Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 113:sta
  1. #31
    Hei,

    Itselläni on ollut pari vuotta vm 2011 Speedy ja nyt ajettu reilu 13,000 km. Viimeksi Sunnuntaina pieni lenkki.

    Ajot on ollut pääosin nurkissa pyörimistä ja kalapaikalle noin 140 km suuntaansa. Satunnaisia kavereiden mökeille reissuja myös tehty.
    Tähän tarkoituksen pyörä on ollut aivan mahtava

    Radalla en ole käynnyt, koska taidot eivät sitä edellytä ja iän myötä ei ole se minun juttu. Toki pyörä siihen olisi varmasti hyvä, varsinkin kun on Arrowsin 3-1 putkisto (kaikk orggis osat tallella)

    Viime päivinä ollut hieman mopo kuumetta mutta ei oikein tiedä mihin vaihtaisi.
    Streetfightereissa pitäisi mennä hieman väljempään kun en ole kaikkein pienin mutta se ei tuo ehk hinta/laatu suhteeltaan mitään hyvää.
    Cruiseri voisi olla kiva samoin kuin uusi Iso Gessu mutta mutta Speed Trile on erittäin kiva ajella kaiken kaikkiaan

    ilmoittelen jos omani tulee myyntiin
    Ducati Monster 1200S vm 2014
    Ex Triumph Speed Triple vm 2011
    Säilössä Condor A350 vm 1975
    Ex Aasiassa Honda mopo/kevari
    Ex Solifer SM
  2. #32
    radallahan kannattaa juuri käydä silloin kun taidot ei sitä edellytä.
    we cannot tolerate zero tolerance!
  3. #33
    eikä siellä kyllä pakoputkella-ajokaan käy mielessä kun kurvailua opettelee.
    ZX6R-05 (RF900R, XJ600S)
  4. #34
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    eikä siellä kyllä pakoputkella-ajokaan käy mielessä kun kurvailua opettelee.
    Opetellessa voi kyllä käydä niinkin, että pyörä menee juuri pakoputkellaan.. Tai no sliparilla ainakin.
    Super Duke (Se vanha)
  5. #35
    Ansaitut kuittailut vastaanotettu
    Ducati Monster 1200S vm 2014
    Ex Triumph Speed Triple vm 2011
    Säilössä Condor A350 vm 1975
    Ex Aasiassa Honda mopo/kevari
    Ex Solifer SM
  6. #36
    Jooo! No sillai vaan että kun toi Ajotaito II kun järkätään radalla, niin siinä ajetaan noin 40…70 km/h (pitkällä suoralla ehkä sit myöhemmin yli satastaki)… Silti on haastavaa olevinaan Siks se on ihan toimivaa reeniä katuajoon. No, keski- ja nopeeryhmä ajaa tietty lujempaa sitten. Ja hitaan kokeneempi porukkakin, mut…
    ZX6R-05 (RF900R, XJ600S)
  7. #37
    Nyt on sitten trumppakuume päällä ja pahasti. Möin syksyllä XJR:n (snif) ja nyt on uusi hakusessa. Yhtä vm2008 tripleä kävin katsomassa ja kuume vain nousi, ajoasento tuntui hyvältä ja pyörä näytti paikanpäällä (vielä) paremmalta kuin kuvissa. Te joilla tuommoinen on, kertokaas vähän miksi ostaa ja onko ollut mitään mitä pitäisi tietää vekottimesta kun on ostamassa..?
    ex ER 5
    ex GS 500
    ex GSXF 750
    ex ZR-7
    ex XJR1300
    ex Aprilia SL Falco
    ex Kawa ZZR-1200
    FZ1-S
  8. #38
    kannattaa ostaa koska se on pirun hyvä yleispyörä. Menee radalla, maantiellä, matkaa, kioskilla, tasapainoinen keulia ja hienot äänet. Mukava ajoasento ja vähän persoonallisempi kuin joku perussingeri.

    lisäksi helppo huoltaa kun ei ole kuttaperkkaa ympärillä. Se on semmoinen moottoripyörän arkkityyppi.

    ehkä parasta on se moottori, koska se lähtee aina kun vääntää kaasua. Moni pyörähän ei vaan lähde edes eteenpäin jos on esim väärä vaihde tai muuta sellaista.

    JT
    we cannot tolerate zero tolerance!
  9. #39
    Lainaa PyöräJussi kirjoitti Katso viesti
    Nyt on sitten trumppakuume päällä ja pahasti. Möin syksyllä XJR:n (snif) ja nyt on uusi hakusessa. Yhtä vm2008 tripleä kävin katsomassa ja kuume vain nousi, ajoasento tuntui hyvältä ja pyörä näytti paikanpäällä (vielä) paremmalta kuin kuvissa. Te joilla tuommoinen on, kertokaas vähän miksi ostaa ja onko ollut mitään mitä pitäisi tietää vekottimesta kun on ostamassa..?
    Minulla saattaa tulla myyntiin vm 2011 Speed Triple millä ajettu noin 13,500 km.
    Pyörä on avattaren näköinen missä Arrowsin 3-1 täysputkisto, tangon pää peilit, minivilkut ja tietysti vakio osat löytyvät pakattuina kuplamuoviin.

    Pyörä on todella kiva ajaa ja ollut kaikin puolin odotusten mukainen omaan tarkoitukseeni mutta olen miettinyt vaihtoa hieman "väljempään" ajoasentoon. Ehkä tulee myös ajettua hieman pidempiä matkojakin kuin tähän asti.
    En ole vielä päätöstäni tehnyt.

    Jos kiinnostaa niin laita yv:tä tulemaan niin kerron enemmän.
    Ducati Monster 1200S vm 2014
    Ex Triumph Speed Triple vm 2011
    Säilössä Condor A350 vm 1975
    Ex Aasiassa Honda mopo/kevari
    Ex Solifer SM
  10. #40
    Mitattiin tehot mun -07 speedtriplestä, arrow koko putkisto, muista modeista ei ole tietoa onko tehty.
    Tulos 108hv 95nm takapyörältä. Pienoinen pettymys oli, tuohan ei ole konetehoa kuin ~120hv. Eikös sieltä pitäisi se 130 löytyä. Laihalla kuulemma käy, mutta ei mitään hälyttävää kuitenkaan.

    Jos olette omianne penkittäneet niin laittakaahan tuloksia näkösälle.
  11. #41
    Kaveri dynotti vakion 2005 sen. 110hp takapyörästä. Se on aika normaali.

    Veikkaan että sulla on väärä kartta ruiskussa Esim.vakiokartta tai jotain.
    Ilmamputsari tukossa tai jotain muuta ongelmaa.
    we cannot tolerate zero tolerance!
  12. #42
    Aika fakiiri saa olla jos 10 hepan eron tuntee perstuntumalla.

    Sama 1050 kumminkin..
    1300cc Suzuki
  13. #43
    joo kadulla voi olla vaikea tuntea, kun tulee harvoin kiihdyteltyä täysiä, mutta radalla huomaa aika helposti, koska on jonkinlainen kuva siitä kenen kavereiden pyörien perässä pysyy ja kenen ei. Jos siitä ottaa pois 10hp tai lisää 10hp, niin eron huomaa.

    myös jotkut piirteet, kuten tahaton keuliminen kakkosella radalla jostain mutkista yms kertoo tehotasosta. Esim omassa triplessä jo MIVV pönttö ja arrow kartta on helposti huomattavissa, että se on tehokkaampi.

    mutta jos ikinä ei ole kokeillut sitä isompaa tehoa, niin silloin se voi olla vaikea huomata, tai ei ole kaverin pyörää jota kokeilla.

    se on semmoinen hifismi juttu, vähän kuin jos kuuntelee mankkaa, niin korva ei voi kehittyä, mitä enemmän erilaisia laitteita kuuntelee sitä enemmän korva tai oikeastaan aivojen tarkkuus kehittyy huomaamaan eroja. Sama käy tehossa.

    Pienissä tehoissa tehoero on yllättävän helppo huomata, esim 22 heppainen jos muuttuu 24 heppaiseksi, niin se on helppo huomata, jos pääsee varsinkin back to back ajamaan. Tietysti prosenteissa se on todella paljon.

    tuo dynamometri on muuten sellainen vehje, että taitaa useammin olla pettymys kuin ilon aihe. Ihmisen odotukset on yleensä korkeammat kuin sen lukema, jolloin se on helposti pettymys vaikka lukema olisi täysin ok.
    we cannot tolerate zero tolerance!
  14. #44
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    Kaveri dynotti vakion 2005 sen. 110hp takapyörästä. Se on aika normaali.

    Veikkaan että sulla on väärä kartta ruiskussa Esim.vakiokartta tai jotain.
    Ilmamputsari tukossa tai jotain muuta ongelmaa.
    Omaa en ikinä vakiona mitannut, mutta 110 on varmaan likellä ja normaali lukema. Vakiokartalla avoimilla pöntöillä oli 113-114 hv pidosta riippuen ja vähän putken siivousta, ja imupuolen kikkailua ja säätö tuneboylla, niin 121.8hv/105Nm. Bensankulutus jotain 1-1,5L/100km vähemmän kuin vakiona.
    Ducati Streetfighter 1098 -10

  15. #45
    Ilmanpuhdistaja löytyy vissiin tankin alta?
    Mites tuo tankki tuosta irtoaa?
  16. #46
    ota satula irti, irrota takapultti, irrota etupulttin ja sivukatteiden pultit. sitten sitä voi nostaa ja irroittaa sähköjohdon tankin alta ja sen polttoaineletkun, se irtoaa kun puristaa sivuilta. Jos pikaliitos toimii, niin bensaakaan ei vuoda pisaraa enempää liittimestä. Hommaa helpottaa jos tankki on melko tyhjä, koska täytenä se painaa paljon.

    näin ainakin 05:sessa. vaikka luulisi takakiinnikkeen toimivan saranana kuten monissa pyörissä, niin triumphissa ei toimi ainakaan mun vuosimallissa.

    sitten se ilmanputsari kotelo on siinä, ruuvaa vaan reunan ruuvit auki ja yksi taitaa olla keskellä.

    tankkia takaisin laittaessa kannattaa olla todella tarkkana, että ne hengitysletkut ja tankin korkin reunan vedentyhjennysletku menee suoraan, koska jos ne jää mutkalle, niin sateella voi kertyä vettä korkin ympärille ja sitten kun avaan korkin huoltoasemalla, niin vedet lorahtaa tankkiin. tai tankki ei saa korvausilmaa jos se toinen letku menee luttuun. Itse katson esim peilillä vasemmalta puolelta ylös tai kyllä sen suoraan silmälläkin melkein näkee kun katsoo ylöspäin rungon alle lampun kanssa.

    JT
    we cannot tolerate zero tolerance!
  17. #47
    Keväthuolto menossa ja pikkuhiljaa alkaa olla ajohalujakin. Vähän on hommat vielä kesken, koska mittaristomodaus tankkiin aiheutti pienehkön probleeman - tankkia ei saanut irti. Piti duunailla liittimet väliin. Jos joku muuten joskus niitä piuhoja joutuu duunailemaan, niin ne nollajohtimet ei sitten ole samassa potentiaalissa.

    Laittelin öljyiksi 15w-50 täyssynteettistä kamaa. Veikkaisin, että aikaisemmissa öljyissä ei API-luokitus täyttynyt, koska en tykännyt kytkimen toiminnasta yhtään. Näillä tuntui hyvin pienen lenkin aikana kytkinkin paremmalta. Tosin noissa PP-tuningin jalkatappisarjassakin on vaihdevivun suhteen ollut aika paljon säätämistä, että sen on mieleiseksi saanut. Tulpat tuli vaihdeltua ja huomenissa vielä loputkin nesteet, niin alkaa olemaan valmis. Venttiilivälykset saa kyllä joku muu tarkastella.
    Viimeksi muokannut: Pukki; 08.04.2014 klo 02:28.
    Nyt: Triumph Speed Triple
    Aikaisemmin: Husaberg FS650, Honda CR250, KTM 625 smc, Suzuki GSX-R 1000 kisalaite, Yamaha R1, Suzuki GSX-R 600, KTM LC4
  18. #48
    Lainaa Pukki kirjoitti Katso viesti
    Keväthuolto menossa ja pikkuhiljaa alkaa olla ajohalujakin. Vähän on hommat vielä kesken, koska mittaristomodaus tankkiin aiheutti pienehkön probleeman - tankkia ei saanut irti. Piti duunailla liittimet väliin. Jos joku muuten joskus niitä piuhoja joutuu duunailemaan, niin ne nollajohtimet ei sitten ole samassa potentiaalissa.
    Vaihdoitko mittarin vai siirsitkö alkuperäisen tankkiin? Itsellä on ollut tarkotus vaihtaa mittari pienempään ja tankoon kiinni. Probleema on siinä että kun otat mittariston pois niin pyörä ei lähe käyntiin. Can väylä täytyy päättää ennen kun toimii. Kun vielä tajuis noista sähköistä jotain niin senhän vois tehä Käytin pyörää eräällä pätevällä faitteri rakentelijallla, joka nosti kädet pystyyn, kokeiltuaan vaihtaa mittariston.
  19. #49
    Muutaman vuoden kuivan kauden jälkeen, tuli talliin hommattua uusi vm2013 Speed Triple.
    Edelliset kaksi omaa pyörää olivat kyykkyjä. Ajoasento niissä ei vaan meikäläisen ranteille sovi.
    Sekä viime kesänä yli 2000 kilsan reissu Yammun FZ1-N:nällä, antoi kipinän näihin nakupyöriin.
    Motarillahan ajaminen ei ole kovin miellyttävää, mutta muuten hauskuuskerroin on aivan mieletön.
    Tuossa Yammussa ei ollut toisaalta mitään pleksiä, joten kuvittelen että Speed Triplen FlyScreen tarjoaa vähän parannusta siihen puoleen.

    Enpä muuten käynyt edes koeajamassa pyörää, vaan luotin kaikkiin arvosteluihin ja juttuihin mitä netistä löysin. Plus siihen intuitioon, että jos tykkäsin vanhasta FZ1-N:nästä todella paljon, niin uskon Speed Triplen pesevän sen 10-0 hauskuudessa ja ajettavuudessa.

    Huomenna (maanantaina) saan pyörän alleni. Kyllä polttelee. Sitten näkee, että menikö intuitiot pahasti pyllylleen, vai miten ukkelin käy.

    Tähän samaan hengenvetoon voisin kysyä suosituksia oikeasti hyvästä suojapeitteestä. Pitäähän se kultsi saada hellästi peiteltyä kaikelta pahalta suojaan.
    Nyksä. Speed Triple 2013
    EX: GSX-R 1000 K6
    EX: R6R 06
  20. #50
    Tässä kun nyt talven pähkäili, että pitääkö laittaa Arrow 3-1 tilaukseen niin tulipa lopulta vähän heräteostoksena päädyttyä "budjettiratkaisuun" ja tilattua linkin takana olevasta kuvasta löytyvä SC-Projectin OVAL Silencer in low position 3-1.

    Ulkonäkö miellyttää omaa silmää ja SC-Projectin sivuilta poimittuna ehkäpä se oleellisin speksi:

    Stock exhaust weight: 8,4 Kg Oval exhaust weight: 2,5 Kg Weight reduction: 5,9 Kg

    Josko pönttö vielä saapuisi tällä viikolla kotiovelle niin pääsisi pulttaamaan paikoilleen.
  21. #51
    Lainaa Petsku73 kirjoitti Katso viesti
    joten kuvittelen että Speed Triplen FlyScreen tarjoaa vähän parannusta siihen puoleen.
    Yllättävää kyllä speed triplen orkkis flyscreen jopa toimii. Selvästi vähemmän jytistelee pyörteet kypärään kuin ilman. Yleensä on toisinpäin.
    Ducati Streetfighter 1098 -10

  22. #52
    Uusi Triplisti imoittautuu ja heti kyselemässä, kun on hiukka erilaisia juttuja mihin on aiempien pyörien kanssa tottunut.

    Kuinkas paljon tuon ketjun kireydensäätörullan kuuluu pyörähtää ns. löysimmästä asennosta kireimpään?

    Sehän on ns. epäkesko, joten pakkohan siinä on minimi ja maksimi ollakin.

    Näyttäs nyt vaan siltä, että ketjut on venähtäneet liikaa eikä säätövara ilmeisesti enää riitä.
    Suzuki GSX-R750 -88 -> Suzuki GSX750F -92 -> Suzuki GSX-R1100 -93 -> Suzuki TL1000R -99 -> Aprilia RSV1000R -04 -> Triumph 1050 Speed Triple -06 + Suzuki GSX-R1000 -03 (kilvetön ratalelu)-> Suzuki GSX 1300R Hayabusa -06
  23. #53
    Toinenkin uusi Street Triumphisti ilmoittautuu. Ostaa täräytin tuossa eilissäpäivin 2010-mallin pyörän. Koneen käyntiäänen ohella kuuluu korkeataajuinen "siritys"? Kuuluu ihan paikallaankin kaasua antaessa, tyhjäkäynnilläkin sen osaa kuulla kun tietää mitä hakee, mutta ehdottomasti selvimmin ääni tukkii korviin ajossa. Ääni kovenee rannetta käännettäessä mutta muuta vaikutusta en hoksannut n.100km:n ensipyrähdyksellä.

    Liikkeessä olivat sitä mieltä että on normaali kolmoskoneen äänimaailma. Kiska tosin ei ole erikoistunut Trumppiin vaan ilmeisesti enempi jenkkipyöriin. Mielestäni moista siritystä/vinkunaa/kitinää ei kulunut aiemmin päivällä koeajamastani vuotta vanhemmasta yksilöstä. Enkä ole ollut ko. moottorityypin kanssa enemmin tekemisissä.

    Onko kellään mitään villiä veikkausta/tietoa miten asian laita on? Kuuluuko korkea mekaaninen(?) ääni käyntiääneen vai ei?

    Täältä tähän.
    Näin on näppylähansikkaat.
  24. #54
    Meneppäs Youtubeen ja etsi sieltä "street triple exhaust sound" tai "speed triple exhaust sound" niin saat paljon erilaisia klippejä. Kuulet kyllä sirinät sieltä eli kuuluu asiaan. Se vislaava sirinä on Triumphin kolmoskoneen ominaissaundi.

    Street Triple sirraus ja tässä Speed Triple. Tuolla alle 5000rpm noin kuuluu siritys.
    Triumph Street Triple
  25. #55
    jossain väittivät, että se johtuu tasapainoakselin suorista välitysrattaista, mutta joo, ainakin itselle se on ominaissoundi. Puhun siis speed triplestä, en tiiä muista.
    we cannot tolerate zero tolerance!
  26. #56
    ..ja tukin vielä väärään ketjuunkin tyhmine kysymyksineni Nöyrin pahoitteluni, kiitos ja anteeksi.
    Näin on näppylähansikkaat.
  27. #57
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    jossain väittivät, että se johtuu tasapainoakselin suorista välitysrattaista, mutta joo, ainakin itselle se on ominaissoundi. Puhun siis speed triplestä, en tiiä muista.
    Vanhassa gsxr:ssä nokkaketju oli rullaketju ja piti lievästi rohisevaa ääntä. Bandit 1200:ssa oli periaatteessa samanlainen kone, mutta ketjuna hammasketju. Se piti ärrään verrattuna hondamaista vinkunaa. Speed Triplessä on samanlainen hammasketju ja vinkuva ominaisääni. Liekkö siinä osittain äänen lähde.
    Ducati Streetfighter 1098 -10

  28. #58
    Ei näköjään ole SC-Project välttämättä mikään kiireisen miehen putiikki.

    Laitoin tilauksen sisään, odottelin vähän reilun viikon suvaitsevatko italiaanot jossain vaiheessa pistää infoa tilausprosessin etenemisestä, mutta kun mitään ei kuulunut niin alkoi jo kärsivällisyys loppua siinä määrin, että piti tiedustella josko ovat edes hengissä.

    Vastasivat toki heti seuraavana päivänä ja vastauksen perusteella ei nähtävästi ollut vaimenninta valmiina hyllyssä vaan alkoivat vasta tekemään sitä tilauksen saatuaan:

    "Dear customer
    we confirm that we received your payment.
    for make your product we need 10-12 working days from the confirmation of your payment."
    No onneksi ei ole kiire. Olisivat toki voineet infota jossain vaiheessa ihan oma-aloitteisesti, että tässä nyt menee hetki.
  29. #59
    Itsellä harkinnassa jos ostaisi Speed Triplen. Ei vaan Jyväskylän lähimaastosta löydy moisia myynnistä.
    Olisiko täällä ketään Jyväskyläläistä jolta moinen kapistus löytyy alta. Jos mahdollista niin voisin edes kylmätyypit kokeille pyörän selässä. Saisi hiukan näkemystä pelkän netistä lukemisen sijaan.
    Löytyisikö apua?
  30.  
  31. #60
    Mä voisin omani myydä, mutta on Helsingissä. En ole tehnyt tosin myynti-ilmoa, mutta tule kokeilemaan, jos täällä päin liikut. Vuoteen on 1000km tullut rullattua. Heitä viestiä, jos kiinnostaa, niin jatketaan siitä juttua. Onnea etsintään.
    Nyt: Triumph Speed Triple
    Aikaisemmin: Husaberg FS650, Honda CR250, KTM 625 smc, Suzuki GSX-R 1000 kisalaite, Yamaha R1, Suzuki GSX-R 600, KTM LC4
Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen