Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 38:sta
  1. #1
    Renkaat on loppu, mutta niin on rahatkin. Voi olla väärä paikka säästää, mutta mitä mieltä eri rengasmerkeistä - voiko ylipäätään yleistää eri merkkien paremmuutta tai hinta-laatu-suhdetta? En sitten tiedä maksaako vaivan miettiä viidenkympin-satasen säästöä, jos hintahaitari koko setille alta-alle on n. 250-350 e, koska noihin pitää pystyä myös luottamaan.

    Mielipiteitä monella on varmaan Metsälersseistä, Misukoista, Dunlopeista tai Bridgestoneista, mutta kun kyselin tarjouksia, eteen tuli tuollainen kuin Shinko, joka on mulle täysin outo. Onko kukaan laittanut tuollaisia alle ja mitkä oli kokemukset?

    Kyseessä on siis varsin kesy perusnakupyörä.
    Honda NC700S
  2. #2
    mulla on 9r kawassa takana shinkon rengas ja ainaki itse olen ollu tyytyväinen kyseiseen renkaaseen. Kohta tosin on renkaan osto edessä ja ostan edelleen samanlaisen shinkon renkaan.
    Kawasaki ZX-9R
  3. #3
    Toinen halpa rengas olis Full Bore USA jolta irtoorenkaat. mp renkaan kautta 103ekee 190/50/zr17/W etu oli 75ekee
    Vois kuvitella et kokeilis tilaa yhen ja kattoa minkälainen budjetti rengas on
    Ja googlettamal löysin tälläsen http://www.r1-forum.com/forums/showthread.php?t=279570
    Viimeksi muokannut: psychedelic.alien1; 16.05.2013 klo 12:46.
    29v
    sähkömopo apupyörillä, italiet 50cc automaatti, kawa kx 80cc, honda cr 125,aprillia af1, ktm 125, honda cr 250r, kawa zr550,
    yamaha r1
  4. #4
    http://www.moottoripyora.org/keskust...ight=Shinko%A8 tuolta löytyy lisää aiheita shinkon renkuloista
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
  5. #5
    Eli yhteenvetona taitaa olla ihan kelvollinen gummi eli ainakin tässä tilanteessa taitaa vaihtua alle.

    Pyörän mukana tulleissa Metsälersseissä on molemmissa rinkuloissa kuviota keskellä enää ehkä n. 0,8 -1,2 mm jäljellä. Ei siis sadekelin renkaat.
    Honda NC700S
  6. #6
    Vieläköhän Barum tekee moottoripyörän renkaita? Liirum laarum baarum, kohta mä kaadun. En kyllä luottaisi Shinkoihin edes sitä vertaa kuin Jawan Barumeihin.
    Muoks: Motorrad lehden numerossa 13/2011 Oli testiisä halparenkaista Full Bore, Maxis ja Heidenau vastaan Michelin Pilot Road 3 ja katuendurorenkaista Dunlop Trailmax. Tuon pienen testin perusteella en koskisi kyllä halparenkaisiin edes pitkällä tikulla...
    Viimeksi muokannut: BlackCat; 16.05.2013 klo 23:01.
    Taivas saa odottaa
  7. #7
    kevariaikoina muutaman shinkon ajoin loppuun ja tyytyväinen olen. pehmeä pitävä rengas oli mutta 7tkm kesti takarenkaana. sen verran halpa että kärsi useemmin vaihtaakkin
    Yamaha FZ6-S
  8. #8
    Blackcat voi jatkaa satuilua muistakin aiheista mistä ei ole henkilökohtaista kokemusta. Itellä oli Shinko edessä, ja ei ollut mitään muuta moitittavaa kuin ehkä hieman nopea kuluminen, joten säästö siinä mielssä jää vähäiseksi. Mutta pito oli hyvä, eikä muutakaan moitittavaa ko. renkaasta. Tuli pyörän mukana, uutena, joten pakkohan se oli kokeilla ja hyvä oli
    Hajapusanisti
  9. #9
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Setämies kirjoitti Katso viesti
    Renkaat on loppu, mutta niin on rahatkin. Voi olla väärä paikka säästää, mutta mitä mieltä eri rengasmerkeistä - voiko ylipäätään yleistää eri merkkien paremmuutta tai hinta-laatu-suhdetta? En sitten tiedä maksaako vaivan miettiä viidenkympin-satasen säästöä, jos hintahaitari koko setille alta-alle on n. 250-350 e, koska noihin pitää pystyä myös luottamaan.

    Mielipiteitä monella on varmaan Metsälersseistä, Misukoista, Dunlopeista tai Bridgestoneista, mutta kun kyselin tarjouksia, eteen tuli tuollainen kuin Shinko, joka on mulle täysin outo. Onko kukaan laittanut tuollaisia alle ja mitkä oli kokemukset?

    Kyseessä on siis varsin kesy perusnakupyörä.
    Niin siis tohon XJ:hin maksaa sulle renkaat alle 160,79 euroa eteen+taakse kotiovelle kuljetettuna. Ok, ja on ihan hyvät saksalaiset Heidenaut (kestää noin 6000-7000 takana). Mynetmotosta. Takarengas pitää kaikissa olosuhteissa ainakin kuivalla (siis kallistelua niin että jalkatapit raapii asvalttia). Eturenkaasta mulla ei ole varsinaisesti kokemusta, mutta en usko että on sen huonompi. Kesto samaa luokkaa Pirellin Sport Demonin kanssa, Michelinin Pilot Activet maksavat 181,96 euroa eteen+taakse kotiovelle kannettuna ja kestivät mulla muistaakseni noin 14000 km (takana).
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  10. #10
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Ainiin, ja kysymykseenkin, niin minusta voit laittaa ihan mitkä tahansa sopivat ja myynnissä olevat renkaat, ainakin jos et käy jossain radalla. Michelinin Pilot Activet oli mulla ainakin parhaiten kulutusta kestävät. heidenau on varmaan pehmeempi kun kuluu nopeammin.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  11. #11
    mulla kans alla noi shinkot 10r.ssä. Ei mitään moitittavaa.
    Toki en voi kestävyydestä sanoa mitään ku vähän vasta kilsoja niillä enkä sateella oo ajanut vielä.
    zx-10r -2004 => yzf-r6 -1999 => transalp
  12. #12
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Ainiin, ja kysymykseenkin, niin minusta voit laittaa ihan mitkä tahansa sopivat ja myynnissä olevat renkaat, ainakin jos et käy jossain radalla.
    En viitti Yammu-vanhusta radalla kiusata eikä kokemustakaan vielä tarpeeksi.

    Enköhän mä noilla Shinkoilla tien päällä pystyssä pysy. Laitan myöhemmin omat kokemukset jakoon (jos olen vielä kertomassa). On sitten verrokkina loppuunajetut Metzelerit. Vähän tosin ennakkoon epäilyttää, rupeeko woblaamaan: sekä pyörästä (tarkemmin sisarmalli Diversionista) että renkaista liikkuu samanlaisia huhuja. Tähän mennessä ei ole ravistellut ollenkaan. Jos renkaanvaihdon jälkeen alkaa woblaamaan, niin sitten ei ole yksin pyörän vika vaan yhdistelmän.

    Tuota mynetmotoa tai muuta nettikauppaa voisi kokeilla seuraavaksi. Nyt on tarkoitus saada uudet kumit alle nopeammin.
    Honda NC700S
  13. #13
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Diversioni voblaa ilman käsiä ajettuna enemmän tai vähemmän eikä kukaan varmaan sitä viimeistä kikkaa ole keksinyt mikä sen parantaisi tai aiheuttaa. Mulla voblas enemmän kun oli painavaa kamaa takapenkillä.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  14. #14
    Shinko on ollut Yammussa edessä ja takana ja ihan hyvin niillä on tiellä pysynyt. Takarengas kesti arviolta n. 6-7tkm eli ihan normitasoa. Hinta/ominaisuudet varmasti kohdallaan.
    Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
  15. #15
    Juuri laitoin moisen Divariin https://mprenkaat-store.com/roadride...as-p-5552.html tuntuu olevan ihan kelpo rinkula.
  16. #16
    Lainaa Setämies kirjoitti Katso viesti
    En viitti Yammu-vanhusta radalla kiusata eikä kokemustakaan vielä tarpeeksi.

    Enköhän mä noilla Shinkoilla tien päällä pystyssä pysy. Laitan myöhemmin omat kokemukset jakoon (jos olen vielä kertomassa). On sitten verrokkina loppuunajetut Metzelerit. Vähän tosin ennakkoon epäilyttää, rupeeko woblaamaan: sekä pyörästä (tarkemmin sisarmalli Diversionista) että renkaista liikkuu samanlaisia huhuja. Tähän mennessä ei ole ravistellut ollenkaan. Jos renkaanvaihdon jälkeen alkaa woblaamaan, niin sitten ei ole yksin pyörän vika vaan yhdistelmän.

    Tuota mynetmotoa tai muuta nettikauppaa voisi kokeilla seuraavaksi. Nyt on tarkoitus saada uudet kumit alle
    nopeammin.

    Ei "köyhän" kannata halpaa ostaa, halpa tulee kalliiksi ja "köyhä" köyhtyy lisää. Osta kunnolliset renkaat jotka kestävät tuplasti enemmän kilometrejä kuin "halpikset". Ne kunnon renkaat ei kuitenkaan maksa tuplasti.
  17. #17
    Mulla on zetorissa shinko 003 edessä ja takana.
    Ostin ne Järvenpään Vianorilta ja hoitavat hommansa mun ajeluissa ihan mainiosti.
    Hinnaksi muodostui 250,- alta-alle. Setämies voi tulla kokeilemaan jos haluaa.
    exZZR600 ex bmw-f650. exBMW R850R. BMW 1200CL
  18. #18
    Ei liity Shinkoon, mutta mulla Vn1500:ssa takana budjettisyistä Stormilta hankittu Kenda. Sutii muuten sitten vielä kolmosella sateella. Liukkain musta rinkula johon olen koskaan törmännyt. Kuivapidossa ei valittamista, mutta märällä niin hengenvaarallinen että savutan sen väkisin pois alta ennen varsinaisia kesän reissuja.
  19. #19
    Lainaa PwrChordAccent kirjoitti Katso viesti
    Ei liity Shinkoon, mutta mulla Vn1500:ssa takana budjettisyistä Stormilta hankittu Kenda. Sutii muuten sitten vielä kolmosella sateella. Liukkain musta rinkula johon olen koskaan törmännyt. Kuivapidossa ei valittamista, mutta märällä niin hengenvaarallinen että savutan sen väkisin pois alta ennen varsinaisia kesän reissuja.

    Elämä on valintoja, yksi hyvä vai kaksi huonoa.
  20. #20
    Lainaa PwrChordAccent kirjoitti Katso viesti
    Ei liity Shinkoon, mutta mulla Vn1500:ssa takana budjettisyistä Stormilta hankittu Kenda. Sutii muuten sitten vielä kolmosella sateella. Liukkain musta rinkula johon olen koskaan törmännyt. Kuivapidossa ei valittamista, mutta märällä niin hengenvaarallinen että savutan sen väkisin pois alta ennen varsinaisia kesän reissuja.
    sutii siis kardaanivetoisessa vn1500:ssa???? Shinko oli ihan OK gummi ainakin 900 hornetissa joka tuli koeajettua tässä pari viikkoa sitten. Ei sutinut vaikka väänsi nupit kaakkoon kostealla
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
  21. #21
    Kävin laitattamassa Shinkot kotikylän SE-teamissa ja hyvin on tähän asti toimineet. On kokeiltu kuivalla, märällä ja soralla. Ainoa miinus on pieni herkkyys sellaisiin uriin, joita aura-auto tekee asfalttiin talvella.

    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Diversioni voblaa ilman käsiä ajettuna enemmän tai vähemmän eikä kukaan varmaan sitä viimeistä kikkaa ole keksinyt mikä sen parantaisi tai aiheuttaa. Mulla voblas enemmän kun oli painavaa kamaa takapenkillä.
    Mulla on vahva epäilys, että woblauksen syy on aerodynamiikassa. Toi mun naku on katteita lukuunottamatta täysin sama pyörä kuin Diversion 1993-2003 (tai jotain sinne päin) eikä heilu. Hyvin pientä värinää on havaittavissa n. 70 kmh paikkeilla, jos irrottaa molemmat kädet, mutta pysyy yhdelläkin kädellä täysin ajettavana. Takalaukku on kiinni melkein aina ja joskus painavaa kamaa kyydissä eikä mitään eroa. Ei vispaa Shinkoilla eikä niillä loppuunajetuilla entisillä slikseillä.
    Honda NC700S
  22. #22
    Märällä en ehtiny ajaa. hyvät oli kuivalla ehkä pikkasen uriin herkät.
    kulu aika nopeeta. Hyvä halparengas.
    zx-10r -2004 => yzf-r6 -1999 => transalp
  23. #23
    Ens viikolla menee emännän ER-kutoseen Shinkon Verget alle testimielessä ja mielenkiinnolla odotellaan että kuinka toimii ja kestää.
    LÄHETETTY ILMAN TAPATALKKIA XIAOMI 12 5G PUHELIMELLANI

    GEN2
    ER5
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  24. #24
    Lainaa Suzu-ukko kirjoitti Katso viesti
    Ens viikolla menee emännän ER-kutoseen Shinkon Verget alle testimielessä ja mielenkiinnolla odotellaan että kuinka toimii ja kestää.
    Hyvä eukon pyörässä testailla että mitenköhän se kumi käyttäytyy
  25. #25
    Lainaa Suzu-ukko kirjoitti Katso viesti
    Ens viikolla menee emännän ER-kutoseen Shinkon Verget alle testimielessä ja mielenkiinnolla odotellaan että kuinka toimii ja kestää.
    Minkä hintainen sarja?
    Mielipiteeni vain omiani, eikä minua kiinnosta mitä muut niistä ajattelee. Tietoisesti en kuitenkaa loukkaa ketään tai mitään.

    Yamaha FJR 1300A -08
  26. #26
    Lainaa ilkka75 kirjoitti Katso viesti
    Minkä hintainen sarja?
    Aika tarkka 188€ mutta allelaitto ja painotus nostaa hintaa.
    LÄHETETTY ILMAN TAPATALKKIA XIAOMI 12 5G PUHELIMELLANI

    GEN2
    ER5
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  27. #27
    Lainaa Suzu-ukko kirjoitti Katso viesti
    Ens viikolla menee emännän ER-kutoseen Shinkon Verget alle testimielessä ja mielenkiinnolla odotellaan että kuinka toimii ja kestää.
    Eläelä nyt Suzu-Kukko tingi väärässä paikassa...
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  28. #28
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Eläelä nyt Suzu-Kukko tingi väärässä paikassa...
    Veikkaan että emännän tikkari vauhteihin riittä aivan täysin. Jos ei riitä ni my bad.....
    LÄHETETTY ILMAN TAPATALKKIA XIAOMI 12 5G PUHELIMELLANI

    GEN2
    ER5
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  29. #29
    Lainaa Suzu-ukko kirjoitti Katso viesti
    Ens viikolla menee emännän ER-kutoseen Shinkon Verget alle testimielessä ja mielenkiinnolla odotellaan että kuinka toimii ja kestää.
    Näinhän se on: Emäntä ajaa yleensä sillä vanhemmalla autollakin jne...
    Taivas saa odottaa
  30.  
  31. #30
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Eläelä nyt Suzu-Kukko tingi väärässä paikassa...
    Ei siinä tingitä muusta kuin hinnasta, kyse kuitenkin suuren valmistajan premium-renkaasta eikä mistään halparenkaasta. Paikallinen pyöräliike kertoi että eivät mielellään myy kun ovat sangen tiukkoja vanteelle asennettavia mikä vain kertoo siitä että renkaassa on vähän liikaakin yritystä.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen