Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
    Morjesta.

Olen juuri hankkinut vuoden 2005 shadowin ja heti olisi pieni ongelma ratkaistavana.

Yritin juuri tarkastaa vetopyörästön öljyjä Hondasta ja öljytulppa meni rikki samalla kun aukaisin sen. Ilmeisesti se on viimekerralla kiristetty liian tiukalle. Sain loppujen lopuksi reikään jääneen kierteen pois sieltä ja nyt tarvisin vielä uuden tulpan. Osaako joku kertoa mistä tuollaista kannattaisi kysellä? Itse ei ole ennen kyseiseen pyörään (tai mihinkään muuhunkaan) mitään varaosia ole hankkinut joten ei ole mitään hajua.

No itse öljy vetopyörästössä näytti melko paskaiselle ja valutin sen tyhjäksi. Kun saan uuden tulpan niin tarvitsee tietysti uudet öljytkin. Osaako joku suositella jotain tiettyä merkkiä?
    www.korvanto.fi

Ainakin tuolta ostin joskus samanlaiseen Hondaan pakoputken. Toki voi olla, ettei myy pelkkää tulppaa erikseen.
    Retired
    Varaosanumero on 12361-035-000 ja täältä löytyy varaosakuvat, voi nykyään vaatia rekisteröitymisen, http://www.lingshondaparts.com/honda...hp?mod_01=6770. C4 on vuosimalliltaan 2004. Riippuu missäpäin Suomea asut kääntyäkö paikallisen jälleenmyyjän puoleen jolta ei luultavasti hyllystä löydy ja odotelet osaa saman tai pidempään kuin itse tilaamalla maailmalta. Tuo Lings on hyvä mutta pikkutavaralle rahti usein turhan korkea. Toinen hyvä paikka on David Silver Spares joka toimittaa tuollaisen pikkuosan parilla - kolmella punnalla https://www.davidsilverspares.co.uk/...t_12361035000/.
    Viimeksi muokannut: Patukka; 28.05.2013 klo 23:32.
    Eipä kannata lähteä merta edemmäs kalaan. Honda monkeyn jokin sylinterin tulppa on juurikin samainen shadowin peräöljy tulppa.

Sattuneesta syystä itse viime keväänä olin saman ongelman edessä. Hieman jänskätti että käykö tuo osa paikalleen kun varaosa numero niin väitti, mutta hyvin pelitti.

Toivottavasti O-rengas on kuiten vielä tallella?

http://www.mc-scatter.com/moottoripy...da-p-3584.html

Muoks: Peräöljyn merkillä ei lie merkitystä kunhan on luokkaa: Vetopyörästön öljy (API-luok./visk.) GL5 / SAE 80
    Lattia on liukas, eikä kukaan kerro.

Honda Shadow VT600C -93 ( ex )
    Honda Shadow VT750C -05 ( ex )
    Honda Vtx 1300s -06 ( ex )
    Suzuki Intruder C1500T -14
    Lainaa Chivas067 kirjoitti Katso viesti
    Eipä kannata lähteä merta edemmäs kalaan. Honda monkeyn jokin sylinterin tulppa on juurikin samainen shadowin peräöljy tulppa.

Sattuneesta syystä itse viime keväänä olin saman ongelman edessä. Hieman jänskätti että käykö tuo osa paikalleen kun varaosa numero niin väitti, mutta hyvin pelitti.

Toivottavasti O-rengas on kuiten vielä tallella?

http://www.mc-scatter.com/moottoripy...da-p-3584.html

Muoks: Peräöljyn merkillä ei lie merkitystä kunhan on luokkaa: Vetopyörästön öljy (API-luok./visk.) GL5 / SAE 80
    Onhan se hyvä että täältäkin osia löytyy mutta taas huomataan kotimaisten verkkokauppojen posketon hinnoittelu, osa 7,50€ ja toimitus 11,90€ on 19,40€. Verrataan sitten vaikkapa DSS hintaan, osa 4,16£ ja toimitus noin 3,00£ yhteensä noin 7,16£ ja euroissa noin kymppi ehkä hieman alle. Rahti perustuu omaan kokemukseen ko. paikan toimituksista vastaavien pikkuosien kohdalla.
    Tässähän on taas valinnan paikka, maksaako ylimääräisen kympin siitä ilosta että saa ostaa Suomesta vai käyttääkö rahan johonkin muuhun.
    Viimeksi muokannut: Patukka; 29.05.2013 klo 08:56.
    Huomenta.

Kiitoksia vaan vastauksista. Enköhän näillä avuilla tulpan jostain löydä. Jos vaikka ensiksi kyselisi paikalliset liikkeet läpi ja jos ei löydy niin tilaukseen.

Osaisitteko vielä hieman ohjeistaa öljyn lisäyksessä. Ohjekirjan mukaan öljy lisätään pyärän ollessa sivuseisontatuella kallellaan. Kun eilen avasin öljytulpan tuossa asennossa niin sieltä valui heti varmaan puolidesiä öljyä täyttöaukosta. Onkohan öljyä siis ollut liikaa? Haittaako liika öljy vai kannattaako sitä jopa laittaa enemmän? Vai noudatanko kirjaimellisesti ohjekirjan neuvoja?
    Lainaa jhijhi kirjoitti Katso viesti
    Huomenta.

Kiitoksia vaan vastauksista. Enköhän näillä avuilla tulpan jostain löydä. Jos vaikka ensiksi kyselisi paikalliset liikkeet läpi ja jos ei löydy niin tilaukseen.

Osaisitteko vielä hieman ohjeistaa öljyn lisäyksessä. Ohjekirjan mukaan öljy lisätään pyärän ollessa sivuseisontatuella kallellaan. Kun eilen avasin öljytulpan tuossa asennossa niin sieltä valui heti varmaan puolidesiä öljyä täyttöaukosta. Onkohan öljyä siis ollut liikaa? Haittaako liika öljy vai kannattaako sitä jopa laittaa enemmän? Vai noudatanko kirjaimellisesti ohjekirjan neuvoja?
    Täysin varmaa vastausta en osaa antaa mutta minulle on aikoinaan opetettu että tämäntyyppiset kulmavaihteet täytetään aina vaakasuorassa, tässä tapauksessa pyörä pystyssä, täyttöaukon alareunaan asti, tästä mahdollisesti tuleva pieni ylitäyttö tuskin haittaa. Ohjekirjassa saattaa olla virhe, ei olisi ensimmäinen kerta, joka tapauksessa ohje vaikuttaa vähän oudolta. Jokin Hondahuolto luultavasti osaa neuvoa tarkemmin. Vaikkapa tämä: http://www.mphuolto.com/ ovat aina vastanneet asiallisesti jos on neuvoa pitänyt kysyä.
    Shadow-foorumilla näköjään samaa sekaannusta Kaikesta päätellen Hondan ohjeet ovat sivutuella, ja oikein (vaan kukapa sitä manuaalia viitsisi lukea).
    Ja liika peräöljy ei ole hyvästä, tuppaa korkkaamaan liiat jostain (heikoimmasta paikasta) ulos.
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Kaikesta päätellen Hondan ohjeet ovat sivutuella, ja oikein (vaan kukapa sitä manuaalia viitsisi lukea).
    Ja liika peräöljy ei ole hyvästä, tuppaa korkkaamaan liiat jostain (heikoimmasta paikasta) ulos.
    +1

Itse syys huollossa laitoin ohjeen mukaan sivutuella öljyt sisään ja tänä keväänä ensimmäisellä kuumalla ilmalla huohotin putkesta oli inan verran öljyä tullut ulos. Mitenkäs sitten jos olisin täyttänyt tappiin saakka pyörä suorassa?
    Jossakinhan täällä foorumilla oli kaveri jolla oli perästä huohotin tulppa kadonnut ajossa ja tuntui olevan kovan työn takana saada siihen uus..
    Lattia on liukas, eikä kukaan kerro.

Honda Shadow VT600C -93 ( ex )
    Honda Shadow VT750C -05 ( ex )
    Honda Vtx 1300s -06 ( ex )
    Suzuki Intruder C1500T -14
  10.  
    Korkki ja öljyt löytyikin kätevästi paikallisen hondakorjaamon hyllystä Kohta kotiin laittamaan öljyt perään ja sitten ilta-ajelulle. Kiitoksia kaikille avusta.