Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Moikka!

    Uutena tänne kirjottelen, ja pahoittelen jos aiheesta on käyty keskustelua, mutta haulla en löytänyt enkä threadeja selaamalla niin laitetaan uusi.

    Pieni prätläkuume iski näin alkukesästä ja jotenki omaa silmää miellyttää tollanen -02-> ss 750. Itellä aiemmin ollu Hyosung Comet 650 ja suzuki gsx-r 600.

    Mihin asioihin kannattaa kiinnittää huomiota ss 750 ostaessa? kattelin nettimotoa ja noin 30-40tkm ajettuja löytyy iha hyvään hintaan. Huolloista oon lukenu monesta paikasta ja niiden hinnoista, osa sanonut että halvalla huoltaa ja jotkut taas viittaa isompaan rahanippuun. Onko tollanen n.40tkm ajettu paljon ko pyörälle? Pitääkö venttiilejä säätää missä vaiheessa ja mites noi jakohihnat? pitääkö kuin usein vaihtaa?

    Lisäksi sitte kiinnostaa toi kulkupuoli. Varmahan se on että ss 750 ei pysty kilpailemaan tehokkuudessa, kiihtyvyydessä yms 600 gsx-r kanssa, mutta täysin erilaisia pyöriähän noi on. Mutta mites on cometin kanssa? molemmissa v-twin koneet, cometissa 78hp ja 68nm vääntöä sekä 6-vaihdetta. Paljonko ss 750 on tehoa ja vääntöä? onko 6-vaihdetta yms?

    Paljon tuli tyhmällä kysymyksiä ja tiedän että kokeilemalla selviää suuri osa, mutta hyvä olisi jotain olettamaa saada jo ennen koeajoa jne.

    Kiitos vastauksista jo etukäteen!
  2. #2
  3. #3
    noni...

    huomenna tulee ducati haettua pois. perus huollon meinaan tehä ite, mutta hihnat ja venttiilien säädöt saa ammattilainen hoitaa. Eli mitäs öljyä ja kuinka paljon tuohon kanttaa laittaa? ja millaset tulpat tuohon sopii?

    lisäksi vielä että mistäs kannattaa öljyn suodatin+ilmansuodatin ostaa?

    E: asun siis pk-seudulla eli mistä täältä kannattaa osia ettiä...
  4. #4
    Kortti olisi tuloillaan ja tälläisiin SSiin olen silmät iskenyt jakun tuolla mallikohtaisissa keskusteluissa ei ole näistä mainittuna lainkaan niin ajattelin lainata tätä ketjua. Muutamia huomioita ja arvoituksia on tullut kun olen lukenut näitä juttuja.

    Eniten kiinnostaisi SS 1000 DS. Niitä vaan ei tunnu olevan juurikaan kaupan, vaikka katsoisi jotain ulkomaan hakukonettakin, niin eikö niitä ole ikinä myytykään paljoa, vai eikö näistä kukaan halua luopua? Onko tuolla 1000 ja 900 sitten paljonkin eroa, käsittääkseni ei, mutta miksi tyytyä 900 jos sattuisi 1000 tulemaan kaupan. Hintaero kuitenkin melko pieni on. Saa ja pitää kommentoida myös tuota vanhempaa mallia, jos siitä on kokemusta.

    Ajoasennosta oli jonkin verran kirjoitettunakin ja mainittiin että tuo 2003 ja uudempi SS ajoasento on kyykympi kuin moni kyykky. Itsellä ei tosiaan ole vertailukohtaa oikein mihinkään kummoiseen. Vantaan Bikeworldilla olevaa 999S kävin istumassa ja siinä ainakin oli pitkällä kädet. Toinen vertailukohta on kaverin ZX12R(esimerkkipyörä) ja siinä on kyllä pitkällä kädet myös mutta tuntui tilavemmalta kuin tuo 999S. Olisiko tuollaista SS ajaneilla kommenttia tosiaan muutakin kuin vain että kyykympi kuin moni kyykky..

    Kuinkas noihin SSiin saa laukkuja? Jonkin verran tulisi myös ajettua paikasta toiseen yöpymään, ja aivan pelkillä nahoilla ei viitsisi matkaan lähteä. Takapenkin päälle saa kyllä jos jonkinlaista putkiloa ja reppua selkään, mutta tuollaiset laukut lienevät kuitenkin mukavuuden kannalta hyvä juttu???

    Huolloista jonkin verran. Hinnat on mitä on mutta tuo 2-venttiilinen kait halvimpia malleja koneen puolesta Ducateista huoltaa. Hihnojen vaihtoa ja venttiilien säätöä en luultavasti itse ala tekemään, mutta muut hommat hoitunee kyllä. Ihmisten suunnittelemia ja kasaamia nämäkin ovat. Tietävätkös Pohjanmaalta ja Vaasasta päin olevat motoristit, missä tuollaista saisi huollatettua..?

    Kaikenlaiset kommentit ovat tervetulleita, kun suht noviisina tässä vielä mennään...
  5. #5
    Lainaa guassimo kirjoitti Katso viesti
    Kortti olisi tuloillaan ja tälläisiin SSiin olen silmät iskenyt jakun tuolla mallikohtaisissa keskusteluissa ei ole näistä mainittuna lainkaan niin ajattelin lainata tätä ketjua. Muutamia huomioita ja arvoituksia on tullut kun olen lukenut näitä juttuja.

    Eniten kiinnostaisi SS 1000 DS. Niitä vaan ei tunnu olevan juurikaan kaupan, vaikka katsoisi jotain ulkomaan hakukonettakin, niin eikö niitä ole ikinä myytykään paljoa, vai eikö näistä kukaan halua luopua? Onko tuolla 1000 ja 900 sitten paljonkin eroa, käsittääkseni ei, mutta miksi tyytyä 900 jos sattuisi 1000 tulemaan kaupan. Hintaero kuitenkin melko pieni on. Saa ja pitää kommentoida myös tuota vanhempaa mallia, jos siitä on kokemusta.

    Ajoasennosta oli jonkin verran kirjoitettunakin ja mainittiin että tuo 2003 ja uudempi SS ajoasento on kyykympi kuin moni kyykky. Itsellä ei tosiaan ole vertailukohtaa oikein mihinkään kummoiseen. Vantaan Bikeworldilla olevaa 999S kävin istumassa ja siinä ainakin oli pitkällä kädet. Toinen vertailukohta on kaverin ZX12R(esimerkkipyörä) ja siinä on kyllä pitkällä kädet myös mutta tuntui tilavemmalta kuin tuo 999S. Olisiko tuollaista SS ajaneilla kommenttia tosiaan muutakin kuin vain että kyykympi kuin moni kyykky..

    Kuinkas noihin SSiin saa laukkuja? Jonkin verran tulisi myös ajettua paikasta toiseen yöpymään, ja aivan pelkillä nahoilla ei viitsisi matkaan lähteä. Takapenkin päälle saa kyllä jos jonkinlaista putkiloa ja reppua selkään, mutta tuollaiset laukut lienevät kuitenkin mukavuuden kannalta hyvä juttu???

    Huolloista jonkin verran. Hinnat on mitä on mutta tuo 2-venttiilinen kait halvimpia malleja koneen puolesta Ducateista huoltaa. Hihnojen vaihtoa ja venttiilien säätöä en luultavasti itse ala tekemään, mutta muut hommat hoitunee kyllä. Ihmisten suunnittelemia ja kasaamia nämäkin ovat. Tietävätkös Pohjanmaalta ja Vaasasta päin olevat motoristit, missä tuollaista saisi huollatettua..?

    Kaikenlaiset kommentit ovat tervetulleita, kun suht noviisina tässä vielä mennään...
    Minä olen about 1000km ajanut tutun ex-SS1000DS:llä sekä omalla SS900ie:llä 5 vuotta.

    Käytännössä SS1000DS ja SS900ie erot teknisesti:
    - Takavaimennin Öhlins vs Showa
    - Alle 10 hv
    - Mittaristo 1000:ssa kehittyneempi
    - Takarengas 180 vs 170 (900:n saa 180:n myös, mutta sillon ei lokari mahdu paikalleen.)

    Käytännössä ajossa itse en juuri suurta eroa huomannut. Kaipa sen 1000:n pitäisi vähän paremmin vetää koko kierrosalueella, mutta ei 900:n kanssa ongelmia ole ollut. Molemmilla on aivan huikean hyvä ajaa ripeää ajoa. Tämän on pyörääni lainanneet kokeneet motoristit, käytännössä pyörää tuntemattomilla mutkapätkillä karkaa nopeudet helposti aivan liian koviksi (siis poliisin mielestä, ei pyörän ominaisuuksien). Alusta on kova, mutta omaan makuuni erittäin toimiva. Myös tuolla Showan halvemmalla takaiskarilla.
    Monet valittavat välitysten olevan oletuksena olevan turhan pitkät, tätä en allekirjoita ollenkaan. Omaani oli vaihdettu erilaiseen ja täksi kesäksi vaihdoin normikokoiset tilalle. Bensankulutus putosi 1,5l/100km (nyt 5,2l/100km) ja käytännössä yli 40km/h nopeuksissa löytyy nyt luontevat vaihteen joka tilanteeseen.
    Ajoasento on julkaisuvuoteen 1998 nähden äärimmäisen sporttinen. Nykykyykyillä satulan ja sarvien väli on lyhyempi jolloin paino tulee vähän suoremmin käsien päälle, SS:ssä sarvet on edempänä, jolloin rasitus ei ole ihan niin raju. Kuivakytkin on aina hyvä mainita, omani meni melkein kaikilta osin vaihtoon jo 35 000km kohdalla (pyörän ostin 30 000 kohdalla). Kytkin on kyllä oikein helppokäyttöinen ja toimiva, mutta kuluu vääränlaisessa käytössä. Kysyppäs tarkentavaa jos jotain tulee mieleen.

    Edit: Huolloista sen verran, että SS:t todella helppohoitoisia laitteita. Käytännössä melkein mitä vain on helppo tehdä itse. Huoltohinnoista en osaa mitään sanoa, Itse olen vaihtanut moottori- ja etuhaarukanöljyt, jarrunesteitä, jarrupalat, jakohihnoja, takapyörän laakerit, rattaat, ketjut ja vaimentimien villat. Kytkin rempattiin pajalla. Kaikki nuo mainitsemani hommat tekee kunhan hyvät työkalut löytyy ja Ducatin tai Haynesin Workshop manuaali.
    Viimeksi muokannut: jatahati; 06.06.2013 klo 00:39.
  6. #6
    Lainaa jatahati kirjoitti Katso viesti
    - Takavaimennin Öhlins vs Showa
    Onkos tuolla oikeasti suuri ero? Öhlins on säädettävä ja huollettava, Showa ei kait ainakaan säädettävä, mutta onko huollettava ja kuinka tuo kovuus tulee esiin? Täristää kovasti käsille ja penkkiin, mutta toimii vauhdikkaalla mutkatiellä kuin tauti..?

    Lainaa jatahati kirjoitti Katso viesti
    - Takarengas 180 vs 170
    Saatavuus ja hinnat. Onko toinen rengaskoko yleisempi ja sitämyötä halvempi.

    Lainaa jatahati kirjoitti Katso viesti
    Ajoasento on julkaisuvuoteen 1998 nähden äärimmäisen sporttinen. Nykykyykyillä satulan ja sarvien väli on lyhyempi jolloin paino tulee vähän suoremmin käsien päälle, SS:ssä sarvet on edempänä, jolloin rasitus ei ole ihan niin raju.
    Eli siis hyvä vai huono asento? Itse ymmärrän, että jos on pystympi asento niin tuuli pääsee tuivertamaan enemmän ja maantieajo on kevyempää kun tuuli kannattelee. Millainen pleksi näissä SSissä on? Kuinka se ohjaa ilmaa ja onko näihin ollut tarjolla tuplakuplaa, vai viekö se viimeisenkin maantieajo mahdollisuuden kun ei tuuli pääsisi kannatelemaan lainkaan.

    Kuinkas nämä uudemmat sitte eroavat laadullisesti tai muutenkin noista vanhemmista 1998-2003 malleista?

    Nytkun vielä hyvän löytäisi (kuitenkin mieluiten sen 1000 ) niin pitäisi varmaan käydä hakemassa pois.
    Viimeksi muokannut: guassimo; 06.06.2013 klo 16:07. Syy: typo
  7. #7
    Lainaa guassimo kirjoitti Katso viesti
    Onkos tuolla oikeasti suuri ero? Öhlins on säädettävä ja huollettava, Showa ei kait ainakaan säädettävä, mutta onko huollettava ja kuinka tuo kovuus tulee esiin? Täristää kovasti käsille ja penkkiin, mutta toimii vauhdikkaalla mutkatiellä kuin tauti..?
    On tuo Showakin säädettävä sekä reboundi että compression. En osaa niiden osalta mitään konkreettista eroa sanoa. Kovuus käytännössä tulee esille töyssyjen, railojen yms. ylityksissä, muihin ajamiini laitteisiin verrattuna tuntuu todella rajusti käsissä. Oikeastaan itse olen oppinut tuosta tykkäämään, sillä pyörällä ei noissa tilanteissa ole tapana tehdä mitään odottamatonta.

    Lainaa guassimo kirjoitti Katso viesti
    Saatavuus ja hinnat. Onko toinen rengaskoko yleisempi ja sitämyötä halvempi.
    170 on pari kymppiä kalliimpi, itselläni ei ikinä 170:stä ole ollut noilla 180:llä ilman lokaria on tullut ajeltua. Se lokari paikallaan olevaan pyörään mahtuu mutta liikkeellä osuu renkaaseen ja "sahaa" renkaan kylkeen uran.

    Lainaa guassimo kirjoitti Katso viesti
    Eli siis hyvä vai huono asento? Itse ymmärrän, että jos on pystympi asento niin tuuli pääsee tuivertamaan enemmän ja maantieajo on kevyempää kun tuuli kannattelee. Millainen pleksi näissä SSissä on? Kuinka se ohjaa ilmaa ja onko näihin ollut tarjolla tuplakuplaa, vai viekö se viimeisenkin maantieajo mahdollisuuden kun ei tuuli pääsisi kannatelemaan lainkaan.
    Hyvä vai huono on tietenkin täysin subjektiivinen kysymys. Ajoasento riippuu kovin minkälaista ajoa harrastaa, itsellä nykyään painottuu matkaan (100-600 km / päivä) niin asento on ihan ok. Jos ajo on pääsääntöisesti mutka-ajoa niin asento on loistava. Itse olen yli 190 cm pitkä niin polvet ei ihan mahdu tankissa oleviin syvennyksiin. Peruspleksi ohjaa kyllä ilmaa suurin "ilmakeskittymä" 100-120km/h vauhdissa osuu suoraan kaulaan/hartioiden väliin. Vähän lyhyemmällä tuo varmaan osuu visiiriin joka saattaa aiheuttaa kypärämelua. Vähän kevyempi ilmamassa taas pääsee mukavasti pleksin taakse tarjoamaan vähän nostetta. Aikaisemmin ainakin noihin oli korkeampaa pleksiä myynnissä, jolla sai suunnattua ilmavirtaa vähän muualle jos sitä kaipaa.

    Lainaa guassimo kirjoitti Katso viesti
    Kuinkas nämä uudemmat sitte eroavat laadullisesti tai muutenkin noista vanhemmista 1998-2003 malleista?
    Laadusta en mitään osaa sanoa. Omassani ei mitään Ducatin "normaalista kulumasta" eroavaa ole ollut. Jostain laturiongelmista olen lukenut, muttei omakohtaista kokemusta. Vuosimallieroja jo mainitsemieni lisäksi ei taida olla muuta kuin 1998-2000 laitteissa on Ducatin "automaattijalka" (Eli jousella nouseva seisontajalka ilman mitään estoja = saat pyörän hyppäämään kyljelleen jos vaihde päällä starttia painat) ja jossain välissä taisi vaihtua vanteet erilaisiksi (3 puolainen Brembo vs 5 puolainen Marchesini). Noissa vanteissa oli muistaakseni järkyttävän iso painoero?

    Lainaa guassimo kirjoitti Katso viesti
    Nytkun vielä hyvän löytäisi (kuitenkin mieluiten sen 1000 ) niin pitäisi varmaan käydä hakemassa pois.
    En tiedä kuinka paljon noita enää on, melko harvoin tulee vastaan ainakaan Etelässä. Lisäksi ainakaan itse en varmaan ikinä tuosta voi luopua kun käyttöarvo on monin kertainen verrattuna mahdolliseen myyntihintaan (ja jotenkin luulen myös monella muulla).
    Ducati SS 900
  8. #8
    Lainaa jatahati kirjoitti Katso viesti
    Itse olen yli 190 cm pitkä niin polvet ei ihan mahdu tankissa oleviin syvennyksiin. Peruspleksi ohjaa kyllä ilmaa suurin "ilmakeskittymä" 100-120km/h vauhdissa osuu suoraan kaulaan/hartioiden väliin. Vähän lyhyemmällä tuo varmaan osuu visiiriin joka saattaa aiheuttaa kypärämelua. Vähän kevyempi ilmamassa taas pääsee mukavasti pleksin taakse tarjoamaan vähän nostetta. Aikaisemmin ainakin noihin oli korkeampaa pleksiä myynnissä, jolla sai suunnattua ilmavirtaa vähän muualle jos sitä kaipaa.
    Oma lyhyys on noin 173cm. Tuo ajoasento selvinnee vain kokeilemalla ja pleksi myös.

    Lainaa jatahati kirjoitti Katso viesti
    En tiedä kuinka paljon noita enää on, melko harvoin tulee vastaan ainakaan Etelässä. Lisäksi ainakaan itse en varmaan ikinä tuosta voi luopua kun käyttöarvo on monin kertainen verrattuna mahdolliseen myyntihintaan (ja jotenkin luulen myös monella muulla).
    Tonneja tuntuu olevan todella vähän. Muutamat on ollut chättimopossa myynnissä, mutta tuntuu olevan kysyntä niillä kohtiillaan.
  9. #9
    Tällänen asia tuli vielä mieleen, että vaikka nämäkin ovat ihmisen tekemiä nii tarvitseeko huoltamiseen jotain erikoistyökaluja, että pärjää, vai riittääkö normaalit työkalut huoltojen tekemiseen? Tämä ehkä ylipäätään ducateissa.
  10.  
  11. #10
    Hyvä kuusiokoloavainsarja auttaa, koska Ducateissa on paljon kuuusiokoloruuveja. Momenttiavain plussaa ja jos siihen löytyy vielä kuusiokolopäitä jostain hylsysarjasta. Rakotulkki on hyödyllinen ja puutarhaletkunpätkällä saa kätevästi pyöriteltyä tulpat alkuun oikeille kierteille (syvät tulpanreiät). Sitten vaan innostusta ja tarkkuutta mukaan niin pärjää jo aika pitkälle.

    (Kansia jos joutuu joskus irrottaan siihen joutuu tekeen avaimen lista-lenkistä ja hylsystä, jotta saa momenttiavaimen sopimaan -hylsynpätkän voi esmes hitsata listalenkin keskelle.)

    Vinkkinä kateruuvien kumimutterien kiristykseen, että kantsii kiristää lempeästi sormin kuusiokoloavaimen lyhyttä osaa käyttäen niin ne pysyy ehjänä. Tärinähän niitä ei löystytä, koska ovat kumimuttereita.

    Kuivakytkimelliseen joutuu tekemään vanhoista kytkinlevyistä, kolmesta ruuvista ja mutterista sekä parista lattaraudan pätkästä työkalun kytkimen paikallaan pitämiseksi, jotta saa keskiömutterin auki kun kytkinkorin vaihtaa. Onnistuu sekin aika helposti.

    Tuommosta tulee ittellä mieleen. Noilla työkaluilla pärjää kyllä melko pitkälle.

    Itse hommasin lisäksi semmosen laakerien ulsovetäjäsetin Biltemasta - kätevä, kun pyöränlaakereita vaihtelee.

    Tulee Rukatia ikävä, ku näitä kirjottelee...

    Viimeksi muokannut: mp71; 14.06.2013 klo 14:31.
    Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)