CB1000R vuosimallia -09, osakaskolla mennään. Täyskasko maksaa yli 700e, mikä on mielestäni liikaa jo olemassa olevien kulujen päälle maksaa ns. "tyhjästä", näin opiskelijalle siis. Mentaliteetti on se, että jos mokaan itse, niin sitten kärsin vahingotkin itse. Lisääpähän jos mahdollista niin vielä entisestään valppautta ja motivaatiota olla menemättä mopon kanssa silmälleen. Moni on neuvonut täyskaskon ottamaan, mutta minä ajattelen sen niin että viime kesänäkin maksoin sillä säästöllä melkein koko ajokauden bensat. Harmitellaan ja jälkiviisastellaan sitten jälkeenpäin jos jotain sattuu.
Ainoa mikä tässä hieman nyppii, on se että Pohjolan osakaskoon ei kuulu ilkivaltavakuutusta, mitä pidän itse jopa suurempana riskinä kuin mälläämistä/paikaltaan kaatamista. Erikseenkään sitä ei saa vaan täysturva ois otettava. Pitäisi ehkä vaihdella yhtiötä...
Honda CB1000R -09
Just tulin katteelleeks Pohjolan laskuselvitystä, mikä on kyllä ansiokas -siis se selvitys.
Vanhassa customissa on mulla kasko ja siinä ei oo mitään järkeä, koska pyörä mennee lunariin, tapahtu sille mitä tahansa, joka oikeasti aiheuttaisi kustannuksia. Se kasko on ollu vissiin tunneseikkojen vuoksi, mutta sekin vähä raha taitaa jäädä muiden pyörien kaskokuluihin. VN800 on vm. 1998, ajettu about 70 tkm, joten rahallista arvoa ei juuri ole.
... jotain piti muistaa
Pyörä -08, ja aina voimassa oleva Visa-kasko
Life is a trip
Do it on two wheels!
--F850GS--
09 ja hirvipalovarkausvakuutus. 360 veuroa vuodessa, liikenne-,hirvi-, ilkivalta-, palo-, varkaus, auopalvelu-, oikeusturva vakuutukset. ER-6 ja yhtiö Fennia
Viimeksi muokannut: BlackCat; 26.02.2013 klo 13:22.
Taivas saa odottaa
Kyseleppä POP-vakuutuksesta.
Pikku kaskossa ilkivaltakin, ja ittel oli heittämällä halvin vakuutus niin pärrään, kuin autoonkin. Myös daami, vanhemmat, ja duuni kaveri on jo vaihtanu ko. lafkaan.
Tietty disclaimerit perään: En ole puljuun millään tavalla yhteydessä, paitsi asiakkaan roolissa.
Ja tietty tissit ja delvac![]()
Ihan hyvät ehdot. Itsellä Pohjolassa osakasko hintaan 772/ vuosi. Hintaan kuuluu:
Hirviturva
Paloturva
Varkausturva
Autopalveluturva
Oikeusturva
Popin laskuri antoi 823/ vuosi, mutta erona on:
ELÄINtörmäysturva (siis jänikset ja semmoiset)
Ilkivaltaturva
Vastuuturva (jos matkustelee ETA-alueen ulkopuolella).
Jaksaisko alkaa vakuutusrumbaa...![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Vajaan neljän tonnin arvoisessa ja 23 vuotta vanhassa pyörässä on Pohjolan Isokasko. Vakuutuksesta maksan 250 euroa vuodessa. Autopalveluturvan sain puhumalla liitettyä vakuutukseen. Alhaisten omavastuiden takia pidän laajaa autovakuutusta itselleni perusteltuna. Paljonkohan olisi viime kesänä tullut pyörän roudaaminen maksamaan käsivarren Lapista lähimpään huoltoon? Mutta eihän Bemareissa ole koskaan mitään vikaavikaa....
Ai niin: 1980-luvun lopulla silloinen R100RS pääsi kaksi kertaa hinuriauton kyytiin...
Omavastuut:
Kolarointiturva 150 e
Hirviturva 150 e
Paloturva 150 e
Varkausturva 150 e
Ilkivaltaturva 150 e
Autopalveluturva ei omavastuuta
Oikeusturva 15 %, vähintään 200 e
Juke
- - - - - -
BMW R1250 GS 2019 + Yamaha SR 400 2016
Exät:
BMW R1200 GSA 2016 (R.I.P.)
BMW K1200 RS 2002
BMW F650 GS 2002
BMW K100 RS 1990
BMW K100 RS 1986
BMW R100 RS 1979
Yamaha SR 500 1980
Suzuki TS 125 M 1975
Jos osakasko, niin kuullostaa kiskonnalta.
Luovuin onneksi vuosia sitten täyskaskosta ja säästöä on tullut. Suomessa kun ajan on osakasko voimassa, about 70.-/v cbr 1000rr vm.06. Liikennevakuutus 70% ja kustantaa neljäsataa ja risat vuodessa.
Kun lähden eurooppaan laitan täyskaskon päälle. Kustannus pieni esim. muutamalle viikolle. Omassa yhtiössä ei osakasko ole edes voimassa pohjoismaiden ulkopuolella.
Tarkistakaa vakuutusehtoja kun reissuun lähdette.
Täyskasko ulkomaanreissussa hyvä siinäkin mielessä, kun jotain tapahtuu, kuten kaverilla muutama vuosi sitten, niin kaadon jälkeen yhteys vakuutusyhtiöön joka maksoi pyörän kuljetuksen pakussa Travemündeen. Säästyy turhia matkustuspäiviä ja huolia pyörän noudon suhteen.
Kaadetullakin pyörällä on arvoa ja hieman iäkkäämmällä pyörällä ei valitettavasti ole paljon muuta kun käyttöarvoa. Onko mitään järkeä maksaa 1000€ vakuutusmaksua vuodessa, jos pyörän jälleenhankinta-arvo on esim. 4000€. Vakuutuksissa harvemmin maksujen suhteen ikävähennyksiä, mutta vahingon sattuessa kyllä ikävähennykset huomioidaan. Ylivakuuttaminen on rahan tuhlausta.
... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
K12RS vm 2000, vain osakasko.
BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
15v menty osakaskolla, kerran olis tarvinnut täyskaskoo kun 5v vanha 600cc meni paskaks ,silloin vitutti osakasko huolella![]()
tl1000s >zx12r 03 >
Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010
jonkun sortin iso/täyskasko on ollut melkein jokaisessa härvelissä, köyhä ei voi olla ilman![]()
Pörrr
Popilla on nyt ekan vuoden kaskosta ylimäämäinen 30% alennus, jonka mä/muija/vanhemmat ainakin saatiin kaikkiin vehkeisiin, isoon ja pieneen kaskoon. Mun mielestä se netinlaskuri ei laske sitä..
Ainiin, ja autoon saa liikenteeseen +15%, en tiedä miksi, ei nettisivuilla siitäkään mitään lue mut niin ne vaan tuli. Ittelkin nousi auton liikenteen bonarit autossa 55->70. Ja taas kaikki me ollaan saatu nekin.
Mut ne ei vissiin jää jos vaihtaa yhtiötä.. (?) vähän niinkuin Turvankin mopobonarit, 10/vuosi, mutta muilla ne onkin sitten sen perus 5.
En edes tarkkaan muistanut Pohjolan liikenne+osakasko -kombon hintaa, mutta selvitin:
Eli tällä hetkellä maksan noista n. 510e. Edullisempi kuin muistin, tässä on mukana 9,5% keskittämisalennusta ja 30% bonusta. POP-vakuutuksen laskuri antoi hinnaksi 823, eli 300e panostustuksella saisi ilkivaltaturvan ja tuon eläintörmäysturvan, mikä ihan hyödyllinen voisi olla kyllä kieltämättä sekin. Taidan silti nuukanamiehenä pysyä nykykonseptissa.![]()
Honda CB1000R -09
-07 ja Täyskasko.
Ero ei täysillä alennuksilla loppujenlopuksi ole edes 200€:a osakaskoon, niin kyllä sen mielenrauhasta kustantaa.
Olen vielä kaikenlisäksi juuri se kaveri, joka takuulla on kyljellään risteyksessä heti kun vakuutusturva lakkaa..
ZZR 1400
ZZR 1400
Yamaha MT-01
ZZR 1400
ZX-12R
ZZR 1100
Noup. Vain pakollinen liikennevakuutus ~ 250 €/vuosi (ympärivuotinen)![]()
Kawasaki 550 -83 Limited Edition
Grumpy Old Fart
"Si vis pacem, para bellum"
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Uudemmissa pyörissä on aina ollut täys kasko 2005-2013 vm, mutta vanhemmissa vain pakollinen liikennevakuutus. Nyt kun bonukset on 60/ 70 % en pidä vakuutushintaa kohtuuttomana. Vuosimallin 08 Fjr:än kokonaisvuosimaksu liikenne 316,04e ja kasko 292,36e. Toukokuussa tulee uusi FJR ja sen vakuutusmaksuista ei ole vielä tietoa. Myös pojan 08vm 25 kw Kavasaki er 6 n on mielestäni edullinen pyörä vakuuttaa. Myös reilu 500e molemmat kasko/liikenne vuosi.Kevättä odotellen.
rengas
2012 kasko![]()
Entschuldigung,kann ich hier vorbei?
EX President mc va-ro
A,B,BIH,CG,CH,CZ,L,LT,LV,MC,N,D,DK,EST,F,FIN,FL,H, HR,I,NL,PL,RSM,S,SK,SLO,UA.
-96 36tkm täydellä kaskolla, kustantaahan se sen alle 100€ vuodessa, ni samapa tuota pitää tossa. Vaikka ilman sitä pääsis 20/70 bonareilla alle 400€ vakuutusmaksuihin... Hmm.... Ei kyllä se pysyy...
Jos neljä pyörää olisi hyvä, olisi ihminen luotu konttaamaan.
Yamaha XT660X 2009 (2014->), Suzuki GSF 600 2004 (2013-2014), Suzuki LS650 1996 (2012-2013)
Ekaa isoa mopoa ostamassa, ja itsekin pähkäillyt tässä, että kannattaako kaskoa hommata jos sen vuosimaksu kustantaa +10% mp:n arvosta (5000e mp, 600e kasko tms)
10v autolla ajellut ilman kolareita, joten sen puolesta en usko, että kolareihin joutuisin (tai ainakaan sellaiseen, jossa itse syyllisenä). Olenhan keskivertoa parempi kuljettaja, niinkuin 99% miehistä
Voisi ajatella, että ainoat vaaranpaikat uudella motoristilla on parkkipaikkakaadot tai lipat hiekkaisessa risteyksessä tms. Tällöin luulisi vielä selviävän säästöön jääneillä kaskorahoilla?
Varaosiakin luulisi löytyvän kohtuu helpolla johonkin yleisen merkin peruspyörään?
Pieni investointi kaatumatappeihinkin voisi maksaa helposti itsensä takaisin, ainakin noissa pienemmissä kaadoissa.
Vai oliskohan se sittenkin järkevää hommata ensimmäiseksi vuodeksi, tai edes ensimmäisiksi kuukausiksi tämän ajokauden loppuun. Silloinko se kaato tapahtuu jos tapahtuu?![]()
Tää on kiintoisa, moraalinen pointti. Isot pojat muinoin selitti, että Sveitsissä asuvan italialaisen, joka täyttää tietyn profiilin, on ihan turha yrittää sikäläistä kaskovakuutusta. Se hinnoitellaan pilviin. Kaskoa ei oo Suomessakaan yhdenkään vakuutusyhtiön pakko myöntää asiakkaalle. Liikennevakuutus on.
Oikeasti, jos tulee vaan materiaalivahinkoja, ni se on melko merkityksetöntä. Jos sen sijaan tulee erikoissairaanhoitoa ja pitkää sairista vaativia vahinkoja kuskille toistuvasti, niin silloin pitäs kertoa vakuutusmaksut niin monella kertaa, kun vahinkoja on tapahtunut, eki toisesta 2, kolmannesta kolme kertaa, jne. Ne maksetaan liikennevakuutuksesta.
Ne maksaa muut motoristit, ne sun kyntämiset. Kertavahinko on inhimillistä, mutta tapatapaturmaisuus on jotain, mistä pitäisi ottaa vastuuta, ihan itse.
... jotain piti muistaa
no kyllä niitä muitakin paikkoja riittää...Voisi ajatella, että ainoat vaaranpaikat uudella motoristilla on parkkipaikkakaadot tai lipat hiekkaisessa risteyksessä tms.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
-05, pelkkä osakasko.
Muutaman vuoden kaskon hinnoilla ostaa jo ison läjän kiinan muoveja.
IF ehdotti 3000eur vuodessa liikennevakuutus+kasko ;)
KTM 690SM
Olen pohdiskelemassa vakuutusasioita. Pyörä, ei vaihdukkaan, vaan pyörät lisääntyvät. Iloinen perhetapahtuma on suunnitteilla ensi tiistaina.
Tässä yhteydessä keskeytysvakuutuksen sijaan ajattelin tutkia Autoliiton Turvajäsenyyden. Se kattaa satasella ( 100 € ) keskeytyksen ympäri Eurooppaa kaikilla ajamillani ajoneuvoilla. Eli on kuskikohtainen, ei ajoneuvo.
Ainoa ehto on että ajoneuvo on suomalaisessa rekisterissä.
Tosin noi yhtiöt heittävät Kaskoa 70 % bonuksilla meille kalkkiksille. Eli onko mitään syytä veivata? Toisaalta, onhan autoliiton kortti kiva. Voi vaikkapa laivan ruumassa maihinpääsyä odotellessa lukea kaikki pienellä präntätty siitä kortista. Kay ihan arvauspelimäisestä ajanvietteestä tällä ikää.