Sivu: 2 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 148:sta
  1. #31
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Toinen suht koominen seikka on tuo "osta nyt talvihintaan, keväällä pyydän enemmän" tyyppinen yksityisen kaupan uskomus siihen että tunneseikoin innostunutta voi rokottaa lujemmin kun kuume on korkeimillaan. Itselleni tuo viittaa lähinnä myyjän rahapulaan. Kuka hullu muuten möisi tuotetta halvemmalla jos siitä faktisesti saisi hetken odottamalla enemmän rahaa.

    Öö.. Mut onhan toi ihan totta.
    Siis että "osta nyt talvihintaan, keväällä pyydän enemmän" ,tietyssä osassa vehkeistä. Yleensä nämä vehkeet on off seasonilla jo valmiiksi halvempia kuin saman vehkeen keskivertopyynnit.
    Olisi mun mielestä ihan naivia väittää että syksyllä/talvella saisi saman hinnan kuin kevätauringon sokaisemana.
    Toki itsekin uskon että osa näistä myyjistä on varmaankin siinä rahapulassa, mutta oikeasti osa vaan haluaa eroon vehkeestä jotta ei tartte esim. hommata maksullista talvisäilytystä, tehdä säilytyshuoltoja, saati maksaa mahdollisia lyhennyksiä ja korkoja vehkeestä jolla ei edes n. puoleen vuoteen pääse ajamaan.
    Enemmän mun mielestä "osta nyt talvihintaan, keväällä pyydän enemmän"- tyylinen myyjä vaan sanoo sen suoraan; keväällä tää on kalliimpi (jos vehje oikeasti on kategoriansa selvästi halvimpia yksilöitä).
    Toki myös nettimoto/auto jne. on vuoden ympäriinsä täynnä sesonkileluja, jossa on aina sen käyttösesongin hinta päällä.
    Mut kaikki tietää et niitä ei edes katota off-seasonilla (ellei sitten käy iso flaksi)

    Ja lopuksi: ei herneitä, omia mielipiteitä jne...
  2. #32
    Lainaa Juhis kirjoitti Katso viesti
    Öö.. Mut onhan toi ihan totta.
    Siis että "osta nyt talvihintaan, keväällä pyydän enemmän" ,tietyssä osassa vehkeistä. Yleensä nämä vehkeet on off seasonilla jo valmiiksi halvempia kuin saman vehkeen keskivertopyynnit.
    Olisi mun mielestä ihan naivia väittää että syksyllä/talvella saisi saman hinnan kuin kevätauringon sokaisemana.
    Toki itsekin uskon että osa näistä myyjistä on varmaankin siinä rahapulassa, mutta oikeasti osa vaan haluaa eroon vehkeestä jotta ei tartte esim. hommata maksullista talvisäilytystä, tehdä säilytyshuoltoja, saati maksaa mahdollisia lyhennyksiä ja korkoja vehkeestä jolla ei edes n. puoleen vuoteen pääse ajamaan.
    Enemmän mun mielestä "osta nyt talvihintaan, keväällä pyydän enemmän"- tyylinen myyjä vaan sanoo sen suoraan; keväällä tää on kalliimpi (jos vehje oikeasti on kategoriansa selvästi halvimpia yksilöitä).
    Toki myös nettimoto/auto jne. on vuoden ympäriinsä täynnä sesonkileluja, jossa on aina sen käyttösesongin hinta päällä.
    Mut kaikki tietää et niitä ei edes katota off-seasonilla (ellei sitten käy iso flaksi)

    Ja lopuksi: ei herneitä, omia mielipiteitä jne...
    Olisinkohan ostanut / ottanut vaihdossa elämäni aikana hiukan toistasataa erilaista moottoripyörää ja kertaakaan en ole hintalappua vaihtanut talvesta kevääseen siirryttäessä. Veneiden osalta, joita niitäkin on jokunen käsien läpi mennyt, tilanne on toinen. Syksyllä kun off-season tulee käsiin, näyttelee talvisäilytys, nostoineen ja pesuineen huimaa kertakulua jonka välttäminen usein kompensoi hintaa merkittävästikkin alaspäin. Ja mitäs näistä herneilemään, tämähän on sitä parasta mielipiteiden vahtelua mitä olla voi.

    Ps. Mopossa usein se ensi kevät tarkoittaa myös vuoden vanhempaa mallia, ainakin paperilla. En heti näe miksi se perustellusti nostaisi hintaa. Tässäkin veneet ovat täysin erilainen maailma, koska tunneseikat ja se "tää on meidän perheen juttu" sysää hinnan merkitystä vielä paljon mopoja kauemmas.

    ppslisäysedit: H-D on ainut pyörä muutes jolla tehdään kauppaa läpi vuoden edes jollain tasolla.
    Viimeksi muokannut: GuessWho; 04.03.2013 klo 16:36.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  3. #33
    Lainaa janne_s kirjoitti Katso viesti
    Käsittääkseni niistä toimituskuluista ei mene autoveroa, joten mun puolesta niiden osuus vois olla isompikin. Luokkaa 80 € pyörä ja 10k€ "toimituskulut".

    Janne
    Niin että jos laitetaan toimituskulut vaikka tonniin mopon normihinnan päälle niin homma vaan paranee kun se on verotonta menoa... Virheetöntä ajattelua

    Aikaisemmin mietin et kuka noita mielellään maksaa niin selvis sekin sit samalla...

    Ja taitaa alv mennä noista toimitus kuluista joka tapauksessa...
  4. #34
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Olisinkohan ostanut / ottanut vaihdossa elämäni aikana hiukan toistasataa erilaista moottoripyörää ja kertaakaan en ole hintalappua vaihtanut talvesta kevääseen siirryttäessä. Veneiden osalta, joita niitäkin on jokunen käsien läpi mennyt, tilanne on toinen. Syksyllä kun off-season tulee käsiin, näyttelee talvisäilytys, nostoineen ja pesuineen huimaa kertakulua jonka välttäminen usein kompensoi hintaa merkittävästikkin alaspäin. Ja mitäs näistä herneilemään, tämähän on sitä parasta mielipiteiden vahtelua mitä olla voi.

    Ps. Mopossa usein se ensi kevät tarkoittaa myös vuoden vanhempaa mallia, ainakin paperilla. En heti näe miksi se perustellusti nostaisi hintaa. Tässäkin veneet ovat täysin erilainen maailma, koska tunneseikat ja se "tää on meidän perheen juttu" sysää hinnan merkitystä vielä paljon mopoja kauemmas.

    ppslisäysedit: H-D on ainut pyörä muutes jolla tehdään kauppaa läpi vuoden edes jollain tasolla.
    Jep, mutu juttuja.
    Jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkeee, ite oon myös ihan tarpeeksi laittanut rahaa näihin leluihin niin siksi mulla on oma mutu-juttuni.
    Tarkoitin enempi sitä että syssyllä myydään monesti normaali markkinahintaa halvemmalla, ja keväällä sitten se hinta "nousee" normaaliksi.
    Enivei, me hommattiin just viime syksynä daamille oma pärää "talvihinnalla" ja nyt kevään korvilla katottuna hinnat on aivan eriluokkaa, vaikka laskisi tinkivarankin pois.
    Tärkeintä on et on itse tyytyväinen
  5. #35
    Lainaa janne_s kirjoitti Katso viesti
    Käsittääkseni niistä toimituskuluista ei mene autoveroa, joten mun puolesta niiden osuus vois olla isompikin. Luokkaa 80 € pyörä ja 10k€ "toimituskulut".

    Janne

    Loppuhinta voi sisältää max 600,-€ toimituskuluja autoverotta.
  6. #36
    Aikoinaan yksi tuttu moottoripyöräkauppias totesi kovasti tinkivälle asiakkaalle nätisti: "Persaukisesta tää saattaa tuntua kalliilta"
    Taivas saa odottaa
  7. #37
    Lainaa BlackCat kirjoitti Katso viesti
    Aikoinaan yksi tuttu moottoripyöräkauppias totesi kovasti tinkivälle asiakkaalle nätisti: "Persaukisesta tää saattaa tuntua kalliilta"
    Sitten asiakas nöyrtyi ja osti pyörän. Palasi myös seuraavana vuonna uudelleen koska oli saanut hyvää palvelua...eiku
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
  8. #38
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Minun mielestä väli-iän pyörät on suomessa liian kalliita. Väli-iällä tarkoitan 13-25 vuotiaita.
    Nuoremmat on 2000-luvulta ja vanhemmat lähestyy harraste / museopyöräikää.
    Eihän n. 20v "tusina"pyörällä voi olla muuta kuin käyttöarvoa, mutta jos se selviää kunnossa ja siistinä sen ajan yli, niin hinta pompsahtaa.

    Linkissä esimerkki (minun mielestä) todella pieleen hinnoitellusta pyörästä.
    http://www.nettimoto.com/kawasaki/vn/1331010
    puhut asia!!
    A.P
  9. #39
    Lainaa kingbrowning kirjoitti Katso viesti
    Ei se ole hullu joka pyytää, vaan se joka maksaa pyydetyn hinnan
    totta se on!!!
    A.P
  10. #40
    Lainaa BlackCat kirjoitti Katso viesti
    Aikoinaan yksi tuttu moottoripyöräkauppias totesi kovasti tinkivälle asiakkaalle nätisti: "Persaukisesta tää saattaa tuntua kalliilta"
    jos tommoinen teksti tulis mulle, kyä mun puolesta kauppias saa pitää koko pyörä...onneks oon niitä myyjä...ja aina voi osta jostain muulta

    kaveri kävi pyörä ostamassa, muttä ylimielinen kauppias sanoi,että on väärä kauppa...ei mitään hätä, kaveri osti toisesta paikkasta ja kävi näyttämässä pyörä...kyä kauppias harmiti ja pahasti....


    ennen kun avaa suuta pitäis mietiä mitä puhu ja kelle....
    Viimeksi muokannut: Andre1313; 04.03.2013 klo 19:53.
    A.P
  11. #41
    Mun mielestä nää hintaasiat on oikeesti sellasia et niistä ei kinastele kuin "persaukiset". Jos pyörä on 20v vanha ajettu 150tkm mutta käy nätisti on asiallisen oloinen niin miksei siitä saa pyytää 2000e jos tahtoo. Tälläisella pyörällähän ei ole kuin "käyttöarvo" ja sen jokainen saa laskea just sellaseks kuin tahtoo, uusia eurolleen hinnoiteltuja saa kaupasta.

    ps. Jos ei mene kaupaksi niin tarkistellaan hintaa sitten, eikö?

    Jos menet nukkumaan kutiavalla perseellä, heräät aamulla haisevilla sormilla.
  12. #42
    Lainaa Kawa-kalle kirjoitti Katso viesti
    Mun mielestä nää hintaasiat on oikeesti sellasia et niistä ei kinastele kuin "persaukiset".
    Siis tarkoitit hintatietoiset...
  13. #43
    Lainaa Kawa-kalle kirjoitti Katso viesti
    Mun mielestä nää hintaasiat on oikeesti sellasia et niistä ei kinastele kuin "persaukiset". Jos pyörä on 20v vanha ajettu 150tkm mutta käy nätisti on asiallisen oloinen niin miksei siitä saa pyytää 2000e jos tahtoo. Tälläisella pyörällähän ei ole kuin "käyttöarvo" ja sen jokainen saa laskea just sellaseks kuin tahtoo, uusia eurolleen hinnoiteltuja saa kaupasta.

    ps. Jos ei mene kaupaksi niin tarkistellaan hintaa sitten, eikö?

    En usko ,että on persaukiset , mutta malais järki on salitty käytä, miksi pitää maksa liika,kun mualta saa rahalle oikea vastinetta.. Oneks suomi on eu-saa ja saa tuoda tänne itselle sopiva pyörä ja ne "käyttöarvoiset" pyörät saa olla kotona!!! en ymmärrä miksi pitää myydä pyörä kun se on niin "tunnearvo" ja "hieno" ...Mulle se on vain pyörä sama kuin auto , en rukoile niiden puolesta..mutta hinta pitäisi olla järkevä..
    Ja jos joku halua, siis todella halua osta, niin myy älä kerro sen pyörän elämä ja kuka sen ajoi, kun jokainen pyörä ehkä oma yksilö..joku voi olla hyvä,mutta toinen voi olla huono..
    Asuin saksassa noin 5v ja vaihton noin 7 eri pyöriä (kokeilu vuoksi,eri merkki)kun sopiva hintaisia ovat ja ajokausi kesti vähän pitempi...ja uskon ,että 2000e saa todella hyvää pyörä ,enkä usko että suomesta löyty ..
    Kyä pitäis katso vähän etenpäin kun nähä oma pihaa ,on muulakin elämä ja pyörät
    A.P
  14. #44
    Lainaa Andre1313 kirjoitti Katso viesti
    En usko ,että on persaukiset , mutta malais järki on salitty käytä, miksi pitää maksa liika,kun mualta saa rahalle oikea vastinetta.. Oneks suomi on eu-saa ja saa tuoda tänne itselle sopiva pyörä ja ne "käyttöarvoiset" pyörät saa olla kotona!!! en ymmärrä miksi pitää myydä pyörä kun se on niin "tunnearvo" ja "hieno" ...Mulle se on vain pyörä sama kuin auto , en rukoile niiden puolesta..mutta hinta pitäisi olla järkevä..
    Ja jos joku halua, siis todella halua osta, niin myy älä kerro sen pyörän elämä ja kuka sen ajoi, kun jokainen pyörä ehkä oma yksilö..joku voi olla hyvä,mutta toinen voi olla huono..
    Asuin saksassa noin 5v ja vaihton noin 7 eri pyöriä (kokeilu vuoksi,eri merkki)kun sopiva hintaisia ovat ja ajokausi kesti vähän pitempi...ja uskon ,että 2000e saa todella hyvää pyörä ,enkä usko että suomesta löyty ..
    Kyä pitäis katso vähän etenpäin kun nähä oma pihaa ,on muulakin elämä ja pyörät
    Mutta meilläpä on sentäs jotain sellaista, mitä saksassa ei ole autoissa/prätkissä... Eli me ollaan tosiaan varakkaita, kun lapinpolttajatkin kuulemma nauraa meidän kalliille pyörille.
    Saksassa voi hyvinkin vaihdella menopelejä useammin, kuin täällä meillä. 7 pyörän sijasta täällä vaihtelee 3-4 kertaa samaan rahaan. Tervemenoa takaisin saksaan, jos elämä on prätkien hinnoista kiinni.

    Melkein voisin väittää, että olet trolli, mutta pari vuotta on pitkä aika trollille, ei ne elä niin kauaa
    Viimeksi muokannut: Heksa; 05.03.2013 klo 16:45.
    Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
    Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D

    Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!

  15. #45
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Siis tarkoitit hintatietoiset...
    Kauniimmin sanottuna kyllä .
    Ja mitä andre1313 viestiin tulee tarkoitukseni oli ilmaista ettei omasta tertte "ilmaiseksi" luopua sen takia kun ostaja ehdokkaat haluaa hyvää ja halpaa. Enkä todellakaan lähde hakemaan saksasta 2000e arvoista pyörää, johan maktakulutkin kaikkineen hipoo jo tuhatta euroa !?

    Meillä suomessa ostajia on paljon, maksajia taas tosi vähän.

    Edit. Niin minä en siis ole miljonääri, ihan keskipalkkainen velallinen.
    Jos menet nukkumaan kutiavalla perseellä, heräät aamulla haisevilla sormilla.
  16. #46
    Ei jaksa ymmärtää tällaista "pyydätte liikaa", "Suomessa on kaikki liian kallista". Kuten ketjun aloittaja itse esimerkillään näytti, ei Suomesta ole pakko ostaa mopoa. Kysyntä, tarjonta, peruskulut kuten verotus ja valmius maksaa määrittelee täkäläisen hintatason.

    Omituista nillitystä uikuttaa toisten hintapyynnöistä. Ei tää mitään verotusta ole, johon on pakko alistua. Tarjoot jotain, jos ei kelpaa, niin ostat sitten muualta.
    <p>2002-2014</p>
  17. #47
    Tuotteen arvo on tasan se, paljonko on kädessä riihikuivaa kaupan jälkeen. Vain tyhmä myyjä hinnoittelee tuotteen niin, ettei kukaan sitä osta.. siis tosi tyhmä myyjä,,,,,
    T7
  18. #48
    Lainaa W-P kirjoitti Katso viesti
    Tuotteen arvo on tasan se, paljonko on kädessä riihikuivaa kaupan jälkeen. Vain tyhmä myyjä hinnoittelee tuotteen niin, ettei kukaan sitä osta.. siis tosi tyhmä myyjä,,,,,
    Jotenkin vaan kotimaiseen kulttuuriimme aihepiirissä..... tarvikkeita ja varusteita myöten.....
    kuuluu se, että PAREMPI OLLA VAIKKA MYYMÄTTÄ PASKAAKAAN KALLIILLA......
    kuin myydä paljon halvalla/kohtuuhintaan ja tienata edes jotain .

    Tästä "taktiikasta" riittää vuosien... jopa vuosikymmenien varrelta esimerkkejä ihan riittämiin .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  19. #49
    Lainaa W-P kirjoitti Katso viesti
    Tuotteen arvo on tasan se, paljonko on kädessä riihikuivaa kaupan jälkeen.
    Maksoin kymppitonnin prätkästä, käteen ei jääny mitään... onko pyörä nyt arvoton


    Fillari
  20. #50
    Kyllähän Andre1313 on siinä mielessä oikeassa että meillä hintataso, sekä faktisesti että tulotasoon suhteutettuna, luontaisiin vertailumaihin on hieman korkea. Luontaisilla vertailumailla tarkoitan tässä keski-euroopan valtioita sekä Ruotsia. Mistä tämä sitten johtuu onkin mietinnän aihe. Yksi syy lienee valtiovallan toimillaan aiheuttama tuontimaksujen korkeus mikä nostaa jo valmiiksi lähtöhintaa. Yksi tekijä voi olla se että meillä pyritään monella asialla “ansaitsemaan” ja hankinnat mielletään “sijoituksiksi” joilla pitäisi pyrkiä saamaan “voittoa”. Tämä ei välttämättä ole tietoista vaan tällainen ajatusmalli vain on istutettu syvälle yhteiskuntaamme. Meidän suurin ja ylevin tehtävämme on voiton tavoittelu kaikki muu on joutavaa. Aiheesta saisi filosofisia pohdintoja aikaiseksi sivu tolkulla, mutta annetaan olla.

    Henkilökohtaisesti en koe meillä esiintyviä hintapyyntöjä ongelmana vaikka lähes säännönmukaisesti näen ne ylimitoitettuina. Minä tingin ja rumasti, se on myös, omalla tavallaan, kaupankäynnin suola. Myöskään en osta tavaraa “myytäväksi” vaan itselleni, jos joku ymmärtää mitä tällä tarkoitan. Auto- ja motoliikkeiden suhteen olen päättänyt, kaupat tehdään aina käteisellä, että pyyntihinnoissa on aina vähintään 10-20% liikaa joka tingitään pois. Jos liike ei tähän suostu niin ei tule kauppoja, olen nykyään jo siinä elämän vaiheessa että minulla on kaikkea mitä tarvitsen, ei ole tarvetta saada jotain tiettyä esinettä jos hinta ei mielestäni ole sopiva. Annetaan asian olla. Sama pätee yksityisiin myyjiinkin jos kohde on kiinnostava niin otan yhteyttä, vaikka hintapyynti olisi korkeakin, ja esitän mikä on se hinta jolla neuvottelua voidaan jatkaa. Jos myyjä uskoo saavansa joltakulta toiselta paremman hinnan, joskus myöhemmin, eikä ole kiinnostunut niin olkoon. Tällä hetkellä on ostajan markkinat, pyöriä on myynnissä paljon enemmän kuin on potentiaalisia ostajia, ja jos joku haluaa pitää mopoaan myyntipalstalla näytillä, jotkut jopa useita vuosia, niin se on hänen asiansa. Joku toinen tekee kaupat, varmasti. Tämä on koettu vuosikymmenien aikana hyvin monta kertaa.
  21. #51
    Lainaa terowave kirjoitti Katso viesti
    Maksoin kymppitonnin prätkästä, käteen ei jääny mitään... onko pyörä nyt arvoton


    Jos ajoit puuta päin kotimatkalla, niin voi olla
    T7
  22. #52
    Lainaa Patukka kirjoitti Katso viesti
    Kyllähän Andre1313 on siinä mielessä oikeassa että meillä hintataso, sekä faktisesti että tulotasoon suhteutettuna, luontaisiin vertailumaihin on hieman korkea. Luontaisilla vertailumailla tarkoitan tässä keski-euroopan valtioita sekä Ruotsia. Mistä tämä sitten johtuu onkin mietinnän aihe. Yksi syy lienee valtiovallan toimillaan aiheuttama tuontimaksujen korkeus mikä nostaa jo valmiiksi lähtöhintaa. Yksi tekijä voi olla se että meillä pyritään monella asialla “ansaitsemaan” ja hankinnat mielletään “sijoituksiksi” joilla pitäisi pyrkiä saamaan “voittoa”. Tämä ei välttämättä ole tietoista vaan tällainen ajatusmalli vain on istutettu syvälle yhteiskuntaamme. Meidän suurin ja ylevin tehtävämme on voiton tavoittelu kaikki muu on joutavaa. Aiheesta saisi filosofisia pohdintoja aikaiseksi sivu tolkulla, mutta annetaan olla.

    Henkilökohtaisesti en koe meillä esiintyviä hintapyyntöjä ongelmana vaikka lähes säännönmukaisesti näen ne ylimitoitettuina. Minä tingin ja rumasti, se on myös, omalla tavallaan, kaupankäynnin suola. Myöskään en osta tavaraa “myytäväksi” vaan itselleni, jos joku ymmärtää mitä tällä tarkoitan. Auto- ja motoliikkeiden suhteen olen päättänyt, kaupat tehdään aina käteisellä, että pyyntihinnoissa on aina vähintään 10-20% liikaa joka tingitään pois. Jos liike ei tähän suostu niin ei tule kauppoja, olen nykyään jo siinä elämän vaiheessa että minulla on kaikkea mitä tarvitsen, ei ole tarvetta saada jotain tiettyä esinettä jos hinta ei mielestäni ole sopiva. Annetaan asian olla. Sama pätee yksityisiin myyjiinkin jos kohde on kiinnostava niin otan yhteyttä, vaikka hintapyynti olisi korkeakin, ja esitän mikä on se hinta jolla neuvottelua voidaan jatkaa. Jos myyjä uskoo saavansa joltakulta toiselta paremman hinnan, joskus myöhemmin, eikä ole kiinnostunut niin olkoon. Tällä hetkellä on ostajan markkinat, pyöriä on myynnissä paljon enemmän kuin on potentiaalisia ostajia, ja jos joku haluaa pitää mopoaan myyntipalstalla näytillä, jotkut jopa useita vuosia, niin se on hänen asiansa. Joku toinen tekee kaupat, varmasti. Tämä on koettu vuosikymmenien aikana hyvin monta kertaa.
    Asiaa.....ja useimmiten tekemättömässä kaupassa tappiolle jää vain myyjä....
    T7
  23. #53
    Lainaa Patukka kirjoitti Katso viesti
    Kyllähän Andre1313 on siinä mielessä oikeassa että meillä hintataso, sekä faktisesti että tulotasoon suhteutettuna, luontaisiin vertailumaihin on hieman korkea. Luontaisilla vertailumailla tarkoitan tässä keski-euroopan valtioita sekä Ruotsia. Mistä tämä sitten johtuu onkin mietinnän aihe. Yksi syy lienee valtiovallan toimillaan aiheuttama tuontimaksujen korkeus mikä nostaa jo valmiiksi lähtöhintaa. Yksi tekijä voi olla se että meillä pyritään monella asialla “ansaitsemaan” ja hankinnat mielletään “sijoituksiksi” joilla pitäisi pyrkiä saamaan “voittoa”. Tämä ei välttämättä ole tietoista vaan tällainen ajatusmalli vain on istutettu syvälle yhteiskuntaamme. Meidän suurin ja ylevin tehtävämme on voiton tavoittelu kaikki muu on joutavaa. Aiheesta saisi filosofisia pohdintoja aikaiseksi sivu tolkulla, mutta annetaan olla.

    Henkilökohtaisesti en koe meillä esiintyviä hintapyyntöjä ongelmana vaikka lähes säännönmukaisesti näen ne ylimitoitettuina. Minä tingin ja rumasti, se on myös, omalla tavallaan, kaupankäynnin suola. Myöskään en osta tavaraa “myytäväksi” vaan itselleni, jos joku ymmärtää mitä tällä tarkoitan. Auto- ja motoliikkeiden suhteen olen päättänyt, kaupat tehdään aina käteisellä, että pyyntihinnoissa on aina vähintään 10-20% liikaa joka tingitään pois. Jos liike ei tähän suostu niin ei tule kauppoja, olen nykyään jo siinä elämän vaiheessa että minulla on kaikkea mitä tarvitsen, ei ole tarvetta saada jotain tiettyä esinettä jos hinta ei mielestäni ole sopiva. Annetaan asian olla. Sama pätee yksityisiin myyjiinkin jos kohde on kiinnostava niin otan yhteyttä, vaikka hintapyynti olisi korkeakin, ja esitän mikä on se hinta jolla neuvottelua voidaan jatkaa. Jos myyjä uskoo saavansa joltakulta toiselta paremman hinnan, joskus myöhemmin, eikä ole kiinnostunut niin olkoon. Tällä hetkellä on ostajan markkinat, pyöriä on myynnissä paljon enemmän kuin on potentiaalisia ostajia, ja jos joku haluaa pitää mopoaan myyntipalstalla näytillä, jotkut jopa useita vuosia, niin se on hänen asiansa. Joku toinen tekee kaupat, varmasti. Tämä on koettu vuosikymmenien aikana hyvin monta kertaa.
    Tässähän tämä on täysin tiivistetty eihän me tiedetä kaikista kaupoista millä ne todella ovat toteutuneet,
    koska ne ovat myyjän ja ostajan asia.
    Tietenkin jos jokaisesta kaupasta pitäisi ilmoittaa ostohinta silloinhan olisi helppo laskea myytyjen pyörien keskihinta.
    "Elä täysillä ja kuole onnellisesti"
  24. #54
    Lainaa Heksa kirjoitti Katso viesti
    Mutta meilläpä on sentäs jotain sellaista, mitä saksassa ei ole autoissa/prätkissä... Eli me ollaan tosiaan varakkaita, kun lapinpolttajatkin kuulemma nauraa meidän kalliille pyörille.
    Saksassa voi hyvinkin vaihdella menopelejä useammin, kuin täällä meillä. 7 pyörän sijasta täällä vaihtelee 3-4 kertaa samaan rahaan. Tervemenoa takaisin saksaan, jos elämä on prätkien hinnoista kiinni.

    Melkein voisin väittää, että olet trolli, mutta pari vuotta on pitkä aika trollille, ei ne elä niin kauaa

    Sinulla hassu ajatukset...ootko kateellinen????vai muuten?? Elämästä pitää nauttia ja antaa toiselle mahdollisuus !!!
    EI OLLA NIIN KUIN OMISTA KOKO MAAILMA!!!
    Jos joku halua osta halvalla, kai sillä on siihen syy , mutta jos kauppias myy halvalla tai sopiivalla(oikealla) hinnalla niin se on palvellu itselle ja ostajalle ..turha sitä pyörä säilyta varastossa,ei sen arvo nouse isommaksi..se on vain oma mielipide, älä otta herne nenä ...
    A.P
  25. #55
    Lainaa W-P kirjoitti Katso viesti
    Tuotteen arvo on tasan se, paljonko on kädessä riihikuivaa kaupan jälkeen. Vain tyhmä myyjä hinnoittelee tuotteen niin, ettei kukaan sitä osta.. siis tosi tyhmä myyjä,,,,,
    Olen sun kansa sama mieltä ja niitä on tosi paljon
    A.P
  26. #56
    Kyllä se oikea kauppahinta on se, mikä ostajalla on varaa maksaa ja mikä kiinnostaa. Itse olen aina käyttänyt vanhaa toimivaa metodia: Ai se maksaa 10 t, millä myyt ? Eihän se tuon vaikeampaa ole ja kuuden vuoden sisällä olen kai ostanut 16 pyörää ja yhden vähemmän myynyt.
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
  27. #57
    Lainaa Patukka kirjoitti Katso viesti
    Kyllähän Andre1313 on siinä mielessä oikeassa että meillä hintataso, sekä faktisesti että tulotasoon suhteutettuna, luontaisiin vertailumaihin on hieman korkea. Luontaisilla vertailumailla tarkoitan tässä keski-euroopan valtioita sekä Ruotsia. Mistä tämä sitten johtuu onkin mietinnän aihe. Yksi syy lienee valtiovallan toimillaan aiheuttama tuontimaksujen korkeus mikä nostaa jo valmiiksi lähtöhintaa. Yksi tekijä voi olla se että meillä pyritään monella asialla “ansaitsemaan” ja hankinnat mielletään “sijoituksiksi” joilla pitäisi pyrkiä saamaan “voittoa”. Tämä ei välttämättä ole tietoista vaan tällainen ajatusmalli vain on istutettu syvälle yhteiskuntaamme. Meidän suurin ja ylevin tehtävämme on voiton tavoittelu kaikki muu on joutavaa. Aiheesta saisi filosofisia pohdintoja aikaiseksi sivu tolkulla, mutta annetaan olla.

    Henkilökohtaisesti en koe meillä esiintyviä hintapyyntöjä ongelmana vaikka lähes säännönmukaisesti näen ne ylimitoitettuina. Minä tingin ja rumasti, se on myös, omalla tavallaan, kaupankäynnin suola. Myöskään en osta tavaraa “myytäväksi” vaan itselleni, jos joku ymmärtää mitä tällä tarkoitan. Auto- ja motoliikkeiden suhteen olen päättänyt, kaupat tehdään aina käteisellä, että pyyntihinnoissa on aina vähintään 10-20% liikaa joka tingitään pois. Jos liike ei tähän suostu niin ei tule kauppoja, olen nykyään jo siinä elämän vaiheessa että minulla on kaikkea mitä tarvitsen, ei ole tarvetta saada jotain tiettyä esinettä jos hinta ei mielestäni ole sopiva. Annetaan asian olla. Sama pätee yksityisiin myyjiinkin jos kohde on kiinnostava niin otan yhteyttä, vaikka hintapyynti olisi korkeakin, ja esitän mikä on se hinta jolla neuvottelua voidaan jatkaa. Jos myyjä uskoo saavansa joltakulta toiselta paremman hinnan, joskus myöhemmin, eikä ole kiinnostunut niin olkoon. Tällä hetkellä on ostajan markkinat, pyöriä on myynnissä paljon enemmän kuin on potentiaalisia ostajia, ja jos joku haluaa pitää mopoaan myyntipalstalla näytillä, jotkut jopa useita vuosia, niin se on hänen asiansa. Joku toinen tekee kaupat, varmasti. Tämä on koettu vuosikymmenien aikana hyvin monta kertaa.
    Tää on oikeasti näin!!! kun huomasin, niin monet myyjät pitää hinta korkeala keväällä, sitten sama pyörä syksyllä halvalla...en ymmärrä missä logika?? myy pois kun kerran joku tarjoa tai halua osta...voi olla ei mene ikinä kaupaksi, turha kiusata itseä ja toisia..
    Itse kun ostan pyörä tai auto, niin ajan vähän ja sitten yritän myydä pois,.. selläinen mä on..tavara pitäis kierta en voi rakasta oma pyörä tai autoa,voin toki pitää niistä..aina rakastunut oma vaimo ja lapset..,mutta ei koneita
    A.P
  28. #58
    Lainaa Andre1313 kirjoitti Katso viesti
    Sinulla hassu ajatukset...ootko kateellinen????vai muuten?? Elämästä pitää nauttia ja antaa toiselle mahdollisuus !!!
    EI OLLA NIIN KUIN OMISTA KOKO MAAILMA!!!
    Jos joku halua osta halvalla, kai sillä on siihen syy , mutta jos kauppias myy halvalla tai sopiivalla(oikealla) hinnalla niin se on palvellu itselle ja ostajalle ..turha sitä pyörä säilyta varastossa,ei sen arvo nouse isommaksi..se on vain oma mielipide, älä otta herne nenä ...
    Mistä mä olisin sulle kateellinen? Ja miten maailman omistaminen liittyy jotenkin Suomen korkeisiin hintoihin, kyllä niihin on ihan muut syyt vaikuttamassa, kuin minun tai sinun mielipiteesi. Kauppias ei harrasta hyväntekeväisyyttä, siksipä niistä pyydetään mitä pyydetään. Ja kaupat tehdään jollain muulla hinnalla, se vaan ei näy. Moottoripyörien myynti ei Suomessa ole mikään loistobisnes.

    hinta korkeala keväällä, sitten sama pyörä syksyllä halvalla...en ymmärrä missä logika??
    Mietippä sitä, kumpana ajankohtana on enemmän ajopäiviä ja mahdollisia ostajia tarjolla. Ei kai kukaan hyväntekeväisyyttään liian halvalla myy. Markkinahintaan varmaankin. Ja sen määrittelee ostaja.
    Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
    Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D

    Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!

  29. #59
    Makso mitä makso, pyörällä mennään
    Yamaha MT-09 -14

  30.  
  31. #60
    Lainaa korf77 kirjoitti Katso viesti
    Makso mitä makso, pyörällä mennään
    Eikös se ole ainoa oikea hinta mitä tavarasta keskimäärin maksetaan.

    Suurempi ihmetyksen aihe minusta on asuntokauppa. 60 vuotta vanhoista 25 m2 yksiöistä yli 300,000 euroa ?
    Ja mitä sillä saat: kuution betonia, muutaman metrin hapettunutta kupariputkea ja parikymmentä metriä sähköjohtoa, eikä nekään oikeastaan ole sinun vaan taloyhtiön. No saa siinä kaupanpäälle yleensä vähän asbestia ja homettakin ettei ihan pelkästään tuolla ensin mainituilla tarviii toimeen tulla = tiedossa putkiremonttia, julkisivuremonttia, ikkunaremonttia... Ja kaiken lisäksi sinulla on vain tuohon em. läjään pelkästään hallinta ja asumisoikeus sekä osakeomistus.

    Edeltävästä lainaten: Maksoi mitä maksoi, asuttava on.
    Murjaanien kuningas!
Sivu: 2 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen