Mitä nyt olen käytellyt pari kuukautta pikalukolla varustettua Shoei GT-Airia, niin enpä enää palaisi DD-kiinnitykseen, sen verran kätevä tuo pikalukko on ja vielä sen verran nerokkaasti toteutettu, että hihnan saa aina oikealle kireydelle kuten DD -kiinnityksessäkin. Ei DD:n käyttämisessäkään mitään hankalaa ole, mutta jos jonkun asian voi tehdä vieläkin helpommin niin miksei, ihan tarpeeksi noissa prätkävarusteissa on siltikin säätämistä ajoon lähdettäessä.
Pikalukon kestävyydestä on paha sanoa, mutta Shoein kaltainen valmistaja ei kyllä tee mitään huonoa tai epävarmaa, eli ainakin itse luotan lukkoon ihan täysin.
Ihan yleisellä tasolla vois kehua tota Gt-airia ainakin sen verran, että aurinkovisiiri on aivan loistava. Kypärä on myös selkeästi hiljaisempi kun XR-1000 ja aerodynaamisesti paljon onnistuneempi eli Shoein suunnittelusoastolla on tehty taas ihan hyvää työtä.
k1300s
Onko jollain kokemuksia Bandit kypäristä ? En ole sellasta päässyt missään kokeilemaan, enkä myös tiedä onko e hyväksytty. Hinnan puolesta tuntuis että hyväksyntä olis, vai onkohan vaan hinta hilattu maineen vuoksi ylös
Onhan toi vähän pommittajien suosima malli, mut hei, onhan Stigilläkin sellanen
Ja niin tietty, mitäs pahaa pommittajissa on![]()
BMW F650 GS -> Kawasaki Z1000 2012
Pari viikkoa sitten hankin Sharkin Speed-r potan ja täytyy sanoa, että olen tyytyväinen. On hiljaisempi kuin Nolanin n-85 kypärä ja ottaa tuulta todella paljon vähemmän. On ns. nakupyörille tarkoitettu ja sopii oman pyörän pystympään ajoasentoon. Aikaisemmin piti satasen vauhdissa mennä jo matalemmaksi pyörteeltä suojaan, mutta nyt pystyy olemaan kaikissa vauhdeissa pystyssä ja kypärä pysyy ilmavirran mukana paikoillaan. En suosittele kuitenkaan kyykymmille malleilla, koska heti vähänkään kun kallistaa kypärää alaspäin tulee kypärästä meluisa ja alkaa ravistaa enemmän tuulen mukana.
Visiiri liikkuu portaattomasti ja on paksu, todella helppo vaihtaa ja ei huuruunnu. Kypärän sisällä oleva aurinkovisiiri toimii myös hienosti yhdellä kädellä. Poskipalat painoivat aluksi, mutta muotoutuivat nopeasti omaan päähän sopivaksi. Kypäräpuhelimelle on valmiit paikat ja Sena oli todella helppo asentaa.
KTM 990 SMT
ex. Hayabusa
ex. 1250FA
Tuli sitten pähkäilyjen jälkeen tilattua hjc r-pha 10, elikkä viime vuoden malli kyseisestä potasta. Oli sopivassa alennuksessa netissä ja testailujen perusteella sopi päähän paremmin kuin sharkin speed-r tai shoei xr-1100. Nämä kolme mallia oli pohdinnassa ja tiukassa syynissä. Yksinkertaisesti ihastuin hjc:n istuvuuteen omassa päässä. Samalla tuli tyttöystävälle tilatua halvempi hjc kun hjc tuntui olevan kuulemma hänenkin päähän kaikkein paras verrattuna myös muihin merkkeihin. Ei plus malliin päädyin tosiaan vähäisten erojen ja hinnan takia. Katsotaan kun kypärät saapuvat. Varmasti päihittävät nykyiset 6 vuotta vanhat kypärät.
Respect is not given, it is taken!
Suzuki GSX 1300R Hayabusa Turbo 2005
EX. Kawasaki ZX-6R 2003
Onko kenelläkään kokemusta GT-Air, C3 ja S2 välisistä eroista? Nykyinen XR-1000 on palvellut hyvin 6 ajokautta ja ainoa miinus on meluisuus. Schuberth mainostaa sivuillaan, että C3 olisi markkinoiden hiljaisin kypärä 82dB luvulla. S2 vastaavasti 88dB ja sitäkin kehuvat hiljaiseksi, vaikka lukujen perusteella noiden ero pitäisi olla todella merkittävä. Mitähän luokkaa Shoein vastaavat melutasot on, vai löytyyköhän edes vertailukelpoisia lukuja?
CBR 1100 XX -04
On se nyt kumma kun ei meinaa suomesta löytyä avopottaa mikä ei ole järkyttävän avaruuskypärän näköinen.
Kaikki tähän mennessä kokeillut on olleet sellaisia hirveitä palloja. Ainoat asiallisen näköiset on "ei tieliikennekäyttöön" merkinnöillä. Vinkkeä cooleista avopotista saa antaa.![]()
http://www.eurobiker.fi/moottoripyor...a-p-10038.html
Tuo on omasta mielestä aika siisti. Ton maskin ja lasit saa tietenkin irti.
Kawasaki Ninja ZX-6R 08
Viimeksi muokannut: McStadey; 08.07.2013 klo 15:31. Syy: molempia ->kaikkia
Moto Guzzi Breva 750
Ilmeisesti tarkoitat XXR mallia, Dot-hyväksyntä näyttäisi olevan, tosin kypärästä en tekstiä löytänyt. Ajaessa on vähän sellainen postiluukusta tiirailijan tunne, kasvoilla tuntuu käyvän huju ja kostealla kelillä hieman huurtuu. Visiirin vaihto kuusiokoloavaimella, viikon reissun pärjäsi Lapissa kesäkuussa pelkällä tummalla. Omaan päähän sopi yllättävän hyvin (3xl vaikka hatun koko 61??). Hiljaisempiakin kypäriä on. Toiminut tuulenohjaimen pyörteissä kiilamaisen muodon takia (?) ihan ok. Aurinkolasien käyttö työlästä, jos yleensäkään onnistuu... HD- ja Custom-kuskien suosiossa kilpailee Roofin Boxterin kanssa 1. sijasta.
http://www.bandithelmets.com/xx/
Ja joo, myös se täydellinen avokas haussa.
C3 nyt koeajettu ja hyllyyn se jäi, malli ei vaan sopinut omaan päähäni. Suht hiljainenhan se kyllä oli, äänimaailma oli ihan erilainen mitä nykyisessä XR-1000:ssa. Korvien kohdalla (erityisesti vasemman) kohdalta kuului kohtuu isoa suhinaa, kun taas shoeissa suurin melu tuntuu tulevan alakautta, jota taas C3:ssa ei juuri huomannut. GT-Air tuntui sopivan omaan päähän hyvin, mutta sekin pitäisi päästä koeajaan ennen ostopäätöstä.
CBR 1100 XX -04
GT-Air käytössä nyt noin 500km ja olen ollut tyytyväinen.
Ei se hiljaisin kypärä mutta nakupyörällä ajellessa mikään ei ole hiljainen.
Hyvin ohjaa ilmavirrat pään ohi eikä aiheuta niskalihaksille ylimääräistä painetta.
Pikalukkoon tottui tosi nopeasti.
<p>Ennen olin varma,enää en niinkään....</p>
Täytyypi kysäistä täältä että onko lidsdirektista kypäränsä tilanneilla toimitus kestänyt kauan ja kuka hoitaa suomessa loppujakelun? Oma potta matkaa jossain suomessa ja parcelforcen seuranta sanoo että pitäisi jostain postista noutaa mutta tuo seurantanumero ei postin sivuilla toimi eikä kotiin ole mitään lappuja tullut.
Respect is not given, it is taken!
Suzuki GSX 1300R Hayabusa Turbo 2005
EX. Kawasaki ZX-6R 2003
Nyt on pari päivää Shoei GT-Air korvannut Arai Quantumin ja noin nopsaa testattuna Araissa on parempaa ilmastointi ja istuvuus/mukavuus, kun Shoei taas on hiljaisempi ja aurinkovisiiri toimii 100 x paremmin kuin Arain fotokromaattinen PinLock. Itse ottaisin Arain radalle/katuajoon ja Shoein matkakumppaniksi. Ai mullahan on molemmat.![]()
Nakupyörällä kypärään osuva laminaari virtaus on se helposti hallittava kypärämelun kannalta. Katteesta irtoava, turbulentiksi muuttuva virtaus on todellinen melun aiheuttaja. Sopiva potta ja nakupyörä, niin eipä tarvitse kypärämelusta juuri kärsiä. Käyttäisin silti matka-ajossa tulppia.
Nyt itsellä on Arain Axcess, joka on kyllä hyvä kypärä, varmasti pesee Banditin, mutta noihin cafe pyörittelyihin ajattelin sellasta Banditin XXR tyylistä. Arainkin kanssa käytän tulppia kun pidempää lenkkiä vedän, joten se ei ole ongelma.
Missäköhän Tampereen suunnalla sellasta vois tyypätä ? Täällä Jyväskylässä sellasta ei ole.
Olis tarkotus maanantaina siellä pyörähtää. Jos joku tietää, niin kiitti etukäteen infosta![]()
BMW F650 GS -> Kawasaki Z1000 2012
Ite ostin tuon kypärän melkeenpä heti ku tuli maahantuojalle ja ollu käytössä nyt tän kesän. Ei vissiin mikään kaikkein hiljasin mutta eipä mulla ookkaan muutakun Hjc-fg15 ollu ennen joka nyt oli ensinäkin ihan väärän mallinen.
Hyvältä on vaikuttanu, ei pyöri tuulessa ku kyykyllä ajelee. Chin vent on _tosi_ tehokas,kypärän päällä olevien tuuletusaukkojen vaikutusta ei kyllä ainakaan huomaa mutta ei oo ollu vielä kertaakaan pää märkänä
Aurinkovisiiri on oikein mainio eikä ainakaan mun silmään vääristä mitenkää.
+Hyvän näkönen potta, ois vaan pitäny tilata valko/vihreenä.
Full throttle til you see God...Then brake!
Honda cbr1000rr -13
ex:Kawasaki ZX-6r -06
Jos edellinen kypärä on kokoa M niin lienee suhteellisen turvallista tilata netistä M kokoinen potta? Täällä tuppukylässä ei ole mitään mahdollisuutta päästä kokeilemaan juuri mitään kypäriä. Kuopiossa saattaisi olla jotain pottia, mutta tuskin sielläkään on niitä, mitä olen kattonut.
Noin 300e kypärä siis hakusessa. Aurinkovisiiri olisi kova sana. Minulta tosin löytyy aurinkolasit vahvuuksilla, mutta se kotelo on aika jäätävän kokoinen kantaa mukana. Sharkin Speed-R näyttäisi parhaimmalle vaihtoehdolle.
Aiempaa kokemusta on vain AGV Longway avattavasta kypärästä, mistä ei ole kyllä mitään positiivista sanottavaa.
Aprilia RS50 (06) -> Derbi GPR125 (06) -> Suzuki SV650 (99)
onkos joku jo tyypännyt Arai Rebelin...
sehän on suunniteltu juurikin nakupyöräkuskeille
mitä se painaa ja onko se hiljainen??
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
Jahas, onpa mennyt kokonaan ohi, että tällainenkin on tullut markkinoille. Voisihan tuota käväistä jossain pällistelemässä ja koeajamassa, josko istuisi päähän paremmin, kuin Sharkin Speed R joka tuntui omassa kuulassa siinä määrin epämukavalta, että lyhyen koeajon jälkeen ei tarvinnut enää harkita moisen ostamista.
Ei näyttäisi ainakaan ihan halvimmasta päästä olevan Arai Rebelin listahinnat ja myöskään painoa en mielestäni missään spekseissä havainnut, mutta ainakin Visordownin jutussa painon kerrotaan olevan 1.56 kg +/- 50g.
Tulipa ohimennen pyörähdettyä BW:ssä Arai Rebeliä hypistelemässä. Pikaisella testauksella tuntui istuvan ihan ok omaan päähän, mutta kun ei kuulemma ole koeajokypäriä sen enempää BW:ssä, kuin maahantuojallakaan niin hieman ostointo latistui heti alkuunsa.
Ei ihan välttämättä huvittaisi ostaa nakupyörään suunniteltua 619€ (svh.) kypärää, jos ei saa testattua toimiiko se nakupyörässä jotenkin erityisen hyvin muihin verrattuna, koska tuo nyt olisi oikeasti se suurin syy jonka vuoksi mahdollisesti saattaisin kyseisen kypärän ostaa.
Paino näyttikin sitten tarran mukaan olevan 1680g +/-50g, mutta eipä toi kovin painavalta päässä tuntunut vaikka ei nyt ihan keveimmästä päästä olekaan.
no ilmanko ne ei sitä painoa missään ole ilmoittaneet, onhan se ihan jumalattoman painava nykyiseen verrattuna..
svh. on alk.499 kokomustana ja nettikaupoista saa kalliimmalla,että kerran näinkin
jossain pitäs tosiaan päästä lenkki vetäsemään ennenkuin löisin täpät tiskiin.
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
Jaa että noissa oli noinkin suuri hintaero yksivärisen ja monivärisen välillä, jäipä huomaamatta.
Alkaa vaan kohta olla jo useampi kokomusta kypärä kaapinperukoilla, että vois varmaan välillä ostaa jotain muutakin, joten jos vaikka silleen varovasti ostais välillä tommosen valkoisella raidalla varustetun ettei mene liian vallattomaksi.
Tulee vaan kohtuullinen neliöhinta valkoiselle maalille, jos hintaero on 120€.
Voiko pistää molemmat?
Tolla sais kyllä varmasti rispektiä ja todellisen tee-se-itse -miehen leiman.
Aurinkovisiirin puuttuminen on kyllä jonkinlainen miinus Rebelin osalta, kun sellaiseen on ehtinyt noiden C3:n ja X-551:n kanssa totutella.
No jospa käväisisi seuraavaksi testailemassa GT-Airin.
Tuli hommattua mattamusta X-lite X-702 Louisilta. Kotiin kannettuna alta 300€.
Ensivaikutelmia vanhaan Nolan N-84 verrattuna:
- ahtaampi toistaiseksi, meinaa earit lähteä päästä mutta eiköhän tuo muutaman lenkin jälkeen helpota. Samoin kypärähupun kanssa melkoisen ahdistavaa ennen kuin pääsee liikkeelle
- jotenkin ohkaisempi ja äänekkäämpikin - tuo N-84 oli jossain testissä hiljaiseksi todettu Suupertin ja BMW:n sekä Roofin kypärän jälkeen
* tuuli suhisee enemmän, en tiedä mistä kohti tarkalleen ääni tulee
- visiiri pysyy paremmin kirkkaana, eli ilmastointi toimii ihan hyvin. Pinlockia en ole vielä laittanut
- näkökenttä on laajempi
- sisäänrakennettu aurinkovisiiri toimii ok, voisi olla matalampi
- samanmuotoinen kuin Nolan, eli Italian ihmeellä mennään taas seuraavat ~5 kautta
Monta vuotta olen haaveillut hommaavani n-com bt:n, mutta ei ole todellista tarvetta vielä tullut. Ihan ok potta, Shoein Qwestiä en koskaan päähäni saanut kun Motonetissä sitä ei prkl ole m-koossa missään![]()
Good to the bone
...
no onkos kukaan kokeillu samaa kypärämallia normimateriaaleista / carbonversio, onko eroja muutakin kuin paino, kun toi oma suupertti s1 carbon on mielestäni melko kovaääninen ja sitä kuitenkin myydään yhtenä hiljaisimmista.
niin voiko se kuoren materiaali vaikuttaa?
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
Itse en ole vakuuttunut tuosta aurinkovisiiristä vaikka kelkkapotasta sellainen löytyykin. Sen sijaan auringossa tummuva pinlock on aika pop... Toki kokonaan tummaa visiiriä tulee näin kesällä kirkkaaseen aikaan eniten käytettyä.
Mitä painoon tulee, niin normaalissa tiekäytössä mielestäni aerodynamiikka ja kypärän painopiste ovat ne jolla on merkitystä, ei parilla sadalla grammalla. Kevytkin potta voi olla raskas käyttää jos se ottaa rajusti tuulta tai kampeaa niskaa koko ajan joko eteen tai taakse.
Viimeksi muokannut: sami1024; 26.07.2013 klo 13:33. Syy: typo
Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
// R1 -08