Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 98:sta
  1. #1
    Yllätyspostia tuli Satakunnan poliisilaitokselta, olivat automaagisessa liikenteenvalvonnassa Kaarinan ja todennäköisesti Littoisten välillä bonganneet Kawan kulkevan yli nopeusrajoituksen. Sen verran vähän, ettei tullut kuin huomautuskirje kotiin, mutta on sitä ennenkin lamppu läiskähtänyt edestä, ilman lappuja. Ja kun Kawassa ei ole minkäänlaista tunnistetta edessä, niin takaa se on pitänyt rekkari napata. Ja niin huoletta on ennen saanut päästää kameratolppareiteillä ilman autoletkan paniikkijarrutuksia. Ei sillä, että tuppi nurin ajaisi, mutta ettei nyt ihan pienistä pitäisi säikkyjarruttaa ennen kameraa. Nyt siis maaseutuyhdystiellä 57/50 eli ei mitään älytöntä kaasuvaijerin kiristystä. Pointti kuitenkin siinä, että kameravalvonta, takarekisterikilpi, bongattu. Uutta tekniikkaa?
    Kimmo, ER-12
  2. #2
    Oliko varmasti tolppa eikä valvonta-auto? Autoissa on kamerat myös mopoja varten
    Suzuki GSX 1250 FA
  3. #3
    Sut on bongattu ja kuvattu siirrettävällä valvontakalustolla jolla voidaan kuvata edestä ja takaa tarvittaessa. Et ole ensimmäinen foorumilainen samassa tilanteessa kuvattuna.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  4. #4
    kiistä, ehdottomasti!!

    sittenpähän ainakin tiedetään miten bongasivat.
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Albumi
    * Tuubi
  5. #5
    Lain mukaan kuljettaja on oltava selvästi tunnistettavissa kuvasta joten ihan sama mitä lukee kilvessä, piste.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  6. #6
    Ei tuolla alueella ole yhtään tolppaa mikä kuvaisi myös takaapäin. Enkä tiedä onko niitä Suomessa laisinkaan?

    Kamera-autoja kyllä liikkuu
    Kawasaki ZZR1400 -07
    Suzuki SV1000N -03
    YZF-750 R -93
  7. #7
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Lain mukaan kuljettaja on oltava selvästi tunnistettavissa kuvasta joten ihan sama mitä lukee kilvessä, piste.
    Saattaapi poliisisetä kysäistä kuskin nimeä, vaikkei kuvasta tunnistaisikaan.
    XX -05 Kaikki loppuu aikanaan, vaan konsanaan ei milloinkaan...

  8. #8
    Väittäisin että asialla kamera-auto. Kojetaululla taitaa olla videokamera mopoilijoita varten kun istuvat tien pientareella.
    FZ1-S -09 -> S1000RR 2010 + S1000XR
  9. #9
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Lain mukaan kuljettaja on oltava selvästi tunnistettavissa kuvasta joten ihan sama mitä lukee kilvessä, piste.
    Minkä lain... taitaa pikavoitto mennä rekisteriotteesta löytyvälle taholle.
  10. #10
    Varmasti ollut auto tosiaan. Noissa autoissa on se jännä juttu, että ottavat kuvan taaksepäin automaattisesti, mutta eteenpäin kamera pitää laukaista manuaalisesti. Tämä lähinnä sillä jos näet auton niin ei kannata jarruttaa vaan lisää kaasua ja toivoa ettei kuvaaja ole hereillä;)

    Ja noihan ei tosiaan aina välähdä...
    2015 bike - ??
  11. #11
    Kyllä toi on kamera-autosta otettu väittäisin.
    Kaarinassa ei ole kameratolppia littoisissa,ainoastaan vt10 hämeentiellä ja saaristotiellä.
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  12. #12
    Lainaa Kenesis kirjoitti Katso viesti
    Saattaapi poliisisetä kysäistä kuskin nimeä, vaikkei kuvasta tunnistaisikaan.
    Pyörä myynnissä, joku koeajolla? Ei tullu kysyttyä nimeä..
    Honda CB350K4

    "Work Less - Ride More"
  13. #13
    Lainaa vanha kirjoitti Katso viesti
    Pyörä myynnissä, joku koeajolla? Ei tullu kysyttyä nimeä..
    Tuo on hyvä, pistetään muistiin.
    XX -05 Kaikki loppuu aikanaan, vaan konsanaan ei milloinkaan...

  14. #14
    Onkos toi nyt sitten totta et kaikki kamera-autot ottaa myös sieltä pyörän takaa kuvan? En kyllä itse välähdystä havainnut kuin edestä. Pikavoittoa odotellessa?
  15. #15
    Mikä tässä jutussa on pointti ? Se että porukka miettii otetaanko takaapäin kuva kun on jo ajettu tutkaan jota ei ole huomattu
    - slipping and sliding since 1982 -
  16. #16
    Useemman vuoden Turun seudulla tuo kamera-auto räpytellyt kuvia prätkien kilvistä. En nyt muista ottiko myös edestä mutta takaata ainakin kuvan saavat
    Yamaha FZ6-N -> Triumph Daytona 955i
  17. #17
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Kenesis kirjoitti Katso viesti
    Saattaapi poliisisetä kysäistä kuskin nimeä, vaikkei kuvasta tunnistaisikaan.
    Lainaa vanha kirjoitti Katso viesti
    Pyörä myynnissä, joku koeajolla? Ei tullu kysyttyä nimeä..
    Tai puikoissa joku perheen jäsen/morsian/sulhanen, jota ei haluu käräyttää!
    Ei tarvi ilmiantaa lähi omaisia eikä kihlattuja
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  18. #18
    Mutta eikä se mene niin "joudut silti maksamaan jos se on sakko". Kerrot et maksa jos et kerro maksat
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  19. #19
    Seiskytluvun hemmetin enkeli siki:n avatar
    Liittyi Jul 2005
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Husky510 kirjoitti Katso viesti
    Mutta eikä se mene niin "joudut silti maksamaan jos se on sakko". Kerrot et maksa jos et kerro maksat
    Ei ne lähetä maksulappua sulle, vaan kyselyn kukahan mahto ajella tossa. Vaimo ratissa ja minä vieressä, eli varmasti tunnistivat, että omistaja ei ajanut. Tais sieltä tulla kolme vai neljä lappua ja kyselyä, kaiken näköisillä ukaaseilla melkein linnasta lähtien. En jaksanu vastata. Yhen kerran olivat jättäneet valmiiksi maksetun palautuskuorenkin pois, joten enhän mä nyt omalla kustannuksella ketään mee ilmiantamaan. Aattelin ihan piruuttaan, et toi ton tyyppinen valvonta on ihan liian halpaa valtiolle, niin tekevätpä rahojensa eteen sit pikkusen duuniaki. (tosta veti joku herneet nenään?) Vaimo vaan sattu hokaan sen viimesen kirjeen, ja meni ilmiantaan ittensä. Rikesakko kyseessä, tolpasta kuvattuna Oulun lähellä. Missään vaiheessa minua ei uhattu, että joutuisin tuon maksamaan. Tästä asiastahan on täällä eri osioissa väännetty vaikka mitä.
    <p>Karvanen REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04</p>
  20. #20
    Lainaa siki kirjoitti Katso viesti
    Ei ne lähetä maksulappua sulle, vaan kyselyn kukahan mahto ajella tossa. Vaimo ratissa ja minä vieressä, eli varmasti tunnistivat, että omistaja ei ajanut. Tais sieltä tulla kolme vai neljä lappua ja kyselyä, kaiken näköisillä ukaaseilla melkein linnasta lähtien. En jaksanu vastata. Yhen kerran olivat jättäneet valmiiksi maksetun palautuskuorenkin pois, joten enhän mä nyt omalla kustannuksella ketään mee ilmiantamaan. Aattelin ihan piruuttaan, et toi ton tyyppinen valvonta on ihan liian halpaa valtiolle, niin tekevätpä rahojensa eteen sit pikkusen duuniaki. (tosta veti joku herneet nenään?) Vaimo vaan sattu hokaan sen viimesen kirjeen, ja meni ilmiantaan ittensä. Rikesakko kyseessä, tolpasta kuvattuna Oulun lähellä. Missään vaiheessa minua ei uhattu, että joutuisin tuon maksamaan. Tästä asiastahan on täällä eri osioissa väännetty vaikka mitä.
    Sanonpa että voi perkele välillä noita vaimoja ylivelvollisuuden tuntoineen, mullakin varmasti marssis tunnustamaan polliisin pelossa unettomien öiden jälkeen.. Itse en kyllä inahtais millään ennenkuin nokan eteen lyyään kiistaton näyttö.
    <p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
  21. #21
    Lainaa Crassus kirjoitti Katso viesti
    Minkä lain... taitaa pikavoitto mennä rekisteriotteesta löytyvälle taholle.
    PysäköintivirheMAKSU menee, mut sakko ei.(PVM on hallinnolllinen maksu, ei sakko) Sakossa (rikesakko tahi rangaistusvaatimus) on rikoksesta epäilty, jonka mm. pitää voida vastata syytteeseen. (esim. ku saa sakon, on valitusaika ja sakkoa annettaessa kysytään epäillyn lausuma).
    Yamaha FZS 1000cc
    Ex: Kawasaki er-5
  22. #22
    Lainaa JeTi kirjoitti Katso viesti
    PysäköintivirheMAKSU menee, mut sakko ei.(PVM on hallinnolllinen maksu, ei sakko) Sakossa (rikesakko tahi rangaistusvaatimus) on rikoksesta epäilty, jonka mm. pitää voida vastata syytteeseen. (esim. ku saa sakon, on valitusaika ja sakkoa annettaessa kysytään epäillyn lausuma).
    Enintään 20 km:n ylinopeuksista määrättävä rikesakko voidaan lähettää kuljettajaa selvittämättä auton rekisteriin merkitylle omistajalle, haltijalle tai tilapäiselle käyttäjälle tavallisella kirjeellä. Rikesakon saanut voi vastustaa rikesakkoa ilmoittamalla asiasta tekopaikan poliisille 30 päivän kuluessa siitä kun hänen on katsottava saaneen asiasta tiedon.

    www.poliisi.fi
    xxx
  23. #23
    Lainaa Bardo kirjoitti Katso viesti
    Onkos toi nyt sitten totta et kaikki kamera-autot ottaa myös sieltä pyörän takaa kuvan? En kyllä itse välähdystä havainnut kuin edestä. Pikavoittoa odotellessa?
    Ei. Vaan se ottaa kuvan kamera-auton peräpäästä. Etupään kuva vaatii manuaalisen painalluksen. Ja noi kamera-autojen kamerat ei valoisanaikaan välähdä. (Tai saattaa välähtää joissain tapauksissa)
    2015 bike - ??
  24. #24
    Itse olen ajatellut rakentaa Pappa-Tunturin jossa ois senverran viritetty kone että kulkee ainakin 100.. sitten ajan Batman-Asussa viitta hulmuten pimeässä ja annan kameran välähtää.. Tuliskohan kuva lehtiin?
  25. #25
    Lainaa KylymäLehtoMC kirjoitti Katso viesti
    Itse olen ajatellut rakentaa Pappa-Tunturin jossa ois senverran viritetty kone että kulkee ainakin 100.. sitten ajan Batman-Asussa viitta hulmuten pimeässä ja annan kameran välähtää.. Tuliskohan kuva lehtiin?
    Kokeile sataisiin vähän jotain muutakin
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  26. #26
    Lainaa KylymäLehtoMC kirjoitti Katso viesti
    Itse olen ajatellut rakentaa Pappa-Tunturin jossa ois senverran viritetty kone että kulkee ainakin 100.. sitten ajan Batman-Asussa viitta hulmuten pimeässä ja annan kameran välähtää.. Tuliskohan kuva lehtiin?
    Olen kuullut tarinan vastaavasta tapauksesta, totuudesta en tiedä.
    Lahteen kun tuli ekat kameratolpat, niin kuulemma eräs autokunta kuvautti itsensä punaisella kuplalla, jonka rekkariksi oli laitettu 313. Kuljettajalla ja matkustajilla Aku Ankka -naamarit päässä...
    DR 650 + XF 650
  27. #27
    Toissa kesänä porissa siihen hesburgerin kameraan väläyksen kans ja hetken päästä tuli himaan maksuvaatimus. No kiistin tietenkin kaiken ja myöhemmin pasilassa kuulusteluissa kävi ilmi että joku "kyläpoliisi" oli ajanut takana ja vasikoinut. No asiahan kumminki kuivi kasaan kun kiistin kaiken ja kuvastakaan ei tummien visiirien takia voinut kuljettajaa päätellä
    zzr 1400
  28. #28
    Lainaa KylymäLehtoMC kirjoitti Katso viesti
    Itse olen ajatellut rakentaa Pappa-Tunturin jossa ois senverran viritetty kone että kulkee ainakin 100.. sitten ajan Batman-Asussa viitta hulmuten pimeässä ja annan kameran välähtää.. Tuliskohan kuva lehtiin?
    Vai löytyiskö jostain sinuvuokkojen virka-asua. Rintaan nimilappuun "Paa-Tero"
  29. #29
    kaveri veti vuokra autolla tolppaan välähti,parin viikon päästä vuokraamo soitteli sakosta,ajaja maksaa
    itellä oli paku aikoinna kehä 1 kameravalvontaauto otti takaapäin kuvan,eturekkari paskanen ei ois saanu selvää
    lähettivät kuljettajan selvitys pyynnön,soitin setä siniselle , kyselivät kuka ajo,sanovat omistaja maksaa
    jos kuskia ei saada selville,soittivat perään uudeleen,oli menny katsastus myöhäseks uusi sakko.kiistää aina voi
    todistusvelvollisuus setä sinisellä...
    ex.kawasaki zx6r-97 zzr600-91 red devil
  30.  
  31. #30
    Lainaa nalle_puh77 kirjoitti Katso viesti
    Toissa kesänä porissa siihen hesburgerin kameraan väläyksen kans ja hetken päästä tuli himaan maksuvaatimus. No kiistin tietenkin kaiken ja myöhemmin pasilassa kuulusteluissa kävi ilmi että joku "kyläpoliisi" oli ajanut takana ja vasikoinut. No asiahan kumminki kuivi kasaan kun kiistin kaiken ja kuvastakaan ei tummien visiirien takia voinut kuljettajaa päätellä
    siis ei tullu sakkoa?vaikkei kuljettajaa voitu todistaa?
    ex.kawasaki zx6r-97 zzr600-91 red devil
Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen