Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
  1. #1
    olen muistaakseni lueskellut että daytonaa saa helposti mapattua softalla ja piuhalla ja että sen kannattaa tehdä jokaisessa pyörässä. Käy vähän epätasaisesti ja nykii.

    Mistä tätä saa ja pystyykö itse tekee? Vaiht. voi varmasti viedä huoltoon. Kuinka paljon se suur. piir. kustantaa? Ei pitäisi varmaan olla iso homma..?

    Tietääkö joku, jos motomarket Turussa tekee tämän?

    Jos aiheesta löytyy jo tredi voisko joku neuvoo mistä löytyy, en itse löytänyt.
    Suzuki GSR -06 -> Kawasaki Zx6-RR -05.
  2. #2
    Lainaa DerClown kirjoitti Katso viesti
    olen muistaakseni lueskellut että daytonaa saa helposti mapattua softalla ja piuhalla ja että sen kannattaa tehdä jokaisessa pyörässä. Käy vähän epätasaisesti ja nykii.

    Mistä tätä saa ja pystyykö itse tekee? Vaiht. voi varmasti viedä huoltoon. Kuinka paljon se suur. piir. kustantaa? Ei pitäisi varmaan olla iso homma..?

    Tietääkö joku, jos motomarket Turussa tekee tämän?

    Jos aiheesta löytyy jo tredi voisko joku neuvoo mistä löytyy, en itse löytänyt.
    Vastailen sitten itse tähän.

    Kaapelin löysin täältä:

    http://www.elekma.com/usb_-_obd2_kaapeli

    softa on tuneECU:

    http://www.tuneecu.com/TuneECU_En/links.html
    Suzuki GSR -06 -> Kawasaki Zx6-RR -05.
  3. #3
    Tämä ketju yllättäen ei herättänyt ollenkaan mitään mielenkiintoa.

    Nyt olen itse tehnyt tätä omaan orkkispyörään ja kyllä se käy nyt paljon sulavammin kuin ennen. Varsinkin tuo tasakaasu 3000-4000rpm ja myös nykiminen hävisi.

    Operaatio kestää n. puoli tuntia jos on tutustunut asiaan ennenkuin aloittaa.

    Suzuki GSR -06 -> Kawasaki Zx6-RR -05.
  4. #4
    Mitäpä tähän sen enempää kommentoitavaa, ei mikään ylivoimainen operaatio jokaiselle suorittaa esim. putkivirityksen yhteydessä. Samalla voi tarkastaa vaikka ruiskurunkojen synkrot ja vikakoodit tai tehdä kaikkea muutakin kivaa. Kaikki olennainen tieto kaapeleista karttoihin löytyy TuneEcun sivuilta.
  5. #5
    675:n uutena omistajan räpläsin vikakoodit pois Tuneecu:lla. Mites tuo nykiminen, rikkaammalle vai laihemmalle? Oisko valmista karttaa? Näppärästi sai muuten poistettua tarpeettomia toimintoja pois ohjauksesta.
    2.11.2012, rookie94: Ei maailmanmestaruus tarkoita että on huippukuski.
  6. #6
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Sama toiminee myös Street Triplessä? Vois heittää emännän Trumpasta tuolla Commanderin käikäleellä vesilintua ja ronkkia moottorin oikeasti säätöihin eikä vain vähän sinne päin.
    Superbike #7
  7. #7
    Näin lepopäivän ratoksi kävin räpläämässä Daytonaa Tune Eculla. Koelaitteena 2009 mallinen, modauksina ilmanputsari vaihdettu ja nokat ajoitettu talven aikana.

    Rullavetojen jälkeen modifioidun kartan voi ladata vain moottorin ollessa sammuksissa, vähän hitaampaa kuin esim. PC:iin verrattuna, jota saa näpelöityä reaaliaikaisesti. Muuten tarkkuus on tosi hyvä solujen arvoja muutettaessa. Prosentteina muuttuva numeroarvo on mielestäni hyvä ajatus ohjelman rakentajalta.

    Täytyisi vielä selvittää yhteys TPS- ja alipainekarttojen muuttamisen vaikutus tiettyihin kierroslukualueisiin.

    Yhdysputkesta löytyvän katalysaattorin vaikutus kiinnosti oikeastaan eniten tämän päivän peukaloinnissa. Summa summarum, katti ei vaikuta suoritusarvoihin, ainoastaan tyhjäkäynnin käyntiääni muuttui hieman kovemmaksi.
    2.11.2012, rookie94: Ei maailmanmestaruus tarkoita että on huippukuski.
  8. #8
    Kävin sitten taas peukaloimassa ECUa Tune Eculla. Tarkoituksena oli saada pyörä kulkemaan marssivauhtia, 80 - 120 km/h, mahdollisimman vähällä polttoaineella ilman, että mitään nykimistä tms. tapahtuu. Matkamittarin mukaan yli 100 km meni mittarin mukaan "matkaa", ennen kuin tyydyttävän lopputuloksen sain aikaiseksi.

    Aiemmin on tullut selväksi, ettei oman boxin säätäminen ole yhtä nopeaa kuin esim. Power Commanderin. Inertiarullalla piuha kiinni lapparista ECUun sekä silmä kovana tarkkailemaan kaasun asentoa ja seosmittarin näyttöä. Hihavakiolla kartan korjaus, sivujalkaa alhaaalla käyttäen, että saa moottorin pysähtymään ja samalla uuden kartan lataaminen boxiin. Lopussa ei takapyörä ehtinyt pysähtyä ennen kartan latausta ja moottorin uudelleen käynnistämistä.

    Aluksi yritin muuttaa ja muutinkin MAP-karttoja. Niiden sielunelämä oli aivan jostain muualta kuin tältä planeetalta ja suosiolla peukaloimaan pelkkiä TPS-pohjaisia kartoja. Noissa vauhdeissa puhutaan kaasunavauksista välillä 2-5%.

    Mikäli vanhat merkit pitävät paikkansa, piakkoin älähtää joku henkilö, joka on useasti ollut vieressä katsomassa, kun säätämistä on tehty jarrullisella rullalla. Varmaan joo, epäilyttää vaan vastus, jolla ko. nopeuksissa erilaiset vastukset vaikuttavat. Rullalla sain lambdan näyttämään kokolailla tasaista 1.2 arvoa ilman nykimistä. Vastuksen arvioin niin, että säädin myös suurempia TPS-arvoja, jotta sain ilmanvastuksen kompensoitua suuremmalla kaasun avauksella. Yllätys yllätys, itse ajossa toimii kuten haluttu, kulutuslukemia en vielä saanut koska tankkaus on vielä edessäpäin.

    Seuraavaksi sitten sytytyksen kimppun, nakutuksen jälkeen hieman takaisin...
    2.11.2012, rookie94: Ei maailmanmestaruus tarkoita että on huippukuski.
  9.  
  10. #9
    varsinainen vesihiihtäjä pekko5:n avatar
    Liittyi Sep 2004
    Suur-Hollola
    MotOrg ry jäsen
    vähän sivuten.. db killeri varmaan vaatii vähän kartan säätöä vai ?

    "tiimi hankki" 2009 mallin Daytonan jossa on Arrow kisaränni. ei pidä pahaa melua mutta killerin varmaan Ahvenistolle vaatii.
    - onko kukaan löytänyt suomi-kaupoista ? tai olisiko kellään myydä ?

    mahtaako tämä olla se oikea ? voisi luulla että 2006-2008 on ollut erilainen
    http://shop.t3-racing.co.uk/db-kille...2012-816-p.asp
    2016 > Triumph 675 team member
    2004 > YZF600R (tallin perällä - pitkä huolto menossa..)
    (.. DKW-RT175VS im holz schublade)
    .. historiaa.. [2013 - 2022] S1000RR (2010) < [2006 - 2012] R1-2004 (RN12)