Sivu: 2 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 152:sta
  1. #31
    Lainaa Keisuke kirjoitti Katso viesti
    Eikö siinä ollu vaan paku ja pyörä vierekkäin...
    Juu paku ja minä, se micra oli edessä..
  2. #32
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    mulle on aika sama katsooko kaistanvaihtajat peiliin tai ei. Asennoidun kuitenkin väistämään ne kaikki. enkä ajele kenenkään rinnalla tai takakulmalla.
    Liian järkevää. Kunnon kukkahatun pitää saada kun on kerta oikeus.
    Supermoto
  3. #33
    Lainaa W-P kirjoitti Katso viesti
    MUTTA...se vain on niin, että mopoja ei aina vaan yksinkertaisesti näe perästä/ kuolleesta kulmasta/ kovaa sivulle tullutta ymsyms.

    Älkää,huom! älkää missään tilanteessa ajako käytännössä minkään auton sivulla; varsinkaan pakun ja isompien.
    Eikä myöskään pakun ja pienempien.

    Viime vuonna ajoin henkilöautolla Mäkelänkadulla vasenta kaistaa ja oikealla oli mopo, mutta en sitä tiennyt. Kuului jotain pärinää, mutta en nähnyt mitään. Katsoin taustapeiliin, kuikuilin oikeaan peiliin ja kääntelin päätä monta kertaa ihan kunnolla sivulla ja taakse, mutta mitään ei näy ja pärinä vaan kuuluu jostain. Vähän myöhemmin kiihdytin lisää vauhtia ja huomasin, että siellä tosiaan oli pärrä.

    Pärrä oli varsin mainiosti kokonaan piilossa C-pilarin takana ja ilmeisesti sijoittunut jonnekin takarenkaan taakse ja lisäksi riittävän kauas oikealle, että oli lisäksi myös kuolleessa kulmassa. Mistään ikkunasta sitä ei nähnyt. Olisin nähnyt sivupeilistä, jos pärrä olisi ollut tarpeeksi lähellä auton kylkeä. Onneksi en ollut vaihtamassa kaistaa. Hyvällä tuurilla mopoilija olisi hoitanut tilanteen pienellä jarrukahvan painalluksella. Huonolla tuurilla olisin saattanut luulla, että vieressä on tyhjä tie ja jarruttanut kevyesti samaan aikaan kaistaa vaihtaessani (ryhmittyäkseni toiselle kaistalle risteykseen tms.) ja ajautunut kiilaamaan mopon eteen tietämättä autuaasti yhtään, mitä olin tekemässä.

    Muistan ton tilanteen erittäin elävästi, vaikka mitään ei tapahtunut. Ja muistan sen vielä elävämmin, kun olen itse pärrän päällä.

    Lainaa W-P kirjoitti Katso viesti
    Anywaysson; olen täysin samaa mieltä jo edellämainitun seikan kanssa, jotta: älkää ängetkö itseänne tukalaan paikkaan. Se on se "olet näkymätön" älyttömän osuva sananlasku....
    Juu, allekirjoitan. Tää on nähty jo meikäläisen ajouran ensimmäisten 10tkm aikana. Viereisiä ajoneuvoja silmällä pitäen kaasun hölläystä tai kireä kiihdytys ohi, mutta autojen vieressä ei ajeta. Ei koskaan.

    Ja jos jossain ruuhkajonossa ei yksinkertaisesti voi olla ajamatta vähintään yhden auton vieressä, niin sitten joko etukulman kieppeillä (josta puusilmänkin pitäisi nähdä mut) tai sitten takana lähellä auton kylkeä (jotta näyn peilistä, jos kuski katsoo) ja siten, että jos auto vaihtaa kaistaa, niin se ei jyrää kylkeen vaan mahtuu optimaalisesti juuri ja juuri etunakin eteen. Ja niin äkkiä pois tuollaisesta kuolemanloukusta ja takaisin vapaaseen tilaan kuin mahdollista!
    Honda XL1000V Varadero -99, Honda XL500R -84
  4. #34
    Eilen Kehä III:lla länteen Motonettiä edeltävästä rampista tuli punainen kotilo joka välittömästi lähti ohittamaan hitaammalla kaistalla ollutta rekkaa.
    Eipä siinä mitään mutta kun olin sattumalta vasemmalla kaistalla edelläni ajavan jonon kanssa ohittamassa nimenomaista rekkaa.
    Tulipa kotilon keula aikas lähelle . Onneksi henkilöauton kuski kuitenkin huomasi just viime tinkassa ettei osunut. En tiedä mikä tuli ettei nähnyt minua .
    Kawasaki Z1000 - 2011
    Ex. Honda CB 600 F Hornet - 2010
  5. #35
    Tänään oli kyllä lähellä, ajettiin pärrällä Passatin perässä, täysin yllättäen Passat vetää liinat kiinni, oikealla oli katukivetys, vasemmalla vastaan ajeli vastaantuleva liikenne.
    Etäisyys Passattiin oli hyvä ja jarrutusmatkakin riitti hyvin ilman kovempia jarrutuksia.
    Ei hajuakaan miksi pysähtyi.
    Eikös tuo teiden sankaritar täräytä pakin päälle ja hana pohjaan ja kohti. Torvi pärrästä soimaan ja Passat pysähtyi alle puolen metrin päähän pyörästä peruutuksestaan. Johan loppui puhelukin Passatin kuskilta, ja eikun haneen minkä ehtii ja meinasi siinä keilata yhden pyöräilijän ja kaksi jalankulkijaa.
    Mikä lie ahaa elämys Passattia kuskaavalta akalta, mutta lähellä oli.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  6. #36
    Lainaa valuvika kirjoitti Katso viesti
    Kun näitä juttuja seuraa ja muutenkin täällä vingutaan milloin mistäkin (välillä itsekin), herää kysymys onko nyt pojilla väriliidut mukana keskusteluissa ?
    Tuntuu siltä jos joku ei näyttänyt vilkkua niin joku meinasi kuolla. Ne kaverit jotka ottaa yhteen autojen kanssa ovat täällä harvemmin kertomassa, lakkia niille jotka pystyvät ja ne kaverit eivät ole vetämässä sitä puusilmää turpaan vaan ymmärtävät että kävi huono tuuri.
    Ei ne autoilijat ( = myös me) ole piruja, liikenne nyt vaan on sellaista onnenkauppaa kaksipyöräisille.
    Keskittykää olennaiseen eli ennakoimiseen, teillä on tehokkaat jarrut, käsi liipasimelle ennen kolmioita/stop merkkejä sun muita, lupaan että selviätte hengissä, ehkä
    Juu juu. Muutama viikko sitten ennakoin, kun jouduin pysähtymään parkkipaikan puomilta pokaa kyytiin ottavan taksin taakse. Jätin väliä kaksi auton mittaa eikä auttanut yhtään. Sen sijaan, että taksikuski olisi painanut napista portin auki, se pistikin pakin silmään ja tuli silmille. Muuta en ehtiny kuin ottaa sormet kahvoilta ja lyödä käsivarret vasten vartaloa siltä varalta, että tulee lentomatka tai putoan taksin alle. Myönsi, että ei edes vilkaissut peiliin kuin ohimennen eikä nähnyt takana autoja. Ei sen pahempaa tällä kertaa kuin mustelma polveen ja moposta katteet, peilit, vilkut, lokasuoja yms. tavaraa. Ja mopossahan ei ole kuin kahdet ajovalot ja huomiovalot peilien päässä, että näkyy kait tosi huonosti mopoksi.

    Viime vuonna Länsiväylän letkassa ooppeli vaihtoi kaistaa hieman huolimattomasti, olin kai sitten a-pilarin takana piilossa kun sen justiinsa viisi sekuntia ennen phitin. Tööttäsi rekisterikilpeen auton keulan. Vähän heilahti, mutta ei sen kummempaa. Perin kilvestä rahat paikalla ja sitten taas mentiin.

    Pari vuotta sitte leidi kiilasi jonoon "tyhjään" rakoon. Siina raossa olin minä kusiaisella ja sitten mentiin piennarta. Leidillä oli luuri korvalla ja ajatus jossain ystävättären poikaystäväprobleemassa. En kyllä yhtään osaa ennakoida kaikkien naisautoilijoiden perheongelmien keskittymisvaikeuksia liikenteeseen, en ole niihin kaikkiin osasyyllinen. Korkeintaan muutamaan.

    On siellä niitä puusilmiä, mutta minkäs teet. Ennakointi ei auta kaikkeen, paitsi jos ennakoi mopon talliin ja harrastaa mopoilua vaikka pleikkarilla.

    Ymmärän kyllä niitä, joilla pinna palaa ja keskisormet heiluu toisten tötöilyjä seuratessa. Itse en jaksa suuremmin jäädä pohtimaan sattumuksia ilman seuraamuksia. Jatkan mieluummin kohti seuraavaa sattumusta mahdollisimman nopeasti. hehe.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  7. #37
    Lainaa valuvika kirjoitti Katso viesti
    Kun näitä juttuja seuraa ja muutenkin täällä vingutaan milloin mistäkin (välillä itsekin), herää kysymys onko nyt pojilla väriliidut mukana keskusteluissa ?:
    No aijjaa? ;) Mäkin vähän väritän...

    Mutta tulee fiilis monesta avautumisesta että matkapörrillä muovilaukkuineen turvallisuuteen tuuditautuneet paskovat housuunsa, kun perustyypillinen hoksottimet lomalla ajeleva mamma meinaa vaihtaa kaistaa päälle
    Tuolla kun ruuhkissa suhaa ja sumplii, ei ole enää edes mainitsemisen arvoista jos välillä jää sunnuntaihesarin verran pelivaraa. Toisinaan kotilokuskin ajattelemattomuuden, toisinaan omien ratkaisujen ansiosta.
    Saa tuomita, mut ei oo pakko. Vain osumat lasketaan.
  8. #38
    Tänään oli enemmän kuin lähellä että oltaisiin puolison kanssa lähdetty yhdessä vihreimmille maille viettämään aikaa.

    Ihan alkuun on myönnettävä, että iso osa oli omaa vikaa, mutta myös kotilokuski saa katsoa peiliin ja toivottavasti myös sen tekee ja ottaa opiksi.

    Tilanne meni näin: Ohituskaista loppumassa, auton perä tulee pikkuhiljaa vastaan, joten päätän nostaa nopeutta että ehdin ohituskaistan aikana vielä auton ohi. Mittari näytti noin 130-140 kun laitoin vilkun päälle ja mielestäni katsoin vielä peiliin ennenkuin olin siirtymässä ohituskaistalle.

    Olin juuri kaistojen välissä kun takaa tuli auto aivan jumalatonta vauhtia takaa ohi. Arvioisin, että nopeutta oli vähintään 160km/h. Meni niin läheltä, että pyörä heilahti reilusti sivulle päin.

    Itse totesin heti, että nyt oli saatanan lähellä ja puoliso takapenkiltä oli todennut, että mikä vittu se oli!

    Jotain sadasosia tai senttejä eri suuntaan, niin ei tarvitsisi tätä kirjoitella.

    Yksi todella iso virhe tuli itse tehtyä, eli oletin ettei takaa ketään tule kun oma nopeus oli kuitenkin jo hiukan ylinopeutta ja edellisellä katseella peileissä ei näkynyt ketään.

    Onneksi mitään ei käynyt.

    Tapahtuman jälkeen pysähdyttiin vähän matkan päähän busssipysäkille ja totesin puolisolle että nyt oli hengenlähtö enemmän kuin lähellä.

    Toivottavasti tästä ottaa itse jotain opiksi ja pystyy jatkossa keskittymään paremmin muuhun liikenteeseen ja omaan tekemiseen.
    NYT BMW HP2 SPORT 2008
    ex BMW S1000XR
    ex Ducati Multistrada 1200 S
    ex Kawasaki ZZR1400
    ex BMW Megamoto
  9. #39
    Joskus vaan asiat menee niin kuin et ajatellut niiden menevän. Latviassa Riikan eteläpuolella viime viikolla lähdin ohittamaan rekkaa, joka ei edennyt kuin jotain 70km/h. Onneksi en kääntänyt tuppea kovaa, olisko ollut 80-90 mittarissa, tietä oli pitkälti näkyvissä eikä vastaantulijoita. Yhtäkkiä kun olin rekan nupin kohdilla, jostain rekan edestä, aivan tien oikeasta reunasta minulle näkymättömistä, kääntyy paku vauhdilla eteeni 90 asteen kulmassa, vilkku päällä, aikeissa kääntyä menosuunnassa vasemmalle jollekin merkkaamattomalle pikkutielle. Rekka oli ilmeisesti ennakoinut edellä ajavan kääntymistä ja ajeli enempiä kaasuttelematta, ilman että tarvitsi jarrutella. No minä siinä liinat tiskiin tietenkin ja ennätin jopa toivoa, ettei takaa tulla päälle, mitään ei olisi ollut tehtävissä paitsi sandwich, jos olisi takana joku kontissa ollut kiinni. Paku oli todella hyvin piilossa oikeassa reunassa rekan takana ja oletukseni oli, että tää on taas yksi niitä täyteen lastattuja rekkoja, jotka ei loivaan vastamäkeen pääse tuota kovempaa.
  10. #40
    itsellä kävi just noin ,kiihdytin rampilta 130-140 mutta ambulanssi pyyhki ohi kun en katsonut peileihin
    pikkasen pelästyin siis näkihän se minut mutta yllätti kyllä kun en sitä nahnyt
    tl1000s >zx12r 03 >
    Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010
  11. #41
    Mä pelästyin tämän päiväistä ja vaikka ajoin autolla niin laitan sen tähän, että osaatte varoa ja olla entistä tarkempia ja minäkin opin taas lisää.. 80 alue, suora tie ja edessä autoja ja takana..ajoin tasan 80 kun tiesin et tienhaara mihin käännyn on ihan just tulossa.. No, juuri kun laitin vilkun vasemmalle niin ohi pyyhkäisi auto,kovaa vauhtia. Ei takanani ollut auto vaan joku muu siis sieltä jonosta. Tietysti säikähdin, kun olin keskittynyt tienhaaran tiirailuun ja mietin ettei takana tuleva hermostuis kun ajoin "vain" 80..
    No ei se sinänsä lähellä ollut, koska hän ehti ohi ennenku olin kääntymässä. Se vaan, et hänellä oli OHITUSKIELTO!!!!!!!
    Tästä oppii taas sen, että katsoo peleihin kunnolla vaikka on suora tie, kaunis sää ja ajattelee, et nätisti jono etenee...aina siellä joku kuumakalle haluaa ohitella, sulkuviivallakin
    Näitä kun itselle tapahtuu ja lukee teidän muiden juttuja niin ymmärtää, että vaikka kuinka itse yrittää olla tarkka niin toisten tekemisiä ei pysty estämään.
    Olen monasti toivonu, et olis joku kuminuija millä voisi paukutella kuskeja päähän, että edes tajuaisivat mitä ovat törttöilleet!
    Varjelusta tuolla tien päällä tarvitaan ja toivon sitä meille jokaiselle

    ( pahoittelut jos laitin väärään ketjuun tämän )
    Viimeksi muokannut: Smurffis; 22.06.2013 klo 00:45.
    Mitä yhteistä on sairaalla ja M.A Nummisen äänellä?
    Kummallekin toivotaan pikaista paranemista.
  12. #42
    No lähellä oli, jono pysähtyi ihailemaan juhannuskokkoa, kattelin että takaa tulee auto, jossa kuski tiirailee auton liikkuessa kokkoa, ei kun kytkin ylös ja mopotin vastaantulijoiden kaistalle äkkiä, takaatulija rosautti edelläni olleen peräkontista sisään.
    Onneksi tuli tiirailtua peilejä ja onneksi oli kone käynnissä, muut sammuttivat moottorit jonossa, enpähän jäänyt väliin...
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  13. #43
    Aloitin ns. myöhäisheränneisenä pyöräilyn 6 vuotta sitten. Tuolloin poikani opetti, että kun varaudut siihen, että jokainen auto liikenteessä koittaa tappaa sinut ja ajaa päällesi, niin pärjäät paremmin. Tuolloin kuulosti tuo lause kovin provosoivalta mutta 55 tkm myöhemmin pyörällä voin todeta sen auttaneen.
    Ennakointi minkä voi tehdä on ennalta ehkäisyt monta tapausta. Autojen ajolinjojen arviointi, kolmion takaa tulevien seuranta yms on pari kertaa ehkäissyt selvän kolaritilanteen. Kerran motarilla siirryin rauhassa reuna-alueelle kylkeen ajavan auton tieltä.
    En todellakaan väitä, että tämä pelastaa kaikelta, mutta ainakin osan tilanteista on jo ennalta ehkäissyt. Julma totuus on, että jos viime tipassa kuitenkin joku ajaa kolmion takaa eteen niin minkäs teet.
    Ja kyllä, olen töppäillyt itsekin sekä pyörällä että autolla. En heitä ensimmäistä enkä edes toista kiveä. Keskaria olen käyttänyt. Pyörällä se on niin helppoa ja varmasti näkyvää
    GSX 1250 FA -13
    GSF 1250 Sa -07
    GSF 600 S -03
  14. #44
    Itse opastan usein uusia kuskeja sanomalla:
    "ei ole paljoakaan lohtua kuuluttaa lopun elämää olleensa oikeassa, istuessaan pyörätuolissa". Monessakaan harrastuksessa ei oikeassaolemisesta makseta niin raskaita lunnaita kuin mopoilussa.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  15. #45
    Lainaa luukas kirjoitti Katso viesti
    Aloitin ns. myöhäisheränneisenä pyöräilyn 6 vuotta sitten. Tuolloin poikani opetti, että kun varaudut siihen, että jokainen auto liikenteessä koittaa tappaa sinut ja ajaa päällesi, niin pärjäät paremmin. Tuolloin kuulosti tuo lause kovin provosoivalta mutta 55 tkm myöhemmin pyörällä voin todeta sen auttaneen.
    Ennakointi minkä voi tehdä on ennalta ehkäisyt monta tapausta. Autojen ajolinjojen arviointi, kolmion takaa tulevien seuranta yms on pari kertaa ehkäissyt selvän kolaritilanteen. Kerran motarilla siirryin rauhassa reuna-alueelle kylkeen ajavan auton tieltä.
    En todellakaan väitä, että tämä pelastaa kaikelta, mutta ainakin osan tilanteista on jo ennalta ehkäissyt. Julma totuus on, että jos viime tipassa kuitenkin joku ajaa kolmion takaa eteen niin minkäs teet.
    Ja kyllä, olen töppäillyt itsekin sekä pyörällä että autolla. En heitä ensimmäistä enkä edes toista kiveä. Keskaria olen käyttänyt. Pyörällä se on niin helppoa ja varmasti näkyvää
    Itsekkin oletan aina, että auto tulee kolmion takaa eteen jos ei ota katse kontaktia. Ja autoja ohittaessa kerran on kiilattu tien syrjään. Pitää vain pysyä hereillä kun on liikenteessä. On pyöräkin tullut muutaman kerran eteen kun on autolla ollut liikkeellä... useimmiten sillai, että ne vain seuraa edellä ajavaa eikä tarkkeile liikennettä...
    Eli pitääkää silmät auki
  16. #46
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Itse opastan usein uusia kuskeja sanomalla:
    "ei ole paljoakaan lohtua kuuluttaa lopun elämää olleensa oikeassa, istuessaan pyörätuolissa". Monessakaan harrastuksessa ei oikeassaolemisesta makseta niin raskaita lunnaita kuin mopoilussa.
    Kaunis ajatus, mutta muistetaan että tärkeintä kuitenkin on turvaliivit ja sääntöjen orjallinen noudattaminen. Niistä omista oikeuksistakin täytyy pitää kiinni kynsin hampain, tai muuten on sellainen sekamelska tuolla tienpäällä ettei edes liivit päällä uskalla ajaa.

    Vai miten se meni...
    Supermoto
  17. #47
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    Kaunis ajatus, mutta muistetaan että tärkeintä kuitenkin on turvaliivit ja sääntöjen orjallinen noudattaminen. Niistä omista oikeuksistakin täytyy pitää kiinni kynsin hampain, tai muuten on sellainen sekamelska tuolla tienpäällä ettei edes liivit päällä uskalla ajaa.

    Vai miten se meni...
    Kyllä se menee niin liikenteessä, että kaikkea itseään isompaa varotaan. Aina ei kannata mennä sääntöjen mukaan vaan kannattaa seurata muiden tekemisiä ja ajaa sen mukaan.
  18. #48
    Periaatteessa oli: bensaletkuun halkeama ja paineella bensaa suoraan kuuman koneen päälle.

    Ei syttynyt, vaikka oli varmaan aika lähellä.

    Semmoinen juhannusajelu mulla eilen.
    Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
    minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
  19. #49
    Aluksi on todettava, että ketjun aloittajalle tapahtunut tapaus oli aivan selvä törkeän liikenteen vaarantamisen täyttävä liikennerikos. Perin harmillista, että tuonkaltaisia pakukuskeja on hankala saada kiinni tekosistaan. Jos on kyytiläinen mukana todistamassa tapahtunutta, kannattaisi ainakin tehdä ilmoitus poliisille.

    En kuitenkaan yllättynyt, sillä päivittäin näkee liikenteessä tapahtuvia törkeyksiä useita kertoja. Vaikuttaa kuin olisi joukko kuljettajia, joilla ei ole minkäänlaista yritystä/halua noudattaa sääntöjä, vaan ajelevat kuin liikenteessä voisi käyttäytyä kuin pleikkarilla pelatessa. Sellaisia on kaikenlaisten kulkuneuvojen kuljettajina. Jos nuo jakaisi ajoneuvotyypeittäin, pakukuskit ovat korostuneesti esillä. Pyöräkuskit harvoin törkeilevät...
    Toisaalta törkeyksiä esiintyy eniten isojen kaupunkien alueella ja läheisyydessä. Mitä enemmän liikennettä, sen enemmän kuspäitäkin.

    Autolla - joka ei ole pienimpiä mahdollisia - ajaessakin joutuu tämän tästä erilaisten "akrobatioiden" kohteeksi. Ikään kuin autoa ei olisi havaittu. Tai sitten ei vain yksinkertaisesti välitetä. Olen alkanut kallistua jälkimmäisen suuntaan.

    Onhan selvää, että kaikille kuskeilla sattuu vahinkoja ja että kaikilla ei ole yhtä terävät hoksottimet (esim vanhukset), muttei se selitä tuontyyppisiä törkeilyjä kuin ketjun aloittajaan kohdistui.

    Onkohan tuo törkeilykulttuuri tarttunut tuolta (villistä) idästä päin. Erityisen hyvin huomaa tuon Itä-Euroopan ajokulttuurin eron Länsi-Europpalaiseen, kun ajaa Keski-Euroopassa. Jos jo kaukaa näkee jonkun törkeilijän, huomaa usein lähemmäksi tullessa, että kas, Itä-Euroopan kansalainenhan se siinä liikkeellä.
    Onhan tietenkin kaikissa maissa kuspäitä, mutta selvästi yleisempää se näyttää olevan idässä kuin lännessä.

    Kaikkiin toisten tekemiin temppuihin ei mitenkään voi varautua, vaikka noudattaisi sitä hyväksi koettua näkymättömyyden ohjetta, sillä joku voi täysin uskomattomalla ja käsittämättömällä tempulla päästä yllättämään.
    Itse yritän pitää riittävästi etäisyyttä muihin tielläliikkujiin, jotta olisi edes teoreettiset mahdollisuudet reagoida mahdollisiin odottamattomiin temppuihin. Joskus tosin sekin on vaikeaa, kun takana tuleva on metrin päässä takapyörästä - vaikkei ajaisikaan hitaammin kuin muu liikenne. Tälläkin viikolla yksi tantta - luuri korvalla ja aivot narikassa - ajeli melkein kiinni takapyörässä ja sitten kun ohitti, meinasi tönäistä autonsa takakulmalla ojaan.
    BMW R1200GSA LC
    BMW R1150GS
    ex: K1600GT, K1200GT
  20. #50
    Lainaa vtwin kirjoitti Katso viesti
    Periaatteessa oli: bensaletkuun halkeama ja paineella bensaa suoraan kuuman koneen päälle.

    Ei syttynyt, vaikka oli varmaan aika lähellä.

    Semmoinen juhannusajelu mulla eilen.
    Bensan syttymislämpötila on 400C eli tuskin oli kovin lähellä, mutta kyllähän tommonen aina vähä säikäyttää.
    Onneks ei kipinää tullu mistään sillon ois saattanu liekehtiä
  21. #51
    Lainaa TrueMetal kirjoitti Katso viesti
    Itsekkin oletan aina, että auto tulee kolmion takaa eteen jos ei ota katse kontaktia. Ja autoja ohittaessa kerran on kiilattu tien syrjään. Pitää vain pysyä hereillä kun on liikenteessä. On pyöräkin tullut muutaman kerran eteen kun on autolla ollut liikkeellä... useimmiten sillai, että ne vain seuraa edellä ajavaa eikä tarkkeile liikennettä...
    Eli pitääkää silmät auki
    Tuo katsekontakti on tärkeä.

    Katso sitä kolmion takaa tulevaa kuskia silmiin.
    Jos näet pelkän takaraivon niin hän ei todennäköisesti näe sinua.
    Jos näet silmät, niin saattaa olla, että hän näkee sinut.

    Pekka
  22. #52
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa vtwin kirjoitti Katso viesti
    Periaatteessa oli: bensaletkuun halkeama ja paineella bensaa suoraan kuuman koneen päälle.

    Ei syttynyt, vaikka oli varmaan aika lähellä.

    Semmoinen juhannusajelu mulla eilen.
    Bensa syttyy vasta 400 °C eli ei se koneen päällä ilman kipinää syty. Pakosarja sitten voi olla toinen juttu
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  23. #53
    Ducatista kun kyse, niin takapytyn päältä valuu kätevästi bensa takaputkelle.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  24. #54
    Lainaa AXP kirjoitti Katso viesti
    Aluksi on todettava, että ketjun aloittajalle...
    Kommentoit vissiin jotain muuta kuin ketjun aloittajaa... ...Hurja tilanne kuitenkin

    Eniweis. Sekin on hyvä pitää mielessä, että monet luulee tuolla liikenteessä omaavansa röntgenkatseen.

    Jos itseltä rekka, paku tai muu sellainen peittää näkyvyyden, kannattaa varautua että sieltä joku röntgenkatseinen yrittää puikahtaa eteen/väliin tms. "Kuikuilu" auttaa jonkin verran...=käy kurkkaamassa oikealla onko tienhaaroja, ennen ohitusta...

    Itse kuulun luokkaan vanhat motoristit, ja jokainen päivä voi olla viimeinen vaikka miten ennakoisi.
    Hyvä kuitenkin sillointällöin puhutella itseään peilin edessä: mitä tein väärin? Olisinko voinut tehdä toisin? Vai kävikö vain tuuri?

    Silti joskus (harvoin) palaa käämi, selkeästä piittaamattomuudesta ja tahallisuudesta. Ihan varmasti annan sanallisen palautteen jos vain mahdollista. Keskarin heiluttelun katson aivan turhaksi.
    Mukava ku pukama...eiku mukana

    Mei tö iiköls SKRIIM!

    The Mocamaster

    Koska kortti ja leipä
  25. #55
    Lainaa Naakka kirjoitti Katso viesti
    Jos itseltä rekka, paku tai muu sellainen peittää näkyvyyden, kannattaa varautua että sieltä joku röntgenkatseinen yrittää puikahtaa eteen/väliin tms. "Kuikuilu" auttaa jonkin verran...=käy kurkkaamassa oikealla onko tienhaaroja, ennen ohitusta...

    Itse kuulun luokkaan vanhat motoristit, ja jokainen päivä voi olla viimeinen vaikka miten ennakoisi.
    Hyvä kuitenkin sillointällöin puhutella itseään peilin edessä: mitä tein väärin? Olisinko voinut tehdä toisin? Vai kävikö vain tuuri?

    Silti joskus (harvoin) palaa käämi, selkeästä piittaamattomuudesta ja tahallisuudesta. Ihan varmasti annan sanallisen palautteen jos vain mahdollista. Keskarin heiluttelun katson aivan turhaksi.
    Tästä tuli mieleen juuri jokunen päivä takaperin tilanne jossa ajelin Lintuvaarantietä Leppävaaran suunnasta himaan päin ja joku puupää päätti tulla Pikkulinnuntieltä kolmion takaa täysin hidastamatta suoraan Lintuvaarantien yli jatkaen Lintupihan suuntaan.

    Paikka oli siis tämä Lintuvaarantien ja Pikkulinnuntien risteys. Auto tuli siis kuvassa näkyvän hopean värisen Volvon suunnasta ja minä taas kuvan mootoristin suunnalta.

    Varsin ikäväksi tilanteen teki se, että tossa oli samaan aikaan joku tietyön tapainen menossa ja risteykseen oli parkkeerattu kuorma-auto puusilmäautoilijan tulosuunasta katsottuna vasemmalle, osittain kuvassa näkyvän kevyenliikenteenväylän päälle niin, että se blokkasi autoilijan näkyvyyttä meikäläisen tulosuuntaan.

    Onneksi oli kohtuullisen hyvin hereillä ja jotenkin osasi haistaa tilanteen etukäteen niin, että tuli himmailtua jo valmiiksi eikä mitään ihan hirveän pahaa läheltä piti -tilannetta päässyt syntymään, mutta jos ei olisi ollut yhtään hereillä ja olisi luottanut omaan etuajo-oikeuteensa niin aivan varmasti olisi kolahtanut. Nyt piti vaan tehdä vähän korostetusti "paniikkijarrutus" ja pyöritellä päätään paheksuvati.

    Jäi vielä sellainen fiilis, että autoilija näki ihan varmasti mun tulevan Lintuvaarantietä pitkin ennen kuin kuorma-auto blokkasi näkyvyyden, koska ainakin näytti tuijottavan suoraan päin naamaa. Kuski oli siis ilmeisesti joko täysin piittaamaton asiasta tai sitten vaihtoehtoisesti sokea. Molemmissa tapauksissa kortti pois moiselta turjakkeelta.
  26. #56
    Lainaa martec kirjoitti Katso viesti
    Tästä tuli mieleen juuri jokunen päivä takaperin tilanne jossa ajelin Lintuvaarantietä Leppävaaran suunnasta himaan päin ja joku puupää päätti tulla Pikkulinnuntieltä kolmion takaa täysin hidastamatta suoraan Lintuvaarantien yli jatkaen Lintupihan suuntaan.

    Paikka oli siis tämä Lintuvaarantien ja Pikkulinnuntien risteys. Auto tuli siis kuvassa näkyvän hopean värisen Volvon suunnasta ja minä taas kuvan mootoristin suunnalta.

    Varsin ikäväksi tilanteen teki se, että tossa oli samaan aikaan joku tietyön tapainen menossa ja risteykseen oli parkkeerattu kuorma-auto puusilmäautoilijan tulosuunasta katsottuna vasemmalle, osittain kuvassa näkyvän kevyenliikenteenväylän päälle niin, että se blokkasi autoilijan näkyvyyttä meikäläisen tulosuuntaan.

    Onneksi oli kohtuullisen hyvin hereillä ja jotenkin osasi haistaa tilanteen etukäteen niin, että tuli himmailtua jo valmiiksi eikä mitään ihan hirveän pahaa läheltä piti -tilannetta päässyt syntymään, mutta jos ei olisi ollut yhtään hereillä ja olisi luottanut omaan etuajo-oikeuteensa niin aivan varmasti olisi kolahtanut. Nyt piti vaan tehdä vähän korostetusti "paniikkijarrutus" ja pyöritellä päätään paheksuvati.

    Jäi vielä sellainen fiilis, että autoilija näki ihan varmasti mun tulevan Lintuvaarantietä pitkin ennen kuin kuorma-auto blokkasi näkyvyyden, koska ainakin näytti tuijottavan suoraan päin naamaa. Kuski oli siis ilmeisesti joko täysin piittaamaton asiasta tai sitten vaihtoehtoisesti sokea. Molemmissa tapauksissa kortti pois moiselta turjakkeelta.
    Mulle tuli samassa risteyksessä tuolta Lintukorven puolelta auto eteen viime viikolla. Jätkä ajeli hissukseen tien yli räpläten kännykkää/katsomatta tuleeko ketään mistään suunnasta. Onneksi huomasin jo kauempaa, että valuttelee mun eteen ja aloin himmailemaan, taisi jätkä saada paskahalvauksen kun tööttäsin ja olin jo melkein etuovessa kiinni
    <p> CBR1100XX -05 </p>
  27. #57
    Ei oikeasti ollut lähellä kun tiesin varoa, silti.
    Sturenkadulla eräs turvallisuusalan tunnuksilla varustettu auto meni edellä pari korttelia keltaiset huomiovilkut päällä ja kun katu leveni teki tilaa oik. kaistalle ja koukkasi suoraan uukkarin takaisinpäin, eli pyyhkäisi eteeni vas. kaistalle ja osumahan olisi tullut ellen olisi himmannut ja väistänyt.

    Käsittääkseni vaikka kuinka olisi Falck:n tunnukset etuovissa ja vartijan virkapuku päällä, ei yleisellä kadulla ajella
    hätävilkut päällä korttelitolkulla ja sitten koukata uukkaria suoraan eteen mistään mitään välittämättä.

    Ilmankos torvi soi ja nyrkkiä heristin.
    <p>.</p>
  28. #58
    Juhannusliikenteessä reilusti yli tonni ajettuna ja läheltäpiti tilanteita siihen nähden vähän. Toinen aattoiltana jossa nuori sälli autollaan ajoi joko tahallaan tai nukuksissa kohti vastaantulevalta kaistalta. Kävin jo mielessä väistöskenaarioita läpi, mutta auto siirtyi takaisin niin käytännön toteutus jäi suorittamatta.

    Toinen oli ihan kodin lähialueella, kun sälli alkoi edessä ajamaan autoa taustapeilin kautta. Eli katseli miten minä ajan perässä ja yritti mutkitella siten, että ajaisin "vahingossa" perässä liikenteenjakajaan, kuoppaan ja maksimoi autolla pöyntuoton pientareelta silmille. Nopeus sitten reilu 10-15km/h alle rajoituksen ja kummasti kun ohittamassa olin niin löytyi se kaasu. Voihan tuo toki johtua autoilijan helteessä paahtuneista aivoista jos bemussa ei ilmastointi toiminut.
    Vae victis
  29. #59
    Lainaa ss454 kirjoitti Katso viesti
    Toinen oli ihan kodin lähialueella, kun sälli alkoi edessä ajamaan autoa taustapeilin kautta. Eli katseli miten minä ajan perässä ja yritti mutkitella siten, että ajaisin "vahingossa" perässä liikenteenjakajaan, kuoppaan ja maksimoi autolla pöyntuoton pientareelta silmille. Nopeus sitten reilu 10-15km/h alle rajoituksen ja kummasti kun ohittamassa olin niin löytyi se kaasu. Voihan tuo toki johtua autoilijan helteessä paahtuneista aivoista jos bemussa ei ilmastointi toiminut.
    Voipi olla että bemarikuski provosoitui jos ajelit liian lähellä tms?
    Kawasaki ZZR1400 -07
    Suzuki SV1000N -03
    YZF-750 R -93
  30.  
  31. #60
    Lainaa Juska2000 kirjoitti Katso viesti
    Voipi olla että bemarikuski provosoitui jos ajelit liian lähellä tms?
    No jos nyt ajelen rajoitusnopeutta, saavutan auton ja jään odottamaan seuraavaa ohituspaikkaa, niin tuolla logiikalla provosoisin kokoajan prätkällä ajaessani autoja. Ajovalotkaan tuossa amerikan ihmeessä ei niin kirkkaat ole, että aiheuttaisivat krapulaiselle päänsärkyä. Teon tahallisuutta korostaa mielestäni se, kun pälvikalju alkaa tuijottamaan selvästi enemmän taustapeiliä kuin että keskittyisi sen nopeusmittarin seuraamiseen.
    Vae victis
Sivu: 2 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen