Tulokset 1:stä 15:een 15:sta
  1. #1
    No nii tällä kertaa tällaista, tiputtaa takapytyn pakosarjasta vähän öljyä. Pyörässä ollut kipinän kans ongelmia ja paukkunu ja ryskänny siihe malliin et taitaa olla rengas poikki. Ei savuta oikeastaan ollenkaan mut jostai se rapa tulee.. Mistä löytäisin kohtuu hintaan renkaat tai männät?
  2. #2
    Tarkistappa ensin kuinka paljon pakovenan ohjurissa on välystä. Sotkee käynnin siinä vaiheessa kun venttiili ei enää osuu istukkaan ja ei se venttiilikumikaan soikeassa ohjurissa heiluvaa venaa kunnolla tiivistä. Paljonko kilometrejä mittarissa?
  3. #3
    Täytyy lähteä venttiilinkumeista liikkeelle, kone on pyöriny vähän yli 20 000. Tämä ollu ennen ruisku pyörässä kiinni ja tässä rungossa kaasareilla. Pyörä tuli minulle enemmän ja vähemmän kipinä vikaisena ni pelkään et tuo ryskääminen ja paukkuminen särkeny jotain.
    Kiitokset kaikista vinkeistä, pyörässä on kuiten potentiaalia ni olis kiva saada ajolle.
  4. #4
    No nii, pakoventiilin kumi pyörii sormin ja vuotaa varmasti. Muuten pytty ja mäntä uuden veroiset, en taida edes vaihtaa renkaita.? Venttiilityöt täytyy tehdä, hieman on klappia ja vuotoa.
    Mites näissä kansi tiukataan ku ei tuonne momenttiavainta saa.?
  5. #5
    Poistettu
    Siihen on oma special tool, jonka varressa on U-mutka. Missä asut, multa saa lainaan?
  6. #6
    Jep, kamasan putki hylsällä sai noi auki mut kiristykseen olis hienoa saada oikeat työkalut ja kiristys arvot?
    Uskaltaakohan sylintereiden O-renkaat hakea normaali tiskiltä vai onko nekin jotain erikois kamaa.?
    Tuossa olis yks KTM-450 O-rengas sarja josta kävis pian renkaat.?

    Ja projekti on täällä Kemin pohjukassa.
  7. #7
    Kannet kiristetään kolmessa vaiheessa ristiin kiristäen oikeaan momenttiin. Ensin 15Nm, sitten 30Nm ja lopuksi 40Nm.

    Työkalun voi tehdä itse hitsaamalla lenkkiavaimeen hylsyn momenttiavainta varten. Tätä työkalua on käytetty alkuperäisessä (vanhassa) work shop manuaalissa.

    Työkalu on oheisen kaltainen
    http://motoreva.com/item.cfm?itemid=103&categoryid=171

    Vielä kun muistaisi mille etäisyydelle tuo hylsy piti hitsata...
    Laitoin sulle muutaman PDF sivun YV:nä aiheesta.
    Moto Guzzi California 1400
  8. #8
    Poistettu
    Omani olen minäkin tehnyt. Oheisen mallin mukaan. Eli hain 15mm kiintoavaimen + hylsyn Motonetista ja parista putkesta hitsaten oheisen kaltainen komistus.

  9. #9
    Onko noi momentit annettu tuon erikoistyökalun kanssa vai ilman? Jos kanssa, niin tuolla suoraan pultin linjassa vääntävällä taitaa jäädä alle... Adapterihan toimii jatkovartena, käsittääkseni.
  10. #10
    Manuaalissa missä momentit on annettu, on käytetty mainitsemaani työkalua.
    Momenttiavain tulee 90 asteen kulmaan työkaluun nähden.

    Joku viisaampi saanee laskettua mikä vaikutus momenttiin tällä tavalla on verrattuna suoraan pultin päästä kiristämiseen.
    Olen yrittänyt metsästää mikä se etäisyys pultin kannan ja momenttiavaimen välillä pitää olla, kun sillä on vaikutus juurikin tuohon momenttiin.

    Tuo 998sFe:n työkalu on kyllä komea!
    Moto Guzzi California 1400
  11. #11
    Lainaa duke kirjoitti Katso viesti
    Manuaalissa missä momentit on annettu, on käytetty mainitsemaani työkalua.
    Momenttiavain tulee 90 asteen kulmaan työkaluun nähden.

    Joku viisaampi saanee laskettua mikä vaikutus momenttiin tällä tavalla on verrattuna suoraan pultin päästä kiristämiseen.
    Olen yrittänyt metsästää mikä se etäisyys pultin kannan ja momenttiavaimen välillä pitää olla, kun sillä on vaikutus juurikin tuohon momenttiin.

    Tuo 998sFe:n työkalu on kyllä komea!
    Pitkän matikan kirjoittamisesta sen verran aikaa, että ei enää taidot riitä Välttämättä tuolla 90 asteen kulmalla ei hirveätä eroa tule (10%?).

    Samaa mieltä tuosta itsetehdystä, harva tekee noin siistiä väliaikaistyökalua.
  12. #12
    Moi

    Minä tein myös itse saman tyyppisillä tarvikkeilla just tuonlaisen avaimen kun 998 sFE:llä.
    Ei nyt ihan yhtä komea, mutta sama tyyppi.
    Ja hyvin pelittää.

    t. pepe
  13. #13
    Onko tuolla hienommalla avaimella samat momentit kuin aiemmin ilmoitin?

    Muistia kun kaivelin niin 83mm on tämän toisenlaisen avaimen vääntökeskiöiden etäisyys.
    Tieto löytynee Haynesin korjaamokirjasta, mutta se on toisella tallilla.

    Näillä tiedoilla joku varmaan sen momentinkin saa jo laskettua...
    Moto Guzzi California 1400
  14. #14
    Lainaa duke kirjoitti Katso viesti
    Näillä tiedoilla joku varmaan sen momentinkin saa jo laskettua...
    90 asteen kulmalla tuosta taitaa tulla 4 sentin jatko. Ja kun momentti on kg/m niin maalaismatikalla toi ero olis neljä prosenttia? Eli merkityksetön?
  15.  
  16. #15
    Kiitoksia kuvista ja itsekin ajattelin juuri tuon vipuvarren vaikutusta momentiin. Työkalu täytyy tehdä, avaimia kyl löytyy mistä väsätä. Sillä kamasan halkio avaimella pääsi aika nätisti, jos vielä hiois sen hieman laihenmaksi niin toimisi varmaan. Harvoin olen nähny noin siistejä sylintereitä, voitelu ainakin on toiminu.
    Se tässä vielä mietityttää kun kannen ja varsinki pakosarjan pultit tuntui aika palaneen kiinni et kuin ne saa tiukattua mut eiköhön ne ole ok.