Veikkauksena kiinni on JT Sprocketsin rattaat. Kuitissa ei ole rattaitten merkkiä mainittu
Honda VFR 800FI ´98
Rakkaat exät: Honda CB 900 F Hornet ´03
Mulla on tuosta juuri päinvastainen käsitys. Sen kumin tarkoitushan on pehmentää ketjun laskeutumista eturattaalle, ja ainakin omassa kalustossani tarvikeratas on lisännyt ketjuääniä (ja värinää) eikä suinkaan vähentänyt niitä. Toki otokseni on vielä kovin pieni, mutta seuraavan kerran itse ainakin hankin alkuperäisen eturattaan juuri tuosta syystä.
Eli diagnoosi lienee se, että ääni tulee ketjujen eturattaasta, eikä syytä varsinaiseen huoleen ole?
En kyllä itse koe tuota tällä hetkellä ongelmaksi kun se ei ajettavuuteen ole vaikuttanut yhtään millään tavalla, mutta vaikeata on olla pohtimatta, että jos siellä sittenkin on jotain orastavaa ongelmaa.
Honda VFR 800FI ´98
Rakkaat exät: Honda CB 900 F Hornet ´03
Jos ketjurataspaketti ja takapyörän sekä vetopakan laakeri on vaihdettu, niin minusta mainittujen mahdollisten syiden lisäksi jäljelle jää sitten enää renkaasta johtuva ääni. Ketjun/rattaan osuutta asiaan voi kokeilla sillä, että löysää tai kiristää sitä hieman riippuen kuinka tiukalla se on jo valmiiksi...
Mutta tuo zvmx on ketjuna sen verran järeä, että jos vanha on ollut "heppoisempi" niin äänen ero voi selittyä silläkin. Itse ainakin suorastaan järkytyin kun vertasin sitä ekaa kertaa eläissäni 650cc suizan originaaliin.![]()
Vanha on ollut selvästi heppoisampi tapaus josta on venymisen takia kuulemma otettu pari biittiä välistäkin. Takapyörä se ei voi oikein olla, sillä silloin ääni kuuluisi jatkuvasti tai ainakin vielä siinä vaiheessa kun kytkimen iskee pohjaan.
Tarvitsee käydä katsomassa tuo kiristys jokatapauksessa. On pitänyt hommata uudet kahvat jo ties kuinka kauan (pakko saada säädettävät) ja jos ensiviikolla tilillä näkyy rahaa, niin vihdoin moiset saan ja samalla sitten voi kaverin tallilla noita ketjuja hieman säätää.
PS: Mikä ihme on vetopakan laakeri.... osoitan varmaan tyhmyyteni tällä, mutta hey, kaikki ollaan alottelijoita joskus...
Honda VFR 800FI ´98
Rakkaat exät: Honda CB 900 F Hornet ´03
Takapyörässä usein on kolme laakeria, kaks vanteen navassa ja isompi siinä vanteesta irtonaisessa vetopakassa missä takaratas on kiinni. Vetopakka on vanteessa kiinni sellaisten kumivaimentimien kautta ja irtoaa vaneesta ihan vaan vetämällä.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Kyl se periaatteessa (pitäs) tarkoittaa...
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
600 hornetin ketju rallattelee kylmänä sen 15 minuuttia. Ihan ok vai aihetta huoleen? Myös kevyt palaneen tuoksu tulee moottorista oikealta puolelta läheltä jäähdyttimen vieteriletkua. Neuroosi iskee kun tälläisia asioita huomaa
Yamaha MT-07
Noniin tulipa sitten ostettua ensimmäinen "iso" pyörä eli CB 600F vm.2004
Nyt ajettu muutama sata kilometriä ja ainoa iso huomio on kiinnittynyt siihen että vaihteisto ääntää paikallaan kun kytkin on ylhäällä ja kun kytkimen vetää pohjaan ääni tietysti loppuu. Onko näissä ihan normaalia että vaihteisto ääntää kun pyörä käy tyhjäkäyntiä vapaalla? Pientä neuroottisuutta päässä että tuliko ostettua pommi
Ja millaisilla kierroksilla näitä muut ajelevat taajamissa ja pienissä vauhdeissa? Itse ajellut siinä 3000rpm kohdilla, onko tämä ihan hyvä alue vai hieman alhainen?
Anteeksi kysymysvirta mutta paljon uusia asioita uuden pyörän kanssa.
-Osku
Se on kytkin joka pitää ääntä, ja kuuluu jokaisesta. Ei hätää.
Kierrokset on hyvät, jos se vetää hyvin ja tasaisesti.
KTM 690SM
Mikäs mahtais olla 600cc hornetissa mullillaan. Kiristin ketjut ja nyt tuntuu kuin jokin ottais vastaan joka ketjun kierroksella yhessä kohtaa. Eli rengas tavallaan jumittaa siinä yhdessä kohtaa ketjun kierrosta. Ajaessa kuuluu selkeetä kahinaa. Prätkä tallissa ja kelit kohillaan ni tielle mieli. Ketjut ja ratakset vaihtoonko?
Well-behaved women rarely make history
Ketjussa on joku jäykkä nivel. Sitä voi herkistellä jos löysää sen ensin kunnolla. Sitten taivuttelua ja öljyämistä lenkki lenkiltä. Tämän jälkeen kiristys pyörän huolto-ohjeen mukaan. Jos vielä takertelee, niin löysäystä. Pikakorjauksena taas pelkkä löysäys ja oljyäminen. Silloin voi kyllä ajaa. Uudet ketjut ja rattaat kannattaa kyllä laittaa harkintaan ihan senkin takia, että vanhat ketjut aiheuttavat ihan turhanpäiväistä tärinää ja nykimistä.
Olisiko vinkkiä missä on hyvä/halpa Honda-huolto pääkaupunkiseudulla? 24k huolto kolkuttaa ja se on kai aika tyyris pieti?
Kiitos winkistä! Puhelimessa kaveri osasi hyvin arvioida eri vaihtoehtoja ja antoi sitten worst case-arvion. Nyt vain Hornetti huoltoon.
Kuussatku -99 hornetista jäänyt tommoiset ylimääräiseksi, hakekaa pois https://goo.gl/photos/9pW8zQ9jxQCVbhm48
jarno.Saarinen at gmail.com
KTM 690SM
Metura-Motors testattu ja hyväksi havaittu. Erityisbonus siitä että puhelimessa annettu arvio alittui merkittävästi.
Onkos muilla sellaista että haisee bensa pakokaasussa oikein huomattavasti kun pyörä käy tyhjäkäyntiä?
Haisee aika rajusti aina ajon jälkeen kaikki ajokamat bensalle/pakokaasulle ja tuntuu hieman hullulta.
Oiskohan aika asentaa dynojetin satsia ja synkata kaasarit
T: Osku
2006: DT125 90--> 2008: 7v vain nelipyöräisiä-->2015: Honda CB600F 04--> Yamaha FZ1-N 06
Itsellä kamat haisi pakokaasulle myös hornetin kanssa, lienee tuo pakoputken sijoittelu, ilmavirtojen pyörteily ym aiheuttaa.
KTM 690SM
Pienkonebensahan mainoksen mukaan on hajutonta! Sitä vaan tankkiin, niin loppuu hajuhaitat, eikä tarvii talvisäilössäkään kikkailla.![]()
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Viimeksi muokannut: OsQ; 19.07.2015 klo 19:24. Syy: Lainausvika
2006: DT125 90--> 2008: 7v vain nelipyöräisiä-->2015: Honda CB600F 04--> Yamaha FZ1-N 06
Jos siellä on jotain enemmänkin vialla, kyllä sen huomaisi käynnistä, tehoista, kulutuksesta..![]()
KTM 690SM
2005 v 900 Hornet. Hondamaista vai huonosti pidetty pyörä(tai molempia) Kortti saatu viime viikolla ja ensimmäistä pyörää ostamassa.