Ääni kuuluu joko laatikosta tai gardaanista... kun ajaa hiljaa ja nypyttää moottoria.. tai ajaa hitaasti 2-3 vaihteella.. onko tuolla jotain "löysää" kardaanissa tai vaihdelaatikossa... onkos muilla samaa huomiota... pitääkö olla huolissaan.. ? mopolla ajettu noin 40 000....
/K
Onko pyörä ollut sulla koko ajan, eli onko tämä nyt jokin uusi ilmiö? Kysyn siltä varalta, jos tämä pyörä on sulle uusi...
Puimurit nimittäin kaikki kolisee. Itse kun ajan aina Finfonicin korvatulppakajarit korvissa, niin noita ei niin huomaa. Joskus kun tulee ajetuksi korttelinväli tai pari ilman tulppia, niin oikein pelästyy, että täähän kolisee kuin mikälie vanha...no, puimakone. Yli 150 tonnia mennyt eikä vielä ole hajonnut...
Jos ei pyörä muuten ravista tai tunnu oudolta, niin suosittelen Pekan neuvoa: Aja äläkä nypyttele! Tai sitten korvatulpat korviin, niin mieli rauhoituu heti.
t. pozo
![]()
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
Ja +3 samalle tarinalle. AInakin oma ST-vainaa (tekniikaltaan RT) kuten kaikki muutkin bokserit ovat olleet vetolinjaltaan "välyksellisiä". Ei laatikon kolina ole vielä haitannut ?
Eli nää on koneita. Pienet kolinat kuuluu asiaan...
<p>2002-2014</p>
No.. ehkä minä hommaan paremmat korvatulpat ja heitän kuuntelemasta noita ääniä.. :|
/K
Samaa ajatellut itekkin, kun ekan kerran säädin venttiilit omasta pyörästä. Sen jälkeen miettinyt ajaessa et nakuttaako enemmän, nykiikö enemmän tai mikä vialla vrt aiempi ajelu jne merkkihuollon jäljiltä..
Kaveri vaan meinas et tuollainen maamoottori, antaa mennä vaan ei siinä mitään oo..
Samaa mieltä alan olla itekki, sitä vaan kait on niin varovainen vain...![]()
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Mitä enemmän sitä kuuntelee, niin sitä varmemmin sieltä alkaa kulumhaan epäilyttäviä ääniä...
/Kid
Samaista kolkotusta miekii kuuntelin tyhjäkäynnillä, mut kun vedin kytkimen pohjaan ni kolkotus loppui, eli konepyörän normaaleita ääniä. Ei ku kilsoja lisää. Tälle kaudelle vasta 3800km.![]()
Tietynlaiset kolinat ja ja voimansiirron välykset on ominaisia varsinkin R sarjan pyörille.
BMW:n boxer moottorin luonne on sellainen että sen käynti on sivistyneintä keskikierrosalueella.
Alhaisilla tai korkeilla kierroksilla ilmenee tutinoita ja värinöitä enemmän.
Boxerin luonteen kanssa kun pääsee sinuiksi niin moni ei sitten helposti boxerista enää luovukkaan.
On se vaan niin mainio. Mitä enemmän sillä ajaa , sitä enemmän siitä alkaa pitämään.
R 1200 GSA LC
Aikaisemmat:
GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
Tuo kolina voi johtua vaijerin väärästä säädöstä, hydraulikytkimestä en tiedä. Vaihdoin kytkinvaijerin (R1100GS) ja säädin perinteisesti vähän välyksiä vaijeriin ja käyttövipuun (laatikon päässä). Yllättäen havaitsin melkoista kolinaa tyhjäkäynnillä. Säädin uudestaan Clymerin ohjeen mukaan, vivun ja kahvan väli 5-7mm, vaijerin säätö kahvan päässä säätöruuvin ja lukitusmutterin väli 12 mm ja näiden saavuttamiseksi piti säätää käyttövivusta (laatikon päässä). Ei kolise enää tyhjäkäynillä.
Hans