Sivu: 1 / 5:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 148:sta
  1. #1
    Miksi suomessa pyörät ovat ylihintaisia???
    Mulla oli joskus Honda CBR1000F-2000 72000km ja kuulema se oli vanha ja loppu ajettu ja pyysin sillöin noin 3000e ,mutta oli vaikea myydä, kun se oli loppu ajettu...Jos nyt katso pyörät esim. nettimoto Honda cbr1000f-1993 124000km(2500e) ja myyjä sanoi ,että se on kuin uusi ja vähän ajettu...mikä tässä mättää??? onko moottoripyöräjengit suomessa ovat niin ylimielisiä! Nyt teki mieli osta joku cbr, mutta tuo ikäisiä ja nää km,että Loppujen lopuksi kävin ruotsissa ja ylätys... Ostin pyörä 1998 hieno väri ajettu noin 60000km ja hinta noin 760e+500e vero sain vielä laukut mukaan...Kun jos mietiä, niin suomen kesä on lyhyt ja tuo hintapolitiikka mitä suomessa harastetaan, se on niin vastenmielinen
    A.P
  2. #2
    Kysynnän ja tarjonnan laki, omastaanhan saa pyytää mitä tahansa

    Onneksi ostaja voi vaikuttaa ostopäätökseensä (?!) ja tehdä kaupat siellä, missä kokee saavansa suurimman vastineen sijoittamalleen rahasummalle.
    Mielestäni missään ei ole mainittu, että moottoripyörä on ostettava kotimaisilta markkinoilta?

    Onneksi löysit itsellesi kulkineen edullisesti naapurimaasta, pieni netin käyttöön varattu aika, siis maksoi itsensä takaisin?
    x-x-x-x-x-x-x-x- Pain Comes For Free -x-x-x-x-x-x-x-x

    * * * * * * * * * *
  3. #3
    Lainaa Andre1313 kirjoitti Katso viesti
    Miksi suomessa pyörät ovat ylihintaisia???
    Mulla oli joskus Honda CBR1000F-2000 72000km ja kuulema se oli vanha ja loppu ajettu ja pyysin sillöin noin 3000e ,mutta oli vaikea myydä, kun se oli loppu ajettu...Jos nyt katso pyörät esim. nettimoto Honda cbr1000f-1993 124000km(2500e) ja myyjä sanoi ,että se on kuin uusi ja vähän ajettu...mikä tässä mättää??? onko moottoripyöräjengit suomessa ovat niin ylimielisiä! Nyt teki mieli osta joku cbr, mutta tuo ikäisiä ja nää km,että Loppujen lopuksi kävin ruotsissa ja ylätys... Ostin pyörä 1998 hieno väri ajettu noin 60000km ja hinta noin 760e+500e vero sain vielä laukut mukaan...Kun jos mietiä, niin suomen kesä on lyhyt ja tuo hintapolitiikka mitä suomessa harastetaan, se on niin vastenmielinen

    aika paljon käytettyjen hintoja pitää ylhäällä se että niitä myydään liikkeissä niin paljon rahoituksella.
    silloin hintakin voi olla kovempi ku pyörää maksellaan kuukausierissä.
    veikkaan että käytetyistä, liikkeissä myytävistä pyöristä valtaosa menee osamaksulla kaupaksi.
    jos käytettyihin ei saisi rahoitusta, niiden hinnat tippuis kyllä paljon.
    eihän siinä käytetyssä pyörässä enää ajoneuvoveroa ole. siitähän on se maksettu kun sen joku on uutena ostanut.
    bmw s1000rr 2011
    bmw s1000rr 2012
    bmw s1000rr 2014
    bmw s1000rr 2015
    bmw s1000rr 2017
    Don't argue the situation out on the road - you will not win!

  4. #4
    Lainaa Andre1313 kirjoitti Katso viesti
    Miksi suomessa pyörät ovat ylihintaisia???
    Loppujen lopuksi kävin ruotsissa ja ylätys... Ostin pyörä 1998 hieno väri ajettu noin 60000km ja hinta noin 760e+500e vero sain vielä laukut mukaan...Kun jos mietiä, niin suomen kesä on lyhyt ja tuo hintapolitiikka mitä suomessa harastetaan, se on niin vastenmielinen
    Ruotsissa onkin kaikki niin paljon paremmin kuin muualla.

    Saksassakin tonninen Cebari (-97-99) löytyy Mobile.desta halvimmillaan 2250euroa eli onpahan halpoja pyöriä ruottissa.
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  5. #5
    Vaikka täällä Ruotsissa pyörät on halvempia kuin Suomessa niin ei ne nyt taida ihan noin halpoja olla.
    Tällä hetkellä oli blocket myynnissä 178kpl eri kuutiotilavuuden omaavia pyöriä ja niistä halvin 1000 on tässähttp://www.blocket.se/pitea/Honda_cb....htm?ca=21&w=3.
    Niin kysymys oli Honda CBR, Kaiken kaikkiaan tällä hetkellä oli myynnissä 14768 pyörää.
    "Elä täysillä ja kuole onnellisesti"
  6. #6
    Lainaa Elämäntapamotoristi kirjoitti Katso viesti
    Ruotsissa onkin kaikki niin paljon paremmin kuin muualla.

    Saksassakin tonninen Cebari (-97-99) löytyy Mobile.desta halvimmillaan 2250euroa eli onpahan halpoja pyöriä ruottissa.
    saksassa löyty halvin 1200e (siis pyynti) Cebari 98...kaveri asuu saksasaa ja nauroi kun kuuli mitä suomessa maksa..ja sanoi ,että teillä varmasti paljon raha..kun pyörät maksavat niin paljon...ja sitten kun niin lyhyt kesä...että voi,voi...
    A.P
  7. #7
    Minun mielestä väli-iän pyörät on suomessa liian kalliita. Väli-iällä tarkoitan 13-25 vuotiaita.
    Nuoremmat on 2000-luvulta ja vanhemmat lähestyy harraste / museopyöräikää.
    Eihän n. 20v "tusina"pyörällä voi olla muuta kuin käyttöarvoa, mutta jos se selviää kunnossa ja siistinä sen ajan yli, niin hinta pompsahtaa.

    Linkissä esimerkki (minun mielestä) todella pieleen hinnoitellusta pyörästä.
    http://www.nettimoto.com/kawasaki/vn/1331010
  8. #8
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Minun mielestä väli-iän pyörät on suomessa liian kalliita. Väli-iällä tarkoitan 13-25 vuotiaita.
    Nuoremmat on 2000-luvulta ja vanhemmat lähestyy harraste / museopyöräikää.
    Eihän n. 20v "tusina"pyörällä voi olla muuta kuin käyttöarvoa, mutta jos se selviää kunnossa ja siistinä sen ajan yli, niin hinta pompsahtaa.

    Linkissä esimerkki (minun mielestä) todella pieleen hinnoitellusta pyörästä.
    http://www.nettimoto.com/kawasaki/vn/1331010
    Pleksissä oli oikea hinta:7300 ekua
  9. #9
    Lainaa Diesel kirjoitti Katso viesti
    Pleksissä oli oikea hinta:7300 ekua
    Kriisi on siis alkanut, kun myyjät alkaa hintoja puottelemaan! ! ! ! ! !
  10. #10
    No puolet halvempia pyörät täällä lahden toisella puolellahttp://www.blocket.se/jamtland/Kawas....htm?ca=21&w=3.
    "Elä täysillä ja kuole onnellisesti"
  11. #11
    Tästä halapa norttoni


    Tuossa on kans käsityölle laskettu hinta. Pyörä itsessään on kyllä helvetin hienosti tehty ja kokonaisuus on onnistunut kaikkine yksityiskohtineen, siltikin tuo liikkeen hintapyyntö on vaan aika härski.
    Tyyli ennen tarkoitusta.
  12. #12
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa JaZZo kirjoitti Katso viesti
    Tästä halapa norttoni


    Tuossa on kans käsityölle laskettu hinta. Pyörä itsessään on kyllä helvetin hienosti tehty ja kokonaisuus on onnistunut kaikkine yksityiskohtineen, siltikin tuo liikkeen hintapyyntö on vaan aika härski.
    Tuota ei osta rakentelija, ei perus custommotoristi puhumattakaan katutappelija/ kyykky/ matkalehmämotoristeista. Jäljelle voisi jäädä Rytsölän tapainen motoristi-intoilija, jolle tuollainen olohuoneen nurkassa on kiva sijoitus, ja sillä voi Mutterilla kauniina kesäpäivänä hieman pyörähtää. Jos tämä spekulointi osuu sinne päin, niin hintahan on suorastaan halpa.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  13. #13
    Moottoripyörän hintaa ei voi suoraan vuosimallista ja kilometreistä muodostaa. "Samanlaisissa" pyörissä saattaa olla suuria eroja, lähinnä käyttäjästä johtuvia. Jos pyörää myydään, siis kaksiyksityshenkilöä tekee kauppaa keskenään, liike myy pyörää 100% rahoituksella tai vakuutusyhtiö lunastaa vaurioitunutta niin varmasti samalle pyörälle olisi kolme eri hintaa jatka voisivat poiketa toisistaan paljonkin.

    Toisinaan on ostajan markkinat ja toisinaan myyjän. Se mitä pyydetään saattaa erota paljonkin siitä mitä laitteesta todellisuudessa saadaan. Vaihtokaupassa ostajan pää sekoitetaan reilulla hyvityshinnalla, välirahalla ei ole mitään merkistytä. Tulli kun määrittää markkinahintaa niin pyynniltään 6.000,-€ laitteesta "saa" 1.500,-€ käteisalennuksen.

    Ei orgin asiantuntijaraatikaan aina pysty oikeaa hintaa määrittämään näkemättä edes kohdetta
  14. #14
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Tuota ei osta rakentelija, ei perus custommotoristi puhumattakaan katutappelija/ kyykky/ matkalehmämotoristeista. Jäljelle voisi jäädä Rytsölän tapainen motoristi-intoilija, jolle tuollainen olohuoneen nurkassa on kiva sijoitus, ja sillä voi Mutterilla kauniina kesäpäivänä hieman pyörähtää. Jos tämä spekulointi osuu sinne päin, niin hintahan on suorastaan halpa.

    Tuotapa itsekin mietin. Että kelle tämä laite myydään? Juurikin tuolta lahden toiselta puolelta noita sopivan ikäisiä aihioita saa muutamalla tonnilla, ja siitä sitten voi rakentelija tehdä vastaavalla reseptillä mieleisensä. Valmiina noita harva ostaa, vaikka olis kuinka kivan värinen. Noh, tämä ei ole ainoa esimerkki siitä miten jotkut hinnoittelevat pyöränsä, ja voihan se olla että ne ei oikeasti halua niitä myydä mutta vaimo haluaa.
    Tyyli ennen tarkoitusta.
  15. #15
    markkinat päättää hinnoista. Ei ole väärän hintaisia pyöriä, paitsi ne jotka ei mene kaupan.

    jos kauppa tapahtuu, se on oikea hinta.


    honda on perusvalinta, siksi niiden hinta pysyy, hondassa jo pelkkä 'honda' on tonnin arvoinen.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  16. #16
    On kaksi kaupanalaa joissa ei päde täysin normaalit kaupan lainalaisuudet: Venekauppa ja moottoripyöräkauppa.
    Molemmissa on syynä se sama, ollaan turhuuden markkinoilla ja ostopäätöksessä tunneseikat ovat selvästi vahvemmin mukana kuin muussa kaupankäynnissä.

    Oikea hinta on juurikin kuten "jaket" tuossa sanoi. Jos menee kaupaksi hinta on oikea, jos ei mene hinta on väärä tai tuote on muuten "ei-haluttava". Joskin olen eri mieltä siitä että sana honda toisi lappuun tonnin lisähintaa...

    Verotuskäytännön vaikutus hintaan on toki se yksi tekijä. Toinen suht koominen seikka on tuo "osta nyt talvihintaan, keväällä pyydän enemmän" tyyppinen yksityisen kaupan uskomus siihen että tunneseikoin innostunutta voi rokottaa lujemmin kun kuume on korkeimillaan. Itselleni tuo viittaa lähinnä myyjän rahapulaan. Kuka hullu muuten möisi tuotetta halvemmalla jos siitä faktisesti saisi hetken odottamalla enemmän rahaa.
    Viimeksi muokannut: GuessWho; 04.03.2013 klo 11:30.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  17. #17
    Menee jo vähän off topic, mutta menkööt ja spekuloidaan oikein urakalla.
    Jos nettomotoautoveneromu muutettaisiin maksulliseksi esim. 5€/viikko tai jotain.
    Miten suuri olisi keskimääräinen hintojen lasku, kun myytävänä olevat tuotteet olisi oikeasti myytävänä, eikä vaan näytillä.
    Tämä ihan vaan ajatustasolla, niin että nettimotoautoveneromu pysyisi edelleen suosituimpana myyntipaikkana. Todellisuudessa tulisi heti ilmainen nettimyyntifoorumi ja nettimotoautoveneromu kuihtuisi bittiavaruuteen.
  18. #18
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Menee jo vähän off topic, mutta menkööt ja spekuloidaan oikein urakalla.
    Jos nettomotoautoveneromu muutettaisiin maksulliseksi esim. 5€/viikko tai jotain.
    Miten suuri olisi keskimääräinen hintojen lasku, kun myytävänä olevat tuotteet olisi oikeasti myytävänä, eikä vaan näytillä.
    Tämä ihan vaan ajatustasolla, niin että nettimotoautoveneromu pysyisi edelleen suosituimpana myyntipaikkana. Todellisuudessa tulisi heti ilmainen nettimyyntifoorumi ja nettimotoautoveneromu kuihtuisi bittiavaruuteen.

    Nettomotoautoveneromu on maksuton vain yksityishenkilöille, yritykset maksavat ilmoitustilasta. Esim viisi ilmoitusta joka on pienin vaihtoehto maksaa 80,-€/kk + ALV = 1190,40€/vuosi
  19. #19
    Ei se ole hullu joka pyytää, vaan se joka maksaa pyydetyn hinnan
    Kawasaki ZX-10R vm:2006
    Exät.
    Kawasaki ZZR 1100 vm:1994
    Honda Cbr 1100XX vm:1998
    Suzuki GSX-R 1000 vm:2001
    Yamaha R1 vm:2000
    Kawasaki ZX9-R vm:1999
    Honda FireBlade 900RR vm:1994
    Suzuki GSX-R 750 vm: 1986
    Kawasaki GPZ 500 vm: 1984
  20. #20
    Lainaa kingbrowning kirjoitti Katso viesti
    Ei se ole hullu joka pyytää, vaan se joka maksaa pyydetyn hinnan
    Ei se hulluksi tee, jos maksaa pyydetyn hinnan. Minäkin olen ostanut moottoripyörän pyyntihinnalla.
    Voihan hullu olla myös se, kuka hinnoittelee tuotteen väärin...
  21. #21
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Ei se hulluksi tee, jos maksaa pyydetyn hinnan. Minäkin olen ostanut moottoripyörän pyyntihinnalla.
    Voihan hullu olla myös se, kuka hinnoittelee tuotteen väärin...
    Kyllä minä olen sitä mieltä että jos myyjä pyytää liikaa ja ostaja maksaa sen niin ei siellä kaikki muumit ole laaksossa. Ja se taas että jos myyjä pitää myymällään tuotteella kovaa hintaa ei ole hulluutta vaan viisautta mikäli hän saa vielä pyytämänsä hinnan. Eihän se ole hullu kuka lompsaansa rahaa saa vaan se joka sen tyhjentää varsinkin tavaraan joka maksaa liikaa. tää on mun mielipide
    Kawasaki ZX-10R vm:2006
    Exät.
    Kawasaki ZZR 1100 vm:1994
    Honda Cbr 1100XX vm:1998
    Suzuki GSX-R 1000 vm:2001
    Yamaha R1 vm:2000
    Kawasaki ZX9-R vm:1999
    Honda FireBlade 900RR vm:1994
    Suzuki GSX-R 750 vm: 1986
    Kawasaki GPZ 500 vm: 1984
  22. #22
    Lainaa kingbrowning kirjoitti Katso viesti
    Kyllä minä olen sitä mieltä että jos myyjä pyytää liikaa ja ostaja maksaa sen niin ei siellä kaikki muumit ole laaksossa. Ja se taas että jos myyjä pitää myymällään tuotteella kovaa hintaa ei ole hulluutta vaan viisautta mikäli hän saa vielä pyytämänsä hinnan. Eihän se ole hullu kuka lompsaansa rahaa saa vaan se joka sen tyhjentää varsinkin tavaraan joka maksaa liikaa. tää on mun mielipide
    Mutta kun täällä on aiemmin sanottu seuraavaa:
    markkinat päättää hinnoista. Ei ole väärän hintaisia pyöriä, paitsi ne jotka ei mene kaupan.
    jos kauppa tapahtuu, se on oikea hinta.
  23. #23
    Lainaa kingbrowning kirjoitti Katso viesti
    Kyllä minä olen sitä mieltä että jos myyjä pyytää liikaa ja ostaja maksaa sen niin ei siellä kaikki muumit ole laaksossa. Ja se taas että jos myyjä pitää myymällään tuotteella kovaa hintaa ei ole hulluutta vaan viisautta mikäli hän saa vielä pyytämänsä hinnan. Eihän se ole hullu kuka lompsaansa rahaa saa vaan se joka sen tyhjentää varsinkin tavaraan joka maksaa liikaa. tää on mun mielipide

    100% samaa mieltä
    Yamaha 1300 fjr exät
    Suzuki hayabusa gen II
    Kawasaki zx-10r
    Honda super blackbird
    Yamaha r1
    Yamaha r1
    kawasaki zx-9r
    suzuki gsx-r 750
    honda cbr 1000f
  24. #24
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Mutta kun täällä on aiemmin sanottu seuraavaa:
    markkinat päättää hinnoista. Ei ole väärän hintaisia pyöriä, paitsi ne jotka ei mene kaupan.
    jos kauppa tapahtuu, se on oikea hinta.

    tätähän minäkin sanoin koko ajan eli ei se ole hullu joka pyytää liikaa varsinkin jos hän saa pyytämänsä hinnan. mutta jos joku pyytää liikaa pyörästä ja toinen maksaa sen ylihinnan niin hänhän siinä se hullu on

    ja vaikka markkinat päättävätkin hinnoista niin ei ne kaikki niitä markkinoita seuraile niin tarkasti. jos seurailisi niin eihän kukaan maksaisi koskaan ylihintaa vaan hinta olisi aina ns. markkinahinta
    Kawasaki ZX-10R vm:2006
    Exät.
    Kawasaki ZZR 1100 vm:1994
    Honda Cbr 1100XX vm:1998
    Suzuki GSX-R 1000 vm:2001
    Yamaha R1 vm:2000
    Kawasaki ZX9-R vm:1999
    Honda FireBlade 900RR vm:1994
    Suzuki GSX-R 750 vm: 1986
    Kawasaki GPZ 500 vm: 1984
  25. #25
    Lainaa kingbrowning kirjoitti Katso viesti
    Kyllä minä olen sitä mieltä että jos myyjä pyytää liikaa ja ostaja maksaa sen niin ei siellä kaikki muumit ole laaksossa. Ja se taas että jos myyjä pitää myymällään tuotteella kovaa hintaa ei ole hulluutta vaan viisautta mikäli hän saa vielä pyytämänsä hinnan. Eihän se ole hullu kuka lompsaansa rahaa saa vaan se joka sen tyhjentää varsinkin tavaraan joka maksaa liikaa. tää on mun mielipide
    Kukas sen sitten määrittelee ja miten että mikä on liikaa mistäkin pyörästä? Tässäkin topicissa joku oli sitä mieltä että jos tankissa lukee honda se tuo tonnin arvoa lisää, toinen oli sitä mieltä että se ei tuo tonnia lisää ja mun mielestä se lähinnä alentaa värkin arvoa ainakin sen tonnin.
  26. #26
    Hyvästä pitää maksaa, parasta joutuu jonottamaan.
  27. #27
    Tuo aiemmin linkitetty Norttoni on hyvä esimerkki.
    99,9% täällä olevista se on liian kallis, mutta niin kuin mainittiin, on olemassa ihmislaji, jolle raha on vain numeroita pankkitilillä ja niitä numeroita on riittävästi. Se ihmislaji ostelee tuommoisia juttuja, jos ei muusta syystä, niin pelkästään shoppailun ilosta olohuoneen nurkkaan kavereiden ihasteltavaksi.
    Minulle tuo Norttoni olisi halvempi ostaa, kuin itse rakentaa / rakennuttaa.
    Joten, onko se sitten kallis vai ei?
  28. #28
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    On kaksi kaupanalaa joissa ei päde täysin normaalit kaupan lainalaisuudet: Venekauppa ja moottoripyöräkauppa.
    Molemmissa on syynä se sama, ollaan turhuuden markkinoilla ja ostopäätöksessä tunneseikat ovat selvästi vahvemmin mukana kuin muussa kaupankäynnissä.

    Oikea hinta on juurikin kuten "jaket" tuossa sanoi. Jos menee kaupaksi hinta on oikea, jos ei mene hinta on väärä tai tuote on muuten "ei-haluttava". Joskin olen eri mieltä siitä että sana honda toisi lappuun tonnin lisähintaa...

    Verotuskäytännön vaikutus hintaan on toki se yksi tekijä. Toinen suht koominen seikka on tuo "osta nyt talvihintaan, keväällä pyydän enemmän" tyyppinen yksityisen kaupan uskomus siihen että tunneseikoin innostunutta voi rokottaa lujemmin kun kuume on korkeimillaan. Itselleni tuo viittaa lähinnä myyjän rahapulaan. Kuka hullu muuten möisi tuotetta halvemmalla jos siitä faktisesti saisi hetken odottamalla enemmän rahaa.
    Eiköhän veneet ja autot ole luokkaa "pikku juttu" kämppien ja kesämökkien hinnanmuodokseen
    ja tunteella vedättämiseen verrattuna .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  29. #29
    Lainaa JaZZo kirjoitti Katso viesti
    Tästä halapa norttoni


    Tuossa on kans käsityölle laskettu hinta. Pyörä itsessään on kyllä helvetin hienosti tehty ja kokonaisuus on onnistunut kaikkine yksityiskohtineen, siltikin tuo liikkeen hintapyyntö on vaan aika härski.
    Hieman OT mutta en ole ikinä käsittänyt et miksi ihmeessä pitää periä toimituskulut kun pyörä on jo liikkeessä. Tuonkin nortin hinta reilu 20 tonnii ja peritään siihen vielä 96 euron toimitus kulut. Lähentelee lähinnä surkeaa vitsiä kaupanteossa... Jos joku väittää, että luovarin teko on 100€ arvoista käsityötä niin maksakoon siitä jos haluaa...

    "Ok, otan tän 50 tonnin auton..." " joo ja sit hintaan tulee 97€ toimitus kulua, 6 euroa tuoli kulua, 12 euroa atk kulua ja sit viel lattian kulumisesta velotetaan 27€... ai niin, tää autohan on ollu täällä viikon säilössä joten siitä tulee 200€ säilytys kulua..." " jaa, paljonkos pitää maksaa ovi kulua kun suksin just v*ttuun täältä ja voit pitää autos säilytys kuluineen ihan ite"
  30.  
  31. #30
    Käsittääkseni niistä toimituskuluista ei mene autoveroa, joten mun puolesta niiden osuus vois olla isompikin. Luokkaa 80 € pyörä ja 10k€ "toimituskulut".

    Janne
    XX
Sivu: 1 / 5:sta 123 ... ViimeinenViimeinen