takapukki triplen takaswingiin tai jos jollain ylimääräinen nurkissa? Ja kyseessä -08 malli
    speed triple -08 , barracuda 345hemi
  16. #106
    Lainaa suska1100 kirjoitti Katso viesti
    Nyt kun mopomarkkinat on aivan jäissä , ostin Speed Triplen talliin odottelemaan kevättä. Mistä löytyy takapukki triplen takaswingiin tai jos jollain ylimääräinen nurkissa? Ja kyseessä -08 malli
    Mulla tämmöinen ja olen todennut hyväksi.

    http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...se-2000031107/

    Mallikohtaiset sovittimet myydään erikseen. Muistaakseni siellä myymälässä näkee, mikä koko sopii speed tripleen. Jos ei heti löydä, niin se info kertoo.

    Siinä sovitinosassa on laakeri, eli takarengasta saa pyöriteltyä helposti.
    Braaaaap
  17. #107
    Lainaa Turder kirjoitti Katso viesti
    En aina ymmärrä miksi porukka jaksaa dissata noita ride modeja, etenkin kun näyttäisi olevan kunnolla tehty (eri asia jos olisi ihan poskellaan kaikki säädöt ja huono ajettavuus). Tässäkin jokaisessa moodissa saa samat tehot, ainoastaan kaasuvaste, luistonesto ja abs on säädetty erilailla ja voi vielä kustomoida yhden oman moodin. Pitää vaikka koko ajan track-moodin päällä ja sitten kaupungissa mukulakivelle heittää jonkun pehmeämmän asetuksen lennosta ja taas on kiva ajella. Hieman kätevämpää kuin käydä välissä kotona tune-eculla säätämässä.

    Jokaista uudistusta on aina haukuttu autoissa ja pyörissä: ilmastointi ja automaatti-ilmastointi, aina kivireki sporttialusta vs adaptiivinen/napista säädettävä alusta, absit pyörissä jne. Nykyaika tuo vain lisää valinnan mahdollisuuksia mutta silti niillä voi aina ajaa se yksi ja sama asetus päällä.
    Nostetaanpa tämä talven iloksi.

    Voisi toki olla ihan oma aiheensa, mutta asia on sen verran universaali, että koskettaa
    myös Trumppaa.

    Niin.... "ajoavusteet" ja kaikki elektroniikan kehityksen MAHDOLLISTAMAT härpäkkeet.

    Tuskin kenellekään "kehitys" sinällään on mikään ongelma, ei pääosin edes vanhanliiton porukalle.

    Ongelma syntyy pääosin siitä, että "mitä ollaan tekemässä ja miksi" alkaa väkisinkin muuttumaan....
    ja monin osin ilman "vaihtoehtoa". Jos näitä onkin, käyttöä hankaloittaa "ylimääräisten asioiden"
    oleminen perusasetuksina, eli vaaditaan erinäinen määrä tepulointia niiden suhteen.

    Ihan yksinkertaisesti: Jos joku ei ole lakisääteinen asia, sen pitäisi olla valinnainen/lisäasetus, tai
    sitten järjestelmä niin kehittynyt, että valitut asiat säilyvät kunnes niitä muutetaan.

    Tämä on onneksi "lisääntyvä luonnonvara" ja hyvä niin.

    Tuolla vedettiin esiin nuo kotiloiden automaatti-ilmastoinnit.
    Hyvä käytännön esimerkki.

    Tullessaan "poppiskamaksi" muissa kuin arvokkaissa Premium- vehkeissä,
    koko keksintö oli ns. suoraan perkeleestä.

    Ei siksi, että ajatus oli huono, vaan siksi että toteutus oli lapsellisen ja säälittävän tasolla.

    Kesti käsittämättömän pitkään, kun keskiluokan vehkeissä (jos oli vielä saatavissa ilman autom. ilm.)
    perinteinen käsisäätö kepitti vielä mennen tullen ajo/käyttömukavuudessa ns. uuden tekniikan.

    "Vanhanliiton" kritiikki vaikuttaisi kohdistuvan.... kuten kokemusten arvottaminen ylipäänsäkin.....
    TODELLISEEN ja KULLOISEENKIN TILANTEESEEN / TOIMINTAAN.

    Eli lähtökohtaisesti siihen nykymuotiin , että kaiken uuden eteen vaan polvistutaan vetämään hoosiannaa kiitollisena.

    KRITIIKITÖN "UUDISTUSTEN" HYVÄKSYNTÄ JA IHANNOINTI !!!!!

    Tuohon kiteytyy aika paljon ja kovin monessa asiassa......

    Kuten se, että perusteltua kritiikkiä esittävä porukka halutaan leimata inkontinenssistä
    kärsiviksi faaraoiksi jotka ei ymmärrä mitään mistään.

    Se on sitten jokaisen henkilökohtainen valinta, haluaako "hallita itse" ajoneuvoaan mahdollisimman
    monin tavoin ajon aikana......

    vai ulkoistaako suuren osan koko "asian ytimestä".

    Voihan sitä "hoitaa" eukkonsa niinkin, että istuu "mukana" seslongin reunalla kun joku muu
    tekee duunit.

    Kukin tavallaan ja tyylillään, mutta jos vaihtoehtoja aletaan lähtökohtaisesti rajoittamaan
    LIIKAA..... herää kysymys.... mistä onkaan kysymys.... ja miksi.

    Aika hyvää osviittaa antaa muutamat "poikkitieteelliset" gallupit erilaisten "härpäkkeiden"
    todellisesta käytöstä.... suhteutettuna kaikkiin mahdollisuuksiin.

    Jos liikutaan vaikka muualla kuin kilvanajossa, eli "normikurvailussa", mihin kohta tarvitaan
    kierrettävää kaasukapulaa?

    Päälle/pois katkaisija riittää.
    Elektroniikka hoitaa kaiken muun vauhdin säätämisen jos jarrut jätetään tässä yht. pois.

    Että mihin ollaan menossa, miksi.... ja mitä oltiinkaan tekemässä.... mistä haetaan "nautinto".

    Löytyyhän se vaikka taxin takapenkiltä.... tasankovosun kanssa "ajellen".

    Aika kaukana tuo kuitenkin on, jos homman nimi olisi "autolla ajo ja siitä nauttiminen"
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  18. #108
    Onko ohjaustankoa vaihdettu joksikin muuksi kuin speed triplen oma ? Omassa -08 mallissa sarvenpää ottanut kosketusta maahan ja vääntynyt vähän. Katselin Fat Bar vaihtoehtoja mutta ei toi orkkiskaan vissiin huonompi ole ? Jos sopivat orkkikset löytyy ylimääräisenä voisin vaikka lunastaa pois...
    speed triple -08 , barracuda 345hemi
  19. #109
    Herra Heinäkuu JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Paronin Tilukset
    MotOrg ry jäsen
    Uus Speed Triple R kyykytti Rutterin testissä mm. seuraavat laitteet:

    2014 Daytona R
    2014 10R
    2015 Fireblade
    2014 Tuono V4R
    Yamaha MT 10
    2014 899 Panigale
    2014 GSX-R 1000

    Tietty sitä faktaa ei brittilehdissä ole koskaan pidetty salassa, että omien puolta pidetään, rengastus vaikuttaa, radan kunto ja erot eivät ole mahdottomia. Yhtä kaikki, tuon tarinan perusteella laitteen hommanneet voivat nukkua rauhassa. Tuon vehkeen ominaisuuksia kadulla ei ole koskaan tarvinnutkaan epäillä.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  20. #110
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Uus Speed Triple R kyykytti Rutterin testissä mm. seuraavat laitteet:
    Mitä ominaisuuksia siellä testattiin?
    Viimeksi muokannut: Miikam; 27.01.2017 klo 03:02.
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
  21. #111
    No kierrosaikaa, duh.
    Jos mietit, mikä pyörä pitäisi hommata, osta Triumph Street Triple R. Niin minäkin tekisin.
  22. #112
    Eilen päättyi muutaman vuoden pyörätön aika ja talliin tuli 2008 vuosimallin speed triple. Muutama kysymys kaipaa vastausta. Minkälaista hintaa oletta maksanu venttiilin välysten tarkastuksesta? Pyörällä ajettu nyt 26tuhatta ja huoltokirjassa ei näy merkintää tarkastuksesta.
    Toinen kysymys kuuluu, mistä tuohon löytyis kohtuuhintainen takapään nostin?

    Lähetetty minun EVA-L09 laitteesta Tapatalkilla
    Triumph Speed Triple 2008
    Honda CB600f Hornet 2003(ex)
  23.  
  24. #113
    Lainaa Mokki kirjoitti Katso viesti
    Eilen päättyi muutaman vuoden pyörätön aika ja talliin tuli 2008 vuosimallin speed triple. Muutama kysymys kaipaa vastausta. Minkälaista hintaa oletta maksanu venttiilin välysten tarkastuksesta? Pyörällä ajettu nyt 26tuhatta ja huoltokirjassa ei näy merkintää tarkastuksesta.
    Toinen kysymys kuuluu, mistä tuohon löytyis kohtuuhintainen takapään nostin?

    Lähetetty minun EVA-L09 laitteesta Tapatalkilla
    Olet tainut minun vanhan pyörän hankkia. Jos on tarvetta kysellä tuosta yksilöstä, voit laittaa yksityisviestiä.

    - Ville
    Speedmaster -08
Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234