Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
  1. #1
    Kesäkuun alussa pitäs ajaa Lyonin lähelle Tukholmasta. Maanantai aamuna lähtö, ja perjantaina pitäs olla perillä.
    Minua alkanut mietityttään Belgian ja Ranskan läpi ajaminen.... Olisiko muita muita vaihtoehtoja, ja onks Ranskassa tiemaksut korkeita mopolle?
    Aikataulun vuoksi pitää kuitenkin mennä jokinlaista vauhtia, mut takasin tullessa on enemmän aikaa...
  2. #2
    Lainaa TimmiAura kirjoitti Katso viesti
    Kesäkuun alussa pitäs ajaa Lyonin lähelle Tukholmasta. Maanantai aamuna lähtö, ja perjantaina pitäs olla perillä.
    Minua alkanut mietityttään Belgian ja Ranskan läpi ajaminen.... Olisiko muita muita vaihtoehtoja, ja onks Ranskassa tiemaksut korkeita mopolle?
    Aikataulun vuoksi pitää kuitenkin mennä jokinlaista vauhtia, mut takasin tullessa on enemmän aikaa...
    Ajat Saksan läpi ja siitä sitten kohti Lyonia, niin ei tarvi ajella niin paljon tulliteitä.

    Itse ajoin mennen tullen tuon kautta Madridiin viimevuonna. Tienaksut alle satasen muistaakseni. Aikaahan sulla on tuossa riittävästi, Normaaleilla motarinopeuksilla tuonne ajaa parissa päivässä.
    ZX10R -08
    S1000RR -11

  3. #3
    Lainaa TimmiAura kirjoitti Katso viesti
    Kesäkuun alussa pitäs ajaa Lyonin lähelle Tukholmasta. Maanantai aamuna lähtö, ja perjantaina pitäs olla perillä.
    Minua alkanut mietityttään Belgian ja Ranskan läpi ajaminen.... Olisiko muita muita vaihtoehtoja, ja onks Ranskassa tiemaksut korkeita mopolle?
    Aikataulun vuoksi pitää kuitenkin mennä jokinlaista vauhtia, mut takasin tullessa on enemmän aikaa...
    Ranskassa tiemaksu peritään moottoriteillä, joten jos haluaa säästää niin kannattaa ajella pikkuteitä pitkin jotka on ilmaisia. Toki motarilla matka joutuu ihan eri tahtiin eli valintakysymyksiä aika pitkälti mitä reittiä menee. Sulla on kuitenkin niin paljon aikaa, että ei tarvitse pitää kiirettäkään. Tietoa Ranskan motareista löytyy: http://www.autoroutes.fr/index.htm

    Saksan läpi ajaminen on myös hyvä vaihtoehto, koukkaa Ranskan puolelle juuri ennen Sveitsin rajaa, niin selviää mahdollisimman vähällä maksullisilla teillä ajamisella. Ranskan moottoritiet on paremmassa kunnossa kuin Saksan motarit ja niillä on liikennettä vähemmän, mutta Saksassakin matka kyllä joutuu jos ei joudu pahimpaan ruuhkaan.
    k1300s
  4. #4
    Aja Sakuja Frankfurtin alapuolelle, sitten Vosgesiin, ja sieltä Sveitsiin, kierrä Luzernin edustan järvi myötäpäivään, ajele sitten Sustenpassin ja Grimselin kautta kohti Chamonixia ja siellä on sit useempi vaihtoehto(kaikki hyviä!) mistä jatkat alaspäin....
  5. #5
    Kiitoksia... Laitetaan Saksa harkintaan!
  6. #6
    Siitä sit Ranskan etelärannikolle ja suunnaksi Hyères josta St Tropezin kautta rantatietä Cannes, Antibes, Nizza, Monaco ja all the way to San Remo. Superhienot maisemat, uskomattomia mutkia, loistavat tiet, hyvää ruokaa ja kiva tunnelma. Just viimeviikolla vedettiin, ikävä kyllä kotilolla mutta silti
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  7. #7
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Siitä sit Ranskan etelärannikolle ja suunnaksi Hyères josta St Tropezin kautta rantatietä Cannes, Antibes, Nizza, Monaco ja all the way to San Remo. Superhienot maisemat, uskomattomia mutkia, loistavat tiet, hyvää ruokaa ja kiva tunnelma. Just viimeviikolla vedettiin, ikävä kyllä kotilolla mutta silti
    Lisätään listaan joviaali virkavalta ja skootteritytöt...
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  8. #8
    Eikä kannata jättää käymättä Grand Canyon of Verdon. On muuten mukavia teitä ja maisemia.
    R100R -92 >> R1100RS -93 >> K1200GT -03 >> R1200GSA -11 >> R1200GSA -16
  9. #9
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Lisätään listaan joviaali virkavalta
    Et viittis selventää mitä toi tarkoittaa.


    Ranskassa 100e sakkoa
    Italiassa 170e + parkkisakot olikohan 30e vai 40e.

    -80 luvulla oli joo Italiassa joviaaleja poliiseja ja vielä -90luvulla mutta vuosituhannen vaihtuessa on siellä tyyli kyllä muuttunut.
    Kylien raitilla päivystävät Karabinieerit on vähentyneet asepalveluksen muutosten myötä, mutta tutkien määrä tienlaidoilla vastaavasti lisääntynyt.

    Tossa kuitenkin vielä Karabinieerejä viime reissulta.

    linkki kuvaan
    Viimeksi muokannut: Elämäntapamotoristi; 15.05.2013 klo 18:31.
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  10. #10
    Heinäkuussa pitäisi mennä ajelemaan mm Verdonin alueelle.

    Ja kysymys:
    Tulikos Ranskassa voimaan uusia säännöksiä liittyen ajoasuihin yms?

    >Arde<
  11. #11
    Ajoin 2010 Luxenburgista Lyoniin joku uusi tie makso n 30e, 130km/h rajotuksella. Tie oli lähes tyhjä... Todella rauhallinen ajaa.. Saksaan verrattuna voisin mennä uudelleen tuota kautta. Tie maksut voi googlata ranskan tielaitoksen sivuilta.. Hampuri - Luxenburg välillä tosi mukavaa pätkää kumpuilevassa maastossa...
    Edit: Olikin tuolla ylhäällä linkki tuonne maksusivulle, en huomannu kun kännykästä luin..
    Sachs 50cc 6x, Solifer SM 50cc -78 ... Vt750 - 06, FJR -07, VFR 1200 XC => KTM 1290 SAS />Alias/karivei
  12. #12
    Lainaa @rde kirjoitti Katso viesti
    Heinäkuussa pitäisi mennä ajelemaan mm Verdonin alueelle.

    Ja kysymys:
    Tulikos Ranskassa voimaan uusia säännöksiä liittyen ajoasuihin yms?

    >Arde<
    None neonliivit meinas vaan ei tullu......monet silti pitää.
  13. #13
    Jos ei tarkkoja suunnitelmia,niin mee ehdottomasti gorges du verdoniin(grand canyon du verdon).Sieltä löytyy hyviä paikkoja katsella korppikotkia kanjonin yllä,voi liitää jopa muutamien metrien päästä.Ja loistavia teitä niillä kulmilla.Route des grandes alps-tie menee vähän idempänä loistavine paikkoineen ja myös route napoleonia oon pätkän ajanut hyvistä mutkista pitkäkeulalla nauttien.Ranskan alpit ja dolomiitit italissa on loistavia matkakohteita.
    <p>keskiviiva rauhoittaa- - -riders on the storm</p>
  14. #14
    Onko parempi mennä Castellane - Moustiers-Sainte-Marie, vaiko etelämpää?
    Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.
  15. #15
    Lainaa Kaj kirjoitti Katso viesti
    Onko parempi mennä Castellane - Moustiers-Sainte-Marie, vaiko etelämpää?
    Pohjoisempi reitti jos ei aio ajaa koko rotkon ympäri, sillä juuri tuolla mainitsemallasi välillä on La Palud ja näköalatie 23 joka alkaa ja päättyy La Paludiin. Tuo D23 tie kannattaa ajaa jos rotko vähänkään kiinnostaa. Se menee sinne rotkon reunamille. Ja tämä tie on osittain yksisuuntainen eli jos haluaa ajaa koko pätkän niin myötäpäivään sitten ellei ole parissa vuodessa systeemit muuttuneet.
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  16.  
  17. #16
    Etelä - pohjoinen suunnassa hyvä pätkä ajettavaksi on Vizille - Gap. Tie on hyvässä kunnossa ja lennokasta mutkaa riittää.

    Itse siirtymään Välimerelle: Jos on hankittuna Sveitsistä tarra niin Col des Montetsin kautta voi tehdä siirtymän ja pääsee sitten Les Routes Grandes Alpesia ajamaan, myös Megéve - Albertville väli on hieno ajettava. Grandes Alpesin lisäksi hyvä vaihtoehto on Route Napoléon.
    R 1200R '08. ex R 1100RS '93