Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 36:sta
  1. #1
    4-tiellä Oulussa Kaijonharju - Toppila-liittymän kohdalla pohjoiseen menevät kaistat olivat juuri pahasti ruuhkautuneet mp:n ja auton välisen onnettomuuden seurauksena. Motoristia hoidettiin tiellä. Toivottavasti ei pahinta.
    Laiska, mutta päättäväinen.
  2. #2
    Toivotaan parasta. Peurakin siellä oli kaiteen reunalla roikkumassa.
    ex Kawasaki Z1000SX -14
    ex Yamaha FZ6SA -06
    A-AND-B-CZ-DK-E-ENG-EST-FIN-F-D-I-LV-LT-L-PL-N-S-SCO
  3. #3
    No huh varmaan kymmenen minsaa aiemmin ajelin siitä ohi...

    http://www.kaleva.fi/uutiset/oulu/mo...kanssa/630764/
    Yamaha Tenere 700 & R6R
  4. #4
    Toivotaan et mp:n kuskille ei käyny pahasti . Nyt viime lauantaina Simon paikkella itsekkin rysäytin peuran kanssa yhteen, tosin ja onneksi autolla. Se peura tuli muuten niin stanan moista vauhtia pöpeliköstä tielle et ei kerenny ei sit yhtään mitään tehdä.
    <p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
  5. #5
    Lainaa Birke kirjoitti Katso viesti
    No huh varmaan kymmenen minsaa aiemmin ajelin siitä ohi...

    http://www.kaleva.fi/uutiset/oulu/mo...kanssa/630764/
    Mä ajelin siinä 10 vaille 7 just samaa reittiä.
    -eeko
  6. #6
    Moottoripyöräilijä törmäsi kauriiseen jonka jälkeen takaa tullut autoilija törmäsi moottoripyörään. Liekkö ajanut viereistä kaistaa vai onko turvaväli ollut niukka. Ikävältä kuulostaa joka tapauksessa. Toivotaan parasta.
    2007 Suzuki Intruder 1500
  7. #7
    Nopeita paranemisia.

    Bemu vaikutti olevan ainakin heikossa hapessa - toivon mukaan kuski paljon paremmassa.
    Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
  8. #8
    Toisen käden tietoa, mutta mp-kuskilta peräisin. Ennen onnettomuutta vasenta kaistaa ajanut mp ei törmännyt kauriiseen, vaan onnistui jarruttamaan ja väistämään yllättäen eteen hypänneen kauriin. Aamuruuhkassa takana oikeaa kaistaa ajanut auto ei onnistunut väistämään voimakkaasti jarruttanutta, kaurista väistävää moottoripyörää, vaan törmäsi siihen. Kauriin yli ajoi joko moottoripyörään törmännyt, tai joku muu auto.

    Mp-kuski oli matkalla töihin, vähänlaisissa kamppeissa, mutta tällä tietoa selvisi kai muutamalla murtumalla, hiertymällä ja aivotärähdyksellä. Voi olosuhteisiin nähden hyvin.

    Kauriin lisäksi onnettomuuden ilmeinen syy lienee liian pienet turvavälit. Yhden autoilijan syyllistäminen on tietysti aika turhaa, koska työmatkaliikenteessä liian lyhyt turvaväli on enemmän sääntö kuin poikkeus, niin autoilla kuin moottoripyörilläkin. Hedelmällisempää olisi miettiä, miten asenteet turvavälin suhteen saataisiin yleisesti muuttumaan.
    Viimeksi muokannut: mek; 21.05.2013 klo 21:57.
  9. #9
    Lainaa mek kirjoitti Katso viesti
    Toisen käden tietoa, mutta mp-kuskilta peräisin. Ennen onnettomuutta vasenta kaistaa ajanut mp ei törmännyt kauriiseen, vaan onnistui jarruttamaan ja väistämään yllättäen eteen hypänneen kauriin. Aamuruuhkassa takana oikeaa kaistaa ajanut auto ei onnistunut väistämään voimakkaasti jarruttanutta, kaurista väistävää moottoripyörää, vaan törmäsi siihen. Kauriin yli ajoi joko moottoripyörään törmännyt, tai joku muu auto.

    Mp-kuski oli matkalla töihin, vähänlaisissa kamppeissa, mutta tällä tietoa selvisi kai muutamalla murtumalla, hiertymällä ja aivotärähdyksellä. Voi olosuhteisiin nähden hyvin.

    Kauriin lisäksi onnettomuuden ilmeinen syy lienee liian pienet turvavälit. Yhden autoilijan syyllistäminen on tietysti aika turhaa, koska työmatkaliikenteessä liian lyhyt turvaväli on enemmän sääntö kuin poikkeus, niin autoilla kuin moottoripyörilläkin. Hedelmällisempää olisi miettiä, miten asenteet turvavälin suhteen saataisiin yleisesti muuttumaan.
    Jatketaan ketään syyllistämättä. Missä pidät turvavälin, jos joku ohituksen? jälkeisessä tilanteessa väistää kaurista oikealle kaistalle ja lyö lossit pohjaan?
  10. #10
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Jatketaan ketään syyllistämättä. Missä pidät turvavälin, jos joku ohituksen? jälkeisessä tilanteessa väistää kaurista oikealle kaistalle ja lyö lossit pohjaan?
    Näinhän se on, ruuhkaliikenteessä kaistaa vaihdetaan usein, liittymiä tulee ja menee. Olen itsekin saanut autoilijana sakot kaistan vaihtamisesta tilanteessa, jossa toinen auto ajoi minun perääni. Perään ajava, tai kumpikaan osapuoli ei välttämättä voi kaikille tilanteille mitään.

    On hyvin mahdollista(tämä menee spekuloinnin puolelle), että vasenta kaistaa ajoi mp:n takana auto, josta johtuen moottoripyörään törmännyt, oikeaa kaistaa ajanut autoilija ei nähnyt moottoripyörää välttämättä lainkaan/kunnolla, ennen kaurista väistävän ja voimakkaasti jarruttavan pyörän ilmestymistä oikealle kaistalle. Eli periaatteessa onnettomuus saattoi olla pelkästään huonoa tuuriakin.

    Mutta turvavälistä olen vahvasti sitä mieltä, että liian pieni turvaväli johtuu pääosin asenneongelmasta ja vain pieneltä osin "väliin kiilaavista" ohittajista, liittyjistä ja kaistan vaihtajista.

    edit, ts18056 ehti väliin kun muokkasin tuota ekaa viestiä, joten täydensin tätä ja palautin ekan viestin ennalleen
    Viimeksi muokannut: mek; 21.05.2013 klo 21:58.
  11. #11
    Vastaan tähän koska olin se joka ajoi moottoripyörällä.

    Tilanne meni niin, että ajoin vasenta kaistaa muutaman auton perässä. Turvavälit oli ok sekä eteen, että suoraan taakseni. Oikealla kaistalla takana tullut auto oli sitten huomattavasti kauempana kuin suoraa takana tullut auto. Ajoin sillan ali jolloin kauris hyppäsi yllättäen eteeni kaistojen välisten kaiteiden yli ja jouduin jarruttamaan täysillä, sekä väistämään oikealle jotten törmää kauriiseen. Jarrutuksen ollessa täysi moottoripyöräni pysähtyi sekunneissa pysähdyksiin ja kauris jäi eteeni, enkä siis törmännyt siihen. Väistössä jouduin oikealle kaistalle ja pysähdyksissä ollessani huomasin peilistä takaa tulevan auton ajavan minua ilmeisesti huomaamatta kohti. Kuulin pamauksen ja seuraava muistikuva on kun heräilin maassa makaavana tajuihini ihmetellen mitä oli tapahtunut.

    Minuun törmännyt autoilija sattui olemaan työkaverini vaimo ja myöhemmin kuulin, ettei hän ollut minua havainnut ollenkaan kuin juuri hetki ennen törmäystä. Hän oli ajaessaan huomioinut vastaan tulevien kaistalla nopeutta hiljentäneet autot, mutta ei siis huomioinut minua. Onnettomuus oli siis monen sattuman summa, eikä sitä voinut oikeastaan välttää mitenkään.

    Minulle tuli lantion murtuma pahimpana, joka leikattiin ja ruuvattiin kasaan Oulun yliopistollisessa sairaalassa. Muita vaurioita oli kymmenkunta katkennutta kylkiluuta, murtunut solisluu, molempien käsien murtumat ja lukuisia ruhjeita ympäri kehoa.

    Se minkä otin opikseni tuosta on, että pyrin jatkossa varusteet valitsemaan siten, että näkyvyyteni liikenteessä on selkeästi parempi.

    Liitteenä muutama kuva pyörästäni.





  12. #12
    Pikaisia paranemisia
    Suzuki b-king -08
    Ex Yamaha fz-1 n -07
    Ex Suzuki gsf 1250 -07
    Ex Suzuki gsf 1200 s -03
    Ex Suzuki sv 650 s -99
  13. #13
    Huhhuh aikamoinen sattuma.
    LÄHETETTY ILMAN TAPATALKKIA XIAOMI 12 5G PUHELIMELLANI

    GEN2
    ER5
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  14. #14
    OUTCH!
    Olit kyllä varmaan muistanut pakata suojelus enkelin eväskassiin mukaan. ois tuossa voinut huonomminkin käydä! Paranrmisia!!
    Huomispäivän murehtiminen ei poista huomisen murhetta, mutta se poistaa ilon tästä päivästä.
  15. #15
    Onneksi olet vielä seurassamme. Pyöräsi on aika murusina. Pikaista paranemista.
    Durty Nelly's Boys
  16. #16
    No onneks ei pahemmin käyny ja pyöriä saa kumminki uusia.
  17. #17
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa HaK77 kirjoitti Katso viesti
    Minulle tuli lantion murtuma pahimpana, joka leikattiin ja ruuvattiin kasaan
    Hyvä säkä sulle kävi! (Ja sille työkaverin vaimollekin.) Toi lantio on muistaaksni aika vaarallinen laite rikkoa, muistelen noita EA-kursseja. Jos oikein muistan, niin se on niin iso luu että jos se murtuu pahasti ja alkaa vuotamaan sisäisesti verta, niin siinä on todellakin kiire ettei ambulanssi vaihdu tummempaan autoon.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  18. #18
    Paranemisia .....oliko kotilohemmo puhelimessa ? Tuli vaan mieleen.
  19. #19
    Pikaista paranemista.
    <p>.</p>
  20. #20
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Hyvä säkä sulle kävi! (Ja sille työkaverin vaimollekin.) Toi lantio on muistaaksni aika vaarallinen laite rikkoa, muistelen noita EA-kursseja. Jos oikein muistan, niin se on niin iso luu että jos se murtuu pahasti ja alkaa vuotamaan sisäisesti verta, niin siinä on todellakin kiire ettei ambulanssi vaihdu tummempaan autoon.
    Todellakin minulla on tuuria jo pelkästään sen vuoksi, että olen hengissä. Vammat oli todella minimaalisia ottaen huomioon törmäyksen energian. Auto oli Audi A6 allroad ja törmäysvauhti noin 100km/h.

    Lantion murtuma leikattiin viikko onnettomuudesta ja voin kertoa, että leikkauksen odottaminen oli kohtuullisen tuskallista hyvästä lääkityksestä huolimatta. Suuret kiitokset kuitenkin sairaalan henkilöstölle joka teki hienoa työtä.

    Sisäistä verenvuotoa oli ja vatsaan muodostu hematooma leikkauksen jälkeen kylläkin. Edelleen kusen verta eikä sen syytä tiedetä. Päässä oli myös verenpurkauma joka kontrolloidaan magneettikuvauksella ja neurologisella testillä. Että on tässä vielä toipumista edessä pitkäksi aikaa, mutta uuden pyörän metsästäminen on tietty alkanut.
  21. #21
    Sait oikeasti pahat vammat... Tästäkin huolimatta pidä toi hyvä asenne niin se helpottaa paljon toipumista Ne jotka arpien kanssa jää sängynpohjallle itkemään harvoin sieltä enää nousee normaaliin elämään... Oma henkinen momentti on yhtä tärkeä toipumisessa kuin alkuvaihessa osaavan kirurgin kädet. Muuta hoitohenkilkökuntaa mitenkään väheksymättä...

    Jottei tulisi tylsää sopivan hellien kylkiluiden kanssa niin alla linkki helpottamaan oloa

    http://www.moottoripyora.org/keskust...sää-vitsiketju

    no laittaan vielä toinenkin

    http://www.moottoripyora.org/keskust...n-hauskin-kuva

    Tiedän, oon ilkeä Mut huumori parantaa...
    Viimeksi muokannut: Diesel; 16.06.2013 klo 11:50.
  22. #22
    Et kyllä todellakaan ihan pienellä selvinnyt, toipuminen tulee taatusti olemaan pitkä ja raskas. Tärkeintä että olet hengissä ja toipumassa, sulla on pitkä prosessi edessä joten kaikkea hyvää sinne suuntaan.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  23. #23
    Joskus muutama vuosi sitten ajelin Oulussa Kaukovainion isoon risteykseen Joutsentietä ja valojen vaihtuessa otin turhan tiukan jarrutuksen oikealla kaistalla vaihtuviin valoihin kun se mp:llä niin vaivatonta ja helppoa on. Olin jo pysähtynyt kun takaani suhahtaa viereistä kaistaa ilmeisesti hitusen punaisten puolella auto reilua kuuttakymppiä. Säikähdin toki ja ärsytti moinen välinpitämättömyys, mutta aloin miettiä asiaa omalta kantiltani. Lakkasin pysähtymästä vaihtuviin valoihin (jos vielä keltaisilla risteykseen ehtii). Ei kannata tsekkailla takanatulevien jarruja tai huomiokykyä jos ei ole pakko.

    Tämän onnettomuuden suhteen mieleeni tulee (varmaan monille muillekin, mutta kohteliaisuuttaan eivät sano ääneen), että kannattaako mp:llä värikkäistä varusteista huolimatta koskaan turhaan pysähtyä kaistalle. Ilmeisesti tässäkään ei ollut pakko pysähtyä tai ainakaan ajokaistalle. Kun yksittäinen eläin on tiellä väistetty, niin itse jatkan normaalia ajonopeutta. Mieleen tulee lähivuosien ajalta poro ja viime viikolta kissa. Tilanne on ohi kun ajolinja ei enää voi kohdata eläintä - hanaa vaan. Ei ole tarkoitus puukottaa tai ilkeillä tai olla jälkiviisas - tällainen toiminta on helppoa. Jaan vaan ajatuksiani joilla kuvittelen olevan merkitystä motoristin turvalliselle liikkumiselle ja silläkin uhalla, että paskaa tulee niskaan niin annan sormien laulaa. Elekää turhaan pysähtykö.

    Tsemppiä paranemiseen HaK77!
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  24. #24
    Lainaa mjtee kirjoitti Katso viesti
    Elekää turhaan pysähtykö.
    Tästä tuli mieleen se netissä joku aika sitten pyörinyt video, jossa prätkäpoliisi pysähtyy keskelle motaria. Ilmeisesti jäi kuitenkin henkiin siitäkin. http://www.liveleak.com/view?i=855_1251875721

    Koskaan ei tiedä mitä se takana tuleva kotilokuski tekee, tekstailee kännykkään tai muuten vaan katse on missä sattuu.
    Honda CB1000R
  25. #25
    Lainaa mjtee kirjoitti Katso viesti
    Joskus muutama vuosi sitten ajelin Oulussa Kaukovainion isoon risteykseen Joutsentietä ja valojen vaihtuessa otin turhan tiukan jarrutuksen oikealla kaistalla vaihtuviin valoihin kun se mp:llä niin vaivatonta ja helppoa on. Olin jo pysähtynyt kun takaani suhahtaa viereistä kaistaa ilmeisesti hitusen punaisten puolella auto reilua kuuttakymppiä. Säikähdin toki ja ärsytti moinen välinpitämättömyys, mutta aloin miettiä asiaa omalta kantiltani. Lakkasin pysähtymästä vaihtuviin valoihin (jos vielä keltaisilla risteykseen ehtii). Ei kannata tsekkailla takanatulevien jarruja tai huomiokykyä jos ei ole pakko.

    Tämän onnettomuuden suhteen mieleeni tulee (varmaan monille muillekin, mutta kohteliaisuuttaan eivät sano ääneen), että kannattaako mp:llä värikkäistä varusteista huolimatta koskaan turhaan pysähtyä kaistalle. Ilmeisesti tässäkään ei ollut pakko pysähtyä tai ainakaan ajokaistalle. Kun yksittäinen eläin on tiellä väistetty, niin itse jatkan normaalia ajonopeutta. Mieleen tulee lähivuosien ajalta poro ja viime viikolta kissa. Tilanne on ohi kun ajolinja ei enää voi kohdata eläintä - hanaa vaan. Ei ole tarkoitus puukottaa tai ilkeillä tai olla jälkiviisas - tällainen toiminta on helppoa. Jaan vaan ajatuksiani joilla kuvittelen olevan merkitystä motoristin turvalliselle liikkumiselle ja silläkin uhalla, että paskaa tulee niskaan niin annan sormien laulaa. Elekää turhaan pysähtykö.

    Tsemppiä paranemiseen HaK77!
    Tähän on pakko vastata.

    En todellakaan suosittele pysähtymistä moottoripyörällä enkä edes autolla moottoritielle. Sun arvaus siitä ettei ilmeisesti tässäkään tapauksessa olisi ollut pakko pysähtyä meni metsään täysin. Ajaessani vasenta kaistaa kun kauris hyppäsi eteeni, niin luonnollinen väistösuunta ainakin mun reaktioilla oli oikealle kaistalle jossa tilaa oli enemmän ja samalla voimakkaasti jarruttaen. Valitettavasti mun ja kauriin ajatukset eivät käyneet ihan yksiin ja kauris juoksi samaan suuntaan ja itseasiassa se pysähtyi mun eteeni hetki ennen törmäystä. Pyrin siis ensisijaisesti välttämään törmäyksen kauriiseen ja jopa siinä onnistuen. Toki jälkiviisaana voi sanoa, että olisit väistänyt vasemmalle tai jatkanut matkaa heti pysähdyksen jälkeen. Fakta on vaan, että ainakin mun moottoripyörä pysähtyi 100km/h vauhdista nollaan sekunneissa, jolloin jatko reaktioille ei hirveesti jää aikaa. Tässä ei siis kaurista pystynyt väistämään ja jatkamaan matkaa, vaan eläin oli ajolinjalla loppuun saakka. Kauriksen kohtalo oli kuolema johtuen auton tai jonkin muun osumiseen siihen kolarin yhteydessä.

    Tästä nyt väkisinkin tuli mieleen semmonen puolittainen sormella osottaminen, että syy törmäykseen oli minussa. Tottahan on, että jollen ois pysähtynyt, niin tuskin mitään törmäystä olisi tullut. Toisaalta yhtä fiksua ois syyttää kaurista miksi sen nyt piti juosta siihen eteeni. Kuitenkin autoilija jota en sen enempää syyllistä oli se joka minuun törmäs ja jonka olisi pitänyt kyetä pysäyttämään kulkuneuvo tien näkyvällä osalla. Arvioni mukaan tilanteen alkaessa törmäävä auto oli 100-150m mun takana jolloin matka olisi ollut riittävä auton hallittuun pysäyttämiseen. Tilaa olisi ollut myös väistää toiselle kaistalle, mutta tätäkään ei tapahtunut.

    Pidän tätä onnettomuutta nimenomaan onnettomien tapahtumien yhteensattumana ja hyväksyn tilanteen. Koen itse toimineeni niin hyvin kuin vaan kykenin ottaen huomioon tilanteen yllättävyyden. Koko tapahtumaketju kauriin havaitsemisesta siihen, että auto törmäsi minuun kesti arvioilta 3-5s. Ne sekunnit kuluvat todella nopeasti tapahtumien vilistessä silmien edessä.

    Mutta mjtee olet todellakin oikeassa, että välttäkää pysähtymistä etenkin moottoritiellä. Jäät siellä aina heikommaksi osapuoleksi ollessasi pyörän päällä.
  26. #26
    Kuvat saa hiljaiseksi.... Onneksi olet siellä vielä...
    Mitä yhteistä on sairaalla ja M.A Nummisen äänellä?
    Kummallekin toivotaan pikaista paranemista.
  27. #27
    Tsemppiä ja paranemisia! Kiitos että kirjoitit tapauksesta tänne, ehkä joku muukin oppii tästä jotain vaikkei oman kantapään kautta.
    "Tie onneen ja hyvyyteen on pitkä ja mutkitteleva" -Raappana
    "Keskellä liikenteen en tiedä minne mä meen." -Pistepiste

    Kawasaki Z750 -06
  28. #28
    Lainaa mjtee kirjoitti Katso viesti
    Ilmeisesti tässäkään ei ollut pakko pysähtyä tai ainakaan ajokaistalle.
    Lainaa HaK77 kirjoitti Katso viesti
    Sun arvaus siitä ettei ilmeisesti tässäkään tapauksessa olisi ollut pakko pysähtyä meni metsään täysin. Ajaessani vasenta kaistaa kun kauris hyppäsi eteeni, niin luonnollinen väistösuunta ainakin mun reaktioilla oli oikealle kaistalle jossa tilaa oli enemmän ja samalla voimakkaasti jarruttaen. Valitettavasti mun ja kauriin ajatukset eivät käyneet ihan yksiin ja kauris juoksi samaan suuntaan ja itseasiassa se pysähtyi mun eteeni hetki ennen törmäystä. Pyrin siis ensisijaisesti välttämään törmäyksen kauriiseen ja jopa siinä onnistuen.

    Tästä nyt väkisinkin tuli mieleen semmonen puolittainen sormella osottaminen, että syy törmäykseen oli minussa.
    Ymmärrettävä tulkinta. Aiemmistä kuvauksista en ollut ihan loppuun asti tajunnut miten homma tuon väistön osalta meni ja siksi osin arvasin tilanteen - näköjään tosiaan pieleen. Pahoittelut. Tuo on tympeä tilanne kun vastapuoli väistää samaan suuntaan. Ymmärrän nyt hyvin miksi pysähdyit ja kuinka nopea tilanne on varmasti ollut kun viimeisiä metrejä ennen kaurista on niistetty pois. Turha miettiä olisiko siinä ehtinyt mihinkään siirtyä tai ajolinjaa viedä pois kaistalta. Jos olisi, niin minusta suunta olisi piennar eikä vasen kaista. Sinne sihtaan keulan jos esim Oulun osaava autokansa päättää pysähtyä kiihdytysrampille ja ajan sinne jos joku yrittää päälle. Siellä on siis se paras paikka, jonne voi pysähtyä, jos aivan pakko on. Pari viikkoa sitten sattui Kuusamontieltä etelään tällainen tilanne ja tympi kun olin autolla perheen kanssa. Pelotti kun takaa tuli vauhdilla "laikat punaisena" Q7 enkä mahdu autolla edellämenevän ja kaiteen väliin jos tulee lähelle. Äläkä nyt ajattele, että syytän taas toimintaasi... Täysjarrutuksen päätteeksi väistössä tällainen sihtaaminen mp:llä ei välttämättä ole kenelläkään ykkösenä mielessä, helppoa tai edes kaikilla pyörillä tehtävissä. Toivottavasti asiani pointti olisi nyt selvä. Minulla on todella korkealla tarkkailuprioriteeteissa tuo päälle tuleva liikenne aiempien liikennekokemusten vuoksi ja sitä ajattelumallia koetan tässä jakaa. En siis välttämättä sinulle vaan niille jotka ketjua lukevat. Siltä varalta, että jollain tulee vastaan tilanne, jossa voi tehdä päälletulevan suhteen jotain.

    En ole kaikkitietävä kaiken osaava ja lopputulos omalla kohdalla olisi voinut olla etukautta ympäri ja henki pois takaatulevan ajaessa yli. Tai sitten Kalevassa olisi juttu peuran raiskanneesta kotarista.

    Selkeästi tässä onnettomien yhteensattumien summa - toisaalta myös onnekkaiden kuten tässä on todettu. Hyvin väistit, hyvin jarrutit, bemarissa hyvät jarrut ja näiden ansiosta lopputulos on niistä huonoista yhteensattumista huolimatta kohtuullinen. En syytä sinua enkä peuraa vaan kyllä se nyt vain sinne päälleajaneen toimintaan syyttävä sormi osoittaa jos johonkin. Ei kovasti sinnekään, koska tuossa nyt on ollut varmaan aurinkoa, sillan varjoa ja muuta kontrastirajaa häiritsemässä näkyvyyttä. Oikeastaan uskomaton kasa yhteensattumia. Shit happens.
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  29. #29
    Lainaa HaK77 kirjoitti Katso viesti
    Pidän tätä onnettomuutta nimenomaan onnettomien tapahtumien yhteensattumana ja hyväksyn tilanteen. Koen itse toimineeni niin hyvin kuin vaan kykenin ottaen huomioon tilanteen yllättävyyden. Koko tapahtumaketju kauriin havaitsemisesta siihen, että auto törmäsi minuun kesti arvioilta 3-5s. Ne sekunnit kuluvat todella nopeasti tapahtumien vilistessä silmien edessä.
    Kertomasi perusteella syy on täysin puusilmäisen autoilijan, joka syystä tai toisesta ei aja liikenteessa sillä tavalla ennakoiden kuin pitäisi - joko rämplää radiota, kännykkää tai muuta vimpainta tai sitten naisille helvetin tyypillisesti (pahoittelut paikkansa pitävästä yleistyksestä) keskittyy tapahtumiin 0 - 30 m auton edessä, eikä lainkaan katso ennakoivasti pidemmälle. Sitten tapahtuma, jotka muut ovat nähneet sen 3 sek aikaisemmin, tuleekin yllättäen silmille ja pelivara on jo aikaa sitten ulosmitattu.

    Itsekin olen yhden tällaisen kolarin ajanut, tosin autolla, jossa pysähdyin keskelle suoraa kun elukkä köpötteli tien yli ja kaaaaukaa takaa tullut auto pamautti perään - ei vain katsonut eteensä tarpeeksi pitkälle.

    Tsemppiä paranemiseen, nämä omakohtaiset tarinat ovat aina koskettavia ja opettavaisia. Hieman jopa hymyilytti (en tiedä miksi), kun tyynesti kerroit kusevasti verta, eikä kukaan tiedä miksi - kai siinä oli sellaista karua tilannekomiikkaa.
    Viimeksi muokannut: Mosse; 19.06.2013 klo 10:41.
    -Mielipiteet ovat niinkuin perseenreijät - kaikki joilla on eri mielipide kuin mulla, ovat perseenreikiä-
    -If You Can't Be A Good Example, Be A Terrible Warning-
  30.  
  31. #30
    Lainattu Mossen viestistä:
    Kertomasi perusteella syy on täysin puusilmäisen autoilijan, joka syystä tai toisesta ei aja liikenteessa sillä tavalla kuin pitäisi - joko rämplää radiota, kännykkää tai muuta vimpainta tai sitten naisille helvetin tyypillisesti (pahoittelut paikkansa pitävästä yleistyksestä) keskittyy tapahtumiin 0 - 30 m auton edessä, eikä lainkaan katso ennakoivasti pidemmälle. Sitten tapahtuma, jotka muut ovat nähneet sen 3 sek aikaisemmin, tuleekin yllättäen silmille ja pelivara on jo aikaa sitten ulosmitattu.

    Tätä mietin itsekin, kun luin tarinaasi ekan kerran.
    Huomaan, että tätä tapahtuu jatkuvasti riippumatta kuskin sukupuolesta.
    Oikein v*tuttaa nämä kännykkään lässyttäjät ja -räpeltäjät...

    Tsemppiä jatkoon ja paranemiseen!
    <p>BRG/Cream T-Bird 2003</p>
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen