Tulokset 1:stä 23:een 23:sta
    Heinäkuulle reissu bookattuna Travesta alas Alpeille ja siellä useampaan maahan ja sitten takaisin ylös Traveen. Nykyrenkailla on ajettu kymppi ja reissun aikana voisi olla vaihtotarvetta. Tuntuisi hölmöltä tilata renkaat Suomeen ja vaihdattaa täällä. Mieluummin niin, että vie liikkeeseen suoraan siellä vaihdettavaksi ja itse vaikka siksi aikaa syömään tms. Onko kenellään kokemuksia/vinkkejä sen suunnan rengasliikkeistä? Karkeasti reitti on Travesta Mynsseniin, sitten Itävaltaa, Pohjois-Italiaa ja ylös Traveen hieman lännempää eli tyyliin Sveitsi ja Saksan länsilaita.
    Viimeksi muokannut: noutaja; 10.05.2013 klo 17:50. Syy: kirotusvihreitä
    4/2010 Kawasaki Z750S vm 2005
    12/2011 Suzuki 1250 Bandit vm 2008
    OT.
    Saksassa ei sitten kuuleman mukaan laiteta kun samanlaisia renkaita, jota on toisessa päässäkin.
    Eli molemmat tai sitten sama kun edessä/takana.
    Tupla-X -04
    Itävallassa mm. Lienzissä on useampikin mesta, ja Grossglocknerin pohjoispuolella Maria Almissa, Saalfeldenissä, Bischofshofenissa, Salzburgissa, etc. Dolomiiteilla ja niiden lähistöllä varmat mestat on Bolzano jossa mm. Hein Gericke ja paikallisia alan liikkeitä useita, sitten ylempänä Brixenissä myös..onhan noita siellä.
    Joo liikkeitä varmasti on. Lähinnä kaipaan linkkejä joiden kautta ko liikkeet löytyvät. Tai edes ketjun nimiä.
    Lainaa noutaja kirjoitti Katso viesti
    Joo liikkeitä varmasti on. Lähinnä kaipaan linkkejä joiden kautta ko liikkeet löytyvät. Tai edes ketjun nimiä.
    Olisko toi http://www.hein-gericke.co.uk/ hein gericke sitten ketjun nimi?
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
    Lainaa seppo02 kirjoitti Katso viesti
    Olisko toi http://www.hein-gericke.co.uk/ hein gericke sitten ketjun nimi?
    On ja Saksastakin löytyy. Mutta ei nettisivujen mukaan laita renkaita alle. Itse asiassa en löytänyt edes renkaita sivuilta (ehkä olen sokea, kielitaidoton tjsp).
    Ainakin Bolzanon H-G duunaa renkaat alle myös....lienee turha tähän kaikkien liikkeiden linkkejä laittaa, jos ei ole tarkempaa dataa missä tarkalleen liikut ja majoitut. Hakusanoina saksan kielellä toimii hyvin esim. motorrad reifen service, motorrad reifen shop, moto shop millä kielellä vaan esim. moto shop/moto center bolzano, etc. "Kyllä Google tietää"...
    Älä kuvittele että Saksassa renkaat on halvempia kuin Suomessa, saatat pettyä. Jos ostat renkaat alta/alle niin rengashinnat meillä on edulliset, hyvin kilpailukykyiset verrattuna Saksaan. Osta renkaat Suomesta ja lähde matkaan ilman rengashuolia. Saksassa ei mikään liike myy renkaita Mynetmoton hinnolla, asennus maksaa.
    Poistettu
    Saksassakaan ei juuri niin pientä kylää ole, ettei rengasputkaa löydy. Porukkaa ja pyöriä on pinta-alaltaan Suomen kokoisessa maassa 16 kertaa enemmän. Hinnat on vähän halvempia kuin täällä. Ero tulee osin loivemmasta ALVista ja ennenkaikkea työtuntihinnasta. Kysymälläm se rengasputka löytyy. Eivät tosin ole autobahnin levähdyspaikoilla.
    Lainaa 998sFE kirjoitti Katso viesti
    Saksassakaan ei juuri niin pientä kylää ole, ettei rengasputkaa löydy. Porukkaa ja pyöriä on pinta-alaltaan Suomen kokoisessa maassa 16 kertaa enemmän. Hinnat on vähän halvempia kuin täällä. Ero tulee osin loivemmasta ALVista ja ennenkaikkea työtuntihinnasta. Kysymälläm se rengasputka löytyy. Eivät tosin ole autobahnin levähdyspaikoilla.

Varmasti löytyy rengaskauppa kylästä (löytyy myös Mersu ja VW-kauppa) kuin kylästä mutta mitä on hyllyssa kun Suomi-poika ajaa pihaan. Misukan listahinnat on PR2 120/70 +180/55 on 289,-€ sama setti PR3 326,50€, siihen työt päälle, onko halvempaa kuin Suomessa, onko ?
    Tää firma käsittääkseni myös asentaa, asennushinnoista ei tietoa.

http://www.mtd-reifen.de/

Oon tuolta joskus muutaman rengassarjan tilannut sekä autoon että mopoon.
    Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250
    Poistettu
    Lainaa psi kirjoitti Katso viesti
    Varmasti löytyy rengaskauppa kylästä (löytyy myös Mersu ja VW-kauppa) kuin kylästä mutta mitä on hyllyssa kun Suomi-poika ajaa pihaan. Misukan listahinnat on PR2 120/70 +180/55 on 289,-€ sama setti PR3 326,50€, siihen työt päälle, onko halvempaa kuin Suomessa, onko ?
    No toistaiseksi kaikki kulutustavarat olen ostanut Saksasta Suomea halvemmalla. Hinta ei ollutkaan mun pointti vaan saatavuus. Mä en tiedä mikä vimma sulla on hinnoista, ite olen löytänyt Saksasta(kin) paljon hyvää, mm vaimoni. Suomipoika on ainakin tähän mennessä saanut palvelua eurojaan vastaan siinä missä muuallakin. Itse nimenomaan huollatan autoni anoppilanreissuilla, määräaikaishuollotkin kun on n puolet meidän hinnoista.

Eli enstressaisi reissuunlähtöä, kumi löytyy sieltäkin kun tarve on.
    Kokemusperäisesti sanon että Italiassa ja Sloveniassa ovat hinnat n. 100-120 eukkaa/setti (etu ja taka)halvemmat kuin kotomaassa kun ottaa alta-alle asennuksella....
    Itse laitan just lomille lähtiessä uudet kumit ja muut kulutusosat alle ettei reissun päällä kulu aikaa niiden kanssa säätämiseen. Jos jotain reissussa tarvii niin ihan varmasti kumit/osat löytyy...
    Saksassa Hampurissa käväistessä viime kesänä panin merkille että Euromaster ainakin siellä myy ja asentaa myös MP-renkaita,oli kadun toisellapuollella Louisia jossa kävin katsomassa masiivista varustevalikoimaa
    <p>VFR 1200F-11/12</p><p>&nbsp;</p><p>&nbsp;</p><p>&nbsp;</p>
    Lainaa 998sFE kirjoitti Katso viesti
    No toistaiseksi kaikki kulutustavarat olen ostanut Saksasta Suomea halvemmalla. Hinta ei ollutkaan mun pointti vaan saatavuus. Mä en tiedä mikä vimma sulla on hinnoista, ite olen löytänyt Saksasta(kin) paljon hyvää, mm vaimoni. Suomipoika on ainakin tähän mennessä saanut palvelua eurojaan vastaan siinä missä muuallakin. Itse nimenomaan huollatan autoni anoppilanreissuilla, määräaikaishuollotkin kun on n puolet meidän hinnoista.

Eli enstressaisi reissuunlähtöä, kumi löytyy sieltäkin kun tarve on.
    Vuonna 1982 lähdin ensimmäselle "ostosmatkale" Saksaan ja sen jälkeen olen siellä käynyt yhden tai useamman kerran vuodessa.

Vaimo (avo) on kyllä Suomesta. Teidän että ruoka, asuminen, bensa, diesel, ovat edullisempia Saksassa kuin meillä Suomessa. Teidän myös että meillä on ALV 24% ja Saksassa MwSt on 19%.
    Kulutustavarat jotka on valmistettu Saksan ulkopuolelle, siis tuontitavaraa maksavat saman kuin muissakin EU-maissa.

Palvelu on paljon parempaa monissa jutuissa mutta moottoripyörän renkaat alta/alle maksaa sielläkin saman kuin meillä, täällä Suomessa.

Jos jotakin muuta tiedät niin kuittia pöytään, ei mitään mutua.
    Lainaa psi kirjoitti Katso viesti
    reifen.com sivulla vastaavat setit pyöreästi PR2 210 eur ja PR3 240 eur. Asennus 15 euroa/rinkula. Asennuksen hinnan katsoin ko sivun montagepartnerilta, randomilla valitsin Hampurista.

Ainakin rinkuloiden hinnoissa on alvit mukana.
    Saksassa kuin Italiassakin olen huomannut, että prätkien renkaat kaupataan rengasliikkeissä eikä niinkään prätkäliikkeissä. Toki MP-kauppiaatkin niitä renkaita myyvät ja vaihtavat, mutta useampi liike on tullut vastaan jossa ei renkaita myydä.

Pari vuotta sitten saksassa Michelinin PR2 maksoi vannetöineen 190e ( koko 160/60 17) ja tämä jossain rengasliikkeessä tyyliin Euromaster. Edessä oli muuten Pirelli eli ainakin mulle vaihtoivat erimerkkisen renkaan taakse mitä edessä oli. Hyllystä ei kumia löytynyt, mutta se saatiin seuraavaksi päiväksi joten ehdin vielä illan paattiin mihin mulla oli liput.

Pari kymmentä vuotta sitten olin rengasta vailla saksassa ja kyselin kumeja parista MP-liikkeestä ja molemmissa rengas olisi myyty, mutta ei olisi asennettu eli rengas kaulassa olisi pitänyt ajaa johonkin asennusliikkeeseen. Toisesta näistä kaupaoista kyselin, että mikä oli tähän asentamattomuuteen syy niin vastaus oli etteivät saa vaihtaa renkaita.

Muutamia vuosia sitten vaihdatin Italiassa eturenkaan kun ajelin Venetsiasta Dolomiiteille päin. Ensin kyselin kahdesta pienehköstä MP-putiikista mitkä olivat siinä tien varrella ja kummassakaan ei myyty renkaita. Sitten näin teollisuusalueella rengasliikkeen missä oli ulkopuolella kyltti, että auton ja MP:n renkaita. Pirellin peruskatukumi 120/70 16 maksoi alta alle 130e. Rerngas löytyi hyllystä ja aikaa paloi puolisen tuntia. Reinikaisella sama kumi maksoi vannetöineen 120e ja Javanaisella 130e.

Yks mun italian tuttu on MP-liikkeessä töissä eikä siinäkään liikkeessä ole kumeja myynnissä. Aikaisemmin olen neljästi vaihtanut kumit Italiassa ja vaihtopaikat olen kysellyt paikallisilta tutuilta ja aina mut on viety rengasliikkeeseen. Hintoja en muista muuten kuin, että Firenzessä vaihdettu Michelin HiSportti maksoi reilu 300000 liiraa eli suomenmarkoissa noin 1000mk ja edellinen rengas samaan pyörään oli ostettu Hikolta hintaan 470mk toki tuo Hikolta ostettu oli joku halpis AVON.

Eli myös täältä ääni sille, että uusii renkaat jo matkalle lähdettäessä niin ei tartte lomalla turata kumitöiden kanssa, mutta jokainen joutuu aina itse miettimään mikä on omalla kohdalla se paras ratkaisu.
    Viimeksi muokannut: Elämäntapamotoristi; 11.05.2013 klo 09:26.
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
    Lainaa Elämäntapamotoristi kirjoitti Katso viesti

Eli myös täältä ääni sille, että uusii renkaat jo matkalle lähdettäessä niin ei tartte lomalla turata kumitöiden kanssa, mutta jokainen joutuu aina itse miettimään mikä on omalla kohdalla se paras ratkaisu.
    En kanssa lähtis omaa loma/ajopäivää viettämään etsien rengasliikettä... Joskus olen vanhat käyttökelpoiset jättänyt kotona hyllyyn, nyt mm. alla ko. setti, 3.6 vaihdetaan uudet jä lähetään taas reissun...
    Mietin tälle reissulle myös josko vaihdattas vasta Espanjassa, kun olen samassa paikassa 12 pvä, mutta päätin että on siellä muutakin tekemistä, ja ois nuot ollu jo aika loppukin sinne päästessä.
    Toinen juttu on turvallisuus, kyllä siellä keskieuroopassa joskus sataa, ei ole mukava ajella loman alkua kieli keskellä suuta. Kannattaa myös muistaa, että asfaltit onpaljon liukkaampia kuin täällä kotosuomessa.
    Sachs 50cc 6x, Solifer SM 50cc -78 ... Vt750 - 06, FJR -07, VFR 1200 XC => KTM 1290 SAS />Alias/karivei
    Kyllä meillä reissussa aikaa on renkaat vaihdattaa. Kunhan etukäteen vähän selvittelee asioita, mitä juuri teen. Travesta on tarkoitus lähteä yön yli pikkuhiljaa etelää kohti. Finnlady kun on joskus illalla perillä. Esimerkiksi silloin seuraavana päivänä pieni renkaanvaihtotauko voisi olla ihan kiva rupeaman katkaisu.

Ja onhan siinä renkaiden vaihdattamisessa Suomessakin "oma vaivansa".

Viime kesänä tuli huomattua, että sateella pinta oli liukas ennen kaikkea Etelä-Puolassa. Mitälie dieseliä tai kivihiilipölyä. Saksassa ja Itävallassa ei liukkautta Suomeen verrattuna havaittu.
    Lainaa noutaja kirjoitti Katso viesti
    On ja Saksastakin löytyy. Mutta ei nettisivujen mukaan laita renkaita alle. Itse asiassa en löytänyt edes renkaita sivuilta (ehkä olen sokea, kielitaidoton tjsp).
    Kyllä tuossa ketjussa rengashommat onnistui ainakin mainitussa Bolzanossa ja Erfurtissa n. 2009 ja 2010
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
    Samaa mieltä kuin Elämäntapamotoristi. Lisäksi nettikauppa on Saksassa johtanut tilanteeseen, jossa asiakas tilaa renkaat netistä kotiin tai suoraan rengaspajaan odottamaan asennusta. Sitten kun renkaat perillä, ajetaan mopo renkaanvaihtoon. Ns. walk in -renkaanostaja saa eteensä usein heikon valikoiman ja kovat hinnat. Itselle on käynyt juuri näin.

Lisäksi kaikki pikkuliikkeet eivät ole netissä, eli etukäteen niitä ei välttämättä löydä. Paikallisilta kun kyselee niin saa hyviä vinkkejä. Esim. Alpeilla jossain passon päällä kun kysäisee Saksa/Itävalta/Sveitsi/Italia -kilpisiltä mopoilijoilta vinkkejä niin varmasti löytyy.

Itse vaihdatin alta alle Italiassa, hinta oli ok ja hyvä valikoima varastossa, sain itse mennä rengasjampan kanssa varastoon katsomaan mitkä nakit haluan.

Toisaalta, jos renkaanvaihdosta tulee stressi, joka kummittelee mielessä koko loman ajan, kannattaa miettiä josko vaihtaisi renkaat ennen reissua Suomessa? Laittaa vielä puolikuntoiset talliin jos haluaa ne joskus ajaa kankaille...
  23.  
    www.reifen-john.com

Tuolla tuli vaihdettua kerran Saksassa. Olin ennen lähtöä yhteydessä ja sovittiin kaikki valmiiksi (oltiin viikko paikallaan majoituksessa, joten aiheuttanut mitään stressiä). Halvempaa oli kuin Suomessa, mutta kuitenkin jo muutama vuosi aikaa, joten kuitin summilla ei ole enää merkitystä.
    "Minulla ei ole mitään sitä vastaan, jos tiellä välillä vauhti nouseekin, vaikka sitä enemmän mitä mukavampi tie, ja yhtä hyvin silloinkin, jos tie on yksitoikkoinen, ja jos on mukavia näkymiä, ajetaan hiljalleen." (Keijo Virtanen: Tielle tuuleen)