Tulokset 1:stä 24:een 24:sta
  1. #1
    Tänään käytiin ajamassa McHuurteen kanssa pieni yhteislenkki kun saattelin matkaan kohti Ranskaa. Tuli mieleen että jos kaipaatte mielenkiintoista ajettavaa täällä Piemonten ja Ligurian suunnalla, niin paikallisetkin kerääntyvät juuri tänne meidän seuduille ajelemaan kauniita mutkateitä. Ja koska itse tulee ajeltua täällä ympäriinsä niin tiedän reittejä joita ei ihan helpolla löydä, mutta jotka ovat varmasti ajamisen arvoisia.

    Ei siis edellytä meille asiakkaaksi tuloa, voi laittaa viestiä tai pysähtyä muuten vaan kysymään reitti-infoa tai juttelemaan. Pyydän kuitenkin vaikka pirauttamaan tai laittamaan viestiä etukäteen, koska välillä meillä on yksityisvarauksessa koko talo ja silloin ei voida muita vieraita päästää tiloihin.

    Henkka
  2. #2
    Niin ja yhteystiedot löytyvät tuolta kaupallisten tiedotteiden puolelta, en viitsi linkittää koska spämmäystähän ei sallita
  3. #3
  4. #4
    Lainaa mchuurre kirjoitti Katso viesti
    Ja TÄSTÄ Gardalle tai sieltä pois !
    Viime keväänä tuli tuota kasivitosta ajettua illansuussa Gardan suuntaan, hiki meinas tulla ylöspäin mennessä vaikka oli viileä päivä
    www.facebook.com/jukka.huolman
    Exät BMW F800R -09, valkoinen, R.I.AVK. ja
    Honda VFR800 VTEC -03, musta
    Nyxä BMW F800R -09, hopea, silloin kun saan vaimolta sitä lainata.


  5. #5
    Lainaa a0001754 kirjoitti Katso viesti
    Tänään käytiin ajamassa McHuurteen kanssa pieni yhteislenkki kun saattelin matkaan kohti Ranskaa. Tuli mieleen että jos kaipaatte mielenkiintoista ajettavaa täällä Piemonten ja Ligurian suunnalla, niin paikallisetkin kerääntyvät juuri tänne meidän seuduille ajelemaan kauniita mutkateitä. Ja koska itse tulee ajeltua täällä ympäriinsä niin tiedän reittejä joita ei ihan helpolla löydä, mutta jotka ovat varmasti ajamisen arvoisia.

    Ei siis edellytä meille asiakkaaksi tuloa, voi laittaa viestiä tai pysähtyä muuten vaan kysymään reitti-infoa tai juttelemaan. Pyydän kuitenkin vaikka pirauttamaan tai laittamaan viestiä etukäteen, koska välillä meillä on yksityisvarauksessa koko talo ja silloin ei voida muita vieraita päästää tiloihin.

    Henkka
    Voin todella lämpimästi suositella hotellia ja Piemontin seutuja. Jos jyrkät alppitiet ei oikein mielytä, täältä löytyy mukavaa mutkaa ja 'ojat' eivät ole ihan jyrkimmästä päästä.
    Hotelli on upea ja hienolla paikalla, palvelu ensiluokkaista. Mukavaa vaihtelua Tirolin teille, viinitilat ja viiniköynnökset ympärillä. Italian Rivieralle lyhyt matka, vaikka päiväksi rannalle.
    McHuurteen suosituksesta tuli mentyä paikalle ja kyllä kannatti. Ensi kesänä uudestaan!
    Viiniharrastajan ja herkkuruokailijan paratiisi.

    Jyrki
  6. #6
    Tämä myös harkinnassa ensi kesälle, Pereneet oli kokeneelekin paikoitellen 'hikoiluttavia'
    Do you have premonitions of déjà vu?
  7. #7
    Gardalta mentiin reilu viikko sitten Sveitsiä kohti muutama kymmenen kilsaa kapeampaa mutkittelevaa päällystettyä tietä täällä
    4/2010 Kawasaki Z750S vm 2005
    12/2011 Suzuki 1250 Bandit vm 2008
  8. #8
    Lainaa -Jukkis- kirjoitti Katso viesti
    Viime keväänä tuli tuota kasivitosta ajettua illansuussa Gardan suuntaan, hiki meinas tulla ylöspäin mennessä vaikka oli viileä päivä

    aivan huippu pätkää..! vuosi sitten olin ajelemassa tuolla meran,bolzano,trento alueella 5 päivää. aivan helmee.
    nykyään asun tässä regensburgin lähellä saksassa ja tullu jonkun verran pyörittyä tuossa bayerische waldissa.. hyvää pätkää myös muttei italiaan voi verrata.
    FUCK THE RULES..!!!

    KTM RC8R-12, KTM SX 250-04

    exät
    KTM Super Duke R 990-08 Suzuki DR 600-89
  9. #9
    Lainaa noutaja kirjoitti Katso viesti
    Gardalta mentiin reilu viikko sitten Sveitsiä kohti muutama kymmenen kilsaa kapeampaa mutkittelevaa päällystettyä tietä täällä
    oli muuten aika mellevä pätkä ajaa.....sai mennä aika varovasti muutamat mutkat kun leveyttä oli reilun henkilöauton verran ja mutkan taakse ei nähnyt. Maisemat oli kyllä mahtavat. Kesälomareissun aikana ajetuista passoista joita tänä kesänä ajettiin oli ehdottomasti parhaita Passo Mendola.....passelia mutkaa ja ja hyvä pinta.
    ex. varadero xl 125
    ex. cbr 1000f
    nyt fjr 1300

    http://meltorautahanuri.blogspot.fi/

    Ajan minne haluan, minulla on vaimon lupa sanoa niin.
  10. #10
    Lainaa road runner kirjoitti Katso viesti
    oli muuten aika mellevä pätkä ajaa.....sai mennä aika varovasti muutamat mutkat kun leveyttä oli reilun henkilöauton verran ja mutkan taakse ei nähnyt. Maisemat oli kyllä mahtavat. Kesälomareissun aikana ajetuista passoista joita tänä kesänä ajettiin oli ehdottomasti parhaita Passo Mendola.....passelia mutkaa ja ja hyvä pinta.
    Laittamani linkin kuvasta n 1 km selän suuntaan oli joku kahvila keskellä korpea. Oli venäläinen tyttö maha pystyssä tarjoilemassa kaffia ja pullaa. Ostin ison siivun h-vetin hyvää kolme vuotta kypsytettyä juustoa palan painikkeeksi. Koko reissun pahin liikenneruuhka oli kuvan ottopaikasta pari-kolmekymmentä kilsaa Gardan suuntaan, kun yhdessä kylässä oli rekat tulleet vastakkain ja tilanpuutteen vuoksi jääneet talon seiniin kiinni.
    4/2010 Kawasaki Z750S vm 2005
    12/2011 Suzuki 1250 Bandit vm 2008
  11. #11
    Lainaa noutaja kirjoitti Katso viesti
    Koko reissun pahin liikenneruuhka oli kuvan ottopaikasta pari-kolmekymmentä kilsaa Gardan suuntaan, kun yhdessä kylässä oli rekat tulleet vastakkain ja tilanpuutteen vuoksi jääneet talon seiniin kiinni.
    Yllätys yllätys, Järvien Idro ja Ledron välillä rekka tukki tien. Eli juuri tuolta Crocedominilta Gardalle päin.

    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  12. #12
    Rekat oli jumissa tuolla eli hieman eri reittiä tulimme alkupätkän Gardalta
    4/2010 Kawasaki Z750S vm 2005
    12/2011 Suzuki 1250 Bandit vm 2008
  13. #13
    Mro,

    Jaufenpass oli kans hieno, jos Meranon nurkilla pyörii. Tuossa sai välillä ihan puristaa kahvoista kun kaiteet oli semmoiset 20 cm korkeat ja pudotusta oli ihan riittävästi.

    Janne

    https://maps.google.fi/maps?q=Jaufen...npass&t=m&z=11
    XX
  14. #14
    Ajattelin ottaa tuolta Gardajärven pohjoispäästä Torbolesta muutamaksi päiväksi hotellin, ja siitä sitten käväistä Venetsiassa. Kannattaako ajaa tuolta suorinta reittiä pikkuteitä pitkin vaiko ajaa suoraan alas ja motaria pitkin Venetsiaan. Kerkeekö sinne päivässä ajella Torbolesta edestakasin niin että vielä jäisi aikaa tutustua kaupunkiin?
    Myöskin kiinnostaa mitä majoituksia olette käyttäneet, mielellään halpa ja aamupala olis plussaa.
    ZZR1400
  15. #15
    Lainaa Peking kirjoitti Katso viesti
    Ajattelin ottaa tuolta Gardajärven pohjoispäästä Torbolesta muutamaksi päiväksi hotellin, ja siitä sitten käväistä Venetsiassa. Kannattaako ajaa tuolta suorinta reittiä pikkuteitä pitkin vaiko ajaa suoraan alas ja motaria pitkin Venetsiaan. Kerkeekö sinne päivässä ajella Torbolesta edestakasin niin että vielä jäisi aikaa tutustua kaupunkiin?
    Myöskin kiinnostaa mitä majoituksia olette käyttäneet, mielellään halpa ja aamupala olis plussaa.
    Jos meinaat Venetsiassa pikkuisenkaan katsella paikkoja niin motaria pitkin. Pikkutiet vie niin paljon aikaa että päivä menee siihen. Maisemat on varmasti paremmat pikkuteillä mutta.....aikaa menee.
    ex. varadero xl 125
    ex. cbr 1000f
    nyt fjr 1300

    http://meltorautahanuri.blogspot.fi/

    Ajan minne haluan, minulla on vaimon lupa sanoa niin.
  16. #16
    Lainaa Peking kirjoitti Katso viesti
    Ajattelin ottaa tuolta Gardajärven pohjoispäästä Torbolesta muutamaksi päiväksi hotellin, ja siitä sitten käväistä Venetsiassa. Kannattaako ajaa tuolta suorinta reittiä pikkuteitä pitkin vaiko ajaa suoraan alas ja motaria pitkin Venetsiaan. Kerkeekö sinne päivässä ajella Torbolesta edestakasin niin että vielä jäisi aikaa tutustua kaupunkiin?
    Myöskin kiinnostaa mitä majoituksia olette käyttäneet, mielellään halpa ja aamupala olis plussaa.
    Häämatkalla oltiin juuri Torbolessa, mutta vuosi oli 2004. Vuokrattiin avo-Smartti ja mm. ajettiin Autostraadaa pitkin Venetsiaan. Tämä oli fiksu veto, koska takaisintulo pikkuteitä juurikin vei paljon aikaa. No eipä kiire ollut, mutta onneksi tehtiin juuri näin päin.
    Hyvin ehtii tutustua pintapuolisesti Venetsiaan, jos aikaisin lähtee. Paikka on todellakin hieno, mutta samalla hyvin kallis. Pysäköinti, kahvi, ruokailu, jne. Vessan löytyminen on myös hankalaa ja kallista, mutta elämä on?
    <p>BRG/Cream T-Bird 2003</p>
  17. #17
    Lainaa CJ kirjoitti Katso viesti
    Häämatkalla oltiin juuri Torbolessa, mutta vuosi oli 2004. Vuokrattiin avo-Smartti ja mm. ajettiin Autostraadaa pitkin Venetsiaan. Tämä oli fiksu veto, koska takaisintulo pikkuteitä juurikin vei paljon aikaa. No eipä kiire ollut, mutta onneksi tehtiin juuri näin päin.
    Hyvin ehtii tutustua pintapuolisesti Venetsiaan, jos aikaisin lähtee. Paikka on todellakin hieno, mutta samalla hyvin kallis. Pysäköinti, kahvi, ruokailu, jne. Vessan löytyminen on myös hankalaa ja kallista, mutta elämä on?
    Jep, olen ollut aiemminkin Venetsiassa mutta vaimo ei ole ja kovasti kärttää sinne mennä. Eli päädymme varmaan ottamaan hotellin 2 yötä eteläpäästä järveä ja ajamaan motaria pitkin sinne. Jää sitten enemmin aikaa visiitille. Onko muuten tuolla Gardajärvellä jotain mitä ehdottomasti pitää nähdä? Joku köysirata ilmeisesti on, onko näkemisen arvoinen vaiko juonko vaan viiniä ja syön pizzaa?
    ZZR1400
  18. #18
    Lainaa Peking kirjoitti Katso viesti
    Jep, olen ollut aiemminkin Venetsiassa mutta vaimo ei ole ja kovasti kärttää sinne mennä. Eli päädymme varmaan ottamaan hotellin 2 yötä eteläpäästä järveä ja ajamaan motaria pitkin sinne. Jää sitten enemmin aikaa visiitille. Onko muuten tuolla Gardajärvellä jotain mitä ehdottomasti pitää nähdä? Joku köysirata ilmeisesti on, onko näkemisen arvoinen vaiko juonko vaan viiniä ja syön pizzaa?
    Menkää romanttisesti lautalla eri kaupunkeihin vaikka lounaalle. Onhan noita: Sirmione, Salo, Limone, Malchesine, Riva, jne. Älkää menkö linnoihin.
    Mulla vaimo edelleen urputtaa, että pitikö joka torniin kavuta...?

    Jos kiipeilystä tykkää, niin Arco on ihan vieressä.
    Joskus taas kannattaa olla ihan reilusti turisti ja tsekkaa normaalit nähtävyydet...??
    Viiniäkin tehdään alueella. Valpolicella on ihan ok, varsinkin Ripassot ja Amaronet. Bardolinot ovat sitten kepeämpiä, jos punkusta ei tykkää.

    Vie rouva katsomaan oopperaa Veronan vanhalle Arenalle tai menkää hipelöimään Giulian patsaan tissiä sen parvekkeen alle. Romantiikkaa rouva kuitenkin (jonkun verran) kaipaa?
    Kauppoja löytyy joka kulmasta, niin sekin tarve täyttyy.
    Lopuista sun pitää huolehtia...
    <p>BRG/Cream T-Bird 2003</p>
  19. #19
    Lainaa Peking kirjoitti Katso viesti
    Ajattelin ottaa tuolta Gardajärven pohjoispäästä Torbolesta muutamaksi päiväksi hotellin, ja siitä sitten käväistä Venetsiassa. Kannattaako ajaa tuolta suorinta reittiä pikkuteitä pitkin vaiko ajaa suoraan alas ja motaria pitkin Venetsiaan. Kerkeekö sinne päivässä ajella Torbolesta edestakasin niin että vielä jäisi aikaa tutustua kaupunkiin?
    Myöskin kiinnostaa mitä majoituksia olette käyttäneet, mielellään halpa ja aamupala olis plussaa.
    Menkää Roveretosta Schioon SS46-SP46 tietä pitkin passo Fugazzen yli. Tie on normaalisti nopeampi kuin moottoritie, mutta se on mutkainen ja kapea eli jos joku rekka eksyy sinne niin se saattaa kyllä aiheuttaa hidastetta, mutta mä oon tuon pätkän ajanut varmaan kymmenen kertaa eikä koskaan ole ollut suurempaa ongelmaa. Schioon loppuu "alpit" ja siit' eteenpäin alkaa se tasaisempi ja lättänämpi italia eli kannattaa mennä sieltä motarille.
    Kuvia SS46:lta ja vähän muualtakin

    Hotelleja en voi varsinaisesti suositella, koska niitä on siellä pilvinpimein eli hotel.comista vaan katselemaan, mutta Panorama kannattaa kuitenkin tsekata Hotel Panorama/ Mahtavat näkymät alas Gardalle, mutta samalla se on ikäänkuin vähän syrjässä ja samanlaista iltasykettä siellä ei ole kuin Torbolessa.

    Köysirata eli funivia kulkee Malcesinesta Monte Baldon laelle. Kuva funivian radasta ja jokunen kuva Baldolta, tosin siellä on muitakin kuvia

    Panoramalta pääsee aika kätevästä vanhalle tielle (vecchia strada del ponale), jolle nykyisin pääsee vain kävellen tai fillarilla, mutta hotellilta saanee fillareita lainaksi, joten suosittelen kyllä sen ajamista vaikka se kuntoa vaatiikin. Ponalen vanha tie


    Brasan railon läpiajo kuuluu olennaisesti Gardan kierto-ohjelmaan. Linkki Googlemapsiin kohtaan josta lähtee tie kohden Pievea

    Viiden järven kierros on myös hieno pätkä. Garda, Valvestino, Idro, Ampola ja Ledro

    Lenkki kartalla

    Jos on hyväkuntoinen ja kiipijäluonne niin Riva del Gardlta lähtee aika huikea kiipeilypolku Via dell´Amicizia vaatii kovaa kuntoa ja korkeiden paikkojen sietokykyä.

    Varsinkin naispuolisia matkailijoita saataa kiinnostaa Il Vittoriale degli Italiani ( maksullinen), joka on Gabriele d'Annunzion viimeinen asuinsija. Samalla lailla käymisen arvoinen paikka kuin Venetsia eli kun olet siellä kerran käynyt niin ei välttämättä tarvitse käydä enää toista kertaa. Sijaitsee 5km Salosta.

    Mussolinihan perusti Saloon fasismin viimeisen linnakkeen vuonna 1943 eli Salon Tasavallan (Repubblica Sociale Italiana, RSI)
    Viimeksi muokannut: Elämäntapamotoristi; 25.12.2013 klo 08:54.
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  20. #20
    Joo, ja tämä SP88:kin olisi ihan jees, tai jos mutkaa hakee? Äläkä sitten ihmettele, kun siellä tulee kyltti; "NORGE", vastaan..

    Klippi maaliskuulta..


  21. #21
    Lainaa mchuurre kirjoitti Katso viesti
    Joo, ja tämä SP88:kin olisi ihan jees, tai jos mutkaa hakee? Äläkä sitten ihmettele, kun siellä tulee kyltti; "NORGE", vastaan..

    Klippi maaliskuulta..

    Toisaalta jotta pienen joulutontun pää ei menis ihan sekaisin niin tuo Google linkin (tie SP88 reitti menee St.Barbaran yli ja siitä miniatyyritietä alas Arcoon.
    Video Arcosta Santa Barbaralle

    SP85 menis sitten Trentosta Vasonin ja NORGEn kautta monte Bondonelle.
    Viimeksi muokannut: Elämäntapamotoristi; 25.12.2013 klo 15:03.
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  22. #22
    Noille Norgen mutkille yriteltiin heinäkuussa, mutta rallikilpailun vuoksi oli tiet suljettuna ja piti mennä suorempaa tietä Gardalle.
    4/2010 Kawasaki Z750S vm 2005
    12/2011 Suzuki 1250 Bandit vm 2008
  23. #23
    MCHuurre kirjoitti: Ja TÄSTÄ Gardalle tai sieltä pois !

    Monta mutkaa näkyi olevan tuolla SP85:lla.
    Onko noi 2-numeroiset SP-alkuiset tiet aina asfaltilla?
    Ja yleensäkin mikä logiikka noissa numeroinnissa on?
    Voiko jostain päätellä, milloin alkaa sorapätkät?

    Nimim. Ensin Brno ja siitä Italiaan ja ...
  24.  
  25. #24
    Lainaa IIIpyora kirjoitti Katso viesti

    Onko noi 2-numeroiset SP-alkuiset tiet aina asfaltilla?

    Ja yleensäkin mikä logiikka noissa numeroinnissa on?

    Voiko jostain päätellä, milloin alkaa sorapätkät?
    1. Ei ole.

    2. Varsinaisesta logiikasta en tiedä mutta,
    SS= Strada Statale eli valtakunnallinen maantie,
    SR=Strada Regionale eli alueellinen tie,
    SP= Strada Provinciale eli maakunnan tie ja sitten on vielä
    Strada Communale, mutta viimeksi mainitut on jo aikaslailla pieniä teitä eikä niitä ole yleensä edes paikanpäällä numeroitu(kyltitetty).
    Kirjaimet tarkoittaa lähinnä sitä kuka on vastuussa tienpidosta.
    Apennineillä kun ajelee niin siellä on teitä, jotka Marchen maakunnan alueella ovat asfaltoituja, mutta kun Toscanan kyltti tulee vastaan niin tie muuttuu hiekkatieksi.

    3. Siitä kun pito vähenee ja ropina lisääntyy.
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>