Sivu: 3 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 190:sta
  1. #61
    Ja vielä yksi vinkki millä parannetaan ilmoituksen näkyvyyttä varsinkin nettifoorumeilla..

    Laittakaa hinta otsikkoon, usein herättää kiinnostusta vaikka ei olisi juuri ko. mallista pyörää ostamassa.
    Terveys on hitain tapa tehdä kuolemaa
  2. #62
    Lainaa ComaWombat kirjoitti Katso viesti
    Ei sähköpostittelu aina ole hirveän mielekästä. Kun minulla taannoin oli kotilo myynnissä, eräs ostaja kyseli siitä asioita varmaankin kymmenellä eri viestillä parin viikon mittaan ja kirjoitteluun meni pari tuntia tai enemmänkin aikaa loppujen lopuksi. Viestittely loppui siihen, kun ostaja kysyi, että "Ai niin, olikos siitä osa X hajalla" ja vastasin, että on hajalla, asia oli mainittu jo myynti-ilmoituksessa ja olin erikseen vielä viesteissä maininnut, etten aio korjata em. asiaa ennen myyntiä. Eli meni paljon aikaa hukkaan viestitellessä sen takia, ettei ostaja ymmärtänyt, muistanut tai uskonut lukemaansa.

    Olen myynyt n. 12 autoa nettiauton välityksellä kymmenen vuoden sisään ja niistä ehkä yhden ostajan kanssa on käyty kirjeenvaihtoa ennen kaupantekoa. Tekstiviestejä on lähettänyt tasan 0 tosiostajaa tähän mennessä.

    Nämä faktat ja kokemukset vaikuttavat jonkin verran viestittelyintoon. Itse olen enemmän teksti- kuin puheihmisiä, mutta omakohtaisesti summaisin, että viestittely on ostajan kannalta ihan kiva asia, mutta myyjän kannalta yleensä tosi turhaa ajan ja vaivan tuhlausta.
    Aikoinaan ollessani firmassa töissä, joka tarjosi huoltopalveluita prätkille. Niin kokeneempi kaveri sanoi mulle, unohda sähköpostit, vaan soita. En uskonut. Toki kantapäänkautta se tuli selväksi.

    Kuvitteellista keskustelua huollosta.
    Asiakas: paljon huolto maksaa tähän x pyörään?
    Huolto: tämän verran ja jos jotain muuta, niin laskutus erikseen.
    sTätä selvittäessä meni kymmenkertainen määrä aikaa koneen ääressä, kuin puhelimessa olisi mennyt.
    Sitten jatkuu...
    Asiakas: koska teillä on huoltoaikoja?
    Huolto: ensimmäiset vapaat kahdenviikon päästä tiistaina.
    Asiakas: Onko silloin ja silloin?
    Huolto: ei ole, tohon huoltoon menee tuo aika ja lisätöille näin paljon aikaa. Entäs keskiviikkona?
    Asiakas: ei oikein käy, onko muita aikoja?
    Huolto: no torstaina?
    Asiakas: ok. Se käy, onnistuuko varmasti nämä kaikki hommat?
    Huolto: Juu, tuo vaan aamulla klo X.

    Kun luette tuon, niin se on aika mikä suurin piirtein menee kun selvittää huollon ajankohdan puhelimitse.
    Kääntäkääpä toi sähköposti viestittelyksi..

    Mun ohje, Kysykää hintatiedot sähköpostitse, mutta sumplimista vaativat asiat puhelimella.
    Nimittäin prätkähuolloilla on muutakin tekemistä, kuin olla kirjoittamassa sähköpostia. .. Usein siinä on palveltava asiakas nenän edessä.

    Tää koskee niin mopokauppoja, kuin huollon tilauksiakin.

    Jos mulle joku laittaisi 22 tekstaria moposta, niin kyllä mä jo itse soittaisin ostajalle, ostakko sä tätä, vai...?


    Edit: Ai niin lainattua tekstiä komppaan 6-0, mikään ei ole niin turhaa, kuin käyttää aikaa hukkaan, puhelimessa lainauksissa oleva tekstikiasiakin olisi selvinnyt parissa minuutissa.

    Jeps, mulla pyörä myynnissä
    Soita! Älä tekstaa!
    Viimeksi muokannut: pupu; 30.05.2013 klo 10:19. Syy: ei myynti ilmoja tähän topiciin
    Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
    Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D

    Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!

  3. #63
    Mites te puhelinkammoiset toimitte sillon ku ootte myymässä? Vastaatteko tuntemattomiin numeroihin ollenkaan vai laitatteko ilmoon että vain sähköposti ja tekstarit?

    Vaikka se itellekin vaatii kynnyksen ylitystä, niin silti oon aina autoista ja pyöristä soittanu siks että se on

    A) nopeampaa ku viestit

    B) kun kyselee "livenä" niitä vastauksia sieltä luurin toisesta päästä, voi samalla kuulostella tuleeko ne vastaukset apteekin hyllyltä vai jaaritellaanko ja vedetään hatusta. Tekstinhän voi aina esikatsella ja muokata paremman näköiseksi.

    Sen kynnyksen ylittymiseen sen ilmoituksenkin pitäisi tähdätä, eli tarpeeksi infoa ettei soittajan tarvii nollasta aloittaa kyselemistä. Usein näkee ilmoja missä lukee "Vähällä käytöllä ollut hyväkuntoinen pyörä, lisätietoja soittamalla." Jos ei myyjä jaksa enempää vaivaa ilmoitukseen nähdä, niin jää kyllä soittamatta. Ei muakaan kiinnosta puolen tunnin puhelinhaastattelu moottoripyörästä tuntemattoman kanssa.
    -03 CBR 600F (r.i.p.)
  4. #64
    Lainaa Keisuke kirjoitti Katso viesti
    Mites te puhelinkammoiset toimitte sillon ku ootte myymässä? Vastaatteko tuntemattomiin numeroihin ollenkaan vai laitatteko ilmoon että vain sähköposti ja tekstarit?
    Itse joudun puhelimeen vastaamaan työni puolesta kymmeniä kertoja päivässä.. ei mitään ongelmia.. mutta soittaminen.. tuleekin iso ongelma. Toi on aika vaikea selittää ulkopuoliselle miten menee. Tuli eilen pyöriä selatessa ilmoitukseen jossa luki "huono vastaaamaan puhelimeen, yhteydenotot mielummin s-postilla tai viestillä" eli on näitä näinkin päin..

    Ja tuli selatessa törmättyä toiseenkin ilmoitukseen.. samasta pyörästä pari viikkoa sitten tarjosin s-postilla n. 10% alle pyyntihinnan.. vastaus oli tyly "en ikinä myy siihen hintaan, laita lisää niin saat pyörän ostettua". Koska pyörä oli oman budjetin ylärajoilla en edes viitsinyt jatkaa keskustelua koska hinnasta ei ilmeisesti päästäisi yksimielisyyteen.. no nyt pyörän pyyntihinnasta oli tiputettu se tinkimäni osuus pois ja pyörä edelleenkin myynnissä.. ja itselleni olen jo hankkinut uuden pyörän jonka myyjä vastasi nopeasti s-postiini, kertoi tingityn hinnan ja muut haluamani tiedot. Pari päivää tästä soitin myyjälle ja sovittiin hakuaika. Ei tarvinnut hintaa arpoa vaan katsottiin että pyörä on kuten pitikin ja paperit ok ja ladoin nipun erivärisisä seteleitä kouraan. Edes koeajolla en käynyt.

    Kuten tästäkin on huomattu kaikilla on vähän omat tapansa tehdä kauppaa ja ottaa yhteyksiä. Myyjä on se joka joutuu sopeutumaan jos haluaa pyörän kaupaksi kohtuulliseen hintaan. Alihintaan myyminen ei ole vaikeaa, vaikeaa on saada hyvä hinta tilanteessa jossa myyjiä on paljon ja ostajia vähän. Joillain ostajilla voi olla kummallisiakin tapoja, mutta hesaattavat oikeasti olla tosissaan ostamassa.. vaikka toi tinkiminen. Joku tarjoaa aina huutokauppakeisaria matkiessaan puolet pyynnistä mutta on valmis maksamaan ihan hyvinkin, ei siitä ensimmäiestä huonostakaan tarjouksesta kannata loukkaantua ja kiskaista palkokasveja nenään.. Saa jättää vastaamatta mutta siinä menee mahdollisesti kaupat sivu suun. Kuten eräälle myyjälle jolta kysyin hintaa (sähköpostilla tietty) ja muita yksityiskohtia.. myyjä kertoi asiat ja tinki alaspäin lähimpään sataseen.. (pyynti 1790,- kertoi käteishinnaksi 1700) tämän jälkeen ilmoitin pyörän olevan hyvinkin sopiva mutta budjetti päättyy tuhannenkuudensadan kohdalle, myyjä lähes loukkaantui ja ihmetteli enkö voi tulla yhtään ylemmäksi, hän sentään tiputti hintaa reilusti!! Ja sanoi viimeisen hinnan olevan 1680,- . Tämän jälkeen ilmoitin suoraan kiitos ei, ostan muualta. Jos näissä hinnoissa aletaan sorvaamaan kymppejä ja oikeasti hyvästä tarjouksesta lähes loukkaannutaan niin antaa olla, ostan muualta. Tämäkin pyörä on edelleenkin myymättä..
    Viimeksi muokannut: Puuhis; 29.05.2013 klo 11:14.
    Terveys on hitain tapa tehdä kuolemaa
  5. #65
    Lainaa Keisuke kirjoitti Katso viesti
    Mites te puhelinkammoiset toimitte sillon ku ootte myymässä? Vastaatteko tuntemattomiin numeroihin ollenkaan vai laitatteko ilmoon että vain sähköposti ja tekstarit?

    Vaikka se itellekin vaatii kynnyksen ylitystä, niin silti oon aina autoista ja pyöristä soittanu siks että se on

    A) nopeampaa ku viestit

    B) kun kyselee "livenä" niitä vastauksia sieltä luurin toisesta päästä, voi samalla kuulostella tuleeko ne vastaukset apteekin hyllyltä vai jaaritellaanko ja vedetään hatusta. Tekstinhän voi aina esikatsella ja muokata paremman näköiseksi.

    Sen kynnyksen ylittymiseen sen ilmoituksenkin pitäisi tähdätä, eli tarpeeksi infoa ettei soittajan tarvii nollasta aloittaa kyselemistä. Usein näkee ilmoja missä lukee "Vähällä käytöllä ollut hyväkuntoinen pyörä, lisätietoja soittamalla." Jos ei myyjä jaksa enempää vaivaa ilmoitukseen nähdä, niin jää kyllä soittamatta. Ei muakaan kiinnosta puolen tunnin puhelinhaastattelu moottoripyörästä tuntemattoman kanssa.
    En nyt varsinaisesti ole puhelinkammoinen mutta edellisen työn puolesta saatoin olla kykenemätön vastaamaan puhelimeen viikonkin putkeen (verkon ulkopuolella itärajan takana) mutta mailit toimi. Kännystä meni vastaajaan missä kerrottiin tilanne ja annettiin emailiosoite. Hyvin sain myytyä nettiauton, moton ja veneen kautta ne mitä pitikin kuten myös vastailtua kysymyksiin. Viikonloppuna sitten vaihdeltiin rahaa, otteita ja avaimia
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
  6. #66
    Lainaa Keisuke kirjoitti Katso viesti
    Mites te puhelinkammoiset toimitte sillon ku ootte myymässä? Vastaatteko tuntemattomiin numeroihin ollenkaan vai laitatteko ilmoon että vain sähköposti ja tekstarit?
    Kun hinnoittelee oikein ja myynti-ilmoitus on hyvä niin turhat kyselijät jää kokonaan pois ja kaupat tehdään ensimmäisen yhteydenottajan kanssa. Itse olen noudattanut seuraavaa kaavaa ja aina on toiminut:
    Jos kampe on uusi tai uutta vastaava niin kaupan hinnasta 25-30 pojoa pois, vanhemmasta puolet tai enemmän ja roskiskaman heitän itse roskiin. Otsikkoon sijainti ja ilmoitukseen postikulut ja maininta noudosta jos ei kannata lähettää. Asiallisen ja täydellisen kuvauksen lisäksi hyvässä valaistuksessa oikealla kameralla otetut kuvat myynti-ilmoon eikä mitään kännyräpsyjä pimeän kellarin perukoilta.

    Samaa noudatan itse ostaessa. Jos myyjä on selkeästi luku- ja kirjoitustaidoton mongoloidi joka ei osaa käyttää kameraa eikä tiedä missä asuu niin ei sellaisen kanssa viitsi aikaansa tuhlata. Varsinkin vmpk:n kyläsepiltä näkee rimanalituksia tyyliin "naapurilla myynnissä ic soitot erkille 050 1234568, huom huono kuulo".
  7. #67
    Lainaa Heksa kirjoitti Katso viesti

    Mun ohje, Kysykää hintatiedot sähköpostitse, mutta sumplimista vaativat asiat puhelimella.
    Nimittäin prätkähuolloilla on muutakin tekemistä, kuin olla kirjoittamassa sähköpostia. .. Usein siinä on palveltava asiakas nenän edessä.

    Tää koskee niin mopokauppoja, kuin huollon tilauksiakin.
    Itse työni puolesta olen oppinut sen, että kun on mustaa valkoisella, niin mahdollisesti siitä on joskus hyötyä.

    Kerran oli mustaa valkoisella moottoripyörähuollon kanssa käymästä keskustelusta kun homma ei mennyt niin kuin kuuluu ja tässä oli se hyöty, että pystyin näyttämään toteen asiat niin kuin ne olivat.

    Muutama oma kokemukseni moottoripyörä-/ auto huollon kanssa on ollut sellainen, että luotto on aika vähissä.
  8. #68
    Viikon päästä olisi ajankohtaista ensimmäisen pärrän osto ja tässä pikkuhiljaa ruvennut katselemaan sopivia ehdokkaita.

    Itse jätän suoraan sellaiset pyörät katsomatta missä ei ole:

    a) Ilmotettu kilometrejä, nämä kaikki menee suoraan paskalistalle.

    b) Kuvauksessa ei oikeasti kerrota itse pyörästä mitään, tai pyörästä otettu kuva on 50 metrin päästä otettu suttuinen kännykkäkuva.

    En omassa hintaluokassa ensimmäiseen pyörään vaadi mitään ihmeellisyyksiä (2500-3200 euroa)

    Hyvät kuvat jossa pyörä on siistissä kunnossa, kilometrit ilmoitettuina, kulutusosien kunto, millon renkaat/rattaat vaihdettu ja vähän tietoa huolloista.

    Ei luulisi olevan mahdoton tehtävä tehdä asiallinen ilmoitus. Jopa liikkeet syyllistyy täysin paskoihin ilmoitusteksteihin, mikä on sinänsä harmi vaikka pyörä näyttäisikin asialliselta muuten.
  9. #69
    Lainaa humanpro kirjoitti Katso viesti
    Viikon päästä olisi ajankohtaista ensimmäisen pärrän osto ja tässä pikkuhiljaa ruvennut katselemaan sopivia ehdokkaita.

    Itse jätän suoraan sellaiset pyörät katsomatta missä ei ole:

    a) Ilmotettu kilometrejä, nämä kaikki menee suoraan paskalistalle.

    b) Kuvauksessa ei oikeasti kerrota itse pyörästä mitään, tai pyörästä otettu kuva on 50 metrin päästä otettu suttuinen kännykkäkuva.

    En omassa hintaluokassa ensimmäiseen pyörään vaadi mitään ihmeellisyyksiä (2500-3200 euroa)

    Hyvät kuvat jossa pyörä on siistissä kunnossa, kilometrit ilmoitettuina, kulutusosien kunto, millon renkaat/rattaat vaihdettu ja vähän tietoa huolloista.

    Ei luulisi olevan mahdoton tehtävä tehdä asiallinen ilmoitus. Jopa liikkeet syyllistyy täysin paskoihin ilmoitusteksteihin, mikä on sinänsä harmi vaikka pyörä näyttäisikin asialliselta muuten.
    Ite myin edellisen pyörän tossa keväällä. Päätin jo aluksi, että otan riittävästi kuvia joka suunnasta ja varsinkin "vioista". Samaten tekstiosaan kirjasin mitkä osat oli alkuperäisistä vaihdettu ja miten sitä oli huollettu. Aika paljon semmoisia juttuja mitkä itseäni kiinnostaa ostettaessa. Olihan pyörä sit 16h myynnissä...
    Yamaha FZS 1000cc
    Ex: Kawasaki er-5
  10. #70
    Pyörä meni kaupan ja monenmoista ostajaa tuli kuunneltua. Ilmoitustakin tuli muokattua matkan varrella osittain tämän ketjun ansiosta. Uudet kuvat vaihdettua ilmoitukseen oikein järkkärikameralla otetut ja turhat jaarittelut tekstistä pois. Pelkkää kovaa faktaa eikä muuta. Jotakin jätin poiskin että olisi jotakin kysymistä mahdolliseen yhteydenottoon. Vaikka heti tiesin että vaihdokkia en ota jätin sen mainitsematta. Itselleni ei ollut mahdottomuus vastata ei kiitos vaihtokyselyihin. Usein jopa kehuin vaihtokohdetta vaikka se ei kiinnostanut tippaakaan. Aikaa minkä vietin kirjoitellen sähköposteja en mittaillut mutta kovin vähän se ei ollut. Siinä hommassa itselläni on näköjään lehmän hermot vaikka monessa muussa asiassa sytytyslanka on kovin lyhyt.

    Joku kirjoitti viisaasti että viimeinen hinta on se millä kaupat syntyvät. Eniten itseäni ärsyttivät juuri viimeisen hinnan kyselijät eikä se johtanut koskaan mihinkään. Niin ikään "viimeisen" tarjouksen tekijät, missä heti tarjotaan jotakin summaa eikä sitten senttiäkään päälle ei johtanut kauppoihin.
    Kärsivällisesti odoteltuani tuli ostaja mikä esitti muutaman kysymyksen. Näihin vastattuani sain tarjouksen mikä tuntui alhaiselta. Siitä kumminkin lähdettiin tarjous / vastatarjous periaatteella etenemään kunnes päästiin kumpaakin tyydyttävään lopputulokseen.

    Taidan olla sen verran vanhanaikainen että mielestäni näin sen kaupanteon pitää mennäkin. Siinä jää tunne että molemmat saavuttavat jotakin. Toisin sanoen molemmille jää hyvä mieli. Paljon on puhuttu myyjän luotettavuudesta ja mielikuvasta minkä hän antaa. Itselläni vaikutti myös ostaja minkä mielikuvan hän itsestään antoi. Jos ihmisen tyyli ajaa asiaansa on hyvin koppava ja joustamaton ei tee itsekään mieli tinkaasta sitä viimeistä satasta.

    Ensimmäiset sanat livenä vaihdettiin ostajan kanssa sen jälkeen kun ovikello oli soinut. Hyvin meni senkin jälkeen, kumpikaan ei hyperventiloinut eikä muutenkaan panikoinut. Se tuntuu olevan nykyaikaa että pitkällekin hoidetaan asioita sähköpostilla. Toista se oli kultaisella ysäriluvulla. Juuri oli kännykät yleistyneet ja pelkkä keltainen pörssi paperiversiona. Silloin oli pakko soittaa ja kysyä koordinaatit mennäkseen katsomaan kohdetta.

    Ja se hinta. Myyjän näkökulmasta se oli se minkä arvioin saavani ensi keväänä maksimissaan. Olkaa puolin ja toisin joustavia, niin ne kaupat syntyvät.
  11. #71
    Pyörän myyminen on ikävää hommaa. Vuosia sitten meinasin myydä, mutta kun tähtikyselijät ei oikein yltäneet renkaanpotkijankaan asteelle, niin päätin sitten olla myymättä. Siinä on se ongelma, että säilytystilan tarve kasvaa. Vanha totuus kuitenkin on "miehellä tulisi olla seitsemän moottoripyörää. Kuudella pärjää, mutta seitsemän olisi hyvä." Niinpä on ollut eri tyyppisiä rakkineita, kun on ilmaantunut erilaiseen etenemiseen käyttötarpeita. Toki noita voisi myydäkin, mutta mitä niistä lahjahintaan luopumaan. Jää siten se turha arvosteluntarve ostajapuoleltakin ilmaantumatta. Sekin hyvä puoli on, että huoltajatkin tykkää, kun sanoo: "Ei ole sitten kiire. Teet kun kerkiät".
    ... jotain piti muistaa
  12. #72
    Tässä reilu viikko sitten tuli ostettu nyt toinen pyörä tälle vuodelle kun edellisen ostoksen ehdin myymään oikeastaan ajamatta sillä yhtään.
    Mutta myyntihommiin kommenttina että ihan sama millä haluatte yhteydenotot niin a) vastatkaa siihen välineeseen jos nettimotossa tavoitettavuus on ilmoitettu "milloin vaan" tai 8-20. b) jos haluatte yhteydenotot puhelimella niin soittakaa takaspäin tai vastatkaa tekstareihin (tai päivittäkää se nettimoton ilmoitus...) ellette ehdi juuri sillä hetkellä puhelimeen vastaamaan. Itsestä tulee mieleen yksi ainoa päivä viimeisen vuoden aikana kun en olisi voinut otella yhteyttä takaisinpäin 24 tunnin aikana kun olin lapissa vaeltamassa ja kentää ei reiluun vuorokauteen ollut.
    Kokemus yhdestä F800 bemarista ja kahdesta FZ6:sta jammusta joita yritin ihan oikeasti ostaa saamatta kolmen päivän aikana mitään kontaktia myyjiin.
    Sinänsä nyt viikon aikana nämä jammumiehet aktivoituivat ottamaan yhteyttä takaisinpäinkin ihmetellen kun olin jo kaupat muusta pyörästä tehnyt, bemarimiehesta ei edelleenkään ole kuulunut mitään.

    Mutta näistä huolimatta sopiva peli löytyi alle
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
  13. #73
    Lainaa Sampo kirjoitti Katso viesti
    Joku kirjoitti viisaasti että viimeinen hinta on se millä kaupat syntyvät. Eniten itseäni ärsyttivät juuri viimeisen hinnan kyselijät eikä se johtanut koskaan mihinkään. Niin ikään "viimeisen" tarjouksen tekijät, missä heti tarjotaan jotakin summaa eikä sitten senttiäkään päälle ei johtanut kauppoihin.
    Itse ymmärrän varsin hyvin tämän "viimeisen hinnan" kysymisen, koska pyörän hinta usein on esim vastaava katsottu 6000€ hintaan ja sitten mietitty, että pistetään omalle 6500€ (onhan siinä lisävaruste huggeri tms). Jos jollain on tiukka budjetti ja ei arvosta esim ylimääräisiä kilkkeitä niin kysymys on validi. Usein hinnassa on se "tinkivara" ja jos se "viimeinen hinta" on esim 6200€ niin ostaja voi ajatella, että okei tulee katsomaan pyörää heti koska 200€ vielä voisi budjetti paukkua, mutta ei 500€. Vaihtoehtoja kuitenkin voi listoilla olla esim 8 vastaavaa jolloin on hyvä kysyä jo etukäteen ettei tule paikanpäälle todetakseen ettei tinkivaraa ollut (ja tuhlata molempien aikaa).

    Itse kyselin "viimeistä hintaa" sähköpostilla useammilta kun hintapyyntö oli uuden pyörän hinta -5% vaikka ikää pari vuotta ja 10tkm mittarissa. Tiesi heti että käykö katsomassa tarkemmin vai jättääkö myyjän unimaailmaan hintansa kanssa.
    Triumph Street Triple
  14. #74
    Sampo: tuo keltainen pörssi muistelo olo hauska. Ei silloin ollut mitään kuvia. Pari riviä txtiä ja numero. Haaveilulle jäi tilaa kun ei ole kuvia.

    Myytävän tuotteen pitää sopia ostajan tarinaan. Esim osa etsii halpaa romua koska pitää itseään korjaajana. Harvoin hän innostuu täysin priimasta joka on satasen kalliimpi.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  15. #75
    Lainaa Crassus kirjoitti Katso viesti
    Itse ymmärrän varsin hyvin tämän "viimeisen hinnan" kysymisen, koska pyörän hinta usein on esim vastaava katsottu 6000€ hintaan ja sitten mietitty, että pistetään omalle 6500€ (onhan siinä lisävaruste huggeri tms). Jos jollain on tiukka budjetti ja ei arvosta esim ylimääräisiä kilkkeitä niin kysymys on validi. Usein hinnassa on se "tinkivara" ja jos se "viimeinen hinta" on esim 6200€ niin ostaja voi ajatella, että okei tulee katsomaan pyörää heti koska 200€ vielä voisi budjetti paukkua, mutta ei 500€. Vaihtoehtoja kuitenkin voi listoilla olla esim 8 vastaavaa jolloin on hyvä kysyä jo etukäteen ettei tule paikanpäälle todetakseen ettei tinkivaraa ollut (ja tuhlata molempien aikaa).

    Itse kyselin "viimeistä hintaa" sähköpostilla useammilta kun hintapyyntö oli uuden pyörän hinta -5% vaikka ikää pari vuotta ja 10tkm mittarissa. Tiesi heti että käykö katsomassa tarkemmin vai jättääkö myyjän unimaailmaan hintansa kanssa.
    Ajattelin lähinnä että tarjous/vastatarjous periaatteella viimeinen hintakin saattaa olla häilyvä raja. Niin ostaja kuin myyjäkin saattaa luopua siitä viimeisestä satasesta kun huomaa että kaupat ovat lähellä vaikka on jotakin hintaa pitänyt mielessään. Mutta olenkin vain vanha ukko joka muistelee sitä keltainen pörssi aikaa kun hintaneuvottelut käytiin naamatusten.
  16. #76
    Myin keväällä pojan kevarin. Laitoin hinnaksi 1800e ostaja tarjosi 1200e kaupat tehtiin 1500e ja molemmat olivat tyytyväisiä... ei niitä hntoja kympeillä viilata
    R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
    Arjen adventuristi
  17. #77
    Olis aika laittaa pyörä tässä lähitulevaisuudessa myyntiin ja heräsi pari kysymystä.

    Kysymys #1

    Onko täysin kohtuutonta pyytää kauppasummaa tai lähelle sitä "pantiksi" koeajon ajaksi? Käteisenä siis.

    Ei varmaan vakuutuksesta tipu senttiäkään, mikäli pyörää ei kuulu ikinä takasin. Henkilöllisyystodistuksiakin on sen verran helppo väärentää nykyään.

    Tai sitten vaihtoehtosesti, jos ostajaehdokas valuu omistamallaan(saman arvoisella) ajoneuvolla pihalle, niin avaimet pantiksi ja rek.otteesta tarkistus että kaveri todella vehkeen omistaa.

    Kysymys #2

    Ootteko laatinu jotain vahingonkorvaus sopimuksia allekirjoituksen kera mahdollisista kaadoista koeajon aikana tms??



    Kertokaahan nyt vinkkejä miten antaa pyörä koeajolle tuntemattomalle ihmiselle minimaalisin riskein.

    Tollanen kauppasumma pantiksi menetelmä karsii myös varmasti aika tehokkaasti renkaanpotkijat pois laskuista, mut varmaan myös potenttiaalisia ostajia? vai
    Viimeksi muokannut: juhis_; 22.08.2013 klo 21:25.
    Yamaha MT09 -20
    KTM sxf 450 -06
    ________________
    Yamaha R1 -07
    Husaberg FS650 -05
    KTM sx 250 -05
  18. #78
    Lainaa juhis_ kirjoitti Katso viesti
    Olis aika laittaa pyörä tässä lähitulevaisuudessa myyntiin ja heräsi pari kysymystä.

    Kysymys #1

    Onko täysin kohtuutonta pyytää kauppasummaa tai lähelle sitä "pantiksi" koeajon ajaksi? Käteisenä siis.

    Ei varmaan vakuutuksesta tipu senttiäkään, mikäli pyörää ei kuulu ikinä takasin. Henkilöllisyystodistuksiakin on sen verran helppo väärentää nykyään.

    Tai sitten vaihtoehtosesti, jos ostajaehdokas valuu omistamallaan(saman arvoisella) ajoneuvolla pihalle, niin avaimet pantiksi ja rek.otteesta tarkistus että kaveri todella vehkeen omistaa.



    Kysymys #2

    Ootteko laatinu jotain vahingonkorvaus sopimuksia allekirjoituksen kera mahdollisista kaadoista koeajon aikana tms??


    Kertokaahan nyt vinkkejä miten antaa pyörä koeajolle tuntemattomalle ihmiselle minimaalisin riskein.

    Tollanen kauppasumma pantiksi menetelmä karsii myös varmasti aika tehokkaasti renkaanpotkijat pois laskuista, mut varmaan myös potenttiaalisia ostajia? vai

    1.
    @@ Taitaa vaan harvalla olla tonneja käteisellä mukanaan, varmastikin ostajia kaikkoaa kun aniharva ostaa pyörää koeajamatta. Mulla ei onneksi ole huijareista kokemuksia tuolla saralla
    2.
    @@ Aina on tullut kerrottua että jos lippaat/rikot niin korjaat tai ostat vermeen pyydetyllä hinnalla. Yksi vene meni tuolla lailla kaupan kun ostaja rysäytti sunbusterin vauhdilla laituriin koeajon päätteeksi. Olis se toki muutenkin kuulemma ostanut
    @@ Kaskoon on tullut luotettua
    @@ Tuttava joka tekee kauppaa sivutoimenaan ottaa aina kännykällä kuvan ajokortista ja koeajolle lähtijästä, ei oo kukaan kuulemma mutissut ja lienee helpompi tunnistaa varas ainakin jälkeenpäin
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
  19. #79
    Itse myin ja ostin pyörän tässä kesällä.
    Yks mitä ihmettelen on huonot kuvat. Miksi laittaa huonolaatuisia, tai huonosta kulmasta otettua kuvia jos parempia ja houkuttelevampiakin saa? Tähän sortuu jopa liikkeet.
    Mikä helvetin selitys on että pyörä on kuvassa pölyinen/likainen? Toki viatkin pitää myös kuvata/ilmoittaa.
    Miksi ihmiset ei ilmoita näinä katsastuspakko-pelotteluaikoina, että ne vakio-osat löytyy sieltä tallin nurkasta? Ja takarengas on huono... VAIHDA SE. Minua ei ainakaan kiinnosta heti alkaa ropaamaan sitä uutta vispilää.
    Ja kyllä se näkyy että hiljaista on mopokaupassa. Ylimielisyys ei ainakaan tuo tulosta.

    Itse ostajana suosin myös sähköpostia ensimmäisenä kontaktina, myyjän häviö jos ei nykypäivän viestintävälineet ei oo hallinnassa.
    Viimeksi muokannut: Calypso; 22.08.2013 klo 22:31.
    KTM 690SM
  20. #80
    Jos rengas on huono niin sitten on huono. Jos vaihdat niin ostaja sanoo, että voi mikä touring-nakki kun mää niin oisin halunnu pehmeen sporttikumin tai päinvastoin. Hyvä vaan jos hintalappu on sen renkaan hinnan alhaisempi ja ostaja laittaa sellaisen munkin mistä tykkää...
    Triumph Street Triple
  21. #81
    Lainaa Crassus kirjoitti Katso viesti
    Jos rengas on huono niin sitten on huono. Jos vaihdat niin ostaja sanoo, että voi mikä touring-nakki kun mää niin oisin halunnu pehmeen sporttikumin tai päinvastoin. Hyvä vaan jos hintalappu on sen renkaan hinnan alhaisempi ja ostaja laittaa sellaisen munkin mistä tykkää...
    Kyllä sillä pärjää kun valitsee suurinpiirtein pyörätyypin mukaisen (touringiin touringkumi jne) kohtuukumin...ei halpista koska tulee tunne että on aina ja kaikessa menty yli mistä aita matalin.
    Jos myy kuluneella kumilla ovat myös pyörän ajo-ominaisuudet vähän mitä sattuu ja ostaja voi saada vääriä tulkintoja nuljumisen syistä
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
  22. #82
    Lainaa Calypso kirjoitti Katso viesti
    Itse myin ja ostin pyörän tässä kesällä.
    Yks mitä ihmettelen on huonot kuvat. Miksi laittaa huonolaatuisia, tai huonosta kulmasta otettua kuvia jos parempia ja houkuttelevampiakin saa? Tähän sortuu jopa liikkeet.
    Mikä helvetin selitys on että pyörä on kuvassa pölyinen/likainen? Toki viatkin pitää myös kuvata/ilmoittaa.
    Miksi ihmiset ei ilmoita näinä katsastuspakko-pelotteluaikoina, että ne vakio-osat löytyy sieltä tallin nurkasta? Ja takarengas on huono... VAIHDA SE. Minua ei ainakaan kiinnosta heti alkaa ropaamaan sitä uutta vispilää.
    Ja kyllä se näkyy että hiljaista on mopokaupassa. Ylimielisyys ei ainakaan tuo tulosta.

    Itse ostajana suosin myös sähköpostia ensimmäisenä kontaktina, myyjän häviö jos ei nykypäivän viestintävälineet ei oo hallinnassa.
    EX tyttöystävät laittaa sähköposteja. Tosi ostajat soittaa ja keskustelee aidosti.
    Viimeksi muokannut: Melekuttaja; 23.08.2013 klo 01:42.
    Tunturi SuperSport 81
    XL600V 91
    XL1000V 2001
    FZ6S 2006 ABS
    DL1000 V-Strom 2003
    XL1000V 1999
    CB 500K 1977
    AVJ15
    AVJ17
    AVJ18
  23. #83
    Lainaa Calypso kirjoitti Katso viesti
    Ja takarengas on huono... VAIHDA SE. Minua ei ainakaan kiinnosta heti alkaa ropaamaan sitä uutta vispilää.
    Tästä olisin vähän eri mieltä. Ainakin omien vähäisten kokemuksien mukaan ajoneuvon yleiskunnon kohentamiseen käytettyjä rahoja on hyvin hankala saada takaisin myydessä. Ainakin näiden vähänkään halvemman pään romujen kanssa. Ne kun joutuu joka tapauksessa myymään hyvin lähelle halvimman vastaavan nettihärvelistä löytyvän hintaa, että saa edes ketään kiinnostumaan. Tietty kauppojen toteutuminen voi olla vähän todennäköisempää jos peliin on laitettu lähiaikoina uutta osaa, mutta ei niistä kukaan suostu maksamaan mitään ylimääräistä. Tietty kaikki ajokuntoa haittaavat viat kannattaa korjata, mutta kaikki sen päälle menevä on yleensä taloudellisesti kannattamatonta.

    Eli jos takarengas on huono mutta vielä ajokuntoinen ja uusi maksaa vaikka 200€, niin varmana menee helpommin kaupaksi kun myy huonolla renkaalla ja tiputtaa hintaa satasella kuin uudella renkaalla alkuperäisellä hinnalla.
    Arttu
  24. #84
    Lainaa Melekuttaja kirjoitti Katso viesti
    EX tyttöystävät laittaa sähköposteja. Tosi ostajat soittaa ja keskustelee aidosti.
    Onhan tuo sähköposteihin reagoimatta jättäminenkin yksi tapa jättää pyörä myymättä.
    <p>2002-2014</p>
  25. #85
    Lainaa Melekuttaja kirjoitti Katso viesti
    EX tyttöystävät laittaa sähköposteja. Tosi ostajat soittaa ja keskustelee aidosti.
    Tätä asennetta oon aina ihmetelly. Nykytilanteessa kun harvemmalla myyjällä on varaa valikoida ostajia, ni kumma on jos ei mailin kautta jaksa kauppaa lähteä hieromaan.

    Ostajan kannalta tilanne on taas toinen eli jos myyjä ei suostu mailitse / puhelimitse keskustelemaan, ni varmasti löytyy joku joka siihen on valmis.

    Eli kyllähän tässä ostajan markkinat on vahvasti menossa ja näin syysaikaan vielä kahta kauheammin.
    Honda Hornet -08 -> Yamaha R6 -08 (Varastettu) -> Honda CBR600RR -07
  26. #86
    ^Sano muuta. Itse ehdottomasti pistän sähköpostilla tiedustelut perusasioista, koska voin tehdä sen kun minulle sopii ja myyjä vastata kun hänelle sopii. Sen jälkeen sitten voi siirtyä puhelimeen jos on tarve käydä läpi yksityiskohtaisia asioita - tosin nekin onnistuu sähköpostitse ja jää mustaa valkoiselle.

    Kumma kun niin monelle yksityiselle puhumattakaan liikkeelle on vaikea vastailla sähköpostiin. Kodin elektroniikkaakin on tullut ostettua puljusta, joka vaivautui vastaamaan mailiin parin muun vastaamatta. Ei ollut vaikea päättää minne rahat menee. Sama juttu auton kanssa. Kun alustavaa hyvityshintaa entisestä tiedustelin vaihdossa autoon X niin hankalaa oli. Kun suuntaa antava arvio oli annettu niin iltapäivästä oltiinkin jo liikkeessä kirjoittelemassa papereita... Vaan jos ei maileihin jaksa vastata niin itsepä on päätöksensä tehnyt. Tuntuu suurin osa olevan ns. "vanhan liiton ukkoja", jotka ei ymmärrä että sähköposti on väline siinä missä puhelin.
    Triumph Street Triple
  27. #87
    Kaksi viimeistä pyöräkauppaa olen tehnyt käytännössä sähköpostin välityksellä. Matkaa kun liikkeeseen oli 300km. Myyjä (liike molemmissa tapauksissa) otti kuvia pyörästä niistä kohdista joista pyysin niin ei tarvinnut sikaa säkissä lähteä ostamaan.
    Tänäänkin ostin penkin merkkiliikkeestä pyörään pelkästään sähköpostilla asioiden. Toimitus kun on yli viikon ja penkki pitää noutaa 100 km päästä.

    Muistan sen kun nämä sähköpostit tulivat meille töihin ja pomo laittoi naapurihuoneesta minulle työviestin niin ajattelin että mitä turhuutta, mutta nykyään keskustelen paljon työkavereiden kanssa töistä sähköpostin välityksellä. Juuri se että vastaa ja lukee kun ehtii..
    R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
    Arjen adventuristi
  28. #88
    Lainaa Kipa kirjoitti Katso viesti
    Kaksi viimeistä pyöräkauppaa olen tehnyt käytännössä sähköpostin välityksellä. Matkaa kun liikkeeseen oli 300km. Myyjä (liike molemmissa tapauksissa) otti kuvia pyörästä niistä kohdista joista pyysin niin ei tarvinnut sikaa säkissä lähteä ostamaan.
    Tänäänkin ostin penkin merkkiliikkeestä pyörään pelkästään sähköpostilla asioiden. Toimitus kun on yli viikon ja penkki pitää noutaa 100 km päästä.

    Muistan sen kun nämä sähköpostit tulivat meille töihin ja pomo laittoi naapurihuoneesta minulle työviestin niin ajattelin että mitä turhuutta, mutta nykyään keskustelen paljon työkavereiden kanssa töistä sähköpostin välityksellä. Juuri se että vastaa ja lukee kun ehtii..
    Jep, viestintään arvitaan aina vähintään kaksi ihmistä. Jos sen tekee puhelimella molemmat ovat sidottuna samaan aikaan vaikka olisi mielekkäämpääkin tekemistä. Sähköpostin avulla kumpikin voi viestiä silloin kun haluaa, iäkkäimmillä ja minäminäheti -ihmisillä ei vaan meinaan usko riittää
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
  29. #89
    Lainaa Kipa kirjoitti Katso viesti
    nykyään keskustelen paljon työkavereiden kanssa töistä sähköpostin välityksellä. Juuri se että vastaa ja lukee kun ehtii..
    Näin pitkän linjan IT-työläisenä tuppaan sortumaan ehkä jo liikaakin näihin "virtuaalisiin" viestimiin, sähköposteihin ja chatteihin. Pitää olla todella kiire ja/tai tärkeä asia että sitä tulee enää puhelimeen tartuttua

    No aika luonnollinen jatko tähän on jos olen jotain yksityishenkilönäkään ostamassa, on sähköposti lähes 100% se eka kontaktimuoto. Ja jos ei vaivauduta vastaamaan, niin Varmasti löytyy meinaan joku toinen myyjä joka vastaa
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  30.  
  31. #90
    Lainaa HiTec kirjoitti Katso viesti
    Näin pitkän linjan IT-työläisenä tuppaan sortumaan ehkä jo liikaakin näihin "virtuaalisiin" viestimiin, sähköposteihin ja chatteihin. Pitää olla todella kiire ja/tai tärkeä asia että sitä tulee enää puhelimeen tartuttua

    No aika luonnollinen jatko tähän on jos olen jotain yksityishenkilönäkään ostamassa, on sähköposti lähes 100% se eka kontaktimuoto. Ja jos ei vaivauduta vastaamaan, niin Varmasti löytyy meinaan joku toinen myyjä joka vastaa
    Mitä jos myynnissä on laite joita "joka oksalla kasva". Meili on tietysti nykyaikaa mutta nopeampi tapa tavoittaa myyjä on puhelin. Jos ei ostoaikeet ole todelliset niin meilejä voi kirjoitella jos ei ole parempaa tekemistä.
Sivu: 3 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen