Sivu: 2 / 10:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 297:sta
  1. #31
    Nyt tuli sitten ostettua Micron carbon äänenvaimennin omaan Hornettiin ja nyt on laitettu myös kiinni !

    Kyllä nyt on makeet äänet vakiorännin jälkeen !!

    Ootteko kuinka itse säädellyt suuttimia tai muuta isommaksi ku ootte änkän vaihtanu?
  2. #32
    Pelkkä sliparin vaihto ei yleensä aiheuta muutostarvetta polttoainepuolelle, poikkeuksia toki on ja se laihalla seoksella ajo on myrkkyä moottorille.
    Jos kuitenkin haluaa pelata varman päälle niin kannattaa vierailla jarrupenkissä jossa sitten seoksetkin tarkistetaan ja näin saadaan selville oikea säädön tarve (sekä se huima tehon nousu)
    Suuttimia ei kannata alkaa kairaamaan isommiksi mutu periaatteella, silloin "mennään mettään" ja saatetaan pilata hyvä käynti.
    Älä korjaa ehjää....
  3. #33
    elikkäs aloittelin tällä viikolla hornetin rassaamisen, tällä hetkellä täysin alkuperäisessä kunnossa.

    purin jo takaosan ja nyt suunnittelen siihen uutta kilpitelinettä, jos joillakin on tarve 900 hornettiin kilpitelinettä niin täältä voisi niitä saada, olen nimittäin ohutlevy firmassa töissä.

    uudet peilit tulee, mini vilkut, vähän uutta putkea ja semmoista pientä sipistystä, muuttaa pyörän ilmettä huomattavasti, laitan kuvia kuhan saan pyörän kasattua.
    Honda cb 900 hornet -05
  4. #34
    Nyt tuli tilattua sitten tässä joulun alla "Crash Padsit".
    Selailin hetken aikaa Suomalaisista nettikaupoista näitä ja täällä "http://www.dragrace.fi/product_info.php?products_id=6412" näytti olivan edullisimmat.
    Onko muilla tämmösiä kiinni hornetissa , ja suojaakohan nämä lommoilta tankissa?
    Samalla myös tarttui mukaan tankopainot sillä nekin sitten vähän suojaavat kaatumistilanteessa, tai uskon niin ainakin.
    Hyvää Joulua vielä kaikille !
  5. #35
    Mulla ainakin on 600:sessa crash padit.
    Taitaa enempi suojella koneen kylkiä kaatumistilanteessa vahingoilta.

    Kiinnostaako jotakuta muuten ainakin -00 hornetin valokiinnikkeisiin sopiva alienmaski?
    Voisin vaihtaa orig. pyöreään etuvaloon, mää kun en tota fighteri-lookkia oikein hypetä.
    Tai jos joku tietää että jollain on sellanen tallin kätköissä?
    Samalla vois läksiä joku alkuperästä stongaa leveempi ja matalempi malli kiertoon..
    Amerikkaa
  6. #36
    Hornet 600 98-99 omistajat; mitkä tehot lukee papereissa? Onko 71kw vai 70kw?
  7. #37
    Lainaa Aplaja kirjoitti Katso viesti
    Hornet 600 98-99 omistajat; mitkä tehot lukee papereissa? Onko 71kw vai 70kw?
    69kw oli.
    Siis rekisteriotteessa.
    Viimeksi muokannut: Calypso; 09.01.2014 klo 19:49.
    KTM 690SM
  8. #38
  9. #39
    tilasinpa Stormilta uuden undertrayn hornettiin (http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikk...6-maalaamaton/). purin jo takaosan mutta onkos ihmisillä kokemusta kuinka tuon satulalukon saa irti alkuperäisestä?
  10. #40
    Pavel Pude:n avatar
    Liittyi Sep 2008
    Littoinen helmi paskan keskellä.
    Lainaa iLarry kirjoitti Katso viesti
    tilasinpa Stormilta uuden undertrayn hornettiin (http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikk...6-maalaamaton/). purin jo takaosan mutta onkos ihmisillä kokemusta kuinka tuon satulalukon saa irti alkuperäisestä?
    Siellä satulan alta kun meet siihe lukkopesään käsiks, niin muistaakseni siellä oli sellainen liskamallinen "sokka" minkä liuttamalla sivuun niin irto koko helahoito...

    Jos nyt en vääri vaa muistais.:/
    Yamaha fz1-s
    ex Yamaha xt660x
    ex Honda CB 600 hornet
    ex Kawasaki er-6n

    Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
    itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
  11. #41
    Lainaa Pavel Pude kirjoitti Katso viesti
    Siellä satulan alta kun meet siihe lukkopesään käsiks, niin muistaakseni siellä oli sellainen liskamallinen "sokka" minkä liuttamalla sivuun niin irto koko helahoito...

    Jos nyt en vääri vaa muistais.:/
    Pystytkö antaa näiden kuvien perusteella hieman tarkemman kuvauksen mikä/missä se "sokka" on?

    http://kuvaton.com/k/yYJa.jpg
    http://kuvaton.com/k/yYJY.jpg
  12. #42
    Lainaa iLarry kirjoitti Katso viesti
    Pystytkö antaa näiden kuvien perusteella hieman tarkemman kuvauksen mikä/missä se "sokka" on?

    http://kuvaton.com/k/yYJa.jpg
    http://kuvaton.com/k/yYJY.jpg

    Jos en kuvaa ihan väärin näe siinä on sellanen peltilipare sen lukkopesän ympärillä olevan valurungon takana heti mistä kääntyy lippa tavallaan sen sylinterin päälle. Sen vetämällä pois varmaan tulee lukkosylinterikin pois.
    Amerikkaa
  13. #43
    Uskaltaako ostaa 600 hornaa (vm98) 70tkm ajettua tai yli? Jos ei käynnissä erikoisempia ääniä kuulu.
    Vai missä tulee se liikaa-ajetun raja vastaan jolloin vaan pitää unohtaa halpa ja hyvä?
  14. #44
    Missä tulee liikaa ajetun raja vastaan? Sanoppas se. Viimeisimmässä Mobilistissa esitellään Bimota, jolla on ajettu 190 000km. Mun kaverilla on tonninen bokseribemari ja sillä on ajettu yli 300 000 ja edelleen pelittää. Jossain maassa poliisi käyttää Deauvilleja NT 650/700 V ja ajaa niillä luokkaa 220 tuhatta per pyörä. Ja moottoripyöränhän voi huoltaa ja korjata.
  15. #45
    Entinen pyöräni oli 600 Hornetti vm. 2003. Sillä oli ajettu pois myydessä n.109 000km.
    Pyörä oli minulla 3 kesää eikä siinä ollut mitään vikaa sinä aikana.
    Jakoketju siihen vaihdettiin kun oli huoltomiehen mukaan venynyt.

    Jos vähänkin on huoltohistoriaa tiedossa, niin hyvin uskaltaa ostaa varsinkin jos halvalla saa.
    Triumph Speed Triple 2008
    Honda CB600f Hornet 2003(ex)
  16. #46
    Näin se kevät sieltä alkaa tulla ja pitäisi ruvetea keväthuoltoa suunnittelemaan. Elikkä, onko jollain ehdottaa erittäin toimivaa öljyä 08' Hornettiin. Itse mitä lueskellut niin ainakin hondan omat öljyt on todettu parhaiten toimiviksi, mutta niissä on hinnat kerrottu aina kahdella.
  17. #47
    Sopiiko 600 Hornetti 188cm pitkäjalkaiselle henkilölle? Onko hyvä ajettava ja kärsiikö kädet ajoasennosta? Miten pystyy kuristaan alle 35kW ja miten tuon voi tehdä halvalla (hinta?)?
  18. #48
    Ajoin hornetilla 60-105tkm välin eikä mitään ongelmia, ja kävi edelleen nätisti. Mitään vikaa ei ollut. Enkä epäile että olis tulossakaan. Öljynä käytin Hondan omaa ja myöhemmin Motulin 5000, en huomannut eroa toiminnassa.
    KTM 690SM
  19. #49
    Pavel Pude:n avatar
    Liittyi Sep 2008
    Littoinen helmi paskan keskellä.
    Ei kellään oo tarve lyhkäsille kaffoille?
    Voisin luopua niistä pientä korvausta vastaan.

    Ollu paikallaan yhden ajokauden, 06 mallises 600 hornetissa.
    Yamaha fz1-s
    ex Yamaha xt660x
    ex Honda CB 600 hornet
    ex Kawasaki er-6n

    Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
    itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
  20. #50
    Lainaa Aplaja kirjoitti Katso viesti
    Sopiiko 600 Hornetti 188cm pitkäjalkaiselle henkilölle? Onko hyvä ajettava ja kärsiikö kädet ajoasennosta? Miten pystyy kuristaan alle 35kW ja miten tuon voi tehdä halvalla (hinta?)?
    Mitä itse olen kuullut niin on hyvä ajaa vaikka on normaalia pidempi kaveri itse en osaa siihen varmuudella vastata.

    Mutta tuohon 35kw kuristamiseen kylläkin, itse kävin juuri saman prosessin itse vein paikalliseen moottoripyörä liikeeseen (Huolta Kaksikko JP Laine). Siellä itse kuristin ja kustanti 250€ penkitys kuului hintaan sekä itselle laitettii kaasareihin ns ruuvit joten on helppo irroittaa kuristus jos joskus tarvitsee. Kuristusta ei huomaa kaasuasennosta mitenkään.

    Omaan pyörään tilattu juuri suodattimet, öljyt sekä jarrupalat, vielä eturenkaan tilaus Rengasonelinestä ja kortin suoritus
  21. #51
    Lainaa Aplaja kirjoitti Katso viesti
    Sopiiko 600 Hornetti 188cm pitkäjalkaiselle henkilölle? Onko hyvä ajettava ja kärsiikö kädet ajoasennosta? Miten pystyy kuristaan alle 35kW ja miten tuon voi tehdä halvalla (hinta?)?
    Itsellä on pituutta 193 senttiä ja olen tykännyt ajaa omalla -08 hornetilla. Suosittelen.
  22. #52
    Terve, osaiskos kukaan sanoa minkä kokoset laakerit ja stefat menee -99 vm 600cc hornetin eturenkaaseen? Sais haettua uudet jostain laakeri puljusta ennen renkaan pois purkua.
  23. #53
    Lainaa sipimark kirjoitti Katso viesti
    Terve, osaiskos kukaan sanoa minkä kokoset laakerit ja stefat menee -99 vm 600cc hornetin eturenkaaseen? Sais haettua uudet jostain laakeri puljusta ennen renkaan pois purkua.
    Nuo minä laitoin http://www.motonet.fi/fi/varaosatuot...?ajoneuvo=2034
    KTM 690SM
  24. #54
    Nyt ilmoittautuu yksi hornetisti lisää, eilen tuli haettua jo kevättä ennakoidessa tuollanen 98 vuotinen 600 Hornetti. Mittarissa reilut 40tkm, tuntuu kyllä aika vähäiseltä mutta päällepäin kyllä tosi hyvässä kunnossa.

    Ennen ajokauden alkua pitäisi suoritella laaja perushuolto, edellinen omistaja vaihdellu vain öljyjä parin vuoden aikana.
  25. #55
    Öljyistä oli puhetta. Mulla toiminut parhaiten Motul 5100. Hondan omat merkkiöljyt on varmaan myös passelit, ei ne niin kamalan kalliita ole. Castrolit taas kuulopuheiden perusteella tekee välivapaita = ei hyvä moottorille. Ihan halpisöljyistä ei ole kokemusta, eikä tule.
  26. #56
    Hornetissa tuntuu olevan se vika, että siitä seuraavaa pyörää on vaikea keksiä. Se on niin perustoimiva ja näppärä. CB1000R kun ei oikein nappaa, sehän tuntuu olevan monilla se seuraava askel...? Kotarin supermotot kiinnostaisi, mutta luotettavuus/huolettomuus/toimivuus/laatu tuskin on ihan Hondan tasolla. Kyykyt ei, matkapyörät ei... Joka kesä kun istuu Hornetin selkään, tuntuu, että tässä se on.

    Onko teillä vaihtoaikeita?
  27. #57
    Lainaa mornia kirjoitti Katso viesti
    Hornetissa tuntuu olevan se vika, että siitä seuraavaa pyörää on vaikea keksiä. Se on niin perustoimiva ja näppärä. CB1000R kun ei oikein nappaa, sehän tuntuu olevan monilla se seuraava askel...? Kotarin supermotot kiinnostaisi, mutta luotettavuus/huolettomuus/toimivuus/laatu tuskin on ihan Hondan tasolla. Kyykyt ei, matkapyörät ei... Joka kesä kun istuu Hornetin selkään, tuntuu, että tässä se on.

    Onko teillä vaihtoaikeita?
    Sehän tuossa hondassa on niin vikana kun se on niin varma peli, että muuttuu hieman tylsäksi. Ite ajelin 3 kesää hornetilla ja ostin sit Speed Triplen. Trumppa ainakin omasta mielestä paljon kiinnostavampi ajella mukavan väännön ja käytöksen vuoksi. Ei niin vakaa tai terävä kuin hornetti, mutta paljon hauskempi

    Nyt sit mennään supermotolla/enskalla ja paluuta nakuihin ei ole. Hauskuutta löytyy paljon enemmän, ei varmana kaduta
    Viime kesänä kävin kerran ajamassa tolla hornetilla, kun se vielä tuolla kotitallissa lojuu, mutta eipä herättänyt mitään mielenkiintoa. Joutas pois
    Ducati Hypermotard 1100 09 + Honda CRF 250L Rally 18

    Ktm 690 Enduro 08 Suzuki Dr-z400 02 Triumph Speed Triple 1050 05 Suzuki dr350s 94 Honda cb600f Hornet 08 Cagiva Raptor 125 06
  28. #58
    Onkos joku synkronoinunt hornetin kaasuttimia? Itsellä olisi 2005 mallia oleva 600 hornetti ja siitä pitäisi kaasuttimet synkronoida. Sinäänsä synkronointi ei ole ongelma, mutta huomasin että 2. kaasuttimesta puuttuu se liitin, johon liitän letkun.

    Tässä kuva (1, 3 ja 4:n liittimet ympyröity punaisella. Puuttuva liitin ympyröity sinisellä):
    http://i62.tinypic.com/2mi4a4o.jpg

    Onko kellään tiedossa miten tuo liitin kiinnittyy kaasuttimeen? Onko kyseisen kaasuttimen synkronointi mahdollista ilman kyseistä liitintä?
  29. #59
    Jotenkin mä muistelin et mun omissa ne synkkaus liittimet ois ollu kannen puolella kurkussa,yhteen tartti m-kierteisen letkuliittimen ja yks tais olla joku saastelaitteen liitin,mikä piti irroittaa mittauksen ajaksi.
    -72 cb350
    Ex:xj600 scrambler,ducati monster/scrambler,kawasaki kle 500 -05,ktm 250(300cc) exc -09,ktm 250 sx-f -06,cb600f hornet -08,hornet 600 -00.
    ex:hornet 600 -98
  30.  
  31. #60
    ^ Juuri näin, synkkaus nipat (tai ruuveilla tulpatut kierre reijät) löytyvät yleensä imukaulojen kannen puoleiselta alueelta.
    Siis karkeasti sanottuna ne ovat aina kaasuläpän ja imuventtiilin välisellä alueella.
    Älä korjaa ehjää....
Sivu: 2 / 10:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen