Sivu: 5 / 10:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 121:stä 150:een 298:sta
  1. #121
    Veikkauksena kiinni on JT Sprocketsin rattaat. Kuitissa ei ole rattaitten merkkiä mainittu
    Honda VFR 800FI ´98
    Rakkaat exät: Honda CB 900 F Hornet ´03
  2. #122
    Lainaa Maintenanceman kirjoitti Katso viesti
    Onko eturatas alkuperäinen, siis sellainen jossa kumit vulkanoituna kylkiin?
    Saattaa heijastaa ketjujen ääntä.
    Mulla on tuosta juuri päinvastainen käsitys. Sen kumin tarkoitushan on pehmentää ketjun laskeutumista eturattaalle, ja ainakin omassa kalustossani tarvikeratas on lisännyt ketjuääniä (ja värinää) eikä suinkaan vähentänyt niitä. Toki otokseni on vielä kovin pieni, mutta seuraavan kerran itse ainakin hankin alkuperäisen eturattaan juuri tuosta syystä.
  3. #123
    Eli diagnoosi lienee se, että ääni tulee ketjujen eturattaasta, eikä syytä varsinaiseen huoleen ole?

    En kyllä itse koe tuota tällä hetkellä ongelmaksi kun se ei ajettavuuteen ole vaikuttanut yhtään millään tavalla, mutta vaikeata on olla pohtimatta, että jos siellä sittenkin on jotain orastavaa ongelmaa.
    Honda VFR 800FI ´98
    Rakkaat exät: Honda CB 900 F Hornet ´03
  4. #124
    Jos ketjurataspaketti ja takapyörän sekä vetopakan laakeri on vaihdettu, niin minusta mainittujen mahdollisten syiden lisäksi jäljelle jää sitten enää renkaasta johtuva ääni. Ketjun/rattaan osuutta asiaan voi kokeilla sillä, että löysää tai kiristää sitä hieman riippuen kuinka tiukalla se on jo valmiiksi...

    Mutta tuo zvmx on ketjuna sen verran järeä, että jos vanha on ollut "heppoisempi" niin äänen ero voi selittyä silläkin. Itse ainakin suorastaan järkytyin kun vertasin sitä ekaa kertaa eläissäni 650cc suizan originaaliin.
  5. #125
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Jos ketjurataspaketti ja takapyörän sekä vetopakan laakeri on vaihdettu, niin minusta mainittujen mahdollisten syiden lisäksi jäljelle jää sitten enää renkaasta johtuva ääni. Ketjun/rattaan osuutta asiaan voi kokeilla sillä, että löysää tai kiristää sitä hieman riippuen kuinka tiukalla se on jo valmiiksi...

    Mutta tuo zvmx on ketjuna sen verran järeä, että jos vanha on ollut "heppoisempi" niin äänen ero voi selittyä silläkin. Itse ainakin suorastaan järkytyin kun vertasin sitä ekaa kertaa eläissäni 650cc suizan originaaliin.
    Vanha on ollut selvästi heppoisampi tapaus josta on venymisen takia kuulemma otettu pari biittiä välistäkin. Takapyörä se ei voi oikein olla, sillä silloin ääni kuuluisi jatkuvasti tai ainakin vielä siinä vaiheessa kun kytkimen iskee pohjaan.

    Tarvitsee käydä katsomassa tuo kiristys jokatapauksessa. On pitänyt hommata uudet kahvat jo ties kuinka kauan (pakko saada säädettävät) ja jos ensiviikolla tilillä näkyy rahaa, niin vihdoin moiset saan ja samalla sitten voi kaverin tallilla noita ketjuja hieman säätää.

    PS: Mikä ihme on vetopakan laakeri.... osoitan varmaan tyhmyyteni tällä, mutta hey, kaikki ollaan alottelijoita joskus...
    Honda VFR 800FI ´98
    Rakkaat exät: Honda CB 900 F Hornet ´03
  6. #126
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Takapyörässä usein on kolme laakeria, kaks vanteen navassa ja isompi siinä vanteesta irtonaisessa vetopakassa missä takaratas on kiinni. Vetopakka on vanteessa kiinni sellaisten kumivaimentimien kautta ja irtoaa vaneesta ihan vaan vetämällä.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  7. #127
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Takapyörässä usein on kolme laakeria, kaks vanteen navassa ja isompi siinä vanteesta irtonaisessa vetopakassa missä takaratas on kiinni. Vetopakka on vanteessa kiinni sellaisten kumivaimentimien kautta ja irtoaa vaneesta ihan vaan vetämällä.
    Ahaa, kiitoksia, eli kun asentaja sanoo että takapyörän laakerit on vaihdettu, koskee se silloin siis myös vetopakan laakeria mitä ilmeisemmin. Kiitos, opin taas jotain uutta.
    Honda VFR 800FI ´98
    Rakkaat exät: Honda CB 900 F Hornet ´03
  8. #128
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Kyl se periaatteessa (pitäs) tarkoittaa...
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  9. #129
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Mulla on tuosta juuri päinvastainen käsitys. Sen kumin tarkoitushan on pehmentää ketjun laskeutumista eturattaalle, ja ainakin omassa kalustossani tarvikeratas on lisännyt ketjuääniä (ja värinää) eikä suinkaan vähentänyt niitä. Toki otokseni on vielä kovin pieni, mutta seuraavan kerran itse ainakin hankin alkuperäisen eturattaan juuri tuosta syystä.
    Juuri tuota tarkoitin, lauserakenne ei oikein onnistunut
    Hondaan pitäisi aina asentaa oem eturatas jossa nuo kumit, vähentää ääniä ja värinää kummasti.
    Älä korjaa ehjää....
  10. #130
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Takapyörässä usein on kolme laakeria, kaks vanteen navassa ja isompi siinä vanteesta irtonaisessa vetopakassa missä takaratas on kiinni. Vetopakka on vanteessa kiinni sellaisten kumivaimentimien kautta ja irtoaa vaneesta ihan vaan vetämällä.
    Nuo kumit saattavat olla myös vaihtokunnossa, aiheuttaa kyllä kolahtelua mutta jonkinlainen resonointi on myös mahdollista. Jos laakerit vaihtanut asentaja on ammattimies niin kyllä olisi tuosta maininnut (jos ne kumit olisivat finaalissa).
    Älä korjaa ehjää....
  11. #131
    600 hornetin ketju rallattelee kylmänä sen 15 minuuttia. Ihan ok vai aihetta huoleen? Myös kevyt palaneen tuoksu tulee moottorista oikealta puolelta läheltä jäähdyttimen vieteriletkua. Neuroosi iskee kun tälläisia asioita huomaa
    Yamaha MT-07
  12. #132
    Lainaa Peck4 kirjoitti Katso viesti
    600 hornetin ketju rallattelee kylmänä sen 15 minuuttia. Ihan ok vai aihetta huoleen? Myös kevyt palaneen tuoksu tulee moottorista oikealta puolelta läheltä jäähdyttimen vieteriletkua. Neuroosi iskee kun tälläisia asioita huomaa
    Palaneen käry korjautu kelien kuivamisen myötä. Lieneekö tuolla moottorin päällä joku sopukka, joka kannattaa tarkistaa roskien ja lian varalta? Onko jotain suojia tai koteloita, joiden alle kertyy tavaraa?
    Yamaha MT-07
  13. #133
    Noniin tulipa sitten ostettua ensimmäinen "iso" pyörä eli CB 600F vm.2004
    Nyt ajettu muutama sata kilometriä ja ainoa iso huomio on kiinnittynyt siihen että vaihteisto ääntää paikallaan kun kytkin on ylhäällä ja kun kytkimen vetää pohjaan ääni tietysti loppuu. Onko näissä ihan normaalia että vaihteisto ääntää kun pyörä käy tyhjäkäyntiä vapaalla? Pientä neuroottisuutta päässä että tuliko ostettua pommi
    Ja millaisilla kierroksilla näitä muut ajelevat taajamissa ja pienissä vauhdeissa? Itse ajellut siinä 3000rpm kohdilla, onko tämä ihan hyvä alue vai hieman alhainen?

    Anteeksi kysymysvirta mutta paljon uusia asioita uuden pyörän kanssa.

    -Osku
  14. #134
    Se on kytkin joka pitää ääntä, ja kuuluu jokaisesta. Ei hätää.
    Kierrokset on hyvät, jos se vetää hyvin ja tasaisesti.
    KTM 690SM
  15. #135
    Lainaa Calypso kirjoitti Katso viesti
    Se on kytkin joka pitää ääntä, ja kuuluu jokaisesta. Ei hätää.
    Kierrokset on hyvät, jos se vetää hyvin ja tasaisesti.
    Hyvä kuulla
    Jokainen rohina ja resonanssi jonka kuulee/tuntee ajaessa saa kauhukuvat jo päähän
    Täytyy vain lopettaa niiden ajattelu ja ajaa vaan

    -Osku
  16. #136
    Lainaa OsQ kirjoitti Katso viesti
    Hyvä kuulla
    Jokainen rohina ja resonanssi jonka kuulee/tuntee ajaessa saa kauhukuvat jo päähän
    Täytyy vain lopettaa niiden ajattelu ja ajaa vaan

    -Osku
    Aamen! Ihan karseeta tärinää kun kuulet olevinaan jonkun uuden äänen kerran. Nyt alkanut vähän väistyy pelkotilat
  17. #137
    Mikäs mahtais olla 600cc hornetissa mullillaan. Kiristin ketjut ja nyt tuntuu kuin jokin ottais vastaan joka ketjun kierroksella yhessä kohtaa. Eli rengas tavallaan jumittaa siinä yhdessä kohtaa ketjun kierrosta. Ajaessa kuuluu selkeetä kahinaa. Prätkä tallissa ja kelit kohillaan ni tielle mieli. Ketjut ja ratakset vaihtoonko?
    Well-behaved women rarely make history
  18. #138
    Ketjussa on joku jäykkä nivel. Sitä voi herkistellä jos löysää sen ensin kunnolla. Sitten taivuttelua ja öljyämistä lenkki lenkiltä. Tämän jälkeen kiristys pyörän huolto-ohjeen mukaan. Jos vielä takertelee, niin löysäystä. Pikakorjauksena taas pelkkä löysäys ja oljyäminen. Silloin voi kyllä ajaa. Uudet ketjut ja rattaat kannattaa kyllä laittaa harkintaan ihan senkin takia, että vanhat ketjut aiheuttavat ihan turhanpäiväistä tärinää ja nykimistä.
  19. #139
    Lainaa MrWilson kirjoitti Katso viesti
    Ketjussa on joku jäykkä nivel. Sitä voi herkistellä jos löysää sen ensin kunnolla. Sitten taivuttelua ja öljyämistä lenkki lenkiltä. Tämän jälkeen kiristys pyörän huolto-ohjeen mukaan. Jos vielä takertelee, niin löysäystä. Pikakorjauksena taas pelkkä löysäys ja oljyäminen. Silloin voi kyllä ajaa. Uudet ketjut ja rattaat kannattaa kyllä laittaa harkintaan ihan senkin takia, että vanhat ketjut aiheuttavat ihan turhanpäiväistä tärinää ja nykimistä.

    Kiitos neuvoista. Uudet ratakset ja ketjut hommasin. Pyörällä ajettu jo reipas 60tkm ja ite niistä ajanu yli puolet enkä oo vielä niitä kertaakaan vaihtanu. Ehkä on jo korkee aika
    Well-behaved women rarely make history
  20. #140
    Olisiko vinkkiä missä on hyvä/halpa Honda-huolto pääkaupunkiseudulla? 24k huolto kolkuttaa ja se on kai aika tyyris pieti?
  21. #141
    Lainaa Baron_Samedi kirjoitti Katso viesti
    Olisiko vinkkiä missä on hyvä/halpa Honda-huolto pääkaupunkiseudulla? 24k huolto kolkuttaa ja se on kai aika tyyris pieti?
    Metura-Motors Malmilla. Ei varmaan halvin mut helppo suositella
    Kilpi puuttuu yamaha R6r 06
    Ex Daytona 675 07
    Ex honda hornet 900 05
    Ex honda cbr 600f
    Ex kawasaki zx6r 98
  22. #142
    Kiitos winkistä! Puhelimessa kaveri osasi hyvin arvioida eri vaihtoehtoja ja antoi sitten worst case-arvion. Nyt vain Hornetti huoltoon.
  23. #143
    Kuussatku -99 hornetista jäänyt tommoiset ylimääräiseksi, hakekaa pois https://goo.gl/photos/9pW8zQ9jxQCVbhm48
    jarno.Saarinen at gmail.com
    KTM 690SM
  24. #144
    Metura-Motors testattu ja hyväksi havaittu. Erityisbonus siitä että puhelimessa annettu arvio alittui merkittävästi.
  25. #145
    Onkos muilla sellaista että haisee bensa pakokaasussa oikein huomattavasti kun pyörä käy tyhjäkäyntiä?
    Haisee aika rajusti aina ajon jälkeen kaikki ajokamat bensalle/pakokaasulle ja tuntuu hieman hullulta.

    Oiskohan aika asentaa dynojetin satsia ja synkata kaasarit

    T: Osku
    2006: DT125 90--> 2008: 7v vain nelipyöräisiä-->2015: Honda CB600F 04--> Yamaha FZ1-N 06
  26. #146
    Itsellä kamat haisi pakokaasulle myös hornetin kanssa, lienee tuo pakoputken sijoittelu, ilmavirtojen pyörteily ym aiheuttaa.
    KTM 690SM
  27. #147
    Pienkonebensahan mainoksen mukaan on hajutonta! Sitä vaan tankkiin, niin loppuu hajuhaitat, eikä tarvii talvisäilössäkään kikkailla.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  28. #148
    Lainaa Calypso kirjoitti Katso viesti
    Itsellä kamat haisi pakokaasulle myös hornetin kanssa, lienee tuo pakoputken sijoittelu, ilmavirtojen pyörteily ym aiheuttaa.
    Eli siis ominaisuus eikä vika
    Lisää ajoa vaan siis

    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Pienkonebensahan mainoksen mukaan on hajutonta! Sitä vaan tankkiin, niin loppuu hajuhaitat, eikä tarvii talvisäilössäkään kikkailla.
    Tällähän se ongelma kyllä ratkeaisi
    Onneksi haju itsessään ei haittaa vaan tiedottomuus siitä onko jokin vialla


    T: Osku
    Viimeksi muokannut: OsQ; 19.07.2015 klo 19:24. Syy: Lainausvika
    2006: DT125 90--> 2008: 7v vain nelipyöräisiä-->2015: Honda CB600F 04--> Yamaha FZ1-N 06
  29. #149
    Jos siellä on jotain enemmänkin vialla, kyllä sen huomaisi käynnistä, tehoista, kulutuksesta..
    KTM 690SM
  30.  
  31. #150
    2005 v 900 Hornet. Hondamaista vai huonosti pidetty pyörä(tai molempia) Kortti saatu viime viikolla ja ensimmäistä pyörää ostamassa.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
Sivu: 5 / 10:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567 ... ViimeinenViimeinen