Sivu: 9 / 12:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7891011 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 241:stä 270:een 348:sta
  1. #241
    Mikä oikein mättää kun Tomppa ei saa yhteyttä MyDrive Connectiin. Tomppa näkyy sen sijaan hyvin esim. Wintoosan Explorerissa. Olen yrittänyt myös resetoida painamalla virtanappulaa niin pitkään että Tomppa käynnistyy uudelleen. MyDriven yhteysasetuksissa on Web yhteyden portti. Tarvitaanko tätä ja pitääkö mun avata palomuurissa tämä portti. Alkaa vähän vi*u**ttaa tämä Tomppa. Kuten yllä jo mainitsin olen asentanut omaan kotilooni tehdasmerkkisen navin ja koodannut kotiloni (CAN väylän kautta) mikä oli paljon monimutkaisempi homma mutta onnistui heti. Onhan tämä tomppa todella jykevä ja varmaankin voi käyttää vasarana jos ei toimi navina.

    EDIT: Nyt selvisi, tuo MyDrive Connect on väärä ohjelma. Kun yritin rekisteröidä mun Tompan niin webbisivu halusi asentaa tuon ohjelman. Olis pitänyt olla vähän tarkempi. Nyt homma pelittää.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  2. #242
    Lainaa tonttuj kirjoitti Katso viesti
    Täytyy huomenna soitella sinne Tompan tukeen.
    Saitko selvyyttä asiaan?
    Eli kannattaako tota uutta kartta päivitystä lainkaan ladata?
    Mulla toimii ihan hyvin vanhalla päivityksellä. Eilenkin Tompan avustuksella pikku lenkki 350 km meni loistavasti. Laske toinen reitti on mielestäni hyvä lisäys laitteeseeen.
    rengas
  3. #243
    Lainaa Rengas kirjoitti Katso viesti
    Saitko selvyyttä asiaan?
    Eli kannattaako tota uutta kartta päivitystä lainkaan ladata?
    Mulla toimii ihan hyvin vanhalla päivityksellä. Eilenkin Tompan avustuksella pikku lenkki 350 km meni loistavasti. Laske toinen reitti on mielestäni hyvä lisäys laitteeseeen.
    Mulla ainakin on selvyys, älä asenna uutta karttaa.
    Vika on uudessa kartassa, ja korjaus saattaa kestää.
    Itse olen jauhanut tätä jo monta päivää TomTom-tuen kanssa hyvässä hengessä, vaikka itseltä kyllä välillä paloi jo hermot.
    Tontun näin eilen ja tänään aamukahvilla leipomossa, ja hänen navinsa korjausyritysten jälkeen on sekaisin kuin seinäkello, kertokoon itse lisää jos haluaa.
  4. #244
    Lainaa W-P kirjoitti Katso viesti
    Onko tietoa, uskaltaako jo Tomppaa päivittää? Onko tähän bugiin tullut jo korjausta?
    Mä en koe tätä nyt ongelmaksi koska mulla ainakin toimii ihan ok. En ole kokeillut "navigoi osoitteeseen toimintoa..." Mutta ainakin reittisuunnitelman mukaan navigointi toimii samoin KP-kohteisiin navigointi (hotellit, huoltoasemat yms)
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  5. #245
    Lainaa W-P kirjoitti Katso viesti
    Mitens muuten saan TyrePro-version ladattua? Kysyy jotain koodia..mikäköhän koodi mahtaa olla?
    Tomtomin tiedostoissa on se Tyre asennusohjelma, eli kun liität Tompan koneeseen niin avaa se Tomtomin kansio/ tiedostot.... Tosin tolla ilmaisella pärjää aivan yhtä hyvin!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  6. #246
    Lainaa W-P kirjoitti Katso viesti
    Onko tietoa, uskaltaako jo Tomppaa päivittää? Onko tähän bugiin tullut jo korjausta?
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Mä en koe tätä nyt ongelmaksi koska mulla ainakin toimii ihan ok. En ole kokeillut "navigoi osoitteeseen toimintoa..." Mutta ainakin reittisuunnitelman mukaan navigointi toimii samoin KP-kohteisiin navigointi (hotellit, huoltoasemat yms)
    Älä päivitä.
    Jos kotona istuu, se ei ole ongelma.
    Minä ajan todella paljon ja yksi reittihaku kahdesta kymmenestä toimii.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  7. #247
    Jos päällä ei ole asetusta, että TomTom välttelee hiekkateitä, reittihaut toimii jotenkin.
    Jos päällä tai yksittäisessä reittihaussa on asetus, että TomTom välttää hiekkateitä, laite menee sekaisin ja jää luuppiin.
    Mitä nyt olen muilta kuullut, jotka ovat olleet Tomppaan yhteydessä, korjaavat kun jaksavat.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  8. #248
    Home näyttää mulle nyt uusimmaksi kartaksi 930.5563. Onko tämä se ongelmia aiheuttanut kartta?
    GSX1250FA -10 Myynnossä!
    Schuberth C3PRO + SRCII
  9. #249
    On juuri tuo kartta.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  10. #250
    Lainaa tonttuj kirjoitti Katso viesti
    On juuri tuo kartta.
    Kiitti. Jätetäänpä lataamatta.
    GSX1250FA -10 Myynnossä!
    Schuberth C3PRO + SRCII
  11. #251
    Onko kenelläkään muuten tietoa, miten saisi reittipistesuunnittelussa näppärästi näkyville hiekkatieosuudet? Hiekkateista kyllä herjataan lopuksi, mutten ole keksinyt vielä sitä, miten ne voisi jo suunnitteluvaiheessa välttää.
    GSX1250FA -10 Myynnossä!
    Schuberth C3PRO + SRCII
  12. #252
    Lainaa Ahoi kirjoitti Katso viesti
    miten ne voisi jo suunnitteluvaiheessa välttää.
    Oikein muuta keinoa ei ole kuin tutkia samalla suunniteltua reittiä google.mapsissa ja street viewissä.
    Tosin niissä maissa missä street view -kuvaa ei ole julkaistu se on hieman hankalaa.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  13. #253
    Vanha kunnon Suomi GT-kartta toiseen ruutuun tai paperina viereen toimii hyvin
    Niissä hiekkatiet on omalla värillään
    Life is a trip
    Do it on two wheels!
    --F850GS--
  14. #254
    Mulla on tullu tähän tomppaan uusi mielenkiintoinen pikku ongelma. Laite nimittäin antaa kehoituksen liittää itsensä auton handsfree kaiuttimeen tms jotta voin nauttia hands-free ominaisuuksista. Tämä siis myös silloin kun laite on jo liitetty Sena kypäräpuhelimeen sekä kännykkään.
    Tuo viesti ei muuten olisi niin ärsyttävä, mutta se oikeasti ilmestyy näytölle ihan koko ajan!!! Ja peittää n. 25-30% näytön pinta-alasta.
    Asetuksista en löytänyt täppää mistä tuommoiset ohjeet/ vihjeet saisi pois päältä.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  15. #255
    Resettikään ei auta? Ts. virtanäppäin pohjassa n. 15 sek.
    GSX1250FA -10 Myynnossä!
    Schuberth C3PRO + SRCII
  16. #256
    Se taisi kysyä sitä ensimmäisessä käynnistyksessä.
    Mulla on yksi uusi iskemätön laite himassa, kokeilen illalla sillä.
  17. #257
    Eipä kysele mitään laitteen käyttöönotossa.
  18. #258
    Tänään haettu rider 5 ja iltalenkki heitetty,hyvin toimii päihittää vanhan garminin mennen ja tullen.Valitse mutkareitti on huopaisa laite.
    poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
  19. #259
    Laite eka kertaa Eurooppareissulla. Mahtava peli!
    Mutta... Olin tehnyt reittejä Tyrellä ja siirtänyt asianmukaisesti naviin,
    No kun sitten kaivoin reitin esille niin Tomppa kyseli että millainen reitti suunnitellaan?
    En ymmärrä miksi sillä olinhan jo suunnitellut sen valmiiksi.
    Mitä tein väärin?
    BMW R 1200 GS
    Yamaha Diversion XJ 900
    Honda 350
    MZ 175
    Solifer speed 50
  20. #260
    Se toimii juuri noin.
    Jos teet "löysän reitin" harvoilla etappipisteillä, paikannin voi soveltaa tarpeen mukaan reittiä.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  21. #261
    Eli toisin sanoen se kyllä ajattaa sua joka tapauksessa jokaisen reittipisteen kautta mutta kahden reittipisteen välille voi silti navigaattorin mielestä tehdä monta erilaista vaihtoehtoista reittiä...
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  22. #262
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Eli toisin sanoen se kyllä ajattaa sua joka tapauksessa jokaisen reittipisteen kautta mutta kahden reittipisteen välille voi silti navigaattorin mielestä tehdä monta erilaista vaihtoehtoista reittiä...
    Itekkin ihmettelin tuota uutta ominaisuutta. Saattaa aiheuttaa myös tilanteen, jossa ilmoittaa reititystavan valinnan jälkeen "Virheen / mahdottoman reitin". Kun valitsee uudelleen toisen reititystavan (suorin, nopein tmv...), niin jo onnistuukin. Tuo ominaisuus on mielestäni toistaiseksi ainoa "ei niin hyvä" tai ainakin hämmennystä herättävä uudessa Tompassa.
    <p>2002-2014</p>
  23. #263
    Seiskytluvun hemmetin enkeli siki:n avatar
    Liittyi Jul 2005
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa C-A-D kirjoitti Katso viesti
    Itekkin ihmettelin tuota uutta ominaisuutta. Saattaa aiheuttaa myös tilanteen, jossa ilmoittaa reititystavan valinnan jälkeen "Virheen / mahdottoman reitin". Kun valitsee uudelleen toisen reititystavan (suorin, nopein tmv...), niin jo onnistuukin. Tuo ominaisuus on mielestäni toistaiseksi ainoa "ei niin hyvä" tai ainakin hämmennystä herättävä uudessa Tompassa.
    Vanhassa toimi ihan samalla lailla (Urban Rider), vaikka kuinka teki Tyrellä reittiä ja valitsi sen, niin eiku haluutko mimmosta tietä ajella, mutkaa, suoraa, nopeeta, välttää motareita yms. Toi on mun mielestä ihan hölmö ominaisuus. toisaalta melkeen ainoo joka tossa risoo.
    <p>Karvanen REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04</p>
  24. #264
    Lainaa siki kirjoitti Katso viesti
    Vanhassa toimi ihan samalla lailla (Urban Rider), vaikka kuinka teki Tyrellä reittiä ja valitsi sen, niin eiku haluutko mimmosta tietä ajella, mutkaa, suoraa, nopeeta, välttää motareita yms. Toi on mun mielestä ihan hölmö ominaisuus. toisaalta melkeen ainoo joka tossa risoo.
    Kuinka huojentavaa, olin ihan varma käyttäjävirheestä

    Aikas outo ominaisuus, eihän sitä ihan randomilla etappien välisiä reittejä suunnittele...
    No mut hyvä että nyt tuon tietää. Tänks!
    BMW R 1200 GS
    Yamaha Diversion XJ 900
    Honda 350
    MZ 175
    Solifer speed 50
  25. #265
    vielä kun ne osais tehdä siitä sellaisen, että jos olet poikennut reitiltä ja palaat reitille uutta tietä pitkin niin se tajuaisi kokonaisreitin suunnan eikä ajattaisi kohti "taakse jäätyjä" reittipisteitä. Vieraassa ympäristössä voi olla hankalaa lukea karttaa opasteiden välissä huomatakseen menevänsä vaikkapa 5 kilsaa väärään suuntaan.
    GSX1250FA -10 Myynnossä!
    Schuberth C3PRO + SRCII
  26. #266
    Lainaa Ahoi kirjoitti Katso viesti
    vielä kun ne osais tehdä siitä sellaisen, että jos olet poikennut reitiltä ja palaat reitille uutta tietä pitkin niin se tajuaisi kokonaisreitin suunnan eikä ajattaisi kohti "taakse jäätyjä" reittipisteitä. Vieraassa ympäristössä voi olla hankalaa lukea karttaa opasteiden välissä huomatakseen menevänsä vaikkapa 5 kilsaa väärään suuntaan.
    Mulla se tarjoaa sen sininen/violetin haamunuolen näytön oikeaan laitaan ja antaa mahdollisuuden siirtyä ajamaan kohti seuraavaa reittipistettä. Taitaa jopa kysyä ihan sitä.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  27. #267
    Lainaa tonttuj kirjoitti Katso viesti
    Mulla se tarjoaa sen sininen/violetin haamunuolen näytön oikeaan laitaan ja antaa mahdollisuuden siirtyä ajamaan kohti seuraavaa reittipistettä. Taitaa jopa kysyä ihan sitä.
    Jep ja pikavalikkoon kannattaa laittaa siirry seuraavaan reittipisteeseen tai edelliseen.
    Itse tyren kautta ladannut reitin tasan kerran vasta. Pohjois-satakunnan perukoilta länsi-satamaan. En laittanu kuin alku ja loppupisteet ja hyvin meni suunniteltua reittiä pitkin (mentiin reittiä mitä laite ei varmasti olisi itse ehdottanut)
    Kawasaki versys 1000 -16
    Bmw f800gs -15
    Kawasaki vn900 classic -08
    Suzuki gsx 1400 -07
    Yamaha dragstar 1100 classic -00
  28. #268
    Lainaa tonttuj kirjoitti Katso viesti
    Mulla se tarjoaa sen sininen/violetin haamunuolen näytön oikeaan laitaan ja antaa mahdollisuuden siirtyä ajamaan kohti seuraavaa reittipistettä. Taitaa jopa kysyä ihan sitä.
    Lainaa Zwäng kirjoitti Katso viesti
    Jep ja pikavalikkoon kannattaa laittaa siirry seuraavaan reittipisteeseen tai edelliseen.
    Itse tyren kautta ladannut reitin tasan kerran vasta. Pohjois-satakunnan perukoilta länsi-satamaan. En laittanu kuin alku ja loppupisteet ja hyvin meni suunniteltua reittiä pitkin (mentiin reittiä mitä laite ei varmasti olisi itse ehdottanut)
    Mulle tulee kanssa tuo oikeaan laitaan seuraava etappi, jos ohitan edellisen tms. Samaten pikavalikossa on tuo edellinen/seuraava. Pointti olikin siinä, että Tomppa tajuisi sinun reitin trendin ja tarjoaisi sitä aktiivisemmin. Toinen tapa tietty oppia kyttäämään tuota laitetta paremmin.

    Mulla nimittäin näitä pikku hasseja tulee juuri sen vuoksi, että kuviteltu oma reitti jääkin ajamatta, kun Tomppa reittisuunnitelman avaamisen jälkeen vielä erikseen kysyy, millaisena se ajetaan. Pari muuttujaa tuntemattomassa paikassa tuon reitin aikana aiheuttaa sen, ettet "ole kartalla" siitä minne suuntaan nyt pitäisi lähteä, jotta seuraat reittisi trendiä. Helpommaksi itse ainakin tätä kaipaan.

    Onko muuten toimivista uusista kartoista tietoa?
    GSX1250FA -10 Myynnossä!
    Schuberth C3PRO + SRCII
  29. #269
    Perinteisesti syyskuun alkuun mennessä on uudet tulleet, siinä on varmaan korjaukset.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  30.  
  31. #270
    TomTomin iOS-version kartat päivittyneet 16.5. ja 14.7. Onkohan tässä sama päivitystahti?

    Samalla tapaa muuten tässäkin joutuu ennakolta tallennettua reittiä käyttöönottaessa valitsemaan reittityypin uudestaan. Muuten se lataa joka kertaa reitin sillä reittityypillä, mikä on valittuna oletusasetukseksi.
    Moto Guzzi Breva V850
    Vespa GTS 250ie
Sivu: 9 / 12:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7891011 ... ViimeinenViimeinen